Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Boagiu: Anvelopele all-season pot fi considerate anvelope de iarna!
Last Updated: Oct 19 2011 12:51, Started by
polizei
, Jan 21 2011 01:48
·
0
#415
Posted 04 February 2011 - 22:22
#417
Posted 26 February 2011 - 13:29
Acuma sunt zilele alea naspa cu zapada in temperatura in jur de 0 grade.
Prima data am pus o frana la un semafor de pe la 50 pe ora si masina a facut pe saniuta vreo 60 de metri. Valori aproximative. Astazi m-a ratat la mustata un Golf care a derapat intr-o curba si dupa mai multe opturi pe sosea a facut si un intoarcere cu spatele in fata pe cele doua benzi a soselei + 2 santuri. De pe la 60 pe ora sa oprit in peste 100 de metri: daca opream ajungea sa se opreasca fix in mine cu cauciucurile de vara sau de iarna dar uzate. Peste 500 de metri in urmatoarea curba accident similar: o Fiesta de firma 'verde' cu cauciucuri de vara a derapat pe contrasens iar un Opel incaltat tot mai necorespunzator i-a ambutisat bine usile de pe dreapta. Cel mai naspa e ca in curbe e mult mai multe zapada+mazga decat pe zonele drepte ale soselei lucru normal de fapt si cunoscut iar masinile derapeaza f. usor pe valurile de zapada. |
#418
Posted 26 February 2011 - 14:18
da, am inteles: gumele tale de vara sint mult mai bune ca alea de la golf (tot de vara sau de iarna dar uzate)
daca tu de la 50/ora te duci sanie 60m (fara sa zici dupa citi metri te opresti) iar ala de la 60 s-a dus 100m. |
#419
Posted 26 February 2011 - 14:32
pe draq , in sinala spre cota eu am urcat usor de tot , fara prea mari probleme , cu vreo 2 esp-uri , iar Opel astral-socramiu cu all season canci.
daca pana acum era fericit ca nu isi mai ia de iarna si face economie de 15 milioane acum cica isi ia de iarna la anul ... diferenta e foarte mare intre unul de iarna si unul all season mai ales cand e panta si zapada cu ceva gheta sub... |
#420
Posted 26 February 2011 - 15:24
Evergreen, on 26th February 2011, 14:18, said: da, am inteles: gumele tale de vara sint mult mai bune ca alea de la golf (tot de vara sau de iarna dar uzate) daca tu de la 50/ora te duci sanie 60m (fara sa zici dupa citi metri te opresti) iar ala de la 60 s-a dus 100m. Nu e chiar asa: eu am franat la o temperatura de cateva grade sub zero in alta zi si in alte conditii. Ma intreb daca nu cumva la Golful ala nu i-a facut figura ESP-ul fiindca tot incerca sa redreseze masina dar tot mai rau iesea manevra. aalinn, on 26th February 2011, 14:32, said: pe draq , in sinala spre cota eu am urcat usor de tot , fara prea mari probleme , cu vreo 2 esp-uri , iar Opel astral-socramiu cu all season canci. daca pana acum era fericit ca nu isi mai ia de iarna si face economie de 15 milioane acum cica isi ia de iarna la anul ... diferenta e foarte mare intre unul de iarna si unul all season mai ales cand e panta si zapada cu ceva gheta sub... Da si ceva detalii: marca cauciucuri, vechime, adancime profil si dimensiuni. Raman si eu cu problema nerezolvata: cauciucuri all season sau de iarna. |
#421
Posted 26 February 2011 - 16:08
Pe zapada intarita, pune frana brusc de la 50/h si vezi cam in cati m se opreste de tot. Eu am masurat vreo 25m, aveo hb. Gume de iarna pe toate rotile.
|
#422
Posted 26 February 2011 - 19:22
cipaul, on 26th February 2011, 15:24, said: Da si ceva detalii: marca cauciucuri, vechime, adancime profil si dimensiuni. Raman si eu cu problema nerezolvata: cauciucuri all season sau de iarna. socru are dunlop 195/r15. bune pe vara, bune la frig , dar daca pe jos e zapada nu mai fac fata |
#423
Posted 28 February 2011 - 10:27
Lucian_M, on 26th February 2011, 16:08, said: Pe zapada intarita, pune frana brusc de la 50/h si vezi cam in cati m se opreste de tot. Eu am masurat vreo 25m, aveo hb. Gume de iarna pe toate rotile. Cu cauciucuri de iarna cam 20...22 metri la temperatura de vreo -10 grade. Aceleasi cauciucuri dar pe la 0 grade si zapada moale:40...50 de metri. In schimb cu cauciucuri de vara distanta creste de 3...4 ori in ambele situatii. E drept ca sunt cam uzate si profilul are doar vreo 5 mm. Explicatia ca un cauciuc de iarna cu o adancime a profilului de 5 mm mai are doar vreo 50% din aderenta pe zapada e destul de simpla: la uzura asta incep sa dispara crestaturile acelea fine care descarca/arunca zapada care se lipeste pe cauciuc. |
#424
Posted 28 February 2011 - 10:50
In gumele de vara NU ai santurile alea in zig-zag care "musca" din zapada. SI nici consistenta nu e MACAR apropiata- gumele de vara se fac precum lemnul cand e frig.
Mai multe nu-s de spus. Eu unul n-oi mai merge cu gume neadecvate iarna cat oi mai trai. E o senzatie deosebita sa mergi relaxat, fara frica de a ramane blocat pe undeva. Sambata am fost intr-o localitate (bine, n-am ajuns acolo) si am pus tigaia pe burta. Considerand ca nu are rost sa inaintez- fortez degeaba motorul- am dat in reverse si am iesit lejer din zapada de cca 20 cm in care intrasem. Cu cele mai bune gume de vara NU aveam sansa sa ies de acolo. Polemica nu-si are rostul, gumele de iarna in sezonul rece sunt fantastice, nu regret nicio secunda ca am un oarecare zgomot in masina. Mai bine ceva zgomot, decat nervi, griji si alte injuraturi. Doar intoarcerile cu frana de mana nu mai ies ca atunci cand aveam gume de vara pe spate . |
|
#425
Posted 10 March 2011 - 22:04
de acord, Lucian. inceputul iernii m-a prin si pe mine descult si am patit-o rau. pana la urma, nu e vorba despre cums a afcem sa pacalim legea. ca sa nu iei amenda, iti pui niste SH uri si ai terminat, dar e vorba de siguranta ta pana la urma. si factorul bani e intr-adevar un stimulent, dar daca te gandesti niste gume premium te tin 3-4 ierni, pe cand niste no-name sau Sh te pot lasa oricand.
|
#426
Posted 10 March 2011 - 22:13
Resapatele- au implinit 4 ierni, sh-urile au facut doua ierni. S-a mers si cu 160/h cu ele. Nu ma laud, poate oi fi fost eu mai baftos... Si am luat ceva gropane cu ele, la noi avem din abundenta asa ceva- azi se peticea cu spor spre Piatra- sunt niste cratere de iti vine sa faci leasing pentru elicopter.
Nu mi-am pus gume pentru a evita amenzi, ci pentru siguranta mea, a sotiei si... a politelor rca si casco. Daca de la anul se dau amenzi pentru neechiparea corespunzatoare a masinilor pe timpul anotimpului rece- mi se pare o masura buna. Chiar si tata, cat era el anti-gume de iarna- si-a pus pe toate rotile la jetta- e extrem de incantat. Ar fi si cazul, acum isi permite omul sa se plimbe linistit (bine, le are de prin decembrie). |
#429
Posted 11 March 2011 - 11:46
Eu mai astept vreo saptamana-doua, sa se stabilizeze vremea, sa se mai topeasca gheata din curte si de pe straduta, apoi plec la vanatoare de cauciucuri de vara (imi trebuiesc pentru o punte, pentru cealalta am). Vedem prognoza si, daca se stabilizeaza, procedam in consecinta. Deocamdata, la noi au fost aseara -9 grade, azi-dimineata cam -6. Acum vad ca e caldut afara, asteptam cu mult interes o evolutie a temperaturilor.
|
|
#430
Posted 11 March 2011 - 16:40
Lucian_M, on 11th March 2011, 11:46, said: Eu mai astept vreo saptamana-doua............................ |
#431
Posted 11 March 2011 - 18:52
mie nu mi-au placut deloc firestone de vara din carrefour
|
#432
Posted 06 April 2011 - 16:07
Totusi politaiul de unde isi da el seama ca anvelopele sunt de iarna, de vara, all seazon? Ce trebuie sa aiba pe ele sa fie ok pentru iarna, din punct de vedere al politaiului si al legii! Nexen Classe premiere are cineva? Am gasit pe net ba ca sunt de vara, ba ca sunt all seazon, pe pagina lor am gasit ca ar fi de vara, dar au si un semn pentru drumuri acoperite de gheata! Deci sunt bune sau nu, eu nu merg foarte mult iarna si nici nu ma urc pe munti inzapeziti, stau la campie, ce naiba!
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users