Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Rulment magnetic

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Sunt aplicatii unde folosirea unui rulment obisnuit, are ceva dezavantaje. De exemplu, trebuie lubrifiat, dupa un timp trebuie schimbat, datorita uzurii, introduce pierderi datorita frecarii. Recent m-am lovit de aceste dezavantaje, vreau sa construiesc un motor brushless, ce trebuie sa functioneze in apa, propulsand o barca gonflabila. Efecativ rotorul se invarte in apa, statorul e in apa... Un motor brushless e foarte fiabil, dar are nevoie de rulmenti, care in cazul de fata, trebuiesc etansati cu simeringuri.
De aceea ma gandesc ca poate exista o solutie sa folosesc in locul rulmentilor, ceva magneti montati atat pe rotor, cat si pe stator, care prin forta de respingere, sa mentina rotorul in pozitia corecta. In felul acesta, scap de rulmentii clasici cat si de etansarea lor. Orice idee in acest sens, ar fi extrem de utila.
PS
Ceva incercari am gasit pe youtube...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wMy5d3vC2dk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by pisicamatache, 27 December 2014 - 18:29.


#2
costea_nelu

costea_nelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 24.11.2010
levitatia e una, forta si etansarea e alta treaba

#3
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003
Nu merge, foloseste rulment pe fluid ca HDD-urile.

#4
george90

george90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,013
  • Înscris: 19.08.2006
Cred ca exista ceva motive pentru care rulmentii sunt cei pe care ii stim si nu aberatii de genul celor din videoclipul acela.

#5
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Sunt si rulmenti de care tu nu stii, functioneaza exact pe principul descris anterior. Doar ca nu se folosesc doi magneti, ci un sistem mai complex. Dar principiul e acelasi...
http://www.synchrony...arings-work.php

#6
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012
Matache, orice lagar are o incarcare radiala si una axiala ! ... in functie de sarcina si turatie se poate alege lagarul corect ! ...
lagarele prin rostogolire, care sunt rulmentii nostrii, au cam aceasi forma de cca 100 de ani ! ... de ce ? ... ptr ca au un raport
pret-fiabilitate imbatibil ! ...
este greu sa faci un lagar cu incarcare radial-axiala magnetic ! ... poti face una din incarcari magnetica ! ... sa zicem cea axiala ! ... astfel rulmentul responsabil cu incarcarea radiala poate dura multe mii de ore ! ...
bafta

View Postandreic, on 27 decembrie 2014 - 18:57, said:

Nu merge, foloseste rulment pe fluid ca HDD-urile.
Andrei, HDD-urile au incarcarea pe fluid al lagarului, exact ca vibrochenul din motorul cu ardere interna ! ... dar este o
minune a tehnicii aceast lagar cu "pompa proprie" ! ... imposibil de reprodus home-made !

Edited by 9victor, 27 December 2014 - 19:37.


#7
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Stiu ce face si cum functioneaza un rulment clasic. Doar ca asa cum spuneam, are ceva dezavantaje. Un alt exemplu in care se folosesc rulmenti magnetici, atat radiali cat si axiali http://www.turbocor....ic_bearings.php
In cazul meu, e vorba de o putere de maxim 1500W, la max 3000RPM. Nu cred ca e nevoie de un control electronic, poate vor fi suficiente cate doua inele  magnetice, in alte doua inele. Cele mici fixate pe axul rotorului, cele mari, pe stator. Asta e prima idee ce-mi trece prin cap...

#8
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

View Postpisicamatache, on 27 decembrie 2014 - 19:34, said:

Stiu ce face si cum functioneaza un rulment clasic. Doar ca asa cum spuneam, are ceva dezavantaje. Un alt exemplu in care se folosesc rulmenti magnetici, atat radiali cat si axiali http://www.turbocor....ic_bearings.php
In cazul meu, e vorba de o putere de maxim 1500W, la max 3000RPM. Nu cred ca e nevoie de un control electronic, poate vor fi suficiente cate doua inele  magnetice, in alte doua inele. Cele mici fixate pe axul rotorului, cele mari, pe stator. Asta e prima idee ce-mi trece prin cap...
eu am incercat sa fac la o eoliana verticala, cu incarcarea axiala cu magneti de neodmyum ! ... am cumparat 2 magneti "babani" de cca 60 kgf ! ...erau inele! ... au costat o caruta de bani ! ... ehhh, 60 kgf x2 ar trebui sa dea o incarcare de 120 de kg, nu ? ... gresit ! ... la cca 40 de kg, magnetii,  se atingeau ! ... Posted Image
asta ptr ca cei care vand magneti, chiar daca sunt nemti, sunt in fapta cu m.ia ! ... sunt suparat foc, pe ei ! ...
am aruncat la gunoi, 90 EUR !

Edited by 9victor, 27 December 2014 - 19:47.


#9
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
E vorba de http://www.supermagnete.de/eng/ ? De aici am cumparat si eu magneti, in cateva randuri. E drept ca n-am stat sa masor forta de atractie. Am vreo 40 magneti 20x10x5 mm, N42. O sa fac ceva teste cu ei, sa vad ce iese...

#10
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
am inpresia ca esti masochist
cum sa pui frate motor de 1500W la o barca gonflabila?
la ce-l alimentezi de te preocupa fiabilitatea?!? cat ai de gand sa functioneze??? mii de ore?
iti place sa inventezi tu apa calda? crezi c-o faci mai bine?
ia de-aici motoare electrice de barca GATA FACUTE!!!
http://www.bizoo.ro/...rca/start-0/10/

nea victore...
da i-ai lipit bre unul de altul (N-S) si ai tras de ei? sa vezi forta de atractie?

Edited by Nero-d, 28 December 2014 - 01:03.


#11
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Foloseste domne niste rulmenti clasici, adecvati la ce ai acolo, cu capace. Daca nu vei compensa intr-un fel gravitatia, centrifuga, presiunea apei, rotorul tau va zbura ca o maciuca.
Ce vrei tu sa faci e ca si cum ai coordona cu satelitul o scobitoare printre dinti...

Edited by Quantum, 28 December 2014 - 04:48.


#12
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

View PostNero-d, on 28 decembrie 2014 - 00:58, said:

am inpresia ca esti masochist
cum sa pui frate motor de 1500W la o barca gonflabila?
la ce-l alimentezi de te preocupa fiabilitatea?!? cat ai de gand sa functioneze??? mii de ore?
iti place sa inventezi tu apa calda? crezi c-o faci mai bine?
ia de-aici motoare electrice de barca GATA FACUTE!!!
http://www.bizoo.ro/...rca/start-0/10/

nea victore...
da i-ai lipit bre unul de altul (N-S) si ai tras de ei? sa vezi forta de atractie?
daca se atrag (N-S) cu 2 kgf, se resping (N-N) cu 2 kgf, nu? ... ca rulment, magnetul, functioneaza prin respingere, tu ! ...Posted Image
vanzatorii astia "ai tai" de pe bizoo, nu prea vor sa vanda ! ... sau sunt cu m.ia ! ...
spun de toate pe-acolo, mai putin puterea motorului ! ...varianta de "32lb" ? Posted Image ...sau asta de "55LBS" ? Posted Image  ...
ce unitati de masura sunt astea ? ... vai de noi ! Posted Image

Edited by 9victor, 28 December 2014 - 07:10.


#13
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

daca se atrag (N-S) cu 2 kgf, se resping (N-N) cu 2 kgf, nu? ... ca rulment, magnetul, functioneaza prin respingere, tu ! ...
nu stiu... ai incercat?
daca iei unul singur si n-are cu cine sa se respinga... cum masori?!? il lipesti de in fier, nu?
ia lipeste-l de un fier si trage de el perpendicular...
nu zice nicaieri ca se atrag cu x kg forta ci ca magnewtul respectiv are o forta magnetica de x kg
eu inteleg ca poti ridica cu el o greutate de x kg
daca ai un magnet de 20kgf si unul de 2kgf... crezi ca se vor respinge cu 22kgf??? eu nu prea cred Posted Image

bizoo e o interfata
probabil ca nu-s moatoare pentru fizicieni...
ideea e ca exista motoare dedicate gata facute si la preturi rezonabile
vezi in cat timp iti goleste bateria (in full load) si calculezi puterea Posted Image
mie mi se pare ca scrie foarte clar puterea electrica a fiecarui model... tie? Posted Image
ca si fizician, puterea electrica nu te ajuta prea mult
mai conteaza si sarcina, diametrul elicei si pasul ei

Quote

Foloseste domne niste rulmenti clasici, adecvati la ce ai acolo, cu capace.
+ simeringuri
sau... lagare

mi-e imposibil sa-mi imaginez cum ar construi cineva un motor electric de la zero

Edited by Nero-d, 28 December 2014 - 08:45.


#14
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011

View PostNero-d, on 28 decembrie 2014 - 08:36, said:


mi-e imposibil sa-mi imaginez cum ar construi cineva un motor electric de la zero
Uite un motor brushless, trifazat, construit de la zero. E drept ca functioneaza cu rulmenti clasici, ce vor fi etansati cu un simering, daca nu gasesc o alta solutie. Asta nu ma impiedica insa sa testez varianta magnetilor magnetici.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GjjAWOKrNbU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Despre cei 1500W, nu trebuie sa-ti faci probleme, nu e musai sa folosesti tot timpul un motor la putere maxima. In al doilea rand, exista acumulatori capabili sa asigure 1,5Kw, timp de o ora, la o greutate rezonabila. E vorba de Lifepo4, http://www.ev-power....40Ah.html?cur=1 pe care intentionez sa-i cumpar in primavara. Oricum topicul nu e despre motoare,ori acumulatori, ci despre rulmenti.
PS
Despre motor, putere, elice, etc, se poate discuta aici http://www.rhcforum....rca-pneumatica/

Edited by pisicamatache, 28 December 2014 - 09:17.


#15
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
gata, am inteles... magneti magnetici zici??

daca asa arata un motor electric Posted Image  inseamna ca am trait degeaba
as fi jurat ca e ceva satelit
deci tu cu manuta ta ai fabricat sârmele alea si carcasa si axul si tot???
ai strung?

io zic sa iei intai acumulatorul... sa vezi ce voltaj are si dupa aia motorul...
daca informatiile mele sunt corecte... un acumulator e undeva peste 1000-1500$

on topic... despre rulmenti... rulment magnetic nu exista!!! rulment inseamna lagar pe bile, prin rostogolire
probabil vroiai sa spui lagar (cu suspensie) magnetic(a)... in nici un caz rulment
cum ti-a sugerat un coleg... e nevoie si de stabilizare axiala, nu numai radiala
daca circula apa printre stator si rotor nu poate decat sa incurce

#16
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011

View PostNero-d, on 28 decembrie 2014 - 09:22, said:


on topic... despre rulmenti... rulment magnetic nu exista!!! rulment inseamna lagar pe bile, prin rostogolire
probabil vroiai sa spui lagar (cu suspensie) magnetic(a)... in nici un caz rulment
cum ti-a sugerat un coleg... e nevoie si de stabilizare axiala, nu numai radiala
daca circula apa printre stator si rotor nu poate decat sa incurce
Asa e, nu exista rulment magnetic, termenul l-am inventat eu... http://translate.goo...agnetic bearing
Apropo de stabilizarea radiala, ce ma intereseaza in mod deosebit, ai vreo idee ceva, sau doar facem conversatie, ca ne plictisim ?

Edited by pisicamatache, 28 December 2014 - 10:39.


#17
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
http://dexonline.ro/definitie/rulment
doar conversatie
e cam la fel de corect ca "sticla de plastic" sau "tabla de lemn"
de dragul conversatiei, mi se pare nefezabila ideea, total nepractica si aproape imposibil de realizat (mai ales in regim de amator)
ca sa nu mai zic ca mi se pare de-a dreptul lame sa incerci sa reinventezi roata
ca sa faci tu in regim de amator o chestie care sa concureze cu un produs de serie... e imposibil

daca vrei stabilizare radiala si nu vrei rulmenti... solutia se numeste lagar

Edited by Nero-d, 28 December 2014 - 11:17.


#18
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

View PostNero-d, on 28 decembrie 2014 - 11:12, said:

...daca vrei stabilizare radiala si nu vrei rulmenti... solutia se numeste lagar...
rulmentul, este tot lagar ! ... se numeste lagar prin rostogolire ! ...

Edited by 9victor, 28 December 2014 - 15:55.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate