Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Circular Makita de negasit in RO

FightBox ar merita transformat ...

Statii cu baterii

[TEORIE] Ce ati face in cazul une...
 Exceptii reale/aparente de la pri...

Se dorește interzicerea algo...

Pret manopera

Balti de pescuit in Dobrogea - li...
 EURO 24 - Meciul 2: Belgia - Roma...

Metru Jysk/Ikea

Pareri complex rezidențial T...

Camping Franta - Chamonix
 Macbook Pro 2019 se blocheaza cu ...

Folie pentru protectie solara

Tur Slovenia.

Dilae din Slatina, cel mai destep...
 

Sfat achizitionare Full Frame. Upgrade !

- - - - -
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#37
tim2003

tim2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,000
  • Înscris: 26.06.2003

Quote

Nu am inteles cum sta treaba cu fixurile. Spre exemplu tu Miromulus recomanzi sa fac o nunta intreaga cu 35/1.4, 100/2. Fiind la inceput de drum in fotografia de nunta ...
Recomandarea lui Miromolus este foarte buna dar la momentul asta nu este potrivita pentru tine. Poate mai tarziu cand o sa stii exact de ce ai nevoie de un 35/1.4 sau un 100/2 iar nevoia asta o sa vina de la sine.

#38
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006

View PostBlack11, on 21st December 2011, 14:15, said:

Tu poate ai parte numai de oameni cu vile si iti permiti sa te plimbi cu fixul prin sufrageria spatioasa a mirilor.

E, spanac. Toata lumea trage si in apartamente la bloc la nunti. Iar in domeniul asta nu poti spune ca ai face si tu treaba buna daca ai avea clienti misto. Aia vin abia dupa cele place ce faci tu.

Edited by miromulus, 21 December 2011 - 18:52.


#39
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,856
  • Înscris: 08.01.2010

View Postgepres, on 21st December 2011, 11:03, said:

E un pret bun si este excelent pentru portrete. Ca sa ai focalizare mai rapida foloseste limitatorul de cursa pe 3-infinit in cazul in care subiectul e mai departe de 3m
Inutil. AF-ul este insesizabil mai rapid decat in varianta de baza. Spun asta dupa ce am folosit obiectivul in AI Servo.
Pentru portrete nu ai nevoie de un AF de top.
Oricum 70-200mm este lent la AF fata de 35L. Ultimul focalizeaza instantaneu, chiar si in lumina slaba.
Daca ar fi sa am un singur obiectiv, 35L e cel la care m-as opri.

#40
tim2003

tim2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,000
  • Înscris: 26.06.2003
Inainte de a-l lua (35L) eu zic sa te joci cu unul inainte. Nu e chiar un must have. Unii, de exemplu, prefera pe FF 24L, pe care il considera superior lui 35L, calitativ vorbind.
Altora le place FOV-ul lui 35 dar vor calitatea lui 24 asa ca pun un 24L pe un 1DMk ...
Pana la urma este o chestie strict legata de preferinte. D'aia am si zis sa incerci inainte.

#41
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View PostBlack11, on 21st December 2011, 14:15, said:

Daca era sa trag doar pentru bani cum zici tu, ca stiu unde bati, ma limitam la Canon 40D+Tamron 17-50+430 EX II si mergeam linistit cel putin 2-3 ani de acu incolo. Era chiar prea mult, am vazut fotografi cu obiectiv de kit si 400D. Am 2 ani de cand fac asta timp in care am bagat toti banii care i-am facut in scule. Anul asta in functie de ce bani bag in aparatura, o sa ma aleg sau nu cu ceva profit. Asta pentru ca am vrut sa cresc intr-un an cat altii in 7. Cumva pe gama low-middle am reusit.

Nu, omule, ma refer la faptul ca un job foto platit implica automat o responsabilitate mai mare decat o tura de pozat "for fun". Daca trageai poze cu pisica si ai setat iso la 3200 din gresala nu-i mare bai, mai tragi o tura de ele si e ok, dar in cazul nuntilor, orice iti poate afecta stilul de lucru, in cazul asta experimentarile cu fixuri si limitarile implicite care vin la pachet cu folosirea lor, va afecta per total cadrele obtinute de tine, ceea ce nu-i bine.

Intr-adevar, pentru un feeling al imaginii mai deosebit, un sharpness bestial si posibilitatea de a printa A0+, mergi pe fixuri, dar... nu tot timpul ai nevoie de asa ceva, uneori trebuie sa surprinzi doar momentul, bine incadrat, ceea ce pentru client conteaza mai mult.

#42
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View PostAlexIP, on 22nd December 2011, 12:05, said:

.

Intr-adevar, pentru un feeling al imaginii mai deosebit, un sharpness bestial si posibilitatea de a printa A0+, mergi pe fixuri, dar... nu tot timpul ai nevoie de asa ceva, uneori trebuie sa surprinzi doar momentul, bine incadrat, ceea ce pentru client conteaza mai mult.


Asta cu fix-urile este numai la Canon sa fie clar, la Nikon nu sta in picioare deoarece sint zoomuri care sint mai sharp decit fixurile.

#43
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007

View PostSkytalker, on 24th December 2011, 19:39, said:

Asta cu fix-urile este numai la Canon sa fie clar,...

Pi buni???

http://www.photozone...0_2is28?start=1

#44
tim2003

tim2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,000
  • Înscris: 26.06.2003
Nu mai da si tu exemple cu d'astea de top.  ;)
Hai sa ne referim la "trompeta" aia de 24-70/2.8. Sic!  :D

#45
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007
Perfect, deci nici la Canon nu mai este aplicabila legenda in care fixurile sint mai bune decit orice. Constati cu tristete ca technologia se schimba mai repede decit mentalitatea.  :thumbup:

#46
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006
Lucrurile sunt mai "colorate":
- In general platesti mai putin pentru un fix, care poate fi optic excelent, decat pe un zoom. De ex. 50 f/1,4 e relativ ieftin si nu prea ai ce-i reprosa optic. Subliniez, optic. Viteza de AF e slabuta. Dra pentru aplicatiile unde folosesti f=50mm, pe crop sa ff, viteza de focalizare este numai arareori critica.
- Platesti insa mai mult pe fixe care sa acopere gama de focale ale unui zoom. EF 85 f/1,8, EF 135 f/2L si EF200 f/2,8L sunt de referinta, fiecare in parte mai bun optic decat orice versiune de EF70-200L, care sunt la randul lor referinta in gama lor. Fiecare din obiectivele fixe susmentionate e mai ieftin decat zoom-ul, dar toate insumate sunt mai scumpe, mai voluminoase si mai grele. Pe zoom nu ai f/1,8 sau f/2.
- Sunt si fixe slabe (si ieftine) la Canon.
- EF300 f/4L este net superior fata de orice alt zoom in in aceeasi clasa de focala si de pret.
- Etc.

Asadar, aplicatia, cunostintele si pasiunea dicteaza ce anume iti iei. Intotdeauna e necesar un compromis, iar cel care decide trebuie sa fie fotograful, in cunostinta de cauza. Nu cred ca se poate generaliza. Cunostintele - da, sunt importante. De regula fixele sunt fara IS si DoF poate fi foarte ingust la diafragma mare. Nu e tocmai simplu sa lucrezi cu asa ceva.

#47
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007
Discutia era despre cit de bune calitativ sint fixele comparativ cu zoom-urile, nu cit  costa si nici cit stie fotograful. Ci despre mentalitatea care era acum 20 de ani si s-a prezervat si azi, ca fixele sint mai bune, ceea ce nu este tocmai exact.
In ceea ce priveste obiectivul de 50 mm sigur ca este fantastic daca ai tras numai cu 18-55 dar daca ai 24-70 nu  mai este fantastic chiar deloc, este overrated cit cuprinde, si aici vorbesc de Nikon pentru ca nu cunosc situatia la Canon.
Pe zoom nu am nevoie de 1.4, D3-ului meu ii ajunge 2.8 si oricit de aiurea s-ar parea prefer sa trag un portret cu 70-200 decit cu 85 1.4.
Ramii interzis cind auzi ca nu esti cool daca nu tragi o nunta cu 35, 85, si 135.

Edited by Skytalker, 25 December 2011 - 19:21.


#48
merlin Gl

merlin Gl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 914
  • Înscris: 19.04.2007
Eu, momentan trag doar cu un zoom de 24-70 (Nikon evident) tot evenimentul. Sincer nu simt nevoia de altceva, decat foarte putin: vreo 5 cadre cu un superwide; vreo 10 cu un f/1,4 - de preferat un 35 sau 85 si maxim 10-15 cu un 70-200 f/2,8.  Mai mult as inclina pe o sacosa de blituri externe, bineinteles daca nu esti presat de timp.  Insa avand in vedere specificul evenimentelor din tara noastra, ideal ar fi  macar 2 body-uri si o colectie de obiective cat mai luminoase si foarte rapide in focalizare. Asa reduci din schema asistentii, nu te preseaza timpul si esti pregatit pt orice surpriza.  Si da .. 24-70 -ul f/2,8 Nikon este exceptional, de pe alta lume! De aia inca nu am trecut pe fixe ... nu am gasit inca niciunul care sa se apropie in viteza de focalizare de acesta. Cand ajung la Bucuresci .. am sa probez un 85 f/1,4 de la Sigma .. s-ar putea sa am o surpriza placuta din cate am vazut si am auzit in privinta vitezei de focalizare.
  Sfatul meu este sa cauti un FF cu viteza rapida de focalizare, ergonomic, care are un ISO ridicat curat  si sa pui pe el obiective cu focalizare foarte rapida ...  daca te intereseaza evenimentele. Marca mai putin conteaza!

#49
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View PostSkytalker, on 24th December 2011, 18:39, said:

Asta cu fix-urile este numai la Canon sa fie clar, la Nikon nu sta in picioare deoarece sint zoomuri care sint mai sharp decit fixurile.

Depinde dupa caz. Uneori, un amarat Zeiss manual poate sa bata la cur orice Canon la scoruri, vezi 21/2.8.

#50
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,302
  • Înscris: 24.02.2007
"Amarat" intradevar :D. De ar avea si pretul pentru orice amarat ce fain ar fi :)

#51
tim2003

tim2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,000
  • Înscris: 26.06.2003
Sa mai "coloram" lucrurile putin :)

Quote

De ex. 50 f/1,4 e relativ ieftin si nu prea ai ce-i reprosa optic. Subliniez, optic.
Wide open este soft, soft, soft.

Quote

- Platesti insa mai mult pe fixe care sa acopere gama de focale ale unui zoom. EF 85 f/1,8, EF 135 f/2L si EF200 f/2,8L sunt de referinta, fiecare in parte mai bun optic decat orice versiune de EF70-200L, care sunt la randul lor referinta in gama lor.
85/1.8 este sub 70-200F4L.

#52
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,036
  • Înscris: 09.05.2009

View Posttim2003, on 25th December 2011, 22:32, said:

85/1.8 este sub 70-200F4L.

Cred ca se referea la faptul ca iesi mai scump cumparand trei sau patru fixe care sa acopere plaja focala a unui zoom.

View Postcalexe, on 25th December 2011, 17:19, said:

- Platesti insa mai mult pe fixe care sa acopere gama de focale ale unui zoom.

Edited by DannyMC, 25 December 2011 - 23:07.


#53
penciuc

penciuc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,575
  • Înscris: 09.08.2010

View Posttim2003, on 25th December 2011, 22:32, said:

Sa mai "coloram" lucrurile putin :)
Wide open este soft, soft, soft.

Iaca un cadru tras cu 50'ul cu 1.4 la 1.4 :D

Attached File  web_IMG_3090.jpg   142.79K   211 downloads

E soft, soft, soft?

#54
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006
ef50 @ f/1,4:
N-o luati numai tehnic. Poate ca la rezolutia masurata tehnic nu sta prea grozav; e normal, mai ales ca este totusi un obiectiv cu pret modic - nu este clasa L. Totusi @ f/1,4 fundalul este atat de estompat incat ochiul va percepe ceea ce este aflat in DoF ca fiind extrem de sarf in comparatie cu restul cadrului. E o perceptie subiectiva, dar foarte pregnanta. Exploatata cu cap duce la poze interesante. f/1,4 iti deschide multe oportunitati pe care nu le ai cu un obiectiv f/4. Bineinteles, trebuie cautate acele oportunitati.

ef85 f/1,8:
Nu am dar stiu ca pe charturi ef85 f/1,8 artata rezolutie marginal mai slaba ca 70-200 f/4L atunci cand ambele obiective sunt la f/4; totusi ef85 are contrast ceva mai bun. Dar este din nou vorba de oportunitatile pe care le deschide un obiectiv cu o diafragma foarte mare. Sunt convins ca daca le-as avea pe amandoua (am numai 70-200 f/4L) mi-ar fi greu sa deosebesc unul de celalalt cadre similare facute cu cele 2 obiective, la aceeasi focala si diafragma mai mica decat f/4. Dar unele chestii ce s-ar face cu EF85 nu s-ar putea face cu 70-200. Si invers.

Eu de aceea spuneam ca lucrurile ar fi "mai colorate" si nu mi se pare valabila o simpla judecata despre "e mai bun fixul ca zoom-ul?". Judecata privind achizitia se face dupa calitati tehnice, dupa ce poti face cu un obiectiv, dupa cum te-ai descurca cu el. Si dupa pret.

View Postpenciuc, on 25th December 2011, 23:15, said:

Iaca un cadru tras cu 50'ul cu 1.4 la 1.4 :D
E soft, soft, soft?
Soft rau de tot, mai ales pe la ochi :)
Dar fii cinstit: nu ti-a iesit din prima asa. Banuiesc ca ai tras mai multe cadre pana sa-ti iasa. Iar tu nu esti tocmai un neexperimentat, dimpotriva. Banuiesc ca un incepator dadea cu obiectivul ala de pamant inainte sa-i iasa ceva decent. Cu 70-200 f/4 era mai simplu de facut poza, dar nu iesea asa.
(Pe puristi ii rog sa accepte ca f=50mm este aproape de f=70mm, ca sa aiba sens cele spuse de mine).

Edited by calexe, 26 December 2011 - 00:16.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate