Noul camion Tesla Semi urmeaza sa scoata de pe piata Renault Trucks, Volvo Trucks, Scania, Mercedes Trucks sau Iveco Trucks
#73
Publicat: 21 septembrie 2023 - 09:29
The_Visitor, on 21 septembrie 2023 - 09:18, said:
nu se mai cumpără diesel din cauza restricțiilor impuse politic implicit a incertitudinii privind viitorul său iar electricele se vând nu neapărat datorită meritelor tehnologiei cât mai ales subvenționării lor. Dieselul este mai ieftin doar din cauza ca arunca pe spinarea altora, pe viitor, niste costuri ascunse. Capitalismul functioneaza doar atunci cand toti concurentii joaca cinstit. Dieselul nu joaca cinstit. |
#74
Publicat: 21 septembrie 2023 - 09:50
Pe partea de semi.. e mai greu de impus dar pe distributie se lucreaza la greu in vest deja in acest sens.
Deja la anumiti client se impun emision free deliveries direct din contractul de transport, mai ales la magazinele din zone centrale. La semi pentru inceput se vor folosi doar pe linii fixe intre depozite/HUB-uri, problema incarcarii este muuuult mai mare decat la masinile mici, pentru incarcare rapida va fi nevoie de megawatt charger. Din ce am citit pana acum, la toate firmele de logisca care au inceput sa foloseasca electrice se merge pe incarcare 100% in incinta, nu se bazeaza nimeni pe statii de incarcare. |
#75
Publicat: 21 septembrie 2023 - 10:36
The_Visitor, on 20 septembrie 2023 - 08:18, said: De ce să lași "fraierul" să cumpere o mașină cu 20k euro când poți cere pe ea 60k, cu largul concurs al "decidenților"? FIX ACEEAȘI MAȘINĂ, nota bene! Adică ce vrei sa spui ca taxele sunt 200%? Tu crezi ca chinezul ala e prost să-ți vândă ție o mașină cu 20k când știe foarte bine ca ți-o poate vinde cu 60k?? Taxele sunt 10%. Hai încă 21% tva. Avem deja mașini chinezești pe piața, e vreuna la 25-26k, cât ar fi cu tot cu taxe dacă pleci de la 20k preț de China? Btw tva-ul nu-i impus de UE. ByD Atto e 38k, iar HAN e 72k în Europa. Gugl zice ca han e 40k usd in China, cu preț subvenționat (oficial, gen program rabla), 4100usd,aka ar veni 44k preț curat, la ei acasă. Tine cont ca in China mașina nu-ți cumperi când vrei tu și când ai banii ci când îți da partidul voie. Numărul de înmatriculări e limitat ca să tina traficul sub control. Cu alte cuvinte, cererea e plafonata. În Europa nu poți face asa ceva, asa ca ceri cât poți încât să ai profit maxim. Indiferent ca ești chinez, neamt sau ferenghi. Dacă prostu' da fraier sa fii să nu-i iei banii. Acum cererea e mai mare decât oferta și preturile sus. Când or sa înceapă să aibă stocuri nevândute și se lupte pe bune între ei sa atragă clienții mai vedem. Editat de KiloW, 21 septembrie 2023 - 10:39. |
#76
Publicat: 21 septembrie 2023 - 11:42
kolfleading, on 21 septembrie 2023 - 09:29, said:
Foarte bine... De Colbert ai auzit? Nu Stephen... KiloW, on 21 septembrie 2023 - 10:36, said:
Tu crezi ca chinezul ala e prost să-ți vândă ție o mașină cu 20k când știe foarte bine ca ți-o poate vinde cu 60k?? Iar lipsa concurenței este asigurată fix prin decizii politice. Cadru competitiv 1:1, BYD vinde cu 59, nu cu 60, ca să ia fața VW, acesta coboară la 48 s.a.m.d! Bagi taxe, VW rămâne fain la 60... Xi subvenționează producătorii chinezi? Foarte bine, Scholz și macroul să facă bine să-și miște fundurile și să subvenționeze și ei producătorii europeni! Nu să transfere TOATE costurile în seama cumpărătorilor europeni! Editat de The_Visitor, 21 septembrie 2023 - 11:33. |
#78
Publicat: 21 septembrie 2023 - 12:35
The_Visitor, on 21 septembrie 2023 - 11:42, said:
Nu, în schimb VW ne ia de proști vânzând cu 60k în Europa aceeași mașină pe care o vinde cu 20k în China FIX DIN CAUZĂ CĂ POATE, în lipsa concurenței. La fel de fals si partea cu comparatia preturi BYD China vs UE, oare ar trebui UE sa faca TVA la masini 9% ca la alimente de uz general? Ca aceeasi discutie s-a tot auzit si la preturi SUA vs UE la electronice/etc. Editat de Hansolo, 21 septembrie 2023 - 12:37. |
#79
Publicat: 21 septembrie 2023 - 12:59
Subvenționezi producătorul european, ii crești doar rata de profit. Nu rezolvi nimic, el n-o să-ți ieftinească mașina atâta timp cât te rogi tu de el sa ți-o vândă nu el de tine să o cumperi.
Nu alea 10% taxe sunt cauza pentru care nu vin chinezii sau ne jecmaneste industria auto. Care industrie btw a promit o groaza de subvenții deja, mai mult sau mai puțin mascate, ajutoare pentru ieșirile din criza etc. Plus ca umbla cu carteluri & shit. BMW și-a crescut profitul în 2023 cu 34%, în condiția în care inflație, stagnare economia (Germania e printre tarile cele mai în rahat) etc. Stii de ce? Pentru ca poate. Scoți taxele ? La anul or să-și crească profitul cu 100%. Pentru că or sa le facă în Vietnam însă ție de vândut or sa ți le vândă cu același preț. Or sa scadă poate preturile abia când mutarea tuturor fabricilor și a subcontracorilor în Bangladesh o sa genereze suficient șomaj și sărăcie ca să scadă cererea. Însă nu știu dacă asta ar trebui să ne dorim. Editat de KiloW, 21 septembrie 2023 - 13:07. |
#80
Publicat: 21 septembrie 2023 - 15:37
The_Visitor, on 21 septembrie 2023 - 09:18, said:
electricele se vând nu neapărat datorită meritelor tehnologiei cât mai ales subvenționării lor. Fossil Fuel Subsidies Surged to Record $7 Trillion https://www.imf.org/...cord-7-trillion |
#81
Publicat: 22 septembrie 2023 - 05:44
kolfleading, on 21 septembrie 2023 - 15:37, said: Hai sa nu vorbim de funie ... Daca e sa ne uitam la subvenții, la electrice avem așa (doar in România): - subvenție la achiziție (10k €); - subvenție la energie electrică; - subvenție la instalarea de panouri foto-voltaice; La ICE, avem in schimb taxe de cca 50-60% din prețul benzinei si al motorinei. Si, câteva luni, am avut o subvenție de 25 de bani /l de la stat ... Deci da, sunt masiv subvenționați carburanți fosili ! |
#82
Publicat: 22 septembrie 2023 - 08:37
I-a facut reclama cybertrack-ului si Lary, prietenul lui Elon
https://www.thenatio...ons-for-future/ "Our next-generation police car is coming out very soon. It's my favourite police car. It's my favourite car actually; it's Elon's favourite car," Mr Ellison said. Asa se face marketing. |
|
#84
Publicat: 22 septembrie 2023 - 19:46
Vise de adormit copii camioanele electrice, parca sau vandut vreo 3 camioane electrice in ro. Cea mai mare problema sunt bateriile, timpul de incarcare si infrastructura. Bateriile din ziua de azi nu sunt facute sa mearga 9 ore pe zi. Ai nevoie de baterii mai mari de 900 kw pt a putea circula 9 ore. Au facut altii teste si camionele electrice se preteaza doar la distributie, nu se preteaza la cursa lunga. Apropo nici la distributie nu se prea preteaza un camion electric pt ca costa cam cat 2-3 camioane normale si la 5 ani te mai costa bateriile si motorul electric care se schimba(costa cat un camion normal nou). Ca un camion de 40t sa mentina o viteza de 80km/h are nevoie de circa 340 cai putere.
|
#87
Publicat: 22 septembrie 2023 - 22:00
Desertor, on 22 septembrie 2023 - 20:29, said:
Eu nu iti spun povesti, iti spun lucruri concrete. Editat de adrian_r5, 22 septembrie 2023 - 22:01. |
|
#88
Publicat: 22 septembrie 2023 - 22:20
Dupa 5 ani la un camion Mercedes se schimba bateriile si motorul(cam la toti producatorii ii la fel)costa cam 100k bateria si motorul. Eu vorbesc de camion pt distributie care costa nou cam 400k nou. Un cap tractor are alte preturi dar acolo nu se inghesuie nimeni. In Romania sunt vreo 3 camioane de distributie electrice daca nu ma insel si alea luate in cadrul unui contract pt marketing. Nu se inghesuie nimeni sa cumpere camioane electrice.
Editat de Desertor, 22 septembrie 2023 - 22:21. |
#89
Publicat: 22 septembrie 2023 - 22:50
Desertor, on 22 septembrie 2023 - 22:20, said:
Nu se inghesuie nimeni sa cumpere camioane electrice. |
#90
Publicat: 23 septembrie 2023 - 08:07
Ceva masuratori cu un Semi care a mers incarcat aici https://results-2023...a3&units=metric
Sigur, pentru unii e putin, ei faceau 2000km intr-o zi fara pauza... |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi