Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Balti de pescuit in Dobrogea - li...

EURO 24 - Meciul 2: Belgia - Roma...

Metru Jysk/Ikea

Camping Franta - Chamonix
 Folie pentru protectie solara

Tur Slovenia.

Dilae din Slatina, cel mai destep...

Nikon Z6III
 Caști bluetooth pentru smart...

Mutare tablou electric exterior

La mulți ani @leomagic44!

Recomanadare viniluri
 Tv ars din cauza la cctv?

Recomandare soundbar pentru telev...

Vecinii din curte au pus monopol ...

La multi ani @MariusEXxTREME!
 

cand se deschid airbagurile?

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#55
VipeR85

VipeR85

    Il Magnifico

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,715
  • Înscris: 13.12.2006
cacso da
pe fata conti eco 3 noi, rulate vreo 5000km
pe spate debica navigator all season noi rulate vreo 3000km
in curba cred ca aveam intre 80-100

#56
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,959
  • Înscris: 09.12.2004
e curba ce se vede in spate? ai taiat-o si ai intrat nitelus pe aratura ce se vede in stinga?
altfel nu imi explic cum s-a intimplat ca ulei/polei nu pare sa fie....

#57
VipeR85

VipeR85

    Il Magnifico

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,715
  • Înscris: 13.12.2006
in curba de unde e facuta poza. unde stateam cand am facut poza e cam sfarsitul curbei. da un google earth si vezi

#58
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
@VipeR85, noroc ca ai casco, macar nu scoti bani din buzunarul propriu :D


View Postl_stoian79, on 30th April 2011, 15:06, said:

exista mai multe configuratii (vorbesc de masini generatia >2000) :

1) masina care are doar airbag sofer  si centuri simple (eventual si airbag pasager) nu contine senzori in bara fata neaparat. Accelerometru se afla in computerul ptr airbag (care poate fi pus in zona schimbatorului de viteze (asa numitul "tunel central")

2) masina care are airbag sofer&pasager si centuri de pretensionare (alea de te trag in scaun). Acolo exista si 1/2 senzori frontali montati pe bara fata (de fapt pe armatura metalica aflata sub bara de plastic. Sunt senzori de acceleratie mecanici (fara mercur sau alte solutii de astea). acestia sunt conectati la unitatea de comanda a airbagului (ACU) si deobicei semnalul dat de senzorii frontali comanda "retragerea" centurilor. Rolul "pretensionarii" centurilor este de a aduce soferul/pasagerul cat mai departe de airbag (imaginati-va ca pasagerul cotrobaie prin torpedou dupa ceva la momentul impactului, iar airbagul i se detoneaza in fata fara ca pasagerul sa fie tras in spate.... banuiti ca urmeaza o fractura de coloana sau ceva similar). La masinile noi (cu pretensionare) airbag-urile nu functioneaza daca nu este centura pusa. Senzorii exteriori se monteaza in bara fata ptr a fi primii care sesizeaza impactul si a castiga cateva milisecunde, aceste milisecunde pot face diferenta intre viata si moarte.

3) masina este dotata cu airbaguri frontale si laterale. atunci pe langa senzorii din bara fata, mai exista si senzori externi laterali. Astia pot fi de 2 feluri:
          a) senzori de acceleratie -> sunt identici cu senzorii din bara fata ca principiu de functionare (si in 99% din cazuri sunt identici si dpdv constructiv). Se monteaza in stalpii laterali (B-pillar) deoarece acolo structura este cea mai rigida si sesizeaza imediat orice variatie de acceleratie.
          B) senzori de presiune. se monteaza in usi. Ei functioneaza pe urmatorul principiu: incinta din portiera contine un anumit volum de aer. In cazul unui impact lateral usa se deformeaza iar volumul acestei incinte se modifica rapid. Acesti senzori masoara tocmai aceasta variatie de presiune. Usa nu este un mediu etans (in partea inferioara a usii exista orificii de scurgere a apei prin care presiunea se egalizeaza cu cea din exterior) dar in cazul unui impact aerul nu poate fi scus instantaneu din incinta, ptr cateva milisecunde presiunea creste in interiorul usii. Aceasta crestere semnificativa de presiune este raportata de senzori. Era o intrebare pe un alt forum, daca montarea unor boxe cu basi puternici in usi poate duce la variatii de presiune destul de mari cat sa fie interpretate de senzorii de presiune ca un impact; ei bine NU, nu se poate intampla asa ceva, adica nu prea ai loc fizic sa instalezi in usi niste boxe destul de mari care sa-ti poata deplasa un volum de aer suficient de mare ptr a avea variatii de presiune sesizabile ptr senzor.

4) masina este inzestrata si cu airbag-uri cortina (ptr rostogolire). in acest caz, in unitatea de control a ACU exista un senzor de acceleratie special care sesizeaza rotatia/acceleratia in jurul axei longitudinale sai a axei verticale. Aceste componente pot fi interpretate ptr a "sesiza" rostogolirea masinii. In functie de ce masoara acesti senzori airbag-urile cortina se deschid sau nu. Aceste airbag-uri cortina se mai pot deschide in unele cazuri (in functie de cum este configurat programul ACU) sa se deschida si in caz de impact lateral ptr a asigura o protectie crescuta la nivelul capului.

5) impact din spate: airbag-urile nu au nici o treaba, se folosesc "tetiere active" care se deplaseaza spre capul tau ptr a-i oferi un sprijin si a evita cazul in care iti rupi gatul cand capul iti este "aruncat" spre spate. Se folosesc senzori de acceleratie montati in bara spate, senzori identici cu cei din bara fata.

6) alte cazuri: airbag-uri la picioare, airbag-uri care se deschid in 2-3 trepte, centuri retractabile ptr pasagerii spate.  Ptr aceste configuratii deobicei se folosesc senzori/sisteme suplimentare de detectie a pozitiei pasagerului si de clasificare a acestuia.
Cu alte cuvinte prin intermediul acestor sisteme OC (Occupant Classification) se stabileste cum va fi detonat airbag-ul (daca pasagerul este aplecat in fata airbag-ul se detoneaza doar prima treapta, cam 40-50% din volumul maxim, daca este aplecat intr-o parte detoneaza sau nu airbag-ul lateral sau cortina, etc...) toate aceste "clasificari" (si exista multe credeti-ma...barbat adult, femeie adulta, copil, pachet, ....) se folosesc ptr a stabili configuratia optima de deschidere a airbag-urilor si de retragere a centurilor...de exemplu un astfel de sistem poate sa detecteze in caz de accident daca pe locul din dreapta este de exmeplu o cutie mare in loc de pasager si sa nu detoneze airbagul ptr a minimiza costurile de reparatie ulterioara.



la unele masini da...oricum iti recomand sa porti centura tocmai ptr a nu testa pe propria figura cum e sa ti se detoneze un airbag in fata...e o senzatie apropiata de a cea de croseu in figura de la un boxeur. ca sa nu mai zic ca centura te poate tine pe scaun ca sa nu zbori prin parbriz, lucru pe care airbag-urile nu le pot face.

AIRBAG-URILE NU ITI SALVEAZA VIATA INDIFERENT DE CONDITIILE ACCIDENTULUI!  airbag-urile, ca si centura de altfel, sau toate sistemele de siguranta pasiva/activa dintr-o masina iti acorda fiecare doar cate o sansa in plus. Nu garanteaza ca scapi cu viata, ele doar vor incerca sa minimizez pagubele. e posibil ca in unele cazuri airbag-urile sa faca mai mult rau (de exemplu cand se detoneaza fara ca pasagerul sa fie intr-o pozitie sigura -> adica atunci cand nu poarta centura), sistemul de siguranta al masinii te ajuta atunci cand si tu il utilizezi asa cum a fost el proiectat sa functioneze (adica ca un sistem, nu doar ca element). Airbag-urile singure, fara centuri de siguranta, sunt cvasi inutile chiar periculoase, pe cand atunci cand sunt folosite impreuna, asa cum ar trebui (nu centura trasa prin spatele scaunului sau alte "haiducisme" de astea) iti adauga cateva procente buna la probabilitatea de a supravietui unui impact.

la gama Dacia, o parte din sistemul de airbag (ACU si senzori) sunt facute(asamblate) de Continental (ACU la Continental Sibiu, senzorii la Continental Ingolstadt, Germania) si sunt chiar OK.Proiectarea lor a fost facuta la COntinental Temic Ingolstadt, Germania. NU sunt de ultima generatie e drept (din motiv de costuri) dar sunt sisteme verificate de-a lungul timpului, si sunt functionale. Sisteme similare se monteaza inclusiv pe masini din gama Volvo sau Saab  :naughty:

in mod normal airbagurile se detoneaza la viteze mai mari de 23km/h (adica decelerari bruste de la 23km/h la 0km/h). Sub viteaza aceasta se considera ca airbag-ul face mai mult rau (pasagerii supravituiesc in general unui astfel de impact si fara ajutorul airbag-ului) si cresc costurile ulterioare de reparatie a masinii (inlocuire airbag-uri, inlocuire bord,...).

se testeaza pana la viteze de 70-80km/h peste aceste viteze se considera ca ajutorul airbag-urilor este nesemnificativ...adica trebuie sa speri ca te iubeste cineva acolo sus, ca airbag-urile sunt degeaba.
2. Nu o sa vezi la nici o masina moderna asa ceva :)
3. A) Ce se monteaza pe stalpi sunt senzori piezo, nicidecum senzori de acceleratie :) VOLVO S60, Audi A8, Audi A4 si alte masini au astfel de senzori
B ) Corect, asa au OPEL-urile si alte marci.
4. Cortinele nu sunt doar pentru rostogolire. Ele trebuie sa sara si la impact lateral.
5. De unde scoti atatia senzori montati prin bara? :) Nu exista asa ceva la masinile moderne.

In general la masinile fara senzor de ocupare a scaunului airbag-ul sare si daca nu ai centura pusa. Airbag-ul din volan sare la orice masina primul.



Caz concret, Audi A4 ultimul model, dat cu spatele de un copac, i-a sarit airbag-ul cortina si airbag-ul din scaunul repectiv. Scaunul era ocupat, dar ocupantul nu purta centura.

#59
l_stoian79

l_stoian79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,786
  • Înscris: 29.08.2006

View PostDarkAngelBv, on 5th May 2011, 23:01, said:

....
2. Nu o sa vezi la nici o masina moderna asa ceva :)  -> hai sa nu ne contrazicem  :rolleyes: , e drept ce intelegem fiecare prin "masina moderna" poate fi diferit, de aia nu are rost sa analizam chestia asta acuma...

3. A) Ce se monteaza pe stalpi sunt senzori piezo, nicidecum senzori de acceleratie :) Volvo S60, Audi A8, Audi A4 si alte masini au astfel de senzori -> piezo este efectul pe care se bazeaza in masurarea acceleratiei. Senzorul transmite o marime electrica care variaza odata cu valoarea acceleratiei (g mai mare -> curent/tensiune mai mare). Acea marime electrica se obtine prin efect piezolelectric, da e adevarat. Noi le spunem senzori de acceleratie fiindca valoarea masurata depinde direct de acceleratie.
B ) Corect, asa au OPEL-urile si alte marci.  -> si senzorii de presiune sunt tot piezoelectrici  :naughty: , fiindca presiunea aerului actioneaza asupra unei capsule barometrice care contine elemente piezoelectrice. Creste presiunea -> creste curentul/voltajul.

4. Cortinele nu sunt doar pentru rostogolire. Ele trebuie sa sara si la impact lateral.  -> corect.

5. De unde scoti atatia senzori montati prin bara? :) Nu exista asa ceva la masinile moderne. -> hai sa nu ne contrazicem  :rolleyes: , numarul senzorilor (nr maxim) depinde de cate de low/high cost este masina respectiva. Daca este o masina high-end la care se pune accentul pe securitate si nu neaparat pe pret redus, numarul de senzori este mai mare, fiindca un numar mai mare de senzori ofera o "imagine" mai clara asupra fortei si directiei impactului, lucru care ajuta in stabilirea ordinii si puterii de detonare a airbag-urilor ptr a asigura protectia maxima.

In general la masinile fara senzor de ocupare a scaunului airbag-ul sare si daca nu ai centura pusa. Airbag-ul din volan sare la orice masina primul. -> corect


Caz concret, Audi A4 ultimul model, dat cu spatele de un copac, i-a sarit airbag-ul cortina si airbag-ul din scaunul repectiv. Scaunul era ocupat, dar ocupantul nu purta centura.

toate consideratiile de mai sus se bazeaza pe sistemele de siguranta facute de SiemensVDO/Continental. Nu vorbesc despre solutiile Bosch/TRW/Autoliv/Denso, bineinteles ca exista si alte solutii.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate