Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Interviu viza turist SUA

medicament melatonina

La mulți ani @A_Stere!

Vrabia a infundat cosul centralei
 Lipsa semnal decodor Kaon NA1000B

Recomandare sursa!

Avanti Delta Vox

20 de miliarde de euro ingropati ...
 Costuri PUZ

Varsta Biologica vs Varsta Fizica

Disjunctor maxilar - lipsa aparit...

Mutare sediu PFA
 Recomandare clinica/medic pentru ...

Imbatranire prematura

Ranjetul la oameni

recomandare AC 2 dormitoare mici
 

TCM Turbo

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
106 replies to this topic

#1
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Pe la jumatatea lui ianuarie eram prin Bucuresti si am decis sa vorbesc cu Dragos Voinea pentru un soft la masina din semnatura (passat) pentru ca softul ce-l aveam nu-mi satisfacea toate dorintele. Zis si facut. L-am contactat, ne-am intalnit, mi-a pus doua softuri, primul mai slab decat ce aveam pe masina si nu mi-a placut, iar al doilea a fost la fel cu cel pe masina dar masina tragea mai linear si nu-mi mai scotea fum, asa ca am ramas cu ce-l de-al doilea ramanad problema consumului si i-am spus ca o sa-i virez banii cand ajung la Arad si sunt complet multumit de consum si putere. Asa am si facut. Am ajuns la Arad, am fost multumit de soft (atat de putere, cat si de consum) si l-am contactat pe Dragos pentru cont urmand sa-i virez banii. Dupa ce i-am virat banii, Dragos s-a oferit sa-mi mai dea un soft un pic mai puternic sa-l testez, doar cu conditia de a-mi cumpara galletto si de a mi-l pune singur. Am facut si asta, dar am constatat cu stupoare ca softul era protejat. Am zis ca nu e nimic, mi se pare foarte normal ca si-a luat masuri de precautie, asa ca l-am intrebat cum imi pot pune noul soft pe masina. Mi-a spus ca nu o sa reusesc sa-l citesc, dar sa incerc sa-l scriu peste (fara sa-l mai citesc) ca o sa mearga. Din pacate nu a fost sa fie (de fiecare data imi dadea eroarea ?silent key lattura?, asa ca am decis sa o las balta si sa merg la Dragos sa mi-l puna, cu proxima ocazie.
Pana aici toate bune si frumoase..

Vineri (04.03.2011): am ajuns la Dragos/Mugur pentru soft. Au incercat tot felul de programe si nu au reusit nici sa mi-l citeasca, nici sa mi-l scrie (desi ei mi le-au scris pe cele doua cu galletto) asa ca au decis ca unica solutie este BDM-ul, dar mai trebuie sa platesc pentru asta. Bun am zis. Le-am spus ok, hai sa-l scriem asa. Dupa scriere am plecat de la ei cu noul soft. Ziua respectiva am mai tot fost plecat si masina s-a comportat excelent.

Sambata (05.03.2011): Vreau sa plec cu masina, dar nici o sansa sa-mi mai porneasca. Dadeam la automat si nimic. M-am ales doar cu o baterie moarta, asa ca am inceput sa dau pe telefoane ca sa rezolv problema cu masina. I-am trimis si la Dragos mail ca sa-mi recomande un mecanic/electrician, iar el mi l-a recomandat pe Stelica. Din pacate el nu mi-a raspuns asa ca am apelat la forum si am vorbit cu Bundy si Turbocip. Eu au reusit sa ajunga la mine si ne-am pus sa verificam una alta. Masina pe spray pornea, dar odata cu terminarea lui motorul se oprea. Din pacate Bundy si Turbocip (carora le multumesc de ajutor) nu au ajuns decat la doua concluzii: softul, sau ceva de la injectoare. (Masina mea nu injecta deloc motorina, desi la filtru de motorina era motorina cu presiune, iar pompa de inalte nu are mai mult de 30-40.000 km, si injectoarele la fel, sunt schimbate). Din pacate altceva n-am mai putut face in stadiul care eram, ei mi-au verificat tot ce au crezut de cuvinta si pana la urma s-au dat batuti.

Duminica (06.03.2011): Din nou incep sa dau telefoane (chit ca era duminica, dar eram destul de disperat) si intr-un final dau de Stelica (un om exceptional) care dupa ce i-am tot explicat problema la telefon, a decis sa isi lase fiul bolnav singur acasa si a venit la mine sa ma ajute. Dupa mai bine de 3 ore de stat in frig si incercat si el a ajuns la aceiasi concluzie. Softul !!! De ce ? Pentru ca nicicum nu reusea sa-l citeasca, iar cand i-a scos ceva mufa pentru care ar fi trebui sa fie doua errori, a primit doar una(deci facea diagnoza partial) . In plus ECU meu nu dadea absolut nici o eroare (decat daca ii scoteai mufe) toti senzorii mergeau ok, doar ca la pornire injectoarele aratau 0 mg injectate, chit ca turatia era peste 200 rpm. In plus, domnul Stelica mi-a spus ca a mai lucrat cu Dragos Voinea si nu este prima data cand li se intampla asa ceva, deci ar trebui sa vorbesc cu el si sa-i spun sa-mi puna un alt soft pe masina sau macar sa-l rescrie pe cel actual. Am facut si asta, dar Dragos a insistat ca nu are nimic de la soft, deci nu s-a sinchisit sa elimine problema asta.

Luni(07.03.2011): Am vorbit cu Mugur (colegul lui Dragos) si pana la urma l-am convins sa vina sa vedem ce e cu ECU si sa-l scoatem din ecuatie. A venit cu un alt ECU EDC16u1 (al meu este EDC16U31) cu care eu au zis ca tot pornesc masinile care au astfel de probleme, dar mie imi dadea nenumarate erori cu care nu ar fi avut cum sa porneasca masina, dar pentru moment in naivitatea mea am scos din ecuatie ECU si am apelat la o platforma care sa-mi duca masina la service. Am ajuns si la service dar acolo baietii cand au vazut erorile au zis ca nu se apuca pana nu primesc ECU meu inapoi, ca la ce erori primeam ar fi trebuit sa lucreze mult si probabil degeaba. Intr-un final am primit si ECU (dupa vreo 3 ore de stat la service), dar problema persista fara nici o eroare.

Marti(08.03.2011): Din nou la service fara nici un rezultat. Pana la urma cei de la service-ul respectiv au decis sa ma duca la Taci(turc), Automecanica (cei din bucuresti stiu) pentru ca el are cu ce sa-mi verifice injectoarele si pompa de inalta. Asa ca m-au tractat pana acolo. Am ajuns la Taci, le-am zis problema si ei s-au apucat sa-mi schimbe oringurile de la injectoare. Le-au schimbat si masina tot nu a pornit. Apoi mi-au verificat pompa de inalte(tandem) si pompa era buna. Injectoarele la fel, functionau perfect. Si uite asa a venit seara si am plecat acasa cu ECU (spre norocul meu). Ajuns acasa am reusit sa vorbesc cu Mugur si i-am spus sa vina sa-l ia si sa-i rescrie softul sa vedem apoi. Intre timp am reusit sa vorbesc si cu Dr.Vlad (caruia ii multumesc din suflet ca m-a ajutat cu verificatul) care are motorul ca al meu si l-am rugat sa vina pana la mine sa testam ECU meu pe masina lui. L-am testat si surprizaa. Masina facea aceleasi figuri ca si a mea. Din pacate nu am putut sa mergem la service sa incercam ECU lui pe masina mea pentru ca era deja prea tarziu. Bun, dupa ce am testat lucrul acesta de fata cu Mugur, el a decis sa-l ia cu el si sa-l duca la un tip Gabi (foarte bun din cate am inteles) si sa-l verifice urmatoarea zi.

Miercuri(09.03.2011): L-a verificat si totul a fost bun pe parte hardware la ECU meu, asa ca Mugur s-a dus la birou si a rescris primul soft de care eram multumit. Dupa ceva timp a reusit sa ajunga si la mine cu ECU, dar nu am reusit nici macar sa incercam sa pornim masina pentru ca bateria era iar descarcata. Am pus-o la incarcat si ne-am dus pana la Dr.Vlad sa incercam iar pe masina lui. SURPRIZAAA, masina lui a pornit frumos de data aceasta !!! (Bineinteles ca s-a oprit motorul dupa 2 secunde din cauza imobilizatorului, dar la fiecare cheie masina pornea). Bucuros am plecat spre masina mea sa o incercam. Am ajuns, am incercat si ghiciti ce ? A pornit si a mers foarte bine si inca merge. Am mers la Dragos la atelier unde mi-am ambalat masina (am montat pe ea ce nu mai apucasera cei de la service sa monteze) si l-am intrebat pe Mugur daca-mi mai pune softul mai puternic (cel cu care am avut si problema), iar raspunsul lui a fost ca poate o sa mi-l puna data viitoare cand mai vin in Bucuresti, dar mai bine m-as multumi cu ce am pe masina..

In tot acest timp eu tot comunicam cum domnul Stelica si ii ceream sfaturi, el insistand inca de duminica ca problema vine de la soft !

Din pacate, din experienta asta eu am pierdut mult timp in frig (stateam de la 8-9 dimineata pana la 7-8 seara in frig..), timp pe care doream sa mi-l petrec cu prietena, ca doar pentru ea am fost la Bucuresti si multi bani (aprox. 850 RON cu toate platile facute la platforma, service, Mugur, etc.)

Tot din pacate, am incercat cu Dragos sa vorbesc si sa rezolvam cumva situatia aceasta, pentru ca sunt convins ca totul a fost de la SOFT, dar nu am reusit nimic. Este extrem de evaziv, imi raspundea doar la ce-i convenea, nu-si asuma deloc responsabilitatea si a inceput sa dea vina pe procesorul de la ECU meu, ca cica s-ar fi dezlipit ceva pini iar ei l-au dat cu aer cald sa faca contact si din cauza asta mi-ar fi pornit mie masina, nu pentru ca au schimbat softul.

Ce vreau eu acuma ? Banii pierduti aiurea..(dar sa fim seriosi, asta nu se va intampla). Defapt, acuma imi doresc sa va atentionez pe toti care mai aveti deaface cu Dragos sa aveti grija. Daca patiti ce am patit si eu sa stiti ce trebuia facut fara a mai plati aiurea.
Nu contest calitatea softului, primul soft il am si acuma pe masina si sunt multumit. Contest calitatea oamenilor. Este normal sa gresesti, si nu m-ar fi deranjat daca ar fi recunoscut, dar deja la ei e nesimtire curata. Mai ales ca nu este pentru prima data cand li se intampla sa aibe astfel de probleme !

Concluziile le trageti voi, eu tot ce-mi doresc acuma este ca Dragos Voinea sa-mi dea niste explicatii logice la intrebarile repetate de mine in mail-uri..

Later Edit: Din pacate, dupa discutiile avut pe vwforum nu m-am ales decat cu un topic inchis, si s-a ajuns de la pini procesorului, la probleme mecanice grave, de parca mi-am schimbat tot motorul si toata partea tehnica, de mi-a pornit masina intr-un final..

Edited by sor|nn, 20 March 2011 - 12:59.


#2
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ai avut bani si n-ai avut ce face cu ei. Daca ti-a mers bine de la inceput, de ce te-ai lasat "ispitit" de Voinea, plus ca mai trebuia sa dai bani in plus ?

Din ceea ce spui tu, parca atragi belele spre tine, sincer.

Despre ce model este vorba ? Motor, putere, etc.

Edited by cristi.r, 20 March 2011 - 15:10.


#3
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
passat 2004/2005 (3bg) 2.0 TDI 136 CP, DPF cu aditiv.

Pai ma gandeam ca cei 5-10 CP in plus cat mi-a spus el ca imi mai da noul soft, nu-mi vor afecta motorul. Din pacate mi-au afectat tot ECU. Acuma nu-l mai pot citi/scrie, dar spre norocul meu masina merge bine.

L.E.: in plus 175 CP pentru motorul meu si modificarile ce i le-am adus (admisie, injectoare..si mai urmau) nu mi se par multi.

Edited by sor|nn, 20 March 2011 - 15:45.


#4
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
In cazul asta ar fi bine sa-i ceri niscaiva explicatii lui Voinea pentru acest fenomen. Din cate stiu, daca nu esti "pe felie", cam asta e riscul cu ECU. Tot e bine ca-ti mai merge masina.

Edited by cristi.r, 20 March 2011 - 19:00.


#5
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
explicatii i-am cerut, dar evita intrebarile mele si a altor useri de pe celalalt forum. Maine o sa pun intr-un document toate discutiile de pe forum si o sa le postez si aici. O sa-l anunt si pe el de existenta acestui topic..poate aici o sa-mi raspunda la intrebari..

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,711
  • Înscris: 26.11.2001
Eu am facut la Dragos 2 chiptuning-uri: la un Megane si un Opel.
Am colaborat f. bine cu Dragos.

Nu am ales niciodata varianta extrema de tuning, pt ca atunci cresc si riscurile.

La modul general, faptul ca nu poti citi un ECU, e din vina hardware-ului, nu a softului, care pana la urma e componenta pasiva la citire; ce-i drept nu pot baga mana in foc despre asta.

Tot la modul general, o vorba in batrani spune ca nu poti face din rahat bici, asa si tu cu caii putere castigati prin tot felul de metode.

De curiozitate, spune-ne si noua cate programari ECU ai facut la acea masina pana acum ?

#7
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Am facut 30 si ceva de programari/adaptari/citiri si de fiecare data mi-a mers, pana mi-a pus Voinea softul !

Am reusit sa vorbesc cu doua firme consacrate de chiptuning (una din Romania si cealalta din UK) Amandoua imi spun ca ori checksum-ul nu a fost calculat corect din cauza semnaturii lui (TCM TURBO) si a restrictiei "NoRead" ori la scrierea prin BDM nu s-a scris cum trebuie.

Din pacate pe forumul lui, dupa ce mi s-a inchis topicul aiurea, am mai primit si ban ca am apelat la alte forumuri. Oricum, eu sunt multumit ca am dat pe alte forumuri de oameni cu caracter care s-au uitat peste soft si mi-au spus care e problema. Acum nu am decat sa fac rost de o harta originala pentru BDM si sa o pun masina si asa o sa scap de toate tampeniile facute de Voinea.

Cat despre faza cu procesorul, este BULLSHIT, exact cum am tot repetat ! Lucrul acesta mi-a fost confirmat atat de cei din UK cat si cei din Romania care s-au mai uitat peste soft.

Edited by sor|nn, 22 March 2011 - 14:35.


#8
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,933
  • Înscris: 09.12.2004
la reprezentanta nu iti poti rezolva problema?


si totusi, din ce stiu eu asa tangential, un soft merge sau nu merge; cu un asa delay o fi posibila si varianta lor :)

cred ca ai acceptul celor ce au confirmat ca e de la soft ca sa pui aici dovezile, pentru a vedea opinia publica ce si cum: droguri, arme, drama, singe, sex si violenta.

LE: pe de alt parte, citind ieri pe vwforum ca te vaiti si pe alte forumuri, cu un mic search am gasit ca si altii au mai avut probleme de la soft; asta e soarta!

Edited by Evergreen, 22 March 2011 - 15:20.


#9
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Pai, da, dar Voinea ca un initiat ce este, trebuia sa-l puna in tema cu problematica. Toata stima pentru el, probabil ca la multi a facut treaba buna, dar reputatia se construieste si prin felul cum gestioneaza greselile. Poate oi fi eu mai perfectionist, dar asa vad eu lucrurile. Rea-vointa din partea initiatorului se pare ca nu e.

Edited by cristi.r, 22 March 2011 - 15:36.


#10
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Nu e pentru ca eu am incercat sa ma inteleg cu el prin e-mail dar nu aveam nici o sansa, asa ca am apelat la forumul lui dar a continuat sa-si arate autoritatea. Din pacate a trebuit sa recurg si la alte forumuri, unde am dat peste oameni cu CARACTER si m-au ajutat sa aflu adevarata problema, in plus de asta am mai aflat si multe lucruri "negre" despre el si problemele avute.

#11
voinea

voinea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 27.12.2003
Buna ziua

Hai sa va redactez si eu partea mea din cele intamplate si daca aveti rabdarea sa cititi ce a scris el corect e sa cititi si tot acest post mare al meu

ziua 1 - in urma discutiilor pe email cu Sorin am decis ca pentru 550RON sa-i ofer un fisier tunat, el avand deja masina tunata in trecut dar vrea altceva. Mi-a dat el originalul din ecu si in baza lui i-am dat fisierul tunat. Acel fisier mi-a zis ca o sa-l scrie cu o interfata de tuning chinezeasca (o clona) . Nu a putut intra in posesia acesteia si mi-a zis ca poate in cateva zile sa fie in Bucuresti. Am acceptat (desi el nu e un client ce a platit lucrarea completa de ciptuning (300-350euro) ci doar a achizitionat acel soft , iar faptul ca am acceptat sa-l ajutam cu programarea lui o consider o greseala pentru ca in mod normal o masina ce o tunam trebuia sa ajunga sa plateasca tot pretul, sa ii facem un certificat si la urma urei suntem un atelier auto deci niste oameni sa-si ia salariu datorita acelei lucrari).

ziua 2 a plecat multumit a ajuns la Arad , am fost sunat ca merge excelent, liniar , placut. Tatal lui Sorin a zis ca nu a mers niciodata masina asa. Ce sa mai zic. Era multumit ca alte sute de clienti. Din discutiile cu el ulterior am decis sa-i ofer un soft ceva mai agresiv el urmand sa-si achizitioneze o interfata clona de pe okazii.ro (atentie o astfel de interfata am dat eu pe varianta originala 2000euro fata de 100-150RON cat e clona pe okazii dar cunosc aspectul ca zeci de oameni au deja aceasta interfata contrafacuta si uneori cumpara fisiere tunate de la firme ca a mea sau mai grav se joaca de-a tuningul punand de pe o masina pe alta fisiere sau le iau de pe forumuri obscure unde persoane le ofera speranta ca fac o meserie si ei pornind totul totusi de la furt...)

Revenind la masina lui a incercat programarea masinii cu o interfata (probabil ca doar cu una daca nu doua) si surpriza a fost ca nu a vrut deloc sa o scrie (si ulterior nici sa o citeasca)
Ca o paranteza un ECU are 3 memorii. EEPROM , flash EPROM si soft PROCESOR. Totdeauna tuningul se face in flash EPROM. EEPROM e destul de delicat si contine VIN, chei si alte cateva setari unice pe masina, Procesorul are si el un soft ce monitorizeaza flash EPROMul si EEPROMul si mai se fac si modificari in el (ca fapt divers inainte sa vina la mine masina lui avea deja notat de catre procesor ca a avut 33 de scrieri de ECU si doar 32 reusite … deci candva cineva a si dat gres cu scrierea intrerupand procesul sau punand un fisier gresit ce nu a putut fi acceptat de procesor). Nu mi-am pus problema daca a fost reparat pe OBD , pe masa sau oricum, masina clar a venit pe roti la mine si i-am instalat gratuit acel soft in ECU .

Cu softul 2 ce el nu a reusit sa-l puna a revenit in “ziua 3” la noi. Surprinzator mai multe scule de tuning originale nu au mai fost in stare sa discute cu ECUul lui pentru a putea programa (si nici citi.. desi citirea stiam ca este blocata datorita unui algoritm inventat de producatorii de scule de tuning pentru a proteja munca programatorilor, algoritm prezent si la softul lui numit pe scurt Noread ). Am fost nevoiti sa-i desfacem ECUul (proces care se face in firma noastra saptamanal cel putin odata daca nu si de trei ori in functie de tipul masinilor ce vin la ciptuning). E un proces ce pare periculos dar cu experienta (si o avem) se desface rapid si eficient. Pentru resigilare folosim silicon wurth (nemtesc identic in comportament cu cel original)
Ecu-ul lui a fost tunat pe placa direct (fara lipituri se face daca aveti un telefon mobil ce permite scoaterea bateriei sub aceasta regasiti 3-4-5-6-8 banuti aurii pe care cu putina logica intelegeti ca fara lipiri se apasa un conector “de ace” ce va facilita citirea/scrierea ECUului indiferent daca vrea sau nu. O citire pe BDM scoate un alt fel de fisier din puctul de vedere al tunerului. Fata de cel OBD ce este doar partial citit (512KB de date mai exact se citesc OBD , suficiente pentru un tuning eficient) pe BDM se citeste tot flash EPROMul (2048kb) + restul de soft din ECU.
Masina lui a plecat pe roti de la noi, diferenta intre softul 1 si softul 2 fiind ceva mai sus limitatoare de cuplu, motorina si putin aer in plus. O modificare normala , simpla si care am fost fortati sa o facem BDM deoarece interventia lui Sorin asupra ECUului nu ne-a mai permis sa intervenim pe portul de diagnoza OBD (lucru ce normal trebuia sa fie posibil dar deh... ce a mai fost intre cele doua doar el poate spune si chiar daca spune poate nu stie exact ce a fost facut)

Dupa 4 zile de la operatia mai sus intr-o zi de sambata masina lui Sorin nu a mai pornit. Era weekend mi-a dat mail (in weekend am obiceiul ca dupa 5 zile de munca daca nu am programata nicio o masina la munca sa-mi inchid telefonul. Am ca orice om dreptul sa fiu alaturi de copii si familie). Totusi la emailuri raspund si atunci l-am indrumat sa-l contacteze pe colegul meu Mugur (amintit aici de Sorin). Acesta a putut ajunge la masina dar nu imediat . Inainte de a putea ajunge Mugur i-am oferit varianta a doi tehnicieni . Amandoi colaboratori de-ai mei. A fost optiunea lui si cum am spus mai sus nu m-am simtit obligat sa fim noi TCM TURBO prezenti la aceasta diagnoza in conditiile in care in fata lui Sorin moral ne-am facut treaba cap coada.
Pe luni cand nu se stia exact ce are masina si deja Sorin era hotarat sa mearga pe variantele lui (desi a fost repetat spus sa o aduca la noi - o masina ajunsa la noi in hala ar fi fost tratata de orice tehnician de la BOSCH service sau alta sursa ca fiind a nostra si am fi avut noi costuri in fata acelui om ce a facut deplasarea) el a ales sa o incerce in alte service-uri (platind astfel si acolo ceva bani , inlocuind componente uzate - totusi masina lui nu e deloc noua la aproape 200.000km) .
In ziua de marti Mugur si Gabi (amintit de Sorin mai sus) au avut ideea sa dea pe procesorul ECUului cu aer cald si sa-l preseze (aici a fost o discutie in care Sorin nu e de acord ca asa ceva poate rezolva,desi au fost exemple pe vwforum cu cazuri clar intalnite de procesoare ce nu dau erori dar nu lucreaza, cu calculatoare de comfort ce electric sunt bine dar practic nu-si fac functiile deci SCENARII PATITE de alti oameni ce lucreaza electrica/electronica auto).
In plus in urma acestei operatii mugur a programat tot ECUul lui BDM cu softul initial citit (softul cu care a venit el de la Arad dupa ce a incercat cu clonele sa-l programeze/citeasca - soft ce continea FLASH EPROMul modificat TCM vers normala acesta si ce era deja in ECU fiind singurele doua fisiere BDM ce erau pe laptopul lui) . Cu acest soft masina lui a pornit dar cum a fost zis masina lui a mai facut probleme toata iarna sa porneasca mai greu frecvent sau sa porneasca la a doua cheie .
Da , in acel moment Mugur nu a mai stat sa lucreze mai departe trecerea ECUului lui la softul varianta mai puternica (fiind deja tarziu si omul lucrand peste program pentru acest ajutor oferit lui Sorin ).
Problema e ca Sorin nu a fost dispus sa vina la o comunicare directa ci a fost influentat (si sunt sigur cand zic asta) de alte persoane , caci catei sunt multi in orice domeniu si latra si ei la ce pot,  el acuzand softul nostru. I-am cerut atunci pe vwforum sa ofere spre analiza unei firme de afara (el fiind din Arad l-am indrumat spre Wetterauer TIMISOARA , REVO Oradea sau Superchips Oradea). Pe zona vest sunt chiar singurele firme de afara de ciptuning. Ar mai fi fost ABT Rm.Valcea NURVIL, SKN Bucuresti . Nu as fi vrut sa intrebe la o firma de Romania caci am experienta sa vad invidia frecvent si nu corectitudinea din partea concurentei. Nu acuz pe nimeni ca stie prea putin si nici nu ii laud ca situ foarte multe. Ciptuningul este o piata in care clientul alege si e servit in functie de alegerea facuta.

Revenind la problema se pare ca a inteles si Sorin ca nu softul poate crea astfel de probleme si inceput si a dat in retragere la aceste acuzatii (sau nu) si a inceput sa acuze lucrarea in sine , ca a gasit el cazuri din trecut (cazuri culmea in care ori am reparat ceea ce am gresit ori in care dintr-un zvon creat de un rauvoitor au apart “victime” ce au putut sa-l faca pe Sorin mai inversunat in aceasta epopee.
Inversunarea lui a fost alimentata de mult timp liber (totusi e un tanar ambitios de 23 de ani) a facut sa stea pe alte 10-12 forumuri unde sa planga si sa-si gasesca cativa zeci de romani care nu doar ca il faceau sa se aprinda cu placere in conflictul lui contra TCM/eu/Mugur dar sa-l atate in a se alia tacut cu alti oameni (daca ii putem numi oameni tinand cont de faptele vorbite de ei la adresa mea sau a colegului meu pe aceste alte forumuri prost moderate sau voit prost moderate)

Chiar am fost multumit ca apare aceasta discutie in softpedia. Stiam ca este clientul meu userul Courage aici si ca nu se va cenzura nimic aici pe softpedia (de asta e cel mai mare forum social de la noi) . Poate corect era sa fie un dialog intre parti (cum a fost in trecut cu alte confilcte si pe vwforum.ro dar cand a fost vorba de administrator sa-i sara la gat frecvent au fost raspunsuri “sa vedem cat sta topicul asta vizibil” “ sa vedem cine e suspendat” deci cainii latrau si acolo ca poate poate iese o telenovela, un scandal sa le dea satisfactie pentru rautatea acumulata in ei zi de zi)

Inchid aici acest post lung ,asa cum am spus si pe vwforum, tu nu ai avut de gand sa incerci sa rezolvi cu noi aceasta problema a masinii tale ci doar ti-ai dorit alaturi de alte persoane sa arunci cu noroi in mine, firma mea si colegul meu. O masina noua nu puteai sa ai in urma ciptuningului. Asta cred ca esti convins, iar daca erai in locul nostru cu ce ai fi procedat diferit ? Ai fi lasat de la tine desi stiai ca nu esti vinovat ? Ai fi trecut cu vederea cele intamplate (caci daca le treceam cu vederea oricum in 2-3-4 luni se uita aceasta nemultimire caci e ca doar un scandal de tabloid ceea ce faci tu pe aceste forumuri). Masina nu era tinerica, avusese diverse interventii , am experienta de 7 ani in ciptuning si ai fi putut fi ajutat sa-ti rezolv problemele in totalitate. Trebuia sa fi vrut si tu asta.

Decizia ta a fost luata ,poate vei raspunde corect , poate vei fi acid, nu sunt decis nici aici pe softpedia sa-ti continui scandalul printr-un ping-pong. Cine are minte sa-si aleaga ce e bun din cele doua posturi lungi puse de tine si de mine.  Sa-ti fac masina sa mearga ca de fabrica fara nici un blocaj (Asta dupa reparatia facuta pe ECUul tau de Mugur pe care nu o recunosti dar eu mi-am facut datoria sa o precizez caci eu consider ca am dreptate) ar fi realizabil pentru ca am atat sculele cat si know-how_ul. Sa-mi ceri acum ajutorul ar fi un lucru nefiresc … asta fara sa-ti repari rautatile facute dar tot nu consider ca mai meriti sa fi ajutat.


Regret ca a trebuit sa te supend in vwForum (esti membru level 2 acolo) dar vwforum e o parte din viata mea si munca mea , iar daca tu nu acceptai comunicarea am decis ca nu meriti accesul la astfel de informatie utila si tie . La fel as proceda si cu alte persoane ce nu stiu sa aprecieze dar e discutabil aici daca e nevoie sa dau dovada si eu de rautate ca sa nu-i mai vad sau sa-i las ca lumea e plina (sa nu se simta Lucian vizat ca nu vorbesc de el ci de alti proprietari de VW , BMW ce au scris cuvinte grele la adresa mea)

PS: masina ta nu apare in lista de portofolio aici -> http://www.facebook....126140464065265 (vezi data cand ai fost programat la noi)

O zi buna tuturor si va asteptam in continuare la ciptuning pentru urmatorii 15-20 de ani

#12
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
eu nu cred ca poti sa ai pretentii dupa 32 de scrieri. daca nu se intampla la a 33 se intampla la 77 si tot se intampla.
asta-i ca trecutul pe galben. mai treci cand te grabesti dar daca treci de fiecare data tot te ia unu in plin.
sa nu mai zic ca decat o remapare mai bine o retrogradare si n-ai batai de cap.

#13
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,933
  • Înscris: 09.12.2004
eu cred ca numarul de scrieri nu e important, deoarece ala e un flash, da? ei bine, facind o paralela ar inseamna ca un stick sau card banal sa fie aruncat rapid dupa achizitionarea lui.
si nu pot sa cred ca flashul dintr-un ECU e mai de cacat decit un stick de 20 lei, pentru ca standardele din automotive sint altele....

Attached File  untitled.JPG   142.32K   251 downloads
PS: nu intrebati unde vine asta lipit pt ca asta nu mai stiu :D
e doar un exemplu pt specificatiile subliniate

Edited by Evergreen, 23 March 2011 - 16:32.


#14
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

Quote

In ziua de marti Mugur si Gabi (amintit de Sorin mai sus) au avut ideea sa dea pe procesorul ECUului cu aer cald si sa-l preseze (aici a fost o discutie in care Sorin nu e de acord ca asa ceva poate rezolva,desi au fost exemple pe vwforum cu cazuri clar intalnite de procesoare ce nu dau erori dar nu lucreaza, cu calculatoare de comfort ce electric sunt bine dar practic nu-si fac functiile deci SCENARII PATITE de alti oameni ce lucreaza electrica/electronica auto).
Poti sa ai un milion de discutii cu un milion de oameni. Imi pare foarte rau, Voinea, dar aerul cald comporta si niste riscuri. Daca acea componenta s-a comportat ok si nu a fost "agresata fizic", nu ai de ce dai cu aer cald pe ea. Felul in care este construit cipul il face foarte sensibil la caldura suplimentara. Faptul ca tie ti-a mai mers in trecut nu constituie baza pentru operatiuni viitoare. Stiu ce vorbesc si electronistii adevarati imi pot confirma acest lucru. Si asta cred ca e cauza pentru care s-a busit ECU. Orice procesor, cat de balalau ar fi, are pin de reset sau de alterare a unei adrese. O posibilitate de interventie trebuie sa existe, tocmai pentru a repara prostiile facute in trecutsau de a inlatura protectiile puse de fabrica. Parerea mea este ca asa ceva trebuia sa faci si tu, adica sa-l faci "virgin" si sa o iei de la capat, daca ai vazut ca este ceva in neregula pe acolo. Nu pot sa cred ca acel numar, counter, ce-o fi, care a numarat scrierile, nu poate fi resetat. La fel si cu protectia pe OBD. Orice tampenie "soft" se poate repara in ultima instanta "hard". Sunteti cea mai mare firma de tuning, deci inteleg ca puteti sa intrati in cele mai adanci maruntaie ale electronicii. Sau nu ?

Dincolo de familie, prieteni, etc, caci toti avem asa ceva, dar banul e ochiul dracului, eu astept o explicatie la asta:

Quote

Dupa 4 zile de la operatia mai sus intr-o zi de sambata masina lui Sorin nu a mai pornit.
Cum poate sa faca treaba asta ? Ai 7 ani de experienta, ar trebui sa stii.

Una peste alta, cred ca reputatia ta are de suferit, si nu el !!! Sorin este un caz si gata. A trecut. Insa ramane atitudinea ta. Si ce daca a ales sa te balacareasca ? Ar trebui sa le multumesti alorlalti care n-au fost multumiti de tine si care n-au timp sa scrie pe net pataniile lor. Pentru ca nu cred ca ti-a mers totul snur in astia 7 ani. Stii ce trebuie sa faci tu acum ? Sa-i faci ok masina lui Sorin, fara sa comentezi si asta sa-ti fie invatatura de minte ca sa nu mai faci si alta data aceasta greseala. Ai vazut ? Si la asa ceva exista riscuri. In 7 ani nu ti s-a intamplat. Poftim, s-a intamplat acum ! Atitudinea asta ca "nu te mai ajut pentru ca m-ai injurat" nu merge.

Din punctul meu de vedere, l-ai ajutat de cati bani ti-a dat. Daca iti platea 350 de euro, fii sigur ca murea cu tine de gat, daca imi permiti exprimarea asta, un pic mai neprincipiala. Tu trebuia sa-i faci masina si gata. Este un risc pe care ti-l asumi cand te apuci de asa ceva. Nu conteaza altceva, culmea, nici macar familia. Ai vazut ? Si Sorin a zis ca are prietena si voia sa stea cu ea. In plus ti-a dat niste bani. Nu esti functionar la primarie care sa rupa usa la ora 16. Cand te duci cu laptopul la masina unui client, probabil ca iti iei toate masurile de siguranta si ai si presupunerea ca nu totul va fi bine. Ii specifici din start ca nu lucrezi decat cu scule agreate, bune, profesionale si clonele au riscurile lor. Nu trebuia sa-i dai fisierul ca sa si-l scrie singur ! Sunteti profesionisti, ce naiba ! Daca va e foame, va apucati de altceva, nu va apucati sa faceti treaba "romaneste". Procesoarele nu stiu sa faca treaba romaneste.

Edited by cristi.r, 23 March 2011 - 19:00.


#15
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Dragos, fara suparare dar ai deformat destul de mult adevarul.

1. Noi cand am vorbit prima data de soft, nu s-a pus nici o data problema de a-mi cumpara galletto si sa mi-l pun singur. Eu ti-am zis clar ca sunt in Bucuresti si ca pot veni la tine ! Cum de altfel am si facut. Abia la softul trimis de tine prin mail am hotarat ca daca vreau sa-l am pe masina, trebuie sa-mi iau galletto, asta ca sa nu apelez la Luci, pentru ca ti-am promis ca nu ii voi spune de soft, si nici nu-l va primi. Si din cate ai vazut m-am tinut de promisiune pana cand a aflat de pe forumul tau adevarul, iar mai apoi i-am spus si eu tot.

Repet, cand am vorbit pentru primul soft eu eram in Bucuresti, iar tu stiai asta si mi-ai zis sa fiu la tine la ora 9 sau ceva de genu ! Despre pret am vorbit cand eram in masina si incercam softul, nicidecum pe net !

2. Da, am fost multumit de soft, si nu cred ca-mi poti reprosa ca m-am plans de soft !

Quote

Din discutiile cu el ulterior am decis sa-i ofer un soft ceva mai agresiv el urmand sa-si achizitioneze o interfata clona de pe okazii.ro

Tocmai, tu mi-ai spus si ai fost de acord sa pun cu o replica pentru ca au mai folosit multi alti si nu a existat nici o problema. In plus si eu imi scrisesem softurile tot cu replica si tot la fel nu am avut probleme. La acea scriere nereusita nu stiu ce s-a intamplat. Pur si simplu s-a blocat la un anumit procentaj si a dat eroare. L-am scris din nou prin mufa OBD si masina a mers fara probleme, fiind citita si scrisa in continuare !

Quote

Revenind la masina lui a incercat programarea masinii cu o interfata (probabil ca doar cu una daca nu doua) si surpriza a fost ca nu a vrut deloc sa o scrie (si ulterior nici sa o citeasca)

Tocmai, eu am incercat sa citesc ID-ul si softul atat cu galletto 1260 cat si cu 1250 si nu am reusit, asa ca ti-am trimis mail spunandu-ti problema. Tu mi-ai spus ca nu o sa-l pot citi din cauza restrictiei si sa-i dau sa se scrie. Zis si facut. M-am dus la masina si am incercat si cu 1250 si cu 1260, dar tot "silent key lettura" primeam. Ti-am trimis iar mail spunandu-ti ca nu merge, iar tu mi-ai spus ca ai mai avut probleme cu clonele si sa-i dau sa se scrie de 5-6 ori consecutiv ca pana la urma o sa mearga. Again, am mers la masina, am incercat si acelasi rezultat (silent key lettura) asa ca am renuntat.

Dupa vreo 2 saptamani ti-am trimis iar mail intrebandu-te daca are rost sa vin cu Passatul (mai am un Polo cu consum mic) la Bucuresti ca sa incercati si voi sa-l puneti. Raspunsul tau a fost "da, vino cu passatul si ti-l punem noi", asa ca am plecat joi spre seara din Arad, am ajuns noaptea in Bucuresti si vineri dimineata am fost la voi. A incercat Mugur toate sculele voastre si mi-a zis ca nu mai merge (De ce ? De unde sa stiu eu, inainte sa vin la voi mergea si cu o clona !!!) si daca vreau il puteti scrie prin BDM dar ma mai costa 100 RON. Normal ca am acceptat pentru ca asta era motivul pentru care am venit cu Passatul si nu cu Polo, asa ca 100 RON nu mai contau.

Cu scrierile ti-a raspuns si colegul Evergreen, asa ca nu prea are mare relevanta atata timp cat sa-u facut prin mufa OBD. ECU meu a fost desigilat de voi. Pana la voi nimeni nu mai daduse ECU jos de pe masina !

Quote

Nu mi-am pus problema daca a fost reparat pe OBD , pe masa sau oricum, masina clar a venit pe roti la mine si i-am instalat gratuit acel soft in ECU
Cum ti-am spus si mai sus, in momentul scrierii, la un anumit procentaj (nu mai tin minte) a dat eroare si s-a oprit din scris. Luci a sunat pe tipul care ii facuse softul si l-a intrebat ce-i de facut. Respectivul i-a spus sa-l scrie inca o data si va fi totul ok, exact cum a si fost. Faptul ca s-a oprit din scris putea fi din cauza unei caderi de tensiune sau mai stiu eu ce..

Softurile mele (inclusiv originalul) extrase cu Galletto (deci prin mufa OBD) au 2.048 kb, nu 512KB cum spui tu. Deci s-a extras tot flash EPROMul prin mufa OBD.

Quote

Dupa 4 zile de la operatia mai sus intr-o zi de sambata masina lui Sorin nu a mai pornit.
Daca eu vineri am fost la voi, iar sambata masina nu a mai mers, care 4 zile ?!?! Nici 24 de ore nu trecusera !

Quote

Acesta (Mugur) a putut ajunge la masina dar nu imediat
Mugur era plecat la tara (a se citi "tzara") si l-am sunat si mi-a spus ca ajunge abia duminica seara ! Mugur abia luni a ajuns la masina mea ! Sambata a fost Bundy si Turbocip, iar duminica a fost Stelica, persoana recomandata de tine si care a spus din start ca problema este de la soft si ca trebuie rescris !

Quote

Pe luni cand nu se stia exact ce are masina si deja Sorin era hotarat sa mearga pe variantele lui (desi a fost repetat spus sa o aduca la noi - o masina ajunsa la noi in hala ar fi fost tratata de orice tehnician de la BOSCH service sau alta sursa ca fiind a nostra si am fi avut noi costuri in fata acelui om ce a facut deplasarea)
Buuun, Luni tocmai ca sa imi demonstrati ca nu este de la soft, Mugur a venit la mine cu un alt ECU cu care voi ati mai pornit destule masini, dar ca mie imi dadea extrem de multe erori cu care masina n-ar fi pornit nici daca as fi stat in cap ! Totusi voi ati insistat ca nu este de la ECU, ci pe parte tehnica/mecanica ! Atunci am decis sa duc masina la un service recomandat de un prieten, iar acolo am asteptat dupa Mugur mai bine de 2 ore pana s-a intors cu ECU meu !

Quote

el a ales sa o incerce in alte service-uri (platind astfel si acolo ceva bani , inlocuind componente uzate - totusi masina lui nu e deloc noua la aproape 200.000km) .
Repet, voi ati insistat ca este pe parte mecanica problema mea, mai ales prin aducerea altui ECU ! Cat despre uzura nu cred ca stii tu prea multe (ma refer despre masina mea). De alea la 600.000 km ce zici ? Alea sunt moarte ? In plus, la masina mea am schimbat injectoarele si oringurile, deci uzura lor era de 20.000 km, nu mai mult ! Dar a trebuit sa le platesc din nou crezand ca poate fi de acolo..la fel cu pompa de tandem care de altfel nu are nici ea decat 20.000 km pentru ca si pe aia am schimbat-o din cauza unor buni mecanici (la fel si cu injectoarele)

Quote

In ziua de marti Mugur si Gabi (amintit de Sorin mai sus) au avut ideea sa dea pe procesorul ECUului cu aer cald si sa-l preseze (aici a fost o discutie in care Sorin nu e de acord ca asa ceva poate rezolva,desi au fost exemple pe vwforum cu cazuri clar intalnite de procesoare ce nu dau erori dar nu lucreaza, cu calculatoare de comfort ce electric sunt bine dar practic nu-si fac functiile deci SCENARII PATITE de alti oameni ce lucreaza electrica/electronica auto).
Ziua de marti care era defapt MIERCURI ! Pentru ca eu abia marti am adus masina la Taci AutoMecanica unde au schimbat oringurile si au verificat injectoare (testate pe bank si au iesit cu brio de la test) si au schimbat si pompa de inalte cu una de-a lor buna, dar si-au dat seama ca si a mea era buna (doar avea numai 20.000 km) Deci Mugur a mers cu ECU meu la Gabi abia miercuri ! Marti eu nici nu l-am vazut pe Mugur decat seara cand ne-am intalnit si cu Dr.Vlad si am pus ECU si pe masina lui si nu a pornit. A avut aceleasi simptome ca si a mea ! Abia atunci Mugur si-a dat seama ca ceva nu e in regula cu ECU meu si l-a luat cu el, urmand ca a doua zi (adica MIERCURI) sa mearga la Gabi sa-l verifice. Dupa verificare, chiar Mugur mi-a spus si aratat ca ECU meu pe parte hardware este OK, chiar si la injectoare (care de altfel erau problema in cazul meu. NU primeau impuls). Asa ca el a decis sa mearga sa-l rescrie si abia apoi sa vina la masina mea sa-l testeze. Din pacate masina mea avea bateria praf, asa ca am lasat-o la incarcat si am mers pana la Vlad. Ghici ce ? De data asta masina lui Vlad a pornit fara probleme. De bucurie am mers si am mancat (unde tot eu am platit din bun simt, desi incepeam sa am dubii), apoi am fost la masina mea si A PORNIT !

Quote

Da , in acel moment Mugur nu a mai stat sa lucreze mai departe trecerea ECUului lui la softul varianta mai puternica (fiind deja tarziu si omul lucrand peste program pentru acest ajutor oferit lui Sorin ).
Si am inteles, tocmai de aceia i-am spus ca eu mai raman in Bucuresti pentru prietena mea pana duminica (de miercuri pana duminica sunt ceva zile in care putea sa-si faca timp avand in vedere ca i-am dat 100 RON pentru scriere si masina nu a fost ok). Raspunsul lui Mugur a fost "ti-l rescriem data viitoare cand mai vii in Bucuresti, dar mai bine ramai cu ce ai acuma pe masina" Tu ce ai fi vrut sa inteleg din asta ?

Cat despre restul postului tau:

Nu am cunostinte in materie de chiptuning asa ca eu ti-am spus ce am aflat ! Nu am batut in retragere ! Eu am fost si sunt convins ca la ECU meu s-a intamplat ceva de cand ati umblat voi, sau ma rog, Mugur ca tu nici nu te-ai atins de masina mea !
Tot ce am aflat a fost de la persoane avizate, iar prin faptul ca am mai scris pe inca 16 forumuri, m-a ajutat sa stii ! Am reusit sa verific softul mult mai bine si sa aflu "vrute si nevrute" ! Pe langa semnatura voastra si NoRead, prin scrierea BDM ati reusit sa imi schimbati si EEPROM si soft PROCESOR (Nu ma intelege gresit, am fost de fata cand au tot comparat hartile si nu se pupa deloc, deci asta mi-a spus un chiptuner si nu singurul)

Am apelat la REVO UK si ti-am dat raspunsul lor: "Hi there,

reading your email it sounds as though the issues have been caused by inadequate installation of a physical chip on the ECU.
We aren't willing to look at any other companies software. If software were to be the cause of a car not starting then it wouldn't be temperamental, it would either start or not.

I hope this helps.

Best Regards,
Kev Hall

Revo Developments Limited
37 Lanchester Way, Royal Oak Industrial Estate, Daventry, Northamptonshire , UK , NN11 8PH
+44 (0) 1327 301901
www.revotechnik.com"

Am pus cu BOLD ca sa vezi ca ei nu au acceptat sa se uite pe soft, dar ei considera ca problema scrierea inadecvata !

Apoi am vorbit cu o firma din RO, cunoscuta dar mi-au cerut sa le pastrez anonimatul. Ei mi-au spus ca problema ECU-lui meu si a faptului ca nu a mai pornit sunt atat semnatura (TCM Turbo) cat si restrictia (NoRead). De acolo s-a dat peste cap checksum-ul iar cand ECU si-a facut verificarea (din pacate si-a facut-o urmatoarea zi) a vazut checksum-ul gresit si nu a mai permis pornirea motorului.

Am vorbit si cu a treia firma din RO si am primit acelasi raspuns ca si cea de-a doua. Restrictie si semnatura..

Cat din ce am mai citit, mai multe firme mari spun ca nu este bine sa pui restrictie si semnatura pe un soft ! Acestea duc la stricarea checksum-ului !

Dovada in pozele de mai jos. In prima este o sectiunea din avertizarea unei aparaturi originale si performante, iar in a 2-a este o sectiune din softul facut de Dragos..

Btw, Dragos eu am incercat prima data prin mail-uri sa ne intelegem, dar nu am reusit. La un moment dat nu mi-ai mai raspuns. Apoi am apelat la forumul tau, dar si acolo mi-ai inchis gura prin inchiderea topicului ca mai apoi sa primesc si ban aiurea. Faptul ca am apelat la alte forumuri, cum am mai spus, m-a ajutat sa dau peste oameni dornici sa ma ajute, oameni care au inteles prin ce am trecut si nu i-a lasat sufletul sa nu ma ajute stiind ca pot. Lucru pe care tu nu l-ai facut, desi era de datoria ta pentru ca tu ai umblat la masina mea ultima data.

Acestea fiind spuse, astept un raspuns concret la toate probleme ridicate, sau astept sa fiu contra-argumentat.

P.S.: Care-i faza cu portofolio ala ca nu inteleg..

#16
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Am uitat sa mentionez ca pot demonstra tot ce am scris mai sus. Am absolut toate mailurile cu Dragos si am absolut tot ce s-a scris pe vwforum (asta in cazul in care acolo nu mai exista topicul)

#17
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,933
  • Înscris: 09.12.2004

 cristi.r, on 24th March 2011, 00:08, said:

Nu stiu de ce am impresia ca acest topic va disparea cat de curand ... pentru ca Voinea, ca sa-i raspunda acestui baiat, ar cam trebui sa "dea din casa" ;)
eu nu cred, atita timp cit aria e la liber si aduce trafic :lol:

si pentru ca sa fim jidani pina la capat, unde e vorba de pesosi nu mai conteaza ce si cum atita timp cit e mai importanta casa mea decit a ta.


 sor|nn, on 23rd March 2011, 23:55, said:

Cu scrierile ti-a raspuns si colegul Evergreen, asa ca nu prea are mare relevanta atata timp cat sa-u facut prin mufa OBD.
eu nu am raspuns nimanui...scriam si eu asa poate primesc raspuns de la unul mai priceput, nu de alta dar am asistat cum s-a imbolnavit de deces un stick din cauza portului USB din calculator (da mai multi volti....)...

Edited by Evergreen, 24 March 2011 - 00:37.


#18
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Evergreen, on 24th March 2011, 00:32, said:

eu nu cred, atita timp cit aria e la liber si aduce trafic :lol:
Cu traficul de pe sexy lounge, aria auto e pantaloni scurti :lol:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate