Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mutare sediu PFA

Recomandare clinica/medic pentru ...

Imbatranire prematura

"Am facut locuri de parcare&#...
 Apometru stricat, consum prea mar...

Ranjetul la oameni

recomandare AC 2 dormitoare mici

Ce femeie are si zahar si miere
 Vas wc care nu inchide

De ce este greu pentru microintre...

Intrebari despre carucior electric

Tester pH-ul apei
 Achizitionarea unui subwoofer auto

Aparat foto zoom mare

Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
32231 replies to this topic

#32005
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 24.05.2022
Dupa ce recitesti incearca sa si intelegi ce am scris. Nici "diesel" si nici "EV" nu sunt regligii, nu se exclud reciproc, nu trebuie sa ne cramponam. Posted Image

50 de litri diesel inseamna cam 550 kWh cu care un EV parcurge in jur de 2.750 km, asta ca exemplu de eficienta, nu de stocare sau autonomie. Sa comparam pret pe 100 km? Acestea sunt date reale, nu speculatii.

Dieselul actual poate parcurge peste 1.000 km cu un plin, am avut unul care putea parcurge (in teorie) 2.000 km cu un plin. Nu vad cu ce m-ar ajuta pe mine, nu am drumuri in general mai lungi de 500 km si foarte rar spre 800 km dar oricum la 200-300 km cel mult fac o pauza. Si orice calatorie mai lunga de atat incepe cu un drum de 50 km la aeroport. Cel putin acesta este cazul meu.

Sunt convins ca sunt persoane pentru care un EV nu este o solutie dar sunt altele pentru care este. De asta e bine sa avem variante, diesel, benzina, GPL, CNG si o varietate de hibride.

Nu iau apararea niciunei tehnologii insa ma gandesc ca in general, cei care au EV au avut inainte benzina/diesel deci pot face o comparatie. Pe de alta parte, cei care nu au avut decat masini termice, nu prea pot sa-si faca o opinie pertinenta despre EV daca nici macar nu au condus unul, cu atat mai putin sa foloseasca unul o perioada mai lunga de timp, nu?

Si da, in majoritatea covarsitoare a alimentarilor, dureaza mai mult sa alimentezi 50 de litri decat o baterie. Dureaza sub 10 secunde sa pui masina la incarcat acasa seara si sa o scoti dimineata. Si tot atat dureaza sa faci asta in calatorie, daca oricum opresti pentru pauza de cafea/mancare/toaleta.

Cat dureaza sa alimentezi in primul OMV pe A2 dinspre CT spre B vara duminca seara sau la finalul unor zile de sarbatoare? Cat dureaza acelasi lucru la ultima benzinarie din BG atunci cand treci in GR si e diferenta mare de pret? Cat dureaza sa alimentezi cand te afli pe o insula in GR si feriboturile sunt in greva? Cat dureaza cand se zvoneste ca se scumpeste carburantul si se inghesuie toti la benzinarie? Cat dureaza cand e schimbul de tura sau nimeresti odata cu cisterna? Cazuri rare, dar se intampla.

Edited by lexraz, 18 May 2024 - 22:43.


#32006
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,130
  • Înscris: 21.06.2016

View PostMo_su, on 18 mai 2024 - 21:27, said:


Uau, dureaza mai mult sa bagi 50 de litri de carburant in rezervor decat sa incarci o baterie la un EV cu care parcurgi o distanta de 2 ori mai mica decat cu cei 50 de litri !
Mda, asta e din manualul de marketing EV pentru avansati probabil !

Marca unul care trăiește înconjurat de EVuri și ceva hibride plug in pot sa te informez ca marea majoritate a încărcărilor de EV se fac acasă sau la serviciu ( gratis sau subventionat). Încărcările la stații sunt mai degrabă excepția, mulți nu ajung niciodată la o stație de încărcare publică, și oricum nu durează prea mult.

Edited by vrajitoruldinoz, 19 May 2024 - 04:38.


#32007
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,157
  • Înscris: 15.06.2007

View Postdjl, on 22 martie 2024 - 12:31, said:



Ăla nu era chiar așa de poluant.
În București erau mai multe mașini non-Euro pe vremuri, că cel mai mare oraș din România. Nu am scăpat de poluare, că deși majoritatea mașinilor sunt de la Euro 2-3 în sus, sunt mai multe mașini acuma.
Unii pot fără mașină (ocazional), dar nu vor.
stai sa vezi cum miroase langa un Moskvici, Wartburg sau Trabant. Iti garantez ca iti irita nasul de la 10 metri.

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:


50 de litri diesel inseamna cam 550 kWh cu care un EV parcurge in jur de 2.750 km, asta ca exemplu de eficienta, nu de stocare sau autonomie. Sa comparam pret pe 100 km? Acestea sunt date reale, nu speculatii.


eficienta Dieselului este de 30%, restul sunt pierderi prin caldura. Conversia se face loco adica in motor.

Daca arzi motorina intr-un generator care incarca  bateria electricei, ai dat naibii toata eficienta aia.
Un panou solar are eficienta de 23% dar vine gratis de la soare energia.

Si mai poti lua in calcul eficienta bateriilor: cat consumi sa le incarci si cat poti pe urma sa extragi din ele. Si bateriile se incalzesc in timpul incarcarii si al descarcarii. Caldura aia inseamna pierderi de energie.  Asa ca eficienta globala este discutabila.


Daca luam un pret mediu de 1,3lei kWh cu toate taxele incluse, si un consum mediu de 17kWh /100km rezulta un cost de 22,1 lei/100km.



Recent am scos un consum de 3,2L/100km cu un Diesel. Pe tronsonul Bucuresti -Pitesti am obtinut un consum de 3,0L/100km. Alimentasem cu 7,3 lei motorina. 7,3 x 3= 21,9 lei.
Sa comparam si pretul de achizitie? 16000 de euro vs 40000 cat costa o electrica?

[ https://i.postimg.cc/nzzK66Yh/20240515-181344.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Oh, dar stai,  ca la statiile de incarcare curentul are tarif de "bogati"

https://evmarket.ro/...-in-2022-24935/


[ https://i.postimg.cc/jj3B8KDb/Screenshot-20240519-065254-Opera-beta.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by tfmercedez, 19 May 2024 - 06:00.


#32008
calincosma

calincosma

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,395
  • Înscris: 15.03.2013

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:


Dieselul actual poate parcurge peste 1.000 km cu un plin, am avut unul care putea parcurge (in teorie) 2.000 km cu un plin. Nu vad cu ce m-ar ajuta pe mine, nu am drumuri in general mai lungi de 500 km si foarte rar spre 800 km dar oricum la 200-300 km cel mult fac o pauza. Si orice calatorie mai lunga de atat incepe cu un drum de 50 km la aeroport. Cel putin acesta este cazul meu.

Si da, in majoritatea covarsitoare a alimentarilor, dureaza mai mult sa alimentezi 50 de litri decat o baterie. Dureaza sub 10 secunde sa pui masina la incarcat acasa seara si sa o scoti dimineata. Si tot atat dureaza sa faci asta in calatorie, daca oricum opresti pentru pauza de cafea/mancare/toaleta.
Ai perfecta dreptate.Si eu sunt exact ca tine, mai boem, imi plac calatoriile.Am fost uimit cand am facut Paris-Seul (9000km) cu o singura alimentare (bine, era kerosen, dar nu conteaza).Insa, de-abia astept dezvoltarea tehnologiei verzi ca sa fac acest minunat drum in sub 12 ore.Iar la masina, cand merg in vacanta, alimentarea nici nu o simt, practic e zero (sotiei ii place sa conduca, face si alimentarea, eu doar savurez calatoria). :)

Edited by calincosma, 19 May 2024 - 06:34.


#32009
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 24.05.2022

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 05:54, said:

Si mai poti lua in calcul eficienta bateriilor: cat consumi sa le incarci si cat poti pe urma sa extragi din ele. Si bateriile se incalzesc in timpul incarcarii si al descarcarii. Caldura aia inseamna pierderi de energie.  Asa ca eficienta globala este discutabila.
Nu este discutabila, este calculabila. Posted Image
Platesti ce tragi din retea, nu ce ajunge in baterie.

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 05:54, said:

Daca luam un pret mediu de 1,3lei kWh cu toate taxele incluse, si un consum mediu de 17kWh /100km rezulta un cost de 22,1 lei/100km.

Recent am scos un consum de 3,2L/100km cu un Diesel. Pe tronsonul Bucuresti -Pitesti am obtinut un consum de 3,0L/100km. Alimentasem cu 7,3 lei motorina. 7,3 x 3= 21,9 lei.
Sa comparam si pretul de achizitie? 16000 de euro vs 40000 cat costa o electrica?
Cand ajungem la calcule mereu se complica treaba, eu incerc sa fiu cat pot de impartial si sa compar mere cu mere dar in astfel de discutii se aduc ca argumente extremele, de catre ambele "tabere".

Pretul in Prahova unde locuiesc eu este unul dintre cele mai mari, 0,9 lei/kWh indiferent de consum, Hidroelectrica. Sigur ca e un efort sa petreci 10 minute online sa te muti la Hidroelectrica si sa beneficiezi de cel mai mic pret si pentru casa.

Spui de un consum mediu de 17 kWh/100 km si compari cu un diesel de 3,2 litri. Sigur, este echivalent, nu? Posted Image
Pe aceeasi ruta probabil 13 kWh sau mai putin, evident tine de masina, stil de condus samd. Nu cred ca majoritatea au un consum de 3 l/100 km in mod curent.
Majoritatea circulam preponderent in oras, cum e acolo consumul unei termice fata de un EV?

Curios ca te-ai oprit atat la €16.000 cat si la €40.000. De ce nu comparam Mitsubishi Space Star la €11.900 cu Rolls Royce Spectre la €700.000?

Sunt modele auto la unii producatori la care EV era cea mai ieftina varianta, evident cu reducerea de €10.000 Rabla Plus. Din cate-mi amintesc Volvo XC40 era un astfel de model.

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 05:54, said:

Oh, dar stai,  ca la statiile de incarcare curentul are tarif de "bogati"
Si incepem din nou...
Sigur, putem cauta si folosi doar informatiile care ne convin. Uite, cum ar fi statii de 300 kW la 0,99 lei. Mai ieftin ca acasa pentru unii! Posted Image

Si da, stiu cum e un consum mic, sunt insa exceptii.

Attached Files


Edited by lexraz, 19 May 2024 - 08:28.


#32010
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,533
  • Înscris: 29.01.2008

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said:

Sigur, sunt situatii diferite, fiecare folosim altfel masina, locuim in zona diferite.
Insa nu uita ca trebuie sa luam in calcul si drumul/timpul pana la benzinarie. Sunt judete care au sub 15 benzinarii, altele au peste 50. Eu am trei benzinarii la mai putin de 1 km si vreo 16 pe o raza de 5 km in Prahova insa nu toti locuim intr-un oras mare sau langa unul.
Uneori putem alimenta pe drumul catre casa insa unii trebuie sa se deplaseze la o benzinarie pentru a alimenta, ma gandesc in special la cei de la sat, zone mai indepartate.
Si putini fac plinul, deci mai multe drumuri la benzinarie. Unii pun de 50 de lei pe zi sau la doua zile.

Un EV il poti alimenta in 10 secunde, cat iti ia sa conectezi si deconectezi cablul acasa. Depinde cum privesti. Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi.

Daca nu ai drumuri care sa depaseasca autonomia EV, nu vei incarca la statie publica niciodata sau doar de cateva ori pe an, in concedii. Majoritatea probabil ca se incadreaza aici, as zice.

Si sa nu pomenim de costuri, de 50 lei alimentezi vreo 7 litri cu care mergi 100 km iar de aceeasi bani incarci acasa 55 kWh cu care mergi vreo 270 km. Asta daca nu incarci din fotovoltaice.

Din nou, plusuri si minusuri, situatii si situatii. Ideal ar fi ca fiecare sa testeze si sa foloseasca si un EV si sa decida daca i se potriveste sau nu. Nu degeaba unii sunt fericiti trecand la EV iar altii renunta si se intorc la termice, nefiind corect informati.

Un posesor de Renault Megane E-Tech alimenta la statie de 50 kW desi avea alaturi una de 350 kW insa el stia ca masina nu incarca mai mult de 130 kW si nu voia sa "arda" bateria...

Imi amintesc ca la un drum in Tulcea s-a aprins becul la carburant si am zis ok, sa caut o benzinarie pe drum sa alimentez. Surprinzator, nu aveam niciuna pe drum in limita rezervei si a trebuit sa ma intorc vreo 5 km. D-asta spun, depinde unde locuiesti. Ma gandesc ca sunt zone mai izolate, drumuri forestiere samd unde ai acces la reteaua electrica dar nu la benzinarie.
Un EV îl pui la încărcat în 10 secunde dacă îl ții acasă în curte sau garaj (cu curent electric tras). Dacă stai la bloc, iar parcarea nu e sub geam nu ai posibilitatea să încarci astfel, implicit nici la prețul pe kWh de acasă.
Cât despre becul la carburant, el este un accesoriu la indicatorul de nivel pentru carburant. La Mazda 323 nici măcar nu aveam bec roșu la indicatorul de carburant (nici CB sau vreo altă avertizare), dar nu am făcut niciodată pana prostului. Atât la o mașină cu motor termic, cât și la un EV, dacă stai să ajungi cu rezervorul sau bateria descărcată pentru a căuta o benzinărie sau o stație de încărcare unde să alimentezi, atunci poate ar trebui să ții în portbagaj o canistră plină cu carburant (respectiv un generator electric dacă ai EV) sau să faci abonament la o firmă serioasă de tractări auto. Cred însă că ieși mai ieftin dacă te mai uiți și în bord din când în când și faci o minimă planificare a drumurilor mai lungi.

Dacă este să vorbim despre avantaje și dezavantaje ICE vs EV, oricât stai la coadă la o benzinărie să alimentezi, tot stai mai puțin decât dacă alimentezi un EV, cu atât mai mult dacă vorbim despre mașini din gama sub 20-25 mii euro. Nu oricine are Tesla. Să nu mai spunem că la un EV dacă ai prins locul de încărcare ocupat, ai „pus-o”.
Reducerile extrem de mari la achiziția unui EV s-au cam terminat peste tot  și cu timpul vor dispărea și avantajele la impozitare etc. Statul ia o grămadă de bani de pe urma ICE (accize la carburant, taxe, impozite) și nu poate renunța la ei dacă lumea își va lua (de voie, de nevoie) EV.

#32011
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,533
  • Înscris: 29.01.2008

View Postvrajitoruldinoz, on 19 mai 2024 - 04:37, said:

Marca unul care trăiește înconjurat de EVuri și ceva hibride plug in pot sa te informez ca marea majoritate a încărcărilor de EV se fac acasă sau la serviciu ( gratis sau subventionat). Încărcările la stații sunt mai degrabă excepția, mulți nu ajung niciodată la o stație de încărcare publică, și oricum nu durează prea mult.
Cu alte cuvinte un EV e recomandat dacă ai posibilitatea să încarci mașina acasă sau la serviciu. Oare atunci de ce vor să ne impună la cei care nu avem această posibilitate să trecem la EV? De exemplu în Timișoara nu ai posibilitatea să ai un loc rezervat de parcare (deși în multe locuri ești obligat să plătești taxă sau abonament de parcare), deci nu poți să îți amplasezi propria stație de încărcare (nici măcar o priză de 220V), chiar dacă ai avea aprobarea să faci așa ceva pe domeniul public.
Mulți spun că iasă mult mai ieftin cu EV, că au avut subvenții mari la achiziție, încarcă acasă bateriile (poate chiar de la panouri FV), deci poate trece toată lumea pe EV. Lăsați vrăjeala! Aveți niște avantaje punctuale, care nu se pot generaliza pentru toată lumea. Dacă pentru unii la orice distanță de parcurs peste 250-300 km preferă să meargă 50 km până la aeroport și apoi iau avionul (deși biletul de avion plus celelalte cheltuieli cu ocazia zborului nu mai sunt la prețul pe km al EV încărcat cu curent de acasă), eu am peste 200 km până la cel mai apropiat aeroport. Pentru mine a fost mai convenabil și mai ieftin să merg în vacanță 1000 km cu mașina decât să merg cu avionul. Am înțeles că pentru voi e mai convenabil cu EV, dar de ce încercați să impuneți și altora o soluție care clar nu îi ajută? Sau cei pe care nu îi ajută soluțiile bazate pe EV nu au decât să stea acasă, nu? Undeva se pomenea despre dreptul la libera circulație...

#32012
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 24.05.2022

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:

Un EV îl pui la încărcat în 10 secunde dacă îl ții acasă în curte sau garaj (cu curent electric tras). Dacă stai la bloc,
Gata, aici se opreste discutia. Iti cumperi masina in functie de nevoi, nu? Daca ai familie de 7 nu cumperi Fiat 500. Pentru unii sunt potrivite EV, pantru altii nu. Unii aleg diesel, altii benzina, GPL, MHEV, FHEV, PHEV...

Sunt situatii cand si la bloc poti avea EV. Unii au parcare proprie platita (Bucuresti de exemplu si pot trage cablu pentru o statie). SUnt blocuri noi unde fiecare are locul sau de parcare, sunt parcari subterane samd. Insa in general ai dreptate, la bloc e mai greu de rezolvat o alimenatare EV insa nu imposibil.

Din nou, exemple, pentru unii se potriveste, pentru altii nu inca.

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:

Cât despre becul la carburant, el este un accesoriu la indicatorul de nivel pentru carburant. La Mazda 323 nici măcar nu aveam bec roșu la indicatorul de carburant (nici CB sau vreo altă avertizare), dar nu am făcut niciodată pana prostului. Atât la o mașină cu motor termic, cât și la un EV, dacă stai să ajungi cu rezervorul sau bateria descărcată pentru a căuta o benzinărie sau o stație de încărcare unde să alimentezi, atunci poate ar trebui să ții în portbagaj o canistră plină cu carburant (respectiv un generator electric dacă ai EV) sau să faci abonament la o firmă serioasă de tractări auto. Cred însă că ieși mai ieftin dacă te mai uiți și în bord din când în când și faci o minimă planificare a drumurilor mai lungi.
Comentam ca sa comentam. D-asta exista acea atentionare, cred ca toti soferii au vazut macar de cateva ori becul acela aprins, unii merg doar cu el aprins. Posted Image
Cred ca n-am fost suficient de clar. Autonomia acelei masini in exemplul dat de mine, este de 80-100 km, in mod normal nu este o problema sa gasesti o benzinarie pe aceasta raza, ceea ce am si facut. Insa nu mai era nicio benzinarie pe urmatoarea 100 km ce o aveam de parcurs. Era un exemplu ce trebuie luat ca atare, sunt oameni la tara care trebui sa se deplaseze pentru a alimenta si evident sa consume timp si carburant pentru asta.

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:

Dacă este să vorbim despre avantaje și dezavantaje ICE vs EV, oricât stai la coadă la o benzinărie să alimentezi, tot stai mai puțin decât dacă alimentezi un EV, cu atât mai mult dacă vorbim despre mașini din gama sub 20-25 mii euro. Nu oricine are Tesla. Să nu mai spunem că la un EV dacă ai prins locul de încărcare ocupat, ai „pus-o”.
DIn nou, cazuri si cazuri, eu vorbesc din experienta mea si a catorva prieteni care folosesc de vreo doi ani EV cu drumuri facute prin Europa de mii de km. Oare stai mai putin cu ICE? Daca un EV sta la statie publica doar de 4-5 ori pe an? SI atunci cand sta, oricum statea si soferul, pentru pauza de toaleta/cafea/mancare?

Da, si la termica atunci cand prinzi locul ocupat ai "pus-o", am dat mai devreme exemple. Lasa omul masina in pompa dupa ce alimenteaza apoi sta la coada sa plateasca alime ntarea, cafeaua, tigarile, mancarea copilului samd. Mai rar dar se intampla.

#32013
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,157
  • Înscris: 15.06.2007

View Postlexraz, on 19 mai 2024 - 08:26, said:


Pretul in Prahova unde locuiesc eu este unul dintre cele mai mari, 0,9 lei/kWh indiferent de consum, Hidroelectrica. Sigur ca e un efort sa petreci 10 minute online sa te muti la Hidroelectrica si sa beneficiezi de cel mai mic pret si pentru casa.
Eu in Timisoara, pe ultima factura la ppc am platit 115 lei pentru 144kWh-> 80 de bani kWh.

#32014
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 24.05.2022

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:

Reducerile extrem de mari la achiziția unui EV s-au cam terminat peste tot  și cu timpul vor dispărea și avantajele la impozitare etc. Statul ia o grămadă de bani de pe urma ICE (accize la carburant, taxe, impozite) și nu poate renunța la ei dacă lumea își va lua (de voie, de nevoie) EV.
Sigur, acum trebuie sa mai coboare si producatorii. E aceeasi situatie ca la AFM Fotovoltaice, preturi mari cat timp programul e activ. Anii trecuti VW si Volvo din ce-mi amintesc ofereau discount de €10.000 celor care nu au mai prins Rabla, ce sa vezi!

Nu spun ca e numai lapte si miere dar fiecar isi face calcule si vede daca i se potriveste. Cine cumpara un Rav4 poate lua mai ieftin o Tesla Model Y de exemplu. Da, la SH inca sunt pretui mari la EV dar au inceput si acolo sa mia scada, piata de EV SH e limitata. Am vazut Megane E-Tech la €25.000 din 2022 si cu vreo 10.000 km. Cu 23.000 gaseai un Megane diesel tot din acelasi an si cam acelasi numar de km.

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:

Statul ia o grămadă de bani de pe urma ICE (accize la carburant, taxe, impozite) și nu poate renunța la ei dacă lumea își va lua (de voie, de nevoie) EV.
Corect. Atunci oare nu ar fi mai bine sa ne protejam de fluctuatia pretului la carburant? Nu poti scumpi energia electrica doar pentru alimentare EV, nu? Dupa carburant nu poti sa sapi (ma rog, in Prahova se mai intampla dar nu legal Posted Image ) dar poti monta relativ ieftin panouri fotovoltaice.

#32015
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,157
  • Înscris: 15.06.2007

Quote

Curios ca te-ai oprit atat la €16.000 cat si la €40.000. De ce nu comparam Mitsubishi Space Star la €11.900 cu Rolls Royce Spectre la €700.000?
Sincer, n-am auzit de nici unul din modelele mentionate.  
Dar majoritatea masinilor electrice pe care le vad sunt Tesla, VW id, eniaq, eqb si altele.
Cat despre gama din familia vw cu 1.6 -2.0tdi  sunt cu zecile de mii in trafic.

#32016
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 24.05.2022

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:59, said:

Oare atunci de ce vor să ne impună la cei care nu avem această posibilitate să trecem la EV?
Inca nu-ti impune nimeni. Hai sa ne facem griji cand ajungem acolo, am asa un sentiment ca se vor schimba regulile, ar trebui sa ramana in fabricatie macar PHEV.

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:59, said:

Mulți spun că iasă mult mai ieftin cu EV, că au avut subvenții mari la achiziție, încarcă acasă bateriile (poate chiar de la panouri FV), deci poate trece toată lumea pe EV. Lăsați vrăjeala! Aveți niște avantaje punctuale, care nu se pot generaliza pentru toată lumea.
Pai exact despre asta discutam, pentru unii sunt potrivite, pentru altii nu. Daca intr-o familie sunt doua autoturisme, ar putea fi macar unul electric, daca poate fi incarcat acasa, nu crezi? SI la cine te referi cand spui "aveti"? Conduc diesel, sotia MHEV diesel. Inca nu a venit timpul pentru mine, probabil in urmatorii ani una dintre masini (a mea in speta) va fi EV. Cand voi gasi una potrivita pentru ce-mi doresc.

#32017
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,157
  • Înscris: 15.06.2007
Stati lejer, ca motorul termic va ramane mult timp pe strazi. Nu cred ca se va renunta la petrol inainte ca el sa se termine fizic din zacaminte.

Majoritatea fac hibride, cel mai convenabil compromis.
Masina cu autonomie de 50km electric cuplat cu un termic eficient este solutia optima.

#32018
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 24.05.2022

View Postalin2pas, on 19 mai 2024 - 09:59, said:

eu am peste 200 km până la cel mai apropiat aeroport. Pentru mine a fost mai convenabil și mai ieftin să merg în vacanță 1000 km cu mașina decât să merg cu avionul. Am înțeles că pentru voi e mai convenabil cu EV, dar de ce încercați să impuneți și altora o soluție care clar nu îi ajută? Sau cei pe care nu îi ajută soluțiile bazate pe EV nu au decât să stea acasă, nu? Undeva se pomenea despre dreptul la libera circulație...
Bun exemplul tau. Insa nu ai facut 5.000 km ci doar 1.000. Pentru 5.000 tot la aeroport de duci, nu? De cate ori pe an faci 1.000 km in concediu? Am prieteni care au facut vre 2.500 km fiecare in concediu cu EV, vara trecuta. Fara nicio drama, adevarat ca in Vest stau bine cu statiile de incarcare.

Nu-ti impune nimeni EV, poti conduce ce doresti. Nu e cazul sa cazi in extreme si sa faci o drama cu "libera circulatie". Poate intram curand si in Schengen cu auto si va fi ceva mai libera circulatia, indiferent de motorizare.

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:37, said:

Eu in Timisoara, pe ultima factura la ppc am platit 115 lei pentru 144kWh-> 80 de bani kWh.
Corect insa TM nu e PH. Posted Image
Preturile de distributie a energiei electrice difera in functie de zona.

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:45, said:

Sincer, n-am auzit de nici unul din modelele mentionate.  
Dar majoritatea masinilor electrice pe care le vad sunt Tesla, VW id, eniaq, eqb si altele.
Cat despre gama din familia vw cu 1.6 -2.0tdi  sunt cu zecile de mii in trafic.
N-ai auzit deci nu esti prea interesat de piata auto. Nu e bai, le-am dat ca exemple extreme.

Dap, asa spuneau si cand mergeau cu trasura si cai. Rar masini insa plin de cai! Nici benzinarii nu prea exista! Posted Image

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:49, said:

Stati lejer, ca motorul termic va ramane mult timp pe strazi. Nu cred ca se va renunta la petrol inainte ca el sa se termine fizic din zacaminte.
Pai sa ne hotaram, colegul mai devreme se plange ca nu are dreptul la libera circulatie ca suntem obligati sa trecem la EV si tu spui sa nu ne facem griji de termice, ca nu dispar.

Ai dreptate, asa cred si eu, nu prindem noi "disparitia" termicelor de pe strazi, poate nu se vor mai fabrica/vinde noi. Asta e si dilema mea, sa vand curand diesel si sa iau EV sau sa-l tin 15-20 de ani sa-l vand la pret de Spectre? Posted Image

#32019
Mo_su

Mo_su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 13.02.2024

View Postvrajitoruldinoz, on 19 mai 2024 - 04:37, said:



Marca unul care trăiește înconjurat de EVuri și ceva hibride plug in pot sa te informez ca marea majoritate a încărcărilor de EV se fac acasă sau la serviciu ( gratis sau subventionat). Încărcările la stații sunt mai degrabă excepția, mulți nu ajung niciodată la o stație de încărcare publică, și oricum nu durează prea mult.
Depinde de definitia preamultului !
40-50 de minute versus 5-10 minute din punctul meu de vedere este prea mult !
Pe de alta parte in orasele aglomerate unde sunt utile ev-urile majoritatea locuiesc la bloc, deci lipsa statie de incarcare proprie iar la job nu sunt singurii posesori de ev si iar pauza statie de incarcare .
Asa ca ramane ca sa mai piarda minim cate o ora cu gasitul prizei libere si incarcatul ! Acum daca baga si naveta zilnic de corporatist posibil sa ii trebuiasca mai mult de o incarcare pe saptamana !
Bineinteles ca vorbesc de urbea urbelor Bucuresti si de banana bananelor Romania, este irelevant ce se intampla in afara granitelor tarii !

#32020
lexraz

lexraz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,401
  • Înscris: 24.05.2022

View Posttfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:49, said:

Majoritatea fac hibride, cel mai convenabil compromis.
Masina cu autonomie de 50km electric cuplat cu un termic eficient este solutia optima.
Din pacate nu este cel mai convenabil compromis. PHEV costa mult pentru ca are o baterie de vreo 20 kWh mai nou, cu greutatea aferenta. La care se adauga si greutatea unui EV (motor, charger on-board samd). Costurile unei masini termice raman, revizii, consumabile, problemele ce pot aparea la cutie, distributie samd.

View PostMo_su, on 19 mai 2024 - 12:01, said:

Depinde de definitia preamultului !
40-50 de minute versus 5-10 minute din punctul meu de vedere este prea mult !
Ai citit cu atentie? Prespununand ca ar fi 50 minute de doua ori pe an, tot ar fi mai putin decat 5-10 minute de 208 ori pe an ( o data pe saptamana). Insa modelele noi de EV se incarca mult mai repede, o pauza de 20-30 de minute e suficienta de obicei. Masina oricum sta in benzinarie cat bei cafea si mananci ceva, nu?

View PostMo_su, on 19 mai 2024 - 12:01, said:

Pe de alta parte in orasele aglomerate unde sunt utile ev-urile majoritatea locuiesc la bloc, deci lipsa statie de incarcare proprie iar la job nu sunt singurii posesori de ev si iar pauza statie de incarcare .
Asa ca ramane ca sa mai piarda minim cate o ora cu gasitul prizei libere si incarcatul ! Acum daca baga si naveta zilnic de corporatist posibil sa ii trebuiasca mai mult de o incarcare pe saptamana !
Probabil corecta afirmatia, insa chiar si asa unii se descurca. Pentru ca incarca la mall, supermarket samd atunci cand merg la cumparaturi/film/masa. Peronal nu m-as complica, insa altii o fac si probabil se descurca foarte bine. Inca sunt statii gratuite in astfel de locuri.

Devine deja inutila discutia, cred ca m-am facut suficient de bine inteles.
Ce este evident insa e faptul ca multi producatori au renuntat la fabricarea motoarelor diesel insa e cale lunga pana la disparitia lor de pe autoturisme. Pe pe utilaje probabil niciodata. Sau locomotive. Posted Image

#32021
Mo_su

Mo_su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 13.02.2024
Inutila inutila, momentan insa dieselul sau termicul in general vorbind e muuuult mai departe de disparitie de 2035 .
Acum ,asta cu mangaierea pe cap a minoritatilor e sport mondial in “tarile civilizate” , nu inteleg cum de Romania are asemnea pretentii de tara civilizata dar in fine…
Pana una alta , fiecare foloseste obiectele care ii satisfac cel mai eficient nevoile si momentan 99,5% din utilizatori folosesc motoare termice !


#32022
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,844
  • Înscris: 30.01.2006

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:

50 de litri diesel inseamna cam 550 kWh cu care un EV parcurge in jur de 2.750 km, asta ca exemplu de eficienta, nu de stocare sau autonomie. Sa comparam pret pe 100 km? Acestea sunt date reale, nu speculatii.

550KWh la Diesel cantareste 50 * 0.8 aproximativ, adica vreo 40 de kg, O baterie de 40 KG are cam 10.4KWh. Sa nu mai zic ca pretul unei "bateri" de diesel este incomparabil mai mica decat al unui "rezervor" de electrica. Cam astea sunt datele reale si nu speculatiile. Sa nu mai spun ca "bateria" de la diesel o incarci si o descarci de 1*10^10000000, iar dupa asta o sa ai aceeasi capacitate de incarcare, pe cand la electrica la un momentdat vei schimba rezervorul si s-ar putea sa coste cat Dieselul pe care l-ai incarcat in perioada asta. Eu in 40 000km am bagat motorina de 6000 Euro, dar dupa cum spuneam, masina mea consuma mult. Dar cred ca in 200 000km, e tot mai ieftin decat o baterie de EV noua.


View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:

Dieselul actual poate parcurge peste 1.000 km cu un plin, am avut unul care putea parcurge (in teorie) 2.000 km cu un plin. Nu vad cu ce m-ar ajuta pe mine, nu am drumuri in general mai lungi de 500 km si foarte rar spre 800 km dar oricum la 200-300 km cel mult fac o pauza. Si orice calatorie mai lunga de atat incepe cu un drum de 50 km la aeroport. Cel putin acesta este cazul meu.
EU nu cred ca la 2-300 km faci o pauza de 30 de minute, nu cred.... Si eu, la 2-300 de km, ma opresc sa mai iau o apa rece, o cafea, sau sa merg la toaleta, dar opririle astea dureaza maxim 5 minute, daca e coada la casa merg la urmatorul peco, nu astept.

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:

Si da, in majoritatea covarsitoare a alimentarilor, dureaza mai mult sa alimentezi 50 de litri decat o baterie. Dureaza sub 10 secunde sa pui masina la incarcat acasa seara si sa o scoti dimineata. Si tot atat dureaza sa faci asta in calatorie, daca oricum opresti pentru pauza de cafea/mancare/toaleta.
Masina inseamna libertate, eu cand plec in concediu, eu merg cu masina. Nu am facut decat vreo 3 sau 4 concedii la viata mea cu avionul, in rest am fost in multe destinatii din europa cu masina. Pentru mine nu prea conteaza destinatia ci drumul pana la destinatie, si daca as merge cu un EV as pierde mai mult de jumatate din timpul pe drum in statii de incarcare, ceea ce ar fi o catastrofa. Chiar si in tara cand merg fac KM multicei. De exemplu am fost la Paltinis, din Constanta, sunt 600km, si in total am facut aproape 2000km. Cam de cate ori incarcam o electrica si cam cat timp pierdeam la incarcatoare, si cam cate abateri de la drum faceam sa ajung la un incarcator.

View Postlexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:

Cat dureaza sa alimentezi in primul OMV pe A2 dinspre CT spre B vara duminca seara sau la finalul unor zile de sarbatoare? Cat dureaza acelasi lucru la ultima benzinarie din BG atunci cand treci in GR si e diferenta mare de pret? Cat dureaza sa alimentezi cand te afli pe o insula in GR si feriboturile sunt in greva? Cat dureaza cand se zvoneste ca se scumpeste carburantul si se inghesuie toti la benzinarie? Cat dureaza cand e schimbul de tura sau nimeresti odata cu cisterna? Cazuri rare, dar se intampla.

Dar daca ai pleca de la CT cu plinul facut, care ar fi problema? ca nu dureaza decat 5 minute sa o incarci la orice OMV din Constanta, daca stai la Oradea, mai faci un plin la Sibiu, dar asta din cauza ca ajungi la jumatea rezervorului, si sa nu te stresezi, nu ca esti pe rosul si se opreste EV-ul in drum, bine, cu EV-ul, deja la Pitesti esti in cacat pana la gat.

View Postcalincosma, on 19 mai 2024 - 06:31, said:

Ai perfecta dreptate.Si eu sunt exact ca tine, mai boem, imi plac calatoriile.Am fost uimit cand am facut Paris-Seul (9000km) cu o singura alimentare (bine, era kerosen, dar nu conteaza).Insa, de-abia astept dezvoltarea tehnologiei verzi ca sa fac acest minunat drum in sub 12 ore. Iar la masina, cand merg in vacanta, alimentarea nici nu o simt, practic e zero (sotiei ii place sa conduca, face si alimentarea, eu doar savurez calatoria). Posted Image
Pai si atunci ce cauti in aria Auto? Nu, nu vreau sa jignesc, dar serios, daca nu iti plac masinile si sa conduci, ce faci in aria Auto?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate