Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Viața în Epoca Ceaușescu: lumini și umbre
Last Updated: Jun 02 2024 23:24, Started by
djl
, May 20 2014 17:08
·
151
#31411
Posted 13 April 2024 - 09:56
Eu mă întreb cât la sută era nebunia lui şi cât la sută era slugărnicia unora?
"Volkswagen" din alea mai vedeai în Bucureşti, de obicei nu folosite prea mult. Chiar până spre 2010. Le-a distrus "creşterea nivelului de trai", că aşa face omul când dă de bine, distruge. Dacă tot am ajuns la chestii Nemţeşti (ce mişcare de manevră a fost aia cu datul jos a lui Honecker), mai ţineţi minte zicala ˝Te îmbraci după "Neckerman"˝? Nu e "Neckerman", dar te uitai cu ochii mari la aşa ceva [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oJ2K19XMpXk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#31412
Posted 13 April 2024 - 10:15
Nu te mai intreba!
Fara pupatori de șosete nu ai cum sa menți un sistem. Fie comunist, fie capitalist. Neckerman, ce vremuri!!! Paginile cu chiloți de damă erau cele mai "mototolite". |
#31413
Posted 13 April 2024 - 17:43
djl, pe 13 aprilie 2024 - 09:56, a scris:
chestii Nemţeşti (ce mişcare de manevră a fost aia cu datul jos a lui Honecker), mai ţineţi minte zicala ˝Te îmbraci după "Neckerman"˝? Nu e "Neckerman", dar te uitai cu ochii mari la aşa ceva [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oJ2K19XMpXk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#31414
Posted 13 April 2024 - 19:55
Dacă tot mai spunem adevăruri, România nu stătea "deloc bine" în anii '80 la capitolul "ingineri", probabil o să priviți și o să râdeți la filme precum "Buletin de București"! . Întotdeauna "alții" trebuiau sa muncească, protaganoștii doar să se iubească! Final fericit!
Să participi la o investiție unde principalele utilaje erau din Vest (MAN - GHH, KSB, Benley - Nevada, Creusot Loire, nu-mi mai aduc aminte, etc., etc., etc.). Cu "montori" plătiți cum nici nu visau românii, 200 -230 lei/ zi diurnă (Din punctul de vedere al firmei sunt trimisi într-o Țară din Lumea a III-a). D.p.m.d.v. bine că s-a încheiat! |
#31415
Posted 15 April 2024 - 11:16
Sa cresti un inginer nu-i acelasi lucru cu a creste o vaca sau un piersic cu parfum de portocale.
De unde lula mea sa angajeze ingineri? Din grajd? Nu era normal sa invete de undeva? |
#31416
Posted 15 April 2024 - 18:54
Șeful meu m-a propus într-o ședință să i-au ´în primire toate magaziile din combinat!!! Se baza pe faptul că eram considerat un om cinstit! "Deci mă trimite-ți la moarte, i-am spus, ce a urmat ulterior întrece orice închipuire (părerea mea).
|
#31418
Posted 15 April 2024 - 20:37
djl, on 13 aprilie 2024 - 09:56, said:
"Volkswagen" din alea mai vedeai în Bucureşti, de obicei nu folosite prea mult. Chiar până spre 2010. Le-a distrus "creşterea nivelului de trai", că aşa face omul când dă de bine, distruge. Edited by GlCA_Contras, 15 April 2024 - 20:39. |
#31419
Posted 15 April 2024 - 21:57
Mașini care s-au imporat în România socialistă, altele decât cele sovietice:
Fiat (600, 850, 1200, 1500 și 1800), Trabant (600 și 601), Skoda (1000 MB și S100), Wartburg 311, Renault (R10 Major, R16 și Gordini Dauphine), Volkswagen Beetle (import în număr foarte limitat). Or mai fi fost și alte mărci și modele importate, dar eu doar pe astea le știu. Prima mea mașină, tatăl meu a decedat când eu aveam 20 ani și am moștenit-o, a fost o Skoda S100. Edited by manic_user, 15 April 2024 - 22:09. |
#31420
Posted 16 April 2024 - 06:51
#31421
Posted 16 April 2024 - 07:39
La vremea respectiva nu erau asa multe Dacii, uzina de la Mioveni producea doar de câțiva ani. La jumatea anilor '70 numărul Daciilor încă era comparabil cu al celorlalte mărci. In zona de Bucuresti unde ma agitam eu nu era niciuna. Vecinul de peste drum avea un Wartburg, apoi si-a luat un Fiat 1500, fiu-sau avea un VW broasca, mai in stanga era un Moscvitch 412 si mai era un vecin cu un Trabantel. La taranoaia oricum erau puține mașini personale, nici măcar una la 10...20 de case. O motocicleta, mai ales una cu ataș deja conta ca aproape o mașină.
|
#31422
Posted 16 April 2024 - 08:07
Nu aveai de unde cumpara masina de import... importurile erau limitate si trebuia aprobare speciala ca sa cumperi una. Doar nomenclatura si secu pupa asa ceva. Si la Dacia aveai de asteptat pe liste minim 5 ani.
Vrobind de masini serioase nu Trabant si Wartburg Edited by GlCA_Contras, 16 April 2024 - 08:07. |
#31423
Posted 16 April 2024 - 09:49
Sidorin, on 15 aprilie 2024 - 18:54, said:
Șeful meu m-a propus într-o ședință să i-au ´în primire toate magaziile din combinat!!! Se baza pe faptul că eram considerat un om cinstit! "Deci mă trimite-ți la moarte, i-am spus, ce a urmat ulterior întrece orice închipuire (părerea mea). Cum adica, ce moarte, ce combinat, de ce n-ai vrut sa pui mana pe magazii? |
#31424
Posted 16 April 2024 - 10:24
Simplu, se baga intr-o chestie de unde în câteva luni/ani ieșea cu brățări la mâini. Nevinovat.
Dacă nu ești genul, erau sectoare de activitate unde erai ca o oaie aruncata în cușca cu tigri. Magaziile de întreprindere erau unul din aceste locuri. Edited by akeem, 16 April 2024 - 10:25. |
#31425
Posted 16 April 2024 - 11:16
GlCA_Contras, pe 16 aprilie 2024 - 08:07, a scris:
Nu aveai de unde cumpara masina de import... importurile erau limitate si trebuia aprobare speciala ca sa cumperi una. Doar nomenclatura si secu pupa asa ceva. Si la Dacia aveai de asteptat pe liste minim 5 ani. Vrobind de masini serioase nu Trabant si Wartburg Edited by manic_user, 16 April 2024 - 11:31. |
#31426
Posted 16 April 2024 - 12:20
Au fost destule cereri pentru "F.I.A.T." 1800 (mişto maşina), dar nu s-au importat destule. Costa cam 68.000 Lei prin 1966, deci destul de mult.
După ce a început producţia "Dacia", s-au mărit taxele pentru import maşini. Mai erau oameni care aduceau pentru ei maşini - de exemplu "Opel" Rekord P2 - şi asta maşină mişto, stil American (că doar era firmă a lui "General Motors"). În Bucureşti au rămas însă destule maşini străine. În provincie, "Dacia" era majoritară. Aprobare îţi trebuia pentru "A.RO." - anii '80. Era mişto să ai radio în maşină. Şi mai mişto era să ai radiocasetofon. Edited by djl, 16 April 2024 - 12:21. |
#31427
Posted 16 April 2024 - 12:46
Pentru cei care nu cunosc Bucureştii vechi: până spre 2008 existau destule benzinării mici, în locuri unde nu te-ai aştepta să existe acuma, mai ales că s-a depăşit planul la distrus oraşul prin aglomerarea cu maşini.
Pe o distanţă de maxim 700 metri erau parcate până la "creşterea nivelului de trai": 1 x "Opel" Rekord P2 1,9L, 1 x "Mercedes" "coadă de rândunică" W110, 1 x "Mercedes" "coadă de rândunică" W111 (ăla cu 4 faruri) şi mai apăuse un extrem de rar la noi "D.K.W." Junior. Cum credeam că lucrurile sunt eterne, nu le-am pozat şi nici nu am ştiut că unele dintre aceste maşini putea avea ambreiaj automat, deci nu m-am uitat să văd câte pedeale au. Aşa, mai ştiam un 1 x "Opel" Rekord P2 1,5L (ăsta era în 2 uşi), un "F.I.A.T." 1800 care avea cam vis-a-vis de el un "Moskvitch" din ăla mic stil anii '50, inspirat după ceva Anglo - American, un "Mercedes" "coadă de rândunică" W110 (cu cutie automată!!!). 'Warturbg' din alea rotunjoare, mai vedeam. A avut şi unul pe la mine prin zonă, dar l-a dezasamblat. Bunicul matern a avut 'Trabi', luat după 1989. Am prins drag de ele. Dacă cineva vorbeşte de rău 'Trabi', mă supăr! Era în Bucureşti şi un 'Trabant' P60. În loc să profite de ce aveam, puliticenii din România au pus umărul la distrugerea acestor bucăţele de istorie. Să dea 25% tăiere salarii şi pensii. Am scăpat de Ceauşescu, dar Ceauşescu are destui urmaşi. |
#31428
Posted 16 April 2024 - 12:57
djl, on 16 aprilie 2024 - 12:20, said:
Au fost destule cereri pentru "F.I.A.T." 1800 (mișto mașina), dar nu s-au importat destule. Costa cam 68.000 Lei prin 1966, deci destul de mult. După ce a început producția "Dacia", s-au mărit taxele pentru import mașini. Mai erau oameni care aduceau pentru ei mașini - de exemplu "Opel" Rekord P2 - și asta mașină mișto, stil American (că doar era firmă a lui "General Motors"). În București au rămas însă destule mașini străine. În provincie, "Dacia" era majoritară. Aprobare îți trebuia pentru "A.RO." - anii '80. Era mișto să ai radio în mașină. Și mai mișto era să ai radiocasetofon. A avut batranu' un Opel Kapitaen, 1957, facut dupa Chevy BelAir Schimbatorul la volan, 1965 - 1976 Radio Philips inauntru opel2.jpg 251.22K 20 downloads opel3.jpg 443.04K 18 downloads opelInt.jpg 242.02K 16 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users