Ciclu incarcare-descarcare acumulator plumb-acid
Last Updated: Dec 11 2013 21:13, Started by
Vodafonee
, Nov 18 2013 22:09
·
0
#1
Posted 18 November 2013 - 22:09
Buna seara,
In dispozitivele electronice de azi exista mai mult etipuri de acumulatori, nu e cazul sa ii enumar acum, printre care si plumb-acid. Daca in cazul celorlante tipuri de acumulatori stiu care ar fi ciclul corect de utilizare (incarcare si descarcare si pana la ce procent, etc.), in cazul acumulatorilor plumb-acid nu stiu, pt ca din cate am vazut eu pana acum nici nu am avut de unde sa stiu ca nu am avut tangente cu modele RC, robotica sau chiar lanterne, ca si in anumite lanterne se regasesc. Asadar, am facut rost de mai multe lanterne LED cu acumulatori plumb-acid de 400mAh care ar trebui folosite in asa fel incat sa se prelungeasca viata acumulatorilor cat mai mult si as dori de la cine stie o mica clarificare sau altfel, o confirmare a teoriei mele. Nu ma prea pricep dar nu ar trebui sa fie asemanatori cu acumulatorii pt masini ?. Bine, acestea de 400 mAh sunt capsulate, dar in afara de asta, de ce nu se aseamana ?. De exemplu, daca un acumulatori auto il descarc de tot e mort, nu prea mai sunt sanse nici cu un redresor sa il invii la 100%, dar acumulatorii acestia mici chiar daca sunt escarcati de tot, pot fii incarcati si practic functioneaza perfect. Si un acumulator autosuporta incarcare tot timpul, ca vine curent de la electromotor tot timpul in care merge motorul si deci nu se uzeaza incarcat in felul acesta. La fel se pot incarca si acumulatorii acestia mici ?. Sau trebuie descarcati inainte ?. Ma rog, cred ca s-a inteles, daca nu, revin. |
#2
Posted 18 November 2013 - 22:37
sunt mai multe feluri de acumulatori cu Pb
aia de zici tu de ei sunt niste jucarii... orice le-ai face nu vei putea sa le prelungesti viata (vreo 10 incarcari e maxim ce pot) acumulatorii auto se simt cel mai bine incarcati la max orice consum, descarcare scurteaza viata si micsoreaza capacitatea acumulatorului (se sulfateaza) acesti acumulatori sunt proiectari doar pentru a furniza curent de pornire (multi amperi, 2-300 pe o perioada scurta) chiar la temperaturi foarte scazute mai exista acumulatori cu Pb pentru exploatare prin cicluri incarcare-descarcare (carucioare invalizi, tricicluri, electrocare, electrostiviutoare) |
#3
Posted 18 November 2013 - 22:44
Cei cu exploatare in cicluri sunt numiti si Deep-cycle unde au avantajul ca nu se uzeaza asa de repede ca cei conventionali, dar si pretul de achizitie este net superior, dar si aceia vor ceda destul de usor comparati cu alte tipuri de acumulatori mai scumpi si mai mari dpdv al capacitatii).
Acumulatorii cu gel sunt cei mai pacatosi, mai vezi pe la unele masini, in general aia daca ii descarci pana la limita de jos sunt ca si buni de inlocuit. |
#4
Posted 18 November 2013 - 22:51
Nero-d, on 18 noiembrie 2013 - 22:37, said:
sunt mai multe feluri de acumulatori cu Pb aia de zici tu de ei sunt niste jucarii... orice le-ai face nu vei putea sa le prelungesti viata (vreo 10 incarcari e maxim ce pot) acumulatorii auto se simt cel mai bine incarcati la max orice consum, descarcare scurteaza viata si micsoreaza capacitatea acumulatorului (se sulfateaza) acesti acumulatori sunt proiectari doar pentru a furniza curent de pornire (multi amperi, 2-300 pe o perioada scurta) chiar la temperaturi foarte scazute mai exista acumulatori cu Pb pentru exploatare prin cicluri incarcare-descarcare (carucioare invalizi, tricicluri, electrocare, electrostiviutoare) Jucarii, dar sper din tot sufletul ca tin mai mult de 10 cicluri. Pe "eticheta" zice 200 de cicluri. Hai nu 200, dar nici 10 ca am incurcat-o atunci. Deci vrei sa zici ca nu sunt identici astia mici cu acumulatorii auto ?. Si astia mici nu se simt cel mai bine incarcati ca cei auto ?. Ar fii bine sa ii descarc inainte sau ii pot incarca si de la jumatate sau 3 sferturi ?. E foarte important sa stiu. |
#6
Posted 18 November 2013 - 23:03
Hai ca m-ai facut curios, o sa te anunt daca nu mai "tin" incarcate mult dupa 10 cicluri. Deci peste vreo 2 saptamani. Promit.
|
#7
Posted 19 November 2013 - 05:53
Sa nu-i lasi niciodata sa ajunga pe 0 ca nu-i mai poti incarca.
|
#8
Posted 19 November 2013 - 09:20
Din ce se vorbea mai sus reiesea ca exista mai multe tipuri de acumulatori plumb-acid si ai mei nu se stie daca se aseamana cu cei auto care nu trebuiesc descarcati pe zero. Si din ultimul post reiese ca sr fii asrmanatori cu cei auto si NU trebuie adusi aproape sau la zero. Tind sa cred ca au totusi ceva asemanari.
|
#9
Posted 11 December 2013 - 16:38
Sunt 2 tipuri mari de acumulatori Pb-acid:
1. Tip SLI (start, light, ignition) sau "flooded" - sunt acumulatorii la care electrolitul acid sta sub forma lichida in casetele acumulatorului. Sunt acumulatorii tip auto, si se folosesc pentru pornire auto, au placi subtiri si cu suprafata mare pentru a general curenti mari in timp scurt. Nu suporta descarcari adanci, maximul recomandat este de cca. 30%, deci nu sunt trecomandati pentru aplicatii stationare unde se cer descarcari mai adanci 2. Tip SLA (sealed lead acid) sau VRLA (valve regulated lead acid) sunt acumulatorii capsulati, fara intretinere (nu se adauga apa distilata) a caror constructie interna permite cicluri de descarcare adanci de pana la 70%. Au placi mai groase, alta compozitie, iar electrolitul este fie sub forma de pasta (la cele cu gel) fie absorbit intr-o plasa poroasa de borosilicat (tip AGM, absorbed glass mat), la cele mai performante gazele degajate se recombina in interior, necesitand o ventilatie redusa. Nici unii, nici altii NU se descarca pana la zero, deoarece se distrug prin sulfatare sau, in cel mai bun caz, li se reduce drastic durata de viata. Atat incarcarea cat si descarcarea trebuie tinuta sub control (tensiunea si curentul) pentru a nu afecta durata de viata. http://en.wikipedia....âacid_battery http://en.wikipedia....ki/VRLA_battery Oricum, subiectul e prea vast sa fie discutat pe scurt. Daca vrei sa te lamuresti, citeste pe net despre VRLA, gel, AGM si SLI. |
#10
Posted 11 December 2013 - 21:13
Da, multumesc frumos. Da, deci am SLA. Multumesc pt timpul acordat.
|
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users