cand se deschid airbagurile?
Last Updated: May 09 2011 10:01, Started by
bubalus
, Apr 26 2008 00:09
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#38
Posted 10 November 2009 - 13:24
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Evergreen, on 9th November 2009, 13:51, said: acu' depinde de la masina la masina; unele au modulul de airbag pe linga maneta CV, altele pe la picioare io am desfacut si capitonajele stilpilor cind am tras fire la boxe si nici acolo nu am vazut senzorii ok ok, senzorul ala inertial are la interior ce am zis eu; am pe acasa vreo 2 baloane cu mercur si cind respectivul balon e inclinat mercurul uneste 2 contacte, asa ca probabil ceva in genul asta e si la interior. o sa mai sap si revin cu amanunte ![]() Eu as zice ca rolul airbagului este ca sa ajute la identificarea cadavrelor, adica sa nu fie fata prea desfigurata in urma impactului. Eu de cele mai multe ori, cand am vazut la serviceuri masini depozitate cu airbagurile sarite, mai toate erau patate cu sange. Un airbag e scump dar daca cumva scapi cu viata din accident , ganditiva cat costa un rand de dinti noi in banii de astazi , si veti vedea ca merita banii, e mai ieftin ca dentistul, sau operatia estetica de rinoplastie. |
#39
Posted 10 November 2009 - 13:40
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
eu am asemanat baloanele alea cam cu ce cred eu ca e acolo la interior; poate balonul e compartimentat si la soc, din inertie sparge perete interior si atunci face contactul
ca e balon sau nu, e mai putin important ![]() |
#40
Posted 10 November 2009 - 14:12
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Sunt mult prea imprecise alea. Se folosesc accelerometre solid state, in mai toate aplicatiile.
[ http://img.zdnet.com/techDirectory/_MEMSIC.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#41
Posted 10 November 2009 - 14:55
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
bai nenicii, baloanele alea de care ziceam cred ca sint mai batrine ca mine...
era vb de principiu de functionare nicidecum ca aia e acolo ![]() Edited by Evergreen, 10 November 2009 - 14:56. |
#42
Posted 16 March 2011 - 04:53
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
bubalus, on 26th April 2008, 00:09, said: am si eu o nedumerire... Airbagurile de pe loganurile care au asa ceva sunt functionale? eu personal am lovit frontal loganul de servici (30-40 km/h...radiator spart) nu a sarit airbagul, un coleg a intrat frontal intr-un tir parcat (a fost cat pe aci sa dea paguba totala..masian cateva luni de service)...nu a sarit airbagul...azi un prietem mi-a povestit ca loganul de la firma lor a facut accident... 70-80 km/h frontal... cu sofer lovit cu capul de volan...masina serios avariata (nu a mai pornit)...airbagul nu a sarit. daca stau si ma gandesc...nu am vazut airbaguri deschise vreodata la Logan... sunt doar de forma?... acolo unde scrie Airbag ...e doar o cutie goala? Nu am nimic cu Loganul. Chiar cred ca e o masina decenta spre buna pt. banii ei. Am un logan de servici 2 ani si peste 80 000 km (santier)...merge brici... dar ma nelinisteste problema cu airbagurile... sunt de forma? Un airbag se deschide la minim 20-24 km/h. |
#43
Posted 20 March 2011 - 21:35
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Un airbag se deschide in functie de cat de rapida e decelerarea , nu la o anumita viteza. Daca tu la 20-24km/h lovesti vehiculul din fata ta care circula cu 19km/h ( nu din sens opus ) nu se va deschide niciun airbag. Eu am avut un accident de curant , am lovit cu vreo 40km/h(estimare) in lateralul unui SUV. Mi-au sarit airbag-urile dar nu le-am atins , probabil datorita capsei pirotehnice de la centura care te trage inapoi in scaun ( Opel Corsa C , la Logan nu stiu daca exista asa ceva )
|
#46
Posted 29 April 2011 - 22:01
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
incercat azi pe propria piele...impact cu scutul intr-un cap de pod pe la 80km/h (da inca traiesc, doar cu 2 zgarieturi)...airbagurile au sarit frumusel...amandoua. eu nu purtam centura deci tot sar cu sau fara centura pusa
|
|
#48
Posted 30 April 2011 - 05:58
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
DonGiulliano, on 1st April 2011, 22:02, said: daca esti lovit foarte violent din spate in timp ce stai pe loc - masina care te loveste are undeva la 80 - 90 km/ora, ti se deschid airbagurile frontale? la Logan vorbesc. Bine ca nu se deschid ! Asta ar fi mai trebuit! O cheltuiala in plus. La impact din spate, forta de inertie nu te proiecteaza cu nasul in parbriz ci te apasa pe spatarul scaunului. (Fizica de clasa a IX-a. ) Mai gandesc si francezii aia de la Renault, ca doar n-au capatana de gaina. |
#49
Posted 30 April 2011 - 14:06
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Evergreen, on 8th November 2009, 00:34, said: senzorii aia nu sint in bara si in usi (am ceva usi desfacute la activ..) ; din ce am inteles sint niste capsule ce se sparg la soc si fac contact pt declansarea airbagurilor exista mai multe configuratii (vorbesc de masini generatia >2000) : 1) masina care are doar airbag sofer si centuri simple (eventual si airbag pasager) nu contine senzori in bara fata neaparat. Accelerometru se afla in computerul ptr airbag (care poate fi pus in zona schimbatorului de viteze (asa numitul "tunel central") 2) masina care are airbag sofer&pasager si centuri de pretensionare (alea de te trag in scaun). Acolo exista si 1/2 senzori frontali montati pe bara fata (de fapt pe armatura metalica aflata sub bara de plastic. Sunt senzori de acceleratie mecanici (fara mercur sau alte solutii de astea). acestia sunt conectati la unitatea de comanda a airbagului (ACU) si deobicei semnalul dat de senzorii frontali comanda "retragerea" centurilor. Rolul "pretensionarii" centurilor este de a aduce soferul/pasagerul cat mai departe de airbag (imaginati-va ca pasagerul cotrobaie prin torpedou dupa ceva la momentul impactului, iar airbagul i se detoneaza in fata fara ca pasagerul sa fie tras in spate.... banuiti ca urmeaza o fractura de coloana sau ceva similar). La masinile noi (cu pretensionare) airbag-urile nu functioneaza daca nu este centura pusa. Senzorii exteriori se monteaza in bara fata ptr a fi primii care sesizeaza impactul si a castiga cateva milisecunde, aceste milisecunde pot face diferenta intre viata si moarte. 3) masina este dotata cu airbaguri frontale si laterale. atunci pe langa senzorii din bara fata, mai exista si senzori externi laterali. Astia pot fi de 2 feluri: a) senzori de acceleratie -> sunt identici cu senzorii din bara fata ca principiu de functionare (si in 99% din cazuri sunt identici si dpdv constructiv). Se monteaza in stalpii laterali (B-pillar) deoarece acolo structura este cea mai rigida si sesizeaza imediat orice variatie de acceleratie. ![]() 4) masina este inzestrata si cu airbag-uri cortina (ptr rostogolire). in acest caz, in unitatea de control a ACU exista un senzor de acceleratie special care sesizeaza rotatia/acceleratia in jurul axei longitudinale sai a axei verticale. Aceste componente pot fi interpretate ptr a "sesiza" rostogolirea masinii. In functie de ce masoara acesti senzori airbag-urile cortina se deschid sau nu. Aceste airbag-uri cortina se mai pot deschide in unele cazuri (in functie de cum este configurat programul ACU) sa se deschida si in caz de impact lateral ptr a asigura o protectie crescuta la nivelul capului. 5) impact din spate: airbag-urile nu au nici o treaba, se folosesc "tetiere active" care se deplaseaza spre capul tau ptr a-i oferi un sprijin si a evita cazul in care iti rupi gatul cand capul iti este "aruncat" spre spate. Se folosesc senzori de acceleratie montati in bara spate, senzori identici cu cei din bara fata. 6) alte cazuri: airbag-uri la picioare, airbag-uri care se deschid in 2-3 trepte, centuri retractabile ptr pasagerii spate. Ptr aceste configuratii deobicei se folosesc senzori/sisteme suplimentare de detectie a pozitiei pasagerului si de clasificare a acestuia. Cu alte cuvinte prin intermediul acestor sisteme OC (Occupant Classification) se stabileste cum va fi detonat airbag-ul (daca pasagerul este aplecat in fata airbag-ul se detoneaza doar prima treapta, cam 40-50% din volumul maxim, daca este aplecat intr-o parte detoneaza sau nu airbag-ul lateral sau cortina, etc...) toate aceste "clasificari" (si exista multe credeti-ma...barbat adult, femeie adulta, copil, pachet, ....) se folosesc ptr a stabili configuratia optima de deschidere a airbag-urilor si de retragere a centurilor...de exemplu un astfel de sistem poate sa detecteze in caz de accident daca pe locul din dreapta este de exmeplu o cutie mare in loc de pasager si sa nu detoneze airbagul ptr a minimiza costurile de reparatie ulterioara. VipeR85, on 29th April 2011, 23:01, said: incercat azi pe propria piele...impact cu scutul intr-un cap de pod pe la 80km/h (da inca traiesc, doar cu 2 zgarieturi)...airbagurile au sarit frumusel...amandoua. eu nu purtam centura deci tot sar cu sau fara centura pusa la unele masini da...oricum iti recomand sa porti centura tocmai ptr a nu testa pe propria figura cum e sa ti se detoneze un airbag in fata...e o senzatie apropiata de a cea de croseu in figura de la un boxeur. ca sa nu mai zic ca centura te poate tine pe scaun ca sa nu zbori prin parbriz, lucru pe care airbag-urile nu le pot face. AIRBAG-URILE NU ITI SALVEAZA VIATA INDIFERENT DE CONDITIILE ACCIDENTULUI! airbag-urile, ca si centura de altfel, sau toate sistemele de siguranta pasiva/activa dintr-o masina iti acorda fiecare doar cate o sansa in plus. Nu garanteaza ca scapi cu viata, ele doar vor incerca sa minimizez pagubele. e posibil ca in unele cazuri airbag-urile sa faca mai mult rau (de exemplu cand se detoneaza fara ca pasagerul sa fie intr-o pozitie sigura -> adica atunci cand nu poarta centura), sistemul de siguranta al masinii te ajuta atunci cand si tu il utilizezi asa cum a fost el proiectat sa functioneze (adica ca un sistem, nu doar ca element). Airbag-urile singure, fara centuri de siguranta, sunt cvasi inutile chiar periculoase, pe cand atunci cand sunt folosite impreuna, asa cum ar trebui (nu centura trasa prin spatele scaunului sau alte "haiducisme" de astea) iti adauga cateva procente buna la probabilitatea de a supravietui unui impact. la gama Dacia, o parte din sistemul de airbag (ACU si senzori) sunt facute(asamblate) de Continental (ACU la Continental Sibiu, senzorii la Continental Ingolstadt, Germania) si sunt chiar OK.Proiectarea lor a fost facuta la COntinental Temic Ingolstadt, Germania. NU sunt de ultima generatie e drept (din motiv de costuri) dar sunt sisteme verificate de-a lungul timpului, si sunt functionale. Sisteme similare se monteaza inclusiv pe masini din gama Volvo sau Saab ![]() in mod normal airbagurile se detoneaza la viteze mai mari de 23km/h (adica decelerari bruste de la 23km/h la 0km/h). Sub viteaza aceasta se considera ca airbag-ul face mai mult rau (pasagerii supravituiesc in general unui astfel de impact si fara ajutorul airbag-ului) si cresc costurile ulterioare de reparatie a masinii (inlocuire airbag-uri, inlocuire bord,...). se testeaza pana la viteze de 70-80km/h peste aceste viteze se considera ca ajutorul airbag-urilor este nesemnificativ...adica trebuie sa speri ca te iubeste cineva acolo sus, ca airbag-urile sunt degeaba. Edited by l_stoian79, 30 April 2011 - 14:21. |
#50
Posted 30 April 2011 - 15:32
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
cam asa a ajuns masinuta mea dupa ce i -sau deschis airbagurile....derapaj cu spatele intr-o curba periculoasa.
|
#52
Posted 30 April 2011 - 21:13
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
#54
Posted 30 April 2011 - 22:22
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
ai casco?
anvelopele in ce stare erau? cit de tare ai intrat pe viraj? Edited by Evergreen, 30 April 2011 - 22:24. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users