Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tur auto 2024

Scule parkside x20v

"Compuneri" folosind Roma...

Recomandare AC
 Coramet sau Caparol?

Probleme cu un vecin de pe scara

Ford Focus 2007, motorul se opres...

Ce tip de detergent preferați pen...
 Companie din USA care livreaza in...

Recomandare saltea latex natural

ETF crestere LYMS vs QDVE vs VVSM.

Sfat achiziție motor pe benz...
 Chist operat

Port blocat dupa portare Orange c...

Șomer cu venituri prin parti...

Consum RAM Mac OS
 

alegere obiective pt "bokeh"

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
h48hda

h48hda

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 216
  • Înscris: 12.04.2011
Salut tuturor,
Sunt relativ incepator in domeniul foto, detin un aparat Olympus e-p1 si vreau sa imi cumpar un al doilea obiectiv, care ar putea fi acesta daca scopul este sa ma ajute sa obtin un "bokeh" (modul cum este blurat fundalul intr-o fotografie) cat mai placut (fie si cu inel adaptor).
In plus as dori ceva informatii in legatura cu distanta focala la un obiectiv. Redau mai jos 2 linkuri pentru 2 obiective pancake cu doua focale diferite, pentru ce este bun fiecare?

http://www.dc-shop.r...cake-es_2528-l/
http://www.dc-shop.r...ancake-black-l/

Edited by h48hda, 12 September 2012 - 11:56.


#2
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,952
  • Înscris: 28.12.2006
In linii mari distanta focala se traduce in camp vizual:
- o focala scurta corespunde unui camp vizual larg, obiectul aflat la o distanta oarecare se vede in imagine mai mic
- o focala mai lunga corespunde unui camp vizual mai ingust, obiectul aflat la o distanta oarecare se vede in imagine mai mare
Legat de bookeh poti cauta imagini obtinute cu obiectivul dorit si analizezi bookehul, daca iti place, daca e suficient de pufos. Dar in general bookehul depinde nu numai de obiectiv ci si de apertura utilizata, de distanta dintre obiectiv, subiect, fundal.