Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde pot asculta muzica anilor 90...

Nu cred ca voi mai plati pentru a...

Cumparare masina

cum influenteaza numarul ETF-uril...
 roADN.ro Ce medicamente sunt bune...

Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...

Chestionar Medicina Alimentaț...
 RCA 2024: ieftin sau scump?

Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?

Burete dur pentru perna scaun rul...
 RCA firma

Conditii minimale router FiberLin...

caine care sperie lumea prin gard

Scutire abonament telefonie fixa ...
 

La traseu: cum sa nu-ti moara motorul la semafor?

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#73
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
1-Nu ai postat in aria corecta
2-Macar atata lucru ar trebui sa te invete dobitocul ala de instructor....  Eu cand spuneam in alt topic ca in scoala nu se invata soferie si daca nu ai inclinatie si nu ai mai condus si inainte esti bata multi ma luau peste picior.Nu un act te face sofer ci aptitudinile si experienta.
3-Dupa mine nu  ai ce cauta la examen daca nu stii macar atata lucru.
4-Uite cum trebuie sa procedezi cel putin la nivel teoretic; ca practic pana nu exersezi plecari de pe loc si schimbatul vitezelor la masina nu faci nimic:
-In primul rand nu ai ce cauta cu mai mult de treapta 3 in trafic prin oras la examinare pentru ca trebuie sa respecti viteza legala de 50Km/h iar in trepte superioare masina  va merge subturat si se va misca ca un rahat.
-Daca mergand cu viteza legala cand ajungi in dreptul semaforului sau foarte aproape de acesta el isi schimba culoarea in galban sa nu te puna naiba sa franezi brusc (ca sa dai politaiul cu capul de parbriz si sa-ti intre ala din spate in tine) si sa te opresti in centrul intersectiei.Iti continui frumos drumul ca pentru asta exista galbenul.
-Trebuie sa faci abstractie de politist si sa conduci degajat urmarind in ansamblu traficul din fata ta,astfel putand sa preselectezi din timp banda corespunzatoare directiei de mers iar daca sunt mai multe benzi sa te bagi pe cea mai libera(bineinteles cu semnalizare si asigurare) Tot din ansamblu trebuie sa urmaresti si semaforul(mai ales daca e cu Timer) si sa calculezi daca ai timp sa treci sau daca e pe rosu sa incetinesti usor in frana de motor luind piciorul de  pe acceleratie,eventual schimband si intr-o treapta inferioara astfel ca atunci cand ajungi in dreptul sau se faca verde si sa-ti continui drumul.
-Ca idee de baza nu se decupleaza transmisia pe perioada franarii(ba din contra e recomandat sa se si retrogradeze succesiv) pentru o eficienta cat mai buna a franei de motor combinat cu frana de serviciu.Cu cat se foloseste mai putin frana de serviciu cu atat mai bine(vezi condusul economic).In frana de motor se poate cobori in turatie pana la turatia de relanti(cca 800 rot/minut) fara sa trepideze motorul sau sa se opreasca.Cei care spuneau de 1200 ture sau mai mult rog sa se abtina.
-Nu are sens folosirea franei de mana la semafor/stop.Frana de serviciu e suficienta indiferent cat de mare e gradul de inclinare a pantei sau rampei in care esti oprit.E obligatoriu  sa stii sa faci o plecare din rampa fara frana de mana.
-La stop/semafor se scoate pe liber si nu se tine piciorul pe ambreiaj pentru ca se uzeaza rulmentul de presiune. Masina se tine imobilizata daca are tendinta sa se deplaseze(datorita inclinatiei drumului) doar din frana de serviciu.Nu apasati mai mult decat este nevoie(ca sa nu o i-a din loc masina) frana de serviciu.In majoritatea cazurilor trebuie ciupita doar putin.
-Ca sa pleci de la stop(mai ales cand esti primul) urmaresti timerul si cand mai sunt 5 secunde apesi ambreiajul,bagi in treapta 1 si esti pregatit de plecare.(pana in momentul plecarii piciorul drept ramane pe frana) Daca nu e semafor cu cronometru(sau cu galben dupa rosu) te orientezi dupa semaforul celor care vin din dreapta si fac stanga sau cel de la pietoni(daca nu e intersectie) ca sa stii sa bagi din timp in viteza si la verde sa pleci instant.(astea sunt chestii care nu se invata in scoala de soferi)  
-De plecat se pleaca ferm dar nu in tromba si cu scarturi urmarind sa nu patinezi aiurea ambreiajul/turezi excesiv motorul dar nici sa nu cazi in extrema cealalta.Dozarea dintre acceleratie si ambreiaj se invata numai practic si asta e primul lucru care trebuie sa te invete instructorul.Asta e o chesite care trebuie mai apoi  sa o ai sange(pentru ca orice masina are particularitatile astea diferite) si practic in orice masina straina te-ai sui  din cateva manevre trebuie sa te obisnuiesti cu ea.
-Nu intra in intersectie daca aceasta e blocata chiar daca ai verde si condu preventiv prin intersectii(reduci viteza de deplasare si sporesti atentia acolo unde nu e vizibilitatea buna sau e aglomeratie mare si risti sa-ti iasa careva in cale chiar de esti pe vede sau ai prioritate)
-Schimba treptele pe la 3000-3500 si chiar si mai sus daca e nevoie in special la benzinar.
Deocamdata cam atat.
Spor!

Edited by geo123, 23 September 2015 - 12:32.


#74
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,991
  • Înscris: 30.10.2003
Zi-ne in ce zile ai ore de conducere, sa lasam si noi masinile acasa.

#75
OmulLLORT

OmulLLORT

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 06.09.2014
topicul este alucinante

#76
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,306
  • Înscris: 13.03.2015
Vreau sa inteleg: faci pentru PRIMA data scoala de soferi sau nu?
Nedumerirea porneste din postarile de pe aria auto cat si de topicele deschise: http://forum.softped...tuturor-public/ sau http://forum.softped...um-te-descurci/ sau http://forum.softped...finit-mai-bine/ .

Daca e pentru prima data, iti sugerez sa nu mai dai sfaturi din auzite sau dupa cum ti se pare caci poti incurca initiatorul. Daca aici ar fi postat numai din cei care stiu sofatul din jocurile pe calculator, in loc acceleratie, ambreiaj, frana, cutie de viteze ti-ar fi spus de mouse sau altceva.

On-topic: la semafor ai mai multe posibiltati. Ai grija ca atunci cand se opreste masina (turometrul scade sub 1.000 RPM) sa apesi ambreiajul... altfel iti moaremotorul si te trezesti sanctionat.
Stationarea cu motorul pornit:
1. poti lasa masina in viteza I si tii apasat ambreiajul si frana ca sa nu moara motorul. La plecare, muti de frana pe accelaratie si apesi usor in timp ce slabesti ambreiajul.Se aplica numai pe loc drept. Dezavantaj: uzezi ambreiajul mult mai repede, in special daca timpul de oprire e mare.
2. dupa ce masina se opreste, scoti din viteza si fie tii frana de picior apasata, fie actionezi frana de parcare. La plecare, apesi ambreiajul, bagi in treapta I, eliberezi frana de parcare daca cumva ai stationat cu ea sau muti piciorul de pe frana pe acceleratie si actionezi ca la pasul I.

Caz particular: rampa (adica drumul in urcare).
Aici sunt doua metode, folosesti frana de mana (parcare) sau tii masina la relanti (800-1.000 rpm, cand simti ca masina trepideaza) din ambreiaj fara sa scoti din viteza.  Pe timpul opririi tii frana apasata, la plecare muti repede piciorul pe acceleratie si apesi si abia apoi eliberezi ambreiajul.
Caz particular panta (adica drumul in coborare)
Aici e important sa nu slabesti frana in timpul stationarii ca sa nu te trezesti ca-l lovesti pe cel din fata.

NB: am fost masochist si am scris in cuvinte o procedura care este mult mai simplu de invatat decat de explicat. Daca aveai cunostinte cat de mici, nu ar fi fost nevoie de ele dar asa se intampla cand pui carul inaintea boilor.

#77
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
I-am explicat eu in mare ce si cum se face.Daca esti gioaga, ghioaga ramai si dupa ce iei permisul.

#78
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Amice toto , ai fost prost inspirat . Aici oamenii sunt plini de bunavointa fac exces de zel dar iti fac capu' ferfenita.
Profesez din '84 si nu-mi permit sa-ti vorbesc nimic de ambreiaje , frani si alte minuni. Asculta ce iti spun eu --

         Eu daca dupa o vasta experienta ma duc sa dau examen nu iau decat daca imi amintesc ce se cere nu sa conduc ca un profesionist . Regulile de conducere cerute de examinator sunt f clare si pe perioada scolii si a examenului nu poti face abatere de la ele . Tehnici de condus sunt mai multe dar cele care iti garanteaza succesul la examen te invata instructorul .
        Este cel pe care il platesti pt asta , scoala are conceputa o programa asa fel incat sa acumulezi treptat in ordinea cea mai eficienta . Orice nerabdare a ta de a ajunge la alt nivel nu iti va ajuta decat sa te complici.
        Cand sotia , baiatul si fii-mea au facut scoala nu am revenit absolut cu nimic asupra instructajului lor. Orice lucru invatat gresit de la mine ar fi daunat deoarece daca nu era in concordanta cu ce se cere la examen instructorul i-ar fi dezvatat greu . Pe parcursul timpului regulile de condus la examen se schimba plus ca fiecare examinator are pretentii proprii pt ca deh , oameni suntem si intervine si subiectivismul . Instructorii cam cunosc pretentiile particulare ale examinatorilor si actioneaza in consecinta.
Iti garantez ca nu poti lua examenul la Harlau daca ai invatat in B sau invers.

Dupa ce se obtine permisul in fct de aptitudini si volumul de experienta acumulat fiecare isi formeaza un stil propriu de condus si se perfectioneaza in timp . Permisul odata obtinut nu inseamna ca esti sofer , e ceva de genul "--Ai cam fi in stare sa inveti singur de aici inainte , poti fi lasat slobod ."

Ideea de baza e ca orice iti aduci tu de acasa in masina scolii in care sef e instructorul iti va dauna si iti vei scoate greu din cap si reflexe.Mai eficient sa platesti 5 ore + decat sa-ti umpli capul cu 70 de sfaturi si pareri . Eu cand am dat examen conduceam sofereste de la 12 ani , toti aveau masini in fam si erau soferi , eram in club de Karturi si motociclism si eram mecanic auto. Fara stilul impus de instructor nu luam examen . Este mai greu sa-ti scoti din cap ce stii decat sa o iei de la 0 .
     Am facut scoala si examenul intr-o unitate militara . La examen au fost Militieni care si-au scos ceasul si l-au pus sub roata la plecarea din rampa la poligon.Cei mai de varsta mea pot confirma practicile astea. Masinile nu aveau servodirectie , turismele de 1,5 T nici servofrana. Acum e o joaca sa iei examenul.Nu masina te conduce pe tine ci tu pe ea.

Sper sa-ti fie clar si nu numai tie .

#79
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,340
  • Înscris: 02.02.2006

 unucelalalt, on 23 septembrie 2015 - 16:04, said:

La examen au fost Militieni care si-au scos ceasul si l-au pus sub roata la plecarea din rampa la poligon.Cei mai de varsta mea pot confirma practicile astea.
La ce te referi? :)

Edited by alexcrist, 23 September 2015 - 19:37.


#80
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 rich1974, on 23 septembrie 2015 - 07:42, said:

chestiile astea se invata la scoala frate, facand practica.
in principiu, se foloseste cat mai mult frana de motor. te apropii de semafor, retrogradezi si ciupesti si pedala de frana. cand ajunge turatia pe la 1200, sa zicem, apesi ambreiajul si frana, scoti din viteza si te opresti complet. ridici piciorul de pe ambreiaj si tragi frana de mana si astepti sa se faca verde.
Nu cred ca  e obligatoriu sa retrogradezi, daca esti intr-o viteza mai mica.

Edited by ipopovici11, 23 September 2015 - 19:43.


#81
OmulLLORT

OmulLLORT

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 06.09.2014

Quote

I-am explicat eu in mare ce si cum se face.Daca esti gioaga, ghioaga ramai si dupa ce iei permisul.

Refuz sa cred ca un astfel de specimen poate lua carnetul, refuz total.

 ipopovici11, on 23 septembrie 2015 - 19:40, said:

Nu cred ca  e obligatoriu sa retrogradezi, daca esti intr-o viteza mai mica.
da... nu prea ai cum sa retrogradezi din a 2a Posted Image

#82
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Si nici din a-3-a chiar. Franezi din timp, si atat.

 alexcrist, on 23 septembrie 2015 - 08:24, said:

Când dai de un semafor care ține 2 minute (e unul prin Roman, parcă) sau mai mult (ca alea de pe drumurile în lucru, că tot semafoare sunt), numai chef de stat cu piciorul pe frâna n-ai. Ba mai oprești și motorul, dacă stai așa mult. La fel la trecerile la nivel - că, în esență, tot semafoare sunt.

Mda, sa vezi ce frumos e in Bucuresti cand vii la semafor mai ales de pe o strada secundara si stai pe loc de ti se lungesc urechile. Multi opresc motorul.

Edited by ipopovici11, 23 September 2015 - 20:18.


#83
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

 alexcrist, on 23 septembrie 2015 - 19:36, said:

La ce te referi? Posted Image
La Unitatea Scoala din Regimentul de tancuri de la Teis eram 450 de soldati elevi . Scoala detinea 5-6 poligoane auto unde unde faceam scoala si dadeam examen . In '84 la examen era proba de poligon din care prima miscare -plecare de pe loc , 2 - urcare pe rampa , 3-frana pe rampa , 4 -plecare din rampa samd. Militienii examinatori nu departe de ofiterii si subofiterii armatei erau baieti de chiosc dar mistocari si practicau divertisment ( uneori) , cu hohote pe pielea celor care dadeau examen.La plecarea din rampa scoteau ceas sau cascheta si puneau in spatele rotii . Deloc relaxant psihic pt cel de la volan.Imi amintesc cum unui coleg (f pregatit) i s-a rupt acceleratia si l-a picat din prima fara vina lui.A luat in seria a2a . Nu ca erau baieti rai dar era mult de lucru ( 450 de examene poligon in 2 zile x 2 - B si C ) si nu stateau la negocieri.
Era distractiv , cine nu se descurca la poligon in scoala facea 5 poligoane cu rezerva de la camion , cu armament de infanterie si cu masca de gaze. Pe ziua aia erau morti , a doua zi aveau rezultate mai bune.
Scoala era cea mai premiata din tara , comandantul iesea la pensie si scoteau untul din militari sa aiba promovabilitate 100%.

#84
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,562
  • Înscris: 06.02.2006

 ipopovici11, on 23 septembrie 2015 - 20:16, said:

Mda, sa vezi ce frumos e in Bucuresti cand vii la semafor mai ales de pe o strada secundara si stai pe loc de ti se lungesc urechile. Multi opresc motorul.

Ia ca au aparut profesionistii :lol:

#85
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
@omullort
Ai ajutat cu ceva initiatorul sau pe altcineva care citeste topicul???
Din pacate eu am scris de pe un tel cu ecran minuscul si nu am scris doar un rand doua.
Esti chiar necioplit sa faci astfel de comentarii doar pentru a aduna posturi.
Pe cat ca pierzi din timpul de tigara sa mai ajuti pe unul altul mai esti si luat in caruta de un oarecare care nu-i in stare sa scrie un rand ontopic.

Edited by geo123, 23 September 2015 - 20:42.


#86
OmulLLORT

OmulLLORT

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,756
  • Înscris: 06.09.2014

 geo123, on 23 septembrie 2015 - 20:38, said:

@omullort
Ai ajutat cu ceva initiatorul sau pe altcineva care citeste topicul???
Am incercat, daca e descurajat si ne lasa ca e un pericol il ajuta si pe el si pe noi.

p.s nu fumez, prefer sa ma destresez pe forum :)

#87
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006

 OmulLLORT, on 23 septembrie 2015 - 21:36, said:

Am incercat, daca e descurajat si ne lasa ca e un pericol il ajuta si pe el si pe noi.

p.s nu fumez, prefer sa ma destresez pe forum Posted Image

Te rog sa reformulezi primul rand ca din ce ai scris acolo zici ca ai fumat iarba inainte!

#88
X-plane

X-plane

    ANTICOMUNIST.

  • Grup: Validating
  • Posts: 7,838
  • Înscris: 15.03.2006

 neur0, on 23 septembrie 2015 - 10:20, said:


Cum faci, stai cu cazanul de fasole fiartă lângă tine?

Ai văzut ca ai priceput neuroane, chiar ai reușit. Minune!!!

#89
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,941
  • Înscris: 25.01.2007

 RealThing, on 23 septembrie 2015 - 20:26, said:

Ia ca au aparut profesionistii Posted Image

daca-i mai explici ce e sistemul start-stop, i-ai incurcat neuronul.

Edited by slai, 24 September 2015 - 08:52.


#90
tiocuip

tiocuip

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 20.09.2015

 ipopovici11, on 23 septembrie 2015 - 20:16, said:

Mda, sa vezi ce frumos e in Bucuresti cand vii la semafor mai ales de pe o strada secundara si stai pe loc de ti se lungesc urechile. Multi opresc motorul.
Culmea optimismului: sa-ti astepti sotia in fata supermarketului cu motorul pornit.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate