Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
UST.FR vs NQSE.DE (ETF pe Nasdaq)

Autoturismele BMW nu semnalizeaza...

Reparatie VFD

ETF termen lung VWCE vs VUAA.
 Doua cabluri, o priza

Cele mai verzi zone din Capitala ...

Igienizare instalatie climatizare

Topologie retea si alegere echipa...
 UI aer conditionat porneste si se...

Vodafone Tv+

Bataie ritmica la viteza resimtit...

Poza necunoscuta.
 panou de sigurante la casa

Comanda online, compania nu vrea ...

Reduceri mincinoase Makita

Ccleaner
 

Manual VS. Automat

- - - - -
  • Please log in to reply
802 replies to this topic

#91
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 gigimic, on 18th July 2010, 00:17, said:

eu am condus un seria 7 cu cutie automata si nu mi s-a parut asa fenomenal (sincer prefer manuala). La doua luni diferenta proprietarul a uitat-o in modul sport si s-a infipt intr-un camion la plecarea de pe loc. (2metri demaraj instantaneu)


La nici o seria 7 - din 1970 - pana in 2010 nu ai cum sa uiti masini in nici un mod sport.

La modelul comun la care probabil te referi e65 (2002-2009) cu comanda electronica a cutiei  ( schimbator ca la Wartburg la volan) cutia trece in P automat cand pornesti motorul ( nu mai zic ca frana de mana e automata si e activata in P).
Ca sa treci in modul sport trebuie sa pui cutia in D si dupa aia sa apesi butonul de pe volan care trece in sport/ manual/drive. Deci nu avea cum sa "se uite singura in modul sport" si sa plece cu scartait.

La modelul si mai comun e38 (93-2001) - cutia automata - steptronic are modul sport in stanga modului drive. Deci ca sa poti sa ajungi in modul sport intai P->R->N->D->M/S. Sa zicem ca a "uitat-o" in modul sport : daca levierul cutiei nu este in pozitia P:-> nu poti sa scoti cheia din contact  :nonobad: ( si asta e valabila cam la toate BMW-urile din ultimii 10 ani).
Sa presupunem ca s-a jucat cineva la cutie si "i-a pus-o pe sport" : masina nu porneste decat cu levierul cutiei in pozitia P si cu frana calcata.

Ultimul model de seria 7 - F01 (09- ...) - are comanda electronica a cutiei controlata cu un joystick . Nu ai cum sa pleci nici la modelul asta cu modul sport direct fara sa-ti dai seama.

Revenind la subiecte mai utile :
Cam orice masina cu cutie automata din ultimii 5-10 ani nu mai are cablu de acceleratie, deci pedala nu comanda direct  clapeta de acceleratie / pompa diesel. Pedala controleaza un potentiometru care e citit de ECU-ul masinii.
La masinile automate raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie nu este linear. Reactia motorului si al cutiei in prima jumatate a cursei pedalei este foarte fin permitand un control maxim al acceleratiei ( pentru parcari, plecari din rampa, manevre fine, etc).
ECU-ul poate filtra si eventualele socuri sau apasari accidentale ale pedalei ( cand treci peste o groapa si piciorul apasa mai tare pedala pentru 0.3 secunde - electronica ignora apasarea).
In functie de motorizarea masinii si de cutie, plecarea normala de pe loc in modul Drive, se face in treapta a-2-a sau chiar a -3-a pentru a elimina socurile sau acceleratiile bruste.
In modul Drive masina inainteaza cu 2-3 km/h fara a apasa pedala de acceleratie. Pentru parcari, manevre fine se lasa masina in drive si se controleaza viteza cu pedala de frana.

Daca se considera util pot sa fac niste filmulete cu situatiile concrete dezbatute in acest topic pentru a demostra practic cat de usor se conduce o masina automata.

#92
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007

 test_driver, on 22nd July 2010, 11:22, said:

Acum in ultimul timp daca o conduc 200 km pe luna, insa am conduso destul de des inainte, si am facut si un tur al Europei cu ea. Eu masina aia o conduc relaxat, insa cand am de fortat putin in scurt cum ar fi urcatul unei borduri sau cand o bag in curte, etc. eu sunt singurul din familie care o duce pana la perete, restul familiei nu se incumeta, si adevarul este ca mai la toate automatele care le-am condus m-am lovit de problema asta.
Chiar de-ar fi asa, ai incercat vreodata sa folosesti ambele picioare...? La condusul/parcatul unei automate ma refer, evident. :)  Ai lansat vreodata cu o automata clasica cu convertor de cuplu?

#93
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,844
  • Înscris: 30.01.2006

 fastcarjunkie, on 27th July 2010, 15:13, said:

Chiar de-ar fi asa, ai incercat vreodata sa folosesti ambele picioare...? La condusul/parcatul unei automate ma refer, evident. :)  Ai lansat vreodata cu o automata clasica cu convertor de cuplu?
Adevarul e ca-mi place sa ma dau mare pe forum, dar chiar de ar fi fost asa, nu as fi incercat pentru ca in mod normal folosesc doar frana, si cand urc o bordura totusi nu e nevoie si de frana, dar totusi ma streseaza manevra asta daca am in fata un perete, ma streseaza foarte tare, daca o calc mai mult decat trebuie ma infig in perete fara probleme, daunele nu ar fi prea mari, nu as avea mai mult de 10 km/h dar totusi...

Edit. daca te uiti pe topicul unde-mi prezint noua masina (ford Mondeo)  o sa vezi in poza respectiva si Outback-ul, ca sa nu crezi ca am ceva cu masinile japoneze sau cutiile automate si bag din top ca sa induc in eroare, insa spun ce ma deranjeaza, si nici nu le indulcesc ca sa nu par ca si cand as fi luat teapa cu masinile mele, toata lumea face un compromis cand isi cumpara o masina, dar intotdeauna prezinta doar calitatile si neaga in totalitate defectele. Eu iti spun ce nu-mi place, vrei sa bagi la cap si sa cantaresti daca se aplica si la tine, bine, nu vrei, la fel de bine.

Edited by test_driver, 28 July 2010 - 16:29.


#94
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,361
  • Înscris: 14.06.2006
Cel mai nasol e cand ai doua masini identice, una manuala si una automata :) Eu era sa trantesc audi-ul de vreo 10 ori pana acum. Norocul meu e ca cea cu cutie manuala nu porneste daca nu ai calcat ambreiajul daca e bagata in viteza :)

#95
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,167
  • Înscris: 14.09.2007

 December, on 28th July 2010, 17:28, said:

Cel mai nasol e cand ai doua masini identice, una manuala si una automata :) Eu era sa trantesc audi-ul de vreo 10 ori pana acum. Norocul meu e ca cea cu cutie manuala nu porneste daca nu ai calcat ambreiajul daca e bagata in viteza :)
Daca e in viteza nu porneste manuala fara ambreiaj?
Cum bre, ca daca insisti cu cheia in contact poti pleca fara ambreiaj de pe loc .

#96
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,361
  • Înscris: 14.06.2006
Nu porneste nici de-al dracu'. Apesi butonul de start, se duc acele la maxim in dreapta, revin la zero si nu porneste. Si apoi imi dau seama ca in afara de frana tre sa calc si ambreiajul :blush:

#97
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,167
  • Înscris: 14.09.2007
Inseamna ca e ceva mai nou, ca la astea de le invarti cheia in contact merge direct :)
Ei bine, in cazul asta esti un norocos , dar oricum a devenit instinct la mine sa pornesc cu ambreiajul calcat .

#98
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,557
  • Înscris: 04.05.2006
Asta e o chestie de siguranta pe care o aveam si pe Megane in 2004..... Daca era in viteza, trebuia calcat ambreiajul ca sa porneasca. Daca era pe liber, trebuia ori ambreiajul, ori frana.

#99
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,361
  • Înscris: 14.06.2006

 Nicu90, on 28th July 2010, 21:25, said:

Inseamna ca e ceva mai nou, ca la astea de le invarti cheia in contact merge direct :)
Ei bine, in cazul asta esti un norocos , dar oricum a devenit instinct la mine sa pornesc cu ambreiajul calcat .
E din 2007. Dar patesc destul de des rusinea. Mai ales cand schimb automata cu manuala. Mai ales ca-s aceeasi marca, acelasi model.

#100
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,167
  • Înscris: 14.09.2007
Eu m-am tot carat un timp cu un Passat din '00 automat, si toate bune si frumoase pana s-a ivit ceva in fata, si am calcat "ambreiaju" si frana , adica am oprit cu scart si cu motorul ambalat :lol: .

#101
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,940
  • Înscris: 09.12.2004
traznaia asta cu calcatul ambreiajului am intilnit-o prin 94 95 cred, la un Audi 80 (butoias sau gogosar, nu stiu xact cum le zice in popor :D ); nu stiu daca era din soft sau din alarma....

#102
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

 Evergreen, on 29th July 2010, 08:30, said:

traznaia asta cu calcatul ambreiajului am intilnit-o prin 94 95 cred, la un Audi 80 (butoias sau gogosar, nu stiu xact cum le zice in popor :D ); nu stiu daca era din soft sau din alarma....
Si la Audi A6 nu porneste demarorul daca nu ai calcat ambreiajul. Se pare ca e o masura de siguranta suplimentara.

#103
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,136
  • Înscris: 12.06.2004
Si la Toyota (e.g. Auris) cu Smart Entry&Start; transmisie manuala. La automate trebuie apasata frana (daca n-ai ambreiaj...)
Nu-i deloc o traznaie, ci o masura de siguranta ce te poate scuti de neplaceri (mai ales ca n-ai o cheie pe care s-o invarti cat vrei tu).

#104
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,946
  • Înscris: 14.11.2004
La automate, mai ales cele cu cheie normala, nu Smart Entry, daca nu pui cutia in P, nu te lasa sa scoti cheia din contact, o alta masura de siguranta.

Treaba cu apasatul franei este una foarte ok, mai ales ca asa te asiguri ca masina este oprita complet cand vrei sa schimbi regimul de functionare, de la D, S, R, N si P.

Iar pentru toti ceilalti, incercat si va fi placut, atasez o poza sugestiva, facuta de mine, sa va amintesc de ce e faina o cutie automata :)

Attached File  INS03.jpg   200.53K   146 downloads

#105
razzvann

razzvann

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,975
  • Înscris: 07.01.2006

 Nicu90, on 28th July 2010, 21:19, said:

Daca e in viteza nu porneste manuala fara ambreiaj?
Cum bre, ca daca insisti cu cheia in contact poti pleca fara ambreiaj de pe loc .
dar la tine porneste bagata in viteza fara sa se inece motorul ?

#106
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,361
  • Înscris: 14.06.2006

 connectorxp, on 29th July 2010, 15:50, said:

La automate, mai ales cele cu cheie normala, nu Smart Entry, daca nu pui cutia in P, nu te lasa sa scoti cheia din contact,
N-am incercat ca nu pornesc niciodata masina cu cheia. Doar din buton. In schimb daca opresti motorul si masina e in D sau R nu se incuie nici de-al naibii. Am stat odata 10 minute holbandu-ma ca boul la ea de ce nu vrea sa se incuie :)

#107
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,946
  • Înscris: 14.11.2004
Eu am incercat sa scot cheia din contact, cu ea pusa in drive, dar motorul oprit si nu iesea.

La cealalta, cu Smart Entry, poti sa faci lucrul asta, dar din constructie, trebuie apasat pe P, fiind buton dedicat si pe urma actionata frana de mana, stil Mercedes.

#108
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,361
  • Înscris: 14.06.2006

 connectorxp, on 29th July 2010, 17:36, said:

La cealalta, cu Smart Entry, poti sa faci lucrul asta, dar din constructie, trebuie apasat pe P, fiind buton dedicat si pe urma actionata frana de mana, stil Mercedes.
Cred ca smart entry e acelasi lucru cu keyless, nu? Sau se refera doar la accesul in masina si pornirea se face cu cheia si nu cu butonul start/stop. Deci nici la Audi nici la mercedes nu-mi cere sa "trag" frana de mana. Pur si simplu apas butonul start/stop si motorul se opreste fara probleme. Doar daca uit masina in D sau R nu se mai incuie.

Attached Files



Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate