Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hidrofor defect arunca apa inapoi...

Apa la sticla din sticla

Întrebuințare telefoane vechi...

Dacia Lodgy sau Dacia Docker ?
 Valeriu Nicolae

Exista vreun dezavantaj la constr...

Problema martori semnalizare dire...

Umplere gol tamplarie-glaf
 Produse inapoiate cu zgarieturi

Recomandare laptop cu specificati...

Pareri? Este fiabil?Aer condition...

1 zi/noapte Gura Portitei
 Samsung Galaxy S23 Plus

Recomandare TV Samsung QLED

Cat ar trebui sa ma coste o incar...

UBB camin
 

Tesla Model 3 Performance

* * * * * 9 votes
  • Please log in to reply
516 replies to this topic

#379
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Aseară mi-a ajuns mult-așteptata actualizare de sărbători. Include o nouă interfață cu utilizatorul, niște jocuri noi și niște opțiuni de programare a încărcării cum ar fi setarea orelor cu energie electrică ieftină. De-asemenea noua așezare a elementelor pe ecran, cum ar fi "vitezele" P,R,N,D, care acum sunt pe verticală, în colțul din stânga sus, la fel și martorii de control când "pornești" motorul acum sunt pe verticală pe toată latura stângă a ecranului. A fost mutată si bara indicatoare a accelerării/regenerării. Acum este sus de tot și putin mai subțire.
Iconițele pentru ștergătoare și camerele spate au fost integrate în bara de jos alături de cele pentru meniu, muzică, climatizare, volum și astfel sunt accesibile direct.
În ton cu sărbătorile de iarnă, modul "Mos Crăciun" a fost îmbunătățit: sania este un Model 3, renii țopăie în ritm cu viteza de deplasare, celelalte mașini de pe drum sunt reprezentate ca alți reni. Când semnalizezi se aud zurgălăi.
Deasemea, "avatarul" mașinii este mai mare, geamurile urcă si coboară în timp real, roțile virează și se rotesc ca și în realitate.
Nu știu dacă de la actualizarea asta sau alta anterioară, în aplicația de pe telefon a apărut o iconița nouă de preconditionare a bateriei. Se vede într-una din pozele de mai jos. Consumul, așa cum am scris mai demult, s-a îmbunătățit prin vară în urma unei actualizări, astfel:
Vară: 21 iunie - 22 septiembre = 174wh/km
Toamnă: 22 septiembre - 21 decembrie = 180wh/km
Iarna, până acum = 188wh/km. Creșterea este în cea mai mare măsură datorită precondiționării interiorului. Este de neprețuit să te urci într-o mașină gata încălzită,  cu scaunele fierbinți si gata de drum.

Odometrul: 46.145km
Consumul dintotdeauna: 8513kwh = 184wh/km.

Acest consum global este la fel cu cel pe care l-am avut în România, datorită vitezelor mici de deplasare (lipsa autostrăzilor) și cred că va mai scădea odată ce acumulez mai mulți km după acea actualizare de eficiență energetică. Înainte era 186wh/km.
Mentenanță: completat lichidul de parbriz si aerul în roți.
Îmbunătățiri: folii pe geamurile spate puse cu cateva luni în urmă. Plus actualizările de software.
În rest toate bune: teleportare de la un semafor la altul, zâmbete la fiecare apăsare mai puternică a accelerației si liniște atât efectivă cat și sufletească.
Poze:

Attached Files


Edited by inuendo0, 29 December 2020 - 19:12.


#380
mihaicl1981

mihaicl1981

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,309
  • Înscris: 04.06.2009
Wow, foarte cool stuff.
Am citit tot jurnalul și pare interesant. Pana acum citeam doar pe bloguri externe de Tesla Model 3.
Totusi din perspectiva cuiva care are buget de Mercedes CLS și Corvette e super ieftin(eu nu cred ca voi deține asa ceva vreodată ca nu sunt milionar în Euro) .
Am tot condus mașini electrice în București și în jur(închiriate de la car sharing).
Inca am un Logan DCI din 2008 care merge OK(10000 euro nou).
Nu are sens sa mai investesc bani în mașini termice.
One pedal driving(i3, Leaf) este mult prea addictive. ZOE nou are si el B mode care ajuta pana la 5kmh.Ala vechi e ca o cutie automată standard..
Dacă Tesla scoate ceva la 25000 euro e o afacere geniala(10000 euro ii recuperezi rapid doar din revizii și carburanți) .
In Europa nu prea au fost cumpărate ca în US. Renault Zoe pare sa fi câștigat.
Tesla Model 3 long range(49000 EURO) pare a fi o alegere buna pentru mine(hypermiling deci nu am ce face cu performance) dar:
1) FSD nu o sa fie disponibil probabil în Europa(nici în 5ani de acum)
2)In Romania nu primești subvenție de la stat pentru ca încă nu avem reprezentanța (desi zvonuri sunt)
3)supercharger nu exista în România.
Si nu in ultimul rand.. E haos total sa încarci o masina electrică (aplicații, carduri). De ce naiba nu poti plăti cu un card de debit/credit normal?
Între Nissan Leaf/Kia E niro /Tesla Model 3 LR as merge pe Kia(sau de așteptat sa se extinda in Romania supercharger)
Marele avantaj Tesla ar fi FSD. E o schimbare revoluționară în ceea ce înseamnă automobil și ar justifica și un preț dublu vs concurenta.combinat cu robotaxi ar putea sa și producă bani.



#381
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 mihaicl1981, on 01 ianuarie 2021 - 11:15, said:

(eu nu cred ca voi deține asa ceva vreodată ca nu sunt milionar în Euro) .
Nici eu nu sunt, daca iti permiti o masina nouă de vreo 30.000 euro si faci calculele pe 5ani, o sa-ti dai seama ca iti permiti si o Tesla de 50.000.

 mihaicl1981, on 01 ianuarie 2021 - 11:15, said:

Nu are sens sa mai investesc bani în mașini termice.
Foafte adevărat. Cine isi ia masina nouă si nu ia in calcul o electrică e pur si simplu bătut in cap.

 mihaicl1981, on 01 ianuarie 2021 - 11:15, said:

Dacă Tesla scoate ceva la 25000 euro e o afacere geniala
E confirmata de câteva luni o Tesla de 25.000 dolari peste 2-3 ani.

 mihaicl1981, on 01 ianuarie 2021 - 11:15, said:

2)In Romania nu primești subvenție de la stat pentru ca încă nu avem reprezentanța (desi zvonuri sunt)
Chiar pe forum citeam ca primesti subvenția, inca de acum câteva luni. Informeaza-te.
Oricum Tesla va deschide în 2021 o reprezentanță si service in București. Deja fac angajări, e confirmat.

 mihaicl1981, on 01 ianuarie 2021 - 11:15, said:

3)supercharger nu exista în România.
Asa e, dar in 2021 cred ca vor exista câteva. Totusi eu m-am descurcat ok fara Superchargere in România si cu doar un Supercharger in Ungaria, venind spre România.

 mihaicl1981, on 01 ianuarie 2021 - 11:15, said:

Si nu in ultimul rand.. E haos total sa încarci o masina electrică (aplicații, carduri). De ce naiba nu poti plăti cu un card de debit/credit normal?
Ai mare dreptate. Simplitatea folosirii Superchargerelor nu este sufiecient de apreciata.  Este neprețuit sa știi ca întotdeauna găsești statii libere, ca funcționează și sunt cele mai ieftine puncte de încărcare de mare putere, ca doar ajungi, bagi mufa,  încarci apoi o scoti si pleci.

 mihaicl1981, on 01 ianuarie 2021 - 11:15, said:

Între Nissan Leaf/Kia E niro /Tesla Model 3 LR as merge pe Kia(sau de așteptat sa se extinda in Romania supercharger)
Daca te grabesti si nu mai poti aștepta cateva luni, go ahead. Eu, personal nu mai concep sa cumpăr nici o masina care nu e Tesla.

#382
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.07.2006

 inuendo0, on 01 ianuarie 2021 - 12:48, said:

Cine isi ia masina nouă si nu ia in calcul o electrică e pur si simplu bătut in cap.
Am citit jurnalul, foarte interesant si cu multe informatii utile.
Insa fraza citata nu-ti face cinste.

#383
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,188
  • Înscris: 16.05.2012
Intradevar suna dur dar intreaba-te de ce mama dracului toti care iau o masina electrica nu mai vor sa se intoarca la cele clasice..
https://electrek.co/...go-back-survey/

Nu se aplica daca stai la bloc sau nu ai acces lejer la o priza.

Edited by raven75, 01 January 2021 - 17:50.


#384
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.07.2006
@raven75
Dar nu contest alegerea nimanui. Si nici nu e locul sa dezbatem mai departe.
Insa nu cred ca 15.757.412 (masini noi vandute in Europa in 2019) de oameni au fost "batuti in cap" ca nu si-au luat masini electrice.

Edited by ergon, 01 January 2021 - 18:27.


#385
revenco_andrei

revenco_andrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,335
  • Înscris: 26.04.2005

 ergon, on 01 ianuarie 2021 - 18:16, said:

@raven75
Dar nu contest alegerea nimanui. Si nici nu e locul sa dezbatem mai departe.
Insa nu cred ca 15.757.412 (masini noi vandute in Europa in 2019) de oameni au fost "batuti in cap" ca nu si-au luat masini electrice.

Pur si simplu in 2019 nu existau atat de multe modele electrice, pretul era inca foarte mare iar autonomia nesatisfacatoare.
In 2021 vor fi lansate cateva zeci de modele noi, iar Dacia Spring de exemplu va targeta inclusiv plaja de pret low-end.

In alta ordine de idei, nu as cumpara o masina clasica noua pentru simplul fapt ca viitorul este electric, iar o benzinara se va vinde mult mai greu in 5 ani, cand cota de piata a masinilor electrice o sa creasca masiv - ca si interesul cumparatorilor.

#386
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,558
  • Înscris: 17.09.2007

 ergon, on 01 ianuarie 2021 - 18:16, said:

@raven75
Dar nu contest alegerea nimanui. Si nici nu e locul sa dezbatem mai departe.
Insa nu cred ca 15.757.412 (masini noi vandute in Europa in 2019) de oameni au fost "batuti in cap" ca nu si-au luat masini electrice.
Daca citeai mai atent ce a spus era mai bine:
Cine isi ia masina nouă si nu ia in calcul o electrică e pur si simplu bătut in cap.

Ti se pare ca e ceva echivalent intre afirmatia lui si a ta? Mie nu, pentru ca evident sunt cazuri la care o masina electrica inca nu reprezinta un avantaj.

#387
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006

 revenco_andrei, on 01 ianuarie 2021 - 23:08, said:



Pur si simplu in 2019 nu existau atat de multe modele electrice, pretul era inca foarte mare iar autonomia nesatisfacatoare.
In 2021 vor fi lansate cateva zeci de modele noi, iar Dacia Spring de exemplu va targeta inclusiv plaja de pret low-end.

In alta ordine de idei, nu as cumpara o masina clasica noua pentru simplul fapt ca viitorul este electric, iar o benzinara se va vinde mult mai greu in 5 ani, cand cota de piata a masinilor electrice o sa creasca masiv - ca si interesul cumparatorilor.
Mai lasă ne cu viitorul electric, 5 ani cu benzinarele în pragul dispariției, asta în ce lume? La noi încă circula golf 3 pe străzi, nu avem legislație pt mașini, nu zic ca nu mi ar place, dar deocamdată nu e la îndemână oricui o electrica, 1 îți trebuie casa, 2 sunt scumpe!

Edited by Al3csutzul, 02 January 2021 - 13:26.


#388
mihaicl1981

mihaicl1981

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,309
  • Înscris: 04.06.2009
Viitorul e electric, pentru cei care își permit. Sincer e mult mai ieftin sa mergi cu bicicleta, transport în comun sau o masina de acum 15 ani.
Sa nu uitam ca o investiție de 100.000 euro cât ar fi un model S în România poți lejer sa scoți 10%/an din S&p (deci sa fii independent financiar dacă nu te întinzi prea tare).
Evident in tari unde Tesla e mai ieftina și veniturile mai mari în jur de 100.000usd pe an(model 3 ar fi trebuit sa fie 35000 USD inițial dar dacă a mers și mai scump) și poți incarca la tine acasă ieftin e o afacere mai buna decât un automobil de 20.000 USD plus mentenanță și combustibil.
Recomand criticilor sa conduca măcar 20km un automobil electric și apoi sa se urce înapoi în mașina lor (am făcut asta odată și mi s-a părut ca ma întorc în timp 50 ani, zgomot, vibrații și lipsa putere, lipsa regenerare(frână automată) , plus cutie manuala în cazul meu). Nu îți trebuie casa decat dacă vrei sa o ții câte 20h la încărcat și nu vrei sa încarci din încărcătoare publice (adica sa ieși putin mai ieftin)

Edited by mihaicl1981, 03 January 2021 - 11:54.


#389
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,595
  • Înscris: 03.09.2008
Sa spui ca cine inca isi cumpara termica este batut in cap denota lipsa clara de materie cenusie si o aparenta superioritate fata de cei care poate nu isi permit ceva electric sau nu vor ceva electric.
Pentru multi posesori de electrice este greu de conceput ca exista utilizatori pentru care o masina electrica nu este viabila in acest moment din n..motive.
Unii din astia cu electrice sunt pe calapodul alora ce mananca doar salate si incearca sa ii convinga pe carnivori ca,ce nociva este carnea pentru organism.
Pacat,era probabil singurul jurnal despre Tesla pe aici,dar initiatorul a luat-o rau pe aratura.

#390
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006
Prima data ca sa nu fiu acuzat ca vorbesc din poze mentionez ca am condus diverse electrice iar in Tesla doar pasager, cu primul BMW i3 condus in 2015. In afara de Model 3 care defapt are o tehnologie probata si aia cu reducere de la stat, chiar nu vad de ce as plati pentru a fi cobai pentru diversi producatori auto. Bine, daca as lua pe firma sa nu ma intereseze masina mai mult de 3-4 ani nu m-ar deranja, dar la momentul acesta in afara de Model 3 sau S, tot ce e disponibil pentru noi romanii e o gluma raportat la pretul final.

#391
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,558
  • Înscris: 17.09.2007

 Groh, on 03 ianuarie 2021 - 13:08, said:

Sa spui ca cine inca isi cumpara termica este batut in cap denota lipsa clara de materie cenusie si o aparenta superioritate fata de cei care poate nu isi permit ceva electric sau nu vor ceva electric.
Pentru multi posesori de electrice este greu de conceput ca exista utilizatori pentru care o masina electrica nu este viabila in acest moment din n..motive.
Unii din astia cu electrice sunt pe calapodul alora ce mananca doar salate si incearca sa ii convinga pe carnivori ca,ce nociva este carnea pentru organism.
Pacat,era probabil singurul jurnal despre Tesla pe aici,dar initiatorul a luat-o rau pe aratura.
Sa nu poti citi ce a scris si sa pui alte cuvinte denota flame si reavointa.
Mai pun odata cu textul marit, poate sunt probleme de dioptrii:

Cine isi ia masina nouă si nu ia in calcul o electrică e pur si simplu bătut in cap.

P.S. Probabil in 2021 voi cumpara o masina noua. La ora actuala am luat in calcul o electrica si din punctul meu de vedere pentru mine nu reprezinta o solutie mai benefica (cost/beneficii) decat un hibrid (avand in vedere locatia, chargerele, modul de deplasare, etc). Deocamdata....

Edited by Hansolo, 03 January 2021 - 13:53.


#392
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 Groh, on 03 ianuarie 2021 - 13:08, said:

Sa spui ca cine inca isi cumpara termica este batut in cap denota lipsa clara de materie cenusie si o aparenta superioritate fata de cei care poate nu isi permit ceva electric sau nu vor ceva electric.
Daca aia ai înțeles tu din ceea ce am scris eu, ar trebui sa te întrebi daca nu cumva ai o problema de înțelegere. A mai corectat @Hansolo pe unu, am zis "cine isi ia masina noua si NU IA IN CALCUL o electrică e pur si simplu bătut in cap". Sesisezi o mica mare direnta intre ce am scris eu si ceea ce incerci sa ma acuzi?
Ps: acum am vazut ca ai fost corectat si tu, inca o dată de către colegul @hansolo.

 Groh, on 03 ianuarie 2021 - 13:08, said:

Pacat,era probabil singurul jurnal despre Tesla pe aici,dar initiatorul a luat-o rau pe aratura.
Daca nu stii sa citesti si te mai bagi in seamă degeaba ca un adevărat troll, te invit sa nu-mi mai citesti jurnalul. Lasa-ma pe mine pe arătură.  Simplu, nu?

Edited by inuendo0, 03 January 2021 - 13:55.


#393
Sagacious

Sagacious

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 412
  • Înscris: 20.11.2020
Nu mai incerca sa dregi busuiocul ca ai jignit cu buna intentie.

#394
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.07.2006

 inuendo0, on 03 ianuarie 2021 - 13:58, said:

...am zis "cine isi ia masina noua si NU IA IN CALCUL o electrică e pur si simplu bătut in cap".
Mi-am luat o masina noua acum 6 luni. M-am uitat - fugitiv, recunosc - si la varianta unei masini electrice. Ar fi "incaput" (dupa subventie) in buget, dar deocamdata nu mi se potriveste. Deci pot spune ca am luat in calcul.

Explica te rog ce-ai vrut sa spui. Sunt sau nu batut in cap?
Daca reiese ca nu, imi cer scuze ca am inteles gresit formularea ta.

Edited by ergon, 03 January 2021 - 15:25.


#395
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.07.2006

 inuendo0, on 01 ianuarie 2021 - 12:48, said:

Nici eu nu sunt, daca iti permiti o masina nouă de vreo 30.000 euro si faci calculele pe 5ani, o sa-ti dai seama ca iti permiti si o Tesla de 50.000.
Si asta te rog daca poti detalia: cum poti cheltui 20000 de euro in 5 ani pentru tot ce inseamna intretinerea unei masini si combustibilul aferent? Nu vorbim de extreme gen 100000km parcursi anual.

#396
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006
La 20.000 pe an, calculul estimativ pe 5 ani rezulta in costuri de aproape 10.000 Eur si se poate si mai mult. Am luat in calcul consum mediu (modic) de 5.7l/100km (cu 5.7 lei litru de benzina) si 6 revizii cu un cost mediu de 1500 lei per revizie.

Edited by closchkutza, 03 January 2021 - 15:45.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate