Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri Kadjar sau alternative

Slovacia / Kosice

Spatiu stocare aproape plin

Recomandare aer conditionat 9000 ...
 Cum v-ati apucat de editare foto?

Problema unezeala grinda de lemn ...

Intrebare hdmi laptop lenovo

Fezabilitate - Adaugare microinve...
 Hard disk extern SSD, A92

Parere cartier Uverturii/Virtutii...

inmatriculare autoturism reprezen...

2 aere conditionate pe un singur ...
 Intarzietor de priza zahar

Oprire update Asus ZenFone 10

Concediu Canada - Gestiunea banil...

Folii faruri - plastic sau sticla...
 

Conectare LED-uri la tensiune mica

- - - - -
  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#91
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Nu este o siguranta fixata de capac, care sa faca contact aici?

Attached File  DT830x.JPG   31.11K   26 downloads

Si cum nu se vad notatiile, ce scrie in zonele marcate din imagine?

Attached File  DT830z.JPG   32.27K   29 downloads

#92
4evryng

4evryng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 24.10.2007
Nu. Carcasa din spate care se desface nu are nimic parte electronica.
Pe zonele marcate de tine:
R16: si e acolo o piesa 9R00 sau e 9ROO
sub
R17: sincer nu stiu ptr ca pare a fi rupta in 2 bucati pe cea superioara 1R...si mai departe nu se mai vede si pe bucata inferioara 00 probabil intregit ar fi 1R00. Deci aia sa se fi rupt?Attached File  Imagine0239modif.JPG   188.07K   22 downloads

Edited by 4evryng, 08 September 2010 - 11:21.


#93
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Ca principiu asta este schema:
[ http://www.hobby-hour.com/electronics/m830b-schematic-diagram.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Verifica unde se duce legatura de la borna de mijoc, acolo trebuie sa fie o siguranta SMD (in general sigurantele au o  culoare alba).

da, exista si o rezistenta de 1 ohm in serie pe gama de 200mA. In desenul de sus este R8. Totusi verifica tot traseul respectiv.

Uite si portiunea de circuit implicata la masuratoarea de curent in gama 200mA.
Attached File  m830b_schematic_diagram_def.JPG   81.75K   56 downloads

#94
4evryng

4evryng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 24.10.2007
Deci de la borna unde se baga testerul fir rosu se duce la ce am incercuit cu rosu. Exista 2 piese care sunt albe si par diferite fata de celelalte rezistente(pe astea nu scrie nimic ma refer au corpul alb si le-am incercuit cu albastru). Sau nu astea sunt?Attached File  sigurante.JPG   190.42K   46 downloads
Nu vad rezistenta R8. Nu pot sa urmaresc traseul acela

Edited by 4evryng, 08 September 2010 - 11:34.


#95
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
E posibil sa lipseasca siguranta. La depasirea curentului se arde rezistenta de 1 ohm. In  acest mod masuratorile in gama de 200mA sunt afectate, valoarea citita este prea mare, de aici indicatia de depasire.
Banuiesc ca este suficienta inlocuirea rezistentei de 1 ohm.

Rezistenta de 1ohm este R17.

#96
4evryng

4evryng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 24.10.2007
"Banuiesc ca este suficienta inlocuirea rezistentei de 1 ohm."
Adica rezistenta din schema R8? cum am zis problema e ca nu o vad. Singura problema aparenta e cea de la R17 care e desprinsa pur si simplu. e orientata spre exterior partea stanga a aparatului si dupa pozitie nu cred ca ar fi fost ea prea mare ptr ca am incercat so misc cu mana si nu se misca, ce vreau sa sugerez e ca asa AR fi fost din fabrica. Asta pare singura problema care imi sare in ochi, fara rezistenta de 1 ohm R8.
aaa...Deci daca iau o rezistenta normala de 1 Ohm , nu smd ptr ca nu cred ca o sa pot lipi una asa mica acolo va merge
Am inteles merci.
Poti incercui pe theory scheme unde e R17 ?:) Sau R17 de la mine e R8 din schema

Edited by 4evryng, 08 September 2010 - 12:06.


#97
Whiteboy2010

Whiteboy2010

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 685
  • Înscris: 27.05.2010
Ar mai trebui tinut cont de ceva la masurarea unui LED, pe domeniul 200mA DC, la acel aparat de masura "profesional"-rezistenta celor doua cabluri de la testere, care poate ajunge la 0,6 ohmi+rezistenta suntului de 10miliohm, ceea ce inseamna ca si la un curent de numai 20 mA, acel aparat de masura va indica un curent mai mic decat cel real, la curenti mai mari, gen 120mA, Dzeu cu mila...acel aparat de masura vad ca e plantat cu SMD-uri, putin probabil sa aiba siguranta tot SMD, cel mai probabil nu are deloc. :cursing:

#98
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Si crezi ca eroarea de masura, mai  are importanta in aceasta situatie? B)
In plus, tu discuti de rezistente de maxim 1 ohm in serie cu alta de 82 ohmi(+/- 10%) ...

Edited by mister_rf, 08 September 2010 - 16:54.


#99
4evryng

4evryng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 24.10.2007
Banuiesc ca o rezistenta SMD de 1 ohm nu costa prea mult ptr a schimba rezistenta R17 busita din multimetru. Voi incerca sa o schimb cand voi avea ocazia (imi trebuie pistol de lipit).Apropo, stiti vreun magazin online unde sunt mai ieftine? Gen cele romanesti.

Cum pot sa fac ca LED-urile sa lumineze intermitent gen cele de la bicicleta fata care se cumpara gata facute? Un condensator si vreun IC? Ma gandeam sa fac ceva gen pattern ptr aprins LED-uri cum am facut la faculta (am terminat anul I la calculatoare) cu niste bistabili dar cred ca ar fi prea complicat ptr atata lucru. Stiu ca aveam un integrat care era un fel de clock da +5V sau 0V dupa cum reglam dintr-un potentiometru. Nu stiu cum ii zice. Am mai gasit ceva scheme pe net si pe youtube cu un LM3909. Asta ar fi solutia? Si imi puteti explica exact cum ar functiona montajul cu IC LM3909 si condensatorul? Adica stiu ca se incarca si descarca, dar parca in C.C. ramane incarcat condensatorul si atunci IC il descarca sau cum? Daca aveti rabdare sa-mi explicati ar fi  :coolspeak:

#100
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
E de preferat ca pentru alte teme sa deschizi un nou topic. Pe de alta parte, verifica si discutiile mai vechi de pe forum, cred ca gasesti suficiente exemple cu circuite gen 555 sau alte variante.

#101
4evryng

4evryng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 24.10.2007
Scuze de offtopic. Voi cauta. Deci rezolv cu rezistenta smd daca o schimb la R17?

#102
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Cred ca da. Fotografiile atasate nu ajuta la identificarea componentelor de pe cablaj, asa ca nu te pot ajuta la gasirea traseului si a sigurantei, daca aceasta exista. B)

#103
4evryng

4evryng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 24.10.2007
1. Ipoteza I: Sa zicem ca am un acumulator de telefon care da fix 4V (prin absurd atunci cand e incarcat la maxim) si are 700mA. Mai trebuie pusa rezistenta in serie cu LED-ul sau nu? Tensiunea nominala ptr LED e de 4V si 20mA. Calcul: (4V acumulator - 4V led)/0.02A=0/0.02=0 Ohmi :) Intrebarea este daca intensitatea curentului va arde ledul sau nu.

   2. Ipoteza II: Sa zicem ca acumulatorul are peste 4V incarcat la maxim.In timp, acumulatorul se va descarca, deci nu va mai avea 4V iar rezistenta va reduce in continuare din tensiune. Cu ce pot inlocui rezistenta a.i. la tensiuni mai mari de 4V sa reduca la 4V, in caz contrar sa lase asa? Un stabilizator de tensiune, vreun IC?

Edited by 4evryng, 09 September 2010 - 15:43.


#104
Mos_Ilie

Mos_Ilie

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,522
  • Înscris: 31.12.2006
Salut,

" Mai trebuie pusa rezistenta in serie cu LED-ul sau nu? Tensiunea nominala ptr LED e de 4V si 20mA. Calcul: (4V acumulator - 4V led)/0.02A=0/0.02=0 Ohmi  Intrebarea este daca intensitatea curentului va arde ledul sau nu. "
Exact asa lucreaza Led-ul de la un anumit model de bricheta ( bineinteles. fabricata in China ) : 3 baterii AG3 inseriate si un Led.
3 x 1.2V = 3.6V .
Efectul e ca Led-ul lumineaza destul de intens si ca intai se termina gazul din bricheta, Led-ul functionand inca vreo doua luni dupa asta.

Daca ar fi sa fac eu experimentul cu 4V pe acumulator si pe Led, as pune totusi o rezistenta de 2.2-1.0 Ohm, asta in cazul ca tensiunea pe acumulator ar fi mai mare.
Ai in vedere si ca din procesul de fabricatie, Led-urile nu ies cu parametri functionali riguros identici din punct de vedere electric.

Edited by Mos_Ilie, 09 September 2010 - 17:11.


#105
Whiteboy2010

Whiteboy2010

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 685
  • Înscris: 27.05.2010
In cazul brichetelor chinezesti cu LED alb, cele 3 baterii AG3 furnizeaza 4,5V in gol, dar, datorita faptului ca respectivele baterii au rezistenta interna mare, nu pot furniza un curent prea mare, pt. a defecta LED-ul, tensiunea cade imediat cand este cuplat LED-ul.
Daca se folosesc 3 baterii R6 noi, pt. un curent de 15mA prin LED(ideal), trebuie pus in serie un rezistor de 100 ohm/0,25W.
Pt. un acumulator de 4V, rezistenta serie trebuie sa fie de 68 ohmi, ca sa avem un curent de 15 mA prin LED.
Valorile de 3,6V si respectiv 20 mA pt un LED alb normal de 5 mm, sunt "absolute maximum ratings", nu valori tipice de exploatare.

Edited by Whiteboy2010, 17 September 2010 - 13:33.


#106
mad88

mad88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 08.01.2008
salut am desfacut un led auto T5(pt bord) led smd plcc-2(1210) albastru(3v-3.3v) la 20mA pe un piciorus avea un rezistor (maron-negru-negru-maron-maron cel putin culorile acestea le vad eu... daca e corect ce am vazut eu conform acestor culori rezistenta e de 10ohm) si pe celalalt piciorus o dioda zener 3b2, cum s-a ajuns la asta, de a pune acea rezistenta si dioda pt ca vreau sa fac montaje din mai multe leduri pt pozitii, plafoniera, etc si vreau sa stiu ce diode/rezistente sunt necesare in diverse cazuri... si totusi dc a pus si o dioda zener si nu doar o rezistenta de 470-560 sau de cat e necesar.  multumesc

Edited by mad88, 12 November 2010 - 16:27.


#107
RedGuy

RedGuy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 499
  • Înscris: 10.09.2002
Salut!
Am o tema extrem de simpla, dar din pacate nivelul meu de cunostinte este zero. Vreau sa realizez un montaj simplu de 3 leduri surface-mount (rosu, verde si alb) alimentate de o baterie (probabil 9V). Montajul va fi instalat pe o macheta de avion din lemn masiv, fara goluri interioare. Problemele sunt urmatoarele:
- ledurile trebuie lipite direct pe model; pot folosi SuperGlue?
- nu pot trage firele prin interior, dar nu vreau nici sa stric aspectul machetei; unde gasesc fire FOARTE subtiri? sa folosesc lita? exista fire adezive? sau sa folosesc... cerneala conductiva?
- e musai sa folosesc letcon din ala fin? nu de alta, dar n-am decat unul de uz gospodaresc (varful cat un pastarnac)
- am nevoie de o intensitate luminoasa redusa (modelul va fi folosit pe post de lampa de veghe in camera copilului); ce leduri si rezistente sa aleg?
Eu am gasit pe net ceva de genul asta, si zice ca pt 3 leduri alimentate de o baterie 9V am nevoie de rezistenta de 197Ω. Ma duc si intreb la magazin chiar asa? "Rezistenta de 197Ω ?"
Multumesc, si scuze de ignoranta!

#108
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
Recomandarea mea este sa nu folosesti LED-uri SMD.
Poti sa folosesti LED-uri de 3mm, la care vei indoi pinii, astfel incat sa poti lipi LED-ul si sa ai si posibilitatea sa cositoresti fire de legatura intre LED-uri.
Da, se poate folosi orice  fir subtire, fie ca este recuperat dintr-o bobina sau dintr-un conductor litat. LED-urile si firele se pot lipi cu orice adeziv, cel mai indicat ar fi ca firele de legatura sa fie fixate printr-un strat suplimentar de lac, ca ai mentionat utilizarea lemnului la macheta respectiva, dar merge si cu aracet...

Un LED alb are o tensiune de deschidere de aproximativ 3.5-4V, unul rosu de 1.5-2V si  unul verde de 2-2.5V.
In acest caz suma tensiunilor de deschidere ajunge undeva la  7V-8.5V. Daca pentru iluminarea normala e necesar un curent de 10-20mA, pentru alimentarea dintr-o  baterie de 9V, cred ca e suficient un curent de 3-5mA.
Rezistenta serie va disipa sa spunem undeva la  1 V- 2V, asta inseamna ca se poate folosi o rezistenta de 390 ohmi. Valorile nu sunt critice, se poate alege o rezistenta in gama de la 220 ohmi, la 470 ohmi si cred ca este mai bine sa faci un test si sa cumperi cateva rezistente cu valori de 220, 390, 470 sau chiar 680 ohmi. In functie de LED-urile disponibile si de efectul obtinut, se pot inseria sau pune in paralel aceste rezistente, dar asta este o problema pe care o vei decide dupa ce o sa experimentezi  si vei alege iluminarea necesara... B)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate