Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu
 Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...
 Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 

Sens giratoriu: schimbare benzi

- - - - -
  • Please log in to reply
156 replies to this topic

#73
Sharazano

Sharazano

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 527
  • Înscris: 26.02.2013

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 15:00, said:

De ce sa mai semnalizezi dreapta acolo ?  Tu semnalizezi dupa ce ai terminat manevra ?

#74
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,807
  • Înscris: 01.12.2001
Glumesti desigur.
Semnalizez dreapta pentru ca parasesc sensul pe iesirea de sus.

#75
Sharazano

Sharazano

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 527
  • Înscris: 26.02.2013
Pentru cine semnalizezi ?

Daca nu mergi in dreapta pe prima e iesire, e clar că mergi "in sus" DACA NU SEMNALIZEZI STANGA. Posted Image

SI in plus, daca mergi in fata fara sa te cam rotesti in sens, ai viteza mai mare, daca tu incepi sa semnalizi acolo, cine mai observa ? Apucă  beculeţul să se aprindă a 2-a oara inainte să fi iesit deja din sens ? Posted Image


Apoi te intreb si eu... cum e cu anomalia de a semnaliza dreapta când faci stânga in sens ?! Când apuci să semnalizezi... doar dupa ce ai ai terminat manevra de iesire (un pic de sarcasm, dar cam asa e). Posted Image

Edited by Sharazano, 29 May 2013 - 18:07.


#76
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 17:39, said:

Pentru ca semnalizarea ta stanga fata, este greu vizibila de altul ce vrea sa intre in sens.
Pentru ca nu schimbi banda de mers.
Pentru ca nu te urci pe rondou.
Niimic de cei mai sus nu incalca regulametul si nici nu deranjeaza pe nimeni.

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 17:39, said:

Pentru ca cel ce vrea sa intre in sens are cedeaza trecerea si e obligat sa o respecte (daca are permis).
Te repeti si ti-am combatut afirmatia deja.

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 17:39, said:

Desenul e cat p-aci sa n-aiba legatura cu faza actuala a discutiei.
Semnalizatul la stanga s-ar petrece daca ai intentiona sa faci mai mult de 180 de grade in giratoriu (sa iesi spre vest sau spre sud), - in general pe traversarile mai putin 'naturale'.

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 17:39, said:

Daca punem raul in fata
Daca nu pui raul in fata se cheama ca nu conduci preventiv.
In ziua de azi, ca sa-ti cresti sansele sa ajungi intreg acasa trebuie sa joci un joc:
- pe strada toti vor sa ti-o 'traga' prefacandu-se ca respecta legea
- scopul jocului e sa te feresti de toata lumea si sa ajungi la destinatie intreg.
Daca tu iti pui viata in mana unuia care trece pe rosu sau nu acorda prioritate din rea vointa, din neglijenta, neatentie, lipsa capacitati etc, eu nu fac asa ceva. Desi se pune verde pt mine nu intru in intersectie fara sa ma asigur ca nu da nimeni peste mine etc

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 17:39, said:

E o tara libera si faci ce vrei.
La fel si cu semnalizarea stanga in sens.
Asta e singurul grup de cuvinte care are sens.
Restul e gradinita.

#77
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,807
  • Înscris: 01.12.2001
Incerc sa iti explic. Am facut ceva in Paint ca nu am altceva mai bun pe acest PC.
Attached File  semn2.png   9.14K   7 downloads
Presupunem ca intri de jos (X) si iesi pe sus (B  )
Punctele X,Y,A,B sunt puncte de racordare. (dreapta cu cerc, cerc cu cerc, cerc cu dreapta).
Pe segmentul XY intri in sens si virezi dreapta de volan.
Pe YA parcurgi sensul si tragi stanga de volan.
Pe AB tragi dreapta de volan.
Dupa ce treci de iesirea de la ora 3 incepi semnalizarea dreapta pt iesirea de sus.
Exact ca pe un drum drept si vrei sa faci prima la dreapta, incepi semnalizarea cand inca nu virezi.
Asa si aici: dupa ce treci de iesirea de la ora 3 semnalizezi iesirea din sens.


Cred ca asta cu semnalizarea dreapta la iesirea din sens sunt toti de acord.
Poti sa te invarti cat vrei in sens si doar iesirea o semnalizezi.

De ce nu trebuie semnalizat stanga nici la intrare nici in sens (sens cu o singura banda).
La intrare NU semnalizezi stanga pt ca virezi la dreapta.
In sens NU semnalizezi stanga pentru ca e singura posibilitate de a tranzita sensul.

Poti considera un drum cu sens unic in curba la stanga cu multe iesiri la dreapta
Attached File  semn3.png   7.16K   7 downloads

Daca nici asa nu v-am convins, ori ati invatat gresit de la instructorul/profesorul vostru si nu va mai iese o prostie din cap.
Ori aveti o problema de logica.

Edited by dorin_2k, 29 May 2013 - 18:36.


#78
Sharazano

Sharazano

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 527
  • Înscris: 26.02.2013
Tu ai o problema de logică pentru că

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 17:39, said:

Pentru ca semnalizarea ta stanga fata, este greu vizibila de altul ce vrea sa intre in sens.
Cel care vrea să intre în sens nu este necesar sa vadă  ce semnalizezi tu deoarece

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 17:39, said:

Pentru ca cel ce vrea sa intre in sens are cedeaza trecerea si e obligat sa o respecte (daca are permis).

Iar dacă te referi la ceilalti de pe cealalta-urmatoare "iesire/intrare" ... cum naiba nu e vizibil semnalizatu stânga ?

Edited by Sharazano, 29 May 2013 - 18:48.


#79
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postcipx2, on 29 mai 2013 - 16:49, said:

Cine a zis ca se bazeaza pe ceva, implicit pe semnalizare? Chiar si contactul vizual e la fel de apa de ploaie ca si semnalizatul, nici una nici alta nu tin loc de airbag sau altceva.


aha. deci tu pana acum ai scapat ptca ai prevazut, nicidecum ptca ai semnalizat. atunci? despre ce vorbim aici?

#80
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,807
  • Înscris: 01.12.2001

View PostSharazano, on 29 mai 2013 - 18:43, said:

Iar dacă te referi la ceilalti de pe cealalta-urmatoare "iesire/intrare" ... cum naiba nu e vizibil semnalizatu stânga ?
Pentru ca cel aflat pe prima mea iesire (care vrea sa intre in sens) nu are cum sa imi vada partea mea stanga a masinii. (vrei sa iti fac si aici desen cu unghiuri de vizibilitate?)
Iar pentru cei aflati pe iesirile urmatoare (2,3,4..)nu au cum sa imi vada semnalizarea pentru ca foarte multe sunt de felul asta
Attached File  giratoriu1.jpg   235.88K   10 downloads
sau asta
Attached File  gir2.jpg   11.63K   10 downloads

#81
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005

View Postxtremdriving, on 29 mai 2013 - 18:51, said:

aha. deci tu pana acum ai scapat ptca ai prevazut, nicidecum ptca ai semnalizat. atunci? despre ce vorbim aici?
Despre faptul ca orice poti sa faci, catusi de putin si apaent neimportant, e bine sa pui mana si sa faci pentru ca ar putea face diferenta dintre viata si moarte. Eu nu sunt un robot perfect.
S-ar putea ca intr-o zi sa nu prevad. De ce sa nu-mi acord toate sansele daca se poate si nu deranjez cu nimic?

Chestia e ca a existat un moment cand n-am prevazut. O masina a plecat de pe loc fara sa se asigure, a iesit dintr-un sir de auto stationate pe dreapta si n-a apucat sa faca nici 2 metri ca a intrat in mine. A intrat in mine la propriu pt ca eram pe motocicleta (max 25 km/h in momemtul ala ca abia plecasem de la semafor). N-am putut sa prevad nimic: n-am vazut ocupant in masina, n-am auzit motor, tipul n-a dat semnal, a plecat in tromba ca spera sa intre in fata celor plecati de la semafor. N-am apucat sa schitez absolut niciun gest desi aveam experienta vreo 12 ani. In secunda urmatoare celei in care am vazut ca masina incepe sa se miste eram deja pe jos. Din fericire n-am avut nimic rupt si nici nu s-a lasat cu sange dar am avut un picior negru si am schiopatat o luna si ceva. Asta a fost momentul si cauza pt care m-am lasat de moto.




Dorin, cu o mica exceptie, sa zicem neglijabila, mesajul tau de la #77 e primul cu care sunt de acord
Dar situatia cu semnalizatul la stanga se naste daca vrei sa iesi pe la vest, dai o tura completa sau echivalent. Apoi mai sunt cazuri cu cate 6-8 strazi in acelasi giratoriu si niciuna in prelungirea alteia (berechet prin Franta, Italia).
Varianta din desen e banala. Oricum nici n-ai vreme sa semnalizezi stanga in dreptul iesiirii de la est si sa schimbi inainte de a iesi spre nord iar pozitia ta aproape de rond si viteza cam indica faptul ca nu vei iesi pe la est.
Apoi mai e cazul cand esti cu bicla, intri dinspre est sau sud si vrei sa iesi spre nord, vine unul alaturi de tine (te depaseste sau merge pe banda 2 daca exista), vrea sa iasa spre est si, crezand ca si tu vei iesi pe acolo, se urca pe tine.

#82
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,807
  • Înscris: 01.12.2001

View Postcipx2, on 29 mai 2013 - 19:16, said:

Dorin, cu o mica exceptie, sa zicem neglijabila, mesajul tau de la #77 e primul cu care sunt de acord
E un lucru bun.
Am invatat sa am rabdare pana reusesc sa ii conving pe toti.
Eu am facut un desen in care e o singura banda in sens si tot cate o singura banda care intra si care iese din sens.
Linia verde e linia imaginara pe care se deplaseaza masina.
Din desen nu ai cum sa vezi viteza masinii. Nu e un gif animat.
Poti sa te invarti cat vrei in sens ca nu ai motiv sa semnalizezi.
De exemplu, la masina mea am semnalizarea pe far in fara foarte in lateral. De la 45 grade nu se vede.
Attached File  images.jpg   19.55K   1 downloads
Chiar de as semnaliza stanga, nu vede nimeni care asteapta sa intre in sens.
Ei trebuie sa acorde prioritate.
Doar daca semnalizez dreapta (si e vizibil pt ei) isi pot continua drumul. Eu in acest caz, ies pe prima la dreapta.

Voi pe profesorii de legislatie i-ati intrebat vreodata ceva?
Nu vorbesc de instructorii auto, ca am 7 colegi si niciunul nu are habar de legislatie.
Din acest motiv m-am hotarat ca in urmatorii 3-4 ani sa imi iau si atestatul de profesor de legislatie rutiera. (si mai castig si eu un ban in plus in timpul liber).

#83
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005
Pe mine n-ai cu ce sa ma convingi pentru ca sunt deja convins din practica de utilitatea semnalizarii spre stanga. Idem in alte situatii in care nu trebuie sa semnalizezi dar asta te salveaza te necaz (bretele, pasaj etc)

Ce remarc eu e ca tu te-ai gandit in special la situatia cu un giratoriu standard cu 4 intrari/iesiri si ca faci doar 180 de grade prin el.
Pe cand eu m-am referit ca situatii mai complexe, cu mai mult de 180 de grade, cu directia principala alta decat fata-in-fata.

Cu privire la farul de la masina ta, se vede pt ca situatia ar sta cam asa:
- la o intersectie ca cea din desenul de la #77 tu intri pe la sud si urmeaza sa iesi pe la vest (sa parcurgi 270 de grade in giratoriu)
- intri in sens
- cam cand ajungi prin dreptul punctului V (cam 45 de grade)  dai semnal stanga (cel tarziu cand ajuns in dreptul iesirii de la est) ca sa te vada bizonii care vor sa intre pe la nord
- de cand dai semnal (la 45 de grade) si pana unde spui tu ca nu s-ar mai vedea semnalul parcurgi cam 90 de grade, un sfert de giratoriu, timp berechet sa ti se vada semnalul
- cand ajungi in dreptul iesirii de la nord (ai trecut de bizonii care intra pe la nord), dai semnal dreapta
- iesi din giratoriu pe la vest

#84
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postcipx2, on 29 mai 2013 - 19:50, said:

Pe mine n-ai cu ce sa ma convingi pentru ca sunt deja convins din practica de utilitatea semnalizarii spre stanga.

si totusi pana acum te-a scapat instinctul si anticipatia si nicidecum semnalizarea. daca tii tu neaparat sa dai de maneta...

Edited by xtremdriving, 29 May 2013 - 20:00.


#85
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,807
  • Înscris: 01.12.2001
Dar sensurile din #80 le-ai observat?
Nu se vede semnalizarea mea stanga din cauza parapetilor.

Pe mine nu ma interseaza de "bizoni" sau cum le zici tu celorlalti participanti la trafic.
Multi nu au permis dar asta nu e treaba mea.
Eu vorbesc strict legal si nu dupa vorba: "de s-a sui mâța în pod...."
Daca ala nu stie, daca aluilalt nu-i tine frana, daca ala nu vede, daca ala nu aude...
Asta e.
Eu am desenat un sens cu 4 intrari iesiri ca mi-a fost usior in paint.
Daca vrei, am sa rog un coleg sa ma ajute cu un fisier *.dwg

#86
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005

View Postxtremdriving, on 29 mai 2013 - 19:59, said:

si totusi pana acum te-a scapat instinctul si anticipatia si nicidecum semnalizarea. daca tii tu neaparat sa dai de maneta...
N-ai de unde sti asta. Nici eu n-am de unde sti. Semnal stanga am dat de sute poate mii de ori. Am scris deja ca am vazut de multe ori cum unii s-au oprit la vederea semnalului. Crezi ca daca n-ar fi vazut semnalul si nu s-ar fi oprit, as fi putut evita accidentul intotdeauna? Ti-am zis ca nu-s robot Posted Image


Dorin, nu e nevoie de nicun alt desen.
Eu voi continua sa semnalizez cand consider ca va fi cazul pentru ca asa consider eu ca e mai sigur pentru mine si pt altii iar tu semnalizeaza sau nu semnaliza, dupa cum consideri tu ca e mai bine pentru tine.
Consider ca amandoi ne-am exprimat punctul de vedere iar eu nu mai am nimic de adaugat.

Edited by cipx2, 29 May 2013 - 20:14.


#87
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,807
  • Înscris: 01.12.2001
Nu te da batut. Combate-ma.
Eu iti mai pun un desen (asa cum ma pricep si eu)
Attached File  SEMN22.jpg   49.99K   10 downloads
E un sens cu 6 intrari iesiri cu cate o singura banda pe sens si deci una singura in sensul giratoriu.
Masina intra prin intrarea 1 si iese pe iesirea 6.

Altul vrea sai intre prin intrarea 6.
Primul parcurge suscesiv pozitiile A, B, C
Pana in pct B daca semnalizeaza stanga, NU este vazut de cel din X din cauza parapetilor rondului.
Dupa ce trece de iesirea 5 si apoi in C si pana iese trebuie sa semnalizeze dreapta. Este vazut de X.
Am facut acolo unghiul de vizibilitate al soferului X

De ce treebuie sa semnalizeze stanga? Ai vreun argument acum?

Edited by dorin_2k, 29 May 2013 - 20:36.


#88
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 123,375
  • Înscris: 07.02.2003

View Postcipx2, on 29 mai 2013 - 11:21, said:

Curba nu e o schimbare a directiei de mers. Nu e ca la geometrie. Altfel ai fi obligat sa semnalizezi conform art 54 OUG 195/2002 - (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, { ...] este obligat sa semnalizeze din timp si sa se [...]
Curba este o indoire, o arcuire, o racordare a doua aliniamente - legea nu prevede obligativitatea semnalizarii pentru acestea. Altfel am semnaliza cu totii ca nebuni dupa cum ni se pare ca drumul o coteste mai mult sau mai putin spre stanga sau spre dreapta.
Corect.

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 05:53, said:

Si curba e schimbare de directie si nu semnalizezi.
Nu este, drumul arcuit sau curba fara iesiri/intrari nu reprezinta schimbare de directie.

View Postdorin_2k, on 29 mai 2013 - 20:35, said:

Nu te da batut. Combate-ma.
Pe cine intereseaza ce crede fiecare... regulamentul este cel cu care defilezi, pentru ala semnezi cand iei permisul nu pentru logici, alea le tii acasa, pe drumuri publice regulamentul spune ce si cum Posted Image

Parerea mea, nu e nimic de combatut, e doar de inteles. in SUA nu se semnalizeaza orice schimbare nici macar de banda in anumite conditii, in Romania da, asa zice la carte.

#89
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,807
  • Înscris: 01.12.2001
Vezi la capitolul vectori din fizica: directie, sens, punct de aplicatie si modul.
Cand mergi cu masina si faci curba, se schimba directia de mers a masinii.

#90
cipx2

cipx2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 17.01.2005
Dorin, nu mai combat nimic. Am plictist lumea destul cu discutia noastra.

Apropo de SUA, n-ar fi rau sa stim cum e la altii:
- la inventatorii sensului giratoriului (UK)  e cum zic eu., se semnalizeaza dreapta (ca se circula pe stanga) pana te pregatesti de iesire: art 186 https://www.gov.uk/u...outs-184-to-190
- In SUA idem, din nenumarate surse  chiar se semnalizeaza stanga inainte de intra in giratoriu daca stii ca o s-o carmesti la 270 de grade sau intorci
- in Franta codul rutier precizeaza in mod expres ca nu e nevoie sa semnalizezi stanga (fara a fi interzis) la art 41b: "Le conducteur n’est pas tenu de signaler sa direction à l’entrée du carrefour à sens giratoire ni, pour autant qu’il ne change pas de voie, à l’intérieur du giratoire. ..."; cu toate acestea, in primele cateva giratorii luate la rand in Street View prin Paris se vad masini care semnalizeaza stanga; am atasat trei imagini (numele reprezinta locatia, sa nu ziceti ca le-am fabricat eu).

Daca semnalizatul la stanga e bun pentru altii cu vechime in ale giratoriilor, nu ca noi, de ce n-ar functiona si pentru mine?!

Attached Files


Edited by cipx2, 29 May 2013 - 21:49.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate