Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Extindere apa - trecere in domeni...

La mulți ani @Digix!

[cum] telefon cu folosire in SUA

Montare AC deasupra frigiderului?
 Cunoaste cineva metoda de semideg...

De ce in unele tari sunt sparte p...

Marime siguranța AC - 24.000...

E de la monitor sau nu?
 Rezervare gresita

Ce erau chestiile astea pe cerul ...

Apa plata ieftina vs scumpa

Serial: Those About to Die
 Malwarebytes Windows Firewall Con...

hotel pentru copii

Nu pot reinstala windows 11

Replacement grip pentru racheta t...
 

Motocositoare - topic dedicat, (partea a-II-a)

* * * * - 13 votes
  • Please log in to reply
7521 replies to this topic

#7435
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,158
  • Înscris: 17.03.2005
Eu sunt as pe motoare, habar nu am.. Sunt exclusiv utilizator.
Ca utilizator am câteva observații și păreri care vin exclusiv din ce am constat în timp cu n-spe scule.
1. Motoarele mari(generatoare,motocultoare șamd)  au incomparabil mai puține probleme decât motoarele mici (drujba, coasa, atomizor, burghiu șamd)
2. La cele mici, este o diferență enorma între sculele de firma și chinezești. Incomparabil.

Poate ca utilizatorii pricepuți sau foarte atenți sa golească rezervoare și sa bibileasca uleiuri, benzine și suruburi nu au aceeași părere însă pentru cei care nu au mania surubarelilor, nu știu sau carora nu le pasa, sculele de firma cu dezavantajele de rigoare(preț, raport putere/preț, etc) sunt incomparabil mai recomandabile.
Am o roaba de mizerii chinezești crăpate uneori după 1 sezon e utilizare sau stat degeaba dupa 1-2 folosiri....

Nu as mai cumpără chinezești nici rugat.

3. Varianta cu reparatul la un atelier pentru cei care nu știu sau nu vor sa repare singuri este mai degrabă o gluma proasta. Adesea nici service-urile firmelor mari sunt pline de imbecili mai prosti decât mine(în materie de bun simt tehnic) iar preturile reparațiilor sunt enorme raportat la costum unei chinezării noi...

4. În privința uleiului.. Nu am pregătirea sa am păreri despre calitatea uleiurilor, folosesc uleiuri zic eu bune, măcar decente, cu preț moderat.. De genul stihl șamd.... La cât folosesc nu e scump și în mod clar e puțin altceva decât "lulis".

Ce pot spune însă cu certitudine este faptul ca a folosi mai mult ulei de amestec este o idioțenie.

Am desfăcut și eu, de nevoie, au am examinat atent, tot de nevoie, câteva scule în care din varii motive s-a folosit ulei mult... Jale ce depuneri de calamina am găsit înăuntru. Indiferent ce ulei sga folosit, ca am văzut și scula care a văzut doar atihl rosu sau și scule care au mâncat ruris sau ulei din iarmaroc, ce o fi fost nunstiu...


Când ai o roaba plina de kinezarii, unele aproape noi dpdv al orelor de funcționare, niciuna utilizabila, cu diverse defecte, majoritatea legate de motor, și vreo 4 scule brand, îngrijite la fel, muncite la greu, suprasolicitate uneori pt ca nu sunt cele mai puternice, care nu au văzut golire toamna șamd... Si care după 4 - 5 ani maxim au mici probleme de "tușit" niște când o accelerezi imediat după pornire, după care merg impecabil... De ce vreodată as accepta ideea ca ai chinezăriile sunt ok?

Nu sunt, sunt niște gunoaie.
Da, pentru cine e micul meșter, amator sau nu, foarte probabil ca or fi ok, dar pt un simplu utilizator sunt gunoaie, chestii care merg cu merg pana se strica după care le arunci... Iar in timp, invariabil, ajungi sa plătești mai mult ca să ai cu ce sa îți faci treaba.


#7436
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,866
  • Înscris: 31.01.2010

View Postparintele, on 16 mai 2024 - 21:57, said:

Ce pot spune însă cu certitudine este faptul ca a folosi mai mult ulei de amestec este o idioțenie.


Atunci sint idiot, folosesc tot timpul mai mult deci scrie cartea utilajului.
Inca n-am nici o scula defecta si omorita de calamina, povesti cu pesti.
Da, daca uleiul este mai prost fumega mai tare, mare brinza, ideea este sa iei cel mai bun ulei pe care-l gasesti dupa norma JASO, macat FC.

Oare la astia ci 1:25 nu le e frica ca zgirie calamina cilindrul?
Attached File  Preparazione Miscela.pdf   326.55K   10 downloads

Edited by Ion_Bumbu, 16 May 2024 - 23:20.


#7437
adip62

adip62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 362
  • Înscris: 30.03.2024
La sculele mele in 2 timpi (drujba si motocoasa, ambele makita, ambele cele mai ieftine), bag 20 ml la 1 l benzina. Aia 20 ml nu prea am cum sa-i pun mai multi ca nu intra in seringa...Pentru benzina, folosesc un recipient de suc natural Olimpia, care s-a dovedit a fi cel mai rezistent. Odata, demult, aveam un semn unde este fix 1 l, dar acela s-a sters, petul a fost schimbat, asa ca fac totul la ochi. Motocoasa are vreo 7 ani si drujba vreo 5-6. Evident prima este folosita mai mult (cam la 2 saptamani).
Ma doare undeva ca proportia nu este fixa si am certitudinea ca si pe producator... Sa fie pe acolo!
Sunt absolut sigur ca este mai important sa folosesti un ulei bun si sunt sigur ca daca as pune 25 ml de ulei motorul nu ar mai merge asa bine. Poate ca unora le place mirosul de fum, mie insa nu. In plus ambele sunt euro 2 si catalizatorul (adica o plasa de otel) s-ar imbacsi de la fum.

#7438
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,158
  • Înscris: 17.03.2005
@ion bumbu - domne, poți sa bagi și doar ulei, eu am văzut altceva. Dealtfel vad și în fisa pusa de tine ca inclusiv ei recomanda si uleiuri care merg 1:50, sau ma rog, rapoarte de amestec pt anumite uleiuri..
Eu am văzut 2 situatii flagrante, un utilaj la care s-au pus 40ml, după vreo 15 ore când am verificat bujia și am băgat un ochi era crusta de calamina prin camera aia de ardere și pe capul pistonului. Și mai mergea și prost, zgomot și cum trăgea, de fum nu mai zic.
Un alt tip de situatie flagranta, clasica benzina făcută la "ochi", la culoare, nu tot timpul, oricum folosit mai mult ulei decât recomandat, tot cam asa spre 40 probabil... Nu una, pe banda, în 4 ani vreo 3 drujbe, una am desfsfut-o eu, încă una văzută la un meșter care a reparat-o..

Acuma, dacă asa o fi normal habar nu am, de curiozitate la ale mele am băgat și eu ochiul sa vad, camd am verificat sau schimbat bujia... Nici vorba de asa ceva..

Poate ca într-adevăr folosind mai mult ulei unele scule țin mai mult, eu judec altfel... Atâta timp cât astea brand ma tin 6-7-8 ani fără intervenții capitale(mai vechi nu am),probabil se vor duce în 10 ani... Ce nevoie am de mai bine? În atâta timp deja te plictisești de ele, se negarea, se jupoaie, crapa plasticele, se coc garniturile, se rod angrenajele.... Eu zic ca 10 ani e o perioada de exploatare absolut decenta pt o paraitoare d'asta mica...
Daca merg asa cu raportul indicat de brand și uleiul indicat de ei, ce motive întemeiate as avea sa fiu eu mai deștept și sa bag altcatva?

Pana la urma avem păreri diferite, păreri de simpli utilizatori in cazul meu, fiecare face cum crede ca e mai bine..





#7439
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,592
  • Înscris: 12.10.2005

View PostIon_Bumbu, on 16 mai 2024 - 23:14, said:

Oare la astia ci 1:25 nu le e frica ca zgirie calamina cilindrul?

Cu tot respectul dar daca nu citim printre randuri, aia de la Cifarelli recomanda 1:25 in cazul utilizarii benzinei cu plumb (leaded gasoline), care oricum nu mai exista. Pentru benzina curenta, recomanda 1:31 (adica 3%) respectiv 1:50 (adicatelea 2%), in functie de recomandarea producatorului uleiului. Oricum nu pot sa inteleg de ce unii nu fac amestecul exact dupa cum scrie in carte, daca producatorul spune 2% pai pune frate 2%, n-om fi noi mai destepti decat aia. Bineinteles, in cazul unui ulei bun, nu orice zeama dubioasa de prin piata sau bazar, in mod sigur nu are proprietatile corecte de lubrifiere, chiar nu inteleg zgarcenia unora care cumpara ulei de rahat, uleiul de top de la Husqvarna costa 50 de lei litrul, un bidon din ala ajunge pt 50 de litri de benzina, daca si asta e mult...

#7440
adip62

adip62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 362
  • Înscris: 30.03.2024

View PostAWE, on 17 mai 2024 - 12:56, said:

........daca producatorul spune 2% pai pune frate 2%, n-om fi noi mai destepti decat aia. ..........
Aici te inseli.
Orice roman este mult mai destept si mai pregatit decat inginerii proiectanti ai producatorilor sau cei care le testeaza produsele si solicita modificari daca au probleme.
Orice roman isi poate da o parere avizata, avand caracter de axioma, deci evident definitorie.

#7441
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,866
  • Înscris: 31.01.2010

View PostAWE, on 17 mai 2024 - 12:56, said:

Cu tot respectul dar daca nu citim printre randuri, aia de la Cifarelli recomanda 1:25 in cazul utilizarii benzinei cu plumb (leaded gasoline), care oricum nu mai exista.

Aha, tare benzina cu Pb, deci cu aia puteai merge cu 1:25 fara frica de calamina dar cu asta fara Pb doar de la 1:33 in sus, acel sus se termina la 1:100 la Dolmar cu uleiul pe care-l vindeau sub marca lor.
Tare logica!

Imi place cum evolueaza orice discutie tehnica, de la idiot la prea destept.

Folosesc mai mult deoarece asa cum ati vazut nimeni nu spune ca nu pot folosi mai mult, eu n-am gasit in nici un manual in care sa spuna nu puneti mai mult ulei decit 1:50!
Daca ati gasit asceva va rog...
De ce folosesc mai mult? simplu ca buna ziua, la mine in ograda sint mai destept decit cei care le fac! de ce? ca traim in Romania!
Cauza? simplu, cei care le fac le proiecteaza tinind cont de uleiul care are caracteristica X si calitatea benzinei Y, asta inclusiv cifra octanica.
Acum mai multi ani, prin 2010 mi-a luat baiatul o motocoasa Horn din Austria, chinezeasca clasica de 52Cmc insa mai ingrijit lucrata.
In cartea ei scria clar, amestec 1:40, nu 1:33 sau 1:50 cu ulei API TC.
Ce scria inca interesant era asta;
"Daca nu cunoasteti caracterisitcile combustibilului sau uleiului 2T, folositi amestec de 1:25."
Si asta mi-a adus aminte de faptul ca traim in Romania si trebuie sa fiu mai "destept" decit producatorul.
La ulei sansa de a lua ceva ce nu corespunde este relativ mica, nu cred ca au falsificat chiar uleiul pentru motoutilaje in 2T insa la benzina pina acum am tras lozul de 3 ori, de 2 ori lipite membranele in timpul verii cu motocoasele care n-au stat mai mult de 2-3 saptamini nefolosite iar la atomizor am gasit pe sita carburatorului un fel de gel care s-a curatat abia cu acetona.
Poate spune cineva ca ar cunoaste caracteristicele benzinei ce o cumpara de la o statie de alimentare? NU!
Urmarea e ca incerc sa protejez utilajul mergind cu 1:33 cu ulei JASO FC care nu fumega la raportul ala.

View Postadip62, on 17 mai 2024 - 13:34, said:

Aici te inseli.
Orice roman este mult mai destept si mai pregatit decat inginerii proiectanti ai producatorilor sau cei care le testeaza produsele si solicita modificari daca au probleme.
Orice roman isi poate da o parere avizata, avand caracter de axioma, deci evident definitorie.

Deci da maestre! traim in Romania si trebuie sa fim mai destepti decit aia care se bazeaza pe un produs standard, certificat, nu minarit si sintem nevoiti sa ne protejam utilajele, da! asta e greu de priceput si mai ales de acceptat ca Procust n-are ce cauta in realitatea noastra, a incercat asta impuscatul!

Si tot ca idee cu uleiul, acum mai multi ani am intrat intr-un magazin su eticheta Stihl sa cumpar ulei, m-au servit cu 0,5l la un del de PET scris la imprimanta cu dop ca de apa minerala, l-am refuzat si am cerut uleiul ala pe care sa-l desigilez eu nu ca ala din piata, putea sa fie Stihl la butoi cum spuneau ei dar putea fi si "de piata", ala e de pus 1:50? ca asa zice vinzatorul?

Edited by Ion_Bumbu, 17 May 2024 - 21:14.


#7442
lazio44

lazio44

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 19.01.2011

View PostAWE, on 14 mai 2024 - 10:20, said:

Motoarele Honda sunt foarte bune, nu stiu ce sa zic de restul componentelor cum or fi.
Din poze si specificatii nu arata rau, asteptam impresii dupa ce o primesti si-i dai prima sfoara Posted Image

Am bagat-o un pic la rodaj cu capul taiere cu fir.
Cand i-am pus uleiul in motor, am observat ca avea un pic de ulei curat (era gresat in prealabil). Inteleg ca motoarele vin cu o ungere  prealabila? Motorul pare nou, nu are urme de utilizare. (etichete si restul pe el)
Porneste la prima sfoara, e ok.

La capul cu fir am o nelamurire. La oprirea motocoasei, cand o las pe pamant, am impresia ca se aude un sunet (clinchet) metalic pana cand capul cu fir se opreste din rotatie. E normal sunetul? Poate nu am montat bine capul cu fir? Nu-mi dau seama din desenele lor (le-am atasat) daca la montarea capului cu fir trebuie sa montez si flansa inferioara sub cea superioara. In descriere zic una, in desen alta.
Zgomotul metalic poate fi cauzat de o insuficienta ungere (gresare) a angrenajelor reductoare? Sau alte cauze?
Nu am incercat si discul de taiere 3T, sa vad daca, si cu el montat, se aude clinchetul metalic.

Attached Files



#7443
R10

R10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,716
  • Înscris: 29.03.2010
Nu ar trebui să niciun sunet, ceva nu e pus bine.

La a mea am doar acea flanșă și mosorul cu fir care se înfiletează direct pe tijă

Adică din prima poză cu instrucțiunile am flanșa nr 1 și direct mosorul

Atenție la sensul de rotație, e invers

#7444
adip62

adip62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 362
  • Înscris: 30.03.2024

View Postlazio44, on 20 mai 2024 - 08:27, said:

Am bagat-o un pic la rodaj cu capul taiere cu fir....
1. Am o masina de tuns iarba cu motor Honda. Erau zeci de semnalizari ca motorul nu are ulei. Am verificat existenta lui pe joja de vreo 10 ori. Imi arata ca exista ulei...si mai mult este la nivel. Ce nu am facut si-ar fi trebuit sa fac, a fost sa inclin masina sa vad daca curge ceva ulei... Asta e! Am pornit-o asa, am tuns iarba vreo 5 minute, m-am oprit am remasurat pe joja. Ulei pe joja... am continuat alte 5 minute, verific din nou, nu mai era. Hai sa bag totusi niste ulei. Incep cu 100 ml, verific nu mai era la nivel, alte 100 s.a.m.d. Am bagat fix 500 ml cat spunea producatorul. Am tuns vreo 5-6 ore si apoi am schimbat uleiul. Ziceai ca e diesel, nu benzina...
Deci motoarele Honda nu au ulei in ele! Precum scrie peste tot! Folosesc pentru ele ulei Stihl 10w30, cumparat la sticla de plastic de 500 ml, mai mult ca sigur imbuteliat in zona. Cateodata daca ramane ulei de la schimb, mai bag ce ramane (Motul Specific 5w30 sau Motul Eco-Clean 0w30). Nu am avut nicio problema cu el si-au trecut ceva ani.
2. Zgomotul provine, mai mult ca sigur, de la firul lasat prea lung care loveste in aparatoare.

#7445
R10

R10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,716
  • Înscris: 29.03.2010
În mod normal nu ar trebui să ajungă la apărătoare din cauza cuțitului mic care îl taie la dimensiune

Dacă totuși e așa ar trebui să se vadă urme de fir pe apărătoare

#7446
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,592
  • Înscris: 12.10.2005

View Postlazio44, on 20 mai 2024 - 08:27, said:

La oprirea motocoasei, cand o las pe pamant, am impresia ca se aude un sunet (clinchet) metalic pana cand capul cu fir se opreste din rotatie. E normal sunetul?

De unde se aude zgomotul, din capul reductor? Nu se prea intelege, daca lasi motorul pornit dar fara sa accelerezi, se mai invarte capul cu fir? Sau se opreste doar cand opresti motorul? Verifica toate suruburile sa fie bine stranse in prima faza si n-ar strica nici ceva vaselina in capul reductor, poate nu e gresat corect din fabrica, oricum chiar si asa, n-ar trebui sa clantane nimic acolo.

View Postlazio44, on 20 mai 2024 - 08:27, said:

In descriere zic una, in desen alta.

Descrierea de langa desen se potriveste cu desenul, te referi cumva la alta descriere de prin manual, sau?

#7447
lazio44

lazio44

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 19.01.2011
Cand pornesc motocoasa, fara sa accelerez, nu se invarte capul cu fir. Capul cu fir se invarte doar prin accelerare. La pornire, se aude doar sunetul motorului curat, la ralanti...
La acceleratie n-am sesizat nimic, initial, dar voi fi mai atent. Doar la oprirea motocoasei mi se pare ca aud un zgomot metalic usor din capul reductor. Voi incerca si cu cutit si o voi asculta mai atent.
Voi vedea - ca n-am cosit mult - eram pe fuga. Poate nu-s stranse suruburile bine la aparatoare, la capul reductor, poate firul e prea lung, cum a zis un coleg mai sus.

Cu privire la capul cu fir, din desenul lor, eu inteleg ca se pun ambele flanse (si cea superioara si cea inferioara), inainte de a monta capul cu fir. Ceea ce nu imi pare corect.
La cutit e clar...flansa superioara - cutit - flansa inferioara.

Edited by lazio44, 20 May 2024 - 13:56.


#7448
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,592
  • Înscris: 12.10.2005
Poate ar fi bine sa inregistrezi un mic fisier audio cu ce se aude acolo, tii telefonul fix langa capul reductor - de cand e turat pana cand se opreste de tot. Angrenajele alea sigur nu sunt complet silentioase, totusi e metal pe metal, mai ales daca nu sunt gresate bine. Legat de montajul capului cu fir, e prima data cand vad ca se mai foloseste altceva decat flansa principala de pe capul reductor, pe care in mod normal se insurubeaza direct mosorul.

#7449
lazio44

lazio44

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 19.01.2011
Pai asa mi se pare si mie normal...si asa am si procedat, dar, din desenul lor, pare ca mai trebuie pusa si flansa inferioara. Sau nu-l inteleg eu.

#7450
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,943
  • Înscris: 06.10.2003
Stern-ul meu n-a mai vrut să pornească defel. Pare-se că s-au copt furtunașele de alimentare.
A improvizat cumnatul ceva dintr-un perfuzor dar de unde pot lua furtune calitative și pe dimensiune?

Edited by shiva, 21 May 2024 - 00:03.


#7451
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 790
  • Înscris: 21.02.2008
Eu am schimbat de doua ori furtunele de benzina; prima data cumparat de la un service autorizat de motocoase/drujbe,etc, a doua oara de pe net, impreuna cu filtrul.
Doar un exemplu, pe fuga, dar sunt peste tot:
https://www.emag.ro/...ar_7370_-761861

Si eu trag de Stern de mai bine de 10 ani, inca duce :)

Edited by cosmosin, 21 May 2024 - 08:52.


#7452
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,289
  • Înscris: 21.03.2020
A folosit cineva rotite ajutatoare la motocoasa, sunt bune de ceva?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate