Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Incepator pe zapada
#307
Posted 13 February 2010 - 19:25
imi pare rau pentru cei care spun ca nu au nevoie de cauciucuri de iarna .probabil sunt soferi de weekend sau cei care abia se taraie prin oras.
recomand a se vizualiza filme pe youtube gen [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GlYEMH10Z4s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#308
Posted 13 February 2010 - 19:40
Adevarul este ca sunt si multe proaste in trafic. Deobicei in masini mici. Mai si gesticuleaza ofuscate. Deobicei se opresc in pozitii ciudate si nu mai ai loc sa le ocolesti pe nici o parte. Sunt si prosti, dar mai putini ca proastele. Prostii deoaicei au peste 50-60 de ani, incotosmanati bine, cu caciuli in cap, se uita numai in fata, nici nu vad pe laterale.
Concentratia mare de proaste in ultima vreme, este in parcarea de la Realul din Vitan la ora da varf. Iti vine sa lasi masina in mijloc si sa-ti bagi picioarele. Din pacate iti ajunge apa pana la genunchi, si nu te dai jos. Edited by Ana_Karr, 13 February 2010 - 19:43. |
#309
Posted 13 February 2010 - 22:46
leeloo2442, on 13th February 2010, 18:09, said: Parerea mea despre cei care circula cu cauciucuri de vara pe zapada, gheata si polei: -inconstienti si prea saraci sa isi permita 2 cauciucuri macar de iarna; -nesimtiti deoarece in loc sa mearga cu 50 merg cu 20 "la drum drept cu 30km/h ca sa fiu sigur ca nu am probleme", si astfel incurca circulatia. Eu nu am sleauri din alea nici pe strada nici pe unde merg, iar cauciucuri o sa incerc dupa prima data cand nu o sa plec de pe loc sau o sa raman impotmolit, pana atunci, raman o alternativa pentru aia care umbla pe nu stiu eu pe unde, merg cu viteza, vor sa faca liciute iarna sau alte tampenii, sau pentru aia care au alte prioritati, eu unu nu investesc in niste anvelope doar de dragul de a da banii mai ales ca pana acum nu am tocit nici un rand de cauciucuri, toate le-am schimbat fie ca le-am spart si nu a mai mers pusa camera pe interior fie cum a patit tata din schibtaul cauciucurilor pe janta ca pierdeau presiune. Oricum toate cele bune, ca oricum ne abatem de la topic. Dupa parerea mea atentia, si viteza redusa sunt singurele care te pot feri de pericole, cauciucurile pot reduce poate putin distanta de franare dar daca tu nu esti prevazator sa incetinesti cand sti ca vine trecerea si e carosabilul in conditii proaste degeaba e victima la 10 sau 2 metri aruncata daca e moarta ). |
#310
Posted 13 February 2010 - 23:54
geopsi de ce ti-ai cumparat masina daca nu iti permiti sa o intretii ?
sate vada vecinii ? pricepe odata , daca nu uitate la filmele de mai sus ca diferenta intre cele de vara si cele de iarna este imensa. sper ca de la anul sa fie obligatorii aceste cauciucuri ca sa nu mai exista astfel de idei |
#311
Posted 14 February 2010 - 03:14
geopsi, on 13th February 2010, 12:05, said: Parerea mea ca om care nu am facut multi km cam 30-35k in aproape 3 ani e ca daca mergi prudent, pastrezi distanta corespunzatoare, iti asiguri vizibilitatea ai si in portbagaj niste material antiderapant mergi fara probleme iarna! geopsi, on 13th February 2010, 15:54, said: Pai eu nu am avut probleme cu plecarea de pe loc. Aici conteaza mult cum sti sa o reglezi din ambreiaj, de plecat de pe loc plec si iarna si vara si cu Dacia si cu skoda ca din pusca ). Bine iarna nu chiar asa dar pot pleca normal. geopsi, on 13th February 2010, 22:46, said: eu circul cu ce viteza cred eu ca e in regula, si asta nu imi pui tu sau alticineva. Daca tu esti asul volanului e treaba ta, poti sa ma depasesti oricand, dar indiferent ce ar fi eu nu imi risc pielea sa ma trezesc la stirile de la ora 5. Eu nu am sleauri din alea nici pe strada nici pe unde merg, iar cauciucuri o sa incerc dupa prima data cand nu o sa plec de pe loc sau o sa raman impotmolit, pana atunci, raman o alternativa pentru aia care umbla pe nu stiu eu pe unde, merg cu viteza, vor sa faca liciute iarna sau alte tampenii, sau pentru aia care au alte prioritati, eu unu nu investesc in niste anvelope doar de dragul de a da banii mai ales ca pana acum nu am tocit nici un rand de cauciucuri, toate le-am schimbat fie ca le-am spart si nu a mai mers pusa camera pe interior fie cum a patit tata din schibtaul cauciucurilor pe janta ca pierdeau presiune. eu unul dupa ce am citit aci imi vine sa ma duc sa imi predau permisul.... nu de alta dar ce stiu eu (si altii) din practica indelungata basca un alt nr de km in spate, e demolat de un user cu experienta la volan ce abia ajunge la genunchiul broastei.... |
#312
Posted 14 February 2010 - 14:14
Io mi-am pus gume de iarna dupa prima ninsoare (inceputul lui octombrie). Ca sa am un plus de siguranta, mai ales ca sunt cu mamaliga in geam (pe 26 fac 4 luni de condus). Stiam ca n-o sa ies ieftin cu gume noi-noute dar siguranta mea si a celor din jur (soferi, biciclisti, pietoni) valoreaza mai mult decat un set complet de gume de iarna (care oricum vor tine 3+ ani).
Nu regret decizia luata chiar daca nu fac pe mica Schumi pe drumeagurile patriei (ca sosele nu se pot numi). In Codul Rutier exista expresia "reducerea viteza pina la limita evitarii oricarui pericol" - o tampenie dpdv. juridic insa foarte valoroasa pentru soferi. Faptul ca masina e echipata de iarna 100% (ulei mai putin vascos, baterie noua, antigel rezistent la -40grade, gume de iarna, lopatica si nisip in porkbagaj, etc) NU inseamna ca esti ferit de evenimente nedorite. Un drum umed poate insemna portiuni inghetate unde vei derapa daca pui frana la viteze mari, in localitati te poti trezi cu tot felul de pietoni care trec strada pe si pe langa trecerea de pietoni, noaptea iara, ochii mari pe marginea drumurilor prin sate, etc, etc. Peste toate astea trebuie adaugata increderea soferului in el si in masina sa - in cazul unei situatii limita, aceasta incredere poate face diferenta intre un accident si doar o spaima. Nu injurati pe cei ce circula cu 30km/h intr-o zona unde voi ati merge cu 60km/h - prudenta lor inseamna ca voi sunteti in siguranta. Cei care va pot baga in spital sau chiar omora sunt cei care circula cu viteza, nu melcii de pe sosele! Edited by shiva, 14 February 2010 - 14:14. |
#313
Posted 14 February 2010 - 17:08
Si melcii de pe sosele sunt la fel de vinovati.
Un astfel de exemplar terorizat din cauza fricii face o manevra ciudata si te trimite pe sensul celalalt. Totodata unii dintre soferii care merg cu viteza o fac din cauza melcilor care merg pe banda 1 cu cel putin 20km/h sub limita legala. Unele specii de melci dupa ce sunt depasite isi amintesc ca trebuie sa preia conducerea. Deci daca respectivul mergea pe autostrada de 130 cu 110, dupe ce l-ai depasit se enerveaza, calca buburuza din dotare si te depaseste. Isi pastreaza avantajul pentru maxim 1 minut dupa care revine la viteza lui de 110. Stiti si voi de cate ori se repeta circul. Asa ca esti nevoit sa calci pedala la 170 si sa il lasi pe idiot sa isi verse frustrarile pe alt participant la trafic. Am dat doar un exemplu dar in realitate sunt mult mai multe. Referitor la cei incepatori am urmatoarele recomandari: La prima zapada mergeti in parcarea unui supermarket cu cauciucurile de vara si testati masina (frane, viraje, mers cu spatele etc.). Asigurati-va ca nu loviti pe nimeni. Luati cu voi si un sofer mai vechi. Dupa ce va obisnuiti cu comportamentul de sanie schimbati anvelopele cu cele de iarna si repetati testul. O sa aveti o idee despre ce poate masina. Sunt situatii diferite: zapada afanata, inghetata, apa+zapada+gheata. Pregati-va pentru fiecare, eventual iesiti noaptea ca sa nu fiti stresati de ceilalti participanti la trafic. Nu este o rusine cand nu stii ceva, e mai rusinos sa o faci pe desteptul si sa incurci lumea. Si inca o chestie: franati din timp, eventual apasati intermitent frana, sa ii instiintati pe cei din spate despre intentia voastra. Cauciucurile de iarna sunt obligatorii in toate situatiile, chiar si pe masinile cu tractiune integrala. Eu am bunul simt sa ii intreb pe cei care stiu exact care este situatia. Sfatul l-am primit acum multi ani de la un inginer bun si de la un pilot. I-am ascultat si nu am facut-o pe desteptul. Cei care incurca traficul cu cauciucurile de vara sunt de obicei nesimtiti. Totusi, ca sa nu ma enervez, prefer sa consider ca respectivul a avut o urgenta si de aceea a fost nevoit sa iasa. Cei care fac drumuri in perioada asta ar trebui sa aiba la ei si un cablu/sufa de tractare serioasa. Cele subtiri din benzinarii nu sunt bune de nimic. |
#314
Posted 14 February 2010 - 17:55
shiva, on 14th February 2010, 14:14, said: Peste toate astea trebuie adaugata increderea soferului in el si in masina sa - in cazul unei situatii limita, aceasta incredere poate face diferenta intre un accident si doar o spaima. Nu injurati pe cei ce circula cu 30km/h intr-o zona unde voi ati merge cu 60km/h - prudenta lor inseamna ca voi sunteti in siguranta. Cei care va pot baga in spital sau chiar omora sunt cei care circula cu viteza, nu melcii de pe sosele! Iarna asta am vazut doar un accident pe DN1 facut de o Toyota cu cauciucuri de iarna care a depasit pe banda din dreapta un taxi. Dupa urmarile ciocnirii viteza era net superioara celei pe care o foloseau 99% din soferi adica cam 40...5o la ora. Asa a reusit viteazul ala sa faca cel putin 1ooo de soferi sa piarda pana la 3o minute din viata lor prin blocarea a doua benzi in urma accidentului. |
#315
Posted 14 February 2010 - 20:26
e daunator pt roti sa mergi pe sleauri?am dat cu masina prin parcare pe la spital cu scuturile si posibil si cu bratele de la roti,de sleauri,fiind transeele foarte adanci.e posibil sa am probleme la roti mai tarziu?
referitor la cauciuc de iarna,dupa 4 ierni de oras inca n-am inteles la ce mi-ar folosi,sunt primul pe orice vreme,mai putin in fata blocului fiindca e zapada mai mare si am cauciucurile cam tocate si cu unghi de fuga. asta anu asta,ca pana acum n-am simtit nici asta. |
#316
Posted 14 February 2010 - 20:50
mie chiar nu imi vine sa cred ce citesc aici ?
mai sunt si altii ca mine ? |
|
#317
Posted 14 February 2010 - 21:00
Eu unul nu am nimic cu incepatorii,si eu am fost(mai aveam o idee despre ce e aia masina dinainte de scoala de soferi) ,si ei trebuie sa invete,dar asta nu inseamna ca atunci cand e cod galben sa plece la drum cand ei au experienta undeva spre 0 .A ca e unul cu ei care are experienta si ii mai da si lui sa mearga pe un drum mai liber cu zapada e altceva , si ii mai explica una alta,si ce sa faca;oricum de pe forum mie unul mi se pare aiurea sa inveti sa conduci iarna/vara sau oricand,mai prinzi o idee,mai vezi alte tipuri de mentalitate si tragi tu o concluzie e altceva dar soferia se invata pe sosea fratilor ,si treptat ,in sensul ca nu trebuie sa ai pretentia ca intr-un an sau mai putin sa le stii pe toate.
Cand am luat carnetul,in mintea mea credeam ca le stiu pe toate,dar incet incet am observat ca omul cat traieste invata,mereu te lovesti de alte situatii in care trebuie sa reactionezi diferit(lucru ce cred ca tine si de stapanirea de sine,sage rece sau cum vreti sa-i spuneti ), sa te tina instalatia sa nu pui mainile la ochi si sa zici "pxda masii " ,sau cand iti pleaca spatele si tu pui frana e ca si cum ti-ai baga picioarele in ele de bari si ce mai e pe langa ele scoala de soferi te invata un minim necesar pt scoaterea masinii din parcare ,si a o parca la loc , un sofer mai in varsta in familie si cu experienta face cat 10 scoli ,cel putin la mine asa a fost cu taicamiu ,am invatat de la el toate smecheriile /ca se poate merge ani de zile(25) fara sa troznesti masina niciodata dar totusi nu sa dormi pe strada . Hai ca v-am plictisit destul ,numai bine |
#318
Posted 14 February 2010 - 21:04
shiva, on 14th February 2010, 14:14, said: Peste toate astea trebuie adaugata increderea soferului in el si in masina sa - in cazul unei situatii limita, aceasta incredere poate face diferenta intre un accident si doar o spaima. Acum sunt mult mai relaxata. O conduc ca pe sanie si o redresez rapid chiar si cand ii fuge curul. Acum simt masina si stiu in cati metri o pot opri. alinnc, on 14th February 2010, 20:26, said: asta anu asta,ca pana acum n-am simtit nici asta. |
#319
Posted 14 February 2010 - 21:08
Prima mea iarna ca sofer a fost iarna trecuta,si cand am iesit pe zapada cu masina mergeam cu a2a si a3a prin oras,si am observat ca nu e prea mare nevoie de abs daca franezi usor (ai nevoie de nervi tari cad ala din fata pune frana si tu esti tentat sa o calci la fund), iar apoi nu am mai avut nici o pb .
Iarna asta deja am vazut cum e si cu derapajele controlate sau mai putin controlate:D ,m-am dus intr-o parcare goala si am testat masina sa vad cum trebuie sa o tin in curba daca pleaca spatele,si alte chestii de'astea. |
#320
Posted 14 February 2010 - 21:09
Nicu90, on 14th February 2010, 21:00, said: un sofer mai in varsta in familie si cu experienta face cat 10 scoli |
#321
Posted 14 February 2010 - 21:15
alinnc, on 14th February 2010, 20:26, said: e daunator pt roti sa mergi pe sleauri?am dat cu masina prin parcare pe la spital cu scuturile si posibil si cu bratele de la roti,de sleauri,fiind transeele foarte adanci.e posibil sa am probleme la roti mai tarziu? referitor la cauciuc de iarna,dupa 4 ierni de oras inca n-am inteles la ce mi-ar folosi,sunt primul pe orice vreme,mai putin in fata blocului fiindca e zapada mai mare si am cauciucurile cam tocate si cu unghi de fuga. asta anu asta,ca pana acum n-am simtit nici asta. Mai sunt si aia care au condut in ultimii 20 de ani numai cu gume de mestecat, scz de iarna si nu pot fara. Se mai si incred in ele si din cauza asta in loc sa mearga prudenti fac boroboate.... Eu unu pana nu o sa rama impotmolit sau sa nu plec de la semafor sau mai stiu eu ce nu arunci banii pe fereastra ca nu are rost. Daca as face peste 50km zilnic sau as sta undeva unde ninge mult si as circula pe gheata, zapada sau mai stiu eu ce chestii as mai zice dar in rest numai sa ma incred ca am gume de iarna ) wake up! |
|
#322
Posted 14 February 2010 - 21:29
Pai nu e vb sa te increzi ca ai gume de iarna nu e bine, trebuie sa te increzi in tine ca soferi pana la urma, ca e vorba de siguranta ta si a celor din jur.
Eu am all-season pe masina si merg ca atare cu ea , in rand cu traficul nu am simtit ca am incomodat pe cineva tinand coloana,dar fii sigur ca tu cand pleci de la semafor pe gheata si abia te tarai in intersectia plina de gheata ,nu e tocmai elegant . |
#323
Posted 14 February 2010 - 22:27
geopsi, on 14th February 2010, 21:15, said: faza e ca unii mai au magazine de anvelope si trebuie sa vanda nu? Mai sunt si aia care au condut in ultimii 20 de ani numai cu gume de mestecat, scz de iarna si nu pot fara. Se mai si incred in ele si din cauza asta in loc sa mearga prudenti fac boroboate.... Ma rog, cred ca degeaba iti zic, ca tu oricum tot pe a ta o vei tine. Bafta |
#324
Posted 14 February 2010 - 23:57
shiva, on 14th February 2010, 14:14, said: Cei care va pot baga in spital sau chiar omora sunt cei care circula cu viteza, nu melcii de pe sosele! geopsi, on 14th February 2010, 21:15, said: faza e ca unii mai au magazine de anvelope si trebuie sa vanda nu? Mai sunt si aia care au condut in ultimii 20 de ani numai cu gume de mestecat, scz de iarna si nu pot fara. Se mai si incred in ele si din cauza asta in loc sa mearga prudenti fac boroboate.... Eu unu pana nu o sa rama impotmolit sau sa nu plec de la semafor sau mai stiu eu ce nu arunci banii pe fereastra ca nu are rost. Daca as face peste 50km zilnic sau as sta undeva unde ninge mult si as circula pe gheata, zapada sau mai stiu eu ce chestii as mai zice dar in rest numai sa ma incred ca am gume de iarna ) wake up! Edited by richelieu, 15 February 2010 - 00:01. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users