Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
DDNS Digi

Marantz MM7025 vs Rotel RB1552 mkii

Recomandare bicicleta electrica

Venom - The Last Dance
 Demolarea blocurilor prea vechi s...

Alimentare motor stea-triunghi

Contact pornire aproape blocat de...

Nonce cu Javascript si Nginx pt I...
 Sigma 28-45mm F/1.8

BT extragere parere va rog

Legate boxe la 2 surse

Cand ajung banii de la banca dupa...
 Beneficii angajare somer

Divani&Sofa

Caut software antic Kasperski Ant...

Intrebare despre ppc (fostul enel)
 

Ciclu incarcare-descarcare acumulator plumb-acid

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
Vodafonee

Vodafonee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 551
  • Înscris: 22.06.2013
Buna seara,

In dispozitivele electronice de azi exista mai mult etipuri de acumulatori, nu e cazul sa ii enumar acum, printre care si plumb-acid. Daca in cazul celorlante tipuri de acumulatori stiu care ar fi ciclul corect de utilizare (incarcare si descarcare si pana la ce procent, etc.), in cazul acumulatorilor plumb-acid nu stiu, pt ca din cate am vazut eu pana acum nici nu am avut de unde sa stiu ca nu am avut tangente cu modele RC, robotica sau chiar lanterne, ca si in anumite lanterne se regasesc.

Asadar, am facut rost de mai multe lanterne LED cu acumulatori plumb-acid de 400mAh care ar trebui folosite in asa fel incat sa se prelungeasca viata acumulatorilor cat mai mult si as dori de la cine stie o mica clarificare sau altfel, o confirmare a teoriei mele. Nu ma prea pricep dar nu ar trebui sa fie asemanatori cu acumulatorii pt masini ?. Bine, acestea de  400 mAh sunt capsulate, dar in afara de asta, de ce nu se aseamana ?. De exemplu, daca un acumulatori auto il descarc de tot e mort, nu prea mai sunt sanse nici cu un redresor sa il invii la 100%, dar acumulatorii acestia mici chiar daca sunt escarcati de tot, pot fii incarcati si practic functioneaza perfect.

Si un acumulator autosuporta incarcare tot timpul, ca vine curent de la electromotor tot timpul in care merge motorul si deci nu se uzeaza incarcat in felul acesta. La fel se pot incarca si acumulatorii acestia mici ?. Sau trebuie descarcati inainte ?. Ma rog, cred ca s-a inteles, daca nu, revin.

:D

#2
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
sunt mai multe feluri de acumulatori cu Pb
aia de zici tu de ei sunt niste jucarii... orice le-ai face nu vei putea sa le prelungesti viata (vreo 10 incarcari e maxim ce pot)
acumulatorii auto se simt cel mai bine incarcati la max
orice consum, descarcare scurteaza viata si micsoreaza capacitatea acumulatorului (se sulfateaza)
acesti acumulatori sunt proiectari doar pentru a furniza curent de pornire (multi amperi, 2-300 pe o perioada scurta) chiar la temperaturi foarte scazute
mai exista acumulatori cu Pb pentru exploatare prin cicluri incarcare-descarcare (carucioare invalizi, tricicluri, electrocare, electrostiviutoare)

#3
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,946
  • Înscris: 14.11.2004
Cei cu exploatare in cicluri sunt numiti si Deep-cycle unde au avantajul ca nu se uzeaza asa de repede ca cei conventionali, dar si pretul de achizitie este net superior, dar si aceia vor ceda destul de usor comparati cu alte tipuri de acumulatori mai scumpi si mai mari dpdv al capacitatii).

Acumulatorii cu gel sunt cei mai pacatosi, mai vezi pe la unele masini, in general aia daca ii descarci pana la limita de jos sunt ca si buni de inlocuit.

#4
Vodafonee

Vodafonee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 551
  • Înscris: 22.06.2013

View PostNero-d, on 18 noiembrie 2013 - 22:37, said:

sunt mai multe feluri de acumulatori cu Pb
aia de zici tu de ei sunt niste jucarii... orice le-ai face nu vei putea sa le prelungesti viata (vreo 10 incarcari e maxim ce pot)
acumulatorii auto se simt cel mai bine incarcati la max
orice consum, descarcare scurteaza viata si micsoreaza capacitatea acumulatorului (se sulfateaza)
acesti acumulatori sunt proiectari doar pentru a furniza curent de pornire (multi amperi, 2-300 pe o perioada scurta) chiar la temperaturi foarte scazute
mai exista acumulatori cu Pb pentru exploatare prin cicluri incarcare-descarcare (carucioare invalizi, tricicluri, electrocare, electrostiviutoare)

Jucarii, dar sper din tot sufletul ca tin mai mult de 10 cicluri. :D Pe "eticheta" zice 200 de cicluri. Hai nu 200, dar nici 10 ca am incurcat-o atunci.
Deci vrei sa zici ca nu sunt identici astia mici cu acumulatorii auto ?. Si astia mici nu se simt cel mai bine incarcati ca cei auto ?. Ar fii bine sa ii descarc inainte sau ii pot incarca si de la jumatate sau 3 sferturi ?. E foarte important sa stiu.

#5
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
daca ai noroc obtii 10 cicluri

#6
Vodafonee

Vodafonee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 551
  • Înscris: 22.06.2013
Hai ca m-ai facut curios, o sa te anunt daca nu mai "tin" incarcate mult dupa 10 cicluri. Deci peste vreo 2 saptamani. Promit. :D

#7
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Sa nu-i lasi niciodata sa ajunga pe 0 ca nu-i mai poti incarca.

#8
Vodafonee

Vodafonee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 551
  • Înscris: 22.06.2013
Din ce se vorbea mai sus reiesea ca exista mai multe tipuri de acumulatori plumb-acid si ai mei nu se stie daca se aseamana cu cei auto care nu trebuiesc descarcati pe zero. Si din ultimul post reiese ca sr fii asrmanatori cu cei auto si NU trebuie adusi aproape sau la zero. Tind sa cred ca au totusi ceva asemanari.

#9
mymothman69

mymothman69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 16.01.2006
Sunt 2 tipuri mari de acumulatori Pb-acid:
1. Tip SLI (start, light, ignition) sau "flooded" - sunt acumulatorii la care electrolitul acid sta sub forma lichida in casetele acumulatorului. Sunt acumulatorii tip auto, si se folosesc pentru pornire auto, au placi subtiri si cu suprafata mare pentru a general curenti mari in timp scurt. Nu suporta descarcari adanci, maximul recomandat este de cca. 30%, deci nu sunt trecomandati pentru aplicatii stationare unde se cer descarcari mai adanci
2. Tip SLA (sealed lead acid) sau VRLA (valve regulated lead acid) sunt acumulatorii capsulati, fara intretinere (nu se adauga apa distilata) a caror constructie interna permite cicluri de descarcare adanci de pana la 70%. Au placi mai groase, alta compozitie, iar electrolitul este fie sub forma de pasta (la cele cu gel) fie absorbit intr-o plasa poroasa de borosilicat (tip AGM, absorbed glass mat), la cele mai performante gazele degajate se recombina in interior, necesitand o ventilatie redusa.

Nici unii, nici altii NU se descarca pana la zero, deoarece se distrug prin sulfatare sau, in cel mai bun caz, li se reduce drastic durata de viata.

Atat incarcarea cat si descarcarea trebuie tinuta sub control (tensiunea si curentul) pentru a nu afecta durata de viata.

http://en.wikipedia....–acid_battery
http://en.wikipedia....ki/VRLA_battery

Oricum, subiectul e prea vast sa fie discutat pe scurt. Daca vrei sa te lamuresti, citeste pe net despre VRLA, gel, AGM si SLI.

#10
Vodafonee

Vodafonee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 551
  • Înscris: 22.06.2013
Da, multumesc frumos. Da, deci am SLA. Multumesc pt timpul acordat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate