Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Valori ok fibra?

recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche
 RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez
 Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online
 AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...

Revista imobiliara cu poze... cir...
 

YOGA

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
150 replies to this topic

#145
tashinorbu

tashinorbu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,395
  • Înscris: 29.01.2010

 mihao37, on 02 martie 2014 - 23:16, said:

In ramura cunoscuta de tine care este practica si doctrina schematica referitoare la kundalini?


Eu nu stiu prea multe despre practicile cu canale energetice chakre etc.
In sistemul cu care sunt eu familiar nu exista practici cu chakre si kundalini pentru ca acestea sunt rezervate in special stadilor de finalizare a prcaticilor cu zeitati din sistemele Maha yoga si Anutaratrantrayoga.Cateodata mai practic Anuyoga(sa nu se confude cu Anutaratantrayoga) unde bineintelez lucrez cu o zeitate anume , dar fara vizulaizarea chakrelor, doar a mantrelor si uneori aplicand kumbaka.In general ma preocupa Ati Yoga care nu are multe legaturi cu Maha si Anutara pe care le considera inferioare.

Quote

Exista prezentarea sistemului de chakre?

Asa cum am spus mai sus practicarea acestui microcosmos interior este in general rezervat sistemelor Maha si Anutaratantra .

Quote

In ce consta teismul ? Care e natura zeitatilor?

Nu inteleg intrebarea.Ce teism?Ce "natura" ?

Quote

Exista panteon principal sau zeitate suprema?

Dupa cate stiu nu exista un Panteon cu o ierarhie a zeitatilor , dupa grade de sfintenie .s.a.m.d...
Nu exista o zeitate suprema.
Exista insa un principiu suprem care este reprezentat sub forma unei zeitati , ex. Samantabadra, Dorje Chang, etc...
Zeitatile sunt in general emanatii din alte domenii pure de existenta.Unele au fost fiinte obisnuite in trecut, cu mult timp in urma, care apoi au atins eliberarea suprema


Quote

Inteleg cum sint vazute la nivel micro dar am gasit pe net o expkicatie in coada de peste nici da nici ba.
Adica deityes shakti nu sint nici separate nici unificate.. Sau ar zice ca nu se stie exact?

Nu prea inteleg la ce te referi.Dar banuiesc ca te referi la zeitatile care sunt in uniune sexuala si la cele care sunt individuale.Zeitatile in uniune reprezinta uniunea principiilor de vacuitate cu claritate sau luminozitate plus extaz.Astfel ca in Anuyoga practicarea unei zeitati in uniune genereaza in practicant vacuitate,luminozitate si extaz in uniune ceea ce duce la linistirea pentru inceput a curentilor karmici care interfereaza cu experienta fundamentului fiintei.Cand acestia sunt calmati si linistiti experienta de uniune a celor trei caracteristici reveleaza foarte evident fata adevarata a fundamentului fiintei (gzhi)-(ā¶raya) iar practicantul se poate odihni in Rigpa(vidya) sau cunoasterea acestei realitati.

Quote

Exista vreo corespondenta reciproca  intre zeitati si chakre?

Exista cred in Maha si Anutaratantrayoga

#146
mihao37

mihao37

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,150
  • Înscris: 21.11.2009
Confuzia se datoreaza tot terminoligiei ca si in cea hindusa unde deva tradus zeu e utilizat si pt zeitatea unica cit si pr ipostasurile sau subipostasurile zise uneori si emanatii de fapt puteri si calitati ori grupuri de calitati ca principii ..dar si inclusiv pt fiintele angelice fie deja desavirsite sau desavirsite dupa un parcurs evolutiv in viata paminteasca.

Chakrele contin calitatile caracterului desigur grupate pe domenii.
In panteonul hindus exista o zeitate suprema iar in cadrul ei doua aspecte principale paterna si materna .
Cea paterna reprezinta nu doar spirityl ci si caracterul iar cea materna o anumita constiinta si putere simbiotica prin care spiritul poate actiona in exterior in tot universul si manifesta puterile divine.
Aceasta putere zeita are puteri destinate fiecare pt. cite o fateta a fiecarei calitati.
In realitate aspectul patern si matern desi sint doua spirite diferite ca substanta ele nu au aceeasi substanta si nici chakre diferite facind parte din aceeasi fiinta.
Puterile respective subsumate se numesc tot zeitati.
La fel si aspectele diferite ale caracterului sint considerate zei dar nici ei nu sint asadar separati ci formeaza un caracter unitar in jurul unui spirit caruia ii este aferent si prin care spirutul se poate manifesta.
Desigur ca teoretic orice zeitate cit de mica s.ar putea intrupa pe pamint
insa nu o pot face ca oameni decit cuprinzind toate arhetipurile paterne si materne necesare intro fiinta umana indiferent de diferebtierea ei in functie de gen.
Reprezentarea ca fiind o zeitate sau alta e facuta doar prim manifestarea accentuata prin stapinirea de sine a calitatii sau aspectului  respectiv.


#147
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Am gasit o editie online reusita a lucrarii KUNDALINI YOGA a lui SWAMI SIVANANDA: http://www.yoga-age....odern/kun1.html

Din aceasta lucrare mi-a atras in mod special atentia un tabel cu sistemul de chakre prezentate in capitolul al II-lea (dupa descrierea nadis-urilor): http://www.yoga-age....odern/kun4.html
Totusi, in tabelul respectiv, am intalnit anumite neconcordante cu ceea ce stiam, de exemplu, ceea ce este privitor la relatia cu 'presiding deity'.

In alta oridine de idei am fost intotdeauna curios in legatura cu 'matematica' sistemului de chakre...
Muladhara: 0+4=4 petale
Svadhisthana: 4+2=6 petale
Manipura: 6+4=10 petale
Anahata: 10+2=12 petale
Vishuddha: 12+4=16 petale
Ajna: 2 petale (sau lobi). De ce nu 16+2=18? In alte variante Ajna are 4+6+10+12+16=48 petale in fiecare lob (insumand in fiecare dintre cei doi lobi numarul total de petale al chakrelor aflate mai jos fata de Ajna), adica 48 * 2 = 96 petale
Sahasrara: 1000 petale. In alta varianta are numarul de petale ale lui Ajna mutiplicat de 10 ori, adica 96 * 10 = 960 petale. Intr-o cu totul alta varianta are cu 12 in plus, adica 972 petale.
Voi ce parere aveti?

#148
mihao37

mihao37

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,150
  • Înscris: 21.11.2009
Problema numelor zeitatilor tine de faptul ca in diferite ramuri fie brahmanice fie yoghine sint preferate alte nume din lista de nume atribute pe care le au.
Din punctul meu de vedere Manipura nu se afla la nivelul plexilui solar ci la nivelyl ombilicului in szchmb la nivelul pkexului solar se afla Bavasagara sau Vidul considerata chakra secundara dar de mare importanta  a carei zeitate guvernatoare este Adi Guru Dattatreya principiul de maestru si totodata de discipol care cuprinde dealtfel toate aspectele stapinirii de sine in nr de 11 principale. Tot aici numarul puterilor Ekadesha rudra incepute in Prima chakra li se adauga si altele si cred ca sint aici in nr de 11 insa la nivelul chakrei a sasea li se mai adaiga inca doua principale asa incit Coroana lui Iisus totalizeaza un nr de 13 Rudras.
Apoi legat de Sahasrara care desigur are cea mai mare legatura cu Rudras dar nu numai cobsider ca nr de 1000 de petale este totusi simbolic .La primele cinci chakre numarul de petale resoectiv se refera strict la oetalele orincipale deci calitatile pruncipale .
Cel putin la prima chakra fiecare di.tre petakele principale are sub ea cite trei secundare si tot asa pina la un total de 4000.
Asa incit la chakra a cincea numarul e de 16 000 exact cit numarul de gopi intrupate pt a nanifesta cite una din puterile lui Adi Shakti corespunzatoare fiecarei dintre aceste calitati ..scopul de fond fiind manifestarea simtului colectiv.
Am gasit legat de chakra Sahasrara si varianta cu 108 mii de calitati insa si acest lucru e posibil sa fue simbolic pt ca acest numar 108 e considerat totodata si numarul de bigbanguri care vor avea loc succesiv. Posibil sa fie valabile ambele variante.
Legat de chakra a sasea merg pe varianta ca in principal are doua petale dar si cu faptul ca desi f compkexa are ca oricare akta vhakra si aspect central iar cele laterale contin cite doua parti asa incit are in principal cinci aspecte. Compkexitatea ei cuprinde in pkus si Pitas tronurile celor cinci chakre anterioare pe aspecte plus a Vidului cu Rudras. .
Prima ckakra are tronurile aspectelir laterale in aspectele fata si spate. Cel sting e in spate iar cel drept e chiar Ajna aspectul fata al chakrei Agnia.
In aspectul fata calitatea orincipala este iertarea iar cea spate privirea pura fiind marginita si inflluentata de cele doua pitta ale Swadhistanului care o marginesc pe laterale  ale caror calitati principale sint cunoadterea si respectiv atentia pura.
Aspectele laterale ale chakrei Manipura sau Nabhi au pittha exact in locurile unde barbatii fac chelie adica in fata si in spate locurile unde se afla si Rudras referitoare la calitatile continute. Problema chaliei subtil are cauza afectarea acestor Ekadesha Rudra desi si calitatile respective. Cele din fata fiind mai mult legate de moralitate iar cele din spate cu precadere de diferite nemultumiri din partea relationarii cu partea feminina fie de imoralitate fie de dominatie ori indiferenta raceala infidelitate dispret si care la virste mici iau forma alergiilor.
Se intelege ca la virste mici impactul maxim e din.partea mamei iar la maturitate sotia in cazul celor casatoriti.

Concluzia e ca ultimele doua chakte fiind atipice fata de lrimele cinci nu se supyn unei formule matematice simpke care sa redea o inlantuire logica cu primele asa incit orice calcul aparent simpku este  o solutie apatenta nefiind pe fond corecta.



#149
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Utilizatorii de Windows 8 sau superior ori de Windows Phone 8 sau superior pot instala (doar azi in mod gratuit) o aplicatie care ajuta meditatia: http://forum.softped.../#entry17153876
Comparativ cu alte aplicatii de aceasta natura, mie imi place cel mai mult aplicatia mentionata in link.

Edited by _-_, 07 May 2015 - 14:00.


#150
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
O aplicatie pentru cei interesati de Hatha Yoga (Asana):
http://forum.softped...4#entry19425847

#151
Jhony_

Jhony_

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 10.07.2005
Uite ce zice un maestru guru iluminat osho
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TZmHPrl9GRM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate