Motocositoare - topic dedicat, (partea a-II-a)
Last Updated: Jun 13 2024 16:18, Started by
scaiba
, May 04 2016 09:49
·
146
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#7453
Posted 21 May 2024 - 13:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Stern-ul meu n-a mai vrut să pornească defel. Pare-se că s-au copt furtunașele de alimentare. A improvizat cumnatul ceva dintr-un perfuzor dar de unde pot lua furtune calitative și pe dimensiune? De calitate nu prea, ala de pe Emag sau din piata sint OK 1-2 ani. Sa aveti de rezerva un set si va descurcati cu ele. De calitate sint cele de la Stihl, Husqy, Makita insa nu stiu daca merg la chinezoaice si n-a luat niciodata. |
#7454
Posted 21 May 2024 - 14:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Alea de la Husqvarna nu merg, sunt mai subtiri iar ale de pe emag schimbi 2 pe sezon: ba curge pe langa garnitura, ba se reteaza de la filtru si tot asa.
|
#7455
Posted 21 May 2024 - 16:01
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Problema pe care o am eu cu furtunasul vietii e ca gaura din carburator e de 4mm iar aia de la rezerrvor e de 10mm. Nu gasesti asa ceva ever pe piata iar cu incalzitul si largitul distrugi furtunasul.
solutia ar fi sa gasesc o reductie 4/10 dar nici aia nu se gaseste, am gasit maxim 4/8mm Edited by GlCA_Contras, 21 May 2024 - 16:00. |
#7456
Posted 21 May 2024 - 22:30
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Dar mărimea (diametru) la furtunașe e universală? Stern-ul meu are 3 furtunașe, mai subțiri la capete.
De asta am întrebat aici, că nu știu ce să comand și n-am încredere că improvizația va face față în sarcină (văd io sâmbătă). Edited by shiva, 21 May 2024 - 22:30. |
#7457
Posted 22 May 2024 - 13:33
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu e universal nimic...de aia gasesti tot soiul de diametre. Masori cu sublerul si iei ce-ti trebuie.
|
#7458
Posted 22 May 2024 - 19:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Poate ar fi bine sa inregistrezi un mic fisier audio cu ce se aude acolo, tii telefonul fix langa capul reductor - de cand e turat pana cand se opreste de tot. Angrenajele alea sigur nu sunt complet silentioase, totusi e metal pe metal, mai ales daca nu sunt gresate bine. Am pus de data asta cutitul 3T. Motocoasa functioneaza, taie foarte bine, insa se aude acelasi sunet metalic la oprirea acceleratiei...ca si cum n-ar fi pozitionat cutitul bine, sau n-ar fi bine strans un surub. Am verificat suruburile - sunt stranse bine (nu cred ca asta e cauza) Am atasat atat foto cu capul reductor, cat si 3 fisiere audio: - doua fisiere audio cu sunetele rezultate in urma accelerarii si opririi acceleratiei. - unul cu sunetul motorului la ralanti - pare OK. Din foto, capul reductor imi pare foarte curat. - sa nu fie gresat deloc? De asemeni, din foto se poate observa o "saiba/colier" negru cu doua urechi - nu pare centrata bine. Scuzati limbajul atehnic, insa nu stiu denumirea si rolul componentelor din capul reductor. Rog pareri. Multumesc anticipat. Attached Files |
#7459
Posted 22 May 2024 - 20:53
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu am ascultat, dar...
Daca face asa fara fir, nu e de la el. Saiba aia, colier sau cum vrei tu sa-i spui este un inel de siguranta care fixeaza la locul lui rulmentul. Este normal. Il poti scoate cu un cleste de inele, dar nu va fi usor pentru tine sa-l si bagi la loc. In a 3-a poza ai un surub infipt in capul trimmer. Desfa-l si prin el greseaza in interior. Iti recomand tubul de vaselina de la Stihl, dar cred ca are filetul mai gros. Totusi, poate ce se vede nu e surub, ci un surub gresor ce are o supapa. Nu-mi dau seama din poza aia. Incearca totusi si cu un gresor (daca sti ce este ala). Daca nu, desfaci si te descurci tu cum bagi vaselina inauntru. Trebuie sa intelegi ca, de regula, din motor vine o tija (sau un cablu) care are caneluri in fiecare parte si care transmite rotatia in capul trimmer. Acolo este un angrenaj de 2 roti dintate conice care asigura unghiul de rotatie. Si asta este tot. Nu are ce face zgomot in afara de rulmenti. Iar daca le dai vaselina, nu se mai aude nimic. Vaselina aia va iesi la un moment dat pe jos. Sa nu uiti sa o inlocuiesti. |
#7460
Posted 23 May 2024 - 12:26
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Mie ala mi se pare sunet de angrenaj gresat prea putin, poate chiar deloc. Cu asta as incepe, ia o vaselina buna (au Stihl, Husqvarna si altii, la tub), desfa surubul ala ciudat cu cap rotunjit si baga mare
![]() |
#7461
Posted 25 May 2024 - 18:37
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Am un strauss verde de acum 12 ani,curge pe la rezervor,da sa moara cind intru in iarba,filtru de aer lipsa de ceva ani.
comparativ cu 2 motocoase WOLFSON® TRX-800, 52CC,a mea parca nu mai are putere,in aceleasi conditii de utilizare (cap cu fir identic,aceeasi tarla). Intrebare:merita "reconditionarea" sau mai bine sa imi cumpar una noua? Aici ma refer strict la calitatea materialelor de atunci vs de acum cit si a fiabilitatii ambelor perioade.Atunci motocoasele erau cotate la 52cc cu aprox 3.5cp iar acum "aceleasi" motocoase au intre 6 si 8 cp la turatii de 7-10000 rot/min. Deci,merita sa o repar/schimb carburator si rezervor sau mai bine sa cumpar una noua,terenul fiind undeva 250-300mp,pe linga casa,pe sub pomi,curte,etc. Multumesc anticipat! |
#7462
Posted 25 May 2024 - 19:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Dpmdv, daca nu ai bani poate merita. Daca ai banii necesari, poate nu ar fi rau sa ai in vedere cea mai ieftina masina de tuns iarba, chiar si electrica.
|
|
#7463
Posted 25 May 2024 - 19:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Bine ai revenit! Ai fost la răcoare, că erai foarte activ pe aria agricolă?
![]() Am avut și eu un Straus, a fost foarte bună la vremea ei, dar s-a distrus motorul de la praf și am pensionat-o (aruncat în pod). Mai și vibra ca dracu în ultima vreme. Referitor la întrebare, depinde cum stai cu timpul, banii și cheful de a meșteri. Eu nu aș investi în chinezării, am avut vreo 5 drujbe și motocoase, toate s-au dus. Doar un atomizor mai funcționează dar și ăla mai dă în nas din când în când. Cu astea de firmă (Dolmar, Efco) nu am nici o problemă și le forjez bine deja de câțiva ani. Pornesc foarte ușor și nu put a benzină absolut deloc. Le arunc în dubă cu capul în jos și nu curge nimic din rezervor. A, să nu uit, mai am o motosapă chinezească cu motor Loncin, aia e o excepție, refuză să moară deși nu am menajat-o deloc. |
#7464
Posted 25 May 2024 - 20:17
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Bine ai revenit! Ai fost la răcoare, că erai foarte activ pe aria agricolă? ![]() Referitor la lipsa,ultimul an de pus cartofi (de atunci) m-a dezamagit complet (65 bani/kg din pivnita si aveam vreo 4 tone),sanatatea,discutii intre neamuri,jobul in 3 schimburi,asa cam am trecut pe pescuit de vreo 7 ani (method si pescuit la boilies). Cit despre strauss,ma gindeam ca e totusi mai bine facuta decit cele de acum si as mai pune-o la pct o data,asa,de dragul vremurilor.Investita ar fi cam de 300 roni maxim,deci nu e pericol. Si parca mai bine as repara-o pe asta,ca o stiu ![]() Am inteles ideea chinezariilor! In caz ca,pentru ca am ramas in urma cu marcile,poate am sa apelez la tine (daca mi se permite) daca voi ajumge sa schimb! Multumesc si spor in treburi! |
#7465
Posted 28 May 2024 - 19:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Intrebare:daca amestecul este corect,L si H sint reglate ca la carte,este posibil ca pornirea greoaie sa fie de la jiglorul din capul clapetei de acceleratie?
Intreb pt ca s-ar putea ca sa fi umblat SI LA acel reglaj,in urma cu vreo 10 ani ![]() Sau,in alta ordine de idei,cum se face (stiu,greu) acel reglaj (parca este reglaj amestec)? Multumesc pt eventualele clarificari si/sau link-uri (softpedia sau alta parte). |
#7466
Posted 28 May 2024 - 19:23
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Slabeste L-ul un pic, pana 1/4 tura si vezi dac porneste mai usor.
Edited by pufarin, 28 May 2024 - 19:24. |
#7468
Posted 28 May 2024 - 20:38
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Reglajul L-ului se face astfel, il strangi pana incepe sa scada turatia, dupa aceia il slabesti, o sa creasca turatia si pe masura ce il slabesti incepe sa scada, acolo este optimul, dar ca sa porneasca usor si sa raspunda mai rapid la acceleratie mai slabesti putin la el sub 1/4 ture, o sa iti dai seama dupa ce experimentezi de cateva ori. Foarte important, motorul sa fie cald si carburatorul curat si membranele bune. Evident furtunele sa nu fie fisurate, si filtrul de benzina sa nu fie colmatat.
|
#7469
Posted 29 May 2024 - 11:50
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
am o problema si nu stiu daca e chiar problema sau e normal
am incercat sa cosesc cand afara era rece, am pornit motocoasa si am lasat-o sa se incalzeasca ca de obicei, dupa cateva minute incerc sa ma apuc sa cosesc si odata ce tineam acceleratia scadea viteza foarte mult dupa cateva secunde, luam degetul de pe tragaci, acceleram iar se accelera normal si iar scadea si tot asa . am zis ca e inca rece si am mai lasat-o dar tot asa facea . intr-un final tinea acceleratia doar cu socul tras pe la jumatate, am dat asa cu ea si nici dupa vreo 1 ora sa zicem nu si-a revenit . abia cand s-a incalzit afara a inceput sa mearga fara probleme. de atunci n-am mai folosit-o , este normal ? nu am mai cosit cu ea cand afara era rece |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users