Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Maica Domnului si locul ei in viata Bisericii Ortodoxe

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
129 replies to this topic

#1
Ortodox

Ortodox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 06.07.2009
Maica Domnului este cea prin care a venit mantuirea neamului omenesc. Din ea S-a nascut Rascumparatorul omenirii " Hristos Dumnezeu " Cel fagaduit protoparintilor:  "Dusmanie voi pune intre tine si femeie, intre samanta ta si samanta ei: Aceasta iti va zdrobi capul, iar tu ii vei intepa calcaiul." (Fac. 3,15). Ea e cea prin care se implinesc fagaduintele facute de Dumnezeu poporului ales si prin ei tuturor neamurilor.
    Biserica ii acorda Fecioarei Maria un cult de supravenerare, preacinstire sau supracinstire (υπερδουλεία), spre deosebire de cinstirea data sfintilor, numita venerare (δουλεία). Ea este "mai cinstita decat heruvimii si mai marita fara de asemanare decat serafimii." "Cei doi termeni " hyperdulie si fara asemanare(ασυγκρίtως)- reprezinta incercari de a reda prin concepte de mijloc contrariile intre care se afla Maica Domnului, sau pe care le cuprinde: creatura, deci supusa si imparateasa, creatura si totusi depasind fara asemanare toata zidirea."1 Ea e deasupra tuturor cinstirilor, mai presus decat orice cinstire, caci prepozitia υπερ exprima o depasire a ordinii indicata de cuvantul la care se anexeaza. Spre exemplu, Dumnezeu ca υπερουσιος, este mai presus de fiinta. insa supracinstirea Maicii Domnului nu trebuie inteleasa ca o cinstire in sens absolut, nu trebuie confundata cu cinstirea pe care i-o dam lui Dumnezeu si care se numeste adorare.(λατρια).
    Sf. Grigore Palama, numind-o "lume noua" si "Rai cuvantator"2, spune ca Maica Domnului reprezinta "limita intre cele create si cele necreate." (αυτη μόnη μεqορίον εστι κτισtής και ακtίστου φύσεως)3.
    "Maica Domnului simbolizeaza si contine in ea toata parte credincioasa a omenirii."4 Ea a adunat in sine tot ce se putea mai bun din toata omenirea. Despre ea au vorbit profetii Vechiului Testament, Evanghelistii, despre ea vorbim si noi, ca unii care ii aducem lauda, insa nu doar atat, ci noi putem vorbi cu ea, ne putem ruga ei, cerandu-i ajutor si intarire.
    Preinchipuirea Maicii Domnului in Vechiul Testament s-a facut prin rugul cel nears, pe care l-a vazut Moise pe Muntele Sinai (Ies. 3,2); prin scara pe care a vazut-o Iacob in vis, pe care urcau si coborau ingerii si care facea legatura intre cer si pamant (Fac. 28,12); prin poarta incuiata vazuta de Iezechiel (Iez. 44, 1-3); prin toiagul lui Aron care a odraslit (Num. 17, 8); prin mana din pustie ce hranea poporul flamand; prin trecerea prin Marea Rosie; prin stanca din pustie lovita de Moise cu toiagul, care a adapat multime de oameni.
    De altfel, Dumnezeu insusi a prezis ca mantuirea va veni printr-o femeie ( Fac. 3,15) si nu printr-una oarecare, ci printr-o Fecioara: "Iata, Fecioara va lua in pantece si va naste fiu si vor chema numele lui Emanuel." (Is. 7,14).
    Sfintenia acumulata in Vechiul Testament, mostenita din tata in fiu, a culminat cu aparitia Fecioarei Maria; in ea aceasta sfintenie a ajuns la culme. Aceasta a facut ca Maria sa fie invrednicita a purta in pantece pe Dumnezeu si Creatorul ei: "in ea si prin ea, sofianitatea creata s-a pastrat curata si a ajuns la culme...De aceea a putut intampina sofianitatea necreata a Facatorului."5
    Sf. Ioan Damaschinul o numeste "stapana tuturor" (δέσποινα)6 pentru ca e Mama Rascumparatorului. Ea este "templu", "lauda preotiei" " caci prin ea s-a raspandit pana departe vestea fecioriei " si "Doamna" (βασιλία - βασιλίσσα)7.
    Vestirea nasterii sale de catre ingerul Gavriil, la varsta de 12 ani, Bunavestire, a avut un triplu rol.
    Pe de o parte, prin raspunsul dat ingerului, Fecioara Maria a fost rezidita: "Iata, roaba Domnului. Fie mie dupa cuvantul tau!" (Lc. 1,38). "Maria a trebuit sa raspunda la ora acestei logodne divine."8 in raspunsul ei statea raspunsul intregii omeniri. in Atotstiinta Lui, Dumnezeu stia pe Fecioara Maria apta si vrednica de a birui; insa a lasat-o pe ea sa-si treaca examenul incercarii si sa-si dovedeasca virtutea. Ea si-a dat acest examen de pe pozitia naturii cazute. Asadar, prin "Fiat-ul" Mariei am raspuns toti chemarii lui Dumnezeu si dorintei Lui de a Se intrupa spre mantuirea noastra: "Daca Eva a fost prima care prin pacatul ei personal a deschis calea pentru caderea tuturor, Fecioara Maria trebuia sa fie prima care prin biruinta pacatului ei personal sa intampine venirea Mantuitorului."9
    Sfintii Parinti prezinta pe Fecioara Maria si pe Eva intr-un paralelism antitetic. Daca Eva a fost cea care a savarsit pacatul stramosesc, aceasta transmitandu-se tuturor vrajmasilor, Fecioara Maria a fost prima care a scapat de el, eliberata fiind de Duhul Sfant. Prin acceptarea intruparii Logosului Divin in ea " "Duhul Sfant va pogori peste tine si puterea celui Preainalt te va umbri; pentru aceea si Sfantul Care Se va naste din tine Fiul lui Dumnezeu Se va chema." (Lc. 1,35) ", prin supunerea vointei divine, ei i s-a sters pacatul stramosesc, caci nu putea cuprinde pe Cel necuprins ceea ce ar fi fost stricacios. "La inceputul istoriei mantuirii sta Fecioara Maria, dupa cum la inceputul istoriei de cadere sta femeia Eva... Ele au raspuns constient ca fiinte dotate cu ratiune si libertate si raspunsul lor s-a raspandit asupra intregii creatii."10 Eva a ales "marul" nesocotind voia lui Dumnezeu si nu-si marturiseste greseala, recunoscand infiltratia satanei in hotararea ei personala. Fecioara Maria recunoaste drept singura lege fundamentala a vietii voia Facatorului: "Faca-se voia Ta". (Lc. 1,38). Prin ea firea umana se supune din nou legii spirituale divine. Astfel Eva este "Maica Mortii" " atat spirituale cat si materiale " , iar Maria " "Maica Vietii" " a vietii in Sine (adica Dumnezeu, pentru ca il naste pe Acesta) si a vietii vesnice.
    "Sufletul ei, intarit prin smerenia trupului, a urmat aspiratiei Duhului".11 Daca prin rugaciune Tatal a rezidit-o si prin smerenia trupului Fiul S-a intrupat, la dragostea duhului ei i-a raspuns Duhul Sfant, daruindu-I-se. Astfel, Fecioara Maria a fost curatita de pacatul originar altfel decat ceilalti oameni. Ea a fost indumnezeita prin intrepatrunderea directa dintre Maica si Fiu, cunoscand pe Dumnezeu, prin duh, ca bucurie.
    Ea a fost rezidita pentru a-L putea primi si naste pe Dumnezeu. Aceasta este a doua lucrare a Bunei Vestiri " intruparea Logosului, a Fiului lui Dumnezeu. "Astazi este inceputul mantuirii noastre si aratarea tainei celei din veac" " se canta la praznicul Bunei Vestiri. Acum se face cunoscuta taina cea din veac12, acum incepe mantuirea si restaurarea naturii umane, acum "Cuvantul Facatorului intra in istorie, inrudind pe Dumnezeu cu omul: Fecioara Maria e Fiica Tatalui, Maica Lui Dumnezeu " Cuvantul, Mireasa Duhului."13 Bunavestire reprezinta astfel "Cincizecimea" Fecioarei. Ea e fiinta prin care s-a normalizat raportul dintre Dumnezeu si om. insa aceste doua lucrari - curatirea Fecioarei prin consimtamantul ei si intruparea Fiului " nu sunt despartite decat teoretic, pentru ca ele s-au produs concomitent. Prin cuvintele "Fie mie dupa cuvantul tau" Fiul Tatalui a devenit Fiul Fecioarei.
    Un al treilea scop al vestirii ingerului catre Fecioara ni-l prezinta Isidor prin cuvintele: "Arhanghelul Gavriil a fost trimis ca prin slujirea aceasta sa devina mai stralucit ca sine (λαμπρότερος  εαυτόυ). Caci daca nu se planuia aceasta, n-avea lipsa de unul mai mic ca mijlocitor, cea care era prima dupa Primul, daca trebuia sa auda grairea aceea. Ar fi grait-o prin Sine Dumnezeu-Cuvantul pe aceea care L-a purtat pe el, toata plenitudinea dumnezeirii."14 Asadar, prin ea se inalta si ingerii, ea e izvor de lumina si de bucurie atat pentru ingeri cat si pentru oameni. Cat de mult s-a luminat, oare, Arhiereul Vechiului Testament cand intra in Sfanta Sfintelor, in Templu, unde petrecea ea!
    Cultul de preacinstire al Maicii Domnului de catre Biserica este strans legat de cinstea de care s-a bucurat ea inca din viata pamanteasca.
    "Bucura-te, cea plina de har, Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei." (Lc. 1,28). Acesta este salutul ingerului. Cu aceste cuvinte o intampina Arhanghelul Gavriil pe Fecioara, in Templu, cand aceasta avea doar 15 ani. Pornind de la acest salut, Sf. Ioan Damaschin o numeste pe Fecioara Maria "Abisul harului" si "fantana imbelsugata a aceluiasi har si a luminii adevarate care nu seaca."15
    Dar mai presus de acesta, insusi faptul ca Fiul lui Dumnezeu a binevoit sa Se salasluiasca in pantecele ei spre a Se face om asemenea noua arata cat de multa pretuire are ea in fata lui Dumnezeu: "Nu te teme, Marie, caci ai aflat har de la Dumnezeu. Și iata, vei lua in pantece si vei naste Fiu si vei chema numele lui Iisus. Acesta va fi mare si Fiul Celui Preainalt Se va chema si Domnul Dumnezeu ii va da Lui tronul lui David, tatal Sau." (Lc. 1, 30-32).
    Uimita fiind de vestea ingerului, Maria alearga la Elisabeta, ruda sa; la salutul ei, pruncul Elisabetei, cel ce avea sa fie Ioan Botezatorul, "a saltat in pantecele ei si Elisabeta s-a umplut de Duh Sfant." (Lc. 1,41). Astfel, Sf. Ioan Botezatorul o saluta, fiind inca in pantecele maicii sale, aratand ce fel de cinstire i se cuvine Maicii Mielului lui Dumnezeu, "Cel ce ridica pacatul lumii." (In. 1,29).
    Salutului lui Ioan ii urmeaza salutul mamei sale, Elisabeta. Ea a cunoscut prin Revelatia Duh Sfant ca Fecioara Maria e femeia binecuvantata prin rodul zamislit in ea: "Binecuvantata esti tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui tau. Și de unde mie aceasta, ca sa vina la mine Maica Domnului meu?" (Lc. 1,42-43). Ea o  numeste insasi "Maica Domnului meu", adica a lui Dumnezeu.
    Cu mult mai constienta de misiunea ei a devenit Fecioara Maria, marturisind despre cinstea pe care o va primi de la toate neamurile pamantului: "Mareste suflete al meu pe Domnul si s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu Mantuitorul meu .Ca a cautat spre smerenia roabei Sale. Ca, iata, de acum ma vor ferici toate neamurile. Ca mi-a facut mie marire Cel Puternic si Sfant este numele Lui." ( Lc. 1,48-49). "Cantarea aceasta a fost rostita de Maica Domnului ca o expresie de profunda gratitudine fata de Dumnezeu cu prilejul intalnirii fericite care a facut inceputul impacarii Cerului cu pamantul."16
    A cinstit-o pe ea femeia din multime care ii spune Mantuitorului: "Fericit este pantecele care Te-a purtat si fericit sanul la care ai supt. Iar El a raspuns: Da, asa este, dar mai fericiti sunt cei ce asculta cuvantul lui Dumnezeu si il pazesc pe el." (Lc. 11, 27-28). Aceste cuvinte "reprezinta cel dintai imn de cinstire pe care omenirea recunoscatoare l-a inaltat Maicii Domnului prin aceasta femeie anonima, inspirata de Dumnezeu."17 Poate fi numit inceputul cultului special de supravenerare care se va dezvolta mai tarziu.
    Fecioara Maria s-a bucurat si de cinstirea si grija dumnezeiescului sau Fiu. Acesta ii era supus tot timpul, ca unei adevarate mame: " Și a coborat cu ei si a venit in Nazaret si le era supus. Iar mama Lui pastra in inima ei toate aceste cuvinte." (Lc. 2, 51). De asemenea, o asculta cand ii cerea ceva, cum a fost cazul prefacerii apei in vin la nunta din Cana Galileii. (In. 2, 3-10). Hristos Dumnezeu nu a neglijat-o nici in momentul rastignirii pe cruce, purtand de grija pentru viitorul ei, incredintand-o sub ocrotirea ucenicului Sau iubit " Ioan: " Și vazand pe mama Sa si pe ucenicul pe care il iubea stand alaturi, a zis mamei Sale: Femeie, iata fiul tau! Apoi a zis ucenicului: Iata mama ta!" (In. 19, 26-27).
    Pornind de la aceste temeiuri, "parintii Bisericii de Rasarit se intrec parca intr-un entuziasm navalnic pentru a inchina cele mai inaltatoare laude Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu."18
    Astfel, Sf. Iacob, ruda Domnului, face mentiune in Liturghia lui de Maica Domnului, zicand: "Mai intai facem amintirea Preacuratei, Preasfintei, Fecioarei Nascatoare de Dumnezeu..."19.
    Pe Maica Domnului nu vom intalni-o niciodata mai stralucitoarea si mai desavarsita decat in cartile de cult, in slujbele si in cantarile inchinate ei. "Imnologia bisericeasca, departe de a fi tesuta din exagerari poetice, e teologia ortodoxa cea mai autentica, pastrata si predicata zilnic credinciosilor in forma concentrata. Prin ea a ramas viata noastra bisericeasca in matca ei ortodoxa, nu prin produsele unei teologii adeseori de import, care n-au decat o existenta efemera."20
    Astfel, intr-unul din imnele sale in cinstea Maicii Domnului, Chiril al Alexandriei canta: "Bucura-te Marie, Maica lui Dumnezeu, comoara vrednica de inchinaciune, a intregii lumi, candela ce nu se stinge in veci, cununa stralucitoare a virginitatii. Biserica nezdrobita, Maica si Fecioara...Bucura-te tu, care in sanul tau feciorelnic ai purtat pe Cel necuprins! Bucura-te tu, prin care cerul tresalta, ingerii si arhanghelii sunt in mare veselie, duhurile iadului au fost puse pe fuga! Tu, prin care Fiul lui Dumnezeu Unul " Nascut le-a rasarit ca lumina celor ce tanjeau in intuneric!"21
    Referitor la cuvintele psalmistului: "Asculta fiica si vezi si pleaca urechea ta si uita poporul tau si casa parintelui tau", Crisip al Ierusalimului (sec. V) comenteaza: "Originea ta este mai prejos de ceea ce esti tu chemata sa fii (era din neamul imparatesc al lui David), caci vei fi facuta regina cereasca, mireasa a regelui ceresc."22 Tot el o numeste "Marita Stapana noastra."23
    Tot cu privire la cinstirea ce i se cuvine Maicii Domnului, Sfantul Grigore Palama se intreba retoric: "Iar daca e cinstita moartea cuviosilor si pomenirea dreptului e cu lauda, cu cat mai mult a Sfintei Sfintilor, prin care vine toata sfintirea sfintilor."24
    Teologul grec H. Andrutsos aduna de la Sfintii Parinti o serie de apelative adresate Maicii Domnului : "Preacurata Fecioara devine cea plina de har" (κεχaριτωμενη), "neintinata",(οςπιλος), "nepatata"(αμόλιnτος), "neprihanita"(acrantoς), "curata" (αγιη), "cu totul nevinovata"(πaραmwmος).25 Se observa ca multe dintre ele sunt afirmatii prin negatie, ceea ce dovedeste ca nu se va putea spune niciodata totul despre Maica Domnului.
    Iconarii i-au zis si "panaghia" (termen de influenta greceasca) in legatura cu preasfintenia ei.
    Prin cinstirea pe care i-o da Maicii Domnului, Biserica i-a acordat dintotdeauna un loc de cinste in viata ei. Ea a ocupat de la inceput un loc central in acest "organism de suflete"26, care este Biserica, asa cum s-a intamplat si la Cincizecime, cand a stat in mijlocul Apostolilor. Maica Domnului e cea care sta de-a dreapta Fiului ei, pe scaunul heruvimilor si serafimilor. Relatia Maicii Domnului cu Biserica este strans legata de relatia Fiului ei cu aceasta.
    in ceea ce privesc credinta, dragostea si unirea cu Hristos, Fecioara Maria este "chipul Bisericii."27 Maica Domnului nu este una din cei multi in Biserica, ci e "centrul vietii Bisericesti. Daca Biserica e Trupul lui Hristos, Maica Domnului e cea care insufleteste aceasta Biserica si o face sa vieze duhovniceste in Hristos."28 Asadar, putem spune ca Fecioara Maria e "purtatoarea Bisericii"29, ca trup tainic al lui Hristos, Fiul sau. Tot ce s-a prezis de proroci despre Biserica se refera la Fecioara Maria sau, altfel spus, "sub chipul Bisericii s-a prezis despre Fecioara Maria. Biserica e Fecioara pentru ca bisericitatea e fecioria. Iar fecioria este extensiunea darului Maicii Domnului."30.
    Argumentand relatia stransa si ontologica dintre Fecioara Maria, ca Maica a lui Hristos - Dumnezeu si Biserica, drept trup tainic al Acestuia, ca extensiune a Lui in umanitate, locul de intalnire ontologica a divinului cu umanul, Sf. Clement Alexandrinul concluzioneaza ca "nu exista decat o singura Fecioara Mama, pe care imi place sa o numesc Biserica sfanta (τηn αγιαn εκκλησιαn): Maria cea Pururea Fecioara."31 Sfanta Fecioara personifica sfintenia umana.
    Biserica, Trupul lui Hristos, este insufletita prin Hristos si e supusa Lui, fiind unita cu El in chip duhovnicesc. (Ef. cap. IV). Maica Domnului, avand in sine viata in Hristos, fiind insasi purtatoarea vietii, a lui Hristos, este unita si ea cu El. Prin urmare, "Legatura dintre Hristos, Biserica si Maica Sa are un inteles duhovnicesc profund si permanent."32
    "A elimina pe Maica Domnului din raportul dintre mine si Hristos, inseamna a elimina insasi Biserica."

#2
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
De accord, dar care e faza?

#3
Ortodox

Ortodox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 06.07.2009
Faza la ce?

Edited by Ortodox, 19 September 2009 - 22:45.


#4
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

Quote

Maica Domnului este cea prin care a venit mantuirea neamului omenesc.
WRONG.
Mat 12:47 Atunci cineva I-a zis: ?Iată, mama Ta și frații Tăi stau afară, și caută să vorbească cu Tine.?
12:48 Dar Isus a răspuns celui ce-i adusese știrea aceasta: ?Cine este mama Mea, și cari sînt frații Mei??
12:49 Apoi Și-a întins mîna spre ucenicii Săi și a zis: ?Iată mama Mea și frații Mei!
12:50 Căci oricine face voia Tatălui Meu care este în ceruri, acela Îmi este frate, soră și mamă.?


Asta e faza. Inchinarea la Maria este idolatrie.

Edited by kruger, 20 September 2009 - 07:08.


#5
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008

View Postkruger, on 20th September 2009, 08:07, said:

Asta e faza. Inchinarea la Maria este idolatrie.

haide numa innebuni. atunci de ce si-a schimbat Iisus "planul" la cererea Mamei Sale ? ? ? si de ce zis lui Ioan cand era pe cruce "Fiule iata mama ta" si nu fiilor si ficelor voi sunteti si fratii si surorile si tatii si mamele voastre?

#6
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postmaistoru, on 20th September 2009, 08:27, said:

haide numa innebuni. atunci de ce si-a schimbat Iisus "planul" la cererea Mamei Sale ? ? ? si de ce zis lui Ioan cand era pe cruce "Fiule iata mama ta" si nu fiilor si ficelor voi sunteti si fratii si surorile si tatii si mamele voastre?

Intreaba-L pe El. Oricum e irelevant, nu poti intelege din asta ca ai dreptul sa te inchini la ea. Nu spune Biblia de Avraam ca este ''tatal tuturor credinciosilor''? Iti da asta dreptul sa te inchini la El? Sau nu a ascultat Dumnezeu de Moise, cand acesta s-a rugat sa nu nimiceasca poporul? Asta inseamna ca trebuie sa ne rugam la Moise? Nu, pentru ca ar fi idolatrie - cum e si cu Maria.

Edited by kruger, 20 September 2009 - 07:37.


#7
Ortodox

Ortodox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 06.07.2009
Domnule kruger, Maica Domnului este Imparateasa Cerurilor, daca nu stiai acest lucru.
Cu ce ti-a gresit tie Preacurata?

Sf Ioan Maximovici - Incercarea iconoclastilor de a micsora slava Imparatesei Cerurilor si cum au fost ei rusinati

CINSTIREA MAICII DOMNULUI

Dupa cel de-al treilea sinod a toată lumea, creștinii atât în Constantinopol, cât și în celelalte părți ale Imperiului, au început a cere cu și mai multă putere mijlocirea Maicii Domnului, iar nădejdile puse în rugăciunile ei nu au fost zadarnice. Maica Domnului a fost ajutătoarea nenumărator suferinzi, necăjiți și a multora aflați în nenorociri. De multe ori   a   pus   pe   fugă   dușmanii   care   împresurau Constantinopolul,  arătându-se   astfel   ca  apărătoare preaputernică a cetății, oarecând chiar arătând în chip văzut Sfântului Andrei cel nebun pentru Hristos, minunatul ei Acoperământ întinzându-se  asupra credincioșilor ce stăruiau noaptea în  rugăciune în biserica din Vlaherne.

Împărăteasa Cerurilor le-a dăruit biruințe în bătălii impăraților bizantini care obișnuiau să poarte cu dânșii în luptă Icoana Maicii Domnului Hodighitria. Tot ea i-a întărit și pe pustnicii și nevoitorii care se luptau împotriva patimilor și a slăbiciunilor firii omenești căzute. Ea este aceea care i-a luminat și i-a ?îndrumat pe Sfinții Părinți ai Bisericii, printre care s-a aflat și Sfântul Chirii al Alexandriei atunci când acesta s-a îndoit de sfințenia si curățenia Sfântului Ioan Gură de Aur.

Preacurata Fecioară este aceea care a pus în gura cântăreților Bisericii cântări și imne preaminunate, adesea făcând să le meargă vestea unora dintre acei care înainte nu aveau darul cântării, dar care au fost lucrători smeriți, cum s-a întâmplat și cu Sfântul Roman Melodul. Este dar de mirare cum creștinii se sârguiau să slăvească numele celei ce neîncetat se ruga pentru ei? Întru cinstirea ei au fost rânduite zile de praznic, ei i-au fost închinate mulțime de imne și de cântări, iar slăvită icoana sa era cinstită pretutindenea.

Dar   răutatea  stăpânitorului   acestui   veac  i-a într-armat pe fiii pierzării spre a porni încă o dată lupta împotriva lui Emanuel și a Preacuratei Sale Maici, în același Constantinopol care preaslăvea acum, așa cum înainte o făcuse Efesul pe Maica Domnului ca pe o neînfruntată apărătoare a sa. Neîndrăznind la început să hulească fățiș împotriva Celui ce a biruit pe tatăl lor diavolul, au încercat a micșora slava ce i se aducea Maicii lui Dumnezeu oprind cinstirea icoanelor Mântuitorului și a prietenilor Săi, numind acest lucru închinare la idoli. Dar Maica Domnului i-a întărit mai ales în acele zile grele pe cei ce aveau râvnă în lupta ce o duceau pentru apărarea cinstirii icoanelor, arătând multe semne și minuni prin icoanele sale și vindecând mâna Sfântului Ioan Damaschinul, cel care a așternut pe hârtie multe scrieri spre apărarea icoanelor.

Dar prigonirea celor care cinsteau sfintele icoane și pe Sfinți s-a sfârșit încă o dată cu o biruință a credinței ortodoxe, căci cinstirea adusă icoanelor se răsfrânge asupra celor zugrăviți într-însele; iar Sfinții lui Dumnezeu sunt cinstiți ca și prieteni ai Lui pentru Duhul Sfânt Care S-a sălășluit întru ei, după cuvintele Psalmistului care zice: Iar eu am cinstit foarte pe prietenii Tăi (Psalm 138, 8). Preacurata Maică a lui Dumnezeu a fost slăvită în cer și pe pământ iar ea, prin sfintele sale icoane, chiar în zilele când acestea erau supuse batjocurii vrăjmașilor a arătat atât de multe minuni, încât și astăzi, întru căință ne aducem aminte de ele. Cântarea De Tine Acum s-a hotărât ca fiecare cântare din dumnezeiestile slujbe să se încheie cu un imn sau vers în cinstea Maicii Domnului . De multe ori în timpul anului, creștinii din toate părțile lumii se adună în biserici așa cum se adunau și înainte, spre a o ruga, spre a-i mulțumi pentru toate binefacerile pe care le-a arătat și spre a-i cere milă Maicii lui Dumnezeu.

Dar putea vrăjmașul creștinilor, diavolul care umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită (1 Petru 5, 8) să rămână un privitor nepăsător al slavei celei Preacurate? Putea să se recunoască înfrânt și să înceteze a se lupta împotriva adevărului, folosindu-se de cei care-i împlinesc voia? Și așa, când întreaga zidire răsuna de vestea cea bună a credinței în Hristos, când în tot locul era chemat numele Preasfintei Născătoare, când lumea întreagă s-a umplut cu biserici, când casele creștinilor erau împodobite cu sfinte icoane, atunci a apărut și a început să se răspândească o nouă și  mincinoasă învățătură despre Maica Domnului. Această învățătură este primejdioasă prin aceea că mulți nu pot vedea cu repeziciune în ce măsură strică adevărata cinstire a Maicii Domnului.

Se bucură ceea ce ești plină de dar toată făptura și Icoana Maicii Domnului Tricheirusa (cu trei mâini) ne reamintesc de vindecarea minunată a Sfântului Ioan Damaschinul dinaintea acestei icoane; iar povestea Icoanei Maicii Domnului Portărita de la mănăstirea atonită Iviron ne spune despre minunata întâmplare care a făcut ca văduva la care fusese această icoană înainte, să voiască mai bine a o arunca în mare, decât a o da pe mâna vrăjmașului.

Nici o prigoană împotriva celor care cinsteau pe Maica Domnului și toate cele ce țineau de pomenirea ei nu a putut micșora în vreun fel dragostea pe care creștinii o purtau Celei care era Rugătoare caldă.

Edited by Ortodox, 20 September 2009 - 07:52.


#8
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008

View Postkruger, on 20th September 2009, 08:36, said:

nu poti intelege din asta ca ai dreptul sa te inchini la ea.

Maica Domnului mi-a dat de inteles ca poate schimba planul Fiului Ei. si pentru asta nu ma inchin Ei ci ma rog Ei sa mijloceasca la Fiul Ei rugaciunea mea, pentru ca mult inseamna pentru un fiu rugaciunea mamei lui.

#9
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postmaistoru, on 20th September 2009, 08:52, said:

Maica Domnului mi-a dat de inteles ca poate schimba planul Fiului Ei. si pentru asta nu ma inchin Ei ci ma rog Ei sa mijloceasca la Fiul Ei rugaciunea mea, pentru ca mult inseamna pentru un fiu rugaciunea mamei lui.

Era vorba de cateva vase cu apa => vin. Mama si fiul invitati la o nunta, de aici intelegi tu ca Maria poate interveni in salvarea unui pacatos? Pai si restul Bibliei nu il citesti? La cruce, Maria nu mai era ''Fecioara Maria, Maica Domnului etc etc'', era ''Femeie...'' . Voi la ea va rugati pentru salvare, cand spune clar:
Ioan 14:6 :Isus i-a zis: „Eu sînt calea, adevărul și viața. Nimeni nu vine la Tatăl decît prin Mine.
Ce cautati la Maria?

mai concret:

1Tit 2:5:  Căci este un singur Dumnezeu, și este un singur mijlocitor între Dumnezeu și oameni: Omul Isus Hristos,

Ce cautati sa va rugati Mariei?

#10
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008
bun vad ca esti documentat. stii la ce episod fac referire. si atunci cum poti ramane indiferent la faptele concrete prezentate in biblie? citez din memorie "Ce ne pasa noua femeie timpul meu nu a venit inca" si totusi se indupleca de rugaciunea mamei Sale si face vin din "nimica" desi nici nu venise timpul lui si nu era nici obligat sa faca asta. cred ca toate astea spun foarte multe desre cum poate Maica Domnului sa schimbe voia Fiului.

Quote

1Tit 2:5: Căci este un singur Dumnezeu, și este un singur mijlocitor între Dumnezeu și oameni: Omul Iisus Hristos

corect dar nu zice nicaieri ca nu pot exista mijlocitori intre Iisus si oameni ;) .   cu alte cuvinte rugati-va unul pentru altul. noi asta ne rugam la Maica Domnului sa se roage pentru noi in fata Fiului, nu ne inchinam ei ca unui zeu.

Edited by maistoru, 20 September 2009 - 08:12.


#11
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postmaistoru, on 20th September 2009, 09:09, said:

bun vad ca esti documentat. stii la ce episod fac referire. si atunci cum poti ramane indiferent la faptele concrete prezentate in biblie? citez din memorie "Ce ne pasa noua femeie timpul meu nu a venit inca" si totusi se indupleca de rugaciunea mamei Sale si face vin din "nimica" desi nici nu venise timpul lui si nu era nici obligat sa faca asta. cred ca toate astea spun foarte multe desre cum poate Maica Domnului sa schimbe voia Fiului.

Tocmai ca nu Ii venise timpul pentru lucrare, inseamna ca maria era mama Lui si i-a facut o rugaminte. Nu intrase in slujba, nu era vorba de a ierta un pacatos, era un fiu (matur) care isi iubea mama si i-a indeplinit o rugaminte.

View Postmaistoru, on 20th September 2009, 09:09, said:

corect dar nu zice nicaieri ca nu pot exista mijlocitori intre Iisus si oameni ;) .   cu alte cuvinte rugati-va unul pentru altul. noi asta ne rugam la Maica Domnului sa se roage pentru noi in fata Fiului, nu ne inchinam ei ca unui zeu.

Scrie clar: intre om si Dumnezeu este 1 singur mijlocitor. Do you get the picture? Om---Isus Hristos---Dumnezeu.
Inca odata: intre om si Dumnezeu este doar Unul.

Mie mi se pare simplu de tot..adica nu vad nici un popa intre Dumnezeu si om

Edited by kruger, 20 September 2009 - 08:21.


#12
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,859
  • Înscris: 30.01.2007
Degeaba le spunem ca este idolatrie, pt ca Biblia nu-i intereseaza, ei au ritualurile lor si "credinta lor".

Ieremia 44

19,,De altfel, cînd aducem tămîie împărătesei cerului și -i turnăm jertfe de băutură, oare fără voia bărbaților noștri îi pregătim noi turte ca s'o cinstim făcîndu -i chipul, și -i aducem jertfe de băutură?``


Romani 1

23și au schimbat slava Dumnezelui nemuritor într'o icoană care seamănă cu omul muritor, păsări, dobitoace cu patru picioare și tîrîtoare.

    25căci au schimbat în minciună adevărul lui Dumnezeu, și au slujit și s'au închinat făpturii în locul Făcătorului, care este binecuvîntat în veci! Amin.

Edited by zexelica, 20 September 2009 - 11:43.


#13
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Asa! Era si culmea sa nu apara zexelica et Co. sa ne recite niste versuri! Acum or sa apara si cativa atei care or sa bage niste injuraturi de sfinti pe aici si gata! Topicul o sa se transforme intr-o insiruire fara noima de citate plus niste "argumente" care "dovedesc clar" ca Dumnezeu si Maica Domnului nu exista!

#14
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,859
  • Înscris: 30.01.2007

View Postdan84, on 20th September 2009, 13:24, said:

Asa! Era si culmea sa nu apara zexelica et Co. sa ne recite niste versuri! Acum or sa apara si cativa atei care or sa bage niste injuraturi de sfinti pe aici si gata! Topicul o sa se transforme intr-o insiruire fara noima de citate plus niste "argumente" care "dovedesc clar" ca Dumnezeu si Maica Domnului nu exista!
Maria a existat, Dumnezeu exista iar Maria nu a ramas virgina DUPA :lol: nastere

#15
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008

View Postmaistoru, on 20th September 2009, 09:09, said:

corect dar nu zice nicaieri ca nu pot exista mijlocitori intre Iisus si oameni ;) .   cu alte cuvinte rugati-va unul pentru altul. noi asta ne rugam la Maica Domnului sa se roage pentru noi in fata Fiului, nu ne inchinam ei ca unui zeu.

View Postkruger, on 20th September 2009, 09:17, said:

Scrie clar: intre om si Dumnezeu este 1 singur mijlocitor. Do you get the picture? Om---Isus Hristos---Dumnezeu.
Inca odata: intre om si Dumnezeu este doar Unul.
Mie mi se pare simplu de tot..adica nu vad nici un popa intre Dumnezeu si om

prietene esti ****** sau te faci ca esti?

intre Dumnezeu si om este mijlocitor Iisus.
iar
intre Iisus si om sunt mijlocitori Maica Domnului si Sfintii.
intrebare cu pictiure-ul se adreseaza tie. deci did u got it?

nu am zis niciodata ca Maica Domnului este mijlocitoare intre Dumnezeu si om.
atentie citeste  bine si nu interpreta ce zic eu mai ceva decat interpretezi biblia.

iar preotii sunt urmasii sfintilr apostoli. deci care-i baiul?

View Postzexelica, on 20th September 2009, 14:15, said:

Maria a existat, Dumnezeu exista iar Maria nu a ramas virgina DUPA :lol: nastere

ai verificat-o tu?

Edited by maistoru, 20 September 2009 - 13:18.


#16
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postmaistoru, on 20th September 2009, 14:16, said:

prietene esti ****** sau te faci ca esti?

intre Dumnezeu si om este mijlocitor Iisus.
iar
intre Iisus si om sunt mijlocitori Maica Domnului si Sfintii.
intrebare cu pictiure-ul se adreseaza tie. deci did u got it?

nu am zis niciodata ca Maica Domnului este mijlocitoare intre Dumnezeu si om.
atentie citeste  bine si nu interpreta ce zic eu mai ceva decat interpretezi biblia.

iar preotii sunt urmasii sfintilr apostoli. deci care-i baiul?



ai verificat-o tu?

Pai nu vorbim aceeasi limba. Biblia spune ca intre om si Dumnezeu exista 1 singur mijlocitor. -Domnule Isus Hristos.
Daca mai adaugi mijlocitori intre om si Domnul Isus, nu inseamna ca intre om si Dumnezeu vor fi mai multi de 1?
Va fi asa: om -o gramada de morti -Domnul Isus - Dumnezeu. Nici desenat nu ai inteles?

Edited by kruger, 20 September 2009 - 13:25.


#17
maistoru

maistoru

    ex

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,752
  • Înscris: 10.05.2008
ntz ntz ce-ti mai place sa o tii langa cu legatura om-Dumnezeu cand de fapt eu iti povestesc despre legatura om-Iisus. dar cum nu ai de ce altceva sa te legi o tii pasta.

#18
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postmaistoru, on 20th September 2009, 14:29, said:

ntz ntz ce-ti mai place sa o tii langa cu legatura om-Dumnezeu cand de fapt eu iti povestesc despre legatura om-Iisus. dar cum nu ai de ce altceva sa te legi o tii pasta.

Pai de ce sa adaug ceva intre Dumnezeu si om? Ca Biblia e clara. Nu vezi ca asa se strecoara o gramada de invatatura falsa si au ajuns ortodocsii sa se inchine la cadavre?
Daca Scriptura spune ca intre A si C exista doar B....de ce interpui ceva intre A si B? Asta inseamna ca intre A si C nu mai e doar B...mai intra si ce ai adaugat tu.
In cazul nostru, devii idolatru.

Edited by kruger, 20 September 2009 - 13:35.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate