Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare sursa!

20 de miliarde de euro ingropati ...

Costuri PUZ

Varsta Biologica vs Varsta Fizica
 Disjunctor maxilar - lipsa aparit...

Mutare sediu PFA

Recomandare clinica/medic pentru ...

Imbatranire prematura
 "Am facut locuri de parcare&#...

Ranjetul la oameni

recomandare AC 2 dormitoare mici

Ce femeie are si zahar si miere
 Vas wc care nu inchide

De ce este greu pentru microintre...

Intrebari despre carucior electric

Tester pH-ul apei
 

Compresor/Motor de frigider

- - - - -
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#1
rz535

rz535

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 22.06.2008
Buna ziua, aveam un frigider vechi nefunctional, nici eu nu stiam de ce nu mai mergea si mi s-a pus pata pe el. Poate era releul de pornire vinovat dar am facut eu niste legaturi pe acolo si l-am lasat in priza pana cand a inceput sa bazaie din ce in de mai tare pana cand s-a luat curentul, mai exact a sarit siguranta automata. Abia atunci mi-am dat seama ca l-am legat aiurea si am ars motorul. Pentru ca nu mai aveam ce face, m-am apucat de desfacut ca la desmembrari. Am taiat cu bomfaierul toate tevile ca sa scot motorul, ca ma ardea curiozitatea cum arata pe dinauntru. Am observat ca printr-o teava curge un fel de ulei asa ca l-am lasat sa curga intr-un borcanel. Apoi am luat flexul si am taiat capacul motorului. Statea pe 3 arcuri. Am scos motorul propriuzis si m-am holbat la el...bobinele erau arse asa ca le-am taiat si le-am scos, c-am zis ca nu mai e nevoie de ele. Mai am pe-acasa niste bobine de la niste motoare pe carbuni si mai am un balast care limita puterea tubului fluorescent la 40W si alte cateva bobine de la un monitor CRT(cu tub). Intrebarea mea este cum as putea sa bobinez statorul? Rotorul nu avea bobina,nici perii colectoare si nici magneti. Din ce-am mai citit pe net ar fi vorba de squirrel cage rotor motor sau motor cu rotorul in scurtcircuit, dar nicaieri nu da informatii mai detailate despre principiul de functionare asa ca va rog sa-mi spuneti cum functioneaza acest motor si cum as putea sa-l bobinez. Va multumesc anticipat.

#2
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
nici ca hobby-hobby nu se merita..Dar daca tineai neaparat sa-l recuperezi, trebuia sa numeri cate spire a avut intr-o bobina, sa masori diametrul sarmei, sa faci un sablon cu dimensiunea bobinei pe care ai scos-o, sa fii atent la sensul de bobinare si felul in care erau legate bobinele, dupa care te apucai de bobinat, introdus bobinele in canalele statorului, refacute legaturile,  bagat la impregnat in sherlack si gataaaaa, in probe. Daca n-ai facut nimic altceva decat sa tai sarma si s-o arunci, poti arunca si restul cu inima impacata. Nu cred ca vei gasi datele pentru bobinare niciunde. Dar, mai stiu eu?

#3
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Nu te intreb ce vrei sa faci cu el ...
Fiind un motor capsulat clar nu se rebobineaza - se schimba
Daca doresti sa faci mai multe experimente cauta un atelier de reparatii frigidere si mergi cu o roaba .
Vezi ca uleiul din motor pateaza in asa hal incit numai foarfeca mai scoate pata .
Motorul e ceva mai ciudat , nu ai ce aplicatii sa faci cu el , functioneaza numai intr-o anumita pozitie, in baie de ulei - ne fiind aplicatii pentru el nu exista nici detalii, este un motor capsulat dedicat .

#4
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Eu am un compresor facut de mine cu butelie de 24 l confectionat din motor de frigider. La ce debit uzual de aer am eu nevoie este perfect. nu am zgomot, nu stiu cand porneste sau se opreste, stiu doar ca am 8 bar permanent in butelie.

#5
rz535

rz535

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 22.06.2008
Ok, daca practic nu va mai merge atunci sa rezolv teoretic, adica vreau sa stiu cum functioneaza un astfel de motor pentru ca am mai intalnit motoare de tipul asta la foehn si la ventilatoarele de geam.

#6
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Practic, este un motor asincron cu bobina ajutatoare pentru pornire. Este scufundat in baie de ulei pentru racire, schimb termic. Are 3 borne, pe doua din acestea se alimenteaza permanent bobinajul motorului (comandat de termostat) , iar pe cealalta bobina se face initializarea, respectiv pornirea motorului. Avand in vedere ca este un motor presurizat, curentii de pornire sunt relativ mari pentru 1-2 secunde apoi revine la regimul economic de functionare.

Edited by keta, 06 July 2013 - 17:40.


#7
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011

View Postrz535, on 06 iulie 2013 - 17:33, said:

Ok, daca practic nu va mai merge atunci sa rezolv teoretic, adica vreau sa stiu cum functioneaza un astfel de motor pentru ca am mai intalnit motoare de tipul asta la foehn si la ventilatoarele de geam.

Nu sint acelasi tip de motoare, unul este motor asincron cu spira in scurt la ventilatoare si motor asincron cu bobina auxiliara de pornire la motorul tau.
Cauta o carte de masini electrice si actionari.
Un compresor bun gasesti la fier vechi, cele din care curge ulei limpede sint bune. Poate garesti unul trifazat sau de putere mai mare.

Edited by barbu78, 06 July 2013 - 19:00.


#8
rz535

rz535

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 22.06.2008
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Daca as face 2 bobine la un unghi de 180 grade si l-as baga in priza si as trage la sfoara, ar porni? Zic asta pentru ca intai vreau sa-l vad ca merge, apoi ma ocup de infasurarea auxiliara.

#9
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Se pare ca nu ai inteles prea bine .... Uita din start cu partea de rebobinare. Poti gasi motoare de frigider in stare buna la orice , centru de colectare fier vechi. Te costa doua , trei beri si ai motor bun. Mai cauta.

#10
toma_costi

toma_costi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 25.04.2013
Ar merge cu doua bobine defazate la180 de grade dar trebuie sa ii pui si o bujie

#11
rz535

rz535

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 22.06.2008
Am inteles ca trebuie sa renunt la bobinare dar sa zicem ca sunt mai incapatanat si vreau sa mearga facut de mana mea. M-ar ajuta mai mult o schema cu polaritatile sau sensurile infasurarilor. Nu am inteles unde trebuie legata bujia.

#12
gondurasul

gondurasul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 946
  • Înscris: 27.02.2012

View Postketa, on 06 iulie 2013 - 17:31, said:

Eu am un compresor facut de mine cu butelie de 24 l confectionat din motor de frigider. La ce debit uzual de aer am eu nevoie este perfect. nu am zgomot, nu stiu cand porneste sau se opreste, stiu doar ca am 8 bar permanent in butelie.

24 LITRI? ba, tu ne ai de fraieri? compresorul de la frigider 24 litri la 8 bari ar pompa 12 ore

#13
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011
Cu cit crezi ca este mai mare un compresor auto portabil la 12V ? Cei ce folosesc asemenea compresoare stau cam 48 ore sa umfle rotile.

#14
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,621
  • Înscris: 05.12.2005

View Postgondurasul, on 06 iulie 2013 - 21:57, said:


24 LITRI? ba, tu ne ai de fraieri? compresorul de la frigider 24 litri la 8 bari ar pompa 12 ore

Eu sunt alt "fraier" cu un compresor de frigider legat la o butelie de 50 de litri, care îmi reuşeşte cam 1 bar pe minut. E drept că e un motor Danfoss de 15 cc. 8 bari face în mai puţin de 10 minute, de la butelie goală. Am avut înainte unul de 9 cc care băga 1 bar cam la 2 minute în 50 litri.

#15
nastratin_hogea

nastratin_hogea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 29.05.2013

View Postmihaicozac, on 06 iulie 2013 - 23:28, said:

Eu sunt alt "fraier" cu un compresor de frigider legat la o butelie de 50 de litri, care îmi reuşeşte cam 1 bar pe minut. E drept că e un motor Danfoss de 15 cc. 8 bari face în mai puţin de 10 minute, de la butelie goală. Am avut înainte unul de 9 cc care băga 1 bar cam la 2 minute în 50 litri.

nu va mai jucati cu improvizatii...macar asigurati-le cu supapa de siguranta reglata sub limita de rezistenta a recipientului...colaborez cu ISCIR si am vazut multe grozavii ...macar ganditi-va la cei din jur, nu au nici o vina

Edited by nastratin_hogea, 07 July 2013 - 07:52.


#16
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,621
  • Înscris: 05.12.2005
A fost înlocuit doar compresorul gălăgios original... restul elementelor de reglaj şi siguranţă au rămas neatinse. Nu mă joc cu siguranţa proprie.

#17
nastratin_hogea

nastratin_hogea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 29.05.2013

View Postmihaicozac, on 07 iulie 2013 - 12:31, said:

A fost înlocuit doar compresorul gălăgios original... restul elementelor de reglaj şi siguranţă au rămas neatinse. Nu mă joc cu siguranţa proprie.

Posted Image compresorul galagios....ce nenorocit...stii tu cat  aer baga ''nenorocitu' '' pe secunda si cat refuleaza supapa in caz suprapresiune...ori originalu' o fost proiectat de chinezi mici cu creier si mai mic?

#18
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,621
  • Înscris: 05.12.2005
Cred că ştiu... ăsta de frigider are debit de 5 ori ma mic faţă de original, aşa că nu e niciun pericol, supapa de siguranţă poate descărca mult mai mult aer, oricum până acuma n-a fost nevoie de ea.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate