Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge
 Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata
 Îndepartare bule folie reflectoriz...

Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...
 Coaxial pentru cablare casa

"Gipane" cu girofar care ...

Mai e cineva pe forum, in afara d...

COSAFA CUP 2024
 

Despre invatamantul romanesc.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
220 replies to this topic

#145
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
[ https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/535270_1716756518568413_4552358968158150987_n.jpg?oh=c6e35d2db831f1785ebefdf7bcd3e98f&oe=57909630 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#146
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,701
  • Înscris: 29.12.2006

 aaaa4567, on 21 martie 2016 - 13:02, said:

Nu manualele sunt problema (desi banuiesc ca si acolo sunt probleme) ci modul in care poti atrage si motiva elevii. Poti invata dupa orice sursa de informatie.

Asta e şi convingerea mea, că atracţia e cea mai importantă.

Un copil nu poate fi atras decât prin joacă. Şi nu doar un copil, ci chiar şi un adolescent. Dar ce vorbesc eu de adolescenţi ? Chiar şi eu, om matur, sunt atras de jocuri. Posted Image

Ce frumos ar fi, ca de exemplu, matematica să nu constituie (doar) o abstracţie, ci să se facă o legătură cu lumea reală.

De exemplu, se învaţă despre numerele negative trasându-se o dreaptă pe care se pun numerele reale (de la "+" la "-"), şi, cam asta e tot. Însă ce frumos ar fi, dacă s-ar miza pe legătura numerelor negative cu lumea reală. Să li se explice copiilor ce înseamnă practic un număr negativ, anume, că acesta reprezintă o...datorie. Adică dacă eu lupini am - 3 portocale, înseamnă că am o datorie de 3 portocale faţă de cineva, iar dacă am + 3 banane, înseamnă că am 3 banane doar ale mele. Posted Image

La fel de bine se pot exprima şi polinoamele, prin...parcele de teren.

Însă pentru a se învăţa aşa ceva, e nevoie ca o clasă să nu conţină prea mulţi elevi, pentru că aşa, un joc nu se mai desfăşoară în condiţii optime. E nevoie de clase cu elevi mai puţini, şi de profesori mai mulţi, dispuşi să intre în joc.

Edited by lupini, 22 March 2016 - 13:23.


#147
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Marghioala aia e una care e ahtiata dupa bani. Si pt ca nu putea sa ii castige legal, a transformat invatamantul intr-o fabrica de diplome pe bani.
Despre posturile tv particulare.
Ia sa imi spuna mine ce s-ar intampla daca vre-un invitat, mare scula de partid, este luat la intrebari foarte dure de un moderator si facut praf..parca vad cum dupa emisie suna telefonul, patronule de televizune, omul tau a facut de cacao partidul.. Asa ca sau zbora omul tau sau vine ANAF-ul, DNA, etc..
Cine mai crede ca o televiziune se face cu sfinti impotenti si fecioare virgine, imi dai, iti dau, sau o decalotezi, sa o creada...
Asa ca de aia moderatorul a pus batista pe tambal..Are si el rate de platit...
Daca gresesc, spuneti-mi .
Altfel, avand atatea model de drogati, pipitoance, etc, care ca$tiga intr-o zi mai mult decat mine intr-un an, ce sa creada tineretul de  azi? Care oricum avea o minte stralucita..care ilumina...care ..
Asa ca de aia cine se zbate impotriva societatii si mai ales de unul singur..

#148
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
Când eram mic a citit o carte despre un băiat care nu vroia să înveţe şi îi punea pe unii în dificultate... a fost făcut şi un desen văd, dar e diferit faţă de carte.
Later edit: am găsit şi ceva despre carte: http://ce-am-mai-cit...-lectiilor.html
Se găseşte şi digitizată: http://ce-am-mai-cit...-lectiilor.html
http://documents.tip...44efe20d5b.html
http://documents.tip...44efe20d5b.html

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/na-8oJ2RVvM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 23 March 2016 - 03:19.


#149
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Noi dezbatem pt ca afara ploua.
Idee e simpla. Daca vrei sa inveti, inveti. pt ca iti place materia. Sau proful.
Sau il urasti si nu vrei sa te "aiba" Si realizezi ca daca ai rupt cartea, nu are ce sa iti mai faca. in acest caz ii poti raspunde "obraznic", "azi am stiut tot, dar dvoastra nu vreti sa imi dati nota corecta. Da, ieri am fost fraier, azi nu mai sunt. Si promit ca maine nu mai invat pt ca nu am capatat ce meritam". Jur ca eu i- am zis asa profului de mate in clasa a X-a. Normal, a chemat-o pe mama..
Care i-a trantit-o sec" eu predand la ASE , am si grad didactic superior si mai multe experienta. Dvoastra nu aveti metoda pedagogica, si l-ati facut pe fiul meu sa va ureasca. Dar cum e baiat destept, sunt sigura ca va invata macar de un 5. Si daca il busiti o sa am mare grija sa vad ca faceti orele speciale pt corijenti in vacanta. Altfel va reclam. Ce note ia, e problema lui. Si pe mine sa nu ma mai chemati pt ca nu mai vin. Adio".

carti vechi, metode antice.
De ce altii din clasa iau 10 pe cartilel si metodele alea? Sunt gadilati la oo, le suge cineva..zilnc? Sau pur si simplu rup cartea?
In timpul asta pturosii si lenesii si prostii se plang.
Eu recunosc ca nu am avut 10 pe linie pt ca nu am invatat decat la ce mi-a placut.
Dar nici nu ma plang ca am avut si 9 si 8..Stiam regulile, dar nu am invata decat de 5, ca sa trec, pt ca imi era scarba de
Si ce daca am luat doar  5? Nu am de gand sa fac cariera in chimie. Sau in integrarea europeana....

#150
vcristi

vcristi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 10.01.2010
Am vazut la tv. ca multe universitati organizeaza la sfarsit de saptamana meditatii pentru elevii de liceu, chiar aratau imagini si erau salile pline, spunea cineva la Universitate, ca se trezeste pe la ora 3 noaptea sa prinda trenul de Bucuresti. Deci cine vrea sa invete, invata cine nu....

Edited by vcristi, 23 March 2016 - 10:09.


#151
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Asa e. Cine vrea, invata. Cine nu, gaseste scuze.

Edited by Prien, 25 March 2016 - 13:52.


#152
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015
si cine ar trebui sa invete copiii nu-si face treaba (profii de la licee)

#153
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
Depinde şi de profesori. Aşa cum există elevi buni şi elevi proşti, aşa există şi profesori buni şi profesori proşti.

#154
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
Ce ne facem cu persoanele frustrate care ajung educatoare la grădiniţă şi bat copii?

#155
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
E vreo 70% off-topic, dar te cam apucă plânsul când vezi aşa ceva

[ https://www.facebook.com/images/spacer.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/12718099_1681448312099915_3609890705426843470_n.jpg?oh=1314abdc4418feac63e2b39850bb352c&oe=5777E36E - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#156
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,174
  • Înscris: 20.12.2007
Eu sunt foarte impresionat de elocventa omului.
Cu conditia sa fi fost creatie originala

#157
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
Dar până la urmă ce generază fixismul sistemul de învăţământ din România? Lăsând la o parte Sinisterul Ineducaţiei, profesorii vor să fie la fel ca înainte sau ce naiba se întâmplă?   :huh:

#158
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,701
  • Înscris: 29.12.2006

 djl, on 28 martie 2016 - 23:28, said:

Dar până la urmă ce generază fixismul sistemul de învăţământ din România?

Fixismul e în toată lumea. Datorită progresului tot mai accelerat, oamenii au tot mai multe de învăţat, şi nu mai reuşesc.

Singurul mod prin care se poate învaţă bine ceva, e specializarea, şi asta se face în facultate.

Edited by lupini, 29 March 2016 - 00:43.


#159
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
Mă refeream la programă şi predare. Bine, nu poţi ţine pasul aşa de rapid, dar merge să îmbunătăţeşti.

#160
Mr_Who

Mr_Who

    The One

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,728
  • Înscris: 24.11.2005

 lupini, on 22 martie 2016 - 13:18, said:

Asta e şi convingerea mea, că atracţia e cea mai importantă.

Un copil nu poate fi atras decât prin joacă. Şi nu doar un copil, ci chiar şi un adolescent. Dar ce vorbesc eu de adolescenţi ? Chiar şi eu, om matur, sunt atras de jocuri. Posted Image

Asa-i. Si studentul, tot prin joaca e atras. Si corporatistul, cand vrea sa te atraga, sa te angajezi la el, te atrage cu o miuta. Si dupa ce te angajezi, ar fi bine sa te atraga zilnic prin joaca, sa-ti arda de munca, sa nu te plicti.
Viata nu-i nimic altceva decat o mare joaca. :lol:

#161
Balamache

Balamache

    Scriitor de carti de colorat.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,522
  • Înscris: 23.11.2013
Invatamantul universitar ofera oricui sansa de a deveni vanzator la Mac.

Attached Files



#162
djl

djl

    Lustră cu ventilator. Oile au votat cuțitul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 113,110
  • Înscris: 13.06.2004
Să nu exagerăm. Depinde de domeniu şi norocul (nenorocul) fiecăruia.
Azi mi-am amintit de o fază idioată... pe vremuri când .... de director de la B.A.R. (Bibloteca Academiei Române) nu dădea voie decât cerecetătorilor şi celor din ultimul an de studiu să vină aibă abonament (cică unii au tăiat din ziare diverse despre tovarăşi) eu am reuşit într-un final în ultimul an la A.S.E. să mă duc pentru a studia nişte ziare ce mă interesau. Acolo un profesor de istorie (tânăr) zice ce bine că e restricţia aia, că nu eşti deranjat de la studiu. Păi mă profesoru' lu' peşte prăjit, tu în loc să fii bucuros că vine lumea să studieze când mulţi sunt preocupaţi de cocalarisme, tu te bucuri că există restricţii la studiu.
Ah, din fericire la B.A.R. nu mai e directorul ăla şi acum ai voie la sala de studiu dacă ai 18 ani. Numai că nu mai e (cel puţin aşa era acum 1 an jumate) decât un angajat la xerox, nu mai sunt 2 ture...

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate