![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
cand se deschid airbagurile?
Last Updated: May 09 2011 10:01, Started by
bubalus
, Apr 26 2008 00:09
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#19
Posted 09 September 2009 - 20:12
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
nici in acest caz nu s-a activat airbagul soferului . accident cam la 70 km /h . masina s-a intors pe platforma . capota a fost indreptata oarecum era botita de a crapat parbrizul . ambii ocupanti au avut centura si doar soferul are airbag . o precizare , loganul a lovit o masina de pe acelas sens de mers care a oprit / incetinit in scurt sa intoarca . totusi din cate stiu la eurncap se testeaza la 60km/h si mereu se deschid cam toate airbagurile .... |
#20
Posted 09 September 2009 - 23:01
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Ma indoiesc ca impactul a fost la 70, poate cand a franat avea 70.
|
#21
Posted 10 September 2009 - 07:53
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
este posibil si acest lucru si precizarea ca a lovit o masina papuc cu viteza foarte mica sub care a intrat si din acest motiv accidentul nu se compara cu cel in care intri intr-un zid sau cap de pod la aceeasi viteza .
|
#22
Posted 11 September 2009 - 14:53
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
#23
Posted 11 September 2009 - 23:34
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
nu stiu ce sa zic
nu sunt sigur ca ar fi trebuit sa se deschida, usa pare un pic indoita dar totusi ... |
#24
Posted 26 September 2009 - 14:57
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
salut,
Din ce am citit in acest topic si din experienta proprie, in ceea ce priveste airbag-urile am tras urmatoarea concluzie: airbagurile (cel putin cele frontale) reprezinta o sursa de crestere a pretului autoturismului, fiind considerata dotare suplimentara. Argument: Airbag-urile se umfla dar centura de siguranta te trage in scaun. Mai mult, declansarea airbag-urilor frontale provoaca si alte pagube autoturismului (parbriz spart de ex) fapt ce ii determina pe inspectorii de asigurari sa considere dauna totala daca se deschid airbag-urile. Cred ca deschiderea airbag-urilor depinde de interesele producatorului autoturismului. Spun asta pt ca, daca posesorii de Logan se vaita ca nu sar airbag-urile, la Ford focus e tocmai invers: eu am intrat in autoturismul din fata mea la plecarea de pe loc in intersectie, deci viteza f mica, si s-au declansat. Masina mea nu a patit nimic la sisteme, nici bara nu s-a spart, mi-am continuat drumul (cu acceptul rar-ului). Doar parbriz spart de airbag si tragarul indoit putin. Unui coleg posesor de Ford Focus i s-au declansat la iesirea de pe carosabil pe aratura (ATAT! fara rasturnare sau altceva). Concluzia este ca airbag-urile sunt surse de venit mai mult decat sisteme de protectie (e foarte scump un airbag nou!). Referitor la functionarea lor, din schema electrica reiese ca si airbag-urile si declansatoarele centurilor sunt activate de acelasi controler iar activarea airbag-urilor nu depinde de cea a centurilor. In mod normal la impacturi mici (ca in cazul meu) ar trebui sa fie declansate decat centurile. Dar... Stima |
#25
Posted 29 September 2009 - 18:04
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Am vazut un Logan avariat nu demult si va zic sigur ca acele airbag-uri se deschid numai cand masina e pe jumate desfigurata. si pt ca un myth sa fie busted, merge si fara centuri. m-am convins si singur...
si airbagurile la loganul ce l-am vazut erau parca varuite(acoperite de un praf foarte fin alb) numai ca nu stiu exact de ce ambele aveau o gaura in partea stanga jos de tot. si culmea, masina nu e dauna totala. e doar 70% din pretul de catalog e decontat desi masina nu mai are mare parte din motor Edited by protectit, 29 September 2009 - 18:06. |
#26
Posted 01 October 2009 - 17:59
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
nici in acest caz nu s-a activat airbagul soferului . accident cam la 70 km /h . masina s-a intors pe platforma . capota a fost indreptata oarecum era botita de a crapat parbrizul . ambii ocupanti au avut centura si doar soferul are airbag . ............................ Maxim un ~40/h dar si asa mi se pare mult, sigur era pe franare si pe la 30-35/h i-a tras una. La 50-60/h e mult mai sifonata. Un prieten bun a avut accident cu Loganu, impact frontal cu un 4x4 (Hyundai parca), el un mic inconvenient la spate, la noada curului, ea - bordu i-a prins ambele picioare, fracturi multe (vreo 8, oasele de la picioare franjuri si bazinulrupt in trei bucati). S-au deschis ambele airbaguri. Alea 3 stele luate cred eu ca sunt chiar adevarate. |
#27
Posted 07 October 2009 - 23:21
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cat aveau? 20 sau 25km/h?
Edited by ssergiu, 07 October 2009 - 23:21. |
#28
Posted 07 November 2009 - 22:24
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
numai ca nu stiu exact de ce ambele aveau o gaura in partea stanga jos de tot. Prietene airbagul are gaurica aia sa poata iesi aerul afara cand dai cu fata de "perna" ca altfel te-ai lovi ca de un zid cu fata. Airbagurile sunt concepute sa se umfle si dezumfle intr-o fractiune de secunda. |
|
#29
Posted 07 November 2009 - 22:52
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Airbagul frontal se activeaza cu senzori aflati in bara frontala. Airbagul lateral se activeaza cu senzorii aflati in usa. Care nu trebuie sa fie "stersa" ci lovita direct, perpendicular.
Stelele NCAP sunt cea mai mare vrajela de marketing. Sunt comparabile numai la lovirea unui autoturism de aceeasi greutate. Cand loviti un autoturism de masa dubla, "stelele" aluia se "multiplica" cu patratul raportului maselor implicate. Asta pentru ca testarea ia in considerare numai energia cinetica a autoturismului testat. Care energie este proportionala cu masa. Mai pe intels: Un autoturism de 1000kg lansat cu 36km/h impotriva unei bariere fixe trebuie sa absoarba o energie de 500kJ. Unul de 2000kg pentru a capata aceleasi "stele" trebuie sa absoarba 1000kJ. Dar cand se lovesc fata in fata (sau fata in spate care sta) la 36km/h (viteza rezultanta intre cei 2), energia totala de disipat este 1500kJ. Care energie, conform conservarii impulsului se va duce 1000kJ la autoturismul mai usor si 500kJ la ala greul. Deci cel usor, care are acel numar de "stele" date pentru absorbirea a 500kJ trebuie sa absoarba acum 1000kJ - vai de mama lor. Cel greu, care are acelasi numar de "stele" date pentru absorbirea a 1000kJ, acum are de absorbit numai 500kJ - foarte lejer. Edited by SuperDuper, 07 November 2009 - 22:55. |
#30
Posted 07 November 2009 - 23:30
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
si airbagurile la loganul ce l-am vazut erau parca varuite(acoperite de un praf foarte fin alb) numai ca nu stiu exact de ce ambele aveau o gaura in partea stanga jos de tot. si culmea, masina nu e dauna totala. e doar 70% din pretul de catalog e decontat desi masina nu mai are mare parte din motor 2) dupa cum sunt sigur ca stii, airbag-urile nu se umfla cu ajutorul unei pompe, ci in urma unei detonari. Pe unde vrei sa iasa gazele rezultate? Sau tu preferi ca airbag-ul sa ramana umflat sa-ti spargi dintii in el si sa-ti rupi coloana? Nu ti se pare logic ca sa functioneze precum o saltea, sa atenueze impactul, in loc sa se comporte ca un zid? 3) Pt toti cei care va plangeti ca nu s-a declansat airbag-ul, dar mentionati ca soferul a scapat nevatamat: airbag-ul nu este o perna pufoasa, ci poate provoca mai mult rau daca nu ai centura pusa sau daca decelerarea nu depaseste o anumta limita. Intr-un accident grav, airbag-ul este cel mai mic rau dintre rele, pe principiul mai bine te izbesti cu capul de o saltea subtire, cu consecintele de rigoare, decat sa ajungi la 2m sub pamant. Edited by snitel, 07 November 2009 - 23:31. |
#31
Posted 07 November 2009 - 23:34
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
senzorii aia nu sint in bara si in usi (am ceva usi desfacute la activ..) ; din ce am inteles sint niste capsule ce se sparg la soc si fac contact pt declansarea airbagurilor
|
#32
Posted 07 November 2009 - 23:36
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
"Stelele NCAP sunt cea mai mare vrajela de marketing" - foarte corect si urit din partea lor ca nu au gasit teste reale din trafic pe care sa te poti baza .
Deaia imi plac masinile mari ![]() |
#33
Posted 09 November 2009 - 03:24
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
senzorii aia nu sint in bara si in usi (am ceva usi desfacute la activ..) ; din ce am inteles sint niste capsule ce se sparg la soc si fac contact pt declansarea airbagurilor Nu sunt capsule, sunt senzori inertiali electronici. Cei laterali, am gresit, nu se afla in usa ci in stalpii laterali (trebuie scos scaunul sa ai acces la panoul ala). http://en.wikipedia....ring_conditions Quote The airbag sensor is a MEMS accelerometer, which is a small integrated circuit with integrated micro mechanical elements. The microscopic mechanical element moves in response to rapid deceleration, and this motion causes a change in capacitance, which is detected by the electronics on the chip that then sends a signal to fire the airbag. The most common MEMS accelerometer in use is the ADXL-50 by Analog Devices, but there are other MEMS manufacturers as well.Initial attempts using mercury switches did not work well. Before MEMS, the primary system used to deploy airbags was called a "rolamite". A rolamite is a mechanical device, consisting of a roller suspended within a tensioned band. As a result of the particular geometry and material properties used, the roller is free to translate with little friction or hysteresis. This device was developed at Sandia National Laboratories. The rolamite, and similar macro-mechanical devices were used in airbags until the mid-1990s when they were universally replaced with MEMS. [ http://capav.com/Audi/Misc/G180%20Side%20Airbag%20Sensor.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.veryuseful.com/mustang/tech/airBag/images/airBagPartsLoc91.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by SuperDuper, 09 November 2009 - 03:29. |
|
#34
Posted 09 November 2009 - 13:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
acu' depinde de la masina la masina; unele au modulul de airbag pe linga maneta CV, altele pe la picioare
io am desfacut si capitonajele stilpilor cind am tras fire la boxe si nici acolo nu am vazut senzorii ok ok, senzorul ala inertial are la interior ce am zis eu; am pe acasa vreo 2 baloane cu mercur si cind respectivul balon e inclinat mercurul uneste 2 contacte, asa ca probabil ceva in genul asta e si la interior. o sa mai sap si revin cu amanunte ![]() |
#35
Posted 09 November 2009 - 16:19
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
atat timp cat sunteti vi si nevatamati multumitii lui al de sus ca nu au sarit airbagurile ca nu e deloc placut...
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users