Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
despre distante de frinare
Last Updated: Jan 22 2013 12:31, Started by
creion
, Sep 01 2006 17:57
·
0
#1
Posted 01 September 2006 - 17:57
model: Dacia 1310 -1995 <stare tehnica buna>; distanta de frinare la 50 km/h va fi sub 15 metrii? asta in conditii optime- asfalt ,conditii atmosferice...- parerea mea este ca la masinile fara ABS cam aceasta este distanta. cineva spunea ca la la 80km/h a frinat in 18 m- voi ce credeti?
|
#2
Posted 01 September 2006 - 18:01
#3
Posted 01 September 2006 - 18:07
Eu stiam ca la daciile 1300 la 80 km/h franeaza in 80 m... daca tin bine minte
|
#4
Posted 01 September 2006 - 19:16
intreb despre distantele de frinare deoarece sunt implicat intr-un accident grav de circulatie in care pietonul a traversat prin loc marcat<dar fara sa se asigure,si in fuga> rezultat =acrosarea cu partea dreapta a pietonului <oglinda,aripa, stilp>+ urma de frinare 13.4 m o parte si 13.80 m cealalta. cred ca viteza reala era undeva sub 40km/h. stie cineva concret cam care era viteza? merci
|
#5
Posted 01 September 2006 - 20:52
creion, on Sep 1 2006, 20:16, said: intreb despre distantele de frinare deoarece sunt implicat intr-un accident grav de circulatie in care pietonul a traversat prin loc marcat<dar fara sa se asigure,si in fuga> rezultat =acrosarea cu partea dreapta a pietonului <oglinda,aripa, stilp>+ urma de frinare 13.4 m o parte si 13.80 m cealalta. cred ca viteza reala era undeva sub 40km/h. stie cineva concret cam care era viteza? merci In principiu la distanta aceea de franare nu prea vad cum ai fi putut avea mai mult de 50 la ora...deci teoretic ar fi ok. Pietonul cum se simte? |
#6
Posted 01 September 2006 - 21:16
creion, on Sep 1 2006, 20:16, said: intreb despre distantele de frinare deoarece sunt implicat intr-un accident grav de circulatie in care pietonul a traversat prin loc marcat<dar fara sa se asigure,si in fuga> rezultat =acrosarea cu partea dreapta a pietonului <oglinda,aripa, stilp>+ urma de frinare 13.4 m o parte si 13.80 m cealalta. cred ca viteza reala era undeva sub 40km/h. stie cineva concret cam care era viteza? merci Dupa cum deja stii, suntem colegi de suferinta. Eu am un Logan fara abs, iar urma de franare a fost de 4,8m. Eu stiam ca mergeam destul de incet, cel putin sub limita legala, dar agentul care a venit la fata locului, si in fata caruia am dat declaratia, mi a zis sa scriu linistita ca rulam cu max 30-35 km/ora. O cunostinta, fost lucrator in politie avea un grafic, viteza in functie de urma de franare (e drept, destul de vechi) pe care i l a aratat tatalui meu, in care singurul factor determinant era starea carosabilului (ca pe vremea aia nu cred ca erau abs-uri ). Nu vreau sa te demoralizez, dar cred ca viteza ta era mai mare de 40 km/ora. Luni vorbesc cu avocatul meu si o sa l intreb. Faptul ca l ai acrosat cu partea dreapta e un lucru bun (daca se poate spune asa...) pentru ca se poate specula, fiindca nu a fost in fata, in campul tau vizual... |
#7
Posted 04 September 2006 - 00:55
creion, on Sep 1 2006, 18:57, said: model: Dacia 1310 -1995 <stare tehnica buna>; distanta de frinare la 50 km/h va fi sub 15 metrii? asta in conditii optime- asfalt ,conditii atmosferice...- parerea mea este ca la masinile fara ABS cam aceasta este distanta. cineva spunea ca la la 80km/h a frinat in 18 m- voi ce credeti? In anumite situatii lipsa ABS-ului te poate ajuta daca stii sa nu bruschezi masina ( de ex. intr-o curba daca franezi la limita aderentei se blocheaza doar rotile de pe partea interioara creand o supravirare ) . Edited by Adydum, 04 September 2006 - 01:06. |
#8
Posted 05 September 2006 - 19:57
Salutare!
Am si eu o rugaminte.Poate cineva sa ma ajute cu o formula? Stie cineva care este formula empirica de calcul a distantei de franare?... Thanx in advance! |
#9
Posted 07 September 2006 - 23:01
focagrasa, on Sep 5 2006, 20:57, said: Salutare! Am si eu o rugaminte.Poate cineva sa ma ajute cu o formula? Stie cineva care este formula empirica de calcul a distantei de franare?... Thanx in advance! |
#10
Posted 07 September 2006 - 23:15
Remarcati 'la patrat', da? asta inseamna ca distanta de franare de la 70 km/h e DUBLA fata de 50 km/h, iar de la 100 e de 4 ori mai mare, nu dubla, cum s-ar putea crede.
|
|
#11
Posted 09 September 2006 - 02:21
Sa stiti ca o masina cu ABS are franarea mai lunga decat una fara ABS, ca vad ca tot folositi aceasta observatie . Totul tine de cauciucuri si amortizoare. Cu cat sunt astea mai bune cu atat e mai bine la franare. Dacia avand o amortizare vai mama ei, si toti care au dacii pun cauciucuri vai mama lor, se ajunge la o distanta de franare imensa.
|
#12
Posted 11 September 2006 - 13:53
dbm, on Sep 1 2006, 22:16, said: Dupa cum deja stii, suntem colegi de suferinta. Eu am un Logan fara abs, iar urma de franare a fost de 4,8m. Eu stiam ca mergeam destul de incet, cel putin sub limita legala, dar agentul care a venit la fata locului, si in fata caruia am dat declaratia, mi a zis sa scriu linistita ca rulam cu max 30-35 km/ora. O cunostinta, fost lucrator in politie avea un grafic, viteza in functie de urma de franare (e drept, destul de vechi) pe care i l a aratat tatalui meu, in care singurul factor determinant era starea carosabilului (ca pe vremea aia nu cred ca erau abs-uri ). Nu vreau sa te demoralizez, dar cred ca viteza ta era mai mare de 40 km/ora. Luni vorbesc cu avocatul meu si o sa l intreb. Faptul ca l ai acrosat cu partea dreapta e un lucru bun (daca se poate spune asa...) pentru ca se poate specula, fiindca nu a fost in fata, in campul tau vizual... Stiu ca exista o formula de calcul. O s-o caut si-o s-o postez. |
#13
Posted 11 September 2006 - 15:00
test_driver, on Sep 9 2006, 03:21, said: Sa stiti ca o masina cu ABS are franarea mai lunga decat una fara ABS, daca apesi si ambreajul la o franare de urgenta, deci fara ambreiaj (numai la ambreiaj nu te mai gandesti), ABS-ul s-ar putea sa diminueze distanta de franare; problema e sa nu tragi de volan => derapaj => ABS lucreaza in defavoarea distantei de franare parerea mea |
#14
Posted 11 September 2006 - 16:05
ABS lucreaza in favoare controlului masinii in plina franare, fapt care mareste putin distanta de franare. ABS (Anti Bloking System) roata nu se blocheaza, si cauciucul cu cat se incinge cu atat e mai aderent pana nu se incinge prea rau. Si blocarea lui inseamna ca incalzeste cauciucul ceea ce tine mai bine la franare. Oricum diferentele sunt foarte mici. Dar voi aveti impresia ca ABS-ul scurteaa franarea, adica daca pui ABS pe o berlina inseamna ca-i scaede distanta de franare de la 60 m sau cat are ea, pana la o distanta asemanatoare vcu o masina noua cu ABS adica undeva la 40-45m. Si nu este asa. La franare conteaza mult suspensiile masinii si dimensiunea rotilor.
|
#15
Posted 11 September 2006 - 16:11
Eu am franat - pe masurate - cu Clio in 17-18 m de la 70 km/h (pe bord, adica 65 reali), in panta 3-5%, cu 2 persoane si un pic de bagaje in masina (fara abs, si franare nu chiar la limita pentru ca era nevasta-mea acolo si ma omora). Am facut si franari in care am tinut-o la limita aderentei, cand cauciucurile se vaieta un pic dar nu rup aderenta - insa alea au fost cazuri necesare pe strada si nu puteam sa ma dau jos sa masor distanta apoi - insa sigur se poate mai bine.
Asta cu cauciucurile goodyear originale, in varsta de ~1 an. Deci, se poate. Acum, cu Dacia... da, daca ai frana ok, sure. ABS is for chicks. Nu, sorry. E pentru comoditate. As vrea si eu sa am pt cazuri cand sunt chiar obosit, dar as vrea un buton care sa il comute on/off. Edited by tudormon, 11 September 2006 - 16:15. |
|
#16
Posted 11 September 2006 - 22:14
voi vorbiti din auzite?
abs-ul te ajuta sa nu pierzi controlul asupra directiei in momentul franarii si sa nu se blocheze complet roata, caz in care si distanta de franare e mult mai mare. pe uscat abs-ul poate sa mareasca distanta de franare cu putin in cazul in care calci frana la maxim, dar ai controlul directiei, ceea ce e foarte important. in conditii mai nasoale de drum abs-ul iti scurteaza clar distanta daca apesi frana ca berbecul, pt ca altfel te-ai duce sanie. sistemul asta face un singur lucru. te impiedica sa franezi ca un bou si sa mergi asa in alunecare. daca stii sa calci frana abs-ul nici nu intra. dar atunci cand te vei speria sigur vei calca la maxim frana. blocarea rotii duce la o franare mai eficienta pt ca se incinge cauciucul? asta cred ca e fraza lunii. 'abs is for chicks'? hai ma.... si centurile si airbagurile probabil.... ca tot esti meserias si nu faci accident... |
#17
Posted 12 September 2006 - 02:00
cauciucul incins este mai aderent o fi sau nu faza lunii nu stiu, dar te pot asigura de asta. Daca nu crezi urmareste o cursa de dragster de exemplu, o sa vezi ca inainte de start face putin burn-out, crezi ca este pentru show? eu nu cred, de fapt stiu sigur ca nu.
|
#18
Posted 12 September 2006 - 12:20
test_driver, on Sep 12 2006, 03:00, said: cauciucul incins este mai aderent o fi sau nu faza lunii nu stiu, dar te pot asigura de asta. Daca nu crezi urmareste o cursa de dragster de exemplu, o sa vezi ca inainte de start face putin burn-out, crezi ca este pentru show? eu nu cred, de fapt stiu sigur ca nu. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users