Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#32023
Publicat: 19 mai 2024 - 13:40
test_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:
Pai si atunci ce cauti in aria Auto? Nu, nu vreau sa jignesc, dar serios, daca nu iti plac masinile si sa conduci, ce faci in aria Auto? Editat de calincosma, 19 mai 2024 - 13:43. |
#32024
Publicat: 19 mai 2024 - 13:47
Atunci de ce spui ca in concedii conduce sotia si tu savurezi calatoria in timp ce sotia conduce, face alimentarea, etc, etc. Eu daca nu stau pe scaunul soferului nu savurez nimic, este o corvoada masiva. Nici nu prea beau cand merg cu masina undeva doar sa conduc eu la plecare. Daca ma apuc de baut, beau pana ma fac de ras ca sa merite sa stau in dreapta pentru 10-20 de minute, altfel nu beau, sau daca ma culc acolo unde m-am dus la baut. Bine, ca oricum nu sunt eu omu care sa nu poata sta fara alcool, dar ca idee.
Si cand merg cu soferul la aeroport, este o intreaga poveste, de multe ori ma duce sotia sau ma ia si refuz sa vina sa ma ia vre-o masina de la firma, chiar daca nu imi deconteaza drumul, asta e, prefer sa scot bani in plus si sa merg la volan, in plus nu am nici asigurare de munca daca sunt cu masina personala. |
#32027
Publicat: 19 mai 2024 - 14:59
lexraz, on 19 mai 2024 - 12:00, said:
N-ai auzit deci nu esti prea interesat de piata auto. Nu e bai, le-am dat ca exemple extreme. Si in ziua de astazi, economic vorbind, iesi mai scump cu o electrica. Si nu zic de Tesla ca ar fi vreo masina de lux. Am auzit ca se poate cumpara chiar si pe la 36000 de euro noua, daca se aliniaza mai multe planete, prinzi tichete super combo, reduceri si oferte. Dar cand scopul este economia, tot cu un diesel iesi mai ieftin. Nu amortizezi niciodata costul suplimentar al unei electrice fata de un diesel de buget. Cand o sa coste la fel un model de masina indiferent ca e diesel sau electric, mai vorbim. Unde mai pui greutatea suplimentara: o electrica are o greutate semnificativ mai mare fata de un diesel similar din cauza balastului reprezentat de baterie. La tesla bateriile cantaresc intre 450 si 625kg. Masina mea cantareste 1270kg, dupa ce scrie in talon. Editat de tfmercedez, 19 mai 2024 - 15:00. |
#32028
Publicat: 19 mai 2024 - 16:02
test_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:
550KWh la Diesel cantareste 50 * 0.8 aproximativ, adica vreo 40 de kg, O baterie de 40 KG are cam 10.4KWh. Sa nu mai zic ca pretul unei "bateri" de diesel este incomparabil mai mica decat al unui "rezervor" de electrica. Cam astea sunt datele reale si nu speculatiile. Sa nu mai spun ca "bateria" de la diesel o incarci si o descarci de 1*10^10000000, iar dupa asta o sa ai aceeasi capacitate de incarcare Sunt EV mai usoare decat termice (evident, nu acelasi model). Cred ca Tesla Model Y e mai usoara decat masini echivalente termice, ca exemplu. test_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:
EU nu cred ca la 2-300 km faci o pauza de 30 de minute, nu cred.... Si eu, la 2-300 de km, ma opresc sa mai iau o apa rece, o cafea, sau sa merg la toaleta, dar opririle astea dureaza maxim 5 minute, daca e coada la casa merg la urmatorul peco, nu astept. test_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:
Masina inseamna libertate, eu cand plec in concediu, eu merg cu masina. Nu am facut decat vreo 3 sau 4 concedii la viata mea cu avionul, in rest am fost in multe destinatii din europa cu masina. Pentru mine nu prea conteaza destinatia ci drumul pana la destinatie, si daca as merge cu un EV as pierde mai mult de jumatate din timpul pe drum in statii de incarcare, ceea ce ar fi o catastrofa. Chiar si in tara cand merg fac KM multicei. De exemplu am fost la Paltinis, din Constanta, sunt 600km, si in total am facut aproape 2000km. Cam de cate ori incarcam o electrica si cam cat timp pierdeam la incarcatoare, si cam cate abateri de la drum faceam sa ajung la un incarcator. Nu ai pierde timp mult cu incarcarea, iar daca esti in concediu, de ce ar fi o "catastrofa"? Ai timpi de batut, termene fixe? Daca spui ca drumul in sine conteaza?! Depinde de fiecare, unii fac din drum un concurs, o competitie, d-asta vedem atatea accidente probabil. Nu stiu sa-ti spun ce vrei tu, poti calcula insa, depinde de masina, drum, samd. Doar speculezi, timpi, abateri, de fapt nu ai nicio idee, banuiesc ca nu ai condus/incarcat EV pana acum, corect? test_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:
Dar daca ai pleca de la CT cu plinul facut, care ar fi problema? ca nu dureaza decat 5 minute sa o incarci la orice OMV din Constanta, daca stai la Oradea, mai faci un plin la Sibiu, dar asta din cauza ca ajungi la jumatea rezervorului, si sa nu te stresezi, nu ca esti pe rosul si se opreste EV-ul in drum, bine, cu EV-ul, deja la Pitesti esti in cacat pana la gat. Ce incerci tu sa comunici aici este ca un EV nu e pentru tine. Bine, de fapt nu ai idee exact pentru ca nu ai incercat si informatiile le ai din diverse surse. Ceea ce nu e o problema, nu te obliga nimeni. Pot circula in pace pe aceleasi sosele si EV si termice. Ceva totusi se intampla, trebuie sa functioneze multumitor, ca nu pot fi atatia masochisti care sa se chinuie cu EV, nu? tfmercedez, on 19 mai 2024 - 14:59, said:
pai m-am referit la cazul meu. Am avut buget de 15000 pentru o masina sh sau noua. Am avut de ales intre una mare uzata cu 15000, sau una noua care avea pret de lista 19300 dar cu rabla si discount am scazut la 16000. In 2016 masinile electrice erau niste struguri tare acri. Si in ziua de astazi, economic vorbind, iesi mai scump cu o electrica. Si nu zic de tesla ca ar fi vreo masina de lux. Am auzit ca se poate cumpara chiar si pe la 36000 de euro noua, daca se aliniaza mai multe planete, prinzi tichete super combo, reduceri si oferte. Dar cand scopul este economia, tot cu un diesel iesi mai ieftin. Nu amortizezi niciodata costul suplimentar al unei electrice fata de un diesel de buget. Cand o sa coste la fel un model de masina indiferent ca e diesel sau electric, mai vorbim. Tesla e considerata de lux dar se refera la modelel S si X. Desi nu-mi place totusi este o masina destul de bine echipata fata de multa alte termice echivalente. Nu mai vorbim de putere. Anul trecut a luat un amic Tesla Y SR cu 33.000 EUR prin Rabla si cu ceva reducere. Nu cred ca iesi mai ieftin cu diesel la masina echivalenta, depinde probabil de mai multi parametri. In acest caz nu exista cost suplimentar la EV ci la termica. Costa la fel sau mai ieftin unele modele EV cu echivalente termice, depinde insa de clasa. Anul trecut Volvo XC 40 electric era cea mai ieftina varianta a modelulul, fata de variantele termic si PHEV, datorita reducerii de 10.000 EUR. |
#32029
Publicat: 19 mai 2024 - 16:08
lexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said: Un EV il poti alimenta in 10 secunde, cat iti ia sa conectezi si deconectezi cablul acasa. Depinde cum privesti. Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi. tot din text reiese ca ai spatele asigurat cu diesel in caz de ceva serios. sa revenim, daca nu sunt posibilitati de incarcare acasa, ca unica masina ai recomanda in momentul de fata un EV sau o termica? |
#32030
Publicat: 19 mai 2024 - 16:19
tfmercedez, on 19 mai 2024 - 14:59, said:
Unde mai pui greutatea suplimentara: o electrica are o greutate semnificativ mai mare fata de un diesel similar din cauza balastului reprezentat de baterie. La Tesla bateriile cantaresc intre 450 si 625kg. Masina mea cantareste 1270kg, dupa ce scrie in talon. Am avut un Renault Megane II 2008, cantarea 1.400 kg. Renault Talisman vreo 1.700 kg, tot pe acolo si Laguna sau Latitude. Un amic acum a luat un Audia A4 si are vreo 1.400 kg. Greutatea mica nu e un avantaj, in cazul unui accident. Plusuri si minusuri. La testele EURONCAP EV arata bine mai ales la impactul lateral cu stalp, fata de termice. Datorita bateriilor. Model Y este 1.844 kg, Rav4 cam tot pe acolo. Win some, lose some. kato1, on 19 mai 2024 - 16:08, said:
nu stiu daca constient sau nu, dar prezinti totul partinitor. dupa cum ai scris, reiese ca ai conectat cablul si instant ai facut plinul. partea ca trebuie sa astepti sa se incarce lipseste cu desavarsire. aaaaa, ca cel mai probabil, in 99,99% nu mai ai nici o treaba si nu constitue o problema faptul ca trebuie sa astepti este cu totul si cu totul alta discutie. tot din text reiese ca ai spatele asigurat cu diesel in caz de ceva serios. sa revenim, daca nu sunt posibilitati de incarcare acasa, ca unica masina ai recomanda in momentul de fata un EV sau o termica? Da, as putea recomanda, in functie de persoana, obiceiuri samd. Fiecare caz e diferit. Am un cunoscut cu o Kona in Bucuresti de cativa ani la bloc, nu incarca decat public. Unii poate incep concediul cu un drum la aeroport, sau imprumuta alta masina din familie. Poate prefera sa inchirieze o masina pentru doua saptamani pe an, eventual o duba cum fac multi care se aduna cu familia sau prietenii. Problema este insa de buget, nu poti cumpara EV ieftin nici macar SH, cel putin nu inca. La buget de 30-50.000 EUR e mai simplu de recomandat EV, la buget de 15-20.000, nu prea sunt solutii. Nu, nu am "spatele asigurat". Nu am decat diesel. EV este o idee si mi-a placut de prin 2016 de cand am testat un Renault ZOE si apoi Leaf. Tot ce am incercat pana acum este sa arat care este realitatea, cel putin asa cum o vad eu. Editat de lexraz, 19 mai 2024 - 16:22. |
#32031
Publicat: 19 mai 2024 - 18:39
Quote Sunt EV mai usoare decat termice (evident, nu acelasi model). Cred ca Tesla Model Y e mai usoara decat masini echivalente termice, ca exemplu. Quote
Greutatea mica nu e un avantaj, in cazul unui accident. Plusuri si minusuri. La testele EURONCAP EV arata bine mai ales la impactul lateral cu stalp, fata de termice. Datorita bateriilor. Model Y este 1.844 kg, Rav4 cam tot pe acolo. |
#32032
Publicat: 19 mai 2024 - 19:09
lexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:
Mda, nu tocmai. Greutatea se aduna se aduna la diesel, sunt vre 2.400 kg in cei 40.000 km. Doua treimi aruncati. Depinde cum privim lucrurile. Sunt EV mai usoare decat termice (evident, nu acelasi model). Cred ca Tesla Model Y e mai usoara decat masini echivalente termice, ca exemplu. Iar un Diesel de ceeasi greutate cu un EV de aceeasi categorie de confort si clasa exista, cu siguranta, doar ca la EV s-a lucrat numai si numai la reducerea greutati, pe cand la diesel s-a lucrat la confort si siguranta si probabil greutatea in plus este de la echipamentele de lux aditionale. Cu toate ca un E400d T Model cantareste 2 tone fix, si cred ca un EV de aceeasi marime se duce bine peste 2 tone. Cat cantareste un EQE? 2500 kg? Este? lexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:
Sigur, esti liber sa crezi ce vrei. Nu suntem construiti la fel, in concediu sunt relaxat, dureaza peste 20 de minute. Incearca sa te uiti la ceas, mai mult ca sigur dureaza peste 5 minute in medie. Dar, nu suntem toti la fel. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:
Din nou, suntem diferiti. Poti merge cu avionul si inchiria masina, daca asta doresti sau ai nevoie. Mie imi pare mai putn stresant si am mai multa libertate daca nu am masina, scape de grija parcarii, pot consuma alcool, ca in concediu, deh! Nu ai pierde timp mult cu incarcarea, iar daca esti in concediu, de ce ar fi o "catastrofa"? Ai timpi de batut, termene fixe? Daca spui ca drumul in sine conteaza?! Depinde de fiecare, unii fac din drum un concurs, o competitie, d-asta vedem atatea accidente probabil. Nu stiu sa-ti spun ce vrei tu, poti calcula insa, depinde de masina, drum, samd. Doar speculezi, timpi, abateri, de fapt nu ai nicio idee, banuiesc ca nu ai condus/incarcat EV pana acum, corect? Daca merg cu avionul pana acolo am pierdut drumul, pot sa inchiriez acolo si un Ferrari F50, am pierdut drumul, punct. Si nu, nu am termene fixe, nici timpi de batut, si nici vre-un concurs de castigat, dar daca ma opresc sa stau la o cafea, ca asa vreau eu, prefer sa o fac pentru ca asa vreau eu, nu ca nu am de ales si trebuie sa incarc masina. Iar de condus, nu am condus electrica niciodata, da, doar speculez, ma insel cu ceva cand spun ce spun? Dar uuuups, ia uite in citatul de mai jos!!! cred ca si tu speculezi, asa e? lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said: Eu cred ca tu doar iti faci curaj sa-ti cumperi o electrica de fapt, si nu ai nici o idee ce calvar ar fi sa conduci un drum Constanta - Oradea cu un EV, sau sa zicem Bucuresti - Arad, sau Sovata, sau mai stiu eu ce. Da, OK, in oras e OK un EV, si eventual in zonele limitrofe, dar cam atat, ce este mai mult de atat se termina catastrofal. Trebuie neaparat sa incarci undeva sa te poti intoarce acasa, sau chiar sa ajungi la destinatie. Si eu trebuie sa fac full-ul ca sa ajung acasa daca merg undeva nu prea aproape, doar ca eu il fac in 5 minute, la EV trebuie obligatoriu sa pierzi niste timp. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:
Corecta intrebarea, mi-am pus-o si eu, totusi de ce exista acele cozi mereu acolo? Ce incerci tu sa comunici aici este ca un EV nu e pentru tine. Bine, de fapt nu ai idee exact pentru ca nu ai incercat si informatiile le ai din diverse surse. Ceea ce nu e o problema, nu te obliga nimeni. Pot circula in pace pe aceleasi sosele si EV si termice. Ceva totusi se intampla, trebuie sa functioneze multumitor, ca nu pot fi atatia masochisti care sa se chinuie cu EV, nu? |
|
#32033
Publicat: 19 mai 2024 - 19:43
lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said: Nu este partinitor deloc. Este realitate. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said: Tehnologia este diferita, daca noi suntem obisnuiti sa alimentam masina si sa asteptam langa ea pana sare pistolul (daca facem plinul) si apoi sa platim si sa plecam, la EV nu e nevoie. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Cand masina sta, se incarca. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Nu trebuie sa te uiti la ea pentru asta. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Insa daca de obicei uiti sa pui telefonul la incarcat, probabil EV nu e potrivit. comparatie aiurita rau. trecerea la o alta tehnologie, trebuie sa ne usureze viata, nu sa ne creeze griji in plus. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Da, as putea recomanda, in functie de persoana, obiceiuri samd. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Fiecare caz e diferit. Am un cunoscut cu o Kona in Bucuresti de cativa ani la bloc, nu incarca decat public. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Unii poate incep concediul cu un drum la aeroport, sau imprumuta alta masina din familie. Poate prefera sa inchirieze o masina pentru doua saptamani pe an, eventual o duba cum fac multi care se aduna cu familia sau prietenii. aham, stau cu masina in fata blocului si ma apuc sa imprumut termice sau sa inchiriez cand e ceva mai serios. realizezi macar ca atunci cand vine vorba de timp, confort, incredere, solutia adusa in discutie se reduce tot la termice? in conditiile acestea, cum poti sa recomanzi ca unica masina un EV? lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Problema este insa de buget, nu poti cumpara EV ieftin nici macar SH, cel putin nu inca. La buget de 30-50.000 EUR e mai simplu de recomandat EV, la buget de 15-20.000, nu prea sunt solutii. este o problema si de buget. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Nu, nu am "spatele asigurat". Nu am decat diesel. lexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said: EV este o solutie pentru multi, in ciuda pretului mare, pentru unii poate fi o solutie mai buna adoptarea uneia. avem exemple pe forumlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:
Tot ce am incercat pana acum este sa arat care este realitatea, cel putin asa cum o vad eu. |
#32034
Publicat: 19 mai 2024 - 19:51
De exemplu un Hyundai Kona EV are încărcare maxim la 11kW, deci cine vrea să meargă pe litoralul românesc din zona de vest a țării mai pierde pe drum vreo 6 ore doar cu încărcările, iar opririle nu le poate face unde îl ia foamea sau se simte obosit, ci doar unde găsește stație de încărcare liberă. Spre comparație, la un drum echivalent cu ICE pierzi 5-10 minute pentru alimentare, în rest oprești unde vrei și când vrei.
|
#32035
Publicat: 19 mai 2024 - 20:19
tfmercedez, on 19 mai 2024 - 18:39, said:
Sa enumeri o lista de electrice mai usoare decat Tico, Matiz, Aveo. Primele doua autoturisme sunt produse intr-o perioada in care masinile nu erau prea sigure, deci fara ranforsari, nu aveau airbag-uri, abs, esp, radar si multe altele. AVand in vedere ca nu te-ai obosit sa si specifici la ce greutate te referi, am cautat eu pentru tine. Tico vreo 725 kg, Matiz 806 kg iar la Aveo nu stiu la care te referi, modelul 2023 are 1190 kg. Dacia Spring are 970 kg si in mod cert este mai bine echipata decat Tico si Matiz. Evident mai usoara decat Aveo, adevarat ca si mai mica. Am condus atat Tico cat si Matiz precum si Spring. O prefer pe cea din urma in mod cert. Poate ca unii citesc prea repede si nu proceseaza corect informatia. Am spus ca la aceeasi clasa, unele termice sunt cam la aceeasi greutate sau mai grele decat electrice. De FHEV sau PHEV ce sa mai spunem? E adevarat ca bateriile cu cat sunt mai mari cu atat sunt mai grele, insa motoarele electrice sunt mai mici si mai usoare, dispare cutia de viteze. Avand in vedere ca toate EV sunt "cutie automata" o cutie de viteze de acest gen pentru o termica cantareste si ea, mai ales CVT sau cele cu convertizor de cuplu. tfmercedez, on 19 mai 2024 - 18:39, said:
Nu toti ne cumparam masinile ca sa rupem stalpii cu ele si nici snooker nu facem in trafic. test_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:
Daca ar venii toti cu EV-uri nu ar mai dura decat cine stie cate minute pentru fiecare masina din fata ta, apoi iti vine tie randul si apoi trebuie sa astepti si timpul tau sa se incarce macar pentru inca 200km sa faci iar pauza, si acolo trebuie iar sa stai la coada. Iar de fiecare data cand te taie pisarea sau foamea sau pofta de o cafea, prima grija trebuie sa fie sa pui la incarcat si apoi sa iti faci treaba, eu consider ca este mult prea inconfortabil pentru mine sa fac asa. Iar opririle mele, ok, nu dureaza 5 minute, dar mai mult de 10 sub nici o forma nu dureaza. Sa inteleg ca atunci cand opresti la benzinarie nu alimentezi mai intai? Te duci la toaleta, iei de mancare, bei cafeau si apoi tragi masina la pompa. Interesanta strategie. Realizezi ca dureaza 15 secunde sa bagi cablul si sensibil mai mult sa alimentezi, platesti, tragi masina din pompa si apoi la toaleta? Fiecare suntem diferiti, insa ma gandesc ca familia ta nu e tocmai fericita daca la 3 ore de condus faci o pauza de doar 10 minute. Mai degraba cred ca nu-ti dai seama cat stai de fapt... test_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:
Daca merg cu avionul pana acolo am pierdut drumul, pot sa inchiriez acolo si un Ferrari F50, am pierdut drumul, punct. Si nu, nu am termene fixe, nici timpi de batut, si nici vre-un concurs de castigat, dar daca ma opresc sa stau la o cafea, ca asa vreau eu, prefer sa o fac pentru ca asa vreau eu, nu ca nu am de ales si trebuie sa incarc masina. In rest vorbesti de un principiu "opresc cand vreau eu, nu cand vrea masina". Ok, ce sa mai spun aici? Asta e pe principiul "nu-mi spui tu mie ce sa fac"... test_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:
Iar de condus, nu am condus electrica niciodata, da, doar speculez, ma insel cu ceva cand spun ce spun? Dar uuuups, ia uite in citatul de mai jos!!! cred ca si tu speculezi, asa e? Am prieteni cu Hyundai Kona, Nissan Leaf, Dacia Spring, Tesla Model 3 si model Y si Ioniq 5. Incearca sa te programezi la un test drive, e o experienta interesanta, chiar daca nu e potrivita pentru tine in acest moment. Editat de lexraz, 19 mai 2024 - 20:19. |
#32036
Publicat: 19 mai 2024 - 20:23
lexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said:
Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi. |
#32037
Publicat: 19 mai 2024 - 20:29
test_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:
Eu cred ca tu doar iti faci curaj sa-ti cumperi o electrica de fapt, si nu ai nici o idee ce calvar ar fi sa conduci un drum Constanta - Oradea cu un EV, sau sa zicem Bucuresti - Arad, sau Sovata, sau mai stiu eu ce. Da, OK, in oras e OK un EV, si eventual in zonele limitrofe, dar cam atat, ce este mai mult de atat se termina catastrofal. Trebuie neaparat sa incarci undeva sa te poti intoarce acasa, sau chiar sa ajungi la destinatie. Si eu trebuie sa fac full-ul ca sa ajung acasa daca merg undeva nu prea aproape, doar ca eu il fac in 5 minute, la EV trebuie obligatoriu sa pierzi niste timp. Dupa cum am mami spus, am prieteni care alearga prin tara si nu numai cu EV si nu au probleme. Adevarat ca e de preferat Tesla pentru drumurile mai lungi. Ce-i al lor e al lor. Coeficient aerodinamic 0.23 atat la 3 cat si la Y, prin comparatie cu majoritatea celorlalte EV care se lanseaza in prezent cu 0.27-0.29 sau mai rau. Talisman are 0.27, termic lansat in 2015. test_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:
Si eu trebuie sa fac full-ul ca sa ajung acasa daca merg undeva nu prea aproape, doar ca eu il fac in 5 minute, la EV trebuie obligatoriu sa pierzi niste timp. Imi amintesc ca incarcam telefonul la 2 saptamani avand un Nokia 5110 cu acumulator extins de 1.200 mAh. Acum incarcam toti zilnic sau mai des (ok, poate e posibil uneori la doua zile). Ne-am adaptat, intrebarea este de ce? |
|
#32038
Publicat: 19 mai 2024 - 20:31
lexraz, on 19 mai 2024 - 20:11, said:
Sa inteleg ca atunci cand opresti la benzinarie nu alimentezi mai intai? Te duci la toaleta, iei de mancare, bei cafeau si apoi tragi masina la pompa. Interesanta strategie. lexraz, on 19 mai 2024 - 20:11, said:
Realizezi ca dureaza 15 secunde sa bagi cablul si sensibil mai mult sa alimentezi, platesti, tragi masina din pompa si apoi la toaleta? lexraz, on 19 mai 2024 - 20:11, said:
Fiecare suntem diferiti, insa ma gandesc ca familia ta nu e tocmai fericita daca la 3 ore de condus faci o pauza de doar 10 minute. Mai degraba cred ca nu-ti dai seama cat stai de fapt... 10 minute pauza fac de cate ori vreau eu sau de 40 de minute sau de 3 ore. De exemplu daca merg la Brasov, o sa ma opresc la OMV la km 112 parca sa cumpar o cafea si ce mai vrea fii-miu sa rontaie, ca mereu vrea ceva, e un nemultumit, apoi in Bucuresti la un Mall sa mai cheltuie nevasta-mea ceva, sau doar sa se uite si eu sa casc gura in vre-un altex sa vad daca au Laprop de 20 000 RON si sa ma gandesc daca imi fac rata pe 30 de ani sau nu, apoi cel mai probabil mananc la Dragului o ciorba de burta.... bine daca merg la Brasov, nu mai mananc la Dragului ca nu are rost, dar daca merg pe Valea Prahovei de obicei mananc acolo. Mai zic? E libertate frate, nu stau sa ma uit dupa incarcatoare. E drept ca daca nu am grija risc sa bag motorina de la MOL si nu de la OMV, dar asta e. |
#32039
Publicat: 19 mai 2024 - 20:36
test_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:
Ba eu cred ca sunt destui masochisti care vor sa fie cool, si nu, nu-mi iau informatiile de nicaieri, ma uit la specificatii, si apoi ma uit la ce incarcatoare am prin zonele pe care la frecventez eu, si nu e OK. Eu inteleg ca Tesla o poti incarca in 0.5 secunde daca ai incarcator de 5 TW, dar la cele mai multe incarcatoare ai nevoie de minute multe ca sa o incarci partial si sa te si tina ceva. Nu t eintereseaza ce incarcatoare ai in orasul tau neaparat, pentru ca incarci acasa, asta e ideea. Eventual sa ai unul la indemana in situatia in care ai uitat sa incarci si ai un drum lung de facut. kato1, on 19 mai 2024 - 19:43, said:
cand nu prezinti totul, ci doar partea de informatie care te avantajeaza...... nu dezvolt mai mult, ca scopul nu este sa te supar |
#32040
Publicat: 19 mai 2024 - 20:36
lexraz, on 19 mai 2024 - 20:29, said:
Imi amintesc ca incarcam telefonul la 2 saptamani avand un Nokia 5110 cu acumulator extins de 1.200 mAh. Acum incarcam toti zilnic sau mai des (ok, poate e posibil uneori la doua zile). Ne-am adaptat, intrebarea este de ce? Masina nu pleaca de-acasa cu 100% bateria decat daca stai la casa. Eu stau la Apartament. Si iti mai spun o data, la un numar de KM schimbi bateria, si daca nu o schimbi si vinzi masina inainte, pretul cu care o vinzi scade din cauza bateriei, la ICE faci cate fuluri vrei si nu se deterioreaza rezervorul. Daca bateriile ar avea garantie pe viata probabil as incepe sa ma gandesc la achizitie, dar tot m-ar tine timpii pe loc. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi