![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Romania - cel mai mare parc eolian terestru din Europa
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#55
Posted 23 July 2011 - 01:45
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 02:25, said: Sau am putea sa redescoperim concepte revolutionare cum ar fi troleibuz, tramvai, metrou, tren electric. Nu-mi sariti in cap cu "Ratb e infect", ma refer la utilizarea lor in viitor. Oricum tendinta in organizarea oraselor este de dezvoltare "transit-oriented". Daca scapam de suburbiile care copiaza in mod cretin visul american putem face mari economii de energie si putem face ca automobilul personal sa fie folosit mai rar si in mod mult mai rational. Intr-un oras dens si bine deservit de transport public 100% electric, si bine organizat, e mai mare complicatia sa folosesti masina personala. Si daca acel oras bine organizat are si o gara care e perfect integrata in sistemul de transport public, care ofera acces la un sistem feroviar performant, putem rezolva un numar imens de probleme, fara sa avem mari nevoi de platina, litiu si toate cele ![]() Daca maine ar dispare ca prin absurd petrolul acest mod de transport ar lua locul imediat. Transportul feroviar este cel mai eficient(dpv energetic) sistem de transport terestru.Consuma de 15 ori mai putina energie decat un autoturism si de 5 ori mai putin decat un camion.Este f. logic sa revina unde a fost in trecut. As zice ca masina ar avea si ea un loc in noul angrenaj de transport al viitorului,dar mult mai modest. Spre exemplu se pot face masini electrice cu ultracondesatoare(mai ieftine,mai fiabile cu un numar imens de cicluri de incarcare/descarcare decat actualele baterii),dar cu autonomie redusa de cel mult 50 km.Pentru distante mai mari se poate folosi un tren naveta de mare viteza. O alta metoda ieftina de transport este revigorarea transportului pe fluvii si canale cum in Europa se facea in urma cu sute de ani.Revolutia industriala in Marea Britanie a inceput de fapt cu constructia de canale. Edited by asterix1, 23 July 2011 - 01:46. |
#56
Posted 23 July 2011 - 02:08
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Transportul feroviar de persoane ar trebui sa fie o prioritate. Daca tot vrem un mediu curat, nu vad o solutie mai buna decat transport electric pe scara larga, pus in miscare de atomocentrale si hidrocentrale. Ce naiba poate fi mai "eco" decat asta?
Cat despre transportul naval pe canale navigabile, nu stiu daca in afara de Bucuresti-Dunare ar mai fi necesare alte canale navigabile in tara noastra. Cred ca transportul feroviar de marfa este suficient. Putem repartiza industriile care au nevoie de volume mari de materii prime pe Dunare si pe litoral si in teritoriu industriile de prelucrare si cu o valoare adaugata mai mare pentru produse. Ca o mentiune secundara, hidrocentralele de pe oltul inferior sunt proiectate pentru a permite navigatia prin ecluze in viitor. Edited by shefu_de_combinat, 23 July 2011 - 02:11. |
#57
Posted 23 July 2011 - 10:41
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
cand n-or sa se mai fie subventionate, nu o sa mai construiasca nici p*lea spatarul. ca ideea doar nu e sa faci ceva pt natura, ci sa iei subventia aia oferita de stat. mai furi putin la materiale si e gata tunul.
eu inteleg ca trebuie sa trecem pe energie regenerabila, dar hai totusi sa nu ne lasam prostiti pe fata. |
#58
Posted 23 July 2011 - 11:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 02:08, said: Cat despre transportul naval pe canale navigabile, nu stiu daca in afara de Bucuresti-Dunare ar mai fi necesare alte canale navigabile in tara noastra. Bega in Timisoara. De la anul va fi o linie de transport public prin oras. Teoretic s-ar putea extinde pana in Serbia.. |
#59
Posted 23 July 2011 - 12:45
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
alalaltu, on 23rd July 2011, 12:56, said: Bega in Timisoara. De la anul va fi o linie de transport public prin oras. Teoretic s-ar putea extinde pana in Serbia.. In mod teoretic, canalul bega poate fi largit si extins pana la Mures si Muresul poate fi regularizat ca oltul si se poate realiza navigatie prin ecluze pana undeva in zona Deva-Simeria, problema este daca o astfel de investitie ar fi necesara dat fiind volumul de marfuri transportate pe acel culoar, care in prezent nu cere asa ceva. Dar poate fi o solutie pentru viitor. |
#60
Posted 23 July 2011 - 12:48
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Clar, momentan e SF. Insa chiar si cele cateva vaporetto sunt un inceput.
|
#61
Posted 23 July 2011 - 14:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
http://www.euractiv....ei-eoliene.html
Deutsche Welle: Romania este pe cale sa devina un paradis al energiei eoliene Edited by andreic, 23 July 2011 - 14:05. |
#62
Posted 23 July 2011 - 14:34
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
andreic, on 23rd July 2011, 15:05, said: http://www.euractiv....ei-eoliene.html Deutsche Welle: Romania este pe cale sa devina un paradis al energiei eoliene N-ar vrea nemtii sa cumpere ei toata energia eoliana? Si sa ne lase pe noi cu surse d-astea care nu sunt "in trend" desi sunt mult mai ieftine si, mai ales, nu depind de cum bate vantu? |
#63
Posted 23 July 2011 - 16:50
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 15:34, said: N-ar vrea nemtii sa cumpere ei toata energia eoliana? Si sa ne lase pe noi cu surse d-astea care nu sunt "in trend" desi sunt mult mai ieftine si, mai ales, nu depind de cum bate vantu? Energia eoliana este doar pentru ramele de romani fericiti ca au venit aia cu investitiile. Nemtii nu construiesc eoliene asa aiurea ca in Romania;le-ar sari populatia in cap. Cele mai multe acolo se construiesc in largul Marii Baltice,ca sa nu afecteze populatia si turismul. In Romania se vor construi in apropierea litoralului Marii Negre.Adio turism.Tanti Nuti ne auzi? Edited by asterix1, 23 July 2011 - 16:51. |
#64
Posted 23 July 2011 - 16:59
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
shefu_de_combinat, on 23rd July 2011, 15:34, said: N-ar vrea nemtii sa cumpere ei toata energia eoliana? Si sa ne lase pe noi cu surse d-astea care nu sunt "in trend" desi sunt mult mai ieftine si, mai ales, nu depind de cum bate vantu? ![]() Edited by andreic, 23 July 2011 - 17:18. |
|
#65
Posted 24 July 2011 - 21:20
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cine da autorizatii la straini e tradator al romanului.
PRETUL ENERGIE CRESTE CU 5% PENTRU FIECARE PARC. Cine are interes sa se alinieze preturile? Comisarii UE si FMI. Asta e crima economica-marirea preturilor la curent si gaze-cand poporul e sarac. SE IAU COMISIOANE GRASE. "Avantajul este ca instalarea lor se face in mare pe bani europeni." Minciuna- statul roman subventioneaza- in speta romanul imbecil-i se mareste pretul pentru a face gigantii UE profit. De aia nu mai suport eu UE si comisarii UE. Edited by duster2010, 24 July 2011 - 21:23. |
#66
Posted 02 August 2011 - 19:10
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cu investitii de circa 194 de miliarde de euro in fermele de vant, puterea instalata a energiei eoliene s-ar putea tripla pana 2020 in statele europene, se arata intr-un studiu realizat de Asociatia Europeana pentru Energie Eoliana (EWEA). Astfel, pana in 2020, productia de energie eoliana va fi echivalenta cu un consum total de energie din toate gospodariile din Franta, Germania, Polonia, Spania si Marea Britanie la un loc, sustine EWEA. Potrivit estimarilor asociatiei europene, in Romania, se va ajunge la o capacitate instalata de 3.000-3.500 MW in 2020 de la 462 MW cat s-au inregistrat in 2010.
Sursa: http://economie.hotn...i-instalate.htm |
#67
Posted 03 August 2011 - 01:31
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
galeo, on 2nd August 2011, 20:10, said: Potrivit estimarilor asociatiei europene, in Romania, se va ajunge la o capacitate instalata de 3.000-3.500 MW in 2020 de la 462 MW cat s-au inregistrat in 2010. In acest timp China accelereaza dezvoltarea nucleara, avand reactoare prototip care vor sta la baza unor reactoare comerciale (vorbim de ceva inspre Gen IV) si o droaie de reactoare clasice in constructie / proiect. O tara care isi cunoaste interesele. Edited by shefu_de_combinat, 03 August 2011 - 01:38. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users