Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tarot (2024)

Prescriere datorii parinti decedati

La multi ani @Cousteau !

Inlocuire hdd cu ssd la NVR
 Multe fisiere apar ca protejate c...

Serie noua - Profetii biblice cu....

Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"
 Folie anticondens

Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo
 Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...
 

semnalizare stanga si apoi dreapta

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#19
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 bizzu-TM, on 1st May 2010, 13:11, said:

Pe mine unul ma deranjeaza din ce in ce mai mult faptul ca nu mai intalnesc clasicul semnal "2 x faza lunga" pe post de "detector radar"... Asta era mai tare ca orice detector sau statie CB! Ori lumea uita bunele obiceiuri, ori se bazeaza prea mult pe tehnologie, ori incepem sa ne tampim progresiv cu totii... sau toate la un loc...
Nah, bucuria militienilor!  :(

exista !(ce-i drept mai putini fata alti ani) ieri pe 200 km am salutat vreo 7-8 soferi care mi-au atras atentia ca exista 2 radare. Oricum stiam de existenta lor deoarece folosesc masinile cu antene CB si tirurile pe post de orientare asupra radarelor. Imi iau etalon o astfel de masina(care s-au inmultit considerabil) daca ala merge tare - nu e radar , daca merge incet - clar radar . Pana acum nu am dat `fail`         :thumbup:


Legat de semnalizari :Eu folosesc in mare parte semnalizarea stanga dreapta sa multumesc , sau sa atrag atentia ca respectivul sofer m-a incomodat. Asta din cauza ca butonul de avarie e pus cam incomod si il folosesc doar cand consider ca e `safe`.........si mereu atunci cand se reduce brusc viteza  in coloana  si eu is ultimul

Cum zice si sebulbus acest semn se regaseste in Polonia si Cehia(am intalnit si eu in Polonia) In plus am vazut si la unii tiristi prin toata Europa -inclusiv prin RO cand se depasesc: A depaste pe B , B da flash scurt ca A poate sa revina pe banda initiala si A da semnalizare stanga-dreapta.   

Edited by cosmin_miu, 01 May 2010 - 13:31.


#20
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,167
  • Înscris: 14.09.2007
Omu ti-a multumit clar.
Si eu mai folosesc asta in loc de avarii,ca mi-e mai usor decat sa ma intind pana la butonul de avarii,si cei mai multi se prind si dau flash inapoi .

#21
lucicop

lucicop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 18.07.2006
Din cate stiu semnalul e folosit mai mult de TIR-isti, si inseamna multumire. Mi s-a multumit si mie astfel de cateva ori. Dar mi se pare incomod sa faci asa ceva din semnalizator, daca nu ai vreun montaj care sa faca el automat alternarea - mai incomod decat sa te intinzi spre avarii.

#22
raiiar

raiiar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 30.11.2002
Multumire, avarii, se foloseste mai mult pe afara. Am intalnit in Ungaria, Austria.

#23
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Mi s-a mai intamplat ca la revenirea pe banda sa agat maneta de semnalizare cu incheietura sau cu maneca de la sacou. Ca sofer, cand auzi ca ai cuplat semnalizarea, din reflex o pocnesti in partea cealalta, si asta rezulta de obicei intr-o manevra de semnalizare dreapta-stanga, dar complet accidentala. Ia in calcul si varianta asta.

#24
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,167
  • Înscris: 14.09.2007

 lucicop, on 3rd May 2010, 13:17, said:

Din cate stiu semnalul e folosit mai mult de TIR-isti, si inseamna multumire. Mi s-a multumit si mie astfel de cateva ori. Dar mi se pare incomod sa faci asa ceva din semnalizator, daca nu ai vreun montaj care sa faca el automat alternarea - mai incomod decat sa te intinzi spre avarii.
La mine merge mai usor, ca nu trebuie sa o pun de tot,dau spre dreapta putin cat sa semnalizeze odata si dupa la stanga la fel si aia e .

#25
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
In USA TIR-urile iti multumesc  cu de doua-trei ori avarie cand ii lasi sa intre in fata ta.
Semnalele cu farurile pentru radare nu functioneaza, pt ca pe autostrada, au ori bariere inalte de beton intre sensuri (in oras) fie copaci/tufisuri pe spatiul verde.
Pentru alte "multumiri" se foloseste degetul mijociu ridicat in sus in cabina, evident daca nu ai geamuri fumurii in spate :)
PS: La semnalizare, unele masini fac trei semnale daca doar impingi maneta un pic, fara sa faca "click" in pozitie.

Edited by SuperDuper, 03 May 2010 - 22:56.


#26
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,332
  • Înscris: 09.09.2006
Chiar vroiam sa intreb, la masinile pe care le conduc impulsul da automat de 3 ori din semnalizarea de pe partea aia. Obiceiul este o data st + o data dr, sau cum se poate? Parca mai bine avariile...
Off topic: SupDup,  pe ce fus orar esti acolo?

#27
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 cretuion, on 1st May 2010, 10:47, said:

Eram in localitate, mergeam aproape de viteza legala (40km/h,ma plimbam),  vine unul din spate, flash, ma retrag cat mai pe dreapta sa-i fac loc, tipul din spate vrea sa depaseasca dar se retrage pentru ca la vre-o 300 de metri urma o curba larga si foarte vizibila (vizibila pentru mine pentru ca eram in fata) . Eu vedeam foarte bine ca nu vine nici o masina, si ii fac semn sa depaseasca semnalizand drepta. Tipul mai incearca o data si apoi se retrage.Asteapta sa iesim din curba si in sfarsit depaseste. Pe toata durata depasirii nu a folosit in nici un fel semnalizarea.Dupa ce ma depaseste si reintra pe banda de mers, semnalizeaza o data scurt stanga si o data scurt dreapta.

Inseamna "multumesc". Tot multumesc inseamna si avariile puse scurt.
Daca vezi ca cei din fata ta reduc viteza si pun avariile permanent atunci asta inseamna "eveniment": blocaj de trafic, radar, accident, etc.

#28
agu

agu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,211
  • Înscris: 13.08.2006

 coracao, on 1st May 2010, 11:31, said:

mama fratilor...omu nu stia sa conduca? ba stia foarte bine si era si om umblat, cam peste tot pe unde mergi prin europa semnalizarea stanga dreapta inseamna multumesc si nu se folosesc avariile pentru ca pe autostrada daca pui avariile inseamna ca ai o problema...si nu doar in polonia si cehia, peste tot se multumeste asa...

Ai dreptate . Semnal stanga-dreapta scurt inseamana multumesc . Asta cu avariile e neaos romaneasca ...

#29
savimbi

savimbi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 28.01.2007
Cel putin, pe coasta de est ( Montreal......New York.....) 7 ore in urma fata de Bucuresti

Edited by savimbi, 07 May 2010 - 03:15.


#30
do_it

do_it

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 18.05.2007
Salut. Ma bag si eu in seama cu sfaturi. Locuiesc de 11 ani in Dublin si vin in Ro in concediu se cel putin 2 ori pe an traversind toata Europa si mai stau si vreo 2 saptamini in Germania si in Belgia pe la prieteni, deci se pune ca am experienta si prin Europa Continentala la condus...
Lucrez sofer pe van si fac dese curse intre Irl si UK. Din experienta mea: semnalizari practicate in general intre soferi si in special intre profesionisti (de camioane mari si mici, Tir, s.a.m.d.) dupa ce am fost ajutat/asistat de un alt sofer sa depasesc (pe autostrada), la reintrare primrsc un scurt flash ceea ce inseamna ca am loc sa intru / sa ma repliez (adica capatul din spate al camionului a trecut de cabina lui si e "safe" sa intru) iar eu dau scurt semnal stinga/dreapta sau UNA-DOUA avarie (nu 3 nu 4 sau 5 ci doar una-doua) care inseamna "Multumesc". Daca sunt ultima masina care a oprit intr-un STAU (blocaj / ambuteaj) aprind avarie ca sa previn pe cei ce vor urma, de faptul ca exista un pericol eminent si necesita prudenta.
In alta ordine de idei, se semnalizeaza prezenta unui Radar sau a unui pericol pe care cel din sens invers nu il vede si va intra direct in acel pericol(!!!) cu scurte flash-uri. In general daca banda din dreapta (in Irl -UK cea din stinga) este libera trebuie sa te repliezi, din 2 motive: legal trebuie sa ocupi benzile de circulatie in ordinea disponibilitatii si apoi din bun simt si respect fata de ceilanti participanti la trafic. Sunt bineinteles situatii de exceptie dar inafara de aceste situatii e bine sa nu stai ca vaca in mijlocul drumului si sa astepti sa te trezeasca un alt sofer si (pe buna dreptate) sa ti-o bage prin git si prin mama ta... daca stai fara nici un motiv intemeiat pe mijlocul drumului atunci ti-o meriti. In Germania daca nu te repliezi Autobahnpolizei TE AMENDEAZA.
Nu mai imi vin in minte momentan alte semnalizari... bineinteles nu vorbim aici de statii CB sau alte mijloace de semnalizare/atentionare... un sofer particular de masina mica in general nu are statie CB.

#31
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,167
  • Înscris: 14.09.2007
Ce bine ar fi daca s'ar da si aici amenzi ptr dormit pe banda 2 aiurea , si nu ptr 62 in localitate .
Si eu folosesc semnalul st-dr , ca imi este mai usor decat sa intind mana la avarii , asa misc scurt batul si aia e :) , dar mai nou ma folosesc de statia cb .

#32
mad_max_f_z_m

mad_max_f_z_m

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 21.08.2006
Dupa cum majoritatea soferilor stiu, atunci cand cineva de pe un drum cu prioritate iti da flash-uri, inseamna ca te lasa sa te bagi. Eu in astfel de cazuri ma bag cat mai repede, ca sa nu nu fie binevoitorul obligat sa se razgandeasca. Deranjant e ca sunt si unii idioti care desi te vad ca esti oprit, stai cu semnalu pus si dai prioritate, mai dau si ei o rafala de flash-uri, desi intentia lor este tocmai inversa, de a nu te lasa sa te bagi. Pe mine ma deruteaza astfell de soferi care nu ztiu sa foloseasca semmalele. Cine e bou, ei sau eu? Sunt convins ca daca ma bag intr-o astfel de circumstanta si me lobeste vreunu , eu sunt vinovat... Dar el de ce a dat flasH?

#33
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
Se folosesc avariile afara (mai ales pe autostrada) si atunci cand franezi brusc. Daca cel din spate vede stopurile de frana si avariile pentru el e un semnal ca trebuie sa franeze brusc si el.

#34
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,956
  • Înscris: 09.12.2004

 mad_max_f_z_m, on 20th July 2010, 00:23, said:

Dar el de ce a dat flasH?
sa iti atraga atentia ca nu vrea sa te lase, nu poate opri in siguranta sa poti iesi sau orice altceva ca sa stai pe loc; de obicei cind sint generos, ii fac si o miscare din incheietura miinii linga parbriz, sa vada, sa ii dea viteza.

#35
mad_max_f_z_m

mad_max_f_z_m

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 21.08.2006

 Evergreen, on 20th July 2010, 08:18, said:

sa iti atraga atentia ca nu vrea sa te lase, nu poate opri in siguranta sa poti iesi sau orice altceva ca sa stai pe loc; de obicei cind sint generos, ii fac si o miscare din incheietura miinii linga parbriz, sa vada, sa ii dea viteza.
Pai asta incerc si eu sa ma dumiresc care este diferenta intre flash-u de "baga-te' pe care toata lumea il interpreteaza ca atre, si al pe care cativa soferi il folosesc tocmai invers, in loc sa clacsoneze pur si simplu. Toata lumea care circula mai mult in oras stie ca majoritatea dau flasc-uri cand te lasa sa te bagi, dar unii il folosesc aiurea si sunt de multe ori interpretati gresit.  A, inca ceva, tu faci semnu din incheietura ca altcineva sa nu se bage? Vezi ca de multe ori, din cauza sarelui ploii, geamurilor fumurii, etc, semnele facute la voln nu prea se vad dincolo de parbriz.

#36
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,956
  • Înscris: 09.12.2004
daca tu nu intelegi ce am scris, ma mir ca o sa intelegi ce reprezinta flashul primit...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate