Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
2035 - adio ICE!
Ultima postare: mai 31 2024 09:22, Inițiat de
Courage
, feb 14 2023 22:07
·
49
#3007
Publicat: 10 mai 2024 - 02:40
Cinci locomotive? au facut chinezii una singura de 28.8MW dar arata cam ca cinci d-ale noastre.
Spike-uri de energie mai mari sunt de exemplu la datacentere d-astea de pe la Microsoft/OpenAI cand incep aia un job cu H100 de trec de la cativa la MW la aproape 1GW intr-o chestiune de secunde. Editat de sirronkcuhc, 10 mai 2024 - 02:51. |
#3009
Publicat: 10 mai 2024 - 02:45
Shen24; americanii trag cu d-alea diesel de au jumatate din puterea unei electrice romanesti.
shen24.jpeg 1,41MB 35 download-uri Editat de sirronkcuhc, 10 mai 2024 - 02:46. |
#3011
Publicat: 10 mai 2024 - 09:08
andreic, on 10 mai 2024 - 02:50, said:
Interesanta ideea... au mai mult module de tractiuna fiecare cu pantograful lui si cabine de comanda la capete... ce curios, daca era dupa test_driver trebuia sa ia foc firul de contact dar surpriza... nu se intampla, fizica Alea nu merg la 220V, sau la 380V si nici macar la 480V. Aici e problema. Liniile de inalta tensiune pot transporta multi MW, poate chiar GW, dar nu poti baga in masina cu 24 000V, sau poate poti, dar am eu asa un dubiu ca daca faci ceva gresit nici nu simti cand te curentezi. |
#3012
Publicat: 10 mai 2024 - 10:59
test_driver, on 09 mai 2024 - 13:32, said: Foarte misto bateria, dar cum o incarci pe aia intr-un minut? Daca are 30 KWh, ai nevoie de probabil putin mai mult de 1.8MW sa o incarci. Daca vin intr-o statie peco 5 masini cu o baterie sa-i tina 500 km, la un consum mediu de 20 Kw/100km, te duci in 100 KW hai 90 ca cica consuma mai putin, si atunci ai nevoie de 5 masini X 90 Kwh bateria intr-un minut = 27 MW, cam atat scoate un motor de vapor, de la alea mari, ce fel de cablu ai nevoie pentru a tine 27 MW? Asa ceva momentan este utopic, e posibil, dar pun pariu ca are un pret care nu merita, si de unde iei tu atata energie sa alimentezi o autostrada vara cand vin toti la mare? Ca la oras am zice ca fiecare isi incarca de la..... panourile solare noaptea cand dorm, ooops, nu se poate, ca nu e soare, dar macar le incarca mai incet noaptea. Dar o autostrda in genul A2 vara, spre mare, cred ca in fiecare peco sunt minim 2-3 masini care baga motorina/benzina, acum inlocuim cu EV-uri. O sa ia foc campul de la cablu, se opreste turbina in Reactoarele de la Cernavoda. The site has 50 total chargers, split between 32 grid-tied 360kW CCS chargers on one side, and 3 1.2MW MCS and 15 240kW CCS chargers on the other side, attached to backup batteries and solar and fully grid-islanded. That latter part is particularly interesting – WattEV got grants from the California Energy Commission to create this grid-islanded setup, wherein power for the chargers is fully provided by 5MW of on-site solar (which WattEV wants to expand to 25MW eventually) and 3MWh of battery backup. |
#3013
Publicat: 10 mai 2024 - 14:19
test_driver, pe 10 mai 2024 - 09:08, a scris:
Alea nu merg la 220V, sau la 380V si nici macar la 480V. Aici e problema. Editat de andreic, 10 mai 2024 - 14:21. |
#3014
Publicat: 10 mai 2024 - 22:34
Incep sa apara si primele nave de containere EV, unele mai mici deocamdata fireste, dar e un inceput.
https://www.evtopcar...ainer-ship.html "China Unveils World’s First 10,000-Tonne Electric Container Ship and New Job Opportunities" |
#3015
Publicat: 11 mai 2024 - 07:45
ergon, on 08 mai 2024 - 08:04, said:
Ei, sa menajez sensibilitati...😂 Pana sa ai EV (daca ai), nu erai "cazanist"? Aerul asta de superioritate nu-ti face cinste. Sunt multi care au avut fumegatoare inainte si acum le pute cand le vad la altii. Cand poluau ei, nu aveau nici o problema. Acum ca au trecut la electrica, gata, ailalti sunt niste nenorociti si polueaza si imbolnavesc oamenii. Ipocrizia romanului nu are limite. Ma rog, nu doar romanii fac acest lucru, dar aici este forum romanesc. |
#3016
Publicat: 11 mai 2024 - 23:07
Lol: $25 pentru diesel si $37 pentru electric.
A consumat 107kWh pentru 85 mile. https://youtu.be/HIs..._hLI-b2T8TktKsV |
|
#3017
Publicat: 11 mai 2024 - 23:27
Am plecat de la București la Tulcea..... pe drum am oprit sa alimentez si in 3 minute aveam autonomie de 600 km daca nu mai bine de atat, motororul de Logan 0.9 Tce la dum lung papa putina benzina, deocamdata electricele sunt departe, nu vreau sa stau o ora_2 sa alimentez o electrica
Daca nu se poate face o baterie sa tina 700km reali(cu aer condiționat pornit sau caldura) si incarcare in 5 minute de ce nu fac un sistem de change batery, adica opresti cu electrica la bezinarie in dreptul unui lift care in 3 minute iti schimba bateria descarcata cu una full, daca se implementa asa ceva adoptarea poate era mai rapida Sunt oameni care nui prea inteteseaza sistemul de propulsie a masini, pe cei mai multi ii intereaza sai duca de l puncutul A la punctul B cat mai ieftin si cu cat mai putin efort Editat de Anonymous1986, 11 mai 2024 - 23:22. |
#3018
Publicat: 11 mai 2024 - 23:33
Bebestrumf9, on 11 mai 2024 - 07:45, said: Sunt multi care au avut fumegatoare inainte si acum le pute cand le vad la altii. Cand poluau ei, nu aveau nici o problema. Acum ca au trecut la electrica, gata, ailalti sunt niste nenorociti si polueaza si imbolnavesc oamenii. Ipocrizia romanului nu are limite. Ma rog, nu doar romanii fac acest lucru, dar aici este forum romanesc. |
#3019
Publicat: 11 mai 2024 - 23:35
Spring 19.000 euro cu încărcare de 5 ori cate 2 ore pentru 1000 km sau Sandero tot 19.000 euro cu 2 incarcari de cateva minute pentru aceeasi distanță?
Si nu exista comparatie intre spring si sandero stepway Despre ce vorbim aici? Editat de Anonymous1986, 11 mai 2024 - 23:45. |
#3021
Publicat: 12 mai 2024 - 07:38
Bebestrumf9, pe 11 mai 2024 - 07:45, a scris:
Sunt multi care au avut fumegatoare inainte si acum le pute cand le vad la altii. Cand poluau ei, nu aveau nici o problema. Acum ca au trecut la electrica, gata, ailalti sunt niste nenorociti si polueaza si imbolnavesc oamenii. Ipocrizia romanului nu are limite. Ma rog, nu doar romanii fac acest lucru, dar aici este forum romanesc. Eu am si o coaja de Spring pe care o folosesc in 95% din deplasari si sincer nu am achizitionat-o pentru ca nu scoate fum ci pentru ca am PV-uri si ma pot deplasa fara sa cheltuiesc bani pe carburant. Daca as putea i-as pune teava de esapament sa scoata fum mai rau decat un cazan obosit numai ca sa fac rau planetei, ca sincer ma doare in cot ca va mor progeniturile in chinuri. |
|
#3023
Publicat: 12 mai 2024 - 09:09
Anonymous1986, on 11 mai 2024 - 23:27, said:
Am plecat de la București la Tulcea..... pe drum am oprit sa alimentez si in 3 minute aveam autonomie de 600 km daca nu mai bine de atat, motororul de Logan 0.9 Tce la dum lung papa putina benzina, deocamdata electricele sunt departe, nu vreau sa stau o ora_2 sa alimentez o electrica Daca nu se poate face o baterie sa tina 700km reali(cu aer condiționat pornit sau caldura) si incarcare in 5 minute de ce nu fac un sistem de change batery, adica opresti cu electrica la bezinarie in dreptul unui lift care in 3 minute iti schimba bateria descarcata cu una full, daca se implementa asa ceva adoptarea poate era mai rapida Sunt oameni care nui prea inteteseaza sistemul de propulsie a masini, pe cei mai multi ii intereaza sai duca de l puncutul A la punctul B cat mai ieftin si cu cat mai putin efort |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi