Biodiesel in Romania
Ultima postare: ian 14 2013 13:41, Inițiat de
Courage
, feb 21 2006 20:05
·
0
#1
Publicat: 21 februarie 2006 - 20:05
Quote Biodiesel is the name of a clean burning alternative fuel, produced from domestic, renewable resources. Biodiesel contains no petroleum, but it can be blended at any level with petroleum diesel to create a biodiesel blend. It can be used in compression-ignition (diesel) engines with little or no modifications. Biodiesel is simple to use, biodegradable, nontoxic, and essentially free of sulfur and aromatics. http://www.railway-e...TDATASHEET=true Tocmai am vazut la bizbazar (A3) ca se va fabrica si in .ro. Mai multe rafinarii sunt interesate. Rapita e viitorul Din cate am citit pe unele forumuri gazele de esapament miros a cartofi prajiti, iar performantele sunt ~ motorinei. BMW suporta acest combustibil, dar e nevoie de modificari. Avantajele sunt: - nepoluant - ieftin - neaccizat (inca) |
#7
Publicat: 25 februarie 2006 - 18:27
Modificarile in general constau in schimbarea tubulaturii prin care combustibilul ajunge din rezervor la motor cu unele mai rezistente (biodiesel este foarte coroziv). Nu trebuie modificat nimic "hard" la motor.
Singura problema care o am cu biodieselul este cu suprafetele mari de cultura . |
#8
Publicat: 26 februarie 2006 - 13:54
Right, Mister Porumboiu va construi una, si foarte bine va face!. Ce ma mai rodea si pe mine
ideea asta acuma vreun an-doi.... aoleu. Evident cand am postat despre ea nu aveam idee cat poate ajunge una, insa se pare din articol ca ~18 milioane EUR. |
#9
Publicat: 03 aprilie 2006 - 23:22
StGermain, on Feb 26 2006, 14:54, said: Right, Mister Porumboiu va construi una, si foarte bine va face!. Ce ma mai rodea si pe mine ideea asta acuma vreun an-doi.... aoleu. Evident cand am postat despre ea nu aveam idee cat poate ajunge una, insa se pare din articol ca ~18 milioane EUR. Chiar am fost intrebat de un potential client de ce sunt asa ieftine nu cumva sint de proasta calitate sau produsul rezultat nu se incadreaza in standarde. Va spun eu cam cum se intimpla facem un pret de 1 000 000 ca sa putem da si o spaga grasa la cel care o va achizitiona in numele unei fabrici de stat si uite cam asa se fac afacerile. Astept intrebari de la cei ce vor sa afle mai mult. Grig e.jpg 11,93K 471 download-uri |
#11
Publicat: 21 aprilie 2006 - 12:34
Din cate am vazut pe acest forum, se pare ca se cheltuiesc sute de mii si milioane de euro pentru a construi sau ma rog a fabrica Bio- Combustibilul. Nu e rau, dar problema apare cand nu ai aceste miloane iar daca stai la usa statului se pare ca va lua ceva timp pana sa obtii ceva banuti pentru asa ceva. E ca sa fie clara treaba , in primul rand vreau sa va spun ca numele meu este T.F.Bartha, locuiesc si muncesc in Olanda la o fabrica de BioDiesel, cat despre investitia in fabrica Domnului cu pricina, respectiv patronul fabricii vreau sa va spun ca au fost minime...... de fapt nu a depasit 200.000 euro, iar in aceasta investitie fiind inclusa : construirea fabricii in totalitate, ceva echipamente...., dupa care fabrica era gata.... de functionare, iar daca va intereseaza cat produce respectiva fabrica ... va pot spune eu.. cca: 50.000 L pe zi... nu e mult dar e un inceput..... De vreo 6 luni din motive personale a trebuit sa renunt la aceea slujba, iar eu am ramas cu reteta de la A-Z intiparita in mintea mea.... iar acum as dori sa gasesc si eu persoane care sunt interesate de acest lucru.... am atat de multe de povestit ... dar se pare ca am sa ma opresc deocamdata aici... nu stiu cat de bine e dar pot sa va dau si un numar de tel... 0031-613-494-847.... cei interesati sunt sigur ca ma vor contacta.... la Reauzire..
|
#12
Publicat: 08 mai 2006 - 14:54
Producerea Biodieselului este foarte usor de realizat, practic oricine poate chiar acasa asa ceva!
Biodieselul nu numai ca e mai ieftin ca motorina dar prezinta nenumarate avantaje: - este biodegradabil - NU este toxic - este de 10 ori mai putin poluant ca dieselul provenit din petrol - este regenerabil - are punctul de explozie la un grad mult mai mare ca dieselul, de aceea este considerat non-inflamabil - motorul Diesel poate functiona fara nici o problema cu biodiesel - folosirea biodieselului poate prelungii semnifcativ viata motoarelor deoarece este mult mai lubrifiat decat motorina(cinva mai sus vb prostii ca este coroziv, daca nu cunoasteti nu vb aiurea) Pot continua lista cu avantajele biodieselului, dar le-am pus pe cele mai la indemana tuturor! Productie: IAR au vb cativa mai sus prostii, nu trebuie sa cultivi nimik sa produci biodiesel, Biodieselul poate fi produs din orice este grasime, se poate face din uleiurile alimentare care au fost folosite in restaurante, se poate face chiar si din resturi de animale, din resturile de la fabricile de alimentatie(fabrici de unt, ulei, porumb, bere, spirt medicinal ... ) Deja in USA si in Europa de Veste, se vinde la pompa Biodiesel! Editat de ModestMouse, 08 mai 2006 - 14:55. |
#13
Publicat: 22 iulie 2006 - 11:04
Buna tuturor,
parerea mea e ca e bine sa produci Biodiesel. Dezavantajele sunt dupa parerea mea urmatoarele: -investitie mare (chiar si cei 200.000€) -redotarea motoarelor cu garnituri si conducte rezistente la biodiesel -consumul cu cca. 10% mai mare -o uzura mai mare a motoarelor datorita fosfatiilor din ulei -materia prima vine din agricultura - ce castiga acesta??- vinde recolta unor firme care an de an platesc mai putin pe tona de materie bruta -necesar mare de materie prima De aceea recomand folosirea uleiului vegetal crud de rapita, presat la rece de catre agricultorul care si cultiveaza rapita de toamna si care nu vrea sa devina producator de combustibil ci numai pt. folosul propriu. Investitia totala e de cca. 70.000€ cu silozuri pt depozitarea, uscarea si curatarea materiei prime, presele de ulei si filtrul in vederea producerii a cca. 2 tone combustibil pe zi. Bineinteles investitia poate fi si mai mica dar minim cca. 15.000€. Nu sunt bani pt investitie??? SAPARD sau FONDURILE STRUCTURALE te ajuta. Avantaje: -ca agricultor nu mai trebuie sa-ti vinzi recolta de rapita -turta obtinuta e un furaj excelent (13% proteina) -TU decizi calitatea uleiului (extragi putin = calitate 1A; extragi tot = calitate proasta care se poate folosi doar pt. Biodiesel) -esti primul in zona cu presa de ulei si filtru vecinii o sa-ti vanda rapita sau produc la tine uleiul -este mult mai economic si mai nepoluant decat Biodieselul Dezavantaje: -dotarea tractorului cu un sistem de 2 rezervoare astfel numai cand motorul e cald sa functioneze pe ulei vegetal (uve.ro) Pe curand.. |
#14
Publicat: 24 iulie 2006 - 22:43
Byt, on Feb 25 2006, 19:27, said: Modificarile in general constau in schimbarea tubulaturii prin care combustibilul ajunge din rezervor la motor cu unele mai rezistente (biodiesel este foarte coroziv). Nu trebuie modificat nimic "hard" la motor. Singura problema care o am cu biodieselul este cu suprafetele mari de cultura . Cum naiba ca-i ulei aprope si deci teoretic ar trebuii sa aiba proprietati de lubrefiere nu corozive. |
#16
Publicat: 18 septembrie 2006 - 20:47
In Baia Mare un alcoolist isi spala banii producind bioethanol si biodiesel. Are vreo 50 de taxiuri noi (Chevy Aveo pe etahnol) si ceva landcruisere noi pe biodiesel. Probabil ca de la anu va vinde si la statii pentru public. Nu ca s-ar merita afacerea pentru el, dar asa nu plateste accize pe posircile ce le vinde cu sustinere politica, evident.
|
#17
Publicat: 26 septembrie 2006 - 11:53
Sa-mi dau si eu cu parerea despre subiectul topicului, nu de alta dar am studiat ceva problema, am pus in masina proprie (Skoda Octavia Tour, 25.000 km, fabricata in 2005) si am produs si cativa litri pana acum (laborator).
1. Prin ardere si biodieselul produce CO2 ca orice produs organic; avantajul ar fi ca acest biodiesel este metabolizat de plante (rapita, etc.) prin fotosinteza recirculandu-se astfel in natura. Motorina provine din zacaminte in care carbonul era imobilizat iar prin arderea sa se aduce un plus de CO2 in atmosfera. 2. Coroziv. Nu e coroziv deloc, este doar un foarte bun solvent care dizolva cauciucul. Masinile produse dupa 1994 au conductele de la rezervor la motor din plastice rezistente la actiunea biodieselului. Numai la cele produse inainte de acest an ar trebui verificat daca-s conducte din cauciuc si inlocuite. Proprietatile de bun solvent ale biodieselului pot genera probleme cu filtrele in prima mie de kilometri; adica poate dizolva depunerile si mizeriile existente pe traseu si poate infunda filtrele (efect de aditiv). Dupa prima mie de km se recomanda inlocuirea filtrelor; masina mea, fiind noua, nu a prezentat acest gen de probleme. 3.Eu am folosit momentan un amestec B20, adica 20% biodiesel si restul motorina. 4. De produs. Reactia de transesterificare dateaza dupa stiinta mea din 1853, deci nu discutam de fizica atomica; exista modalitati simple prin care acesta se poate produce de catre un utilizator domestic, e plin internetul de sfaturi. In Romania momentan nu e accizat dar se pare ca in Europa tendinta e ca acesta sa fie accizat iar comerciantii de carburanti sa fie obligati sa adauge un procent (intre 2 si 5%) in motorina vanduta la pompa. |
#18
Publicat: 08 octombrie 2006 - 08:32
I think it is a good ideea .
Dintre toate oportunitatile de valorificare a biocombustibililor , B sau metil esterul este printre cele mai simple . Este tipul " home made" combustibil . In fapt cei mai multi "particulari " il obtin din ulei uzat sau din untura animala, procedeu mai dificil decat cel industrial din ulei curat din rapita , soia , floarea-soarelui sau palmier . In competitia cu combustibilii conventionali= resturi organice (vegetatie )fosilizate , deci biomasa , " biocombustibilii" pierd la capitolul CANTITATE desi are un castig -este putin poluant Pentru Romania este o foarte buna oportunuitate de afaceri in urmatoarelele decenii . Daca grigo2000ro si raoul ro sunteti dispusi as dori sa am o discutie mai ampla cu voi |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi