Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Rulment magnetic
#1
Posted 27 December 2014 - 18:25
Sunt aplicatii unde folosirea unui rulment obisnuit, are ceva dezavantaje. De exemplu, trebuie lubrifiat, dupa un timp trebuie schimbat, datorita uzurii, introduce pierderi datorita frecarii. Recent m-am lovit de aceste dezavantaje, vreau sa construiesc un motor brushless, ce trebuie sa functioneze in apa, propulsand o barca gonflabila. Efecativ rotorul se invarte in apa, statorul e in apa... Un motor brushless e foarte fiabil, dar are nevoie de rulmenti, care in cazul de fata, trebuiesc etansati cu simeringuri.
De aceea ma gandesc ca poate exista o solutie sa folosesc in locul rulmentilor, ceva magneti montati atat pe rotor, cat si pe stator, care prin forta de respingere, sa mentina rotorul in pozitia corecta. In felul acesta, scap de rulmentii clasici cat si de etansarea lor. Orice idee in acest sens, ar fi extrem de utila. PS Ceva incercari am gasit pe youtube... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wMy5d3vC2dk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by pisicamatache, 27 December 2014 - 18:29. |
#4
Posted 27 December 2014 - 19:03
Cred ca exista ceva motive pentru care rulmentii sunt cei pe care ii stim si nu aberatii de genul celor din videoclipul acela.
|
#5
Posted 27 December 2014 - 19:24
Sunt si rulmenti de care tu nu stii, functioneaza exact pe principul descris anterior. Doar ca nu se folosesc doi magneti, ci un sistem mai complex. Dar principiul e acelasi...
http://www.synchrony...arings-work.php |
#6
Posted 27 December 2014 - 19:34
Matache, orice lagar are o incarcare radiala si una axiala ! ... in functie de sarcina si turatie se poate alege lagarul corect ! ...
lagarele prin rostogolire, care sunt rulmentii nostrii, au cam aceasi forma de cca 100 de ani ! ... de ce ? ... ptr ca au un raport pret-fiabilitate imbatibil ! ... este greu sa faci un lagar cu incarcare radial-axiala magnetic ! ... poti face una din incarcari magnetica ! ... sa zicem cea axiala ! ... astfel rulmentul responsabil cu incarcarea radiala poate dura multe mii de ore ! ... bafta andreic, on 27 decembrie 2014 - 18:57, said:
Nu merge, foloseste rulment pe fluid ca HDD-urile. minune a tehnicii aceast lagar cu "pompa proprie" ! ... imposibil de reprodus home-made ! Edited by 9victor, 27 December 2014 - 19:37. |
#7
Posted 27 December 2014 - 19:34
Stiu ce face si cum functioneaza un rulment clasic. Doar ca asa cum spuneam, are ceva dezavantaje. Un alt exemplu in care se folosesc rulmenti magnetici, atat radiali cat si axiali http://www.turbocor....ic_bearings.php
In cazul meu, e vorba de o putere de maxim 1500W, la max 3000RPM. Nu cred ca e nevoie de un control electronic, poate vor fi suficiente cate doua inele magnetice, in alte doua inele. Cele mici fixate pe axul rotorului, cele mari, pe stator. Asta e prima idee ce-mi trece prin cap... |
#8
Posted 27 December 2014 - 19:42
pisicamatache, on 27 decembrie 2014 - 19:34, said:
Stiu ce face si cum functioneaza un rulment clasic. Doar ca asa cum spuneam, are ceva dezavantaje. Un alt exemplu in care se folosesc rulmenti magnetici, atat radiali cat si axiali http://www.turbocor....ic_bearings.php In cazul meu, e vorba de o putere de maxim 1500W, la max 3000RPM. Nu cred ca e nevoie de un control electronic, poate vor fi suficiente cate doua inele magnetice, in alte doua inele. Cele mici fixate pe axul rotorului, cele mari, pe stator. Asta e prima idee ce-mi trece prin cap... asta ptr ca cei care vand magneti, chiar daca sunt nemti, sunt in fapta cu m.ia ! ... sunt suparat foc, pe ei ! ... am aruncat la gunoi, 90 EUR ! Edited by 9victor, 27 December 2014 - 19:47. |
#9
Posted 27 December 2014 - 20:04
E vorba de http://www.supermagnete.de/eng/ ? De aici am cumparat si eu magneti, in cateva randuri. E drept ca n-am stat sa masor forta de atractie. Am vreo 40 magneti 20x10x5 mm, N42. O sa fac ceva teste cu ei, sa vad ce iese...
|
#10
Posted 28 December 2014 - 00:58
am inpresia ca esti masochist
cum sa pui frate motor de 1500W la o barca gonflabila? la ce-l alimentezi de te preocupa fiabilitatea?!? cat ai de gand sa functioneze??? mii de ore? iti place sa inventezi tu apa calda? crezi c-o faci mai bine? ia de-aici motoare electrice de barca GATA FACUTE!!! http://www.bizoo.ro/...rca/start-0/10/ nea victore... da i-ai lipit bre unul de altul (N-S) si ai tras de ei? sa vezi forta de atractie? Edited by Nero-d, 28 December 2014 - 01:03. |
|
#11
Posted 28 December 2014 - 04:41
Foloseste domne niste rulmenti clasici, adecvati la ce ai acolo, cu capace. Daca nu vei compensa intr-un fel gravitatia, centrifuga, presiunea apei, rotorul tau va zbura ca o maciuca.
Ce vrei tu sa faci e ca si cum ai coordona cu satelitul o scobitoare printre dinti... Edited by Quantum, 28 December 2014 - 04:48. |
#12
Posted 28 December 2014 - 07:01
Nero-d, on 28 decembrie 2014 - 00:58, said:
am inpresia ca esti masochist cum sa pui frate motor de 1500W la o barca gonflabila? la ce-l alimentezi de te preocupa fiabilitatea?!? cat ai de gand sa functioneze??? mii de ore? iti place sa inventezi tu apa calda? crezi c-o faci mai bine? ia de-aici motoare electrice de barca GATA FACUTE!!! http://www.bizoo.ro/...rca/start-0/10/ nea victore... da i-ai lipit bre unul de altul (N-S) si ai tras de ei? sa vezi forta de atractie? vanzatorii astia "ai tai" de pe bizoo, nu prea vor sa vanda ! ... sau sunt cu m.ia ! ... spun de toate pe-acolo, mai putin puterea motorului ! ...varianta de "32lb" ? ...sau asta de "55LBS" ? ... ce unitati de masura sunt astea ? ... vai de noi ! Edited by 9victor, 28 December 2014 - 07:10. |
#13
Posted 28 December 2014 - 08:36
Quote daca se atrag (N-S) cu 2 kgf, se resping (N-N) cu 2 kgf, nu? ... ca rulment, magnetul, functioneaza prin respingere, tu ! ... daca iei unul singur si n-are cu cine sa se respinga... cum masori?!? il lipesti de in fier, nu? ia lipeste-l de un fier si trage de el perpendicular... nu zice nicaieri ca se atrag cu x kg forta ci ca magnewtul respectiv are o forta magnetica de x kg eu inteleg ca poti ridica cu el o greutate de x kg daca ai un magnet de 20kgf si unul de 2kgf... crezi ca se vor respinge cu 22kgf??? eu nu prea cred bizoo e o interfata probabil ca nu-s moatoare pentru fizicieni... ideea e ca exista motoare dedicate gata facute si la preturi rezonabile vezi in cat timp iti goleste bateria (in full load) si calculezi puterea mie mi se pare ca scrie foarte clar puterea electrica a fiecarui model... tie? ca si fizician, puterea electrica nu te ajuta prea mult mai conteaza si sarcina, diametrul elicei si pasul ei Quote Foloseste domne niste rulmenti clasici, adecvati la ce ai acolo, cu capace. sau... lagare mi-e imposibil sa-mi imaginez cum ar construi cineva un motor electric de la zero Edited by Nero-d, 28 December 2014 - 08:45. |
#14
Posted 28 December 2014 - 08:59
Nero-d, on 28 decembrie 2014 - 08:36, said: mi-e imposibil sa-mi imaginez cum ar construi cineva un motor electric de la zero [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GjjAWOKrNbU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Despre cei 1500W, nu trebuie sa-ti faci probleme, nu e musai sa folosesti tot timpul un motor la putere maxima. In al doilea rand, exista acumulatori capabili sa asigure 1,5Kw, timp de o ora, la o greutate rezonabila. E vorba de Lifepo4, http://www.ev-power....40Ah.html?cur=1 pe care intentionez sa-i cumpar in primavara. Oricum topicul nu e despre motoare,ori acumulatori, ci despre rulmenti. PS Despre motor, putere, elice, etc, se poate discuta aici http://www.rhcforum....rca-pneumatica/ Edited by pisicamatache, 28 December 2014 - 09:17. |
#15
Posted 28 December 2014 - 09:22
gata, am inteles... magneti magnetici zici??
daca asa arata un motor electric inseamna ca am trait degeaba as fi jurat ca e ceva satelit deci tu cu manuta ta ai fabricat sârmele alea si carcasa si axul si tot??? ai strung? io zic sa iei intai acumulatorul... sa vezi ce voltaj are si dupa aia motorul... daca informatiile mele sunt corecte... un acumulator e undeva peste 1000-1500$ on topic... despre rulmenti... rulment magnetic nu exista!!! rulment inseamna lagar pe bile, prin rostogolire probabil vroiai sa spui lagar (cu suspensie) magnetic(a)... in nici un caz rulment cum ti-a sugerat un coleg... e nevoie si de stabilizare axiala, nu numai radiala daca circula apa printre stator si rotor nu poate decat sa incurce |
|
#16
Posted 28 December 2014 - 10:34
Nero-d, on 28 decembrie 2014 - 09:22, said: on topic... despre rulmenti... rulment magnetic nu exista!!! rulment inseamna lagar pe bile, prin rostogolire probabil vroiai sa spui lagar (cu suspensie) magnetic(a)... in nici un caz rulment cum ti-a sugerat un coleg... e nevoie si de stabilizare axiala, nu numai radiala daca circula apa printre stator si rotor nu poate decat sa incurce Apropo de stabilizarea radiala, ce ma intereseaza in mod deosebit, ai vreo idee ceva, sau doar facem conversatie, ca ne plictisim ? Edited by pisicamatache, 28 December 2014 - 10:39. |
#17
Posted 28 December 2014 - 11:12
http://dexonline.ro/definitie/rulment
doar conversatie e cam la fel de corect ca "sticla de plastic" sau "tabla de lemn" de dragul conversatiei, mi se pare nefezabila ideea, total nepractica si aproape imposibil de realizat (mai ales in regim de amator) ca sa nu mai zic ca mi se pare de-a dreptul lame sa incerci sa reinventezi roata ca sa faci tu in regim de amator o chestie care sa concureze cu un produs de serie... e imposibil daca vrei stabilizare radiala si nu vrei rulmenti... solutia se numeste lagar Edited by Nero-d, 28 December 2014 - 11:17. |
#18
Posted 28 December 2014 - 15:54
Nero-d, on 28 decembrie 2014 - 11:12, said:
...daca vrei stabilizare radiala si nu vrei rulmenti... solutia se numeste lagar... Edited by 9victor, 28 December 2014 - 15:55. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users