Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
interceptare ip android

Nota de relație

Cand trebuie sa ii pui botnita un...

Arc iesit din canapea. Ce e de fa...
 SSD-uri in 99% dupa restart - err...

Izolare camera PoE?

Click Sunet Butuc fata

Nu merge internet și touchpad
 Nu am semnal la telefon la casa i...

Aspecte pozitive la partidele si ...

Cost bransare curent ENEL 2024

Tur auto 2024
 Scule parkside x20v

"Compuneri" folosind Roma...

Recomandare AC

Coramet sau Caparol?
 

Cosuri de fum

- - - - -
  • Please log in to reply
2456 replies to this topic

#2395
Kendo

Kendo

    Aspargus de Pontaforte

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,063
  • Înscris: 03.06.2003
Au bagat pe foc pana au distrus cosul.

#2396
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostKendo, on 11 ianuarie 2021 - 15:57, said:

Au bagat pe foc pana au distrus cosul.

Pacat, au compromis cosul.. Posted Image

#2397
mee_haitza

mee_haitza

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 21.11.2017
Foc s-a facut, insa timid si doar de vreo 10 ori, in cateva zile in decembrie si primele zile din ianuarie. Cosul a fost instalat in august. Ce temperaturi ar fi trebuit sa fie acolo pt asa ceva? S-au pus doar cateva lemne pe fundul sobei, aschii si scanduri, nimic gen bustean sau bucata mai mai mare de 1-2 palme.
Mortarul acela avea ce cauta acolo daca montajul ar fi fost facut ca la carte?
Este mortar si prin alte locuri, am si alte poze, inclusiv de cand s-a facut montajul?

Solutia ar fi doar daramarea si refacerea?

Edited by mee_haitza, 13 January 2021 - 08:45.


#2398
mee_haitza

mee_haitza

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 21.11.2017
Attached File  20210111_171802.jpg   509.12K   53 downloadsAttached File  20210112_192156.jpg   374.22K   64 downloads

Elementul de racord, precum di alte elemente sunt fisurate stat in fata cat si in spate
Attached File  IMG-20210113-WA0006.jpg   103.59K   70 downloads

#2399
mee_haitza

mee_haitza

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 21.11.2017
Attached File  Screenshot_20210117-172754_Video Player.jpg   177.97K   71 downloadsAttached File  Screenshot_20210117-173019_Video Player.jpg   98K   69 downloads

#2400
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Eu totusi cred ca e o problema de montaj. Poate ceva sarcini datorita dilatarii. Sau poate cosul s-a strambat si au aparut tensiuni. Sau pur si simplu le-au spart la transport si le-au montat fisurate.

#2401
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,508
  • Înscris: 06.01.2014

View Postandreilesan, on 12 ianuarie 2021 - 22:31, said:

Pacat, au compromis cosul.. Posted Image

Din punctul d-voastra de vedere, tinand cont de experienta in domeniu, cine a compromis cosul?

#2402
florin_trs

florin_trs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 10.06.2008

View Postciobimar, on 30 martie 2016 - 11:05, said:


De ce crezi ca sau inventat cosurile  din mai multe straturi fata de cel din caramida plina..nu ca ar trage mai bine la aceleasi dimensiuni ..
Trage cel mai bine cel care se incalzeste mai repede..de asta cosurile din straturi au la interior o camasa din tuburi subtiri din material refractar  ...sa se incalzeasca doar acest tub .
Si nu toata grosimea lui, ca in cazul cosurilor vechi din caramida..unde dureaza pana se incalzeste cosul si  se raceste mai greu...dar cand se face focul dupa mai mult timp... mai indelungat, de la un foc, la altul, e posibil sa se fi racit cosul chiar daca a fost un cos gros in care sa acumlat caldura ...
Studiu de caz... concret, luam ca exemplu si vorbim de o soba clasica din caramida de samota, imbracata la exterior cu teracota si avand la interior mai multe fumuri... Hornul/cosul, de la soba respectiva nu are voie sa fie mai cald de 50 grade Celsius la iesirea prin acoperis, pentru ca fumurile acelea din interiorul sobei de teracota au rolul de a retine caldura si de a face ca fumul evacuat pe horn/cos sa fie un fum rece. Daca acel horn/cos se incalzeste prea tare, inseamna ca soba respectiva nu este realizata cum trebuie, fumurile sunt subdimensionate sau supradimensionate tipului de combustibil folosit iar caldura se pierde pe horn/cos in loc sa ramana la interior.
Este bine ca lumea sa cunoasca acest aspect, iar omul obisnuit care sta la casa, se incalzeste cu ajutorul unei clasice de teracota si nu are centrala pe lemne, sau alt sistem de incalzire sa nu se complice sa plateasca peste 3.000lei pe un sistem de cos din comert gen "Schiedel" pentru ca nu face nimic in plus comparativ cu un cos clasic din caramida.

#2403
ciobi_mar

ciobi_mar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,191
  • Înscris: 16.01.2018

View Postflorin_trs, on 01 februarie 2021 - 12:52, said:

Studiu de caz... concret, luam ca exemplu si vorbim de o soba clasica din caramida de samota, imbracata la exterior cu teracota si avand la interior mai multe fumuri... Hornul/cosul, de la soba respectiva nu are voie sa fie mai cald de 50 grade Celsius la iesirea prin acoperis, pentru ca fumurile acelea din interiorul sobei de teracota au rolul de a retine caldura si de a face ca fumul evacuat pe horn/cos sa fie un fum rece. Daca acel horn/cos se incalzeste prea tare, inseamna ca soba respectiva nu este realizata cum trebuie, fumurile sunt subdimensionate sau supradimensionate tipului de combustibil folosit iar caldura se pierde pe horn/cos in loc sa ramana la interior.
Este bine ca lumea sa cunoasca acest aspect, iar omul obisnuit care sta la casa, se incalzeste cu ajutorul unei clasice de teracota si nu are centrala pe lemne, sau alt sistem de incalzire sa nu se complice sa plateasca peste 3.000lei pe un sistem de cos din comert gen "Schiedel" pentru ca nu face nimic in plus comparativ cu un cos clasic din caramida.
Buna ziua ...cred ca sunteti informat gresit....de sute de ani mesterii sobari aveau mare grija sa nu  reduca chiar atat de mult temperatura la iesirea din soba  ca aceasta  pe traseul cosului sa poata ajunge la iesirea in atmosfera  nu mai putin de 60*C sa nu existe pericolul sa condenseze in cos sa se deterioreze cosul si apoi soba ...
Ca sa se pota intampla asta musai  la iesirea din soba si intrarea in cos sa fie de minim 150*C...ca sa poata avea 60*C ..la iesirea in atmosfera ...acum depinde din ce e cosul d-tale ...

Este de recomandat  un cos profesional ..chiar daca costa ceva ..e infima valoarea unui cos.. fata de valoarea casei si nu mai spun inca o data cate avantaje are ...fata de orice improvizatie ..

Edited by ciobi_mar, 01 February 2021 - 13:26.


#2404
bobon

bobon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,290
  • Înscris: 15.08.2009

View Postmee_haitza, on 17 ianuarie 2021 - 17:34, said:


De ce nu sa folosit la racordare burlanul de ceramica? La un Schidel bafi tabla neagra ..sa avem iertare,,, naspa,

#2405
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,571
  • Înscris: 23.09.2016
Salutari, am tot stat si am citit pagini pe aici si, cum se astepta, tot nu-s perfect lamurit.
Construiesc si eu o casuta in zona de munte ( detalii importante: peste 800m altitudine, fara vecini / copaci inalti in apropiere), coama casei ajunge undeva pe la 6.8m, iar centrala va fi intr-o anexa separata lipita de casa ( un Liepsnele L20 de 20kw)
https://www.centrale...c-liepsnele.pdf
Producatorii centralei dau 180mm diametrul cosului de fum in specificatii.
Mentionez ca structura casei este din lemn.

Initial, vroiam sa-l construiesc din caramida refractara, scos in terasa, trecut prin astereala si ridicat la 7m , izolat pe dinafara cu vata bazaltica si apoi tencuit sau imbracat in rigips ignifug. Din ce am citit pe aici, toti zic ca nu sunt bune cele de caramida.
Apoi, m-am gandit la inox - solutii din comert cu perete dublu izolat cu vata minerala - ( desi nu imi place tare mult ca aspect, arata ca la restaurant, dar as putea sa-i fac o schela metalica pe exterior, sa pun pe schela un rigips ignifug si sa-i dau alt aspect) , dar din ce am tot lecturat se pare ca majoritatea sunt de proasta calitate si nu rezista mult timp
Ramane varianta din elemente ceramice rotunde, apoi invelit in vata minerala si zidit / tencuit pe dinafara - am vazut si niste solutii de-a gata ( Kamin si alti producatori ) , sau sa-l fac eu, dar aici iar am citit ca fac mult condens si trebuie curatate des.
Pana la urma, care e "compromisul" ideal din punct de vedere tehnic? Nu ma zgarcesc la buget ( nici nu vreau solutii SF care sa treaca mult de zona de 1000 de euro cu manopera in regie proprie), dar vreau si sa arate ok si sa deserveasca bine centrala luata si sa nu ma oblige la mentenanta exagerata, gen curatare lunara cum am vazut ca recomanda unii la cosurile ceramice, mai ales ca centralele astea tip lumanare nu ard chiar in forta din ce m-am documentat.

Edited by Mihai_mb, 14 April 2021 - 11:39.


#2406
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostMihai_mb, on 14 aprilie 2021 - 11:25, said:

Salutari, am tot stat si am citit pagini pe aici si, cum se astepta, tot nu-s perfect lamurit.
Construiesc si eu o casuta in zona de munte ( detalii importante: peste 800m altitudine, fara vecini / copaci inalti in apropiere), coama casei ajunge undeva pe la 6.8m, iar centrala va fi intr-o anexa separata lipita de casa ( un Liepsnele L20 de 20kw)
https://www.centrale...c-liepsnele.pdf
Producatorii centralei dau 180mm diametrul cosului de fum in specificatii.
Mentionez ca structura casei este din lemn.

Initial, vroiam sa-l construiesc din caramida refractara, scos in terasa, trecut prin astereala si ridicat la 7m , izolat pe dinafara cu vata bazaltica si apoi tencuit sau imbracat in rigips ignifug. Din ce am citit pe aici, toti zic ca nu sunt bune cele de caramida.
Apoi, m-am gandit la inox - solutii din comert cu perete dublu izolat cu vata minerala - ( desi nu imi place tare mult ca aspect, arata ca la restaurant, dar as putea sa-i fac o schela metalica pe exterior, sa pun pe schela un rigips ignifug si sa-i dau alt aspect) , dar din ce am tot lecturat se pare ca majoritatea sunt de proasta calitate si nu rezista mult timp
Ramane varianta din elemente ceramice rotunde, apoi invelit in vata minerala si zidit / tencuit pe dinafara - am vazut si niste solutii de-a gata ( Kamin si alti producatori ) , sau sa-l fac eu, dar aici iar am citit ca fac mult condens si trebuie curatate des.
Pana la urma, care e "compromisul" ideal din punct de vedere tehnic? Nu ma zgarcesc la buget ( nici nu vreau solutii SF care sa treaca mult de zona de 1000 de euro cu manopera in regie proprie), dar vreau si sa arate ok si sa deserveasca bine centrala luata si sa nu ma oblige la mentenanta exagerata, gen curatare lunara cum am vazut ca recomanda unii la cosurile ceramice, mai ales ca centralele astea tip lumanare nu ard chiar in forta din ce m-am documentat.
Din 2008 cosurile de fum prevazute in proiectele noi/aplicatiile noi nu pot fi decat sisteme certificate. Dupa posibilitati, intotdeauna este de preferat  un sistem ceramic certificat caci are o durata mai lunga de viata (daca producatorul ofera 10 ani garantie pentru sistemele metalice, pentru sistemele ceramice acelas producator ofera 30 de ani garantie)..
In cazul racordarii la cosurile de fum ceramice a cazanelor de tip luminare nu am intalnit situatii care sa impuna perioada de verificare/curatare mai mica de un an.. Curatarile lunare ar putea fi necesare poate doar in cazurile in care:
- cazanul NU primeste suficient aer;
- combustibilul este inadrecvat;
- temperatura de lucru al agentului termic este sub 60 grdC;
- altele..
In ceea ce priveste generarea condensatului - sistemul de cos de fum trebuie sa fie rezistent la condensat, asta se citeste din Declaratia de Performanta..
Baza cosului de fum si linia de evacuare a condensatului eu recomand sa fie in zona protejata de inghet, caci la o ardere performanta a biomasei cu umiditate sub 15% se produc pana si la 100 litri de la fiecare tona arsa..

#2407
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,856
  • Înscris: 21.08.2008
Am reconditionat gratarul si i-am inaltat cosul cu vreo 40 de cm prin adaugarea unor caramizi de samota de 10 cm bucata cu sectiunea interioara de 20 de cm, patrata. Exact asa era si cosul original.
Atasez doua imagini, inainte si dupa inaltare. Urmeaza partea cosmetica, alt subiect.
Attached File  IMG_20210411_144351.jpg   239.47K   10 downloadsAttached File  IMG_20210424_153651.jpg   138.53K   10 downloads

Ei bine, azi nexam vantoase prin zona, oricum gratarul este pus intr-o zona lipsita de atmosfera asa ca ma gandeam la oportunitatea montarii unui ventilator metalic axial in partea superioara a cosului, evident pe interior.
Daca folosesc lemne treaba este compromisa dar daca folosesc carbuni ar merge?
https://www.material...yxoCOoIQAvD_BwE

Edited by danghetau, 02 May 2021 - 17:18.


#2408
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Nu ai cum sa folosești un astfel de ventilator, deoarece nu rezista la "foc".
Trebuie un ventilator de centrala pe lemne la care motorul sta afara și doar paleta sta in cos.

Edited by florin71_skoda, 03 May 2021 - 09:11.


#2409
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,856
  • Înscris: 21.08.2008
Așa se pare, am mai căutat intre timp, rămâne așa cum e.

#2410
ciobi_mar

ciobi_mar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,191
  • Înscris: 16.01.2018

View Postdanghetau, on 02 mai 2021 - 17:17, said:

Am reconditionat gratarul si i-am inaltat cosul cu vreo 40 de cm prin adaugarea unor caramizi de samota de 10 cm bucata cu sectiunea interioara de 20 de cm, patrata. Exact asa era si cosul original.

Pai de asta  nici nu iti functionaza...(de zici ca ..(gratarul este pus intr-o zona lipsita de atmosfera))  fiindca e  proiectat gresit cu dimensiunea cosului ca pentru o soba  cu ardere inchisa cu  usa, ce arde sub oarecare presiune formata de tiraj ..  si nu cum ar trebui  la un gratar cu ardere deschisa ...Ai facut acea modificare de inaltare a cosului dar sectiunea interioara a ramas tot asa  ...
Ca sa functioneze bine un gratar,  cosul trebuie sa  fie mai larg ...fiind o ardere libera/ haotica / necontrolata  .. fumul  neavand loc   ii va veni mai usor sa o ia pe delắturi,  decat sa mearga prin acel cos stramt pentru aceasta aplicatie..
Deci...pentru un gratar este nevoie de un cos mai larg ...minim at fi 25/25cm ..eu la gratarul meu am la cos interiorul  30x30cm.
///daca largesti cosul cum ti-am explicat nu mai este nevoie de ajutoare  electrice ..ventilatoare si alte chestii ..
Eu daca asa avea un gratar ca al tau ias da o alta nuanta ..l-as imbraca in caramida cu ocazia acestei modificari de largire a cosului...am mazgalit ceva in paint sa-ti faci o parere despre ideia mea ,,,

Attached Files


Edited by ciobi_mar, 03 May 2021 - 10:03.


#2411
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,856
  • Înscris: 21.08.2008
Nici nu prea aveam ce sa fac sa largesc cosul, poate daca taiam transversal cupola focarului apoi faceam din caramizi astfel incat sa aiba latimea interioara de minim 25 de cm pe latura.
In zilele cu oarecare miscare atmosferica este ok, chiar fara acea inaltare doar ca se formeaza curenti de aer si imi intoarce fumul uneori.
Am prelungit sa trec macar de gard, voi mai testa si in zile cu vant sa vedem cum merge insa daca as gasi o solutie de ventilare care sa fie atasata si sa nu coste cat un gratar nou construit (caz in care clar as reconstrui) parca m-as baga.
Trebuie un ventilator de exhaustare fum si gaze arse care sa reziste la temperaturi mai mari, sunt cateva exemple de vreo 200 de grade, as putea obtura una dintre cele doua iesiri ale cupolei cosului si fumul sa iasa fortat pe cealalta.

Ieri a si fost foarte cald afara si atmosfera intepenita, in zilele reci, diferenta de temperatura dintre gazele evacuate si aer creeaza tirajul chiar si fara inaltare. Il am de 15 ani totusi si parca as cauta o solutie de ventilare fortata.

Edited by danghetau, 03 May 2021 - 10:12.


#2412
ciobi_mar

ciobi_mar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,191
  • Înscris: 16.01.2018
La un gratar ...secretul e cosul si camera de gaze(acea hota)...acestea trebuie sa fie generoase ca fumul sa poata fi captat. tinut in capcana hotei  si apoi eliberat usor in atmosfera..in situatia data ..doar daca ai putea cobora/inchide din curbura arcadei..ca fumul  cand e fortat in peretetii hotei si o parte se apleaca ..sa nu poata iesi ..pana este tras de tiraj

Repet ,,,nu cauta ventilatoare ca nu are rost...

Attached Files


Edited by ciobi_mar, 03 May 2021 - 10:53.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate