Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#32005
Posted 18 May 2024 - 22:42
Dupa ce recitesti incearca sa si intelegi ce am scris. Nici "diesel" si nici "EV" nu sunt regligii, nu se exclud reciproc, nu trebuie sa ne cramponam.
50 de litri diesel inseamna cam 550 kWh cu care un EV parcurge in jur de 2.750 km, asta ca exemplu de eficienta, nu de stocare sau autonomie. Sa comparam pret pe 100 km? Acestea sunt date reale, nu speculatii. Dieselul actual poate parcurge peste 1.000 km cu un plin, am avut unul care putea parcurge (in teorie) 2.000 km cu un plin. Nu vad cu ce m-ar ajuta pe mine, nu am drumuri in general mai lungi de 500 km si foarte rar spre 800 km dar oricum la 200-300 km cel mult fac o pauza. Si orice calatorie mai lunga de atat incepe cu un drum de 50 km la aeroport. Cel putin acesta este cazul meu. Sunt convins ca sunt persoane pentru care un EV nu este o solutie dar sunt altele pentru care este. De asta e bine sa avem variante, diesel, benzina, GPL, CNG si o varietate de hibride. Nu iau apararea niciunei tehnologii insa ma gandesc ca in general, cei care au EV au avut inainte benzina/diesel deci pot face o comparatie. Pe de alta parte, cei care nu au avut decat masini termice, nu prea pot sa-si faca o opinie pertinenta despre EV daca nici macar nu au condus unul, cu atat mai putin sa foloseasca unul o perioada mai lunga de timp, nu? Si da, in majoritatea covarsitoare a alimentarilor, dureaza mai mult sa alimentezi 50 de litri decat o baterie. Dureaza sub 10 secunde sa pui masina la incarcat acasa seara si sa o scoti dimineata. Si tot atat dureaza sa faci asta in calatorie, daca oricum opresti pentru pauza de cafea/mancare/toaleta. Cat dureaza sa alimentezi in primul OMV pe A2 dinspre CT spre B vara duminca seara sau la finalul unor zile de sarbatoare? Cat dureaza acelasi lucru la ultima benzinarie din BG atunci cand treci in GR si e diferenta mare de pret? Cat dureaza sa alimentezi cand te afli pe o insula in GR si feriboturile sunt in greva? Cat dureaza cand se zvoneste ca se scumpeste carburantul si se inghesuie toti la benzinarie? Cat dureaza cand e schimbul de tura sau nimeresti odata cu cisterna? Cazuri rare, dar se intampla. Edited by lexraz, 18 May 2024 - 22:43. |
#32006
Posted 19 May 2024 - 04:37
Mo_su, on 18 mai 2024 - 21:27, said: Uau, dureaza mai mult sa bagi 50 de litri de carburant in rezervor decat sa incarci o baterie la un EV cu care parcurgi o distanta de 2 ori mai mica decat cu cei 50 de litri ! Mda, asta e din manualul de marketing EV pentru avansati probabil ! Marca unul care trăiește înconjurat de EVuri și ceva hibride plug in pot sa te informez ca marea majoritate a încărcărilor de EV se fac acasă sau la serviciu ( gratis sau subventionat). Încărcările la stații sunt mai degrabă excepția, mulți nu ajung niciodată la o stație de încărcare publică, și oricum nu durează prea mult. Edited by vrajitoruldinoz, 19 May 2024 - 04:38. |
#32007
Posted 19 May 2024 - 05:54
djl, on 22 martie 2024 - 12:31, said: Ăla nu era chiar așa de poluant. În București erau mai multe mașini non-Euro pe vremuri, că cel mai mare oraș din România. Nu am scăpat de poluare, că deși majoritatea mașinilor sunt de la Euro 2-3 în sus, sunt mai multe mașini acuma. Unii pot fără mașină (ocazional), dar nu vor. lexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said: 50 de litri diesel inseamna cam 550 kWh cu care un EV parcurge in jur de 2.750 km, asta ca exemplu de eficienta, nu de stocare sau autonomie. Sa comparam pret pe 100 km? Acestea sunt date reale, nu speculatii. Daca arzi motorina intr-un generator care incarca bateria electricei, ai dat naibii toata eficienta aia. Un panou solar are eficienta de 23% dar vine gratis de la soare energia. Si mai poti lua in calcul eficienta bateriilor: cat consumi sa le incarci si cat poti pe urma sa extragi din ele. Si bateriile se incalzesc in timpul incarcarii si al descarcarii. Caldura aia inseamna pierderi de energie. Asa ca eficienta globala este discutabila. Daca luam un pret mediu de 1,3lei kWh cu toate taxele incluse, si un consum mediu de 17kWh /100km rezulta un cost de 22,1 lei/100km. Recent am scos un consum de 3,2L/100km cu un Diesel. Pe tronsonul Bucuresti -Pitesti am obtinut un consum de 3,0L/100km. Alimentasem cu 7,3 lei motorina. 7,3 x 3= 21,9 lei. Sa comparam si pretul de achizitie? 16000 de euro vs 40000 cat costa o electrica? [ https://i.postimg.cc/nzzK66Yh/20240515-181344.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Oh, dar stai, ca la statiile de incarcare curentul are tarif de "bogati" https://evmarket.ro/...-in-2022-24935/ [ https://i.postimg.cc/jj3B8KDb/Screenshot-20240519-065254-Opera-beta.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by tfmercedez, 19 May 2024 - 06:00. |
#32008
Posted 19 May 2024 - 06:31
lexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said: Dieselul actual poate parcurge peste 1.000 km cu un plin, am avut unul care putea parcurge (in teorie) 2.000 km cu un plin. Nu vad cu ce m-ar ajuta pe mine, nu am drumuri in general mai lungi de 500 km si foarte rar spre 800 km dar oricum la 200-300 km cel mult fac o pauza. Si orice calatorie mai lunga de atat incepe cu un drum de 50 km la aeroport. Cel putin acesta este cazul meu. Si da, in majoritatea covarsitoare a alimentarilor, dureaza mai mult sa alimentezi 50 de litri decat o baterie. Dureaza sub 10 secunde sa pui masina la incarcat acasa seara si sa o scoti dimineata. Si tot atat dureaza sa faci asta in calatorie, daca oricum opresti pentru pauza de cafea/mancare/toaleta. Edited by calincosma, 19 May 2024 - 06:34. |
#32009
Posted 19 May 2024 - 08:26
tfmercedez, on 19 mai 2024 - 05:54, said:
Si mai poti lua in calcul eficienta bateriilor: cat consumi sa le incarci si cat poti pe urma sa extragi din ele. Si bateriile se incalzesc in timpul incarcarii si al descarcarii. Caldura aia inseamna pierderi de energie. Asa ca eficienta globala este discutabila. Platesti ce tragi din retea, nu ce ajunge in baterie. tfmercedez, on 19 mai 2024 - 05:54, said:
Daca luam un pret mediu de 1,3lei kWh cu toate taxele incluse, si un consum mediu de 17kWh /100km rezulta un cost de 22,1 lei/100km. Recent am scos un consum de 3,2L/100km cu un Diesel. Pe tronsonul Bucuresti -Pitesti am obtinut un consum de 3,0L/100km. Alimentasem cu 7,3 lei motorina. 7,3 x 3= 21,9 lei. Sa comparam si pretul de achizitie? 16000 de euro vs 40000 cat costa o electrica? Pretul in Prahova unde locuiesc eu este unul dintre cele mai mari, 0,9 lei/kWh indiferent de consum, Hidroelectrica. Sigur ca e un efort sa petreci 10 minute online sa te muti la Hidroelectrica si sa beneficiezi de cel mai mic pret si pentru casa. Spui de un consum mediu de 17 kWh/100 km si compari cu un diesel de 3,2 litri. Sigur, este echivalent, nu? Pe aceeasi ruta probabil 13 kWh sau mai putin, evident tine de masina, stil de condus samd. Nu cred ca majoritatea au un consum de 3 l/100 km in mod curent. Majoritatea circulam preponderent in oras, cum e acolo consumul unei termice fata de un EV? Curios ca te-ai oprit atat la €16.000 cat si la €40.000. De ce nu comparam Mitsubishi Space Star la €11.900 cu Rolls Royce Spectre la €700.000? Sunt modele auto la unii producatori la care EV era cea mai ieftina varianta, evident cu reducerea de €10.000 Rabla Plus. Din cate-mi amintesc Volvo XC40 era un astfel de model. tfmercedez, on 19 mai 2024 - 05:54, said:
Oh, dar stai, ca la statiile de incarcare curentul are tarif de "bogati" Sigur, putem cauta si folosi doar informatiile care ne convin. Uite, cum ar fi statii de 300 kW la 0,99 lei. Mai ieftin ca acasa pentru unii! Si da, stiu cum e un consum mic, sunt insa exceptii. Attached FilesEdited by lexraz, 19 May 2024 - 08:28. |
#32010
Posted 19 May 2024 - 09:41
lexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said:
Sigur, sunt situatii diferite, fiecare folosim altfel masina, locuim in zona diferite. Insa nu uita ca trebuie sa luam in calcul si drumul/timpul pana la benzinarie. Sunt judete care au sub 15 benzinarii, altele au peste 50. Eu am trei benzinarii la mai putin de 1 km si vreo 16 pe o raza de 5 km in Prahova insa nu toti locuim intr-un oras mare sau langa unul. Uneori putem alimenta pe drumul catre casa insa unii trebuie sa se deplaseze la o benzinarie pentru a alimenta, ma gandesc in special la cei de la sat, zone mai indepartate. Si putini fac plinul, deci mai multe drumuri la benzinarie. Unii pun de 50 de lei pe zi sau la doua zile. Un EV il poti alimenta in 10 secunde, cat iti ia sa conectezi si deconectezi cablul acasa. Depinde cum privesti. Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi. Daca nu ai drumuri care sa depaseasca autonomia EV, nu vei incarca la statie publica niciodata sau doar de cateva ori pe an, in concedii. Majoritatea probabil ca se incadreaza aici, as zice. Si sa nu pomenim de costuri, de 50 lei alimentezi vreo 7 litri cu care mergi 100 km iar de aceeasi bani incarci acasa 55 kWh cu care mergi vreo 270 km. Asta daca nu incarci din fotovoltaice. Din nou, plusuri si minusuri, situatii si situatii. Ideal ar fi ca fiecare sa testeze si sa foloseasca si un EV si sa decida daca i se potriveste sau nu. Nu degeaba unii sunt fericiti trecand la EV iar altii renunta si se intorc la termice, nefiind corect informati. Un posesor de Renault Megane E-Tech alimenta la statie de 50 kW desi avea alaturi una de 350 kW insa el stia ca masina nu incarca mai mult de 130 kW si nu voia sa "arda" bateria... Imi amintesc ca la un drum in Tulcea s-a aprins becul la carburant si am zis ok, sa caut o benzinarie pe drum sa alimentez. Surprinzator, nu aveam niciuna pe drum in limita rezervei si a trebuit sa ma intorc vreo 5 km. D-asta spun, depinde unde locuiesti. Ma gandesc ca sunt zone mai izolate, drumuri forestiere samd unde ai acces la reteaua electrica dar nu la benzinarie. Cât despre becul la carburant, el este un accesoriu la indicatorul de nivel pentru carburant. La Mazda 323 nici măcar nu aveam bec roșu la indicatorul de carburant (nici CB sau vreo altă avertizare), dar nu am făcut niciodată pana prostului. Atât la o mașină cu motor termic, cât și la un EV, dacă stai să ajungi cu rezervorul sau bateria descărcată pentru a căuta o benzinărie sau o stație de încărcare unde să alimentezi, atunci poate ar trebui să ții în portbagaj o canistră plină cu carburant (respectiv un generator electric dacă ai EV) sau să faci abonament la o firmă serioasă de tractări auto. Cred însă că ieși mai ieftin dacă te mai uiți și în bord din când în când și faci o minimă planificare a drumurilor mai lungi. Dacă este să vorbim despre avantaje și dezavantaje ICE vs EV, oricât stai la coadă la o benzinărie să alimentezi, tot stai mai puțin decât dacă alimentezi un EV, cu atât mai mult dacă vorbim despre mașini din gama sub 20-25 mii euro. Nu oricine are Tesla. Să nu mai spunem că la un EV dacă ai prins locul de încărcare ocupat, ai „pus-o”. Reducerile extrem de mari la achiziția unui EV s-au cam terminat peste tot și cu timpul vor dispărea și avantajele la impozitare etc. Statul ia o grămadă de bani de pe urma ICE (accize la carburant, taxe, impozite) și nu poate renunța la ei dacă lumea își va lua (de voie, de nevoie) EV. |
#32011
Posted 19 May 2024 - 09:59
vrajitoruldinoz, on 19 mai 2024 - 04:37, said:
Marca unul care trăiește înconjurat de EVuri și ceva hibride plug in pot sa te informez ca marea majoritate a încărcărilor de EV se fac acasă sau la serviciu ( gratis sau subventionat). Încărcările la stații sunt mai degrabă excepția, mulți nu ajung niciodată la o stație de încărcare publică, și oricum nu durează prea mult. Mulți spun că iasă mult mai ieftin cu EV, că au avut subvenții mari la achiziție, încarcă acasă bateriile (poate chiar de la panouri FV), deci poate trece toată lumea pe EV. Lăsați vrăjeala! Aveți niște avantaje punctuale, care nu se pot generaliza pentru toată lumea. Dacă pentru unii la orice distanță de parcurs peste 250-300 km preferă să meargă 50 km până la aeroport și apoi iau avionul (deși biletul de avion plus celelalte cheltuieli cu ocazia zborului nu mai sunt la prețul pe km al EV încărcat cu curent de acasă), eu am peste 200 km până la cel mai apropiat aeroport. Pentru mine a fost mai convenabil și mai ieftin să merg în vacanță 1000 km cu mașina decât să merg cu avionul. Am înțeles că pentru voi e mai convenabil cu EV, dar de ce încercați să impuneți și altora o soluție care clar nu îi ajută? Sau cei pe care nu îi ajută soluțiile bazate pe EV nu au decât să stea acasă, nu? Undeva se pomenea despre dreptul la libera circulație... |
#32012
Posted 19 May 2024 - 11:36
alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:
Un EV îl pui la încărcat în 10 secunde dacă îl ții acasă în curte sau garaj (cu curent electric tras). Dacă stai la bloc, Sunt situatii cand si la bloc poti avea EV. Unii au parcare proprie platita (Bucuresti de exemplu si pot trage cablu pentru o statie). SUnt blocuri noi unde fiecare are locul sau de parcare, sunt parcari subterane samd. Insa in general ai dreptate, la bloc e mai greu de rezolvat o alimenatare EV insa nu imposibil. Din nou, exemple, pentru unii se potriveste, pentru altii nu inca. alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:
Cât despre becul la carburant, el este un accesoriu la indicatorul de nivel pentru carburant. La Mazda 323 nici măcar nu aveam bec roșu la indicatorul de carburant (nici CB sau vreo altă avertizare), dar nu am făcut niciodată pana prostului. Atât la o mașină cu motor termic, cât și la un EV, dacă stai să ajungi cu rezervorul sau bateria descărcată pentru a căuta o benzinărie sau o stație de încărcare unde să alimentezi, atunci poate ar trebui să ții în portbagaj o canistră plină cu carburant (respectiv un generator electric dacă ai EV) sau să faci abonament la o firmă serioasă de tractări auto. Cred însă că ieși mai ieftin dacă te mai uiți și în bord din când în când și faci o minimă planificare a drumurilor mai lungi. Cred ca n-am fost suficient de clar. Autonomia acelei masini in exemplul dat de mine, este de 80-100 km, in mod normal nu este o problema sa gasesti o benzinarie pe aceasta raza, ceea ce am si facut. Insa nu mai era nicio benzinarie pe urmatoarea 100 km ce o aveam de parcurs. Era un exemplu ce trebuie luat ca atare, sunt oameni la tara care trebui sa se deplaseze pentru a alimenta si evident sa consume timp si carburant pentru asta. alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:
Dacă este să vorbim despre avantaje și dezavantaje ICE vs EV, oricât stai la coadă la o benzinărie să alimentezi, tot stai mai puțin decât dacă alimentezi un EV, cu atât mai mult dacă vorbim despre mașini din gama sub 20-25 mii euro. Nu oricine are Tesla. Să nu mai spunem că la un EV dacă ai prins locul de încărcare ocupat, ai „pus-o”. Da, si la termica atunci cand prinzi locul ocupat ai "pus-o", am dat mai devreme exemple. Lasa omul masina in pompa dupa ce alimenteaza apoi sta la coada sa plateasca alime ntarea, cafeaua, tigarile, mancarea copilului samd. Mai rar dar se intampla. |
#32013
Posted 19 May 2024 - 11:37
lexraz, on 19 mai 2024 - 08:26, said: Pretul in Prahova unde locuiesc eu este unul dintre cele mai mari, 0,9 lei/kWh indiferent de consum, Hidroelectrica. Sigur ca e un efort sa petreci 10 minute online sa te muti la Hidroelectrica si sa beneficiezi de cel mai mic pret si pentru casa. |
#32014
Posted 19 May 2024 - 11:43
alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:
Reducerile extrem de mari la achiziția unui EV s-au cam terminat peste tot și cu timpul vor dispărea și avantajele la impozitare etc. Statul ia o grămadă de bani de pe urma ICE (accize la carburant, taxe, impozite) și nu poate renunța la ei dacă lumea își va lua (de voie, de nevoie) EV. Nu spun ca e numai lapte si miere dar fiecar isi face calcule si vede daca i se potriveste. Cine cumpara un Rav4 poate lua mai ieftin o Tesla Model Y de exemplu. Da, la SH inca sunt pretui mari la EV dar au inceput si acolo sa mia scada, piata de EV SH e limitata. Am vazut Megane E-Tech la €25.000 din 2022 si cu vreo 10.000 km. Cu 23.000 gaseai un Megane diesel tot din acelasi an si cam acelasi numar de km. alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:41, said:
Statul ia o grămadă de bani de pe urma ICE (accize la carburant, taxe, impozite) și nu poate renunța la ei dacă lumea își va lua (de voie, de nevoie) EV. |
|
#32015
Posted 19 May 2024 - 11:45
Quote Curios ca te-ai oprit atat la €16.000 cat si la €40.000. De ce nu comparam Mitsubishi Space Star la €11.900 cu Rolls Royce Spectre la €700.000? Dar majoritatea masinilor electrice pe care le vad sunt Tesla, VW id, eniaq, eqb si altele. Cat despre gama din familia vw cu 1.6 -2.0tdi sunt cu zecile de mii in trafic. |
#32016
Posted 19 May 2024 - 11:48
alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:59, said:
Oare atunci de ce vor să ne impună la cei care nu avem această posibilitate să trecem la EV? alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:59, said:
Mulți spun că iasă mult mai ieftin cu EV, că au avut subvenții mari la achiziție, încarcă acasă bateriile (poate chiar de la panouri FV), deci poate trece toată lumea pe EV. Lăsați vrăjeala! Aveți niște avantaje punctuale, care nu se pot generaliza pentru toată lumea. |
#32017
Posted 19 May 2024 - 11:49
Stati lejer, ca motorul termic va ramane mult timp pe strazi. Nu cred ca se va renunta la petrol inainte ca el sa se termine fizic din zacaminte.
Majoritatea fac hibride, cel mai convenabil compromis. Masina cu autonomie de 50km electric cuplat cu un termic eficient este solutia optima. |
#32018
Posted 19 May 2024 - 12:00
alin2pas, on 19 mai 2024 - 09:59, said:
eu am peste 200 km până la cel mai apropiat aeroport. Pentru mine a fost mai convenabil și mai ieftin să merg în vacanță 1000 km cu mașina decât să merg cu avionul. Am înțeles că pentru voi e mai convenabil cu EV, dar de ce încercați să impuneți și altora o soluție care clar nu îi ajută? Sau cei pe care nu îi ajută soluțiile bazate pe EV nu au decât să stea acasă, nu? Undeva se pomenea despre dreptul la libera circulație... Nu-ti impune nimeni EV, poti conduce ce doresti. Nu e cazul sa cazi in extreme si sa faci o drama cu "libera circulatie". Poate intram curand si in Schengen cu auto si va fi ceva mai libera circulatia, indiferent de motorizare. tfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:37, said:
Eu in Timisoara, pe ultima factura la ppc am platit 115 lei pentru 144kWh-> 80 de bani kWh. Preturile de distributie a energiei electrice difera in functie de zona. tfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:45, said:
N-ai auzit deci nu esti prea interesat de piata auto. Nu e bai, le-am dat ca exemple extreme. Dap, asa spuneau si cand mergeau cu trasura si cai. Rar masini insa plin de cai! Nici benzinarii nu prea exista! tfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:49, said:
Stati lejer, ca motorul termic va ramane mult timp pe strazi. Nu cred ca se va renunta la petrol inainte ca el sa se termine fizic din zacaminte. Ai dreptate, asa cred si eu, nu prindem noi "disparitia" termicelor de pe strazi, poate nu se vor mai fabrica/vinde noi. Asta e si dilema mea, sa vand curand diesel si sa iau EV sau sa-l tin 15-20 de ani sa-l vand la pret de Spectre? |
#32019
Posted 19 May 2024 - 12:01
vrajitoruldinoz, on 19 mai 2024 - 04:37, said: Marca unul care trăiește înconjurat de EVuri și ceva hibride plug in pot sa te informez ca marea majoritate a încărcărilor de EV se fac acasă sau la serviciu ( gratis sau subventionat). Încărcările la stații sunt mai degrabă excepția, mulți nu ajung niciodată la o stație de încărcare publică, și oricum nu durează prea mult. 40-50 de minute versus 5-10 minute din punctul meu de vedere este prea mult ! Pe de alta parte in orasele aglomerate unde sunt utile ev-urile majoritatea locuiesc la bloc, deci lipsa statie de incarcare proprie iar la job nu sunt singurii posesori de ev si iar pauza statie de incarcare . Asa ca ramane ca sa mai piarda minim cate o ora cu gasitul prizei libere si incarcatul ! Acum daca baga si naveta zilnic de corporatist posibil sa ii trebuiasca mai mult de o incarcare pe saptamana ! Bineinteles ca vorbesc de urbea urbelor Bucuresti si de banana bananelor Romania, este irelevant ce se intampla in afara granitelor tarii ! |
|
#32020
Posted 19 May 2024 - 12:10
tfmercedez, on 19 mai 2024 - 11:49, said:
Majoritatea fac hibride, cel mai convenabil compromis. Masina cu autonomie de 50km electric cuplat cu un termic eficient este solutia optima. Mo_su, on 19 mai 2024 - 12:01, said:
Depinde de definitia preamultului ! 40-50 de minute versus 5-10 minute din punctul meu de vedere este prea mult ! Mo_su, on 19 mai 2024 - 12:01, said:
Pe de alta parte in orasele aglomerate unde sunt utile ev-urile majoritatea locuiesc la bloc, deci lipsa statie de incarcare proprie iar la job nu sunt singurii posesori de ev si iar pauza statie de incarcare . Asa ca ramane ca sa mai piarda minim cate o ora cu gasitul prizei libere si incarcatul ! Acum daca baga si naveta zilnic de corporatist posibil sa ii trebuiasca mai mult de o incarcare pe saptamana ! Devine deja inutila discutia, cred ca m-am facut suficient de bine inteles. Ce este evident insa e faptul ca multi producatori au renuntat la fabricarea motoarelor diesel insa e cale lunga pana la disparitia lor de pe autoturisme. Pe pe utilaje probabil niciodata. Sau locomotive. |
#32021
Posted 19 May 2024 - 12:38
Inutila inutila, momentan insa dieselul sau termicul in general vorbind e muuuult mai departe de disparitie de 2035 .
Acum ,asta cu mangaierea pe cap a minoritatilor e sport mondial in “tarile civilizate” , nu inteleg cum de Romania are asemnea pretentii de tara civilizata dar in fine… Pana una alta , fiecare foloseste obiectele care ii satisfac cel mai eficient nevoile si momentan 99,5% din utilizatori folosesc motoare termice ! |
#32022
Posted 19 May 2024 - 13:26
lexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:
50 de litri diesel inseamna cam 550 kWh cu care un EV parcurge in jur de 2.750 km, asta ca exemplu de eficienta, nu de stocare sau autonomie. Sa comparam pret pe 100 km? Acestea sunt date reale, nu speculatii. 550KWh la Diesel cantareste 50 * 0.8 aproximativ, adica vreo 40 de kg, O baterie de 40 KG are cam 10.4KWh. Sa nu mai zic ca pretul unei "bateri" de diesel este incomparabil mai mica decat al unui "rezervor" de electrica. Cam astea sunt datele reale si nu speculatiile. Sa nu mai spun ca "bateria" de la diesel o incarci si o descarci de 1*10^10000000, iar dupa asta o sa ai aceeasi capacitate de incarcare, pe cand la electrica la un momentdat vei schimba rezervorul si s-ar putea sa coste cat Dieselul pe care l-ai incarcat in perioada asta. Eu in 40 000km am bagat motorina de 6000 Euro, dar dupa cum spuneam, masina mea consuma mult. Dar cred ca in 200 000km, e tot mai ieftin decat o baterie de EV noua. lexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:
Dieselul actual poate parcurge peste 1.000 km cu un plin, am avut unul care putea parcurge (in teorie) 2.000 km cu un plin. Nu vad cu ce m-ar ajuta pe mine, nu am drumuri in general mai lungi de 500 km si foarte rar spre 800 km dar oricum la 200-300 km cel mult fac o pauza. Si orice calatorie mai lunga de atat incepe cu un drum de 50 km la aeroport. Cel putin acesta este cazul meu. lexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:
Si da, in majoritatea covarsitoare a alimentarilor, dureaza mai mult sa alimentezi 50 de litri decat o baterie. Dureaza sub 10 secunde sa pui masina la incarcat acasa seara si sa o scoti dimineata. Si tot atat dureaza sa faci asta in calatorie, daca oricum opresti pentru pauza de cafea/mancare/toaleta. lexraz, on 18 mai 2024 - 22:42, said:
Cat dureaza sa alimentezi in primul OMV pe A2 dinspre CT spre B vara duminca seara sau la finalul unor zile de sarbatoare? Cat dureaza acelasi lucru la ultima benzinarie din BG atunci cand treci in GR si e diferenta mare de pret? Cat dureaza sa alimentezi cand te afli pe o insula in GR si feriboturile sunt in greva? Cat dureaza cand se zvoneste ca se scumpeste carburantul si se inghesuie toti la benzinarie? Cat dureaza cand e schimbul de tura sau nimeresti odata cu cisterna? Cazuri rare, dar se intampla. Dar daca ai pleca de la CT cu plinul facut, care ar fi problema? ca nu dureaza decat 5 minute sa o incarci la orice OMV din Constanta, daca stai la Oradea, mai faci un plin la Sibiu, dar asta din cauza ca ajungi la jumatea rezervorului, si sa nu te stresezi, nu ca esti pe rosul si se opreste EV-ul in drum, bine, cu EV-ul, deja la Pitesti esti in cacat pana la gat. calincosma, on 19 mai 2024 - 06:31, said:
Ai perfecta dreptate.Si eu sunt exact ca tine, mai boem, imi plac calatoriile.Am fost uimit cand am facut Paris-Seul (9000km) cu o singura alimentare (bine, era kerosen, dar nu conteaza).Insa, de-abia astept dezvoltarea tehnologiei verzi ca sa fac acest minunat drum in sub 12 ore. Iar la masina, cand merg in vacanta, alimentarea nici nu o simt, practic e zero (sotiei ii place sa conduca, face si alimentarea, eu doar savurez calatoria). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users