Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

care este cel mai bun format?

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
depye

depye

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 04.03.2014
am o camera sony cu urmatoarele tipuri de REC FORMAT:

-1080/50i fx
-1080/50i fh
-1080/50i hq
-1080/50i lp
-1080/50i ps
-720/50p  fx
-720/50p  fh
-720/50p  hq
-1080/25p fx
-1080/25p fh

Astea sunt SF-uri pentru mine ! Cu care dintre ele sa filmez? Care este cea mai clara? Sau e vreuna HD?  Vreau daca se poate sa imi spuneti , din cele 10 formate, de care sa ma feresc si de ce? Si cu care dintre ele sa filmez, si care este avantajul?

#2
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,127
  • Înscris: 10.07.2013
Aici ai informatii de pe pagina producatorului: https://www.sony.co....0000301880.html

#3
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Toate sunt HD.
1080/50i fx pentru miscare fluenta si atmosfera REALTIME sau 1080/25p fx pentru detaliu mai bun,fliker scazut la contururi si sacadare/atmosfera Cine. Nu este recomandat daca fimezi haotic din mana ca un incepator pentru ca s-ar putea sa de doara capul de la sacadare.
La 25p trebuie sa stii sa filmezi si ce sa filmezi ca sa fie digerabila miscarea si Panul.
Fa probe intre cele 2 formate cine nu te lasa?

Edited by geo123, 29 May 2015 - 08:05.


#4
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
deja s-a dovedit ca smartphone-urile sunt mai destepte decat utilizatorii, acum au ajuns din urma aparatele de filmat sa fie mai destepte. :))

pe acest principiu merg unii care scriu pe urma un review pe net, ca acea camera nu e buna de nimic, ca face si ca drege si am dat mii de lei pe ea. dar de fapt omul nu era in stare sa o foloseasca.

nu e cazul initiatorului, pt ca el a intrebat, macar a avut intentie de documentare.

#5
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,570
  • Înscris: 15.06.2004
1. Toate sunt HD.
2. Cele cu i in coada sunt interlaced - utilizate in televizoare - imaginea e mai slaba calitativ - practic sunt 50 de imagini succesive dar incomplete - o linie da una nu. Se completeaza cu cadrul urmator - solicita mai putin procesorul camerei. In plus imaginea nu e un Full HD real - e facuta la 1440x1080 si latita pe orizontala ptr 1920 - la full hd.
3. Cele cu p au calitatea cea mai buna - practic sunt succesiuni de imagini complete. Solicita insa mai mult camera si necesita si latime de banda mai mare.

Cifra de dinaintea la i sau p - cate frame sunt redate intr-o secunda. Mai mare e mai buna, dar 50i e echivalent oarecum cu 25 p. Dar exista si camere cu 50, 60p - alea sunt mai bune.

fx, fh, hq, lp... se referea la bitrate - cu cat e mai mare cu atat calitatea imaginii e mai buna - are mai mulet detalii. In cazul tau fx-ul pare sa aiba cel mai bun bitrate.

#6
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006

 eiffel, on 29 mai 2015 - 15:52, said:

1. Toate sunt HD.
2. Cele cu i in coada sunt interlaced - utilizate in televizoare - imaginea e mai slaba calitativ - practic sunt 50 de imagini succesive dar incomplete - o linie da una nu. Se completeaza cu cadrul urmator - solicita mai putin procesorul camerei. In plus imaginea nu e un Full HD real - e facuta la 1440x1080 si latita pe orizontala ptr 1920 - la full hd.
3. Cele cu p au calitatea cea mai buna - practic sunt succesiuni de imagini complete. Solicita insa mai mult camera si necesita si latime de banda mai mare.

Cifra de dinaintea la i sau p - cate frame sunt redate intr-o secunda. Mai mare e mai buna, dar 50i e echivalent oarecum cu 25 p. Dar exista si camere cu 50, 60p - alea sunt mai bune.

fx, fh, hq, lp... se referea la bitrate - cu cat e mai mare cu atat calitatea imaginii e mai buna - are mai mulet detalii. In cazul tau fx-ul pare sa aiba cel mai bun bitrate.
Sunteti sigur de afirmatiile ingrosate?

#7
depye

depye

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 04.03.2014
deci pana la urma care este cel mai utilizat si cel mai bun format din toate astea? Cel mai clar adica.  (Nu e problema de memorie, am foarte multa pe camera)  iar camera oricum va sta pe trepied in general, asa ca nu ar fi probleme cu imagini miscate aiurea. Adica miscarile vor fi cat se poate de fluiente

#8
vgabi

vgabi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,449
  • Înscris: 07.08.2008
Ţi-a spus deja Geo ce să alegi. Dar ai şi 1920x1080 cu 50p care de top la camera asta.
Nu memoria de card contează ci dacă ai un pc destul de tare să şi poţi edita ce filmezi, compresia avchd pune încă destule probleme unora.

#9
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
strict ptr tine, am inteles ca vii de pe vx, si posibil sa faci si multe conversii in dvd in paralel=1080/50i fh. Asta il dai pe bluray si poti face lejer si conversie si spre dvd.

#10
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,570
  • Înscris: 15.06.2004

 geo123, on 29 mai 2015 - 17:39, said:

Sunteti sigur de afirmatiile ingrosate?
Da.
1.Am camera care fimeaza 1080i si scrie clar in specificatii ca are rezolutia 1440x1080. Si ca poate fi latita ptr 1920x1080 - similar cu modul in care se face la DVD-uri. 720x576 nu e panoramic dar tu vezi filmul panoramic daca e cazul.
Acelasi standard e mentionat si la TV - toate transmisiile full hd sunt 1440x1080i.Motivul e pe de-o parte latimea de banda mai redusa, pe de alta sunt si ceva ratiuni de compatibilitate ramase ratacite prin standard.
2.Am si camera care filmeaza inclusiv 50p. Bitrate-ul pe setarea asta e cel mai ridicat si e normal - proceseaza imagini complete - pixel cu pixel si nu o linie da si una nu.
3.Am zis oarecum. 50 de jumatati de imagine sunt egale ca informatie cu 25 de imagini complete. Exista playere - gen Splash care transforma 50i in 25p.

#11
xkos

xkos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,627
  • Înscris: 23.07.2007
te-ai pierdut @eiffel, camera trage nativ full hd adica 1920x1080, si in functie de setari ea trece pe rezolutii mai mici. Ce ai tu face tv tau upscaling de la format hdv 1440x1080i la full hd. Sunt camere care trag acum 4k, rezolutie imensa, care trage in 4k, 2k( full hd) si 720p. Daca ar fi cum zici tu camerele 4k ar trage 1440x1080i si s-ar vedea aiurea la rezolutia urcata 4k, insa ele nativ trag asa, oricum 4k = 4 megapixeli la foto, nu-i mare branza ptr senzori care acum au ajung si la 50 megapixeli. Pe domeniul consumer treburile trebuie sa fie cat se poate de simple ca sa nu dea bataie de cap consumatorilor si vanzatorii baga tot felul de texte, marketing de 2 bani cu reclame care uneori n-au legatura cu realitatea.

La alea cu P-rogresiv trebuiesc carduri serioase ca sa faca fata la salvarea de inregistrare, atat, si evident pc puternic de prelucrare.
Acum legat de de P vs I las un citat:
What is the difference between 24p, 25p, 30p, 50p, 50i, 60p, and 60i video frame rates?
Article ID: 33899  |   Last Updated: 07/03/2014
The numbers (24, 25, 30, 50 and 60) represent how many times the video frame is displayed per second. The letters indicate if the video frame is displayed using an interlaced (i) or progressive (p) format.
Progressive video content displays both the even and odd scan lines (the entire video frame) at the same time.
Interlaced video displays even and odd scan lines as separate fields; the even scan lines are drawn on the screen, then the odd scan lines are drawn on the screen. Two of these even and odd scan line fields make up one video frame.
NOTES:
The 24p video frame rate is closer to that of film in theatrical motion pictures.
The video frame rates 50i and 60i are recommended for normal recording.
The 25p video frame rate is used in countries outside of the United States and Canada.
The 50p video frame rate has double information per unit time.

Edited by xkos, 30 May 2015 - 21:55.


#12
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
1- Invata despre PAR(pixel aspect ratio) vs rezolutie vs rata de aspect.Nu a spus nimeni ca, camera pe care o detineti nu ar avea rezolutia de 1440x1080 anamorfic PAR 1.33 pentru 16/9.Asta e defapt stasul de rezolutie HDV.
Problema este ca nu toate camerele de pe piata(inclusiv cea a initiatorului) au senzor anamorfic si trag in formatul asta.Cam toate sculele care stiu de FULL HD progresiv(desi e improprie aceasta denumire la moda) stiu si de 1080i square pixel;adica PAR 1.000 si rezolutie 1920x1080. Treaba asta cu HDV anamorfic a aparut pentru compatibilitatea cu banda digitala. Suport MiniDV care are limitarile sale.Sunt camere HDV care au senzori nativi 1920x1080 si doar arhiveaza pe banda in format hdv anamorfic si camere HDV ce au senzor anamorfic si implicit lentila de conversie anamorfica in grupul optic. La SD  e aceeasi treaba. S-a optat pentru o rezolutie de mijloc cu PAR diferit de 1 fata de o rezolutie inferioara square si totodata s-a putut pastra aceeasi rezolutie atat pentru 4/3 cat si pentru 16/9 diferind doar PAR-ul.
Deaceea camerele SD cu senzori nativi 4/3(cum e si legendarul VX2100) in mod 16/9 pierd foarte mult din rezolutie pentru ca se face CROP.In era SD videografii care se respectau si trageau 16/9 o faceau cu lentila anamorfica montata pe obiectiv.
2- Daca se pastreaza aceeasi calitate atat 1920x1080 50i cat si 1920 1080 25p au nevoie de fix aceeasi latime de banda. in 50i ai 50 semicadre care se compun in 25 de cadre FULL iar in 25p a 25 de cadre FULL.Diferenta e la captare/ respectiv afisare pentru ca fiecare semicadru este captat la un moment diferit fata de precedentul si in felul asta miscarea este mult mai bine reprodusa beneficiind de o rata dubla.50i reprezinta compromisul ideal intre latimea de banda si fluenta miscarii.Deaceea pentru 50p la aceesi calitate e nevoie de banda dubla.1080i pierde la detaliu in fata lui 1080p doar la partile in miscare accentuata(datorita diferentei temporale dintre cele 2 semicdre) dar si aici e discutabil pentru ca intra in ecuatie si vaoarea obturatorului si cu cat e mai mare timpul de expunere cu atat mai miscat va fi imaginea(motion Blur) si tot la pierdere de detaliu se ajunge.Pe de partea cealalta in 24p la scenele cu miscare accelerata/pan rapid regizorul nu v-a folosi niciodata un timp de expunere scurt deorece imginea va fi suparator de sacadata.
Deci la modul general diferente prea mari de detaliu intre cele 50i si 25p nu prea sunt.Chestia nasoala este la redarea pe display-urile moderne fara tub catodic unde nu se poate reda decat progresiv iar algoritmii de deintretesere hardware/software  sunt mai buni sau mai slabi in functie de Device/Soft si tip de algoritm folosit.Deaici apar problemele de flicker,pirdere de detaliu sau alterarea miscarii.Unii algoritmi cum e si BOB te duc in 25p si se pierde fluenta miscarii,altii cum e Yadif 2x din VLC te duc in 50p(fiecare semicadru interpolat la un cadru intreg) si se pastreaza fluenta miscarii.De departe a doua varianta e de preferat.
Sunt foarte multe de discutat aici si nu am timpul necesar.Unul din lucrurile ce imi vin acum in minte e PULL DOWN(inverse telecine) si modul cum se arhiveaza material progresiv in stream interlace sau cum se arhiveaza 24p in 29.97i.
Stasul DVD nu accepta 24p defapt nici un fel de progresiv.Cum crezi ca sunt arhivate filmele pe DVD? E cam aceeasi chestie si cu HDV care si el la randul sau poate arhiva material progresiv in stream interlace cu PullDown.
3-Ai zis oarecum..... Nu e vina mea ca nu cunosti si te exprimi defectuos.Invata despre Deinterlace si algoritmi si ai sa intelegi unde bat.Aici ai reusit pana la urma sa te contrazici singur:Prima data sustineai ca 1080 50i are banda mai redusa si acum afirmi ca "50 de jumatati de imagine sunt egale ca informatie cu 25 de imagini complete"
Deci intelegi ineptia cu banda redusa.
Stima!

Edited by geo123, 30 May 2015 - 21:58.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate