Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Manual VS. Automat
Last Updated: Sep 16 2016 21:13, Started by
SeeNxD
, Apr 13 2010 19:52
·
0
#91
Posted 27 July 2010 - 10:28
gigimic, on 18th July 2010, 00:17, said: eu am condus un seria 7 cu cutie automata si nu mi s-a parut asa fenomenal (sincer prefer manuala). La doua luni diferenta proprietarul a uitat-o in modul sport si s-a infipt intr-un camion la plecarea de pe loc. (2metri demaraj instantaneu) La nici o seria 7 - din 1970 - pana in 2010 nu ai cum sa uiti masini in nici un mod sport. La modelul comun la care probabil te referi e65 (2002-2009) cu comanda electronica a cutiei ( schimbator ca la Wartburg la volan) cutia trece in P automat cand pornesti motorul ( nu mai zic ca frana de mana e automata si e activata in P). Ca sa treci in modul sport trebuie sa pui cutia in D si dupa aia sa apesi butonul de pe volan care trece in sport/ manual/drive. Deci nu avea cum sa "se uite singura in modul sport" si sa plece cu scartait. La modelul si mai comun e38 (93-2001) - cutia automata - steptronic are modul sport in stanga modului drive. Deci ca sa poti sa ajungi in modul sport intai P->R->N->D->M/S. Sa zicem ca a "uitat-o" in modul sport : daca levierul cutiei nu este in pozitia P:-> nu poti sa scoti cheia din contact ( si asta e valabila cam la toate BMW-urile din ultimii 10 ani). Sa presupunem ca s-a jucat cineva la cutie si "i-a pus-o pe sport" : masina nu porneste decat cu levierul cutiei in pozitia P si cu frana calcata. Ultimul model de seria 7 - F01 (09- ...) - are comanda electronica a cutiei controlata cu un joystick . Nu ai cum sa pleci nici la modelul asta cu modul sport direct fara sa-ti dai seama. Revenind la subiecte mai utile : Cam orice masina cu cutie automata din ultimii 5-10 ani nu mai are cablu de acceleratie, deci pedala nu comanda direct clapeta de acceleratie / pompa diesel. Pedala controleaza un potentiometru care e citit de ECU-ul masinii. La masinile automate raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie nu este linear. Reactia motorului si al cutiei in prima jumatate a cursei pedalei este foarte fin permitand un control maxim al acceleratiei ( pentru parcari, plecari din rampa, manevre fine, etc). ECU-ul poate filtra si eventualele socuri sau apasari accidentale ale pedalei ( cand treci peste o groapa si piciorul apasa mai tare pedala pentru 0.3 secunde - electronica ignora apasarea). In functie de motorizarea masinii si de cutie, plecarea normala de pe loc in modul Drive, se face in treapta a-2-a sau chiar a -3-a pentru a elimina socurile sau acceleratiile bruste. In modul Drive masina inainteaza cu 2-3 km/h fara a apasa pedala de acceleratie. Pentru parcari, manevre fine se lasa masina in drive si se controleaza viteza cu pedala de frana. Daca se considera util pot sa fac niste filmulete cu situatiile concrete dezbatute in acest topic pentru a demostra practic cat de usor se conduce o masina automata. |
#92
Posted 27 July 2010 - 14:13
test_driver, on 22nd July 2010, 11:22, said: Acum in ultimul timp daca o conduc 200 km pe luna, insa am conduso destul de des inainte, si am facut si un tur al Europei cu ea. Eu masina aia o conduc relaxat, insa cand am de fortat putin in scurt cum ar fi urcatul unei borduri sau cand o bag in curte, etc. eu sunt singurul din familie care o duce pana la perete, restul familiei nu se incumeta, si adevarul este ca mai la toate automatele care le-am condus m-am lovit de problema asta. |
#93
Posted 28 July 2010 - 16:24
fastcarjunkie, on 27th July 2010, 15:13, said: Chiar de-ar fi asa, ai incercat vreodata sa folosesti ambele picioare...? La condusul/parcatul unei automate ma refer, evident. Ai lansat vreodata cu o automata clasica cu convertor de cuplu? Edit. daca te uiti pe topicul unde-mi prezint noua masina (ford Mondeo) o sa vezi in poza respectiva si Outback-ul, ca sa nu crezi ca am ceva cu masinile japoneze sau cutiile automate si bag din top ca sa induc in eroare, insa spun ce ma deranjeaza, si nici nu le indulcesc ca sa nu par ca si cand as fi luat teapa cu masinile mele, toata lumea face un compromis cand isi cumpara o masina, dar intotdeauna prezinta doar calitatile si neaga in totalitate defectele. Eu iti spun ce nu-mi place, vrei sa bagi la cap si sa cantaresti daca se aplica si la tine, bine, nu vrei, la fel de bine. Edited by test_driver, 28 July 2010 - 16:29. |
#94
Posted 28 July 2010 - 16:28
Cel mai nasol e cand ai doua masini identice, una manuala si una automata Eu era sa trantesc audi-ul de vreo 10 ori pana acum. Norocul meu e ca cea cu cutie manuala nu porneste daca nu ai calcat ambreiajul daca e bagata in viteza
|
#95
Posted 28 July 2010 - 20:19
December, on 28th July 2010, 17:28, said: Cel mai nasol e cand ai doua masini identice, una manuala si una automata Eu era sa trantesc audi-ul de vreo 10 ori pana acum. Norocul meu e ca cea cu cutie manuala nu porneste daca nu ai calcat ambreiajul daca e bagata in viteza Cum bre, ca daca insisti cu cheia in contact poti pleca fara ambreiaj de pe loc . |
#96
Posted 28 July 2010 - 20:22
Nu porneste nici de-al dracu'. Apesi butonul de start, se duc acele la maxim in dreapta, revin la zero si nu porneste. Si apoi imi dau seama ca in afara de frana tre sa calc si ambreiajul
|
#97
Posted 28 July 2010 - 20:25
Inseamna ca e ceva mai nou, ca la astea de le invarti cheia in contact merge direct
Ei bine, in cazul asta esti un norocos , dar oricum a devenit instinct la mine sa pornesc cu ambreiajul calcat . |
#99
Posted 28 July 2010 - 20:28
Nicu90, on 28th July 2010, 21:25, said: Inseamna ca e ceva mai nou, ca la astea de le invarti cheia in contact merge direct Ei bine, in cazul asta esti un norocos , dar oricum a devenit instinct la mine sa pornesc cu ambreiajul calcat . |
#102
Posted 29 July 2010 - 12:40
Evergreen, on 29th July 2010, 08:30, said: traznaia asta cu calcatul ambreiajului am intilnit-o prin 94 95 cred, la un Audi 80 (butoias sau gogosar, nu stiu xact cum le zice in popor ); nu stiu daca era din soft sau din alarma.... |
#104
Posted 29 July 2010 - 14:50
La automate, mai ales cele cu cheie normala, nu Smart Entry, daca nu pui cutia in P, nu te lasa sa scoti cheia din contact, o alta masura de siguranta.
Treaba cu apasatul franei este una foarte ok, mai ales ca asa te asiguri ca masina este oprita complet cand vrei sa schimbi regimul de functionare, de la D, S, R, N si P. Iar pentru toti ceilalti, incercat si va fi placut, atasez o poza sugestiva, facuta de mine, sa va amintesc de ce e faina o cutie automata INS03.jpg 200.53K 146 downloads |
#105
Posted 29 July 2010 - 16:04
|
#106
Posted 29 July 2010 - 16:06
connectorxp, on 29th July 2010, 15:50, said: La automate, mai ales cele cu cheie normala, nu Smart Entry, daca nu pui cutia in P, nu te lasa sa scoti cheia din contact, |
#108
Posted 29 July 2010 - 16:41
connectorxp, on 29th July 2010, 17:36, said: La cealalta, cu Smart Entry, poti sa faci lucrul asta, dar din constructie, trebuie apasat pe P, fiind buton dedicat si pe urma actionata frana de mana, stil Mercedes. Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users