Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ISP diap-up gratis?

Recuperare date Hard-Disk

Utok 1000Q

Harta releelor de telefonie mobila
 NFS world ,eroare!

Sfat alegere laptop

construire tavan

Alianta dintre Orange si Vodafone...
 Problema cu diacriticele in Mesaj...

Știați ca in apropierea Romaniei ...

Bateria telefonului se descarca c...

transformare fisier igs in corp s...
 Reclama/virus la deschidere pagin...

Philips 40PUS6809/12 Smart TV 3D ...

Sfat upgrade PC

Iubirea fata de munca
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Euro 6 pe benzina

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#19
valitudor

valitudor

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,760
  • Înscris: 18.10.2003
  • ID membru: 7,359

In loc sa-mi pui linkuri cu tabloide britanice unde se discuta despre dezastrul ce va sa vina, mai bine mi-ai spune cu cuvintele tale ce vrei sa spui, sa am si eu la ce sa raspund. Ce ar trebui sa inteleg din acele linkuri? :)

Dar ai si dreptate, in ultimii 15 ani s-a investit enorm in diesel. In ultimii 5 ani au inceput sa recupereze si benzinarele

#20
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,505
  • Înscris: 14.11.2004
  • ID membru: 25,765
  • Locație: Bucuresti
Viitorul va fi electrizant in materie de motoare, unii vor sa interzica diesel-ul altii sa impoziteze la greu masinile clasice si ne vom intreba peste 10 ani; Incotro?

Pasul doi la Mazda este acea tehnologie similara si cu proiectele Hyundai care va permite unui motor pe benzina sa functioneze asemenea unui diesel, prin compresie, chiar sunt curios cum vor evolua lucurile.

Edited by connectorxp, 30 April 2015 - 23:52.


#21
hspinache

hspinache

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 526
  • Înscris: 23.12.2007
  • ID membru: 263,407
Aici   http://en.wikipedia....ssion_standards
sint normele . Sper ca putem avea incredere . Acolo se vede ca la NOx , benzina valorile Euro5 si Euro6 sint la fel . Diferenta la benzina este doar la PM , care la euro5 nu este bagat in seama si la euro 6 este limitat , la aceasi valoare ca la dissel . Nu are rost sa se discute de NOx.
Pai daca este asa , logic trebuie sa se puna ceva pe evacuare , care sa limiteze PM . Ce se se pune concret ? Am observat ca exista actual oferte de euro6 , de ex la vW , opel . Astia cum au facut ? Au sau nu filtru pe evacuare ?

Edited by hspinache, 01 May 2015 - 08:48.


#22
emil_sv

emil_sv

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,093
  • Înscris: 19.12.2012
  • ID membru: 790,274

View Postvalitudor, on 30 aprilie 2015 - 20:50, said:

In loc sa-mi pui linkuri cu tabloide britanice unde se discuta despre dezastrul ce va sa vina, mai bine mi-ai spune cu cuvintele tale ce vrei sa spui, sa am si eu la ce sa raspund. Ce ar trebui sa inteleg din acele linkuri? Posted Image

Dar ai si dreptate, in ultimii 15 ani s-a investit enorm in diesel. In ultimii 5 ani au inceput sa recupereze si benzinarele

Daca ai citi linkurile ai afla niste informatii.
Pe scurt principala sursa de poluare a aerului cu particule nocive sanatatii umane din orasele britanice sunt masinile diesel, masini ce emit mai multe particule nocive decat cele pe benzina si vor sa inceapa sa taxeze dieselul mai mult si sa incurajeze casarea dieselurilor vechi. Le-a trecut cu CO2 acum li s-a casunat pe NOx, peste 5 ani li se mai casuna pe ceva ca asa functioneaza ciclul asta.
Oricum din ce inteleg diesel EURO 6 sunt curate, dar pana acum au inchis ochii convenabil si au incurajat milioane de oameni sa cumpere masini diesel. Dieselul ca sa fie asa curat adica sa corespunda euro 6 (cu mici exceptii la motoare diesel foarte mici) trebuie tratat cu uree, trebuie umplut rezervorul ala la nu stiu cati km etc etc, daca se investea in curatarea benzinei la fel de mult, sunt convins ca ajungeam la rezultate mai bune. Una peste alta benzina arde mai curat decat motorina, faptul ca emite mai mult CO2 nu inseamna neaparat ca e mai nociva. Turbina iarasi ajuta la reducerea emisiilor, iar tehnologia asta pentru diesel este mult mai avansata, doar in ultimii cativa ani a luat amploare turbina la motoarele pe benzina produse la scara larga.

Stii de ce in SUA dieselurile nu prea au prins? Pentru ca nu se puteau vinde din cauza ca nu corespundeau standardelor lor de poluare, d-abia astea mai noi au putut atinge cotele necesare omologarii in SUA. Si culmea ceea ce la noi e EURO 6 acum adica cu rezervor de AdBlue pentru neutralizarea particulelor nocive, se monta pe masinile diesel vandute in SUA de niste ani buni.

Ia uite articol din 2008 cu modele mercedes echipate cu rezervor de adblue ca sa corespunda standardelor. La momentul acela masinile astea in Europa corespundeau numai standardelor Euro 4! Pt SUA erau echivalentul euro 6 de azi doar ca acum 7 ani.

http://www.autoblog....e-bluetec-suvs/

Quote

Mar 13th 2008 at 12:33PM
Mercedes brings AdBlue to America with three BlueTEC SUVs

De ce nu le puneau si pt Europa? Nu erau nevoiti. De ce nu le puneau oricum daca stiau ca reduc noxele? Pentru ca adaugau o complexitate nenecesara unui sistem de combustie interna si-asa mai complex decat cel pe benzina. De asta nici masinile nu mai sunt asa de fiabile ca pe vremuri...

Si mai e o componenta aici, cand masinile astea euro 6 peste `10-15 ani cand sunt la Nspelea proprietar, oare acel proprietar o sa o mai ingrijeasca la fel ca sa nu polueze sau o sa il doara in cot de noxe? La o masina pe benzina care intrinsec emite mai putine noxe nocive si n-are nevoie de o astfel de complexitate e mai simplu. In fine asta e alta discutie dar asa ca idee.

Edited by emil_sv, Yesterday, 23:57.


#23
hspinache

hspinache

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 526
  • Înscris: 23.12.2007
  • ID membru: 263,407
Am mai citit o ideie:
-ca la benzina , motoare aspirate injectie indirecta , particulele sint atit de mici si putine , ca nu are sens un filtru ; la aceste motoare nu este nici o diferenta intre e5 si e6 .;
-la cele turbo , cu injectie indirecta , este neclar
-la cele cu injectie directa , trebuie pus filtru ; treba asta se pare ca este stipulata si in regulament ue 459/2012

#24
valitudor

valitudor

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,760
  • Înscris: 18.10.2003
  • ID membru: 7,359

Vizualizare mesajemil_sv, pe 02 mai 2015 - 23:49, a scris:

Daca ai citi linkurile ai afla niste informatii.
Pe scurt principala sursa de poluare a aerului cu particule nocive sanatatii umane din orasele britanice sunt masinile diesel, masini ce emit mai multe particule nocive decat cele pe benzina si vor sa inceapa sa taxeze dieselul mai mult si sa incurajeze casarea dieselurilor vechi.
N-am spus ca nu le citesc, doar te-am rugat pe tine sa formulezi o opinie sa am la ce raspunde. Doar nu vrei sa-i raspund ziaristului ala aici? Articolele imi par foarte slabe si, pe alocuri, cu greseli de intelegere a subiectului dezbatut.
Particulele nu sunt tot una cu noxele. "Noxele", in vorbirea populara a tabloidelor, reprezinta un agent daunator mediului/organismului. Aia care cat de cat inteleg despre ce vorbescfolosesc termenul de noxe (NOx) pentru a vorbi despre oxizii de azot (monoxid si bioxid).
Insa da, este normal sa incerce sa caseze dieselurile vechi care sunt mai nocive decat benzinarele mai vechi.

Vizualizare mesajemil_sv, pe 02 mai 2015 - 23:49, a scris:

Le-a trecut cu CO2 acum li s-a casunat pe NOx, peste 5 ani li se mai casuna pe ceva ca asa functioneaza ciclul asta.
Dupa CO2 iti iau banii (prin taxe) la cumpararea masinii sau impozit, prin NOx iti iau banii la intrarea intr-un oras sau alt spatiu "verde". Sunt doar doua metode complementare de a-ti lua banii, nu se exclud, ca nu sunt prosti... Asa li se casuneaza lor, inventeaza ciclic noi metode de taxare. macar aia preseteaza ceva, se chinuie cumva...

Vizualizare mesajemil_sv, pe 02 mai 2015 - 23:49, a scris:

Oricum din ce inteleg diesel EURO 6 sunt curate, dar pana acum au inchis ochii convenabil si au incurajat milioane de oameni sa cumpere masini diesel. Dieselul ca sa fie asa curat adica sa corespunda euro 6 (cu mici exceptii la motoare diesel foarte mici) trebuie tratat cu uree, trebuie umplut rezervorul ala la nu stiu cati km etc etc, daca se investea in curatarea benzinei la fel de mult, sunt convins ca ajungeam la rezultate mai bune.
E5 si E6 sunt destul de similare. Si diesl-ul E5 este mai curat decat benzina in multe aspecte, mai putin emisia de noxe, unde oricare diesel pierde lupta. Sigur ca da, daca investeau mai mult in bezina ar fi fost, probabil, si mai eco-friendly.

Vizualizare mesajemil_sv, pe 02 mai 2015 - 23:49, a scris:

Stii de ce in SUA dieselurile nu prea au prins? Pentru ca nu se puteau vinde din cauza ca nu corespundeau standardelor lor de poluare, d-abia astea mai noi au putut atinge cotele necesare omologarii in SUA. Si culmea ceea ce la noi e EURO 6 acum adica cu rezervor de AdBlue pentru neutralizarea particulelor nocive, se monta pe masinile diesel vandute in SUA de niste ani buni.
Ia uite articol din 2008 cu modele mercedes echipate cu rezervor de adblue ca sa corespunda standardelor. La momentul acela masinile astea in Europa corespundeau numai standardelor Euro 4! Pt SUA erau echivalentul euro 6 de azi doar ca acum 7 ani.

Speculezi gresit. Se vand dieseluri europene pe piata americana de zeci de ani. Cum ar fi posibil sa fie vandute fara sa poata fi omologate?

In 2005/2006 cand a fost introdusa acea masina pe piata americana, normele Euro IV impuneau restrictii in emisia de NOx de vreo 8 ori mai mici decat cele americane.
Insa, chiar si acum normele din america sunt mai restrictive dpdv al emisiei de NOx decat cele europene.
Insa daca vorbim de emisia de particule sau de monoxid de carbon, cele eurupene sunt mai restrictive. De exemplu, in Europa emisia de monoxid de carbon permisa este de vreo 5 ori mai mica decat in SUA.
Dar acum nu conteaza prea mult CO, tema principala este NOx. Dupa cativa ani se va schimba, in functie de interesele economice.

Vizualizare mesajhspinache, pe 03 mai 2015 - 09:03, a scris:

Am mai citit o ideie:
-ca la benzina , motoare aspirate injectie indirecta , particulele sint atit de mici si putine , ca nu are sens un filtru ; la aceste motoare nu este nici o diferenta intre e5 si e6 .;
-la cele turbo , cu injectie indirecta , este neclar
-la cele cu injectie directa , trebuie pus filtru ; treba asta se pare ca este stipulata si in regulament ue 459/2012

Da, ceva de genul... cu amendamentul ca aici cu cat e mai mic (ca dimensiune), cu atat e mai naspa pentru ca:
- e dificil de filtrat
- patrunde mai adanc in plamani
Ar mai trebui sa retii ca o soba emite in atmosfera, intr-o luna, mai multe particule decat un motor diesel euro 5 in intreaga sa existenta Imagine publicată. Asta ziceau ceva comisii de mediu ale ONU, CE si EPA.
Sa nu mai vorbim de modul cum este produsa energia electrica...

Edited by valitudor, Today, 11:39.


Reclamă


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users