Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Acumulatori cu Litiu - stocare energie regenerabila
Last Updated: May 28 2024 12:52, Started by
doega
, Dec 29 2017 08:18
·
92
#2755
Posted 08 December 2018 - 16:36
shuntul ala estimeaza dupa tensiune, nu? asa pare. E total aiurea...
|
#2756
Posted 08 December 2018 - 16:39
""shuntul ala estimeaza dupa tensiune, nu? asa pare. E total aiurea...""
pai shunt ul este dedicat: Victron BMW 700, la iesirea/intrarea din baterii; masoara ce intra si iese din baterii.... BMS este inauntrul bateriilor. se mai si potrivesc din cind in cind, dar nu tot timpul. Attached FilesEdited by laurentiu_florin, 08 December 2018 - 16:41. |
#2757
Posted 08 December 2018 - 17:10
Shunturile seutizeaza la masurarea curentului.
Existenta unui shunt pe acumulator permote masuratori culometrice. Sunt interesat de un culometru standalone. |
#2758
Posted 08 December 2018 - 17:29
@laurentiu: Din ce am vazut pe grafic, aparent arata SOC doar dupa tensiune, nu face coulumbometrie. E adevarat ca sunturile se folosesc pentru citirea curentului, dar de exemplu ale mele (coulometre chinezesti) sunt integrate cu dispozitivul de masurare-afisare, asa ca vine la ele si plusul, si afiseaza pe display atat tensiunea, cat si SOC-ul si alti parametrii. Posibil al tau sa se fi defectat ceva si sa arate SOC-ul doar dupa tensiune, conform acelui grafic...
@cavit: actualmente folosesc sunturi de pe aliexpress, modelul TK15 cu shunt de 100A ptr bateria de la casa si de 50A ptr cea de la bicicleta [link-urile sunt doar exemplificative, nu am luat fix de la acesti vanzatori]. Sunt bune, au precizia acceptabila dar din pacate indica tot timpul cca 20-30mA consum (ca si cand bateria s-ar autodescarca); Acest "feature" este introdus din software de cel care le-a facut si nu il pot scoate... probabil ca sa nu riste ca aparatul sa indice dupa ceva vreme bateria ca fiind partial incarcata si ea sa fie de fapt la zero. O chestie fool-proof, ce-i drept, dar mie mi-ar fi placut sa-l pot ajusta eu la zero sau la o valoare foarte mica; 20mA e mult prea mult pentru litiu. |
#2759
Posted 08 December 2018 - 18:01
Shuntul ala e defect (nu shuntul in sine, ci partea de calcul). Salturi pot aparea numai la capetele SOC-ului, pentru ca are niste setari ca la o anumita tensiune sa fie 100% si la alta 0%, pentru calibrare automata. Poate ai tensiunile alea setate incorect fata de intervalul de functionare a Pylontech-ului.
Eu am Col-metru facut de mine, cu potentiometre pentru ajustare. Putine aparate de masura chinezesti, au pe ele potentiometre de ajustare. Cele care nu au, rareori sunt precise. O sa caut o poza cu al meu (e in panoul de sigurante si mi-e lene sa desfac tot ca sa il pozez). Am adaugat. Cutiuta gri e "creierul" care calculeaza SOC-ul si il trimite, radio, la displayul din cutia albastra. Are 3 leduri indicatoare pentru: Power (rosu), directie curent (verde = charge, galben = discharge) si trafic wireless (albastru). Pentru masurarea curentului nu folosesc șunt ci un senzor HALL de 200A extrem de sensibil. Convertorul ADC este un ADS1115 cu o precizie de 16 biti. Attached FilesEdited by topcat36, 08 December 2018 - 18:26. |
#2760
Posted 08 December 2018 - 18:37
Shuntul victron BMV 700 Trebuie sincronizat cu ve bus Si BMS prt a estima corect. Are o casuta ce Trebuie Biafata. Altfel vezi valori diferite.
|
#2761
Posted 08 December 2018 - 18:45
exemplul cu shunt ul si BMS ul, l am postat pentru ca si producatorii: Victron si Byd recunosc ca cele doua sisteme nu sunt asemenea ca si indicatie intr un sistem.
- pentru shunt, este valabila observatia lui Adi, adica shunt ul si blocul de masura asociat sunt alimentate din baterie, sistemul citeste columbometric. - pentru partea de BMS , sistemul cred ca este mult mai aproape de adevar, nu cunosc algoritmul pe care l utilizeaza. si indicatia shunt ului si cea a BMS ului au fost verificate, pornind de la faptul ca shunt ul are 50 mv/500 A; asa cum am prezentat, indicatiile lor sunt din cind in cind asemanatoare . verificarea a fost facuta cu sarcina pentru curenti intre 0 si 350 A si s au obtinut indicatii corecte pentru afisajul pe partea de columbometru cit si pentru BMS; ar mai putea fi modul de afisare grafica al proprietarului site lui , adica Victron. sincronizrarea pentru BMW 700 se executa automat, conform setarilor facute la PIF, sau poate fi facuta si manual cind sunt indeplinite conditiile ; in precedentele posturi de acum citeva zile , era si numarul de sincronizari efectuate de sistem. deja exista dIferenta de SOC Attached FilesEdited by laurentiu_florin, 08 December 2018 - 18:52. |
#2762
Posted 08 December 2018 - 19:11
Ce varza e acolo Laurentiu. Nu se pun alea 2 de acord la nimic (tensiune, curent, totul e diferit). Cum sa indice acelasi SOC in cazul ala. La voltaj, sa zicem ca e pe'acolo. Dar de la -15,5A la -16,3A deja intra o eroare zdravana.
Se zice ca șuntul trebuie sa fie cat mai apropiat de valoarea maxima a curentului masurat. Cu cat e supradimensionat, cu atat eroarea la curenti mici, este mai mare. La mine, intre valorile raportate de BMS si Col-metrul facut de mine este o diferenta de 0,2A (unul arata 0,3A si altul 0,5A, deci la curenti EXTREM de mici). BMS-ul are șunt rezistiv iar al meu, senzor HALL. De acord ca nu trebuie sa instalezi 2-3 battery monitors CONECTATE la sistem prin porturi de comunicatie, ca sa nu apara conflicte. Dar daca pui 10 monitoare (lasand la o parte conectarea care o au toate invertoarele voastre destepte - Victron, WizBang, etc), toate trebuie sa indice acelasi lucru, daca sunt de calitate. Daca fiecare indica alt SOC, ce am facut ? Si mai prost este cand dai pe ele sute de euro Edited by topcat36, 08 December 2018 - 19:32. |
#2763
Posted 08 December 2018 - 19:19
""Battery Monitor
In most situations, it is not necessary to install a battery monitor: Lithium batteries with canbus connection (BYD B-Box, Pylon, LG Resu and others) already have a built-in battery monitor. Adding another will only set up a conflict. Always use the canbus connection to provide battery status/state-of-charge data for these batteries. Redflow ZBM / ZCell zinc-bromide flow batteries with the ZCell BMS also support the same canbus protocol. This is the preferred integration approach for these batteries. The built-in battery monitor of the Multi Inverter/Charger can be used to provide data where installed batteries do not have a monitor built-in. The advantage here is that in an ESS system the charge currents from MPPT Solar Chargers will also be taken into account. The only situation where an external battery monitor is required is when a system using a no-monitor battery type also has additional power sources: for example a DC wind generator. (No monitor battery types include lead batteries, for example, or Victron 12.8V lithium batteries.)"" |
#2764
Posted 08 December 2018 - 19:28
@Laurentiu_Florin
Nu cred ca se sincronizeaza intre ele. Se Si cronizeaza separat individual la fiecare ciclare cind indeplinesc conditiiile setate la fiecare. Setarile din BMS Si a bmv700 difera, de aceea sincronizarile sunt diferite. Daca hub ul era pe ve bus aveai optiunea sa le sincronizezi intre ele tinind cont de BMS ca leader estimator Ptr SOC. Atunci bmv700 automat se ajusta dupa BMS. Se mai poate umbla la BMV in setari sa le aduci mai aproape. Edited by RaulPV, 08 December 2018 - 19:29. |
|
#2765
Posted 08 December 2018 - 19:47
""Se mai poate umbla la BMV in setari sa le aduci mai aproape.""
pare plauzibila observatia ta; exista intradevar diferente de setari ca si praguri maxime intre tensiunile declarate ale sistemului in BMW si BMS. o sa incerc sa modific in BMW, insa pot face asta numai cind sunt sigur ca SOC=100%. |
#2766
Posted 08 December 2018 - 20:17
Da , schimba setarile cind e la 100% SOC a BMS ului ; astfel sincronizarea bmv700 va urma la fel sau foarte aproape.
|
#2767
Posted 08 December 2018 - 20:31
Apropo de imprecizia shuntului TK15; dupa atata vreme de cand le am, mi-au venit dracii si am implementat o corectie simpla pentru acea eroare de ~24mA care-mi statea in gat.
Am taiat firul de la minusul bateriei (citirea suntului se face cu doua fire separate fata de cele de alimentare, asa-numita conexiune Kelvin, caci chiar daca minusul in principiu este comun ar introduce erori prin cablul de conexiune proportionale cu curentul consumat de afisaj) si am inserat (dupa un mic calcul) o rezistenta de 2,7 ohmi. Apoi am injectat acolo, la punctul "cald" al rezistentei, curent de la plus 50V printr-o alta rezistenta de 10Mohmi. Calculul s-a dovedit foarte ok, eroarea de display de 24mA a scazut la cca 1-3mA (variaza lent in timp cu temperatura si alti factori); o las asa, caci exista inevitabil o anumita autodescarcare la baterii, plus BMS-ul (monitorizarea, cca 150uA), plus acest coulometru in sine. L.E trebuie s-o cresc un pic, ca mai sunt 2.5mA consumati de SSR-uri (HVD-ul papa majoritatea, LVD-ul e de mica putere si consuma doar cca 200uA) Edited by addysoftware, 08 December 2018 - 20:56. |
#2768
Posted 08 December 2018 - 20:37
Pentru Topcat 36.
Aiconstruit de la nivel de piese si ai programat singur,sa ai folosit module gata programate? Un LEM sau un traductor hall este potrivit pentru asta e mai simplu de instalat ca un shunt si este izolat galvanic, unori sunt incadrate si astea sub denumirea generica de shunt. Erorile la astea sunt in jir de 1 la mie. |
#2769
Posted 08 December 2018 - 20:43
Este construit din piese, cu microcontroller programat de mine.
Am folosit un Ardunino Micro la partea de achizitie si calcul (cutia gri) si un Arduino Pro Mini la display. Comunicatia este NRF24N01. Edited by topcat36, 08 December 2018 - 20:44. |
|
#2770
Posted 08 December 2018 - 20:48
Sint intersat daca ai psa mai faci sunt interesat sa cumpar si eu.
Anunta-ma pe PM. |
#2772
Posted 08 December 2018 - 23:47
Da, gasesti, maxim 15 lei , bara nula și împământare, google te ajuta
Edited by sorinmircea, 08 December 2018 - 23:49. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users