Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ranjetul la oameni

recomandare AC 2 dormitoare mici

Ce femeie are si zahar si miere

Vas wc care nu inchide
 De ce este greu pentru microintre...

Intrebari despre carucior electric

Tester pH-ul apei

Achizitionarea unui subwoofer auto
 Aparat foto zoom mare

Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!

La multi ani @xmanyacs77!
 Tableta office

Comanda Mobexpert - o zi inainte ...

Ocolirea limitatoarelor de viteza...

Recomandare adeziv - pt pervaz PVC
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
32231 răspunsuri în acest subiect

#32023
calincosma

calincosma

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.391
  • Înscris: 15.03.2013

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:

Pai si atunci ce cauti in aria Auto? Nu, nu vreau sa jignesc, dar serios, daca nu iti plac masinile si sa conduci, ce faci in aria Auto?
Cred ca nu m-am facut bine inteles, spuneam de condus in concediu, relaxare.In rest, conduc zilnic cu masina de serviciu, imi place, am B si C de la 19 ani.PS: sper ca ai inteles ca Paris-Seul a fost un exemplu extrem comparativ cu alt mijloc de transport dar referitor tot la motor cu combustie. :)

Editat de calincosma, 19 mai 2024 - 13:43.


#32024
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.844
  • Înscris: 30.01.2006
Atunci de ce spui ca in concedii conduce sotia si tu savurezi calatoria in timp ce sotia conduce, face alimentarea, etc, etc. Eu daca nu stau pe scaunul soferului nu savurez nimic, este o corvoada masiva. Nici nu prea beau cand merg cu masina undeva doar sa conduc eu la plecare. Daca ma apuc de baut, beau pana ma fac de ras ca sa merite sa stau in dreapta pentru 10-20 de minute, altfel nu beau, sau daca ma culc acolo unde m-am dus la baut. Bine, ca oricum nu sunt eu omu care sa nu poata sta fara alcool, dar ca idee.
Si cand merg cu soferul la aeroport, este o intreaga poveste, de multe ori ma duce sotia sau ma ia si refuz sa vina sa ma ia vre-o masina de la firma, chiar daca nu imi deconteaza drumul, asta e, prefer sa scot bani in plus si sa merg la volan, in plus nu am nici asigurare de munca daca sunt cu masina personala.

#32025
calincosma

calincosma

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.391
  • Înscris: 15.03.2013
Asta cred ca nu ai prins: imi place sa conduc si o fac zilnic, insa in co ma relaxez, am sofer si savurez perioada de reset.Se cam aduna km la volan din timpul anului....Dar hei, asa sunt eu!

Editat de calincosma, 19 mai 2024 - 13:52.


#32026
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.844
  • Înscris: 30.01.2006
E bine ca ajungi la nivelul asta, mi-ar placea sa pot si eu, sa vad cum e, insa eu dupa o calatorie lunga singurul sentiment pe care il am este tristetea ca s-a terminat. Nu ma pot satura de condus neam. O zi fara sa conduc este o zi pierduta.

#32027
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 73.146
  • Înscris: 15.06.2007

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 12:00, said:

N-ai auzit deci nu esti prea interesat de piata auto. Nu e bai, le-am dat ca exemple extreme.

pai m-am referit la cazul meu. Am avut buget de 15000 pentru o masina sh sau noua. Am avut de ales intre una mare uzata cu 15000, sau una noua care avea pret de lista 19300 dar cu rabla si discount am scazut la 16000. In 2016 masinile electrice erau niste struguri tare acri.  
Si in ziua de astazi, economic vorbind, iesi mai scump cu o electrica. Si nu zic de Tesla ca ar fi vreo masina de lux.  Am auzit ca se poate cumpara chiar si pe la 36000 de euro noua, daca se aliniaza mai multe planete, prinzi tichete super combo, reduceri si oferte.
Dar cand scopul este economia, tot cu un diesel iesi mai ieftin. Nu amortizezi niciodata costul suplimentar al unei electrice fata de un diesel de buget. Cand o sa coste la fel un model de masina indiferent ca e diesel sau electric, mai vorbim.

Unde mai pui greutatea suplimentara: o electrica are o greutate semnificativ mai mare fata de un diesel similar din cauza balastului reprezentat de baterie.

La tesla bateriile cantaresc intre 450 si 625kg.

Masina mea cantareste 1270kg, dupa ce scrie in talon.

Editat de tfmercedez, 19 mai 2024 - 15:00.


#32028
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.401
  • Înscris: 24.05.2022

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:

550KWh la Diesel cantareste 50 * 0.8 aproximativ, adica vreo 40 de kg, O baterie de 40 KG are cam 10.4KWh. Sa nu mai zic ca pretul unei "bateri" de diesel este incomparabil mai mica decat al unui "rezervor" de electrica. Cam astea sunt datele reale si nu speculatiile. Sa nu mai spun ca "bateria" de la diesel o incarci si o descarci de 1*10^10000000, iar dupa asta o sa ai aceeasi capacitate de incarcare
Mda, nu tocmai. Greutatea se aduna se aduna la diesel, sunt vre 2.400 kg in cei 40.000 km. Doua treimi aruncati. Depinde cum privim lucrurile. Posted Image
Sunt EV mai usoare decat termice (evident, nu acelasi model). Cred ca Tesla Model Y e mai usoara decat masini echivalente termice, ca exemplu.

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:

EU nu cred ca la 2-300 km faci o pauza de 30 de minute, nu cred.... Si eu, la 2-300 de km, ma opresc sa mai iau o apa rece, o cafea, sau sa merg la toaleta, dar opririle astea dureaza maxim 5 minute, daca e coada la casa merg la urmatorul peco, nu astept.
Sigur, esti liber sa crezi ce vrei. Nu suntem construiti la fel, in concediu sunt relaxat, dureaza peste 20 de minute. Incearca sa te uiti la ceas, mai mult ca sigur dureaza peste 5 minute in medie. Dar, nu suntem toti la fel.

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:

Masina inseamna libertate, eu cand plec in concediu, eu merg cu masina. Nu am facut decat vreo 3 sau 4 concedii la viata mea cu avionul, in rest am fost in multe destinatii din europa cu masina. Pentru mine nu prea conteaza destinatia ci drumul pana la destinatie, si daca as merge cu un EV as pierde mai mult de jumatate din timpul pe drum in statii de incarcare, ceea ce ar fi o catastrofa. Chiar si in tara cand merg fac KM multicei. De exemplu am fost la Paltinis, din Constanta, sunt 600km, si in total am facut aproape 2000km. Cam de cate ori incarcam o electrica si cam cat timp pierdeam la incarcatoare, si cam cate abateri de la drum faceam sa ajung la un incarcator.
Din nou, suntem diferiti. Poti merge cu avionul si inchiria masina, daca asta doresti sau ai nevoie. Mie imi pare mai putn stresant si am mai multa libertate daca nu am masina, scape de grija parcarii, pot consuma alcool, ca in concediu, deh!
Nu ai pierde timp mult cu incarcarea, iar daca esti in concediu, de ce ar fi o "catastrofa"? Ai timpi de batut, termene fixe? Daca spui ca drumul in sine conteaza?!
Depinde de fiecare, unii fac din drum un concurs, o competitie, d-asta vedem atatea accidente probabil.

Nu stiu sa-ti spun ce vrei tu, poti calcula insa, depinde de masina, drum, samd. Doar speculezi, timpi, abateri, de fapt nu ai nicio idee, banuiesc ca nu ai condus/incarcat EV pana acum, corect? Posted Image

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 13:26, said:

Dar daca ai pleca de la CT cu plinul facut, care ar fi problema? ca nu dureaza decat 5 minute sa o incarci la orice OMV din Constanta, daca stai la Oradea, mai faci un plin la Sibiu, dar asta din cauza ca ajungi la jumatea rezervorului, si sa nu te stresezi, nu ca esti pe rosul si se opreste EV-ul in drum, bine, cu EV-ul, deja la Pitesti esti in cacat pana la gat.
Corecta intrebarea, mi-am pus-o si eu, totusi de ce exista acele cozi mereu acolo? Posted Image

Ce incerci tu sa comunici aici este ca un EV nu e pentru tine. Bine, de fapt nu ai idee exact pentru ca nu ai incercat si informatiile le ai din diverse surse. Ceea ce nu e o problema, nu te obliga nimeni. Pot circula in pace pe aceleasi sosele si EV si termice.

Ceva totusi se intampla, trebuie sa functioneze multumitor, ca nu pot fi atatia masochisti care sa se chinuie cu EV, nu? Posted Image

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 14:59, said:

pai m-am referit la cazul meu. Am avut buget de 15000 pentru o masina sh sau noua. Am avut de ales intre una mare uzata cu 15000, sau una noua care avea pret de lista 19300 dar cu rabla si discount am scazut la 16000. In 2016 masinile electrice erau niste struguri tare acri.  
Si in ziua de astazi, economic vorbind, iesi mai scump cu o electrica. Si nu zic de tesla ca ar fi vreo masina de lux.  Am auzit ca se poate cumpara chiar si pe la 36000 de euro noua, daca se aliniaza mai multe planete, prinzi tichete super combo, reduceri si oferte.
Dar cand scopul este economia, tot cu un diesel iesi mai ieftin. Nu amortizezi niciodata costul suplimentar al unei electrice fata de un diesel de buget. Cand o sa coste la fel un model de masina indiferent ca e diesel sau electric, mai vorbim.
In 2016 erau alte preturi si oferte, au trecut ceva ani.
Tesla e considerata de lux dar se refera la modelel S si X. Desi nu-mi place totusi este o masina destul de bine echipata fata de multa alte termice echivalente. Nu mai vorbim de putere. Anul trecut a luat un amic Tesla Y SR cu 33.000 EUR prin Rabla si cu ceva reducere.
Nu cred ca iesi mai ieftin cu diesel la masina echivalenta, depinde probabil de mai multi parametri. In acest caz nu exista cost suplimentar la EV ci la termica. Costa la fel sau mai ieftin unele modele EV cu echivalente termice, depinde insa de clasa.

Anul trecut Volvo XC 40 electric era cea mai ieftina varianta  a modelulul, fata de variantele termic si PHEV, datorita reducerii de 10.000 EUR.

#32029
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.967
  • Înscris: 05.07.2007

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said:


Un EV il poti alimenta in 10 secunde, cat iti ia sa conectezi si deconectezi cablul acasa. Depinde cum privesti. Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi.

nu stiu daca constient sau nu, dar prezinti totul partinitor. dupa cum ai scris, reiese ca ai conectat cablul si instant ai facut plinul. partea ca trebuie sa astepti sa se incarce lipseste cu desavarsire.   aaaaa, ca cel mai probabil, in 99,99% nu mai ai nici o treaba si nu constitue o problema faptul ca trebuie sa astepti este cu totul si cu totul alta discutie.
tot din text reiese ca ai spatele asigurat cu diesel in caz de ceva serios. Posted Image  
sa revenim, daca nu sunt posibilitati de incarcare acasa, ca unica masina ai recomanda in momentul de fata un EV sau o termica?

#32030
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.401
  • Înscris: 24.05.2022

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 14:59, said:

Unde mai pui greutatea suplimentara: o electrica are o greutate semnificativ mai mare fata de un diesel similar din cauza balastului reprezentat de baterie.

La Tesla bateriile cantaresc intre 450 si 625kg.

Masina mea cantareste 1270kg, dupa ce scrie in talon.
Din nou, depinde de model. Sunt masini la aceeasi clasa care cantaresc mai mult ca Tesla Y de exemplu.
Am avut un Renault Megane II 2008, cantarea 1.400 kg. Renault Talisman vreo 1.700 kg, tot pe acolo si Laguna sau Latitude. Un amic acum a luat un Audia A4 si are vreo 1.400 kg.
Greutatea mica nu e un avantaj, in cazul unui accident. Plusuri si minusuri. La testele EURONCAP EV arata bine mai ales la impactul lateral cu stalp, fata de termice. Datorita bateriilor.
Model Y este 1.844 kg, Rav4 cam tot pe acolo.

Win some, lose some.

View Postkato1, on 19 mai 2024 - 16:08, said:

nu stiu daca constient sau nu, dar prezinti totul partinitor. dupa cum ai scris, reiese ca ai conectat cablul si instant ai facut plinul. partea ca trebuie sa astepti sa se incarce lipseste cu desavarsire.   aaaaa, ca cel mai probabil, in 99,99% nu mai ai nici o treaba si nu constitue o problema faptul ca trebuie sa astepti este cu totul si cu totul alta discutie.
tot din text reiese ca ai spatele asigurat cu diesel in caz de ceva serios. Posted Image  
sa revenim, daca nu sunt posibilitati de incarcare acasa, ca unica masina ai recomanda in momentul de fata un EV sau o termica?
Nu este partinitor deloc. Este realitate. Tehnologia este diferita, daca noi suntem obisnuiti sa alimentam masina si sa asteptam langa ea pana sare pistolul (daca facem plinul) si apoi sa platim si sa plecam, la EV nu e nevoie. Cand masina sta, se incarca. Nu trebuie sa te uiti la ea pentru asta. Insa daca de obicei uiti sa pui telefonul la incarcat, probabil EV nu e potrivit. Posted Image

Da, as putea recomanda, in functie de persoana, obiceiuri samd. Fiecare caz e diferit. Am un cunoscut cu o Kona in Bucuresti de cativa ani la bloc, nu incarca decat public.
Unii poate incep concediul cu un drum la aeroport, sau imprumuta alta masina din familie. Poate prefera sa inchirieze o masina pentru doua saptamani pe an, eventual o duba cum fac multi care se aduna cu familia sau prietenii.

Problema este insa de buget, nu poti cumpara EV ieftin nici macar SH, cel putin nu inca. La buget de 30-50.000 EUR e mai simplu de recomandat EV, la buget de 15-20.000, nu prea sunt solutii.

Nu, nu am "spatele asigurat". Nu am decat diesel. Posted Image
EV este o idee si mi-a placut de prin 2016 de cand am testat un Renault ZOE si apoi Leaf.

Tot ce am incercat pana acum este sa arat care este realitatea, cel putin asa cum o vad eu.

Editat de lexraz, 19 mai 2024 - 16:22.


#32031
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 73.146
  • Înscris: 15.06.2007

Quote

Sunt EV mai usoare decat termice (evident, nu acelasi model). Cred ca Tesla Model Y e mai usoara decat masini echivalente termice, ca exemplu.

Sa enumeri o lista de electrice mai usoare decat Tico, Matiz, Aveo.

Quote

Greutatea mica nu e un avantaj, in cazul unui accident. Plusuri si minusuri. La testele EURONCAP EV arata bine mai ales la impactul lateral cu stalp, fata de termice. Datorita bateriilor.
Model Y este 1.844 kg, Rav4 cam tot pe acolo.
Nu toti ne cumparam masinile ca sa rupem stalpii cu ele si nici snooker nu facem in trafic.

#32032
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.844
  • Înscris: 30.01.2006

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:

Mda, nu tocmai. Greutatea se aduna se aduna la diesel, sunt vre 2.400 kg in cei 40.000 km. Doua treimi aruncati. Depinde cum privim lucrurile. Posted Image
Sunt EV mai usoare decat termice (evident, nu acelasi model). Cred ca Tesla Model Y e mai usoara decat masini echivalente termice, ca exemplu.
In cei 40 000km am pus 4000 Litri de combustibil, doua treimi sau chiar mai mult au fost aruncati, da, corect, insa pretul este cu mult mai mic decat o baterie de schimbat la o anumita vechime, mai ales daca pui si costul incarcarilor.
Iar un Diesel de ceeasi greutate cu un EV de aceeasi categorie de confort si clasa exista, cu siguranta, doar ca la EV s-a lucrat numai si numai la reducerea greutati, pe cand la diesel s-a lucrat la confort si siguranta si probabil greutatea in plus este de la echipamentele de lux aditionale. Cu toate ca un E400d T Model cantareste 2 tone fix, si cred ca un EV de aceeasi marime se duce bine peste 2 tone. Cat cantareste un EQE? 2500 kg? Este?


View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:

Sigur, esti liber sa crezi ce vrei. Nu suntem construiti la fel, in concediu sunt relaxat, dureaza peste 20 de minute. Incearca sa te uiti la ceas, mai mult ca sigur dureaza peste 5 minute in medie. Dar, nu suntem toti la fel.
Daca ar venii toti cu EV-uri nu ar mai dura decat cine stie cate minute pentru fiecare masina din fata ta, apoi iti vine tie randul si apoi trebuie sa astepti si timpul tau sa se incarce macar pentru inca 200km sa faci iar pauza, si acolo trebuie iar sa stai la coada. Iar de fiecare data cand te taie pisarea sau foamea sau pofta de o cafea, prima grija trebuie sa fie sa pui la incarcat si apoi sa iti faci treaba, eu consider ca este mult prea inconfortabil pentru mine sa fac asa. Iar opririle mele, ok, nu dureaza 5 minute, dar mai mult de 10 sub nici o forma nu dureaza.



View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:

Din nou, suntem diferiti. Poti merge cu avionul si inchiria masina, daca asta doresti sau ai nevoie. Mie imi pare mai putn stresant si am mai multa libertate daca nu am masina, scape de grija parcarii, pot consuma alcool, ca in concediu, deh!
Nu ai pierde timp mult cu incarcarea, iar daca esti in concediu, de ce ar fi o "catastrofa"? Ai timpi de batut, termene fixe? Daca spui ca drumul in sine conteaza?!
Depinde de fiecare, unii fac din drum un concurs, o competitie, d-asta vedem atatea accidente probabil.

Nu stiu sa-ti spun ce vrei tu, poti calcula insa, depinde de masina, drum, samd. Doar speculezi, timpi, abateri, de fapt nu ai nicio idee, banuiesc ca nu ai condus/incarcat EV pana acum, corect? Posted Image

Daca merg cu avionul pana acolo am pierdut drumul, pot sa inchiriez acolo si un Ferrari F50, am pierdut drumul, punct.
Si nu, nu am termene fixe, nici timpi de batut, si nici vre-un concurs de castigat, dar daca ma opresc sa stau la o cafea, ca asa vreau eu, prefer sa o fac pentru ca asa vreau eu, nu ca nu am de ales si trebuie sa incarc masina.
Iar de condus, nu am condus electrica niciodata, da, doar speculez, ma insel cu ceva cand spun ce spun? Dar uuuups, ia uite in citatul de mai jos!!! cred ca si tu speculezi, asa e?

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

[...]
Nu, nu am "spatele asigurat". Nu am decat diesel.
EV este o idee si mi-a placut de prin 2016 de cand am testat un Renault ZOE si apoi Leaf.
Tot ce am incercat pana acum este sa arat care este realitatea, cel putin asa cum o vad eu.

Eu cred ca tu doar iti faci curaj sa-ti cumperi o electrica de fapt, si nu ai nici o idee ce calvar ar fi sa conduci un drum Constanta - Oradea cu un EV, sau sa zicem Bucuresti - Arad, sau Sovata, sau mai stiu eu ce. Da, OK, in oras e OK un EV, si eventual in zonele limitrofe, dar cam atat, ce este mai mult de atat se termina catastrofal. Trebuie neaparat sa incarci undeva sa te poti intoarce acasa, sau chiar sa ajungi la destinatie. Si eu trebuie sa fac full-ul ca sa ajung acasa daca merg undeva nu prea aproape, doar ca eu il fac in 5 minute, la EV trebuie obligatoriu sa pierzi niste timp.



View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:02, said:

Corecta intrebarea, mi-am pus-o si eu, totusi de ce exista acele cozi mereu acolo? Posted Image

Ce incerci tu sa comunici aici este ca un EV nu e pentru tine. Bine, de fapt nu ai idee exact pentru ca nu ai incercat si informatiile le ai din diverse surse. Ceea ce nu e o problema, nu te obliga nimeni. Pot circula in pace pe aceleasi sosele si EV si termice.

Ceva totusi se intampla, trebuie sa functioneze multumitor, ca nu pot fi atatia masochisti care sa se chinuie cu EV, nu? Posted Image
Ba eu cred ca sunt destui masochisti care vor sa fie cool, si nu, nu-mi iau informatiile de nicaieri, ma uit la specificatii, si apoi ma uit la ce incarcatoare am prin zonele pe care la frecventez eu, si nu e OK. Eu inteleg ca Tesla o poti incarca in 0.5 secunde daca ai incarcator de 5 TW, dar la cele mai multe incarcatoare ai nevoie de minute multe ca sa o incarci partial si sa te si tina ceva.

#32033
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.967
  • Înscris: 05.07.2007

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:



Nu este partinitor deloc. Este realitate.
cand nu prezinti totul, ci doar partea de informatie care te avantajeaza...... nu dezvolt mai mult, ca scopul nu este sa te supar Posted Image  

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:


Tehnologia este diferita, daca noi suntem obisnuiti sa alimentam masina si sa asteptam langa ea pana sare pistolul (daca facem plinul) si apoi sa platim si sa plecam, la EV nu e nevoie.
corect, la termice operatiunea de alimentare pentru 400 km de autonomie se termina in 2 minute, la EV depinde de statia de incarcare si masina in sine. oricum, dureaza mult mai mult.  


View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Cand masina sta, se incarca.
doar daca o conectezi la o statie de incarcare. Posted Image

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Nu trebuie sa te uiti la ea pentru asta.
nici la termice. oricum, la cat dureaza irelevant.

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Insa daca de obicei uiti sa pui telefonul la incarcat, probabil EV nu e potrivit. Posted Image

comparatie aiurita rau. trecerea la o alta tehnologie, trebuie sa ne usureze viata, nu sa ne creeze griji in plus.

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Da, as putea recomanda, in functie de persoana, obiceiuri samd.
am dat datele problemei.


View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Fiecare caz e diferit. Am un cunoscut cu o Kona in Bucuresti de cativa ani la bloc, nu incarca decat public.
am rezerve in privinta aceasta. mari.

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Unii poate incep concediul cu un drum la aeroport, sau imprumuta alta masina din familie. Poate prefera sa inchirieze o masina pentru doua saptamani pe an, eventual o duba cum fac multi care se aduna cu familia sau prietenii.

aham, stau cu masina in fata blocului si ma apuc sa imprumut termice sau sa inchiriez cand e ceva mai serios.  realizezi macar ca atunci cand vine vorba de timp, confort, incredere, solutia adusa in discutie se reduce tot la termice? in conditiile acestea, cum poti sa recomanzi ca unica masina un EV?

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Problema este insa de buget, nu poti cumpara EV ieftin nici macar SH, cel putin nu inca. La buget de 30-50.000 EUR e mai simplu de recomandat EV, la buget de 15-20.000, nu prea sunt solutii.

este o problema si de buget.


View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Nu, nu am "spatele asigurat". Nu am decat diesel. Posted Image
tocmai, spatele este asigurat de diesel. ce-i drept nu strica si un EV in completare, pentru tot ce inseamna urban. Posted Image

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

EV este o idee si mi-a placut de prin 2016 de cand am testat un Renault ZOE si apoi Leaf.
EV este o solutie pentru multi, in ciuda pretului mare, pentru unii poate fi o solutie mai buna adoptarea uneia. avem exemple pe forum

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 16:19, said:

Tot ce am incercat pana acum este sa arat care este realitatea, cel putin asa cum o vad eu.
de aia discutam pe aici, invatam unii de la altii si poate reusim sa privim lucrurile si din alta perspectiva.

#32034
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.533
  • Înscris: 29.01.2008
De exemplu un Hyundai Kona EV are încărcare maxim la 11kW, deci cine vrea să meargă pe litoralul românesc din zona de vest a țării mai pierde pe drum vreo 6 ore doar cu încărcările, iar opririle nu le poate face unde îl ia foamea sau se simte obosit, ci doar unde găsește stație de încărcare liberă. Spre comparație, la un drum echivalent cu ICE pierzi 5-10 minute pentru alimentare, în rest oprești unde vrei și când vrei.

#32035
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.401
  • Înscris: 24.05.2022

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 18:39, said:

Sa enumeri o lista de electrice mai usoare decat Tico, Matiz, Aveo.
Sincer, nu are rost sa continui discutia, intotdeauna se ajunge la astfel de extreme, pare ca unii sunt atat de pasionati incat nu pot vedea limpede. Ceva de genul daca nu esti cu ine esti impotriva.

Primele doua autoturisme sunt produse intr-o perioada in care masinile nu erau prea sigure, deci fara ranforsari, nu aveau airbag-uri, abs, esp, radar si multe altele.
AVand in vedere ca nu te-ai obosit sa si specifici la ce greutate te referi, am cautat eu pentru tine. Tico vreo 725 kg, Matiz 806 kg iar la Aveo nu stiu la care te referi, modelul 2023 are 1190 kg.
Dacia Spring are 970 kg si in mod cert este mai bine echipata decat Tico si Matiz. Evident mai usoara decat Aveo, adevarat ca si mai mica.
Am condus atat Tico cat si Matiz precum si Spring. O prefer pe cea din urma in mod cert. Posted Image

Poate ca unii citesc prea repede si nu proceseaza corect informatia. Am spus ca la aceeasi clasa, unele termice sunt cam la aceeasi greutate sau mai grele decat electrice. De FHEV sau PHEV ce sa mai spunem? E adevarat ca bateriile cu cat sunt mai mari cu atat sunt mai grele, insa motoarele electrice sunt mai mici si mai usoare, dispare cutia de viteze. Avand in vedere ca toate EV sunt "cutie automata" o cutie de viteze de acest gen pentru o termica cantareste si ea, mai ales CVT sau cele cu convertizor de cuplu.

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 18:39, said:

Nu toti ne cumparam masinile ca sa rupem stalpii cu ele si nici snooker nu facem in trafic.
Perfect de acord insa "shit happens". Am avut un accident in care stateam in coloana in spatele unui camion si m-a lovit un Audi model mai vechi, venind de pe contrasens. Drumul facea la dreapta pentru el dar a tinut drept. Nici nu l-am vazut venind. A ajutat faptul ca masina mea era mai grea decat a lui.

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:

Daca ar venii toti cu EV-uri nu ar mai dura decat cine stie cate minute pentru fiecare masina din fata ta, apoi iti vine tie randul si apoi trebuie sa astepti si timpul tau sa se incarce macar pentru inca 200km sa faci iar pauza, si acolo trebuie iar sa stai la coada. Iar de fiecare data cand te taie pisarea sau foamea sau pofta de o cafea, prima grija trebuie sa fie sa pui la incarcat si apoi sa iti faci treaba, eu consider ca este mult prea inconfortabil pentru mine sa fac asa. Iar opririle mele, ok, nu dureaza 5 minute, dar mai mult de 10 sub nici o forma nu dureaza.
Oul sau gaina? Reteaua se dezvolta in functie de necesitati. Una e Norvegia si alta Grecia. Da, in Romania suntem inca departe dar urmaresc fenomenul de ceva vreme si vad ca apar tot mai multe statii. Deocamdata par sa fie suficiente pentru ca nu vad coada la ele. Nu mai sunt cozi de cand nu mai sunt gratis. Posted Image

Sa inteleg ca atunci cand opresti la benzinarie nu alimentezi mai intai? Te duci la toaleta, iei de mancare, bei cafeau si apoi tragi masina la pompa. Interesanta strategie. Posted Image
Realizezi ca dureaza 15 secunde sa bagi cablul si sensibil mai mult sa alimentezi, platesti, tragi masina din pompa si apoi la toaleta?

Fiecare suntem diferiti, insa ma gandesc ca familia ta nu e tocmai fericita daca la 3 ore de condus faci o pauza de doar 10 minute. Mai degraba cred ca nu-ti dai seama cat stai de fapt...

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:

Daca merg cu avionul pana acolo am pierdut drumul, pot sa inchiriez acolo si un Ferrari F50, am pierdut drumul, punct.
Si nu, nu am termene fixe, nici timpi de batut, si nici vre-un concurs de castigat, dar daca ma opresc sa stau la o cafea, ca asa vreau eu, prefer sa o fac pentru ca asa vreau eu, nu ca nu am de ales si trebuie sa incarc masina.
Sunt locuri unde nu poti ajunge decat cu avionul sau e mai ieftin cu avionul.

In rest vorbesti de un principiu "opresc cand vreau eu, nu cand vrea masina". Ok, ce sa mai spun aici?
Asta e pe principiul "nu-mi spui tu mie ce sa fac"...

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:

Iar de condus, nu am condus electrica niciodata, da, doar speculez, ma insel cu ceva cand spun ce spun? Dar uuuups, ia uite in citatul de mai jos!!! cred ca si tu speculezi, asa e?
Pana la un punct speculez, pentru ca nu ma pot pune in pielea tuturor. Pana acum am condus Renault ZOE, Nissan Leaf, VW e-Golf, BMW i3, VW iD3, VW iD4, Tesla model 3, Tesla model Y, Hyundai Ioniq 5, Dacia Spring, Renault Megane E-Tech, Volvo XC40, Volvo EX30. Am trait cate o saptamana cu Nissan Leaf si Ioniq 5.
Am prieteni cu Hyundai Kona, Nissan Leaf, Dacia Spring, Tesla Model 3 si model Y si Ioniq 5.

Incearca sa te programezi la un test drive, e o experienta interesanta, chiar daca nu e potrivita pentru tine in acest moment.

Editat de lexraz, 19 mai 2024 - 20:19.


#32036
rogedan

rogedan

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 380
  • Înscris: 06.02.2007

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said:

Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi.


Tot manusi foloseste si ala de-ti face painea , tot manusi si ala de-ti culege zarzavaturile din piata, s.a.m.d.

#32037
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.401
  • Înscris: 24.05.2022

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:

Eu cred ca tu doar iti faci curaj sa-ti cumperi o electrica de fapt, si nu ai nici o idee ce calvar ar fi sa conduci un drum Constanta - Oradea cu un EV, sau sa zicem Bucuresti - Arad, sau Sovata, sau mai stiu eu ce. Da, OK, in oras e OK un EV, si eventual in zonele limitrofe, dar cam atat, ce este mai mult de atat se termina catastrofal. Trebuie neaparat sa incarci undeva sa te poti intoarce acasa, sau chiar sa ajungi la destinatie. Si eu trebuie sa fac full-ul ca sa ajung acasa daca merg undeva nu prea aproape, doar ca eu il fac in 5 minute, la EV trebuie obligatoriu sa pierzi niste timp.
Nu trebuie sa-mi fac curaj, mi-as fi cumparat Nissan Leaf din 2019 insa ar fi fost un pas mai jos. Privind in urma, CHAdeMO nu era tocmai o idee inspirata. Nu am gasit EV care sa ma multumeasca pana acum si preturile nu sunt inca unde trebuie. Mai mult de atat, pentru mine diesel e mai ieftin in acest moment.
Dupa cum am mami spus, am prieteni care alearga prin tara si nu numai cu EV si nu au probleme. Adevarat ca e de preferat Tesla pentru drumurile mai lungi. Ce-i al lor e al lor. Coeficient aerodinamic 0.23 atat la 3 cat si la Y, prin comparatie cu majoritatea celorlalte EV care se lanseaza in prezent cu 0.27-0.29 sau mai rau. Talisman are 0.27, termic lansat in 2015.

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:

Si eu trebuie sa fac full-ul ca sa ajung acasa daca merg undeva nu prea aproape, doar ca eu il fac in 5 minute, la EV trebuie obligatoriu sa pierzi niste timp.
Ne invartim in cerc. Da, asa este, in cazul celor catorva drumuri pe an pe care un om normal le face. In rest, tu pierzi timpul alimentand de cateva ori pe luna in timp ce un EV nu, pleaca in fiecare dimineata cu plinul, daca e nevoie.

Imi amintesc ca incarcam telefonul la 2 saptamani avand un Nokia 5110 cu acumulator extins de 1.200 mAh. Acum incarcam toti zilnic sau mai des (ok, poate e posibil uneori la doua zile). Ne-am adaptat, intrebarea este de ce?

#32038
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.844
  • Înscris: 30.01.2006

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 20:11, said:

Sa inteleg ca atunci cand opresti la benzinarie nu alimentezi mai intai? Te duci la toaleta, iei de mancare, bei cafeau si apoi tragi masina la pompa. Interesanta strategie. Posted Image
Sau invers, cui ii pasa? Problema este ca la un drum lung, nu prea alimentez. De obicei fac seara plinul, platesc si 2 treceri la pod, ca stau la Constanta, verific temperatura la roti si daca este OK fac si o presiune in functie de incarcatura, parchez masina acasa, dupa care imediat sau dupa ce mai completez, bag si bagajele in portbagaj, apoi dimineata, cand imi este confortabil am plecat.


View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 20:11, said:

Realizezi ca dureaza 15 secunde sa bagi cablul si sensibil mai mult sa alimentezi, platesti, tragi masina din pompa si apoi la toaleta?
Da, dar trebuie sa am grija ca acolo unde opresc sa mananc sa am si unde sa bag cablul. Dispare libertatea aia sa opresti sa mananci un mic la Dedulesti, sau sa ma duc la un Mall in Bucuresti, sau in Pitesti, sau unde vreau eu. Eu oricum fac multe opriri pe drum, dar sunt opriri fara griji si pentru ca asa vreau eu, nu pentru ca trebuie.

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 20:11, said:

Fiecare suntem diferiti, insa ma gandesc ca familia ta nu e tocmai fericita daca la 3 ore de condus faci o pauza de doar 10 minute. Mai degraba cred ca nu-ti dai seama cat stai de fapt...

10 minute pauza fac de cate ori vreau eu sau de 40 de minute sau de 3 ore. De exemplu daca merg la Brasov, o sa ma opresc la OMV la km 112 parca sa cumpar o cafea si ce mai vrea fii-miu sa rontaie, ca mereu vrea ceva, e un nemultumit, apoi in Bucuresti la un Mall sa mai cheltuie nevasta-mea ceva, sau doar sa se uite si eu sa casc gura in vre-un altex sa vad daca au Laprop de 20 000 RON si sa ma gandesc daca imi fac rata pe 30 de ani sau nu, apoi cel mai probabil mananc la Dragului o ciorba de burta.... bine daca merg la Brasov, nu mai mananc la Dragului ca nu are rost, dar daca merg pe Valea Prahovei de obicei mananc acolo. Mai zic? E libertate frate, nu stau sa ma uit dupa incarcatoare. E drept ca daca nu am grija risc sa bag motorina de la MOL si nu de la OMV, dar asta e.

#32039
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.401
  • Înscris: 24.05.2022

View Posttest_driver, on 19 mai 2024 - 19:09, said:

Ba eu cred ca sunt destui masochisti care vor sa fie cool, si nu, nu-mi iau informatiile de nicaieri, ma uit la specificatii, si apoi ma uit la ce incarcatoare am prin zonele pe care la frecventez eu, si nu e OK. Eu inteleg ca Tesla o poti incarca in 0.5 secunde daca ai incarcator de 5 TW, dar la cele mai multe incarcatoare ai nevoie de minute multe ca sa o incarci partial si sa te si tina ceva.
Ma indoiesc ca mai este cool acum sa ai EV. Nu mai suntem in 2012-2020 si a aparut si Dacia Spring. Posted Image
Nu t eintereseaza ce incarcatoare ai in orasul tau neaparat, pentru ca incarci acasa, asta e ideea. Eventual sa ai unul la indemana in situatia in care ai uitat sa incarci si ai un drum lung de facut.

View Postkato1, on 19 mai 2024 - 19:43, said:

cand nu prezinti totul, ci doar partea de informatie care te avantajeaza...... nu dezvolt mai mult, ca scopul nu este sa te supar Posted Image  
Prezint asa cum le vad. Incerc sa prezint media, nu extremele. Nu ma superi, imi fac placere discutiile daca sunt in limite placute si mai ales daca sunt idei bune/corecte. Nici eu nu le pot vedea pe toate, fiecare dintre noi de obicei vedem lucrurile prin prisma propriei experiente. Unde locuiesc eu viata e mai "usoara" poate. 60 de km pana la Bucuresti si tot atat pana la Sinaia, 50 pana la aeroport, sosele ca in palma, samd. Incerc sa inteleg insa si experientele altora din diverse zone ale tarii.

#32040
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.844
  • Înscris: 30.01.2006

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 20:29, said:

Imi amintesc ca incarcam telefonul la 2 saptamani avand un Nokia 5110 cu acumulator extins de 1.200 mAh. Acum incarcam toti zilnic sau mai des (ok, poate e posibil uneori la doua zile). Ne-am adaptat, intrebarea este de ce?
La mine telefonul seara are 90% pentru ca mai tot timpul e la incarcat daca sta in masina. Am avut si seri cu 100%. Telefonul nu il compari cu masina, la nimic, absolut nimic.
Masina nu pleaca de-acasa cu 100% bateria decat daca stai la casa. Eu stau la Apartament.

Si iti mai spun o data, la un numar de KM schimbi bateria, si daca nu o schimbi si vinzi masina inainte, pretul cu care o vinzi scade din cauza bateriei, la ICE faci cate fuluri vrei si nu se deterioreaza rezervorul.

Daca bateriile ar avea garantie pe viata probabil as incepe sa ma gandesc la achizitie, dar tot m-ar tine timpii pe loc.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate