Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Regulatoare de tensiune

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006
Lucrez la un generatoar eolian cu magneti permanenti,am adunat tot ce imi trebuie mai putin un regulator de tensiune(12V),nu gasesc :cursing:
Stie cineva unde pot gasi sau daca aveti macar o schema va rog sa o postati aici...
M-am gandit ca in cazul in care nu gasesc am sa folosesc un stabilizator de vro 14V.E bun oare? :huh:
Regulatorul il voi folosi pt. incarcarea unui acumulator(12V 154A)

#2
baldovica

baldovica

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 07.01.2007
da mai multe detalii!
cate infasurari o sa folosesti, ce plaja de tensiune estimezi...

#3
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006

View Postbaldovica, on Mar 30 2007, 18:58, said:

da mai multe detalii!
cate infasurari o sa folosesti, ce plaja de tensiune estimezi...

Vin puse 9 bobine cu cate 100 spire fiecare in genul celei atasate.
Intre 18 magneti cu neodinium,cate 2 de fiecare bobina(am atasat un model)
Sunt cuplate cate vro 3 bobine in serie,apoi curesntul obtinut vine redresat...
Tensiunea variaza in functie de viteza cu care este invartita elicia respectiv generatorul.
Daca te intereseaza subiectul mai multe detalii gasesti la adresa
http://forum.softped...howtopic=186887
Altceva ce te mai intereseaza?
Crezi ca ma poti ajuta?

Attached Files


Edited by alien1835, 30 March 2007 - 19:01.


#4
donpetru

donpetru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 800
  • Înscris: 02.01.2007

View Postalien1835, on Mar 30 2007, 19:57, said:

Vin puse 9 bobine cu cate 100 spire fiecare in genul celei atasate.
Intre 18 magneti cu neodinium,cate 2 de fiecare bobina(am atasat un model)
Sunt cuplate cate vro 3 bobine in serie,apoi curesntul obtinut vine redresat...
Tensiunea variaza in functie de viteza cu care este invartita elicia respectiv generatorul.
Daca te intereseaza subiectul mai multe detalii gasesti la adresa
http://forum.softped...howtopic=186887
Altceva ce te mai intereseaza?
Crezi ca ma poti ajuta?
Pentru a construi un sistem de conversie a energiei pentru o eoliana trebuie sa pornesti de la niste date initiale pe care ti le impui in prima faza de proiect. Ceea ce a spui tu mai sus, e frumos, dar trebuie sa mai vi cu niste detalii care cred eu ca nu ai tinut cont (ex. care este raportul de transmisie coroana dintata elice/generator ?)
Cat despre partea de electronica de putere apar diverse configuratii de scheme pe aceasta parte, dintre care redau:
1. Convertoare statice de frecventa cu circuit intermediar lucrand in bucla inchisa sau deschisa, cu transfer unidirectional;
2. Convertoare statice de frecventa cu circuit intermediar in bucla inchisa cu comportare bipozitionala (in acest caz apar doua stari tipice realizate cu relee intermediare si de tensiune, de tipul ON/OFF, acumulator incarcat/descarcat etc)
3. Convertoare statice de frecventa cu c-da PWM cu reglaj in circuitul invertor si fara sau cu bucla de reglare (tensiune impusa/ viteza impusa, aceste sunt marimi culese de la traductoare)
4. Convertoare statice de frecventa cu c-da PWM cu reglaj in circuitul invertor si fara sau cu bucla de reglare cu traductor de unghi si cu posibilitatea modificarii unghiului palei elicei.
5. Ondulor static tensiune / frecventa s.a.m.d
Pentru adoptarea unei scheme trebuie facuta o analiza prealabila a fondurilor necesare dar si a posibilitati utilizari unei scheme potrivite. Cea mai simpla schema, care sa poata fi realizata in regim de amator este cea cu redresor comandat, prin care sa se comande, sa spunem doi tiristori din cele patru semiconductoare care formeaza puntea. Tensiunea continua redresata se aplica unei baterii de acumulatori prin intermediul contactelor unui releu. Acest releu este c-dat de catre un circuit de c-da indepedent de circuitul de c-da a redresorului comandat. In partea a doua, poti utiliza un invertor realizat cu patru tranzistoare care lucreaza pe o inductanta inseriata cu reteaua de 230VAC.
In general, cam despre asta e vorba.

Sigur te-ar interesa vre-o schema, din pacate nu o am scanata, este simpluta, lucreaza in bucla deschisa (fara traductoare) si este dimensionata pentru o putere (daca mi-aduc bine aminte), circa 5kW.

#5
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006

View Postdonpetru, on Mar 30 2007, 21:33, said:

Pentru a construi un sistem de conversie a energiei pentru o eoliana trebuie sa pornesti de la niste date initiale pe care ti le impui in prima faza de proiect. Ceea ce a spui tu mai sus, e frumos, dar trebuie sa mai vi cu niste detalii care cred eu ca nu ai tinut cont (ex. care este raportul de transmisie coroana dintata elice/generator ?)
Cat despre partea de electronica de putere apar diverse configuratii de scheme pe aceasta parte, dintre care redau:
1. Convertoare statice de frecventa cu circuit intermediar lucrand in bucla inchisa sau deschisa, cu transfer unidirectional;
2. Convertoare statice de frecventa cu circuit intermediar in bucla inchisa cu comportare bipozitionala (in acest caz apar doua stari tipice realizate cu relee intermediare si de tensiune, de tipul ON/OFF, acumulator incarcat/descarcat etc)
3. Convertoare statice de frecventa cu c-da PWM cu reglaj in circuitul invertor si fara sau cu bucla de reglare (tensiune impusa/ viteza impusa, aceste sunt marimi culese de la traductoare)
4. Convertoare statice de frecventa cu c-da PWM cu reglaj in circuitul invertor si fara sau cu bucla de reglare cu traductor de unghi si cu posibilitatea modificarii unghiului palei elicei.
5. Ondulor static tensiune / frecventa s.a.m.d
Pentru adoptarea unei scheme trebuie facuta o analiza prealabila a fondurilor necesare dar si a posibilitati utilizari unei scheme potrivite. Cea mai simpla schema, care sa poata fi realizata in regim de amator este cea cu redresor comandat, prin care sa se comande, sa spunem doi tiristori din cele patru semiconductoare care formeaza puntea. Tensiunea continua redresata se aplica unei baterii de acumulatori prin intermediul contactelor unui releu. Acest releu este c-dat de catre un circuit de c-da indepedent de circuitul de c-da a redresorului comandat. In partea a doua, poti utiliza un invertor realizat cu patru tranzistoare care lucreaza pe o inductanta inseriata cu reteaua de 230VAC.
In general, cam despre asta e vorba.

Sigur te-ar interesa vre-o schema, din pacate nu o am scanata, este simpluta, lucreaza in bucla deschisa (fara traductoare) si este dimensionata pentru o putere (daca mi-aduc bine aminte), circa 5kW.
Incearca sa o scanezi pe aia te rog...

#6
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Daca intr-o astfel de instalatie se folosesc acumulatoare clasice cu plumb, atunci cel mai simplu se poate folosi o schema clasica de incarcator auto.
Trebuie adaptat curentul de incarcare la capacitatea bateriei si schimbate elementele de control daca este cazul.
http://www.geocities...5/circuit4.html
http://www.uoguelph....adgets/labc.htm
http://www.uoguelph..../circ/bcgla.htm
http://www3.telus.ne...ery-Charger.htm
http://users.otenet....ery_charger.htm



http://ww1.microchip...otes/01015a.pdf
http://www.onsemi.co...l/DN06016-D.PDF

[ http://www.qsl.net/iz7ath/web/02_brew/24_Charger/fig/fig06.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Car-Battery-Charger/Car-Charger-1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://users.otenet.gr/~athsam/Circuits/Car_baterry_charger.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1005/100551_5mg.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006
Dar aceste regulatoare nu trebuie sa aiba un releu ce sa decupleze in momentul in care sau incarcat?


Edited by mister_rf:
PS: fara QUOTE la postul precedent, ca sa fie mai usor de citit!

Edited by mister_rf, 01 April 2007 - 19:04.


#8
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006
Ce parere aveti despre acest regulator?
http://www.otherpower.com/pmgreg.html
:coolspeak:

#9
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Este o solutie de regulator mecanic, care realizat prost produce o multime de probleme.
Daca doresti o complicatie la executie se poate folosi un sistem electric, cu relee care sa conecteze infasurarile generatorului in serie sau paralel in functie de turatia atinsa in exploatare.
Solutiie mecanice pot sa fie o rezolvare eleganta daca avem experienta in domeniu.

#10
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Salut,

Vad ca a ajuns aici o parte din discutia despre eoliene, din sectiunea "Opinii despre produse si servicii".

Pentru a intelege mai bine datele problemei...
Tensiunea furnizata de generator variaza liniar cu turatia acestuia, deci cu viteza vantului.
Bateria (acumulator cu plumb) este un stabilizator de tensiune. Diferenta dintre tensiunea bateriei si cea furnizata de generator se manifesta in cresterea curentului electric. Aceasta crestere  e limitata de rezistenta interna a generatorului, a liniilor pana la baterii dar si de puterea ce poate fi absorbita de rotor de la vant - aceasta nu poate sa depaseasca o anumita valoare.
Important: Energia primita de turbina trebuie preluata cumva,  altfel e mare pericolul ca aceasta sa accelereze la turatii ce o vor distruge.
Deci circuitul electronic (fata de un redresor chior) trebuie:
1. sa protejeze bateriile la supraincarcare, intrerupand alimentarea acestora odata ce a fost atinsa o tensiune data.
2. sa protejeze turbina la supra turare,  comutand sarcina de pe bateriile ce s-au umplut pe rezistente (resouri) care sa disipeze acest surplus de energie.

-----------------

O facilitate a "regulatorului" ar fi si posibilitatea de a scurtcircuita generatorul cand e depasita o anumita valoare a curentului generat de acesta, eventual prin comanda de la distanta. Scurtcircuitul e preferabil sa aibe loc la bornele acestuia, in "nacela" nu la punctul de alimentare al bateriilor. Scurtcircuitul la borne e o metoda de a opri generatorul in cazul ca are loc o crestere periculoasa a vitezei vantului.

Problema e totusi putin mai complicata deoarece:
1. Odata scurtcircuitat generatorul trebuie sa ramana in starea asta blocata pana la primirea unei comenzi manuale de deblocare.
2. Franarea poate sa esueze  - rotorul nu se opreste chiar daca are  bornele generatorului scurtcircuitate. In acest caz trebuie sa se restabileasca circuitul normal si dupa un timp sa se incerce din nou franarea.
3. Starea "de baza" a  rotorului trebuie sa fie blocat (scurtcircuitat). Suna aberant, dar ideea e ca orice s-ar avaria  de la varful stalpului in jos (intreruperi pe fir, arderea unor sigurante, etc)  efectul acestei avarii sa fie scurtcircuitarea (franarea) automata a generatorului.  Deci cumva intreruperea scurtcircuitului din nacela sa se intample numai prin semnal primit de la circuitul de control al incarcarii, iar lipsa acestui semnal sa fie interpretata ca o comanda de blocare.

Edited by blimpyway, 02 April 2007 - 04:06.


#11
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
:rolleyes:
No comment.
Acumulatorul nu este un stabilizator de tensiune.
Da, are tendinta sa mentina la borne o tensiune electromotoare dar asta nu este sinonim cu a fi un stabilizator de tensiune, care are o intrare si o iesire...
Nu recomanda nimeni conectarea directa a generatorului  prin redresor direct la acumulatori.
Punerea in scurcircuit la un generator pentru a limita/frana viteza acestuia este dpmdv o prostie.
Vei distruge bobinele in scurt timp. In cazul in care se doreste, limitarea vitezei trebuie facuta mecanic.
Un generator care este supraturat va genera o tensiune mai mare. Primul circuit supra-solicitat este blocul redresor.
Alegerea unor diode cu tensiune inversa mare elimina posibilitatea defectarii blocului redresor.
Circuitul care incarca acumulatorul trebuie sa preia diferenta de tensiune.
Daca circuitul este bazat pe PWM pierderile pe elementul regulator sunt minime.
Asa cum am mentionat anterior o solutie eleganta este posibilitatea cuplarii diferite in serie/paralel a bobinelor  ce compun generatorul.


PS: Unde ati gasit ca a  fost utilizata in practica acesta idee minunata a franarii prin scurt la bornele generatorului?!  :rolleyes:

#12
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006
Referitor de schemele postate, am o obiectie: primele 2 (cele cu tiristor) nu cred ca vor functiona. Din cauza ca generatorul pe care-l avem  are... 9 faze, din cate inteleg eu. Dupa redresare tensiunea nu mai trece prin 0, deci tiristorul nu se mai stinge. La tensiune monofazata functioneaza. Daca ma insel, trageti. Dar cred ca am dreptate.

#13
Sir_Vaska

Sir_Vaska

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 12.06.2004

View Postyo9hrb, on Apr 2 2007, 14:15, said:

Referitor de schemele postate, am o obiectie: primele 2 (cele cu tiristor) nu cred ca vor functiona. Din cauza ca generatorul pe care-l avem  are... 9 faze, din cate inteleg eu. Dupa redresare tensiunea nu mai trece prin 0, deci tiristorul nu se mai stinge. La tensiune monofazata functioneaza. Daca ma insel, trageti. Dar cred ca am dreptate.

Nu trebuie sa treaca prin zero ,  e suficient sa scada la tensiunea bateriei .....

Edited by Sir_Vaska, 02 April 2007 - 15:46.


#14
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006
Pana la urma ce schema recomandati? :huh:

#15
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postmister_rf, on Apr 2 2007, 12:28, said:

:rolleyes:
No comment.
Acumulatorul nu este un stabilizator de tensiune.
Da, are tendinta sa mentina la borne o tensiune electromotoare dar asta nu este sinonim cu a fi un stabilizator de tensiune, care are o intrare si o iesire...
Nu recomanda nimeni conectarea directa a generatorului  prin redresor direct la acumulatori.
Punerea in scurcircuit la un generator pentru a limita/frana viteza acestuia este dpmdv o prostie.
Vei distruge bobinele in scurt timp. In cazul in care se doreste, limitarea vitezei trebuie facuta mecanic.
Un generator care este supraturat va genera o tensiune mai mare. Primul circuit supra-solicitat este blocul redresor.
Alegerea unor diode cu tensiune inversa mare elimina posibilitatea defectarii blocului redresor.
Circuitul care incarca acumulatorul trebuie sa preia diferenta de tensiune.
Daca circuitul este bazat pe PWM pierderile pe elementul regulator sunt minime.
Asa cum am mentionat anterior o solutie eleganta este posibilitatea cuplarii diferite in serie/paralel a bobinelor  ce compun generatorul.
PS: Unde ati gasit ca a  fost utilizata in practica acesta idee minunata a franarii prin scurt la bornele generatorului?!  :rolleyes:
Ma asteptam sa fie obiectii..
Prostie sau nu, se foloseste frana prin scurtcircuit atat de catre amatori cat si la turbine eoliene comerciale, fara probleme.... daca e facuta bine.

La un generator corect dimensionat bobinele nu se distrug deoarece la curenti foarte mari cuplul de franare  pe elice este proportional, rotorul incetineste iar aerodinamic palele rotorului intra in limita de viteza. (adica absoarbe cu 1-2 ordine de marime mai putna energie de la vant).
Practic este descarcata energia cinetica instantanee a rotorului in stator, sub forma de caldura. Daca statorul are 5 kile poate absorbi un soc  termic (in cateva secunde) de 60000 de joule incalzindu-se  cu 25-30 de grade celsius (400-500 joule/kg/grad celsius).  Pe un vant de 80 de km/h virful elicii poate atinge 500km/h.  Daca masa ei e de 10 kile si viteza la varf de 500km/h are o energie cinetica  de 20-40 de kilojoule, in functie de cum e distribuita greutatea palelor in lungime...

De exemplu sa presupunem ca acest generator a ajuns la o turatie corespunzatoare unei tensiuni in circuit deschis  64V si rezistenta interna a generatorului e de 0.2 ohm iar liniile pana la baterii au 0.3 ohm.  Caderea pe baterii e aprox 14 V  deci avem un curent de incarcare de 100 de A ((64 - 14) V / (0.2 + 0.3) ohm)
Asta inseamna ca intra (64x100) 6400 de watt energie in sistem, din care (14*100) 1400 se scurg in baterii, 3000 in linii iar 2000 de watt sunt disipati in stator  (prea mult).

Considera ca scurtcircuitezi rotorul, cei 64 de volti se descarca pe 0.2 ohmi, rezultand un curent instantaneu de 320 A, adica disipeaza o putere de 20kwatt, mult mai mare decat cei 6400 pe care-i da vantul la aceasi turatie, deci decelereaza rapid (anticuplul cu care se opune rotatiei e proportional cu curentul, de 3,2 ori mai mare), absorbind si energia cinetica a rotorului. In 3-5 secunde poate suporta surplusul de 40000 de kjoule (= energia mecanica de rotatie deja existenta in rotor)   pana la oprire.

Daca ai o rezistenta cat de mica in plus (de ex. faci scurtcircuit la capatul liniilor, nu la stator) curentul  si forta (cuplul) de franare vor fi mai mici, oprirea mai lenta si creste riscul sa esueze franarea.
Incearca sa adaugi o rezistenta ceva mai mare la stator (sperand sa disipezi energia primita pe aceasta rezistenta) si vei vedea ca generatorul nu poate absorbi energia primita de la vant si accelereaza spre descompunerea sa spectaculoasa prin centrifugare.

Puterea instantanee disipata in stator e f.mare dar energia ce e disipata pana la oprire e  limitata. Odata oprit vantul nu va mai putea sa invarteasca rotorul pentru ca neavand viteza cuplul in stationar este cu ordine de marime mai mic decat cel avut la turatia nominala.

----

Exista si riscul ca puterea vantului sa fie atat de mare a.i. sa suporte anticuplul din alternator si rotorul sa nu se opreasca, dar asta inseamna fie ca e subdimensionat generatorul fie ca s-a incercat franarea prea tarziu - deci se va arde.
De aceea majoritatea solutiilor amatoricesti comutatorul de scurtcircuit e actionat manual, a.i. sa se observe daca se opreste rotorul - daca nu,  in cateva secunde scurtcircuitul trebuie intrerupt.

"Shmecheria" nu merge decat pentru generatoare de curent alternativ. Nu merge daca se folosesc generatoare (motoare) CC cu perii caci curentii mari evapora periile.

Edited by blimpyway, 02 April 2007 - 23:56.


#16
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Pune o frana in calea demonstratiilor si sa revenim cu picioarele pe pamant...
Daca discutam despre generatoare capabile a pune in miscare tramvaie e si teoria asta cat de cat aplicabila.
Dar scuzele mele, pentru bobinele de 2 lei turnate in rasina epoxi tu recomanzi punerea in scurt circuit?...
Si nu mai insista cu legarea acumulatorului in direct la redresor.

Ca daca exista pe lumea acesta indivizi care construiesc dispozitive de comutare facute din nituri, magneti si parghii de lemn (a se vedea link-urile precedente) asta nu inseamna ca trebuie sa lucram ca in epoca de piatra.  B)

#17
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postmister_rf, on Apr 3 2007, 01:00, said:

Pune o frana in calea demonstratiilor si sa revenim cu picioarele pe pamant...
Daca discutam despre generatoare capabile a pune in miscare tramvaie e si teoria asta cat de cat aplicabila.
Dar scuzele mele, pentru bobinele de 2 lei turnate in rasina epoxi tu recomanzi punerea in scurt circuit?...
Si nu mai insista cu legarea acumulatorului in direct la redresor.
Am spus mai sus care-i solutia folosita cu succes (fara avarii) de amatori - in paralel cu bateria e un (ii zic pe engleza sa nu ma iei din nou in tarbaca) - shunt regulator - care atunci cand bateria a atins tensiunea ce nu trebuie depasita (e full) deviaza curentul pe rezistente de putere. Atata timp cat nu preia regulatorul curentul catre aceste rezistente, el intra direct din redresor in baterii, iar caderea de tensiune de 1.4V  pe diode + tensiunea la bornele bateriei care e aproximativ constanta indiferent de cat de mare e curentul de incarcare.

Quote

Ca daca exista pe lumea acesta indivizi care construiesc dispozitive de comutare facute din nituri, magneti si parghii de lemn (a se vedea link-urile precedente) asta nu inseamna ca trebuie sa lucram ca in epoca de piatra.  B)

Scuze ca am dat o explicatie asa de lunga, care ti se pare atat de absurd incorecta, Am crezut ca obosindu-ma sa explic cum functioneaza treaba nu e nevoie sa dau link-uri.
Nu, nu am inventat eu,am citit ce am gasit in domeniu (nu, nu e vorba  de tramvaie). Franarea prin scurtcircuit este folosita in eoliene  mici si de fabrica  (de exAirX)  si de amatori. Daca nu crezi,  documenteaza-te si tu. Nu stiu electronica de aia am si intrebat daca e posibil sa se comande automat, electronic franarea respectiva, spunand si care-s riscurile si precautiile necesare.

Mecanismul de regulator mecanic din linkul de care zici e desigur o jucarie, nu-mi imaginam ca se poate folosi mult timp asa ceva.

Atata timp cat alternatorul e capabil sa genereze continuu o putere oarecare, va putea absorbi de 4-5 ori puterea respectiva timp de  3-4 secunde, indiferent in ce este turnat. E vorba de masa  cuprului din stator si a materialului de care e fixat acest cupru si care primind o anumita cantitate de energie nu-i poate creste temperatura decat cu un anumit numar de grade.

Asta daca se pune frana inainte de a fi vantul prea puternic.

#18
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Tu esti foarte sigur pe anumite lucruri dar dupa aceea  recunosti ca nu le stapanesti foarte bine...
Iti urez succes in experimente.   B)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate