La traseu: cum sa nu-ti moara motorul la semafor?
Last Updated: Sep 29 2015 14:47, Started by
toto_riina
, Sep 23 2015 07:33
·
0
#73
Posted 23 September 2015 - 12:28
1-Nu ai postat in aria corecta
2-Macar atata lucru ar trebui sa te invete dobitocul ala de instructor.... Eu cand spuneam in alt topic ca in scoala nu se invata soferie si daca nu ai inclinatie si nu ai mai condus si inainte esti bata multi ma luau peste picior.Nu un act te face sofer ci aptitudinile si experienta. 3-Dupa mine nu ai ce cauta la examen daca nu stii macar atata lucru. 4-Uite cum trebuie sa procedezi cel putin la nivel teoretic; ca practic pana nu exersezi plecari de pe loc si schimbatul vitezelor la masina nu faci nimic: -In primul rand nu ai ce cauta cu mai mult de treapta 3 in trafic prin oras la examinare pentru ca trebuie sa respecti viteza legala de 50Km/h iar in trepte superioare masina va merge subturat si se va misca ca un rahat. -Daca mergand cu viteza legala cand ajungi in dreptul semaforului sau foarte aproape de acesta el isi schimba culoarea in galban sa nu te puna naiba sa franezi brusc (ca sa dai politaiul cu capul de parbriz si sa-ti intre ala din spate in tine) si sa te opresti in centrul intersectiei.Iti continui frumos drumul ca pentru asta exista galbenul. -Trebuie sa faci abstractie de politist si sa conduci degajat urmarind in ansamblu traficul din fata ta,astfel putand sa preselectezi din timp banda corespunzatoare directiei de mers iar daca sunt mai multe benzi sa te bagi pe cea mai libera(bineinteles cu semnalizare si asigurare) Tot din ansamblu trebuie sa urmaresti si semaforul(mai ales daca e cu Timer) si sa calculezi daca ai timp sa treci sau daca e pe rosu sa incetinesti usor in frana de motor luind piciorul de pe acceleratie,eventual schimband si intr-o treapta inferioara astfel ca atunci cand ajungi in dreptul sau se faca verde si sa-ti continui drumul. -Ca idee de baza nu se decupleaza transmisia pe perioada franarii(ba din contra e recomandat sa se si retrogradeze succesiv) pentru o eficienta cat mai buna a franei de motor combinat cu frana de serviciu.Cu cat se foloseste mai putin frana de serviciu cu atat mai bine(vezi condusul economic).In frana de motor se poate cobori in turatie pana la turatia de relanti(cca 800 rot/minut) fara sa trepideze motorul sau sa se opreasca.Cei care spuneau de 1200 ture sau mai mult rog sa se abtina. -Nu are sens folosirea franei de mana la semafor/stop.Frana de serviciu e suficienta indiferent cat de mare e gradul de inclinare a pantei sau rampei in care esti oprit.E obligatoriu sa stii sa faci o plecare din rampa fara frana de mana. -La stop/semafor se scoate pe liber si nu se tine piciorul pe ambreiaj pentru ca se uzeaza rulmentul de presiune. Masina se tine imobilizata daca are tendinta sa se deplaseze(datorita inclinatiei drumului) doar din frana de serviciu.Nu apasati mai mult decat este nevoie(ca sa nu o i-a din loc masina) frana de serviciu.In majoritatea cazurilor trebuie ciupita doar putin. -Ca sa pleci de la stop(mai ales cand esti primul) urmaresti timerul si cand mai sunt 5 secunde apesi ambreiajul,bagi in treapta 1 si esti pregatit de plecare.(pana in momentul plecarii piciorul drept ramane pe frana) Daca nu e semafor cu cronometru(sau cu galben dupa rosu) te orientezi dupa semaforul celor care vin din dreapta si fac stanga sau cel de la pietoni(daca nu e intersectie) ca sa stii sa bagi din timp in viteza si la verde sa pleci instant.(astea sunt chestii care nu se invata in scoala de soferi) -De plecat se pleaca ferm dar nu in tromba si cu scarturi urmarind sa nu patinezi aiurea ambreiajul/turezi excesiv motorul dar nici sa nu cazi in extrema cealalta.Dozarea dintre acceleratie si ambreiaj se invata numai practic si asta e primul lucru care trebuie sa te invete instructorul.Asta e o chesite care trebuie mai apoi sa o ai sange(pentru ca orice masina are particularitatile astea diferite) si practic in orice masina straina te-ai sui din cateva manevre trebuie sa te obisnuiesti cu ea. -Nu intra in intersectie daca aceasta e blocata chiar daca ai verde si condu preventiv prin intersectii(reduci viteza de deplasare si sporesti atentia acolo unde nu e vizibilitatea buna sau e aglomeratie mare si risti sa-ti iasa careva in cale chiar de esti pe vede sau ai prioritate) -Schimba treptele pe la 3000-3500 si chiar si mai sus daca e nevoie in special la benzinar. Deocamdata cam atat. Spor! Edited by geo123, 23 September 2015 - 12:32. |
#74
Posted 23 September 2015 - 12:28
Zi-ne in ce zile ai ore de conducere, sa lasam si noi masinile acasa.
|
#76
Posted 23 September 2015 - 14:29
Vreau sa inteleg: faci pentru PRIMA data scoala de soferi sau nu?
Nedumerirea porneste din postarile de pe aria auto cat si de topicele deschise: http://forum.softped...tuturor-public/ sau http://forum.softped...um-te-descurci/ sau http://forum.softped...finit-mai-bine/ . Daca e pentru prima data, iti sugerez sa nu mai dai sfaturi din auzite sau dupa cum ti se pare caci poti incurca initiatorul. Daca aici ar fi postat numai din cei care stiu sofatul din jocurile pe calculator, in loc acceleratie, ambreiaj, frana, cutie de viteze ti-ar fi spus de mouse sau altceva. On-topic: la semafor ai mai multe posibiltati. Ai grija ca atunci cand se opreste masina (turometrul scade sub 1.000 RPM) sa apesi ambreiajul... altfel iti moaremotorul si te trezesti sanctionat. Stationarea cu motorul pornit: 1. poti lasa masina in viteza I si tii apasat ambreiajul si frana ca sa nu moara motorul. La plecare, muti de frana pe accelaratie si apesi usor in timp ce slabesti ambreiajul.Se aplica numai pe loc drept. Dezavantaj: uzezi ambreiajul mult mai repede, in special daca timpul de oprire e mare. 2. dupa ce masina se opreste, scoti din viteza si fie tii frana de picior apasata, fie actionezi frana de parcare. La plecare, apesi ambreiajul, bagi in treapta I, eliberezi frana de parcare daca cumva ai stationat cu ea sau muti piciorul de pe frana pe acceleratie si actionezi ca la pasul I. Caz particular: rampa (adica drumul in urcare). Aici sunt doua metode, folosesti frana de mana (parcare) sau tii masina la relanti (800-1.000 rpm, cand simti ca masina trepideaza) din ambreiaj fara sa scoti din viteza. Pe timpul opririi tii frana apasata, la plecare muti repede piciorul pe acceleratie si apesi si abia apoi eliberezi ambreiajul. Caz particular panta (adica drumul in coborare) Aici e important sa nu slabesti frana in timpul stationarii ca sa nu te trezesti ca-l lovesti pe cel din fata. NB: am fost masochist si am scris in cuvinte o procedura care este mult mai simplu de invatat decat de explicat. Daca aveai cunostinte cat de mici, nu ar fi fost nevoie de ele dar asa se intampla cand pui carul inaintea boilor. |
#77
Posted 23 September 2015 - 15:50
I-am explicat eu in mare ce si cum se face.Daca esti gioaga, ghioaga ramai si dupa ce iei permisul.
|
#78
Posted 23 September 2015 - 16:04
Amice toto , ai fost prost inspirat . Aici oamenii sunt plini de bunavointa fac exces de zel dar iti fac capu' ferfenita.
Profesez din '84 si nu-mi permit sa-ti vorbesc nimic de ambreiaje , frani si alte minuni. Asculta ce iti spun eu -- Eu daca dupa o vasta experienta ma duc sa dau examen nu iau decat daca imi amintesc ce se cere nu sa conduc ca un profesionist . Regulile de conducere cerute de examinator sunt f clare si pe perioada scolii si a examenului nu poti face abatere de la ele . Tehnici de condus sunt mai multe dar cele care iti garanteaza succesul la examen te invata instructorul . Este cel pe care il platesti pt asta , scoala are conceputa o programa asa fel incat sa acumulezi treptat in ordinea cea mai eficienta . Orice nerabdare a ta de a ajunge la alt nivel nu iti va ajuta decat sa te complici. Cand sotia , baiatul si fii-mea au facut scoala nu am revenit absolut cu nimic asupra instructajului lor. Orice lucru invatat gresit de la mine ar fi daunat deoarece daca nu era in concordanta cu ce se cere la examen instructorul i-ar fi dezvatat greu . Pe parcursul timpului regulile de condus la examen se schimba plus ca fiecare examinator are pretentii proprii pt ca deh , oameni suntem si intervine si subiectivismul . Instructorii cam cunosc pretentiile particulare ale examinatorilor si actioneaza in consecinta. Iti garantez ca nu poti lua examenul la Harlau daca ai invatat in B sau invers. Dupa ce se obtine permisul in fct de aptitudini si volumul de experienta acumulat fiecare isi formeaza un stil propriu de condus si se perfectioneaza in timp . Permisul odata obtinut nu inseamna ca esti sofer , e ceva de genul "--Ai cam fi in stare sa inveti singur de aici inainte , poti fi lasat slobod ." Ideea de baza e ca orice iti aduci tu de acasa in masina scolii in care sef e instructorul iti va dauna si iti vei scoate greu din cap si reflexe.Mai eficient sa platesti 5 ore + decat sa-ti umpli capul cu 70 de sfaturi si pareri . Eu cand am dat examen conduceam sofereste de la 12 ani , toti aveau masini in fam si erau soferi , eram in club de Karturi si motociclism si eram mecanic auto. Fara stilul impus de instructor nu luam examen . Este mai greu sa-ti scoti din cap ce stii decat sa o iei de la 0 . Am facut scoala si examenul intr-o unitate militara . La examen au fost Militieni care si-au scos ceasul si l-au pus sub roata la plecarea din rampa la poligon.Cei mai de varsta mea pot confirma practicile astea. Masinile nu aveau servodirectie , turismele de 1,5 T nici servofrana. Acum e o joaca sa iei examenul.Nu masina te conduce pe tine ci tu pe ea. Sper sa-ti fie clar si nu numai tie . |
#79
Posted 23 September 2015 - 19:36
#80
Posted 23 September 2015 - 19:40
rich1974, on 23 septembrie 2015 - 07:42, said:
chestiile astea se invata la scoala frate, facand practica. in principiu, se foloseste cat mai mult frana de motor. te apropii de semafor, retrogradezi si ciupesti si pedala de frana. cand ajunge turatia pe la 1200, sa zicem, apesi ambreiajul si frana, scoti din viteza si te opresti complet. ridici piciorul de pe ambreiaj si tragi frana de mana si astepti sa se faca verde. Edited by ipopovici11, 23 September 2015 - 19:43. |
#81
Posted 23 September 2015 - 19:49
Quote
I-am explicat eu in mare ce si cum se face.Daca esti gioaga, ghioaga ramai si dupa ce iei permisul. ipopovici11, on 23 septembrie 2015 - 19:40, said:
Nu cred ca e obligatoriu sa retrogradezi, daca esti intr-o viteza mai mica. |
#82
Posted 23 September 2015 - 20:16
Si nici din a-3-a chiar. Franezi din timp, si atat.
alexcrist, on 23 septembrie 2015 - 08:24, said:
Când dai de un semafor care ține 2 minute (e unul prin Roman, parcă) sau mai mult (ca alea de pe drumurile în lucru, că tot semafoare sunt), numai chef de stat cu piciorul pe frâna n-ai. Ba mai oprești și motorul, dacă stai așa mult. La fel la trecerile la nivel - că, în esență, tot semafoare sunt. Mda, sa vezi ce frumos e in Bucuresti cand vii la semafor mai ales de pe o strada secundara si stai pe loc de ti se lungesc urechile. Multi opresc motorul. Edited by ipopovici11, 23 September 2015 - 20:18. |
|
#83
Posted 23 September 2015 - 20:24
alexcrist, on 23 septembrie 2015 - 19:36, said:
La ce te referi? Era distractiv , cine nu se descurca la poligon in scoala facea 5 poligoane cu rezerva de la camion , cu armament de infanterie si cu masca de gaze. Pe ziua aia erau morti , a doua zi aveau rezultate mai bune. Scoala era cea mai premiata din tara , comandantul iesea la pensie si scoteau untul din militari sa aiba promovabilitate 100%. |
#84
Posted 23 September 2015 - 20:26
#85
Posted 23 September 2015 - 20:38
@omullort
Ai ajutat cu ceva initiatorul sau pe altcineva care citeste topicul??? Din pacate eu am scris de pe un tel cu ecran minuscul si nu am scris doar un rand doua. Esti chiar necioplit sa faci astfel de comentarii doar pentru a aduna posturi. Pe cat ca pierzi din timpul de tigara sa mai ajuti pe unul altul mai esti si luat in caruta de un oarecare care nu-i in stare sa scrie un rand ontopic. Edited by geo123, 23 September 2015 - 20:42. |
#86
Posted 23 September 2015 - 21:36
#87
Posted 24 September 2015 - 07:26
|
#88
Posted 24 September 2015 - 08:05
#89
Posted 24 September 2015 - 08:51
#90
Posted 24 September 2015 - 11:09
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users