Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce poze faceti?

Sticker ciudat pe cutia aerului c...

lentile de contact vs ochelari d...

Eroare zoom la Lumix FZ82
 kia optima vs vw passat

Scoala de soferi pe cutie automat...

ANCOM: Localizarea apelantului la...

Marirea numarului de echipe calif...
 Prosumatorii peste 10.2 kW obliga...

Cazier judiciar politia de sector?

Curatare bord auto

Google Pixel 9 & 9 Pro
 Cine livreaza in RO pachete trimi...

[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...

Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!
 

Scoaterea apei din rezervor

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#19
burvi2001

burvi2001

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,055
  • Înscris: 09.04.2002
soferu'
johnny are dreptate, dar tu greseai cind vorbeai de concentratia de apa si atit.
Era vorba de concentratia de apa in benzina.

Ca sa-ti raspund, iti reamintesc de o problema cu 2 butoaie de 100 l, unul cu apa, unul cu vin.
Luai 1 l din primul si il turnai in al doilea, amestecai bine, dupa care luai 1 l din amestecul rezultat si il turnai peste primul.
Se punea intrebarea : Ce este mai mult ?
Apa in vin in primul, sau vin in apa in al doilea ?

Oricita apa ai pune, cantitatea de concentrat ramine aceeasi, de ce nu intelegi ?

#20
Arpi

Arpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 23.06.2003
Ce noroc pe mine ca umblu cu rezervorul la limita (inferioara bineintzeles, doar suntem in ro) mai tot timpul! :)

Am asa o concentratzie mare de apa de fapt ... procent de apa sau ... ?????  :D

bah... Burvi   :)

Putem umple rezervorul la full si apa se ridica la suprafatza!  :)

bah... Burvi   :)

sau putem face focul sub rezervor pana se elimina apa care se ridica la suprafatza!  :D

Si serios acum:
Golirea si lasarea rezervorului pana se evapora tot ce este inauntru cred ca este cea mai sanatoasa procedura pentru masina! Si dupa aceea umplerea rezervorului la refuz eventual cu aditivi pentru curatzare!

Dar totusi ce facem cu condesul!  :)

#21
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001

Quote

Originally posted by driverx
@Tarzy

Trebuie o anumita proportie de alcool?  

:cya:


Da
100 ml alciool la 10l benzina

este vorba de alcool tehnic (90o), nu prea vad unde sa mai aiba H2O

#22
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Burvi...Da. cantitatea de concentrat ramane aceasi, concentratia difera....degeaba o tot intorci acuma

:cya:

#23
burvi2001

burvi2001

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,055
  • Înscris: 09.04.2002
Nu o intorc, asa am spus de la inceput, tu ai inteles gresit si mi-ai imputat mie greseala.
Dovada greselii tale sta in exemplul cu concentratul pe care l-ai dat.

Daca nu vezi unde e apa la alcoolul ala in stare lichida, ce sa mai vorbim.
Apa este peste tot unde exista O si H.
Iar alcoolul are destule din astea.

#24
Arpi

Arpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 23.06.2003
Istoric pentru Burvi:

driverx: astfel concentratia de apa va fi foarte scazuta cand rezervoru e plin...

burvi2001: Concentratia de apa este aceeasi, indiferent cita benzina este in rezervor.
Poate ai vrut sa te referi la procentul de apa in benzina, ceea ce este altceva.

johnny bravo : Din cate stiu eu concentratia se masoara in % => concentratia difera in functie de cata benzina este. CANTITATEA de apa ramane aceeasi.


burvi2001: Oricita apa ai pune, cantitatea  de concentrat ramine aceeasi, de ce nu intelegi ?


@Burvi Ce frumos o dai la intors! Noroc ca ramane scris!Spune frumos ca ai intzeles gresit sau ca ai fost obosit cand ai postat si gata!!!

#25
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,428
  • Înscris: 23.10.2003
Baga-m-as si eu in seama, citesc cu mare interes ce se scrie p-acilea, asa ca vin cu o intrebare de ramineti muti: cum face o masina care are apa in benzina?
Din ce vad pe forum, pare sa fie o problema generala, si nu stiu de ce nu m-a lovit si pe mine, sau daca m-a lovit sa stiu ce m-a lovit...:)
Am un Tico de 5 ani, cu 57000km si niciodata nu am scos filtre, decantoare (o avea asa ceva?) ca sa scap de apa. Mentionez ca pun zeama de Petrom, de la aceleasi doua puncte, Cotroceni si Favorit, doar cind mai ies prin tara mai pun din alte parti, dar de preferinta tot Petrom (cu asta merge cel mai bine la mine, am pus odata Vpower de la Shell si am crezut ca mi-am luat tractor in loc de  Tico, ma refer la zgomotul motorului...)
Deci, ca sa va scot din starea perplexa, repet intrebarea: cum face o masina cu apa in benzina?

;P

#26
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@Zetics

Sincer nu stiu. Poate si eu am o idee, dar sa imi afecteze motoru, never. Sigur si tu ai ceva apa, rezervoarele de benzina au de obicei un loc mai coborat pentru retragerea apei.

:cya:

#27
Arpi

Arpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 23.06.2003

Quote

Originally posted by Zetics
cum face o masina cu apa in benzina?
;P


De exemplu iarna se face o cocoloasa de gheatza pe carburator de zici ca e iceberg. La mine am patzit ca a ramas blocata acceleratzia si se accelera fara voia pilotului. Nu trebuia numa sa franez!!!

#28
burvi2001

burvi2001

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,055
  • Înscris: 09.04.2002
Hei, oameni buni.
Ce incercati sa ma provocati ?
Eu am sustinut de la inceput ca ramine aceeasi si apa in rezervor si concentratul de care vorbea soferu' .
Unde am dat-o la intors ?

#29
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
destul de simplu, bulangii de la benzinarie sau chiar depozit mai "boteaza" cate un pic benzina (mai ales aia de la shell sau alte francize). tu ai noroc ca faci plinul de la PETROM si doar anumite statii cu vad mare, si poate ca din aceasta cauza nu prea au tupeu sa opereze. (una e cand pacalest 5-10 insi si alta daca ai cateva sute).

#30
Arpi

Arpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 23.06.2003
"Concentratia de apa este aceeasi"  nu este acelasi lucru cu "cantitatea de concentrat ramine aceeasi"

Prin cuvantul "cantitatea" schimbi tot sensul afirmatziei!

#31
burvi2001

burvi2001

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,055
  • Înscris: 09.04.2002
La mine se opreste brusc, din mers sau la relanti la stopuri, iar cind vreau sa pornesc n-o mai ia decit dupa 10-15 minute.
Alte simptome n-are.
Si asta de cind am bagat de la Shell benzina fara plumb.

M-am informat la Ministerul de Petrochimie si mi-au spus ca n-are apa in ea, doar ca este mai oxigenata decit altele (pentru o ardere mai puternica, spun ei) si in conditiile din rezervor face un condens, de aici ideea ca ar fi apa.

Zeltics,
Petrom e o sursa de incredere, eu la ei puneam mereu. S-a intimplat sa ramin fara benzina linga un Shell, si de aici toata tevatura.

#32
burvi2001

burvi2001

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,055
  • Înscris: 09.04.2002
Arpi,
Asta e greseala pe care o recunosc.
Cind am spus "concentratia de apa" ma refeream doar la apa in sensul unui intreg, dar m-am exprimat gresit, n-am gresit in mod flagrant cum a facut soferu ", care pe deasupra imi imputa mie toate nereusitele lui.

#33
Arpi

Arpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 23.06.2003

Quote

Originally posted by burvi2001
dar m-am exprimat gresit


:OK:

#34
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Filtrele, dupa cum se stie, au rolul de a flitra mizeriutele din benzina si apa din benzina. Daca nu se schimba la timp aceste filtre, apa ajunge spre furtunele de alimentare.

Cand apa ajunge la motor se intampla:
- motorul merge neregulat si tinde sa se opreasca
- motorul nu porneste
- iarna se fac doape de gheata pe furtune si motorul nu va porni nici chip

La masinile pe carburatie, filtrele sunt situate in fata, la motor, si la cele pe injectie in spate la rezervor.
La 99 % din cele pe injectie acest filtru se schimba la 20 000 de km si la cele pe carburatie la maxim 10 000 de km. Incercati chiar sa le schimbati din timp, la mai putini km pentru ca se stie ca benzina este cum este. (trebuie luat in calcul si de calitatatea si producatorul filtrului respectiv)
Benzina este cum este ca la livrare in benzinarii, dupa cum stim, se scot cativa zeci de litrii de benzina si se pune apa ca sa iasa la inventar. Daca nu s-ar intampla asa poate nu ar fi asa de discutat subiectul asta.

Astfel, chiar daca avem apa in rezervor, daca avem filtrele in stare buna, ar trebui sa stam linistiti. Ar trebui dar nu se intampla asa...

Masinile pe injectie stau cel mai bine la capitolul apa in rezervor pentru ca acel filtru fiind situat la rezervor nu lasa trecerea ei spre conducte si spre motor.
Dar la cele pe carburatie apa poate face doape de gheata iarna pe conductele care strabat masina, pana in motor si atunci filtrul este degeaba.

Pentru cel mai bun rezultat, se va pune aditiv SPECIAL DE AREDRE A APEI DIN BENZINA, sau alcool tehnic atunci cand avem cat mai putina benzina in rezervor. Se va pune atunci cand motorul este cald, si dupa ce il punem mai mergem cu masina ca sa se faca un circuit complet rezervor-motor.

Eu in armata am fost sofer pe Aro 243 diesel. Ii turnam dupa ochi alcool tehnic in rezervor atunci cand era motorul cald si nu am avut probleme toata iarna cu el. Eram nevoit sa pun pentru ca era motorina de kkt de-a armatei.

Acum, sa nu speriem lumea cu apa din rezervor. Benzina si motorina ramane inca acceptabila si folosibila dar nu strica ca pe timp de iarna sa turnam un aditiv din-ala la 2-3 plinuri.

#35
alfaromeo

alfaromeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 340
  • Înscris: 01.09.2003
Deja ati devenit maniaci. Problema se punea cum se scoate apa din rezervor. Voi incepeti sa va contraziceti pe concentratii si alcoale si alte alea. Zau ca nu inteleg... Mi se pare foarte simplu si cat se poate de logic:
Ai un rezervor, un vas, o galeata, un recipient,etc. Are in el benzina si ceva apa. Vrei s-o borasca afara. El singur n-o face. Atunci fiindca ai 2 maini (ma rog nu toti sunt asa norocosi) te pui tu si executi operatiunea. Scoaterea apei din recipient. Recipientul trebuie sa aiba o iesire, respectiv o gaura ca sa scoti apa (nu sa o evapori sau sa o amesteci cu seminte si sa pacalesti benzina in felul asta). Daca nu are vreo gaura ii faci una si gata.
Avand in vedere ca este vorba de un rezervor (care are cel putin 3 gauri stiu eu) avem cateva variante, unele nu prea dragutze.
Ori scoti rezervorul afara si golesti continutul pe la bushon, ori scoti apa prin gaurile care au ramas, respectiv turul si returul.
Aici mi se pare logica explicatie care am dat-o la primul post al meu in acest thread.
Acum, daca ai vreo 4-5 litri de benzina eu zic sa-ti bagi picioru-n ei si sa-i arunci cu toata apa pe care o contin. Daca ai mai multa benzina o decantezi.
Nu stiu eu chimie mai deloc dar am auzit de la altii care cica se pricep ca apa are densitatea mai mare decat benzina si se lasa la fund. Ok, o lasi 2-3 zile nemiscata pana se lasa apa la fund si dupa aia tragi cu furtunelu cat poti din benzina cea limpede.
Cu condensul... pai... cauti un canal mai calduros si parchezi coaja cu rezervorul pe canal. N-o misti vreo 2-3 zile ca sa fii sigur ca s-a evaporat tot. Cam asta ar fi.
Mai sunt variante sa bagi benzina cu cifra octanica cat mai mare, de avion, kerosen de ala (nu multa) care in amestec cu apa o sa iasa un fel de benzina de 98 sau pe-acolo.
Mai intreba cineva simptomele carutei daca are apa in benzina. Cuvantul daca nu-i prea potrivit pentru ca nu cred ca exista vreun benzinar care sa se poata abtine sa nu toarne niste apa in pompa. Daca nu poate macar scuipa in ea, asa... de ciuda sau lasa capacul deschis in timp ce ploua. Ok. Simptomele ar fi multe. Amestecul nu-i la fel, e mai umed gazul ca sa zic asa deci arderea este implicit mai nasoala. Se va umezi probabil o bujie, doua.
Apoi daca e friguroaica mare afara apa din benzina se va transforma in cubulete de gheata nelasand prea liber circuitul benzinei rezervor-motor. De aici or sa apara si o gramada de rateuri. Plus ca daca ai apa in benzina iarna ai sanse sa porneasca motorul mai incolo, cand da coltu la iarba daca nu faci ceva.
Cam asta ar fi. Jdiu!!...ce_am mai scris ca dilau'.
Acum sper sa nu incepeti iarasi cu picatura chinezeasca, concentratii, procente, matrice si mai stiu eu ce alte tembelii.

#36
root

root

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 832
  • Înscris: 06.05.2002

Quote

Originally posted by Zvastrici
La masinile pe carburatie, filtrele sunt situate in fata, la motor, si la cele pe injectie in spate la rezervor.


Partial adevarat. Ce e scris mai sus e valabil doar pentru motoarele cu aprindere prin scanteie.
La diesel filtrul de motorina e dispus in compartimentul motor in 99% din cazuri.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate