![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
cand se deschid airbagurile?
Last Updated: May 09 2011 10:01, Started by
bubalus
, Apr 26 2008 00:09
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#55
Posted 01 May 2011 - 10:07
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
cacso da
pe fata conti eco 3 noi, rulate vreo 5000km pe spate debica navigator all season noi rulate vreo 3000km in curba cred ca aveam intre 80-100 |
#56
Posted 01 May 2011 - 20:54
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
e curba ce se vede in spate? ai taiat-o si ai intrat nitelus pe aratura ce se vede in stinga?
altfel nu imi explic cum s-a intimplat ca ulei/polei nu pare sa fie.... |
#57
Posted 05 May 2011 - 21:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
in curba de unde e facuta poza. unde stateam cand am facut poza e cam sfarsitul curbei. da un google earth si vezi
|
#58
Posted 05 May 2011 - 22:01
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
@VipeR85, noroc ca ai casco, macar nu scoti bani din buzunarul propriu
![]()
exista mai multe configuratii (vorbesc de masini generatia >2000) : 1) masina care are doar airbag sofer si centuri simple (eventual si airbag pasager) nu contine senzori in bara fata neaparat. Accelerometru se afla in computerul ptr airbag (care poate fi pus in zona schimbatorului de viteze (asa numitul "tunel central") 2) masina care are airbag sofer&pasager si centuri de pretensionare (alea de te trag in scaun). Acolo exista si 1/2 senzori frontali montati pe bara fata (de fapt pe armatura metalica aflata sub bara de plastic. Sunt senzori de acceleratie mecanici (fara mercur sau alte solutii de astea). acestia sunt conectati la unitatea de comanda a airbagului (ACU) si deobicei semnalul dat de senzorii frontali comanda "retragerea" centurilor. Rolul "pretensionarii" centurilor este de a aduce soferul/pasagerul cat mai departe de airbag (imaginati-va ca pasagerul cotrobaie prin torpedou dupa ceva la momentul impactului, iar airbagul i se detoneaza in fata fara ca pasagerul sa fie tras in spate.... banuiti ca urmeaza o fractura de coloana sau ceva similar). La masinile noi (cu pretensionare) airbag-urile nu functioneaza daca nu este centura pusa. Senzorii exteriori se monteaza in bara fata ptr a fi primii care sesizeaza impactul si a castiga cateva milisecunde, aceste milisecunde pot face diferenta intre viata si moarte. 3) masina este dotata cu airbaguri frontale si laterale. atunci pe langa senzorii din bara fata, mai exista si senzori externi laterali. Astia pot fi de 2 feluri: a) senzori de acceleratie -> sunt identici cu senzorii din bara fata ca principiu de functionare (si in 99% din cazuri sunt identici si dpdv constructiv). Se monteaza in stalpii laterali (B-pillar) deoarece acolo structura este cea mai rigida si sesizeaza imediat orice variatie de acceleratie. ![]() 4) masina este inzestrata si cu airbag-uri cortina (ptr rostogolire). in acest caz, in unitatea de control a ACU exista un senzor de acceleratie special care sesizeaza rotatia/acceleratia in jurul axei longitudinale sai a axei verticale. Aceste componente pot fi interpretate ptr a "sesiza" rostogolirea masinii. In functie de ce masoara acesti senzori airbag-urile cortina se deschid sau nu. Aceste airbag-uri cortina se mai pot deschide in unele cazuri (in functie de cum este configurat programul ACU) sa se deschida si in caz de impact lateral ptr a asigura o protectie crescuta la nivelul capului. 5) impact din spate: airbag-urile nu au nici o treaba, se folosesc "tetiere active" care se deplaseaza spre capul tau ptr a-i oferi un sprijin si a evita cazul in care iti rupi gatul cand capul iti este "aruncat" spre spate. Se folosesc senzori de acceleratie montati in bara spate, senzori identici cu cei din bara fata. 6) alte cazuri: airbag-uri la picioare, airbag-uri care se deschid in 2-3 trepte, centuri retractabile ptr pasagerii spate. Ptr aceste configuratii deobicei se folosesc senzori/sisteme suplimentare de detectie a pozitiei pasagerului si de clasificare a acestuia. Cu alte cuvinte prin intermediul acestor sisteme OC (Occupant Classification) se stabileste cum va fi detonat airbag-ul (daca pasagerul este aplecat in fata airbag-ul se detoneaza doar prima treapta, cam 40-50% din volumul maxim, daca este aplecat intr-o parte detoneaza sau nu airbag-ul lateral sau cortina, etc...) toate aceste "clasificari" (si exista multe credeti-ma...barbat adult, femeie adulta, copil, pachet, ....) se folosesc ptr a stabili configuratia optima de deschidere a airbag-urilor si de retragere a centurilor...de exemplu un astfel de sistem poate sa detecteze in caz de accident daca pe locul din dreapta este de exmeplu o cutie mare in loc de pasager si sa nu detoneze airbagul ptr a minimiza costurile de reparatie ulterioara. la unele masini da...oricum iti recomand sa porti centura tocmai ptr a nu testa pe propria figura cum e sa ti se detoneze un airbag in fata...e o senzatie apropiata de a cea de croseu in figura de la un boxeur. ca sa nu mai zic ca centura te poate tine pe scaun ca sa nu zbori prin parbriz, lucru pe care airbag-urile nu le pot face. AIRBAG-URILE NU ITI SALVEAZA VIATA INDIFERENT DE CONDITIILE ACCIDENTULUI! airbag-urile, ca si centura de altfel, sau toate sistemele de siguranta pasiva/activa dintr-o masina iti acorda fiecare doar cate o sansa in plus. Nu garanteaza ca scapi cu viata, ele doar vor incerca sa minimizez pagubele. e posibil ca in unele cazuri airbag-urile sa faca mai mult rau (de exemplu cand se detoneaza fara ca pasagerul sa fie intr-o pozitie sigura -> adica atunci cand nu poarta centura), sistemul de siguranta al masinii te ajuta atunci cand si tu il utilizezi asa cum a fost el proiectat sa functioneze (adica ca un sistem, nu doar ca element). Airbag-urile singure, fara centuri de siguranta, sunt cvasi inutile chiar periculoase, pe cand atunci cand sunt folosite impreuna, asa cum ar trebui (nu centura trasa prin spatele scaunului sau alte "haiducisme" de astea) iti adauga cateva procente buna la probabilitatea de a supravietui unui impact. la gama Dacia, o parte din sistemul de airbag (ACU si senzori) sunt facute(asamblate) de Continental (ACU la Continental Sibiu, senzorii la Continental Ingolstadt, Germania) si sunt chiar OK.Proiectarea lor a fost facuta la COntinental Temic Ingolstadt, Germania. NU sunt de ultima generatie e drept (din motiv de costuri) dar sunt sisteme verificate de-a lungul timpului, si sunt functionale. Sisteme similare se monteaza inclusiv pe masini din gama Volvo sau Saab ![]() in mod normal airbagurile se detoneaza la viteze mai mari de 23km/h (adica decelerari bruste de la 23km/h la 0km/h). Sub viteaza aceasta se considera ca airbag-ul face mai mult rau (pasagerii supravituiesc in general unui astfel de impact si fara ajutorul airbag-ului) si cresc costurile ulterioare de reparatie a masinii (inlocuire airbag-uri, inlocuire bord,...). se testeaza pana la viteze de 70-80km/h peste aceste viteze se considera ca ajutorul airbag-urilor este nesemnificativ...adica trebuie sa speri ca te iubeste cineva acolo sus, ca airbag-urile sunt degeaba. ![]() 3. A) Ce se monteaza pe stalpi sunt senzori piezo, nicidecum senzori de acceleratie ![]() B ) Corect, asa au OPEL-urile si alte marci. 4. Cortinele nu sunt doar pentru rostogolire. Ele trebuie sa sara si la impact lateral. 5. De unde scoti atatia senzori montati prin bara? ![]() In general la masinile fara senzor de ocupare a scaunului airbag-ul sare si daca nu ai centura pusa. Airbag-ul din volan sare la orice masina primul. Caz concret, Audi A4 ultimul model, dat cu spatele de un copac, i-a sarit airbag-ul cortina si airbag-ul din scaunul repectiv. Scaunul era ocupat, dar ocupantul nu purta centura. |
#59
Posted 09 May 2011 - 10:01
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
.... 2. Nu o sa vezi la nici o masina moderna asa ceva ![]() ![]() 3. A) Ce se monteaza pe stalpi sunt senzori piezo, nicidecum senzori de acceleratie ![]() B ) Corect, asa au OPEL-urile si alte marci. -> si senzorii de presiune sunt tot piezoelectrici ![]() 4. Cortinele nu sunt doar pentru rostogolire. Ele trebuie sa sara si la impact lateral. -> corect. 5. De unde scoti atatia senzori montati prin bara? ![]() ![]() In general la masinile fara senzor de ocupare a scaunului airbag-ul sare si daca nu ai centura pusa. Airbag-ul din volan sare la orice masina primul. -> corect Caz concret, Audi A4 ultimul model, dat cu spatele de un copac, i-a sarit airbag-ul cortina si airbag-ul din scaunul repectiv. Scaunul era ocupat, dar ocupantul nu purta centura. toate consideratiile de mai sus se bazeaza pe sistemele de siguranta facute de SiemensVDO/Continental. Nu vorbesc despre solutiile Bosch/TRW/Autoliv/Denso, bineinteles ca exista si alte solutii. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users