40% dintre adolescentii romani semianalfabeti!
Ultima postare: mar 03 2011 12:16, Inițiat de
un_el
, feb 05 2011 10:54
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#73
Publicat: 05 februarie 2011 - 17:26
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Da, sistemul nostru de invatamant e penibil. Si cea mai mare parte a vinei o poarta profesirii, caci cum au spus si cei dinaintea mea, ei nu ivnata elevul sa gandeasca ogic, ci daor sa toceasca precum niste papagali.
Si acelasi lucru pot spune si eu de majoritatea tocilarilor. Unii cu 10 pe linie s-au lasat de facultate, altii au ajuns niste rahati in ploaie (pe cat potential aveau). Drept e ca unii erau pur si simplu destepti si au ajuns foarte departe. Insa majoritatea celor ce tocesc si nu isi folosesc motorasul, ajugn un nimeni in drum. |
#74
Publicat: 05 februarie 2011 - 17:58
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Citat te rog sa nu te bagi si sa nu-mi inchizi gura...eu nu fac parte dintre aceia care pleaca imediat capul la orice flatulatie...de altfel, o caracteristica genetica a acestui popor... |
#75
Publicat: 05 februarie 2011 - 18:33
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Magan - Bine ai venit!
Romana: - Cea ce tine de gramatica se învatata în generala, pe urma urmeaza cea ce zici tu, lucruri care dupa terminare nu îti folosesc la nimica, lucruri care se modifica în fiecare an, lucruri care te stimuleaza sa înveti papagaliceste. Matematica = GAME OVER, am vazut profesor care a renuntat sa mai încerce sa îi explice la elev ca matematica este LOGICA: 1+1=2 - ai priceput logica din spatele numerelor astea = O.K., asta este tot secretul, am vazut ca acuma se practica "nu se pricepe el la Matematica", ramâi perplex când auzi asa ceva spus de un profesor, eu îl dadeam afara, parerea mea ca asemenea persoane nu au ce cauta în învatamânt. Biologia, Chimia, Fizica: Astea se fac de prin generala, cred la majoritatea se învatata (sau asa era înainte) într-un laborator dedicat, la Fizica aveam laborator, Chimie laborator, Biologie laborator, aveam laborator si la Geografie, nu învatam papagaliceste, vedem concret despre ce este vorba, vedeam materia despre care învatam. Engleza stie/întelege toata lumea, acuma la partea de scris îti zic ca este dezastru, stiu sa vorbeasca (sau au impresia ca stiu sa vorbeasca), dar la scris nu se descurca. Sportul - Nu se mai face ca înainte, acuma le arunca o minge, conteaza sa nu deranjeze pe careva. Asa cum am vazut ca astia de la TV au pretentia ca omul de pe strada sa stie ce scriitor este nascut în ziua respectiva, cine dracu îi stie pe toti, eu macar recunosc ca le-am citit operele, dar nu stiu când s-au nascut, când au murit, ca daca stiam când au murit puteam sa spun repede: "Astazi se împlinesc 100 de ani de când a murit..." Eu m-am îndreptat spre un domeniu care îmi permite sa înteleg normalul, sa pot sa definesc normalul, nu ma feresc ca nu stiu în ce an a murit cutarita, pe ce data s-a nascut, unde s-a nascut. Editat de Aether, 05 februarie 2011 - 18:34. |
#76
Publicat: 05 februarie 2011 - 18:50
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Magan - Bine ai venit! Romana: - Cea ce tine de gramatica se învatata în generala, pe urma urmeaza cea ce zici tu, lucruri care dupa terminare nu îti folosesc la nimica, lucruri care se modifica în fiecare an, lucruri care te stimuleaza sa înveti papagaliceste. Matematica = GAME OVER, am vazut profesor care a renuntat sa mai încerce sa îi explice la elev ca matematica este LOGICA: 1+1=2 - ai priceput logica din spatele numerelor astea = O.K., asta este tot secretul, am vazut ca acuma se practica "nu se pricepe el la Matematica", ramâi perplex când auzi asa ceva spus de un profesor, eu îl dadeam afara, parerea mea ca asemenea persoane nu au ce cauta în învatamânt. Biologia, Chimia, Fizica: Astea se fac de prin generala, cred la majoritatea se învatata (sau asa era înainte) într-un laborator dedicat, la Fizica aveam laborator, Chimie laborator, Biologie laborator, aveam laborator si la Geografie, nu învatam papagaliceste, vedem concret despre ce este vorba, vedeam materia despre care învatam. Engleza stie/întelege toata lumea, acuma la partea de scris îti zic ca este dezastru, stiu sa vorbeasca (sau au impresia ca stiu sa vorbeasca), dar la scris nu se descurca. Sportul - Nu se mai face ca înainte, acuma le arunca o minge, conteaza sa nu deranjeze pe careva. Asa cum am vazut ca astia de la TV au pretentia ca omul de pe strada sa stie ce scriitor este nascut în ziua respectiva, cine dracu îi stie pe toti, eu macar recunosc ca le-am citit operele, dar nu stiu când s-au nascut, când au murit, ca daca stiam când au murit puteam sa spun repede: "Astazi se împlinesc 100 de ani de când a murit..." Eu m-am îndreptat spre un domeniu care îmi permite sa înteleg normalul, sa pot sa definesc normalul, nu ma feresc ca nu stiu în ce an a murit cutarita, pe ce data s-a nascut, unde s-a nascut. Ce spui tu aici n-are nicio legătură cu știrea de la TV...Acolo s-a putut vedea cum trei tineri, absolvenți de școală generală, nu reușeau, pur și simplu, să citească titlul unui articol dintr-un ziar! Nu i-a întrebat nimeni nimic de vreun scriitor...Ălora,mai întâi ar fi trebuit să le explice ce e aia scriitor... |
#78
Publicat: 05 februarie 2011 - 19:30
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Știți care este singura diferență pe care eu o remarc, dacă ar fi să fac un arc peste timp ?
Plăcerea de a învăța. Asta lipsește. Parcă exista mai multă dorință înainte. Exista un fel de plăcere de a te informa. Îmi aduc aminte cu plăcere și melancolie de zilele și weekendurile petrecute la sala de lectură. Aș vrea să mai retrăiesc astfel de trăiri ... Este posibl ca lipsa ”tentațiilor” să fi fost suplinită de lectură. Poate că aceasta ar fi o diferență, dar nu știu dacă acest fapt are o conotație calitativă. |
#80
Publicat: 05 februarie 2011 - 20:07
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
40 % cu siguranta este o exagerare. ca a fi analfabet inseamna a nu STI SA CITESTI, a nu cunoaste alfabetul. gramatica e ALTA POVESTE si aici cred ca se tinde undeva la 70%, nu 40. ![]() |
#82
Publicat: 05 februarie 2011 - 20:55
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Magan - Bine ai venit! Romana: - Cea ce tine de gramatica se învatata în generala, pe urma urmeaza cea ce zici tu, lucruri care dupa terminare nu îti folosesc la nimica, lucruri care se modifica în fiecare an, lucruri care te stimuleaza sa înveti papagaliceste. Matematica = GAME OVER, am vazut profesor care a renuntat sa mai încerce sa îi explice la elev ca matematica este LOGICA: 1+1=2 - ai priceput logica din spatele numerelor astea = O.K., asta este tot secretul, am vazut ca acuma se practica "nu se pricepe el la Matematica", ramâi perplex când auzi asa ceva spus de un profesor, eu îl dadeam afara, parerea mea ca asemenea persoane nu au ce cauta în învatamânt. Biologia, Chimia, Fizica: Astea se fac de prin generala, cred la majoritatea se învatata (sau asa era înainte) într-un laborator dedicat, la Fizica aveam laborator, Chimie laborator, Biologie laborator, aveam laborator si la Geografie, nu învatam papagaliceste, vedem concret despre ce este vorba, vedeam materia despre care învatam. Engleza stie/întelege toata lumea, acuma la partea de scris îti zic ca este dezastru, stiu sa vorbeasca (sau au impresia ca stiu sa vorbeasca), dar la scris nu se descurca. Sportul - Nu se mai face ca înainte, acuma le arunca o minge, conteaza sa nu deranjeze pe careva. Asa cum am vazut ca astia de la TV au pretentia ca omul de pe strada sa stie ce scriitor este nascut în ziua respectiva, cine dracu îi stie pe toti, eu macar recunosc ca le-am citit operele, dar nu stiu când s-au nascut, când au murit, ca daca stiam când au murit puteam sa spun repede: "Astazi se împlinesc 100 de ani de când a murit..." Eu m-am îndreptat spre un domeniu care îmi permite sa înteleg normalul, sa pot sa definesc normalul, nu ma feresc ca nu stiu în ce an a murit cutarita, pe ce data s-a nascut, unde s-a nascut.
Plăcerea de a învăța. Asta lipsește. |
|
#84
Publicat: 05 februarie 2011 - 21:10
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
![]() 1. analfabet inseamna sa folosesti prescurtari online? pentru ca daca asta inseamna, cunosc 3 cadre didactice, profesori de limba si literatura romana la liceu, toti 3 cu elevi olimpici si reviste de cultura, care in mesajele pe telefon se exprima asa: "k, vb mai incolo putin, sunt in trafic acum" si, prin urmare, sunt analfabeti ![]() 2. nici eu nu stiu prea multe formule chimice pentru ca nu e aria mea si nici nu ma pasioneaza. deloc. actually urasc chimia. imi place in schimb literatura. dar e in regula, sunt incult pentru ca nu ma pricep la cacaturile alea de numere pe care profesoara nu a putut decat sa le scrie pe tabla: 9389jdhjkwdhq9 rezulta din 39483sjd si 282d. Erm, ok, acum am inteles cum functioneaza substantele alea portocalii, merci mult ![]() ![]() in rest, articolul este tendentios insa exprima un fapt ingrijorator si real. e jale total. ar fi fost interesant sa se faca un studiu elaborat pe toata populatia, ca doar nu credeti ca generatia de 60-70 ani duduie de cultura si nu sunt analfabeti, mai ales prin mediul rural |
#85
Publicat: 05 februarie 2011 - 21:14
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
![]() 1. analfabet inseamna sa folosesti prescurtari online? pentru ca daca asta inseamna, cunosc 3 cadre didactice, profesori de limba si literatura romana la liceu, toti 3 cu elevi olimpici si reviste de cultura, care in mesajele pe telefon se exprima asa: "k, vb mai incolo putin, sunt in trafic acum" si, prin urmare, sunt analfabeti ![]() ![]() |
#87
Publicat: 05 februarie 2011 - 21:47
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Ma tem ca tomaso are dreptate.Placerea de a invata este doar o utopie pentru cel putin 90% din elevi. In romanai trebuie sa se puna mare accent pe: - limba engleza: 70% din elevi nu cunosc nici baza limbii - sport: nu conteaza daca le arunci o minge sau ii pui la alergat, important e sa faca miscare - literatura: sa invete sa se exprime cu propriile lor cuvinte De ce trebuie sa saiba cate 6-7 ore de cursuri pe zi? Care este rostul ? Ar putea sa aiba linistiti 4 materii pe zi, dintre care sportul sa fie prezent in fiecare zi. |
|
#88
Publicat: 05 februarie 2011 - 22:14
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
deoarece daca nu faci din cat mai multe domenii nu ai de unde sti ce-ti place cu adevarat si ce vrei sa faci in urmatorul nivel de invatamant.
eu am fost mate-info si am trecut apoi la socio-umane, pentru ca mi-a placut filosofia. ![]() la ora de sport sau de engleza nu ai cum sa descoperi frumusetea filosofiei clasice, grecesti. si nici pe cea a anatomiei umane, a logicii sau a psihologiei. |
#90
Publicat: 05 februarie 2011 - 22:28
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu este o noutate pentru nimeni ca multi dintre romani nu sunt in stare sa scrie corect romaneste. Cunosc un specimen de genul celor mentionati de tine care a studiat jurnalismul si care efectiv distruge lb. romana. Mi-e rusine sa o corectez ....de ce?...pt. ca mi-e rusine de prostia ei. Cine e de vina???? Profesorii care au admis-o la examene - in facultate.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi