Sistemul educational
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#91
Posted 07 August 2010 - 18:52
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
pare-mi-se că primele 8 clase sunt obligatorii, deși nu se aduc copchiii în clase cu arcanu -_- Cata vreme ai lui Fulgerica nu ajung la scoala si nu ii intreaba nimeni de sanatate, nu vad de ce s-ar lua cineva de copilul lui Gi_fubar. Sper ca nu te indoiesti de capacitatea lui Gi_fubar de a inlocui sistemul de invatamant. Chiar as putea paria ca un copil crescut si educat de Gi_fubar il bate de departe pe orice absolvent MIT si Harvard :naughty: Mai mult, ar avea motiv sa dea statul in judecata pe motiv ca invatamantul ii prosteste copilul si sa ceara 1 milion de koko despagubire. Corect, Gi? :rolleyes: Edited by allyn1985, 07 August 2010 - 18:54. |
#92
Posted 08 August 2010 - 04:00
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Deci tu esti de acord sa se mareasca salariile celor care nu isi dau interesul ? Nu doar celor pasionati ? ideea mea ar fi sa fie platiti in functie de cat de bine merge la noi in tara domeniul in care profeseaza |
#93
Posted 09 October 2010 - 00:44
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
arunc si eu o idee pe care n-am stiut prin ce topic s-o pun. s-ar incadra mai degraba intr-o discutie legata de informatia usor/greu accesibila.
eu sa zicem am o intrebare dintr-un domeniu care nu m-a interesat niciodata si incerc sa aflu raspunsul. raspunsul la aceasta intrebari este o curiozitate a mea (nu mi se impune). pe vremuri as fi gasit mai greu raspunsul si ar fi trebuit sa investesc ceva energie/timp in cautare (iar cand, in final, l-as fi gasit, probabil satisfactia ar fi fost mai mare decat in cazul in care as fi dat de el rapid). ca side efect, pana sa dau de raspuns, aflam diverse chestii din acel domeniu care in mod normal nu m-ar interesa. astfel aflu noi informatii, iar procesul de invatare e diferit fata de cazul in care mi s-ar impune sa invat respectivele lucruri (drive-ul e altul). si probabil mai apar niste intrebari din informatiile care le descopar prin acel side effect. astazi, in unele cazuri, cu ajutorul netului, aflu raspunsul in secunda 2 si nu mai exista acest side efect, drive-ul respectiv dispare (pe moment), iar eu raman (aproape) la fel de nepasator legat de acel domeniu ca-nainte (plus ca probabil raspunsul la curiozitatea mea o sa-l uit mult mai repede). |
#94
Posted 04 January 2012 - 13:13
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Pana la varsta de 7-8 ani copilul depinde de cineva si trebuie lasat in mediul in care este obisnuit si cu oamenii de care este atasat - daca il duci la cresa sau la gradinita o sa se trezeasca intr-un mediu nou si o sa inceapa sa urle pt ca la 5 ani nu are memorie buna , orientare , creierul nu e suficient dezvoltat asta e valabil pt orice vietuitoare.
|
#95
Posted 04 January 2012 - 13:42
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
un articol de Vlad Topan de pe mises.ro
Quote Parintii sau statul? Problema principala a domeniului educatiei (cea obligatorie, in special; multe se aplica insa si celorlalte segmente) - asa cum sugereaza si titlul - graviteaza in jurul intrebarii: cine trebuie sa decida, in ultima instanta, daca, ce anume, cat timp, cu cine, sub indrumarea cui etc. ar trebui sa studieze copiii? Raspunsul in vigoare azi este cat se poate de limpede: statul. Daca vreun parinte se simte nedreptatit de ceea ce spun, il invit sa faca modificari in programele analitice ale materiilor pe care copiii le studiaza la scoala, sau chiar sa retraga copilul din sistemul public pentru a-l educa (exclusiv) pe cont propriu. Daca in primul caz nu va face decat sa se izbeasca de veritabilul decident (statul, prin organul de resort - Ministerul Educatiei), putand incerca cel mult sa-l influenteze, in cel de-al doilea s-ar putea foarte bine sa infunde puscaria sau sa-si piarda copii pentru neglijenta parentala. Sistemul ubicuu al meditatiilor nu arata decat ca - in ilegalitate - parintii mai pot de facto repara stricaciunile provocate de sistemul public. (Sau, mai rau, ca sunt nevoiti sa-si treaca odraslele prin furcile caudine ale unor examene impuse prin decret sau necesare pentru a accede in mod legal la nivele superioare de salarizare sau in branse cu privilegii de monopol, gen avocati, notari, ofiteri ai starii civile etc.). in spatele indignarii oamenilor de bine (pe care doar o banuiesc) care mi-ar putea aspru raspunde ca uit de copiii si de oamenii saraci, fara posibilitati si fara sanse, cred ca se ascunde o incredere de neinteles (cel putin pentru mine) in bunele intentii si deplina competenta ale autoritatilor publice. As putea numi acest lucru viziunea "statului angelic si infailibil". Sau statolatrie. Aceiasi oameni care, atunci cand actioneaza in mod privat, sunt considerati nu suficient de responsabili si competenti pentru a rezolva problemele educarii odraslelor lor (si, eventual, ale altora), devin in mod magic - prin simpla trecere in slujba statului - ingerasi atotstiutori si atotputernici. Si ceea ce ma indigneaza (pe mine, de data asta) cel mai tare este ca diferenta specifica intre cele doua situatii nu pare sa fie alta decat posibilitatea de a utiliza forta (fara consecinte pentru cel ce o utilizeaza). Carevasazica, degeaba esti parinte (ca poate esti denaturat); degeaba esti antreprenor privat in domeniul educatiei (ca poate esti hraparet sau nu te gandesti decat la cei bogati care-si permit educatie mai scumpa); degeaba esti firma privata de certificare a calitatii educatiei (ca poate esti partiala, coruptibila, "mituibila"); degeaba esti profesor privat (ca poate predai prostii, neinteresat decat de onorariu); dar daca esti ministru al Educatiei, inspector sau ocupi alte pozitii din acestea "publice" (adica de stat) onorabile, "toate le poti cate le voiesti" - tu si bunul Dumnezeu. Un lucru care mi se pare straniu este acela ca ori de cate ori intreb pe cineva cum a aparut invatamantul public, vad un exercitiu de istorie apriori prin care cel chestionat, manat de bune intentii, isi inchipuie care ar fi motivele pentru care el ar apela la asa o solutie, expunand apoi argumente gen egalitatea de sanse, alfabetizarea etc. O incursiune istorica veritabila insa ar dezvraji rapid acest mit: educatia publica a fost la origini cam peste tot (Prusia, Franta, SUA, Anglia sau chiar Romania) un program de creare de "cetateni" buni. Adica fideli statului, platitori de taxe, pasibili de martiriu pentru conducatori in fortele armate, docili etc. Ma gandesc de multe ori ca o lele cumsecade de aiurea de prin Romania, pe care invatamantul public vrea cica s-o scuteasca de sarcina (pentru care nu e inzestrata, vezi Doamne!) de a-si educa odraslele, i-ar scoate afara cu matura din casa pe un Dewey sau un Horace Mann in primele momente in care le-ar audia progresistele idei cu iz protestant despre cum trebuie educati copiii la gramada. Ce-i de facut? Cred ca singurii despre care se poate prezuma in mod rezonabil ca sunt autentic interesati de binele copiilor sunt parintii. Asadar, lor trebuie sa le fie integral si deplin restituita suveranitatea (daca vreti) in materie de educatie. Nu parlamentului, nu ministerului, nu diverselor comitete si comitii sau diversilor inspectori. Iar aceasta este totuna cu libertatea intreprinderii in sfera educationala (scoli private, antreprenori, profesori si certificatori privati, in concurenta). Pentru cei saraci - scoli ale unor fundatii caritabile sau umanitare (private), ale unor manastiri sau biserici. Presimt in ceafa incordarea pragmaticilor gradualisti care se intreaba ce se poate face "aici si acum" pentru a imbunatati calitatea educatiei. Ca doar n-o sa desfiintam Ministerul Educatiei maine! Parafrazandu-l pe William Lloyd Garrison, oponentul sagace al sclaviei in America secolului al XIX-lea, nu zic ca se va desfiinta maine - dar ca ar trebui sa dispara chiar azi, sustin. Pana una alta - pastrand scopul strategic al privatizarii autentice a educatiei in minte mereu -, exista si pasi mai marunti ce pot fi facuti. De pilda, libertatea de a educa tinerii la domiciliu (homeschooling, zic anglo-saxonii), evident cu scutire aferenta de taxe (nu mai utilizez sistemul public, nu mai dau particica aceea de impozit). Cel mai important element al oricarei strategii de reforma a invatamantului ramane insa instaurarea unei alternative autentice in afara sistemului public. Ca degeaba dau liber la scoli private, dar le oblig sa se certifice la un organ public. Mai subtil, dar tot invatamant public e. |
#96
Posted 05 January 2012 - 22:41
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Se abereaza la greu aici, din mai multe parti.
Mersul la scoala contribuie in primul rand la socializare. Daca tii copilul numai acasa, nu-l vad prea bine. Apoi, invatatul n-are cum sa prosteasca. Mai degraba prostesti ne-invatand nimic, deoarece neuronii trebuie pusi la treaba. P-aici se insira doar frustrari de fosti elevi. Care inca n-au ajuns la varsta si maturitatea necesara pentru a se eleibera de ele. Educatia e foarte importanta. Scoala e foarte importanta. Scopul scolii e ,cum am zis, in primul rand -de a te integra intr-un colectiv(cum vei face si la locul de munca) -de a respecta niste reguli, in caz contrar suportand consecinte(cum e peste tot in viata) -de a-ti da o cultura generala dar de a-ti dezvolta si gandirea. Svopul scolii nu e acela de a te face matematician sau fizician sau biolog sau mai stiu eu ce. Si nici doar de a memora si reproduce niste cunostinte. Iar vina dezastrului din invatamant e impartita, nu e doar a profesorilor. O buna parte revine si elevilor, care nu mai sunt interesati decat de cluburi, facebook, etc. Daca nici parintilor nu le pasa , ce pot face profesorii? Nu se intelege ceva esential: ca profesorul nu e in postura de a-i deschide capul elevului si a-i turna cunostinte sau deprinderi. Profesorul e doar un indrumator, fara studiu si efort individual elevul nu face nimic. Edited by ionescuemil76, 05 January 2012 - 22:46. |
#97
Posted 07 January 2012 - 18:23
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu-mi doresc invatamant privatizat . Nu-mi doresc sa-mi cresc copiii intr-o lume in care ei sunt singurii alfaetizati. Educatia celorlati ne afecteaza si pe noi. Intr-o lume de canibali nu te ajuta cu nimic ca tu esti lacto-vegetarian Vreau sistem public si vreau sistem eficient. Cum spuneam si in alt topic, bodyguarzii, sistemul de alarma si gardurle inalte ma costa mai mult decatun impozit pe educatie.
|
#98
Posted 07 January 2012 - 21:07
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
iulian_k nu poți avea un sistem public eficient. Alege ori eficient ori public. Tot ce produce statul, inclusiv educația, piața poate produce mai bine.
Edited by socratex, 07 January 2012 - 21:15. |
#99
Posted 08 January 2012 - 00:49
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
iulian_k nu poți avea un sistem public eficient. Alege ori eficient ori public. Tot ce produce statul, inclusiv educația, piața poate produce mai bine. |
#100
Posted 29 March 2012 - 18:29
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Imi cer scuze pentru utilizarea pripita a unor termeni. Ce doream sa spun e ca ma intereseaza foarte mult ca si celalalt sa fie educat - cu atat mai mult cu cat nu are banii sa o faca singur Si mi se pare o prioritate pt oricine, indiferent de puterea econonomic asimilarea culturala a celor ce ar putea constitui un pericol. Indiferent ca vinzi publicitate sau pledoarii in instanta, spatii locative sau credite ai nevoie de parteneri care sa-si repecte conventiile cu tine. Ai nevoie de siguranta! Cineva ar fi trebuit sa-i educe pe vandalii din UK de anul trecut sau pe magrebienii din Paris de acum cativa ani. E clar ca ei nu aveau banii sa o faca. Consecintele lipsei lor de educatie le suporti in primul rand tu, nu ei! Foarte bune comentariile. Sunt total de acord cu tine. Nici mie nu-mi convine ca, copilul meu sa fie intr-o generatie in care 1 din 10 sa aibe educatie si restul nu. Poate mierli foarte usor intr-o societate in care 9 din 10 sunt niste needucati, drogati, derbedei, traficanti. Ce societate este aia de care trebuie sa te feresti si sa-ti alegi cu grija drumul catre serviciu ca sa nu care cumva sa fii interceptat pe drum. Trebuie sa construim o societate pentru toti, daca vom construi doar pentru noi vom avea mult mai mult de pierdut decat ne imaginam. Reflectati |
|
#101
Posted 03 April 2012 - 11:09
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Se abereaza la greu aici, din mai multe parti. Mersul la scoala contribuie in primul rand la socializare. Daca tii copilul numai acasa, nu-l vad prea bine. Apoi, invatatul n-are cum sa prosteasca. Mai degraba prostesti ne-invatand nimic, deoarece neuronii trebuie pusi la treaba. P-aici se insira doar frustrari de fosti elevi. Care inca n-au ajuns la varsta si maturitatea necesara pentru a se eleibera de ele. Educatia e foarte importanta. Scoala e foarte importanta. Scopul scolii e ,cum am zis, in primul rand -de a te integra intr-un colectiv(cum vei face si la locul de munca) -de a respecta niste reguli, in caz contrar suportand consecinte(cum e peste tot in viata) -de a-ti da o cultura generala dar de a-ti dezvolta si gandirea. Svopul scolii nu e acela de a te face matematician sau fizician sau biolog sau mai stiu eu ce. Si nici doar de a memora si reproduce niste cunostinte. Iar vina dezastrului din invatamant e impartita, nu e doar a profesorilor. O buna parte revine si elevilor, care nu mai sunt interesati decat de cluburi, facebook, etc. Daca nici parintilor nu le pasa , ce pot face profesorii? Nu se intelege ceva esential: ca profesorul nu e in postura de a-i deschide capul elevului si a-i turna cunostinte sau deprinderi. Profesorul e doar un indrumator, fara studiu si efort individual elevul nu face nimic. asta e gandirea colectiva care slujeste sistemul cladit pe frica si violenta - razboaie , legi , educatie ( ultimele doua au rolul de a inocula frica de pedeapsa). I se da un to do list cu indicatiile asa e bine si asa trebuie . Asteia i se spune civilizatie - educatia este masura preventiva prin care societatea isi conditioneaza indivizii sa nu devina violenti , este o societate plina de probleme principala cauza este stresul permanent al zilei de maine si a procurarii hranei de aici vin toate problemele , stresul parintilor se rasfrange asupra copiilor - mediul sarac animalizeaza de exemplu capii mafiei care au pornit din strada si prin violenta si-au croit drumul - instinctul de supravietuire a preluat comanda ; Ion Tiriac are creierul modelat de saracie , povestea omului care "a pornit de jos" omul asta face bani pt ca creierul lui ii comanda mereu "mai pune deoparte maine s-ar putea sa se termine". Cu cat esti mai stresat cu atat esti mai violent - baietii de cartier care il ataca pe tocilarul care le trece prin fata au crescut in familii sarace . Deja se grupeaza in haite in care se dau lupte pt leadership in stilul cainilor . Un creier stresat de foame aloca mai putin gandirii si rezerva un loc generos procurarii celor necesare supravieturii . Un om crescut in lipsuri e mai violent . Si aici intervine educatia sau dresajul adica atunci cand incep sa-ti ghioraie matele de foame sa stai cuminte - un citat din Gandhi Quote You assist an evil system most effectively by obeying its orders and decrees. An evil system never deserves such allegiance. Allegiance to it means partaking of the evil. A good person will resist an evil system with his or her whole soul. Profesorul e un om care primeste un salariu si care "educa" tinerii nu-l intereseaza pe el sa indrume pe nimeni el urmeaza o programa scolara pe care trebuie sa o bage pe gat elevilor utilizand amenintari , umilinte daca elevul nu "invata" lectia este facut de rusine ; la urma lui trebuie sa-i iasa un procent de "promovati" si isi incaseaza salariul ; Nu e vorba de a ne face destepti ci pur si simplu e vorba de a invata sa asculti si sa nu te impotrivesti . Adulti vs copii ; Scoala nu dezvolta gandirea e o simpla crescatorie sau scoala de dresaj , in care copiii merg ca sa invete sa asculte ordine ; Uitati-va la Clockwork orange Informatiile din carti dezvolta gandirea iar accesul la aceste informatii nu este o obligatie fiecare poate selectiona ce informatii doreste si atunci cand are nevoie de ele. In momentul in care creierul scapa de stresul zilei de maine sau de stresul cauzat de agresiunea cauzata de parinti stresati de saracie sau de agresiunea profesorilor atunci se "da liber" la creativitate simti o nevoie compulsiva de crea ceva intra in functiune lobii frontali care jongleaza cu informatiile stocate in restul creierului si le combina creativ . Edited by gi_fubar, 03 April 2012 - 11:10. |
#102
Posted 10 April 2012 - 13:52
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
De asta ce spune-ti? O zi la scoala din Japonia:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AMmvMP9G_IE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In Romania scoala trebuie sa fie o adoua casa, un indrumator in viata. Dar realitatea e cum e. Romania avanseaza incet , tot mai incet la capitolul scoala. Foarte putine scoli sunt adevarate unde se invata cu adevarat. Edited by Billy, 18 April 2012 - 12:32. |
#103
Posted 11 April 2012 - 08:07
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
#104
Posted 11 April 2012 - 10:17
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
În Japonia există copii care refuză să mai iasă din casă/din camera lor ca formă de protest împotriva sistemului de învățământ.
|
#105
Posted 14 April 2012 - 13:16
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cu uniforma sunt de acord. Eu stiu ca elevii saluta pe profesor , ridicinduse toti in picioare.
Pina aici e ok. Probabil ca materiile sunt.... greoaie. Si modul de notare la fel. Edited by Kortana, 14 April 2012 - 13:17. |
|
#106
Posted 17 April 2012 - 14:57
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Eu stiu ca elevii saluta pe profesor , ridicinduse toti in picioare. Pina aici e ok. copilasi sa nu va ridicati in picioare cand intra profesorul in clasa ; e un semn de umilinta si obedienta , nu sunteti obligati sa respectati pe nimeni , nici pe parinti, nici profesori ; ei sunt oameni egali voua |
#107
Posted 17 April 2012 - 17:14
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8vWBMnx92nc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#108
Posted 14 July 2012 - 13:13
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Problema invatamantului in Ro nu este "de stat sau privat" ci oamenii care fac parte din sistem. Intr-atat s-a degradat sistemul incat este foarte improbabil ca aceeasi oameni (adaugati copii, rudele si cunostintele lor) sa faca vreo deosebire intre forma de activitate sau proprietate. Aveti atatea exemple de profesori, decani, rectori, fie la stat , fie la privat care fac ce vor, exclusiv in interes propriu. De altfel invatamantul superior exista NUMAI pentru satisfacerea lor, fraierii contribuie. Si-au construit cu grije edificiul, promavand intentionat an de an non-valori si indobitocind elevii, astfel ca acum sunt milioane si milioane de trumentati, incapabili sa faca nimic impotriva sistemului. Au facut in asa fel incat a avea o diploma universitara sa fie un lucru obligatoriu si de neconceput fara, doar ca sa aibe ei obiectul muncii. Nici o lege, oricat de buna nu poate schimba nimic, se va gasi imediat o "solutie" care sa satisfaca pe deplin interesele celor care au painea si cutitul in invatamant. Quote Singurul lucru ar fi schimbarea intregului sistem de legi si eliminarea celor care au dus la indobitocirea natiunii, dar asta inseamna sute de mii de persoane, desigur "de ne-inlocuit". Chiar ca de ne-inlocuit, vedeti rezultatele de la titularizare... Dar bani vor. Quote As vrea sa apuc si eu ziua in care universitatile sau colegiile romanesti vor afisa rezultate de genul: "in ultimii 4 ani, 95 % din absolventii nostrii au obtinut slujbe in domeniu in decurs de 6 luni de la absolvire" asa cum vad curent in alte parti. Apropo se văd care sunt rezultatele la ultimele sesiuni ale bacalaureatului. Ei bine aceste rezultate se datorează și faptului că pe funcții de profesori au ajuns tot felul de diplomarzi din aceștia care și-au făcut studiile luând examenele prin plata taxelor de școlarizare, iar acum guvernanți nu știu pe cine să mai arunce vina pentru aceste eșecuri absolut lamentabile cu privire la sistemul românesc de învățământ. Astea însă sunt doar câteva dintre consecințele promovării non-valorilor prin sistemul de educație. S-a dovedit cu asta încă o dată că în România sunt cu mult mai mulți infractori în libertate decât în spatele gratiilor pușcăriilor, și că Parlamentul și Guvernul de multe ori iau decizii și legi care sunt împotriva intereselor adevărate ale unui popor, în cauză cel român. Instituțiile acestea fundamentale au dovedit încă o dată cât de mult lucrează împotriva adevăratelor interese atât ale națiunii române și statului român, precum și ale cetățenilor luați în parte, în favoarea unor clici și grupuri de interese și de putere, aici în special unii dintre universitari. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users