Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...

Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!

Alternativa la manea
 Taxarea vacilor in Danemarca si..

Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?
 recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock
 Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...
 

Romania - cel mai mare parc eolian terestru din Europa

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
66 replies to this topic

#55
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

 shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 02:25, said:

Sau am putea sa redescoperim concepte revolutionare cum ar fi troleibuz, tramvai, metrou, tren electric. Nu-mi sariti in cap cu "Ratb e infect", ma refer la utilizarea lor in viitor. Oricum tendinta in organizarea oraselor este de dezvoltare "transit-oriented". Daca scapam de suburbiile care copiaza in mod cretin visul american putem face mari economii de energie si putem face ca automobilul personal sa fie folosit mai rar si in mod mult mai rational. Intr-un oras dens si bine deservit de transport public 100% electric, si bine organizat, e mai mare complicatia sa folosesti masina personala. Si daca acel oras bine organizat are si o gara care e perfect integrata in sistemul de transport public, care ofera acces la un sistem feroviar performant, putem rezolva un numar imens de probleme, fara sa avem mari nevoi de platina, litiu si toate cele  :thumbup:  Pentru asta trebuie initiativa la scara larga, implicare nationala si mai ales renuntarea la o parte din individualisme.
Ai spus despre cea mai simpla si verificata metoda de transport cunoscuta de umanitate in ulitimii 150 de ani.
Daca maine ar dispare ca prin absurd petrolul acest mod de transport ar lua locul imediat.
Transportul feroviar este cel mai eficient(dpv energetic) sistem de transport terestru.Consuma de 15 ori mai putina energie decat un autoturism si de 5 ori mai putin decat un camion.Este f. logic sa revina unde a fost in trecut.
As zice ca masina ar avea si ea un loc in noul angrenaj de transport al viitorului,dar mult mai modest.
Spre exemplu se pot face masini electrice cu ultracondesatoare(mai ieftine,mai fiabile cu un numar imens de cicluri de incarcare/descarcare decat actualele baterii),dar cu autonomie redusa de cel mult 50 km.Pentru distante mai mari se poate folosi un tren naveta de mare viteza.
O alta metoda ieftina de transport este revigorarea transportului pe fluvii si canale cum in Europa se facea in urma cu sute de ani.Revolutia industriala in Marea Britanie a inceput de fapt cu constructia de canale.

Edited by asterix1, 23 July 2011 - 01:46.


#56
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007
Transportul feroviar de persoane ar trebui sa fie o prioritate. Daca tot vrem un mediu curat, nu vad o solutie mai buna decat transport electric pe scara larga, pus in miscare de atomocentrale si hidrocentrale. Ce naiba poate fi mai "eco" decat asta?

Cat despre transportul naval pe canale navigabile, nu stiu daca in afara de Bucuresti-Dunare ar mai fi necesare alte canale navigabile in tara noastra. Cred ca transportul feroviar de marfa este suficient. Putem repartiza industriile care au nevoie de volume mari de materii prime pe Dunare si pe litoral si in teritoriu industriile de prelucrare si cu o valoare adaugata mai mare pentru produse. Ca o mentiune secundara, hidrocentralele de pe oltul inferior sunt proiectate pentru a permite navigatia prin ecluze in viitor.

Edited by shefu_de_combinat, 23 July 2011 - 02:11.


#57
takillya

takillya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,149
  • Înscris: 03.12.2005
cand n-or sa se mai fie subventionate, nu o sa mai construiasca nici p*lea spatarul. ca ideea doar nu e sa faci ceva pt natura, ci sa iei subventia aia oferita de stat. mai furi putin la materiale si e gata tunul.


eu inteleg ca trebuie sa trecem pe energie regenerabila, dar hai totusi sa nu ne lasam prostiti pe fata.

#58
alalaltu

alalaltu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,837
  • Înscris: 30.10.2006

 shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 02:08, said:

Cat despre transportul naval pe canale navigabile, nu stiu daca in afara de Bucuresti-Dunare ar mai fi necesare alte canale navigabile in tara noastra.

Bega in Timisoara. De la anul va fi o linie de transport public prin oras. Teoretic s-ar putea extinde pana in Serbia..

#59
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 alalaltu, on 23rd July 2011, 12:56, said:

Bega in Timisoara. De la anul va fi o linie de transport public prin oras. Teoretic s-ar putea extinde pana in Serbia..

In mod teoretic, canalul bega poate fi largit si extins pana la Mures si Muresul poate fi regularizat ca oltul si se poate realiza navigatie prin ecluze pana undeva in zona Deva-Simeria, problema este daca o astfel de investitie ar fi necesara dat fiind volumul de marfuri transportate pe acel culoar, care in prezent nu cere asa ceva. Dar poate fi o solutie pentru viitor.

#60
alalaltu

alalaltu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,837
  • Înscris: 30.10.2006
Clar, momentan e SF. Insa chiar si cele cateva vaporetto sunt un inceput.

#61
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 123,378
  • Înscris: 07.02.2003
http://www.euractiv....ei-eoliene.html

Deutsche Welle: Romania este pe cale sa devina un paradis al energiei eoliene

Edited by andreic, 23 July 2011 - 14:05.


#62
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 andreic, on 23rd July 2011, 15:05, said:

http://www.euractiv....ei-eoliene.html

Deutsche Welle: Romania este pe cale sa devina un paradis al energiei eoliene

N-ar vrea nemtii sa cumpere ei toata energia eoliana? Si sa ne lase pe noi cu surse d-astea care nu sunt "in trend" desi sunt mult mai ieftine si, mai ales, nu depind de cum bate vantu?

#63
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

 shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 15:34, said:

N-ar vrea nemtii sa cumpere ei toata energia eoliana? Si sa ne lase pe noi cu surse d-astea care nu sunt "in trend" desi sunt mult mai ieftine si, mai ales, nu depind de cum bate vantu?
Vor cumpara pe naiba.Mai repede vor cumpara energia hidro ca au nevoie pentru industrie.
Energia eoliana este doar pentru ramele de romani fericiti ca au venit aia cu investitiile.
Nemtii nu construiesc eoliene asa aiurea ca in Romania;le-ar sari populatia in cap.
Cele mai multe acolo se construiesc in largul Marii Baltice,ca sa nu afecteze populatia si turismul.
In Romania se vor construi in apropierea litoralului Marii Negre.Adio turism.Tanti Nuti ne auzi?

Edited by asterix1, 23 July 2011 - 16:51.


#64
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 123,378
  • Înscris: 07.02.2003

 shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 15:34, said:

N-ar vrea nemtii sa cumpere ei toata energia eoliana? Si sa ne lase pe noi cu surse d-astea care nu sunt "in trend" desi sunt mult mai ieftine si, mai ales, nu depind de cum bate vantu?
Nu cred ca ar fi eficient pentru ei sa cumpere, pentru noi ar fi oki ca ar intra bani. Noi vindem bine la sarbi si cumparam de la ucraineni (de unde e mai ieftin) prin sistemul natonal de transport energetic, practic facem un schimb de energie, cumparam unde nu avem productie si vindem de unde putem sa producem bine. Si cu Bulgarii am observat pe transelectrica va facem diverse schimburi, cand ei consuma mai mult cumpara de la noi, cand ei au consumul mai mic dau si la noi, se schimba in general cam 20-60MW. Sistemele electrice nationale din alte tari si la noi sunt interconectate si se lucreaza pentru a muta energia acolo unde este nevoie de ea, respectiv pentru a optimiza distributia ei. Sistemele eoliene aduc moentan putina energie, intere 40 si 150MW cand e vant bun cu aproximatie dar este un potential in crestere daca se instaleaza multe "moristi" ar putea sa ajunga sa treaca de 1000MW si cu nuclearul care ne da momentan aprox 1400MW electric e o sursa buna pentru o bune parte din tara, nu trebuie sa ne speriam de productia variabila, sistemul energetic are rolul tocmai de a compensa/echilibra cererea cu productia. Avantajul este ca instalarea lor se face in mare pe bani europeni, la noi e cel mult problema tipic romaneasca, a terenurilor, neghiobii si nemancatii se rascoala si pentru eoliene daca mai stiti de anul trecut sau cand a fost scandalul cu CEZ care baga bani in eoliene la o primarie si unor locuitori ai comunei cu pricina nu le convenea ca nu le iesea spaga domne asta dupa ce se semnasera toate actele si se incepea lucrarea :P

Edited by andreic, 23 July 2011 - 17:18.


#65
duster2010

duster2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,912
  • Înscris: 29.01.2011
Cine da autorizatii la straini e tradator al romanului.
PRETUL ENERGIE CRESTE CU 5% PENTRU FIECARE PARC.
Cine are interes sa se alinieze preturile? Comisarii UE si FMI.
Asta e crima economica-marirea preturilor la curent si gaze-cand poporul e sarac.
SE IAU COMISIOANE GRASE.

"Avantajul este ca instalarea lor se face in mare pe bani europeni."

Minciuna- statul roman subventioneaza- in speta romanul imbecil-i se mareste pretul pentru a face gigantii UE profit.
De aia nu mai suport eu UE si comisarii UE.

Edited by duster2010, 24 July 2011 - 21:23.


#66
galeo

galeo

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 14,412
  • Înscris: 15.04.2006
Cu investitii de circa 194 de miliarde de euro in fermele de vant, puterea instalata a energiei eoliene s-ar putea tripla pana 2020 in statele europene, se arata intr-un studiu realizat de Asociatia Europeana pentru Energie Eoliana (EWEA). Astfel, pana in 2020, productia de energie eoliana va fi echivalenta cu un consum total de energie din toate gospodariile din Franta, Germania, Polonia, Spania si Marea Britanie la un loc, sustine EWEA. Potrivit estimarilor asociatiei europene, in Romania, se va ajunge la o capacitate instalata de 3.000-3.500 MW in 2020 de la 462 MW cat s-au inregistrat in 2010.
Sursa:
http://economie.hotn...i-instalate.htm

#67
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 galeo, on 2nd August 2011, 20:10, said:

Potrivit estimarilor asociatiei europene, in Romania, se va ajunge la o capacitate instalata de 3.000-3.500 MW in 2020 de la 462 MW cat s-au inregistrat in 2010.
Mda, adica din cei 3500MW o sa fie disponibili cam jumate in medie...de banii aia mai bine fac investitorii un AP-1000 si macar stim o treaba, n-asteptam sa bata vantu-n turbinele care umplu toate dealurile din Dobrogea. UE mai bine ar baga alea 194 miliarde in grabirea proiectului ITER si a succesorului sau, DEMO, care in cel mai optimist caz o sa devina functional prin 2040.
In acest timp China accelereaza dezvoltarea nucleara, avand reactoare prototip care vor sta la baza unor reactoare comerciale (vorbim de ceva inspre Gen IV) si o droaie de reactoare clasice in constructie / proiect. O tara care isi cunoaste interesele.

Edited by shefu_de_combinat, 03 August 2011 - 01:38.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate