Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Casa din lemn, noua modă în construcții
Last Updated: Aug 01 2017 11:20, Started by
zfcristian
, Aug 29 2006 07:42
·
0
#901
Posted 09 July 2009 - 17:14
pentru a evita caldura prea mare in pod,se face un sistem de ventilatie, pentru aerul cald care se formeaza sa scape afara, cu guri de aerisiri in acoperisi, si in zone calde chiar se monteaza un ventilator cu termostat care trage aerul cald afara,( eu asa am) gratarele care se pun la gurile de aerisiri,vara le deschizi si iarna le inchizi. eu nu le mai inchid iarna, pentru ca nu este nevoie, nu scapa aerul cald asa de mult afara iarna ca sa fie nevoie sa le inchid,prefer sa circule aerul putin ,sa fie mai proaspat in camere. deci...aerul circula in general de jos in sus,cind este incalzit, de jos in sus, si intre etaje si pina in acoperis pe fiecare nivel,si in fiecare camera sint guri de ventilatie,aerul circula lejer,chiar daca usile sint inchise, sa nu credeti ca se simte,iar centrala termica este pe aer fortat,adica trage aerul din casa si il incalzeste,si il recircula cind este nevoie,atunci o sa am caldura egala peste tot,si la aer conditionat este la fel, aceiasi centrala vara baga aerul rece.
|
#902
Posted 09 July 2009 - 18:12
Poate nu m-am dumerit eu,dar dupa raspunsurile postate sunt putin in ceatza:despre ce tip de pod vorbeste fiecare? Pt ca eu incerc sa gandesc logic(cel putin asa as vrea sa cred) .Daca e pod ,inseamna ca e nelocuit,altfel s-ar chema mansarda si poate e folosit cel mult ca spatiu de depozitare.De ce as izola acest pod daca e nelocuit,cand el trebuie oricum ventilat si se pierde sau castiga caldura din exterior?Izolez temeinic planseul dintre spatiul locuit si pod,pt ca aici am nevoie de confort termic,dar in pod...?
Iar la mansarda izolez tot ce are legatura cu spatiul interior locuit,peretii care formeaza camerele si tavanul,ma gandesc ca 20 -25 cm de izolatie ar fi de ajuns,insa ce ramane doar pod...?ar fi risipa.Asta ar fi parea mea. Poate ma lamuriti daca am inteles eu gresit sau...? |
#903
Posted 09 July 2009 - 20:11
nu este risipa, este cistig de energie,daca este doar pod,mai bine ,este ca un tampon in plus, incearca si ai sa vezi,transferul este micsorat la jumatate , numai spun ca se se poate izola si la exteriorul acoperisului,adica pe acoperis,inainte sa montezi invelitoarea, ca poate te superi pe mine.....dar stii ca se izoleaza (daca vrei) si intre camere? la baie de exemplu, din mai multe motive, si eu inca invat si am de invatat dupa 10 ani de constructii,lucruri noi .
Edited by gigiBABA, 09 July 2009 - 20:17. |
#904
Posted 09 July 2009 - 20:25
Toate astea ,poate,daca vrei sa faci o lucrare de doctorat in conservarea energiei si sporirea confortului termic unde sa arati inovatii ....dar la o casa normala...ma indoiesc ca se justifica.Pe ideea asta ar trebui sa faci casa imbracata in vata si polistiren,cat mai gros ca nu dauneaza.Cred ca se exagereaza.Exista o limita de izolare de la care orice este in plus s-ar putea sa nu se mai justifice ca ce s-a facut pana la acel punct.Cum am zis,izoleaza planseul cu simt de raspundere si ....e de ajuns.Parerea mea,nu trebuie neaparat impartasita.
|
#905
Posted 14 July 2009 - 09:46
Buna ziua domnilor,
urmaresc cu mare interes subiectul, doresc si eu sa imi construiesc o casa pe structura din lemn, ceva in genul caselos construite de Astrul. Intrebarea mea este legata de gradul de uscare al lemnului de la noi. Sa zicem ca as avea acces la mana de lucru ok, care sub indrumarea mea ar face o structura ok. Ma gandesc sa cumpar lemnul necesar construirii cu cca 12-18 luni inainte de construirea propriu-zisa, taiat prin februarie, sa il tai la dimensiune si sa il tin in stive la uscat cca 12-18 luni. As ajunge s am un grad de uscare ok in cazul acesta? Ar mai fi solutia cu uscator, dar nu as vrea sa fie cava fortat, mai ales ca as dispune de timp. Cand m-as apuca de construit l-as ignifuga si da cu insecticid. Vi se pare o solutie vibila? Ce solutii as putea folosi pentru insecte si mucegai si ignifugare? Ce costuri ar presupune? In fond si la urma urmei, intrebarea este daca merita sa fac asa, sau mai bine cumpar de undeva lemnul uscat (da de unde, asta e intrebarea) si tratat? Este de prisos sa mentionez ca totul s-ar face in regie proprie, pe baza unui proiect al unui arhitect cu experienta in proiectare pe structura de lemn. Va multumesc |
#906
Posted 14 July 2009 - 10:01
Da, lemnul se recolteaza iarna, cand e lipsit de seva.
Se pare ca NU sunt de ajuns 18 luni. Cuptoare de uscare gasesti pe net. Daca o faci in regie proprie de ce nu o faci clasic, cu caramida...? Diferentele dintre cele doua metode nu sunt atat de semnificative. |
#907
Posted 14 July 2009 - 11:39
Vreau din lemn datorita calitatii izolatiei termice care rezulta. Si pentru ca imi place foarte mult lemnul ca material. si pentru ca multe lucrari le pot face eu, avand experienta cat de cat in lemn. Si pentru ca fundatia nu trebuie sa fie atat de solida (scumpa) ca in cazul unei case din caramida.
De ce ar fi cam putin 18 luni pentru uscarea naturala a lemnului? Detineti informatii documentate, sau e doar o parere personala? |
#908
Posted 15 July 2009 - 10:36
Da, casele din lemn bine construite sunt calduroase.
Lemnul uscat in RO. trebuie verificat cu dispozitive speciale inainte de a fi cumparat sau pus in opera. Sunt tabele pe net cu timpul de uscare... Am pus parchet de fag , care a fost tinut inca 1 an la uscat, undeva acum multi ani, cu certificat de calitate si acum a <<tras>> cam 5, 6 mm pe ici pe colo. Verifica oricum inainte de a folosi lemnul... Daca are peste 15% umiditate (ceea ce inseamna foarte putin), o sa ai surprize peste cativa ani. |
#909
Posted 16 July 2009 - 09:17
overseas, on 25th May 2009, 15:56, said: FAGUL : cat de potrivit este fagul pentru constructii ? Chestia este ca am ceva padure de fag si nu stiu daca merita sa o tai, sa o trag la gater si sa o las la uscat pentru a face o cabana de lemn !? Totuși, lemnul FIERT de fag este extrem de rezistent (și modelabil în timpul procesului). Dar nu cred că se mai face. Știe cineva mai bine? |
#910
Posted 18 July 2009 - 15:34
muscarul, on 14th July 2009, 12:39, said: Vreau din lemn datorita calitatii izolatiei termice care rezulta. Si pentru ca imi place foarte mult lemnul ca material. si pentru ca multe lucrari le pot face eu, avand experienta cat de cat in lemn. Si pentru ca fundatia nu trebuie sa fie atat de solida (scumpa) ca in cazul unei case din caramida. De ce ar fi cam putin 18 luni pentru uscarea naturala a lemnului? Detineti informatii documentate, sau e doar o parere personala? Lemnul se cheama uscat natural daca-l tii 7-8 ani in conditii propice, acoperit, la umbra, sa-l bata vantul. |
|
#911
Posted 19 July 2009 - 10:09
muscarul, on 14th July 2009, 10:46, said: Buna ziua domnilor, urmaresc cu mare interes subiectul, doresc si eu sa imi construiesc o casa pe structura din lemn, ceva in genul caselos construite de Astrul. Intrebarea mea este legata de gradul de uscare al lemnului de la noi. Sa zicem ca as avea acces la mana de lucru ok, care sub indrumarea mea ar face o structura ok. Ma gandesc sa cumpar lemnul necesar construirii cu cca 12-18 luni inainte de construirea propriu-zisa, taiat prin februarie, sa il tai la dimensiune si sa il tin in stive la uscat cca 12-18 luni. As ajunge s am un grad de uscare ok in cazul acesta? Ar mai fi solutia cu uscator, dar nu as vrea sa fie cava fortat, mai ales ca as dispune de timp. Cand m-as apuca de construit l-as ignifuga si da cu insecticid. Vi se pare o solutie vibila? Ce solutii as putea folosi pentru insecte si mucegai si ignifugare? Ce costuri ar presupune? In fond si la urma urmei, intrebarea este daca merita sa fac asa, sau mai bine cumpar de undeva lemnul uscat (da de unde, asta e intrebarea) si tratat? Este de prisos sa mentionez ca totul s-ar face in regie proprie, pe baza unui proiect al unui arhitect cu experienta in proiectare pe structura de lemn. Va multumesc |
#912
Posted 26 July 2009 - 18:47
1. Exista clienti care au folosit spuma poliuretanica rigida pt termoizolarea constructiilor cu pereti de lemn sandwitch ?
Am tot cautat pe siteurile americane si am observat ca e un sistem folosit destul de intens pentru termoizolare. Am mai gasit niste coeficienti R de 7,7 pt spuma, 4,5 pt polistiren si 3,5 pt vata, ceea ce inseamna un castig incurajator. Stiu, pretul este prohibit, dar ma gandesc daca s-ar face o reducere la facturile de incalzire cu un 40% cel putin atunci ma gandesc ca o amortizare in cativa ani ar fi oportuna 2. O structura sandwitch intalnita care mi-a facut cu ochiul ar fi de la exterior: tencuiala cu plasa, polistiren expandat 100, strat de aer, OSB, structura de dulapi de lemn 150, umplere cu spuma, bariera de vapori, gol de aer, gipscarton. Rezulta 2 straturi de aer si 2 termoizolatoare care imi induc un confort termic f. bun. Ce parere aveti ? Se apropie de casa pasiva ? 3. Anul acesta am ales sa renovez o casa veche in loc sa incep construirea viitoarei mele locuinte. Asta inseaman ca pt la anul, fac cercetari, sa dau drumul si la a mea. M-am gandit la o varianta mixta de structura. O structura pe cadre din beton si cu pereti sandwitch din lemn pentru parter si o structura pe cadre complet din lemn pt etaj, inclsuiv planseul. Am mai vazut o varianta cu gol de aer in temelie si structura de dulapi pentru "planseul" de la parter. Caut un compormis intre rezistenta si comfort termic. Nu prea am incredere in "lemnul romanesc". Nu sti peste ce dai si ce proprietati are. Mi-e firca sa-l folosesc ca strctura de rezistenta la parter. Poate gresesc. Un sfat, o opinie va rog? |
#914
Posted 26 July 2009 - 20:51
kpk1_, on 26th July 2009, 18:47, said: 2. O structura sandwitch intalnita care mi-a facut cu ochiul ar fi de la exterior: tencuiala cu plasa, polistiren expandat 100, strat de aer, OSB, structura de dulapi de lemn 150, umplere cu spuma, bariera de vapori, gol de aer, gipscarton. Rezulta 2 straturi de aer si 2 termoizolatoare care imi induc un confort termic f. bun. Ce parere aveti ? Se apropie de casa pasiva ? Iaca o parere: cred ca ar merita sa faci o comparatie de calcul intre ce ar insemna sa faci peretele asta asa cum l-ai descris, dar fara goluri de aer si doar cu vata de 15 cm intre dulapii respectivi, si peretele cu goluri de aer si cu spuma laudata. Fara sa fac calculul, doar din intuitia propriei experiente cu structuri de lemn, cred ca diferenta de investitie este mult mai mare decat economia incrementala pe care o poti face termic de la an la an, si nu cred ca amortizezi diferenta de pret la constructie cu diferenta de plata la energie nici in 10 ani. Din punctul meu de vedere, e acelasi argument pentru cei care se gandesc la polistiren de 200 in loc de polistiren de 100: avantajul castigat in plus nu este proportional cu investitia in plus, si ca atare, mai bine inghiti maruntele pierderi de energie de la an la an din structura mai ieftina (care oricum e foarte eficienta), decat sa scoti toata caruta din buzunar o data la inceput pentru sistemul descris de tine. Si daca mai vorbim si de bani din credite, chiar nu merita. |
#915
Posted 26 July 2009 - 22:27
Daca intre dulapi ai spuma, nu mai ai nevoie de polistirenul de la exterior. Dar daca te interesezi de preturile la spuma, o sa renunti subit la idee...
|
|
#916
Posted 26 July 2009 - 22:47
@bobodinvs
Golurile de aer vin de la sine prin aplicarea polistirenului in acele puncte de adeziv si in interior prin aplicarea gipscartonului pe profilele de aluminiu la distanta de ultimul strat din perete. 1. Inteleg ca nu prea e niciun beneficiar. 3. Structura de rezistenta pe grinzi de lemn de 10x10 e solida sau peste ani si ani poate rezerva surprize ? |
#917
Posted 27 July 2009 - 05:54
Pai tu te gandescti sa prinzi polistirenul la exterior cu mamaligi si cei 3-5 mm care raman intre polistiren si osb sunt golul de aer?Care sa aiba si eficienta demna de adaugat la socoteala la acest sistem decat daca ar fi fara ''golul de aer?...nu prea cred.Apoi celalalt ''gol'' de la interior,daca dupa el spre interior nu mai ai alt strat izolator temeinic ci doar rigipsul....cred ca singurul efect e doar ..pierderea spatiului interior.Poate gresesc,daca da,va rog argumentati.
|
#918
Posted 27 July 2009 - 08:30
Tocmai de asta sunt pe aici, ca sa va intreb si voi sa ma ajutati
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users