Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

Interval schimb ulei 10k, 15k, 30k km

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#91
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 arg, on 11 aprilie 2018 - 09:32, said:

de ce? poate ca-i face bine ca merge mai turat si mai desfundata catalizatorul si esapament
Eu oricit de sportiv as conduce si oricit de mult as fi de incarcat, nu prea trec de un 6,1 - 6,2 %.
Anul trecut am facut un drum de la Brasov la Alba si ca sa curat turbo / catalizator, etc., i-am dat doar a 3-a, iar pe autostrada Sibiu-Sebes am mers cu 130 in a 3-a si consumul a fost 5,6.
La cumnatu nu turatia si viteza este problema, ca modul in care bruscheaza acceleratia si cutia de viteze si ajunsu rapid, in 5 scunde, in a 5-a, chiar daca nu a trecut de 70-80-90km /h.
Eu in schimb am si uitat ca rabla mea are a 5-a.
Tata consuma mai putin pentru ca atunci cind se apropie de o alta masina, ia piciorul de pe acceleratie cu kilometri inainte de a ajunge in spatele masini respective. Cind depaseste, se asigura ca are kilometri intrgi pentru depasire si te plictisesti pina ce efectueaza depasirea. Practic el nu pune aproape niciodata frina si nu "bruscheaza" niciodata accelerstia ca sa faca plecari sa depasiri rapide.

Edited by florin71_skoda, 11 April 2018 - 20:51.


#92
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
Cred ca ai vrut sa zici viteza a 6-a.
Da problema principala e bruscat-ul masinii: emarat rapid, mers foarte tare si franat violent din frana de serviciu.

La drum instins mergand cu grija scot un 6-7%, dar in mod normal sunt pe la 8-9% (1.6l mpi).

Edited by arg, 12 April 2018 - 07:47.


#93
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
din pacate, acum nu se mai recomanda injumatatirea intervalului de schimb pt "utilizare severa"/drumuri prin oras(7500 km mai exact). iar masina se considera buna de casat/vandut dupa cativa ani. in realitate, motoarele nu sunt fabricate din aliaje de ozn, la fel si uleiurile..ci doar au tiparit cifre noi. si da, uleiurile sunt mai fara cenusa, asta e singura chestie majora, in rest aditivii nu cred ca au devenit de 2 ori mai buni ca in trecut.

cine schimba "dupa manual", va constata ca " nu se mai fabrica masini ca in trecut.." fara sa observe vreo legatura.

si mai toti romanii observa ca pe la 8-9 mii km motorul suna altfel, consumul de ulei creste dintr-o data...dar culmea nimeni nu se ingrijoreaza sa-l schimbe inainte sa se intample asta.

Edited by 41ex, 12 April 2018 - 10:47.


#94
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,519
  • Înscris: 15.06.2007


 TLGTLC, on 10 aprilie 2018 - 17:59, said:

Pentru cei care consideră că a schimba uleiul la intervale mari este un lucru ok, vreau să vă spun că nu e chiar așa. Pe lângă uzura mare produsă de un ulei (cel mai performant și mai modern și mai longlife) după ce trece pragul de 10000 de kilometri, nu vă gândiți că un ulei care are toate proprietățile de lubrifiere intacte ajută la scăderea consumului, la menținerea performanțelor (motorul scoate caii și newtonii în condiții de lubrifiere ideale) și la protejarea filtrelor de particule (cine este pasionat de diagnoze poate vedea că depunerea de cenușă de ulei este mult mai mică când ai un ulei proaspăt).
Din păcate majoritatea oamenilor își însușesc nedigerate informațiile livrate de societatea de consum în care trăim, habar nu au să țină o evidență a costurilor, a consumului și preferă să înlocuiască un produs oricât ar fi de costisitor (în cazul de față mașina) decât să îl îngrijească pentru a se bucura de el mai mult timp.
Un calcul elementar arată că la foarte multe mașini, cine schimbă uleiul la 10000 își scoate banii pe uleiul folosit în plus față de cine schimbă la 20000 doar din economia de carburant.

Sa-mi arati si mie calculul ala cum kkt se face. Uite am ulei de 20000km si imi arata calculatorul ca mai are 7000km si chiar ieri am scos record de consum minimal, repet, cu un ulei pe duca,  in curand vine termenul de revizie de un an. Cei de la reprezentanta nu au vrut sa schimbe uleiul la 15000.



 41ex, on 12 aprilie 2018 - 10:23, said:


si mai toti romanii observa ca pe la 8-9 mii km motorul suna altfel, consumul de ulei creste dintr-o data...dar culmea nimeni nu se ingrijoreaza sa-l schimbe inainte sa se intample asta.

La 20000km uleiul a scazut un sfert pe joja. Deci cam 250ml.


#95
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

 tfmercedez, on 12 aprilie 2018 - 13:57, said:

Sa-mi arati si mie calculul ala cum kkt se face. Uite am ulei de 20000km si imi arata calculatorul ca mai are 7000km si chiar ieri am scos record de consum minimal, repet, cu un ulei pe duca,  in curand vine termenul de revizie de un an. Cei de la reprezentanta nu au vrut sa schimbe uleiul la 15000.
Degeaba îți explic, cu toate că este simplu, nu am întâlnit pe nimeni care să aibă răbdarea să calculeze corect un consum și mai ales să identifice o reducere de 3%.
Dacă ai scos acum consum mai mic este pentru faptul că acum te afli în plaja de temperatura optimă. La temperaturile de acum motorul scoate randament maxim, nici nu utilizezi aerul condiționat.
Cât timp am fost în garanție m-am dus și eu din 30000 în 30000 de kilometri că nu eram nebun să le dau un purcoi de bani pe o chestie pe care o făceam și singur. De două ori între revizii făceam schimbul la șanț sau când prietenii de la service aveau un elevator liber.
CB-ul și cei de la reprezentanta vor să fie siguri ca tu să nu ții mașina o veșnicie ; bănuiesc că nici tu nu îți dorești asta. Eu am ținut la toate mașinile mele și am avut grijă de ele. Așa cum unii au răbdare să le bibileasca și să le țină ca pentru expoziție, eu prefer să îi dau tot ce are nevoie. Dar repet, este alegerea mea și fiecare face cum consideră cu mașina lui. Probabil cel care mi-o va cumpăra va zice bogdaproste că a luat o mașină îngrijită, la fel cum este posibil să dea peste un cap pătrat care să o exploateze fără milă; cum i-o fi norocul!

#96
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005

 tfmercedez, on 06 aprilie 2018 - 21:06, said:

Eu sunt curios la cati km schimba uleiul la camioane, TIRuri mai specific.
Poti merge si 120.000 fara schimb,stiu firme care nu schimbau deloc uleiul si vindeau camioanele pe la 700.000 km.
Am lucrat vreo 2 ani pe Iveco,la 10.000 km completam cu un bidon de 5 L.
Totusi in motoare intra 27-36 L.

Oricum  e diferenta intre mers pe autostrada si mers cu bascula prin santiere iar camioanele moderne analizeaza uleiul si mai ales AdBlue si te trimit "cu japca" la service,doar te trezesti cu mesaj ca peste 9 ore iti va intra in limp mode.

#97
teodoreanu

teodoreanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 09.05.2006
Skoda Octavia 3 an 2014 motor 2l diesel 150 cp . Am facut revizii la 30 de mii la 60 de mii si recent la 90 de mii masina merge foarte bine nu am avut probleme cu ea . La 90 de mii am schimbat pentru prima data filtrul de combustibil asa scrie producatorul . Adevarat ca eu folosesc masina preponderent extra urban . Ideia este ca daca nu bagi combustibil decat de la statii peco de firma , faci reviziile la reprezentanta ( unde ai doar piese de origine ) si nu conduci ca un cioban masina nu pateste nimica . Eu am respectat ce scrie producatorul in cartea tehnica in rest fiecare face cum crede . Dar pentru mine atunci cand am ales masina si costul de intretinere a contat foarte mult . Ca inainte de Skoda am avut un Renault Megane 2 facelift tot diesel si avea interval de service din 10 mii in 10 mii de km . In cei 130 de mii de km cat am avut masina si aproape 8  ani am schimbat 7 filtre de motorina ,2 distributii + 13 revizii . La Skoda la 90 de mii primul filtru de motorina urmatorul peste 90 de mii si distributia la 240 de mii de km adica nu mai este treaba mea ca nu tin masina atata si 3 revizii . Pana acuma la Skoda am platit 2400 de lei pe toate reviziile si la Renault 2400 de lei doar pe o distributie .

#98
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,670
  • Înscris: 10.10.2011
colegu, megane2 era alt motor si nu mergea cu uleiurile de acum facute pt "long life" . de aia schimbi acum uleiul la 30.000 pt ca bagi de ala long life. eu nu as tine uleiul in masina 30.000 km nici taiat in bucati.

#99
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019
Cam la 10.000 sai un an se schimba ca e ca apa de ploaie, daca il intindeti intre degete o sa vedeti ca e apos, n-are nicio consistenta, e ca ala de floarea soarelui de la LIDL care e zeama curata.

Cum drku sa reziste o asemenea zeama la solicitarile motorului?

#100
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
deci inainte de 10k km daca atunci e deja apa!Posted Image

#101
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018
Schimb uleiul si flitrul de ulei la 1 an sau 15-16k km (cu toate ca producatorul recomanda 2 ani / 30k km), desi masina nu vede conditii grele, doar poate starea asfaltului.
La fiecare revizie schimb si lichidul de frana,
Filtrul de aer si polen le schimb la 7500-8000km, ca sunt negre deja.
Cu toate ca masina a iesit din garantie, reviziile le fac tot in reprezentanta dar cu consumabilele mele (de obicei filtre originale sau Mahle/Knecht, lichid de frana Ate, acum am trecut pe ulei Total).
Cine crede ca in reprezentanta iti pun uleiul cel mai bun, se inseala amarnic.... Mi s-a ofertat ulei Mercedes, Texaco-Havoline, Motul, la butoi 208 litri si la preturi de ulei bidon la litru x 2.
E vorba de un Hyundai I40 1,7 CRDI.

#102
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,292
  • Înscris: 13.01.2011

View Postcrisstonne, on 06 aprilie 2018 - 13:43, said:

15000.
Castrol Magnatec 5W-40/C3 full sintetic.
Revin, de cîțiva ani schimb la 10 mii, pun Motul, cu Castrol era să stric motorul, probabil era un ulei contrafăcut.

#103
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,364
  • Înscris: 28.10.2018
30k schimb de ulei -> zero probleme. Sute de mii de kilometri.

Lichid de frana la masinile pesonale: cand schimb discurile. Adica intre 5 si 10 ani. Aia cu 2 ani e o harneala pe care o halesc extrem de multi.

Trebuie sa cobori muntele vara la 40 de grade timp de o ora numai cu piciorul pe frana ca sa simti ca ai 5% apa in lichidul de frana.


Dar ma rog, fiecare se caca cum pofteste pe banii lui.

Edited by abac, 21 January 2023 - 12:27.


#104
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Nici nu mai stiu cand am deschis acest topic.
De atunci (de dinainte defapt) si pana in prezent, schimburile le fac tot la un an sau 15.000km, folosesc doar Liqui moly.

#105
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Daca e synthoil e foarte bun. Depinde ce sortiment de liqui moly ai ales.
10.000km ar fi ptr RO.

#106
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,208
  • Înscris: 24.07.2022
7 mii de km daca vrei toti caii acas`..

#107
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostMembruAnonim, on 21 ianuarie 2023 - 22:08, said:

Daca e synthoil e foarte bun. Depinde ce sortiment de liqui moly ai ales.
10.000km ar fi ptr RO.

Cel albastru pentru TDI-uri , dar am trecut pe gri 4100 top tec de cativa ani deoarece n-am gasit modelul albastru pe stoc in acel moment. Modelul albastru e Diesel Hightech

#108
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,490
  • Înscris: 30.10.2003
Cine e diliu la cap, nu se uita la numarul de kilometri, ci la timpul de functionare a motorului Posted Image  ... daca tot vrem sa fim mai catolici decat papa.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate