Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Extindere apa - trecere in domeni...

La mulți ani @Digix!

[cum] telefon cu folosire in SUA

Montare AC deasupra frigiderului?
 Cunoaste cineva metoda de semideg...

De ce in unele tari sunt sparte p...

Marime siguranța AC - 24.000...

E de la monitor sau nu?
 Rezervare gresita

Ce erau chestiile astea pe cerul ...

Apa plata ieftina vs scumpa

Serial: Those About to Die
 Malwarebytes Windows Firewall Con...

hotel pentru copii

Nu pot reinstala windows 11

Replacement grip pentru racheta t...
 

Interval schimb ulei 10k, 15k, 30k km

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#55
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Filtrul de aer si cel de polen mi le schimb singur de foarte multi ani (cred ca de 7-8 ani). De regula le schimb anual. M-am invatat ca inainte de a pleca in concediu sa-mi schimb filtrele si xenoanele pe faza scurta si cind este cazul, sa fac si schimbul de ulei. De citiva ani si uleiul am ajuns sa-l schimb singur, dar pe asta nu-l schimb in fata blocului, ca-l schimb la un prieten care are atelier auto.

#56
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,715
  • Înscris: 24.11.2015

View PostdiZy, on 06 aprilie 2018 - 17:39, said:

Amuzante povesti si idei, dar cel mai tare e initiatorul care el crede ca si in Germania uleiul merge 30.000 de Km...

Majoritatea folosesc acolo LL (30.000km) , amuzantule. LL = Long Life

View Postflorin71_skoda, on 06 aprilie 2018 - 14:34, said:


Ce tip si ce marca ?
Am cautat si eu in google in ideea sa ma apuc si eu sa bag in rabla mea, insa vad ca gasesc doar 5W-30 si eu cred ca trebuie sa bag 10W (am peste 250.000 la bord)

Nu face prostia asta, nu baga 10w, 250.000km nu sunt multi. Stiu persoane ce au de la 300.000 in sus si tot 5w folosesc + ca nici aia nu erau reali la cum aratau masinile cand le-au adus.
+ ca 10w iarna e o problema, nu prea e recomandat. 10w ar merge vara, iar iarna 5w , asta daca ai de gand sa faci 2 schimburi pe an. Castrol nu mai e ce a fost.

#57
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,689
  • Înscris: 15.06.2007

View PostTruculMagic, on 06 aprilie 2018 - 20:01, said:


Majoritatea folosesc acolo LL (30.000km) , amuzantule. LL = Long Life

Nu face prostia asta, nu baga 10w, 250.000km nu sunt multi. Stiu persoane ce au de la 300.000 in sus si tot 5w folosesc + ca nici aia nu erau reali la cum aratau masinile cand le-au adus.
+ ca 10w iarna e o problema, nu prea e recomandat. 10w ar merge vara, iar iarna 5w , asta daca ai de gand sa faci 2 schimburi pe an. Castrol nu mai e ce a fost.
Exact. Numa pe vanzatorii de la magazin i-am auzit cu atitudini "intelepte"
-da' câț  kilometrii are masina??
-Xxx ..
-aaa.. pai cum sa pui 5W..  deja trebe sa pui 10W, ba bine ca ju 15W..
Ca doar nu o sa le expire lor acolo pe raft, trebuie sa gaseasca si ei un fraier cui sa-l vanda.  
Dar la ce moda ne-a atins cu anvelope de vara si de iarna, sincer nu m-as mira sa apara si ulei de vara , iarna,  ulei all season.. sa fie mai interesant. Vara 10W, iarna 5W.. chestii socoteli. Uleiu' din fabrica e tata lui, daca nu esti sigur ce sa folosesti.


#58
diZy

diZy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,603
  • Înscris: 12.06.2006
Pai da _R_A_D_U si TruculMagic stiu si eu ca uleiul long life "tine" 30.000 de km, de aici si ironia mea. Se pare ca am facut o gluma prea inteligenta.

#59
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,715
  • Înscris: 24.11.2015

View Posttfmercedez, on 06 aprilie 2018 - 20:10, said:

  Dar la ce moda ne-a atins cu anvelope de vara si de iarna, sincer nu m-as mira sa apara si ulei de vara , iarna,  ulei all season.. sa fie mai interesant. Vara 10W, iarna 5W.. chestii socoteli. Uleiu' din fabrica e tata lui, daca nu esti sigur ce sa folosesti.

Man, e o diferenta intre anvelopele de vara si de iarna. Stiu cum se comporta vara o masina cu anvelope de vara si cum se comporta cu anvelope de iarna, la fel si iarna... fiecare are scopul sau. :)

#60
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,689
  • Înscris: 15.06.2007

View PostdiZy, on 06 aprilie 2018 - 20:26, said:

Pai da _R_A_D_U si TruculMagic stiu si eu ca uleiul long life "tine" 30.000 de km, de aici si ironia mea. Se pare ca am facut o gluma prea inteligenta.
Eu sunt curios la cati km schimba uleiul la camioane, TIRuri mai specific.

#61
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,581
  • Înscris: 07.12.2014
Nu stiu la camioane. Dar la unele dube se schimba la 60.000.
La Dacia 1300 bagam ulei cu 40.000 (4lei) si il schimbam la 800 de km. Pe urma am gasit ceva mai bun ce mergea 3000 de km. Simteam cand era gata uleiul ca nu mai tragea motorul.

#62
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,715
  • Înscris: 24.11.2015
90.000 daca mergi la autostrada si 50.000 drumuri normale si 30.000 conditii mai extreme Posted Image

Edited by TruculMagic, 06 April 2018 - 21:16.


#63
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,382
  • Înscris: 06.07.2007

View Postadisz, on 06 aprilie 2018 - 15:40, said:

Cred ca la grupul VAG uleiul este pe viata,ca nu am vazut inca nici o postarea de-a lui Kroghy,
se schimba prin completare deci da, e pe viata.Posted Image

#64
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 12.08.2006

View Postdan1980_25, on 06 aprilie 2018 - 21:25, said:

se schimba prin completare deci da, e pe viata.Posted Image
...plus ca la unele ai sansa sa-l schimbi odata cu motorul ;)

#65
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Brea ....treaba este mai complicata . in primul rand ( ca am si eu o reputatie de aparat ) ....astia de sunteti informaticieni si contabili vorbiti prostii !
Sunt mai multe aspecte . Cititi si luati lumina ( ca tot sunt Pastele ) :
1) Uleiurile au niste standarde ...dar in realitate ele se cam suprapun . Nu sunt asa "specifice " cum sustin producatorii .
2) Masinile sunt utilizate diferit . Unele sunt omorate la propriu si altele tinute in garaj si scoase duminica . Nu poti sa pui egal intre schimbarea uleiurilor in cele doua situatii total diferite ...desi nu se specifica nicaieri ca ar trebui tratata diferit problema.
3) motoarele sunt diferite ...avem motoare de turatie foarte inalta ( cu multe compresoare - sau chiar cu unul singur ) , avem motoare mici care necesita o utilizare mai intensa ...si motoare mari de cuplu care suporta si turatii mici de utilizare . Nici aici nu se specifica vreun interval diferit sau vreo specificatie diferita .
4) specificatiile uleiurilor tin in prezent de lipsa sau prezenta sulfului in componenta ....si de specificul geografic .
5) un interval mare de servis poate influenta un informatician sau o bucatareaza in achizitia masinii. Orice ulei modern , dupa un an de functionare de kaci pe el si-i dai foc. Se face mal ( noroi ) .
6) capacitatea cilindrica a motorului influenteaza si ea consumul si pierderile mecanice de ulei ...nici aici nu se specifica nimic de catre producatorii de masini sau cei de uleiuri .

Deci , astia de cititi pe internet cate ceva si deveniti specialisti in orice chestie de pe fata pamantului , luati un distonocalm si notati-va concluziile mele cu pixul in palma stanga ( presupunand ca sunteti dreptaci ) :
- intervalele mari au aparut din doua cauze . Prima cauza este simplu marketing ...daca prostesti gospodina ca este nevoita sa schimbe mai rar uleiul , va cumpara masina care o sa-i lase bani in buzunar . A doua cauza este aceea ca masinile nu mai reprezinta o investitie asa importanta si fiabilitatea inseamna in lumea moderna altceva decat insemna pe vremea cand o masina mergea un milion de km .
- sesizati faptul ca toti aceia care dau intervale de servisare ( in care intra si filtre !!!!! ) ...dau acelasi interval pentru toata servisarea. Deci .,,,mai nou acelasi filtre de aer , de polen , de ulei si de combustibil ..nu mai tin 10.000 km ....ci brusc tin toate 30.000 km ca atata a zis un neamt cretin ca este bine pentru afaceri daca treci la "interval servis " . Da ...neamtul ala a fost un cretin. A fost un tanar corporatist , cum mai sunt cativa pe aici , lu' care ma-sa si tac-su i-au dat un post important la o firma producatoare de masini ..si care a venit cu ideea asta imbecila dupa un chef cu curve drogate si marijuana din belsug.
Ati notat ?
Ma simt inspirat in seara asta magica , asa ca sa va lamuresc ce trebuie sa faceti :
- cumparati doar uleiuri de la firme mari care nu-si murdaresc reputatia vanzand uleiuri contrafacute .
- nu cumparati uleiuri de pe siteuri obscure doar pentru ca au pret bun.
- daca intervalul de servis mentionat pe cutie este 15000 km , schimbati uleiul la 7-8000 . Daca ajungeti cumva  la 9000 km , scoateti joja ( este o sarma ordinara cu un inel galben de plastic in cap ) si constatati ca daca puneti o picatura de ....noroi ( ca ulei nu mai se poate numi chestia aia de pe joja ) , veti constata ca nu mai este deloc transparenta . Cand uleiul pierde integral transparenta , deja procesele chimice ( normale dealtfel ) l-au neutralizat ca element de ungere . Tocmai v-ati murdarit degetul cu un lichid cu o compozitie necunoscuta , care nu mai are nici o virtute decat in ochii nemtalauluii aluia handicapat si pistruiat de care mentionam cateva randuri mai sus.
- schimburile de ulei si filtre pot fi facute de oricine are putina manualitate si cateva scule dedicate ( gen cheie pentru filtru ulei ) , trusa de chei pentr udat jos scuturi ( daca este nevoie - majoritatea masinilor au orificiu in scut pentru a se ajunge la busonul baii fara a demonta protectiile )
- atentie mare la buson. Este obligatoriu sa aiba in cap un magnet. Daca aveti cea mai mica urma de span , cumparati un litru sau doi de ulei mai prost ( dar la specificatie ) , turnati-l , porniti cateva secunde motorul , nu turati , opriti si goliti iarasi uleiul. Abia dupa aia bagati noul ulei .
- nu lasati in motor un ulei mai mult de un an calendaristic . si daca faceti 1000 de km ....il dati jos si-l schimbati

Edited by JurasikMan, 06 April 2018 - 21:59.


#66
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,236
  • Înscris: 19.09.2005
sunt de acord cu tine, dar totusi exagerezi

p.s. eu cam la 2 saptamani gadil joja.

#67
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,375
  • Înscris: 07.11.2006

View Postarg, on 06 aprilie 2018 - 17:52, said:

uau, doar ca mie in bord imi arata 15000km si 1 an

Interesant.
La mine in bord arata exact cat setez.
Adica daca vreau urmatoarea interventie la 1.500 de km,setez asa.Daca vreau la 15.000 de km,asa o setez.Si daca vreau la 150.000 de km,asa va fi.La voi nu-i l fel?

#68
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,236
  • Înscris: 19.09.2005
la mine asa arata:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WVLjgYDVruI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#69
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,427
  • Înscris: 15.12.2009

 tfmercedez, on 06 aprilie 2018 - 21:06, said:

Eu sunt curios la cati km schimba uleiul la camioane, TIRuri mai specific.

Depinde mult de marca si model. La Actross ai, in functie de an si model, fie interval de 12 luni independent de nr de kilometri, fie un interval generat de computerul de bord, undeva in jurul valorii de 100.000km.

#70
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,689
  • Înscris: 15.06.2007

 Ann0nyym0us, on 07 aprilie 2018 - 10:47, said:


Depinde mult de marca si model. La Actross ai, in functie de an si model, fie interval de 12 luni independent de nr de kilometri, fie un interval generat de computerul de bord, undeva in jurul valorii de 100.000km.
Al dracu' de ulei, de ce nu punem d'ala in autoturisme?  
Pentru ca  motoarele alea au o capacitate supradimensionata a baii de ulei.  Probabil intra vreo 20-30 de litri de ulei acolo.  
Daca la un motor de 2000cmc ar intra in baie 8 litri de ulei, intervalul de schimb ar fi si mai mare.

#71
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,427
  • Înscris: 15.12.2009

 tfmercedez, on 07 aprilie 2018 - 10:51, said:

Pentru ca  motoarele alea au o capacitate supradimensionata a baii de ulei.  Probabil intra vreo 20-30 de litri de ulei acolo.  

Cam 30-40 de litri. Oricum, si regimul de functionare e diferit, gandeste-te cat de mult merge autotrenul cu viteza constanta.

#72
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
In urma discutiilor eu am tras urmatoarele concluzi:
- De preferat este sa schimb uleiul anual
- In cazul meu, daca cred ca fac sub 15K / an pot baga ulei normal, iar daca fac peste 15k / an as putea sa incerc si un ulei longlife (de 30k). Arg, pe bidonul ala ce-l foloseste tu, este specificata treaba cu valabilitate de 30k ?
- Momentan pot ramine la 5W-30 , deoarece 250k la bord nu-i chiar asa de mult, ca sa fie cazul de 10W
(sper ca am tras concluzii bune)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate