Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cand ajung banii de la banca dupa...

Divani&Sofa

Caut software antic Kasperski Ant...

Intrebare despre ppc (fostul enel)
 Radiator spart? Pierdere freon - ...

Grafice Tesla model Y LR

Sfat achizitie lumini DSLR

Sfat cumparare moneda de aur
 Daca am un filet stricat la fuzet...

Transferurile de active intre bro...

Solutie amenajare interior apartm...

Probleme priza carlig de remorcare
 UST.FR vs NQSE.DE (ETF pe Nasdaq)

Autoturismele BMW nu semnalizeaza...

Reparatie VFD

ETF termen lung VWCE vs VUAA.
 

Viața în Epoca Ceaușescu: lumini și umbre

* * * - - 15 votes
  • This topic is locked This topic is locked
31628 replies to this topic

#31411
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,962
  • Înscris: 13.06.2004
Eu mă întreb cât la sută era nebunia lui şi cât la sută era slugărnicia unora?
"Volkswagen" din alea mai vedeai în Bucureşti, de obicei nu folosite prea mult. Chiar până spre 2010. Le-a distrus "creşterea nivelului de trai", că aşa face omul când dă de bine, distruge.   :disgust:
Dacă tot am ajuns la chestii Nemţeşti (ce mişcare de manevră a fost aia cu datul jos a lui Honecker), mai ţineţi minte zicala ˝Te îmbraci după "Neckerman"˝? Nu e "Neckerman", dar te uitai cu ochii mari la aşa ceva

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oJ2K19XMpXk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#31412
futurist

futurist

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,922
  • Înscris: 09.05.2008
Nu te mai intreba!
Fara pupatori de șosete nu ai cum sa menți un sistem.
Fie comunist, fie capitalist.


Neckerman, ce vremuri!!!
Paginile cu chiloți de damă erau cele mai "mototolite".


#31413
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,520
  • Înscris: 12.07.2010

Vizualizare mesajdjl, pe 13 aprilie 2024 - 09:56, a scris:

chestii Nemţeşti (ce mişcare de manevră a fost aia cu datul jos a lui Honecker), mai ţineţi minte zicala ˝Te îmbraci după "Neckerman"˝? Nu e "Neckerman", dar te uitai cu ochii mari la aşa ceva

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oJ2K19XMpXk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Sovieticii nu i-au acceptat azilul politic (prin 1992?), doreau probabil "sânge" (să-și mai spele din păcate, părerea mea), dar atunci a fost vorba de germani nu de români. A murit în Chile - 1994.

#31414
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,520
  • Înscris: 12.07.2010
Dacă tot mai spunem adevăruri, România nu stătea "deloc bine" în anii '80 la capitolul "ingineri", probabil o să priviți și o să râdeți la filme precum "Buletin de București"! . Întotdeauna "alții" trebuiau sa muncească, protaganoștii doar să se iubească! Final fericit!
Să participi la o investiție unde principalele utilaje erau din Vest (MAN - GHH, KSB, Benley - Nevada, Creusot Loire, nu-mi mai aduc aminte, etc., etc., etc.).
Cu "montori" plătiți cum nici nu visau românii, 200 -230 lei/ zi diurnă (Din punctul de vedere al firmei sunt trimisi într-o Țară din Lumea a III-a).
D.p.m.d.v. bine că s-a încheiat!

#31415
futurist

futurist

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,922
  • Înscris: 09.05.2008
Sa cresti un inginer nu-i acelasi lucru cu a creste o vaca sau un piersic cu parfum de portocale.
De unde lula mea sa angajeze ingineri?
Din grajd?
Nu era normal sa invete de undeva?

#31416
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,520
  • Înscris: 12.07.2010
Șeful meu m-a propus într-o ședință să i-au ´în primire toate magaziile din combinat!!! Se baza pe faptul că eram considerat un om cinstit! "Deci mă  trimite-ți la moarte, i-am spus, ce a urmat ulterior întrece orice închipuire  (părerea mea).

#31417
MareleIntelept

MareleIntelept

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 26.07.2023
Sefu' nu propune. Impune.

#31418
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,088
  • Înscris: 21.03.2020

View Postdjl, on 13 aprilie 2024 - 09:56, said:

"Volkswagen" din alea mai vedeai în Bucureşti, de obicei nu folosite prea mult. Chiar până spre 2010. Le-a distrus "creşterea nivelului de trai", că aşa face omul când dă de bine, distruge.   Posted Image

Prima masina cu care m-am plimbat cand eram copil a fost un VW Broasca Posted Image  Nu se vindeau la noi decat Dacia1100 sau ceva troace rusesti (copiate desigur dupa alte masini occidentale) , o avea omul adusa din Jermania... Mai tarziu a aparut Trabantul. Ii luai motorul in plasa si-l reparai pe balcon :D

Edited by GlCA_Contras, 15 April 2024 - 20:39.


#31419
manic_user

manic_user

    Slightly Older Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 16.01.2007
Mașini care s-au imporat în România socialistă, altele decât cele sovietice:
Fiat (600, 850, 1200, 1500 și 1800), Trabant (600 și 601), Skoda (1000 MB și S100), Wartburg 311, Renault (R10 Major, R16 și Gordini Dauphine), Volkswagen Beetle (import în număr foarte limitat). Or mai fi fost și alte mărci și modele importate, dar eu doar pe astea le știu.
Prima mea mașină, tatăl meu a decedat când eu aveam 20 ani și am moștenit-o, a fost o Skoda S100.

Edited by manic_user, 15 April 2024 - 22:09.


#31420
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,197
  • Înscris: 30.04.2007

View Postmanic_user, on 15 aprilie 2024 - 21:57, said:

Mașini care s-au imporat în România socialistă,

unele dintre cele mentionate nu au fost importate de Romania socialista ci de cea populara ;)

#31421
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,013
  • Înscris: 17.10.2003
La vremea respectiva nu erau asa multe Dacii, uzina de la Mioveni producea doar de câțiva ani. La jumatea anilor '70 numărul Daciilor încă era comparabil cu al celorlalte mărci. In zona de Bucuresti unde ma agitam eu nu era niciuna. Vecinul de peste drum avea un Wartburg, apoi si-a luat un Fiat 1500, fiu-sau avea un VW broasca, mai in stanga era un Moscvitch 412 si mai era un vecin cu un Trabantel. La taranoaia oricum erau puține mașini personale, nici măcar una la 10...20 de case. O motocicleta, mai ales una cu ataș deja conta ca aproape o mașină.

#31422
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,088
  • Înscris: 21.03.2020
Nu aveai de unde cumpara masina de import... importurile erau limitate si trebuia aprobare speciala ca sa cumperi una. Doar nomenclatura si secu pupa asa ceva. Si la Dacia aveai de asteptat pe liste minim 5 ani.
Vrobind de masini serioase nu Trabant si Wartburg :)

Edited by GlCA_Contras, 16 April 2024 - 08:07.


#31423
Aldulescu

Aldulescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,796
  • Înscris: 04.01.2018

View PostSidorin, on 15 aprilie 2024 - 18:54, said:

Șeful meu m-a propus într-o ședință să i-au ´în primire toate magaziile din combinat!!! Se baza pe faptul că eram considerat un om cinstit! "Deci mă  trimite-ți la moarte, i-am spus, ce a urmat ulterior întrece orice închipuire  (părerea mea).

Cum adica, ce moarte, ce combinat, de ce n-ai vrut sa pui mana pe magazii?

#31424
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,013
  • Înscris: 17.10.2003
Simplu, se baga intr-o chestie de unde în câteva luni/ani ieșea cu brățări la mâini. Nevinovat.
Dacă nu ești genul, erau sectoare de activitate unde erai ca o oaie aruncata în cușca cu tigri.
Magaziile de întreprindere erau unul din aceste locuri.

Edited by akeem, 16 April 2024 - 10:25.


#31425
manic_user

manic_user

    Slightly Older Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 16.01.2007

Vizualizare mesajGlCA_Contras, pe 16 aprilie 2024 - 08:07, a scris:

Nu aveai de unde cumpara masina de import... importurile erau limitate si trebuia aprobare speciala ca sa cumperi una. Doar nomenclatura si secu pupa asa ceva. Si la Dacia aveai de asteptat pe liste minim 5 ani.
Vrobind de masini serioase nu Trabant si Wartburg Posted image
Aprobare specială îți trebuia doar pentru Trabant 601 Hycomat (mașină pentru persoane cu handicap locomotor), pentru restul mașinilor enumerate de mine, bani să fi avut, nu îți trebuia nicio aprobare. De vanzarea autoturismelor se ocupa IDMS (Intreprinderea de Distributie a Materialelor Sportive). La începutul anilor '70, un Trabant 601 costa cca 30.000 lei, iar o Skoda S 100, costa fix 51.800 lei. Timpii de așteptare nu depășeau 12-18 luni. Depozitul IDMS de unde se vindeau mașinile era undeva în preajma Drumului Sării (București).

Edited by manic_user, 16 April 2024 - 11:31.


#31426
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,962
  • Înscris: 13.06.2004
Au fost destule cereri pentru "F.I.A.T." 1800 (mişto maşina), dar nu s-au importat destule. Costa cam 68.000 Lei prin 1966, deci destul de mult.
După ce a început producţia "Dacia", s-au mărit taxele pentru import maşini. Mai erau oameni care aduceau pentru ei maşini - de exemplu "Opel" Rekord P2 - şi asta maşină mişto, stil American (că doar era firmă a lui "General Motors").
În Bucureşti au rămas însă destule maşini străine. În provincie, "Dacia" era majoritară.
Aprobare îţi trebuia pentru "A.RO." - anii '80.
Era mişto să ai radio în maşină. Şi mai mişto era să ai radiocasetofon.

Edited by djl, 16 April 2024 - 12:21.


#31427
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,962
  • Înscris: 13.06.2004
Pentru cei care nu cunosc Bucureştii vechi: până spre 2008 existau destule benzinării mici, în locuri unde nu te-ai aştepta să existe acuma, mai ales că s-a depăşit planul la distrus oraşul prin aglomerarea cu maşini.
Pe o distanţă de maxim 700 metri erau parcate până la "creşterea nivelului de trai": 1 x "Opel" Rekord P2 1,9L, 1 x "Mercedes" "coadă de rândunică" W110, 1 x "Mercedes" "coadă de rândunică" W111 (ăla cu 4 faruri) şi mai apăuse un extrem de rar la noi "D.K.W." Junior. Cum credeam că lucrurile sunt eterne, nu le-am pozat şi nici nu am ştiut că unele dintre aceste maşini putea avea ambreiaj automat, deci nu m-am uitat să văd câte pedeale au.
Aşa, mai ştiam un 1 x "Opel" Rekord P2 1,5L (ăsta era în 2 uşi), un "F.I.A.T." 1800 care avea cam vis-a-vis de el un "Moskvitch" din ăla mic stil anii '50, inspirat după ceva Anglo - American, un "Mercedes" "coadă de rândunică" W110 (cu cutie automată!!!).
'Warturbg' din alea rotunjoare, mai vedeam. A avut şi unul pe la mine prin zonă, dar l-a dezasamblat.
Bunicul matern a avut 'Trabi', luat după 1989. Am prins drag de ele. Dacă cineva vorbeşte de rău 'Trabi', mă supăr! Era în Bucureşti şi un 'Trabant' P60.

În loc să profite de ce aveam, puliticenii din România au pus umărul la distrugerea acestor bucăţele de istorie. Să dea 25% tăiere salarii şi pensii. Am scăpat de Ceauşescu, dar Ceauşescu are destui urmaşi.

#31428
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,222
  • Înscris: 20.10.2015

View Postdjl, on 16 aprilie 2024 - 12:20, said:

Au fost destule cereri pentru "F.I.A.T." 1800 (mișto mașina), dar nu s-au importat destule. Costa cam 68.000 Lei prin 1966, deci destul de mult.
După ce a început producția "Dacia", s-au mărit taxele pentru import mașini. Mai erau oameni care aduceau pentru ei mașini - de exemplu "Opel" Rekord P2 - și asta mașină mișto, stil American (că doar era firmă a lui "General Motors").
În București au rămas însă destule mașini străine. În provincie, "Dacia" era majoritară.
Aprobare îți trebuia pentru "A.RO." - anii '80.
Era mișto să ai radio în mașină. Și mai mișto era să ai radiocasetofon.

A avut batranu' un Opel Kapitaen, 1957, facut dupa Chevy BelAir
Schimbatorul la volan, 1965 - 1976
Radio Philips inauntru

Attached File  opel2.jpg   251.22K   20 downloadsAttached File  opel3.jpg   443.04K   18 downloadsAttached File  opelInt.jpg   242.02K   16 downloads

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate