Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Ford Focus 1.6 vs Ford Focus 1.6 Ti-VCT

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Suzuki Wagon

Suzuki Wagon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 401
  • Înscris: 07.01.2006
La Ford Focus sunt 2 motorizari pe benzina la 1,6. Duratec 1.6 L 16V si Duratec 1.6 Ti-VCT 16V. Merita diferenta de 450 euro cel de-al 2-lea tip? Care e deosebirea dintre ele in afara de cei 115 cp pe care-i are in plus Ti-VCT-ul? La consum cum stau comparativ? Scuzati-mi nestiinta dar nu-s mecanic auto, reprezentanta Ford e in afara orasului iar cei de acolo sunt... mai bine nu va spun, pentru ca am avut o data de a face cu ei. Le-am lasat o masina de servici sa-i schimbe parbrizul si am luat-o cu cativa km in plus la bord. Bineinteles ca au fost discutii dar a trecut. A fost de mult. Acum nu mai avem Fordul la firma (cu parere de rau) dar nici nu am de gand sa ma duc la ei. Daca o sa-mi iau vreodata Ford o sa-mi iau de la Timisoara sau Oradea dar nu din Arad. Si o sa incerc sa nu fie de la Auto Technic. Multumesc celor ce ma vor ajuta cu sfaturi.

#2
turbostar

turbostar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 12.02.2007
eu tocmai mi-am comandat un focus de 1.6 100 cp,dar se pare ca am facut o greseala ca dupa ce am comandat am aflat de motorul de 115 cp ca e cu transmisie variabila,diferenta merita pentru ca desi sunt 15 cai in plus cuplu la mororul de 100 cp este la 4000 si la cel de 115, este la 2500  90% prezent .eu am muscat-o ca nu am fost atent.Eu zic sa-ti ei 115

#3
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Ti-VCT este motor cu distributie variabila. Ce inseamna asta: ca permite o optimizare a deschiderii si inchiderii supapelor de admisie si evacuare in functie de turatia motorului, acest lucru ducind la o mai buna umplere a cilindrului cu amestec carburant la admisie si o evacuare mai rapida a gazelor arse la evacuare. Pentru sofer asta inseamna (cel putin teoretic  :P ) ca dispune de un cuplu mai bun pe o plaja mai mare de turatii, o putere mai mare si un consum mai mic de combustibil!
    Ar trebui sa faci un drive test cu doua masini care au cele doua motorizari si sa vezi daca intr-adevar merita diferenta! Teoretic sunt 15 CP, dar trebuie vazut care e curba de cuplu si daca tu, ca sofer simti diferenta! Cit despre consum, acesta a scazut la motoare dar a crescut la masini  :P ! Toti producatorii spun ca noul nostru motor are un consum mai mic, optimizat, etc, bla, bla, bla. Dar toate masuratorile astea se fac pe bancuri de proba in conditii strict monitorizate iar in practica cind stai la semafor si te grabesti sa-ti iei nevasta de la coafor si mai trebuie sa treci si pe la soacra-ta ca ti-a facut niste prajituri care stie ca iti plac ;), s-ar putea sa nu fie nici o diferenta!
    Spun astea si pentru turbostar sa nu-si faca prea mult singe rau din cauza ca n-a luat motorul de 115 cai ca nu stiu daca merita diferenta aia de bani! Cel putin in privinta consumului de combustibil sigur nu merita!
    Ai cautat pe net ceva review-uri despre Focus echipat cu cele doua motoare? Vezi ca este un forum al posesorilor de Ford din Romania (bag de seama ca acum nu merge), cauta club-ford cu google si o sa il gasesti! Mai cauta si pe alte forumuri poate mai gasesti ceva!
    Bafta!

#4
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Hmmm, acum am vazut pe net un review in care zice ca motorul de 1.6 Ti-VCT are distributia pe curea, deci la 60.000 de km trebuie schimbata, adica sunt niste banuti in plus fata de motorul 1.6 obsinuit care are distributia pe lant, deci n-ai nici o grija cu el!  
Diferenta de cuplu maxim este de 5NM, absolut nesemnificativa, ce-i drept mai conteaza si curba de cuplu functie de turatie! Sincer, vazut prin prisma unui roman care nu are prea multi bani de cheltuit cu masina, nu cred ca merita!

#5
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Este pe subiectul noul focus la jurnal de bord o discutie despre asta , inclusiv cu graficul diferentei de cuplu; concluzia e ca diferenta nu e asa mare cum pare la prima vedere; acel grafic prezinta de fapt doar varful sau. Eu cand am vrut sa iau 115 agentu mi-a zis ca nu prea se merita diferenta de pret (care 450 era atunci CIP nu DDP deci real 540).
Iar la consumuri sunt cam la fel.

Edited by cornel001, 20 February 2007 - 16:58.


#6
aannyy

aannyy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 102
  • Înscris: 04.06.2006
Da ziceti-mi si mie cum e motorul de 1,6 90 cp TDCi? De ce e la aproximativ acelasi pret cu cel pe benzina cand diferenta ar trebui sa fie mai mare? In concret, benzina este la 15235 DDP iar dieselul la 15460 cu diferenta ca la diesel nu sunt incluse vopseaua metalizata 285 DDP si jante din aliaj.
Eu tocmai ce m-am hotarat la dieselul asta tocmai datorita diferentei mici de pret intre cele doua plus o reducere in sensul ca am obtinut vopseaua metalizata si o alarma gratuit.

#7
Suzuki Wagon

Suzuki Wagon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 401
  • Înscris: 07.01.2006
Multumesc mult pentru raspunsuri. Intr-adevar diferenta la consum pentru mediul urban=0 iar extraurban=0.3l din ce zic ei. Daca 1.6 e pe lant si 1.6 Ti-VCT e pe curea (despre distributie e vorba) atunci nu cred ca se merita diferenta de 450 euro. Singurul lucru de vazut practic este cum se simte cuplul, daca este valabil ce a zis turbostar. @ aany : de unde ai preturile alea ? pe ce variante (ambiente, trend, trend007, trend007CL)? Mie din lista de preturi downloadata de la BDT imi iese o diferenta inte 800 si 1100 euro intre cele 2 motoare cu aceeasi echipare. Vopseaua metalizata se plateste la toate versiunile separat si jantele din aliaj sunt optionale, mai putin pentru Ghia si Titanium, care oricum au preturi mai mari decat ce ai zis tu. Deci chiar nu stiu cum ai ajuns la diferenta asta mica? Si daca observi si la diesel 1.6 au 2 motoare Duratorq. Unul CR (90cp) si altul CR DPF cu transmisie CVT (110cp). Deci unul automat trebuie sa fie mai slab cotat ca pret.

#8
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Io stiam ca e invers, la vct e pe lant, cel putin asa incerca un alt agent de vanzari sa imi dea argument suplimentar. Nu stiu sigur insa.
Varianta aia de benzina de care spunea mai sus vine deja cu jante de aliaj si posibil vopsea metalizata, ce nu intelegi ? scade pretul jantelor  + eventual vopselei si ajungi pe la diferenta de cca 1000 aia. La astia mai adaugi dobanda pt ei daca iei in rate + alte costuri suplimentare la diesel dar io zic ca poti sa mergi pe tdci pt ca chiar daca e o idee mai lenes se pare ca si diferenta de consum e mai mare decat scrie in carte (fuck CEE), si in plus jantele sunt mai mult ca aspect, poti sa le schimbi si pe urma.

#9
Suzuki Wagon

Suzuki Wagon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 401
  • Înscris: 07.01.2006

 cornel001, on Feb 20 2007, 21:32, said:

Io stiam ca e invers, la vct e pe lant, cel putin asa incerca un alt agent de vanzari sa imi dea argument suplimentar. Nu stiu sigur insa.
Varianta aia de benzina de care spunea mai sus vine deja cu jante de aliaj si posibil vopsea metalizata, ce nu intelegi ? scade pretul jantelor  + eventual vopselei si ajungi pe la diferenta de cca 1000 aia. La astia mai adaugi dobanda pt ei daca iei in rate + alte costuri suplimentare la diesel dar io zic ca poti sa mergi pe tdci pt ca chiar daca e o idee mai lenes se pare ca si diferenta de consum e mai mare decat scrie in carte (fuck CEE), si in plus jantele sunt mai mult ca aspect, poti sa le schimbi si pe urma.
Cu jante de aliaj vin doar Ghia si Titanium care sunt mult mai scumpe decat preturile alea de aprox. 15500 euro si dealtfel dieselul de 1,6 si 90 cp nu exista in versiunile acestea. La Ghia si Titanium este motorul de 1,6 TDCI cu transmisie CVT si 110cp si sunt preturi cu putin peste 20.000 (TVA inclus). Vopseaua metalizata este 239 euro+TVA la toate versiunile de Focus. Deci aannyy facea diferenta dintre masini prin 2 chestii care sunt trecute la optionale pentru preturile alea. Oricum poate a negociat ceva cu dealer-ul. Poate a obtinut niste avantaje (reduceri) si atunci nu strica sa aflam si noi ce dealer e mai maleabil. Eventual, am citit in alt post ca si-a comandat deja masina, poate ne spune si noua ce configuratie si-a luat. Numai bine la toti!

#10
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
du-te pe subiectul de care ti-am zis si vezi oferta de acolo. O sa vezi o diferenta intre Trend007 si trend CL 007. Ia ghici care e aia. Daca tot nu pricepi, asta e.

PS m-am prins de unde vine confuzia. Tu te uiti pe configuratorul standard (masini pe comanda) si noi vorbim de oferte preconfigurate aflate pe stoc la reprezentante.

Edited by cornel001, 21 February 2007 - 00:44.


#11
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
Probabil o sa fi surprins ca acestea au si alte chestii in plus fata de trend baza, cum ar fi AC-ul, nu ?

E prima ta masinuta, nu ? Sau ti-au cumparat-o parintii ? Ca vad ca nu prea stii cum e treaba cu comanda vs stoc...

(dublu post fiindca dupa 15 min mi-a mancat editarea).

Edited by cornel001, 21 February 2007 - 00:56.


#12
CAlex

CAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 06.08.2005
Tata are modelul 1,6 16V 101CP pe Focus2. Am mers cu el pe traseul Bucuresti-Breaza-Bucuresti si mi s-a parut ca se tureaza foarte mult, pentru viteza respectiva. In viteza a 5-a la 100-110 km/h aveam deja ~3000rpm, ceea ce mi se pare foarte mult. La 130-140km/h merge la 3700-4000rpm, iarasi destul de mult. Consumul este normal (6,2% pentru drumul de mai sus), dar mi se pare foarte turata. Eu la diesel de 82CP am la 3000rpm 130km/h...

Daca mai are vreunul din voi motorul asta de 101CP, puteti posta va rog niste corelatii viteza/turatie?

#13
inu123

inu123

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 16.07.2006

 CAlex, on Sep 2 2007, 23:29, said:

Tata are modelul 1,6 16V 101CP pe Focus2. Am mers cu el pe traseul Bucuresti-Breaza-Bucuresti si mi s-a parut ca se tureaza foarte mult, pentru viteza respectiva. In viteza a 5-a la 100-110 km/h aveam deja ~3000rpm, ceea ce mi se pare foarte mult. La 130-140km/h merge la 3700-4000rpm, iarasi destul de mult. Consumul este normal (6,2% pentru drumul de mai sus), dar mi se pare foarte turata. Eu la diesel de 82CP am la 3000rpm 130km/h...

Daca mai are vreunul din voi motorul asta de 101CP, puteti posta va rog niste corelatii viteza/turatie?

tu compari un motor pe benzina cu unul pe motorina !

nu cred ca are vreo relevanta .

#14
axel_1

axel_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 16.12.2005

 CAlex, on Sep 3 2007, 00:29, said:

Tata are modelul 1,6 16V 101CP pe Focus2. Am mers cu el pe traseul Bucuresti-Breaza-Bucuresti si mi s-a parut ca se tureaza foarte mult, pentru viteza respectiva. In viteza a 5-a la 100-110 km/h aveam deja ~3000rpm, ceea ce mi se pare foarte mult. La 130-140km/h merge la 3700-4000rpm, iarasi destul de mult. Consumul este normal (6,2% pentru drumul de mai sus), dar mi se pare foarte turata. Eu la diesel de 82CP am la 3000rpm 130km/h...

Daca mai are vreunul din voi motorul asta de 101CP, puteti posta va rog niste corelatii viteza/turatie?

cum a spus si inu123  nu ai cum sa le compari ; motorina iti da puterea max la turatii mult mai mici insa iti da mult mai mult cuplu asa ca e normal ca etajarea treptelor de viteza sa fie total diferita

diesel    - 130 la 3000 adica  3/4  din 4000 turatia P max
benzina -  130 la  3700 ai mai putin de 2/3 din 6000 ( turatia puterii max )

daca ar fi sa raportam la P max  benzina pare ca e mai putin turata ... insa e normal deoarece are 20 CP in plus

Edited by axel_1, 03 September 2007 - 22:55.


#15
CAlex

CAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 06.08.2005
Prieteni stiu si eu chestiile astea cu benzina si diesel, insa vreau sa stiu daca este o turatie normala pentru motorul asta, pe Focus 2.

Daca mai are cineva motorul asta pe FF1 sau FF2, va rog sa imi listati si mie niste variante de viteza/treapta viteza/turatie. Daca si la tata e asa atunci ma linistesc, insa altfel o sa am mereu intreabrea daca nu cumva e vreo problema la masina.

#16
Genesis

Genesis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,043
  • Înscris: 02.07.2007
nu e nici o problema la masina, asa e motorul. Cel putin si cel cu care am mers eu era la fel, si din ce am inteles asa sunt caracteristicile lui.

#17
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
La 3000rpm cca 100-105 km/h. La 3800 rpm vreo 140 parca. La 5000rpm cam 170. Viteze pe bord. Dupa cum vezi, 'asa face toate'. Explicatia mea : primele 4 trepte sunt mai scurte la FF2 pentru a favoriza demarajul, cu penalizare la a V-a la croaziera. Astra GTC 1.4 90 tot benzina are la 3000 aproape 120km/h, deci aproape de cei 130 ai tai (banuiesc ca ii ai tot in a V-a).

#18
chireaf33

chireaf33

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 27.06.2008
Eu am un focus1 1.6 zetec 101 cp si la 3000 de ture in a V-a are aprox 115 la 4000 - 150 km/h. Totusi cred k o importanta deosebita o are si numarul de km ai masinii. Sunt de parere ca pentru a te bucura de un motor la adevaratele performante trebuie sa aibe peste 60000 de km poate chiar 100000. Consumurile sunt mult mai bune decat la Opel 1.6 sau VW 1.6 asta din ce am vb cu prieteni..

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate