NEOPROTESTANȚII ?
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#73
Posted 22 June 2010 - 19:14
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
husand, on 22nd June 2010, 15:42, said: Nu. Pavel si alti crestini ca el au tinut cu evrei sambata cu greci prima zi a saptamanii. Fara probleme dupa acest cuvant 9:20 Cu Iudeii, m-am făcut ca un Iudeu, ca să cîștig pe Iudei; cu ceice sînt supt Lege, m-am făcut ca și cînd aș fi fost supt Lege (măcar că nu sînt supt Lege), ca să cîștig pe ceice sînt supt Lege; 9:21 cu ceice sînt fără Lege, m-am făcut ca și cum aș fi fost fără lege (măcar că nu sînt fără o lege a lui Dumnezeu, ci sînt supt legea lui Hristos), ca să cîștig pe cei fără lege Galateni 3:24 Astfel, Legea ne-a fost un îndrumător (Grecește: pedagog.) spre Hristos, ca să fim socotiți neprihăniți prin credință. Cu toate textele pe masa si tot ti se pare numai adventist sabatul ? Omule sant probleme de religie la tine. De două ori ți-am arătat că în localitatea Filippi unde nu era prezență evreiască, ci doar neamuri, apostolul Pavel a ținut Sabatul. Ba chiar a fost acuzat de către unii dintre neamuri că ține obiceiuri iudaice. A fost judecat, închis și bătut, persecutat și pentru Sabat! Dacă eu am cel puțin „o problemă de religie”... nu cred că ai capacitatea de a mă evalua devreme ce nu vrei să iei în seamă ceea ce scriu. Până și un vechi profesor de la seminarul baptist într-o apologetică împotriva adventiștilor și Sabatului recunoaște că „apostolii au ținut Sabatul”. S-ar părea că și profesorul acesta are aceeași problemă de religie ca și mine în acest punct incontestabil unui om cu oarecare cultură. Dumneata crezi că dacă Pavel se făcea cu iudei - iudeu și cu grecii - grec, când era printre neamuri renunța la Sabat. Eu am tot adus argument text biblic cum că nu a renunțat la Sabat când era printre filipeni. Dacă vrei cu orice preț să impui textului biblic concepția ta, nu mă privește. Dar să nu te numești evanghelic! Nu știu ce vrei să spui prin afirmația:Cu toate textele pe masa si tot ti se pare numai adventist sabatul ? Sunt și penticostali de ziua a șaptea și baptiști de ziua a șaptea, mesianici și alți creștini neadventiști care respectă ziua a șaptea în locul zilei întâi cum fac ceilalți. Privitor la „textele de pe masă” bine ar fi să ții cont și de contextul lor. Insiști cu o paralelă între legalism și ascultarea de poruncile lui Dumnezeu. Ai citit definiția teologică a legalismului? Știi că pot „pune pe masă” sute de texte care arată că trebuie să ascultăm de Dumnezeu? Te rog a doua oară, încearcă să înțelegi singur că adventiștii nu sunt legaliști. Răspunde la acele întrebări lansate de mine tocmai ca să te ajute să înțelegi rolul biblic al Legii. Pentru că sunt sigur că nu ai încredere în mine, pentru că sunt de alte convingeri, caută pe cineva de la tine care poate să îți explice faptul că adventiștii nu sunt legaliști. Dacă ai vreun absolvent de teologie, sigur poate fi învățat lucrul acesta pentru că a avut profesori amabili. Curaj. |
#74
Posted 23 June 2010 - 12:34
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
leoluke, on 22nd June 2010, 16:04, said: ....n-ai argumente la faptul ca ....era deja luni....si la mentiunea ca ap. Pavel trebuia sa plece a 2 a zi....in plus iata ce mai citim.... 45. Și își vindeau bunurile și averile și le împărțeau tuturor, după cum avea nevoie fiecare. 46. Și în fiecare zi, stăruiau într-un cuget în templu și, frângând pâinea în casă, luau împreună hrana întru bucurie și întru curăția inimii. ....asadar dupa tine.....cu grecii....mai fura...mai mintea....mai un idol....mai vreo friptana de purcelas....dar cand era cu evreii crestinati in preajma....baiat fin.... ![]() Da draga. a intrat in templu si-a facut curatrirea dupa lege a respectat sabatul iudaic.Ca sa castige pentru Hristos. Cu greci era grec . Tine sabatul in alta zi. Punct. |
#75
Posted 23 June 2010 - 12:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
husand, on 23rd June 2010, 13:34, said: Da draga. a intrat in templu si-a facut curatrirea dupa lege a respectat sabatul iudaic.Ca sa castige pentru Hristos. Cu greci era grec . Tine sabatul in alta zi. Punct. Uite ce facea cu grecii: 13 În ziua Sabatului am ieșit afară pe poarta cetății, lîngă un rîu, unde credeam că se află un loc de rugăciune. Am șezut jos, și am vorbit femeilor, cari erau adunate laolaltă. (Act 16:13 CNS) Mai frate, pentru aceste obiceiuri iudaice, apostolul Pavel a fost persecutat de greci, cum vii tu acum cu o altă Evanghelie? Alte texte cu obiceiul apostolic: Din Perga și-au urmat drumul înainte, și au ajuns la Antiohia din Pisidia. În ziua Sabatului, au intrat în sinagogă și au șezut jos. (Act 13:14 CNS) Pavel, după obiceiul său, a intrat în sinagogă. Trei zile de Sabat a vorbit cu ei din Scripturi, (Act 17:2 CNS) |
#76
Posted 23 June 2010 - 12:54
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
CatunStelian, on 22nd June 2010, 20:14, said: sigur poate fi învă?at lucrul acesta pentru că a avut profesori amabili. Curaj. N-au avut profesori pe Hristos. Treaba lor , nici voi referitor la sabat nu aveti Duhul Sfant ca profesor. Ce zic religiile despre voi nu ma intereseaza. Poti tine sabatul sambata dar nu poti condamna pe cei ce tin in alta zi. Pavel tine sabatul intre neamuri si in alta zi decat sambata fiindca legea noua nu este legata de forma veche ci este sloboda de ea? Iacov 1:25 Dar cine își va adînci privirile în legea desăvîrșită, care este legea slobozeniei, și va stărui în ea, nu ca un ascultător uituc, ci ca un împlinitor cu fapta, va fi fericit în lucrarea lui. care tine de fapt nu de forma. Iacov 2:8 Dacă împliniți legea împărătească, potrivit Scripturii: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți, bine faceți. Evrei 7:12 Pentrucă, odată schimbată preoția, trebuia numaidecît să aibă loc și o schimbare a legii. vedeti bine modificarea: daca omori pe cineva si recunosti greseala nu platesti cu viata. Daca furi si te pocaiesti scapi Daca lovesti si recunosti nu esti lovit ci iertat. Iar sabatul si ziua lui fiind odihna este permanent ca stare si ca pazire se face fara deosebire ca zi. Totusi daca cineva tine o zi de exemplu sambata ca sa fie sigur nu greseste dar nu poate judeca pe cineva care are o alta zi in aniversare ca fiind pacatos. Problema nu este de a tine zile ci de a judeca sau nu. Daca asi trai intre adventisti conform scripturi ca sa nu fiu o pricina de poticnire imediat asi tine sambata ca ei. Fiindca nu ziua din mintea mea ci odihna este sabat. Fiti binecuvantati. Edited by husand, 23 June 2010 - 12:58. |
#77
Posted 23 June 2010 - 13:38
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Deci toată sfințenia Sabatului s-ar reduce la aproximativ 8 ore de somn pe zi.
|
#78
Posted 23 June 2010 - 13:57
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
leoluke, on 22nd June 2010, 16:04, said: ....n-ai argumente la faptul ca ....era deja luni....si la mentiunea ca ap. Pavel trebuia sa plece a 2 a zi....in plus iata ce mai citim.... |
#79
Posted 23 June 2010 - 14:19
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
zexelica, on 23rd June 2010, 14:57, said: Stimabile, daca era luni, era a doua zi a saptamanii...... Dumnezeu nu minte. Cotoroanta mincinoasa, idolul tau, da, minte! .....si iarasi te-ai faultat de unul singur....este sau nu....conform bibliei... ...dupa apusul soarelui....ziua urmatoare ?.....asadar....ideea ta....cum ca doar duminica erau adunati....ca vezi doamne....devenise ,,sfanta,,....nu are suport biblic....iar aici discutam niste versete biblice....ce treaba ai din nou cu egw ?....deci cine minte ?.... ![]() husand, on 23rd June 2010, 13:54, said: Evrei 7:12 Pentrucă, odată schimbată preoția, trebuia numaidecît să aibă loc și o schimbare a legii. vedeti bine modificarea: daca omori pe cineva si recunosti greseala nu platesti cu viata. Daca furi si te pocaiesti scapi Daca lovesti si recunosti nu esti lovit ci iertat. Iar sabatul si ziua lui fiind odihna este permanent ca stare si ca pazire se face fara deosebire ca zi. Totusi daca cineva tine o zi de exemplu sambata ca sa fie sigur nu greseste dar nu poate judeca pe cineva care are o alta zi in aniversare ca fiind pacatos. Problema nu este de a tine zile ci de a judeca sau nu. ....daca te opreste un politist ca ai depasit viteza....dar il rogi sa te ierte....si el chiar te iarta...tu ce faci....dupa ce pleci....din nou viteza max ?.....sau a 2 a oara o sa-i spui....stii de fapt ca......legea s-a abrogat.... ![]() ....ma intreb...pe baza rationamentului tau....de ce nu se abroga odata legea....sa circulam in oras cu viteza maxima.... ![]() |
#80
Posted 23 June 2010 - 15:36
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
leoluke, on 23rd June 2010, 15:19, said: .....si iarasi te-ai faultat de unul singur....este sau nu....conform bibliei... ...dupa apusul soarelui....ziua urmatoare ? In fraza a doua se mentioneaza ca adunarea s-a prelungit. Nu mai baga din top, ca nu esti la voi la biserica, unde lumea crede tot ce spui tu, astfel incat sa nu contrazica nimic din ce spune cotoroanta. Edited by zexelica, 23 June 2010 - 15:41. |
#81
Posted 23 June 2010 - 15:48
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
husand, on 23rd June 2010, 13:54, said: 1. nici voi referitor la sabat nu aveti Duhul Sfant ca profesor. 2. Ce zic religiile despre voi nu ma intereseaza. 3. Poti tine sabatul sambata dar nu poti condamna pe cei ce tin in alta zi. 4. Pavel tine sabatul intre neamuri si in alta zi decat sambata fiindca legea noua nu este legata de forma veche ci este sloboda de ea? 5. Iacov 1:25 Dar cine își va adînci privirile în legea desăvîrșită, care este legea slobozeniei, și va stărui în ea, nu ca un ascultător uituc, ci ca un împlinitor cu fapta, va fi fericit în lucrarea lui. 6. care tine de fapt nu de forma. 7. Iacov 2:8 Dacă împliniți legea împărătească, potrivit Scripturii: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți, bine faceți. 8. Evrei 7:12 Pentrucă, odată schimbată preoția, trebuia numaidecît să aibă loc și o schimbare a legii. vedeti bine modificarea: daca omori pe cineva si recunosti greseala nu platesti cu viata. Daca furi si te pocaiesti scapi Daca lovesti si recunosti nu esti lovit ci iertat. Iar sabatul si ziua lui fiind odihna este permanent ca stare si ca pazire se face fara deosebire ca zi. Totusi daca cineva tine o zi de exemplu sambata ca sa fie sigur nu greseste dar nu poate judeca pe cineva care are o alta zi in aniversare ca fiind pacatos. Problema nu este de a tine zile ci de a judeca sau nu. Daca asi trai intre adventisti conform scripturi ca sa nu fiu o pricina de poticnire imediat asi tine sambata ca ei. Fiindca nu ziua din mintea mea ci odihna este sabat. Fiti binecuvantati. 1. Ce te face să crezi asta, dacă nu ții cont de ce stă scris? 2. Cred că ești certat cu cultura generală. 3. Biblic vorbind Sabat=Sâmbătă. Eu nu condamn pe nimeni, doar Cel care are autoritatea o face. 4. Îmi e teamă că ceea ce spui dumneata este doar wishfull thinking. Și mă rog, de exemplu, ce zi a mai considerat Pavel ca fiind Sabat? Și mă rog, dacă ai dreptate de ce Pavel afirmă că nu desființează Legea, ba chiar o întărește? Mmm? 5. Textul acesta spune câtă fericire vine prin abrogarea Legii. 6. Cine a zis că doar forma contează? 7. Iacov avea în vedere în pot special relația cu oamenii. Legea slobozeniei este Torah pentru că el citează din Torah. Este Legea veche și cea nouă pentru că Legea e sfântă. 8. S-au schimbat perceptele morale, s-a dat liber la infracțiuni? S-au Christos Mielul jertfit o dată pentru totdeauna a făcut inutilă preoția levitică și toate acele reguli de la Templu? husand, on 23rd June 2010, 13:54, said: 9. vedeti bine modificarea: daca omori pe cineva si recunosti greseala nu platesti cu viata. Daca furi si te pocaiesti scapi Daca lovesti si recunosti nu esti lovit ci iertat. 10. Iar sabatul si ziua lui fiind odihna este permanent ca stare si ca pazire se face fara deosebire ca zi. 11. Totusi daca cineva tine o zi de exemplu sambata ca sa fie sigur nu greseste dar nu poate judeca pe cineva care are o alta zi in aniversare ca fiind pacatos. 12. Problema nu este de a tine zile ci de a judeca sau nu. 13. Daca asi trai intre adventisti conform scripturi ca sa nu fiu o pricina de poticnire imediat asi tine sambata ca ei. Fiindca nu ziua din mintea mea ci odihna este sabat. 14. Fiti binecuvantati. 9. Hei, aceste lucruri erau posibile și atunci: David nu a plătit cu viața pentru că s-a culcat cu Bat-Șeba și l-a asasinat pe Urie. 10. Dihotomizezi Sabatul de ziua Sabatului fără nicio bază biblică. Asta e burtologie. Aici mai desființezi porunca „șase zile să lucrezi” și încurajezi păcatul leneviei. 11. Așa scrie în Evanghelia după husand. Dumnezeu e de acord, te-ai întrebat? Ce scrie la Carte? 12. Ai auzit Doamne? Ia aminte de la husand! El e mai deștept ca Tine. Tu nu ai sfințit ziua a șaptea. Nicio nanosecundă. 13. Ești un scump. Nici tu nu ai de lucru? Se vede. 14. Dar nu așa cum înțelegi tu că Dumnezeu a binecuvântat ziua a șaptea. ![]() |
#82
Posted 23 June 2010 - 17:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
CatunStelian, on 23rd June 2010, 16:48, said: 1. Ce te face să crezi asta, dacă nu ?ii cont de ce stă scris? 2. Cred că e?ti certat cu cultura generală. 11. A?a scrie în Evanghelia după husand. Dumnezeu e de acord, te-ai întrebat? Ce scrie la Carte? 12. Ai auzit Doamne? Ia aminte de la husand! El e mai de?tept ca Tine. Tu nu ai sfin?it ziua a ?aptea. Nicio nanosecundă. 13. Eram aproape sigur ca pana la urma-ti dai arama pe fata si nu lasi sa lucreze in tine Duhul Sfant 4:7 El hotărăște din nou o zi: Astăzi, - zicînd, în David, după atîta vreme, cum s-a spus mai sus: Astăzi, dacă auziți glasul Lui, nu vă împietriți inimile! 4:8 Căci, dacă le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu după aceea de o altă zi. 4:9 Rămîne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu. Ai inteles raspunsul ? Astazi=ziua de odihna=sabat=Meritul Lui Nu accepti si nu dai slava lui Dumnezeu ? Din punctul meu de vedere subiect inchis. Edited by husand, 23 June 2010 - 17:04. |
|
#83
Posted 23 June 2010 - 21:15
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Privitor la Evrei 4 îți urez lectură plăcută:
The redemptive meaning of the Sabbath which we have found in the Gospels is reflected in the book of Hebrews. The author draws upon existing eschatological understandings of the Sabbath rest to relate God’s rest of the seventh day of creation (Heb 4:4) to all the rest and peace God intends to confer on His people. By linking together two passages, namely Genesis 2:2 and Psalm 95:7, 11, the author explains why the divine rest promised at creation was not exhausted when the Israelites under Joshua found a resting place in Canaan, since God offered again His rest “long afterwards” through David (Heb 4:7; cf. Ps 95:7). Consequently, God’s promised Sabbath rest still awaited a fuller realization which has dawned with the coming of Christ (Heb 4:9). It is by believing in Jesus Christ that God’s people can at last experience (“enter”— 4:3, 10,11) the “good news” of God’s rest promised on the “seventh day” of creation (4:4). Literal or Figurative Sabbathkeeping? What inference can be legitimately drawn from this passage regarding the actual observance and understanding of the Sabbath among the recipients of Hebrews? The position of the majority of commentators is that this passage provides no indication that these Christian “Hebrews” actually observed the Sabbath or that the author intended to give a Christian interpretation to such an observance. What are the reasons advanced for such a position? There are basically three. First, it is argued that since the author discusses not the actual observance of the Sabbath but the permanence and the fulfillment of its rest through the Christ-event, no inference can be drawn regarding its literal observance. Second, it is pointed out that since “the Sabbath rest that remains for the people of God” (4:9) is a future realization, the exhortation to enter God’s rest (4:10, 11) has no implication for the present observance of the day. Third, it is assumed that since the author in a number of places indicates that with the coming of Christ, certain old covenant institutions were made “obsolete” (8:13; 7:11-9:28), the Sabbath was presumably viewed as belonging to the past also. The Nature of the Sabbath Rest. What is the nature of the “Sabbath rest” that is still outstanding for God’s people (4:9)? Is the writer thinking of a literal or spiritual type of Sabbathkeeping? Verse 10 describes the basic characteristic of Christian Sabbathkeeping, namely, cessation from work: “For whoever enters God’s rest also ceases from his labors as God did from his” (4:10). Historically, the majority of commentators have interpreted the cessation from work of Hebrews 4:10 in a figurative sense, namely as “abstention from servile work,” meaning sinful activities.68 Thus, Christian Sabbathkeeping means not the interruption of daily work on the seventh day, but the abstention from sinful acts at all times. In support of this view, appeal is made to Hebrews’ reference to “dead works” (6:1; 9:14). Such a concept, however, cannot be read back into Hebrews 10, where a comparison is made between the divine and the human cessation from “works.” It would be absurd to think that God ceased from “sinful deeds.” The point of the analogy is simply that as God ceased on the seventh day from His creation work, so believers are to cease on the same day from their labors. This is a simple statement of the nature of Sabbathkeeping which essentially involves cessation from works. Literal Sabbathkeeping. Further support for a literal understanding of Sabbathkeeping is provided by the historical usage of the term “sabbatismos— sabbath rest” found in Hebrews 4:9. This term occurs only once in the New Testament, but is used several times as a technical term for Sabbathkeeping in post-canonical literature by Plutarch, Justin, Epiphanius, the Apostolic Constitutions and the Martyrdom of Peter and Paul. A. T. Lincoln acknowledges that in each of the above instances “the term denotes the observance or celebration of the Sabbath. This usage corresponds to the Septuagint usage of the cognate verb sabbatizo (cf. Ex 16:23; Lev 23:32; 26:34f.; 2 Chron 36:21), which also has reference to Sabbath observance. Thus the writer to the Hebrews is saying that since the time of Joshua an observance of Sabbath rest has been outstanding.”70 We would conclude then that both the reference to cessation from work found in v. 10 and the term “sabbatismos—Sabbathkeeping” used in v. 9 make it abundantly clear that the writer is thinking of a literal Sabbath observance. The Meaning of Sabbathkeeping. Is the author of Hebrews merely encouraging his readers to interrupt their secular activities on the Sabbath? Considering the concern of the writer to counteract the tendency of his readers to adopt Jewish liturgical customs as a means to gain access to God, he could hardly have emphasized solely the physical “cessation” aspect of Sabbathkeeping. This aspect yields only a negative idea of rest, one which would only serve to encourage existing Judaizing tendencies. Obviously then, the author attributes a deeper meaning to the resting on the Sabbath. This deeper meaning can be seen in the antithesis the author makes between those who failed to enter into God’s rest because of “unbelief— apeitheias” (4:6, 11)—that is, faithlessness which results in disobedience— and those who enter it by “faith—pistei” (4:2, 3), that is, faithfulness that results in obedience. The act of resting on the Sabbath for the author of Hebrews is not merely a routine ritual (cf. “sacrifice”—Matt 12:7), but rather a faith-response to God. Such a response entails not the hardening of one’s heart (4:7) but the making of oneself available to “hear his voice” (4:7). It means experiencing God’s salvation rest not by works but by faith, not by doing but by being saved through faith (4:2, 3, 11). On the Sabbath, as John Calvin aptly expresses it, believers are “to cease from their work to allow God to work in them.”71 The Sabbath rest that remains for the people of God (4:9) is not a mere day of idleness for the author of Hebrews, but rather an opportunity renewed every week to enter God’s rest, that is, to free oneself from the cares of work in order to experience freely by faith God’s creation and redemption rest. The Sabbath experience of the blessings of salvation is not exhausted in the present, since the author exhorts his readers to “strive to enter that rest” (4:11). This dimension of the future Sabbath rest shows that Sabbathkeeping in Hebrews expresses the tension between the “already” and the “not yet,” between the present experience of salvation and its eschatological consummation in the heavenly Canaan. This expanded interpretation of Sabbathkeeping in the light of the Christ event was apparently designed to wean Christians away from a too materialistic understanding of its observance. To achieve this objective, the author on the one hand reassures his readers of the permanence of the blessings contemplated by the Sabbath rest and on the other hand explains that the nature of these blessings consists in experiencing both a present-salvationrest and the future restoration-rest which God offers to those “who have believed” (4:3). http://www.scribd.co...uele-Bacchiochi Duhul Sfânt nu lucrează împotriva Cuvântului, iar Dumnezeu nu îi cunoaște pe cei care calcă Cuvântul în picioare chiar dacă îi dau slava. |
#84
Posted 23 June 2010 - 21:42
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Multumesc . Nu citesc suficient de bine in engleza. Nu am oameni inainte si lectura lor. Lecturez cu placere biblia . Si biblia-mi spuine ca sarbatoare inclusiv de sabat este o umbra:
2:16 Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mîncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat, 2:17 cari sînt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos. Si o umbra este lipsita de substantialitate. Dar substanta umbrei este mai incolo in viitor : Cum se arata ca sabatul (umbra) este o zi ce urmeaza dupa alte zile de lucru , tot asa substanta umbrei (adevaratul sabat) urmeaza dupa o lucrare mai ampla descrisa aici: Filipeni 1:6 Sînt încredințat că Acela care a început în voi această bună lucrare, o va isprăvi pînă în ziua lui Isus Hristos. Si cum ? Apocalipsa 14:13 Și am auzit un glas din cer, care zicea: Scrie: Ferice de acum încolo de morții, cari mor în Domnul! - Da, zice Duhul; ei se vor odihni de ostenelile lor, căci faptele lor îi urmează! |
#85
Posted 24 June 2010 - 08:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
zexelica, on 23rd June 2010, 16:36, said: Da, asa este. Insa, in text spune clar ca in prima zi a saptamanii s-au adunat laolalta CA SA franga painea. In fraza a doua se mentioneaza ca adunarea s-a prelungit. Nu mai baga din top, ca nu esti la voi la biserica, unde lumea crede tot ce spui tu, astfel incat sa nu contrazica nimic din ce spune cotoroanta. ....de ce eviti mereu....motivul adunarii lor....plecarea ap. Pavel....nicidecum ,,sfintirea,, zilei soarelui.... ![]() ...eu inteleg ca-ti place sa ai fantezii....insa.....motivul e clar....daca ar fi scris ca s-au adunat pt. ca sarbatoreau o alta zi....nu aveam ce sa mai zic.....dar nu scrie nicaieri in NT ....ca duminica a devenit ,,sfanta,, in locul sambetei..... ....iar painea scrie ca o frangeau laolalta..in fiecare zi...... ![]() husand, on 23rd June 2010, 22:42, said: 2:16 Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mîncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat, 2:17 cari sînt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos. Si o umbra este lipsita de substantialitate. Dar substanta umbrei este mai incolo in viitor : Cum se arata ca sabatul (umbra) este o zi ce urmeaza dupa alte zile de lucru , tot asa substanta umbrei (adevaratul sabat) urmeaza dupa o lucrare mai ampla descrisa aici: Filipeni 1:6 Sînt încredințat că Acela care a început în voi această bună lucrare, o va isprăvi pînă în ziua lui Isus Hristos. Si cum ? Apocalipsa 14:13 Și am auzit un glas din cer, care zicea: Scrie: Ferice de acum încolo de morții, cari mor în Domnul! - Da, zice Duhul; ei se vor odihni de ostenelile lor, căci faptele lor îi urmează! ....versetele din Apocalipsa spun cu totul altceva....jerfele au fost o ,,umbra,, pana la Jertfa lui Hristos...cand au incetat....sabatul ramane o ,,umbra,, pana la Odihna Canaanului Ceresc....sau ai ajuns cumva acolo ?..... ![]() Edited by leoluke, 24 June 2010 - 08:57. |
#86
Posted 24 June 2010 - 10:00
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
leoluke, on 24th June 2010, 09:56, said: ....de ce eviti mereu....motivul adunarii lor....plecarea ap. ....versetele din Apocalipsa spun cu totul altceva....jerfele au fost o ,,umbra,, pana la Jertfa lui Hristos...cand au incetat....sabatul ramane o ,,umbra,, pana la Odihna Canaanului Ceresc....sau ai ajuns cumva acolo ?..... ![]() Onorabile daca n-ai ajuns acolo, ai o problema si nu sti ca esti mantuit?(in voia sorti) De ce nu sti ? Fiindca lucrezi legea nu credinta. Evrei 12:22 Ci v-ați apropiat de muntele Sionului, de cetatea Dumnezeului celui viu, Ierusalimul ceresc, de zecile de mii, de adunarea în sărbătoare a îngerilor, Efeseni 2:6 El ne-a înviat împreună, și ne-a pus să ședem împreună în locurile cerești, în Hristos Isus, Marturia ta este rezultatul lucrari tale nu lucrari lui Dumnezeu in tine. Efeseni 3:20 Iar a Celui ce, prin puterea care lucrează în noi, poate să facă nespus mai mult decît cerem sau gîndim noi, Edited by husand, 24 June 2010 - 10:01. |
#87
Posted 24 June 2010 - 14:43
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
husand, on 23rd June 2010, 22:42, said: Multumesc . Nu citesc suficient de bine in engleza. Nu am oameni inainte si lectura lor. Lecturez cu placere biblia . Si biblia-mi spuine ca sarbatoare inclusiv de sabat este o umbra: 2:16 Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mîncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat, 2:17 cari sînt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos. Si o umbra este lipsita de substantialitate. Dar substanta umbrei este mai incolo in viitor : Cum se arata ca sabatul (umbra) este o zi ce urmeaza dupa alte zile de lucru , tot asa substanta umbrei (adevaratul sabat) urmeaza dupa o lucrare mai ampla descrisa aici: Filipeni 1:6 Sînt încredințat că Acela care a început în voi această bună lucrare, o va isprăvi pînă în ziua lui Isus Hristos. Si cum ? Apocalipsa 14:13 Și am auzit un glas din cer, care zicea: Scrie: Ferice de acum încolo de morții, cari mor în Domnul! - Da, zice Duhul; ei se vor odihni de ostenelile lor, căci faptele lor îi urmează! Husand, Dumnezeu nu a dat înțelepciunea unui singur om. Dacă citesc altă carte decât Biblia nu înseamnă că acea carte are autoritatea Bibliei. Dar când citesc Biblia ca pe oricare altă carte atunci apar problemele. Comentariul la Evrei 4 arată doar câteva probleme teologice pe care ridică interpretarea ta care nu face distincție între Sabat și odihna Canaanului ceresc. Apostolii nu au înțeles cum înțelegi dumneata Biblia. Ei ținea ziua a șaptea, ca zi de odihnă, de închinare și cu sfințenie. Odihna lui Iosua o avem ca pregustare în ziua a șaptea. Ziua a șaptea a fost dată de Dumnezeu înainte de căderea în păcat, pe când odihna fost dată din cauza căderii. Nu insist pentru că materialul de mai sus e mult mai bun. Coloseni 2 nu face altceva decât să întărească convingerea în continuitatea dintre iudaism și creștinism privind sărbătorile. Acei învățători falși erau interpreți ai Torei care introduceau regulile lor. Aceste reguli „Nu gusta, nu mânca” sunt atacate de Pavel, nu Legea. Nici nu fac parte aceste învățături gnostice din Lege. Faptul că se precizează că sunt „umbra lucrurilor viitoare” înseamnă că nu sunt desființate. Au o împlinire escatologică despre care vorbește Apocalipsa. De exemplu Paștele are împlinire la nunta Mielului când Christos va mânca pentru prima data de la Cruce din vin fără fermenți și pâine fără fermenți. husand, on 24th June 2010, 11:00, said: De ce nu sti ? Fiindca lucrezi legea nu credinta. Credința când apare, atunco cere Legea pentru ca să nu fie moartă (citește Iacov). |
|
#88
Posted 24 June 2010 - 14:55
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
husand, on 24th June 2010, 11:00, said: Onorabile daca n-ai ajuns acolo, ai o problema si nu sti ca esti mantuit?(in voia sorti) De ce nu sti ? Fiindca lucrezi legea nu credinta. Evrei 12:22 Ci v-ați apropiat de muntele Sionului, de cetatea Dumnezeului celui viu, Ierusalimul ceresc, de zecile de mii, de adunarea în sărbătoare a îngerilor, Efeseni 2:6 El ne-a înviat împreună, și ne-a pus să ședem împreună în locurile cerești, în Hristos Isus, Marturia ta este rezultatul lucrari tale nu lucrari lui Dumnezeu in tine. Efeseni 3:20 Iar a Celui ce, prin puterea care lucrează în noi, poate să facă nespus mai mult decît cerem sau gîndim noi, .....Nu eu o spun....ci scriptura....si inca chiar f. clar.......pana la Odihna Canaanului Ceresc ramane dar odihna sambetei......pe care tu o confunzi cu Odihna Mantuirii....ceea ce este o oferta...ca raspuns la apelul Sau....veniti la Mine toti cei truditi si impovarati..... .....cat despre credinta adevarata....ea aduce dupa sine respectarea din inima a poruncilor Sale.....a ,,lucra,, doar Legea......inseamna sa te bazezi pe ,,castigarea,, mantuirii doar prin fapte....asadar....la baza este credinta.....care va duce implicit la ascultare de voia lui D-zeu.....si oare care e Voia Sa ?.... ![]() |
#89
Posted 24 June 2010 - 21:48
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
leoluke, on 24th June 2010, 09:56, said: ....de ce eviti mereu....motivul adunarii lor....plecarea ap. Pavel....nicidecum ,,sfintirea,, zilei soarelui.... ![]() ...eu inteleg ca-ti place sa ai fantezii....insa.....motivul e clar....daca ar fi scris ca s-au adunat pt. ca sarbatoreau o alta zi....nu aveam ce sa mai zic.....dar nu scrie nicaieri in NT ....ca duminica a devenit ,,sfanta,, in locul sambetei..... ....iar painea scrie ca o frangeau laolalta..in fiecare zi...... ![]() Insa, in text spune clar ca in prima zi a saptamanii s-au adunat laolalta CA SA franga painea. Faptele Apostolilor 20 7În ziua dintîi a săptămînii, eram adunați laolaltă ca să frîngem pînea. Pavel, care trebuia să plece a doua zi, vorbea ucenicilor, și și -a lungit vorbirea pînă la miezul nopții. Ai raspunsul acolo. Ca vorbirea s-a prelungit, este alta fraza, explicata fiind d eplecarea lui Pavel. Insa despre plecarea lui Pavel in discutie este PRELUNGIREA adunarii. |
#90
Posted 25 June 2010 - 00:25
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Quote Credin?a când apare, atunco cere Legea pentru ca să nu fie moartă Scri literatura religioasa ? Unde este Cuvantul Evangheliei ? E3:24 Astfel, Legea ne-a fost un îndrumător (Grecește: pedagog.) spre Hristos, ca să fim socotiți neprihăniți prin credință. 3:25 După ce a venit credința, nu mai sîntem supt îndrumătorul acesta. căci Legea n-a făcut nimic desăvîrșit - și pe de alta, se pune în loc o nădejde mai bună, prin care ne apropiem de Dumnezeu. Romani 5:5 Însă nădejdea aceasta nu înșală, pentrucă dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre prin Duhul Sfînt, care ne-a fost dat. Galateni 5:5 Căci noi, prin Duhul, așteptăm prin credință nădejdea neprihănirii. Unde este sabatul legi aici ? Toate saiturile religilor sant pline de divagatii literaro-religioase tributare minti firesti nu duhovnicesti. Edited by husand, 25 June 2010 - 00:39. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users