Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cand devine un film clasic?

Cu mașina spre Budapesta ...

Ridicare act de identitate cu pro...

Calorifere + incalzire in pardose...
 Sfat achizitie laptop buget 1500-...

Boxe Devialet

Mai poarta careva papuci prin oras?

Amortizoare - 2024 - gaz / ulei ?...
 Calatorie Bucuresti - Timisoara, ...

Țuica are gust ciudat

Copii nascuti in Romania

Felicitari Republica Moldova pent...
 Ușa exterioara care scar5...

Decizie dificila intre doua model...

Orange nu onoreaza premiile din P...

Ungere mecanism usa metalica de a...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15206 replies to this topic

#6013
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View Postzveroboi78, on 12 noiembrie 2016 - 18:27, said:

Multumesc pt raspunsul precis, detaliat si la obiect, in sfarsit cineva capabil sa rapunda precis la o intrebare simpla.

Asta ma intereseaza si pe mine la un ulei: sa sune plin, infundat, silentios, sa se tureze rapid; fara vibratii la relanti si-n acceleratii.

Deci la tine RL 0w40 (kV100 15.4) > RLI 5w40 (kV100 15) > Motul 300V 5/10w-40 (kV100 <14, din ce mai gasesc acum prin tds)

RL 5w40 (kV100 15.6 , nu cunosc alt Xw-40 mai "greu") , desi suna si mai infundat decat RL 0w40, deja iti ciupea din performante.


Experientele mele cu 5w40-uri (in ordinea comportamentului motorului):

-pe 1.4 MultiAir:  Yacco vx 1000 FAP (kV100 14.3cSt) > Q8 Formula Excel (kV100 13.9)  > Shell Helix Ultra AT-L (kV100 13.1)
-pe 1.1 Fiat:  Selenia Sport Power (kV100 15.2cSt) mai silentios decat Shell Helix Ultra (kV100 13.1 - ulei longeviv, dar "light", cu timbru mai subtire)

Se potriveste la milimetru cu teoria mea de-aici , merita citite discutiile de pe pagina respectiva si urmatoarea. http://forum.softped...4#entry19693016
Atat cat s-a putut "discuta", printre atacuri si afirmatii nastrusnice, gen "vascozitatea nu conteaza, aditivii fac si dreg" Posted Image





Sigur, daca punem un ulei nu tre sa ne grabim cu concluzii, sunetul/comportamentul motorului e modificat si de carburant, temperatura si umiditatea atmosferica (am vb acum cateva pagini), probleme tehnice motor, dar cine-si cunoaste masina poate sa traga o concluzie. http://forum.softped...6#entry20037309

Urmariti si voi aspectul, macar aici teoria (TDS-ul) pare sa se pupe cu practica.

Uzurua si zgomotul sunt limitate de pachetul de aditivare de foarte multe ori.
In cazul meu
- Valvoline Synpower Xtreme XL-III 5w30 scoatea din motor mai multa liniste atat la mers normal cat si in mers mai turat fata de ESP 5w30 care este o idee mai grosut. De castrol edge 5w30 fst nu mai zic, galagia e la locul ei. fata de restul.
- Shell Helix Ultra 5w40 scoate motor mai silentios la mers normal si turat fata de M1 new life 0w40 ( desigur motor cald ).


Vascozitatea trebuie sa fie in parametrii dati de producator.
Daca producatorul iti spune 5w30 tu poti pune fara probleme 5w40 sau 0w40. Ei ofera aceeasi masina si aceeasi mentenanta pentru tot globul iar climatul difera. In cartea mea de la Audi scrie foarte fain si de 5w40 si sunt precizate si conditiile care se refera la tarile cu carburant de slaba calitate.
Eu am folosit 5w50 intr-un 1.7 DTI care nu a tolerat de nici o culoare uleiul. Cu alt 5w40 de comert motorul este mai silentios iar felul in care ruleaza este cu mult schimbat in bine.

Am un coleg cu Subaru 2.0 d care pune in ea 10w60. Astazi am auzit cum a pornit masina dar n-am reusit sa imi dau seama de sunetul motorului prea bine din cauza evacuarii full inox, teava goala. Oricum nu mi-a placut cum s-a chinut sa porneasca motorul asta la -2 grade.
Omul a ramas ca tura urmatoare baga RL 5w40.

De dimineata la Brasov, pe la -3 grade am pornit masina. Motorul a pornit foarte frumos, cat timp curatam geamurile de gheata dar si exteriorul masinii de zapada, am ascultat motorul.

#6014
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
1.Pentru ca am vazut niste comparatii mentionez ca :   Millers Oils Nanodrive foloseste fulerena din Molibden ( sfera nano din molibden ) . Este indicat in general pentru un schimb mediu sau curse .  Molibdenul oxideaza la 300 grade si dispare (avem  asemenea temperaturi in motor - zona de sus la cilindrii )

2.Nu vad numic vorbindu-se despre Eneos Sustina .( 5w-40 / 5w-30 )  Nu il foloseste nimeni ?

#6015
y0z

y0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 14.03.2011
Mi-a sosit Ravenol SSL 0W-40 comandat la emag, trimis de Legona Trading.
Data imbutelierii: 17.09.2014. Cam vechi totusi...il pun sau il fac retur?
Producatorii zic ca ar merge tinut vreo 5 ani in bidon.

Edited by y0z, 16 November 2016 - 17:10.


#6016
SirCypress

SirCypress

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 287
  • Înscris: 15.04.2010
Eu folosesc Sustina, dar e primul schimb si am doar 2000 km cu el. Ca impresii senzorilae, motorul se aude mai infundat, gutural si urca mai repede in turatii. Consumul a scazut un pic, insignifiant insa.

#6017
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postdanut101958, on 16 noiembrie 2016 - 13:30, said:

fulerena din Molibden

Stai, usor cu fulerena, prea multi posesori de carnet nu-s in stare sa respecte macar clasa de vascozitate pt care a fost proiectat motorul (indicele de vascozitate la cald din manual, 30 sau 40)

Stii tu, multi nu pricep clasificarea aia de temelie ;)
http://www.viscopedi...scosity-grades/

Dup-aia se plang de tot felul de sunete,  trag concluzii eronate, ba unii mai si "recomanda", se gasesc destui sa-i creada .


Si mie, cand am intrat pe acest forum, mi s-a recomandat 0w30 intr-un motor care cere 5/10w-40, cum eram noob l-am pus, a mers bine si n-am ramas cu arborele cu came in brate,  dar retrospectiv, n-as mai urma-o deloc. Am apreciat intentia buna, totusi.

Asta-i problema, cu avalansa de info si reclama de pe net ne-aruncam pe fullerene si sateliti,  ne credem mai destepti decat inginerii de motoare si uleiuri (unii fabrica si conspiratii pe tema lor), da' nu mai stim sa schimbam o roata.

Pace tie,  n-o lua personal, zic si eu ce vad in life si pe forum.

De aia nu recomand nimic de obicei, prefer sa pun informatii si sa invete/decida fiecare,  cat il duce procesoru'.

Edited by zveroboi78, 16 November 2016 - 19:53.


#6018
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

View Posty0z, on 16 noiembrie 2016 - 17:10, said:

Mi-a sosit Ravenol SSL 0W-40 comandat la emag, trimis de Legona Trading.
Data imbutelierii: 17.09.2014. Cam vechi totusi...il pun sau il fac retur?
Producatorii zic ca ar merge tinut vreo 5 ani in bidon.
Glumesti?
Da' ce, vrei sa prajesti cartofii cu el?
Toarna-l si vorbim dupa; e de bine Posted Image Eu sunt deja la al 3 lea schimb.

Edited by iancuMIC, 16 November 2016 - 19:45.


#6019
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Posty0z, on 16 noiembrie 2016 - 17:10, said:

. Cam vechi totusi..

Agita bidonul bine si gata. Nu cred ca s-a-nacrit :)

Edited by zveroboi78, 16 November 2016 - 19:59.


#6020
y0z

y0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 14.03.2011
Asa o sa fac, va multumesc!
In ce motor il folosesti iancuMIC?

#6021
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
Multumesc ; am intrebat de sustina ca si eu am luat prima data (5w-40) si mi se pare impecabil ! . deocamdata am 3500 km (sunt aceleasi impresii)

In legatura cu fulerena am mentionat ca Millers oils are asa ceva -si tot ei  explica contributia fulerenei etc . Si uleiurile Millers sunt facute de ingineri  chimisti si daca sunt date spre vanzare banuiesc ca stiu ce fac . Alte uleiuri cu fulerena sunt uleiurile Bardhal deci tot de chimisti facute dar cu alta structura  a fulerenei  .Si au mai aparut si altele .  Nu sunt reclame pe net ci produse palpabile cercetate in laboratoare apoi aprobate si omologate . Asa cum au aparut si uleiurile de natura vegetala vezi RLI tot de chimisti facute . tehnologia avanseaza . !!! Iar testele sunt extrem de complicate si se intind pe ani cu sume cheltuite f. mari .
Federal Mogul o companie renumita in fabricarea de piese auto ( cu fabrica si in Romania ) produce cuzineti pentru masini cu start - stop  foloseste fulerena ,  unde uleiul facut de chimisti nu face fata si cuzinetii cedeaza relativ repede !!! si asta o spun specialistii in cuzineti  (din prezentarea lor :  "Ce e asa special la acesti cuzineti?
Pentru ca reduc frecarea (cu 50 %)  si prelungesc viata motorului. Acest material este format din 3 elemente de baza: particule foarte dure si rezistente, particule elastice si, cel mai important, particule de lubrifiant solid toate aplicate pe suportul de aluminiu material din care se fabrica cuzinetii actuali "


Acum ca unii sau altii cu laboratoare pe baza de ureche sau printr-un garaj care  le compara le analizeaza si asta  adevarat .

Pentru fulerena si efectele ei s-a luat premiul Nobel  Au fost descoperite de Harold Kroto, Richard Smalley și Robert Curl în 1985 la Rice University, primind pentru aceasta Premiul Nobel pentru chimie în 1996.

Repet tehnologia avanseaza si cine doreste o aplica  si ma indoiesc ca v-a fi oprita de anumite inf . de pe net sau prin "recomandari" . A fi informat e o calitate zic eu necesara ca acum sunt multe interese care primeaza inaintea calitatii sau eficacitatii unui produs si orice informatie conteaza si poate fi filtrata / analizata / cercetata dupa pregatire / interes etc .

de aia e bine sa ne uitam si pe un forum ca nu strica . se pot culege informatii  ! Mai departe depinde de fiecare ce face .

#6022
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View Postzveroboi78, on 16 noiembrie 2016 - 19:41, said:

Stai, usor cu fulerena, prea multi posesori de carnet nu-s in stare sa respecte macar clasa de vascozitate pt care a fost proiectat motorul (indicele de vascozitate la cald din manual, 30 sau 40)

Stii tu, multi nu pricep clasificarea aia de temelie Posted Image
http://www.viscopedi...scosity-grades/

Dup-aia se plang de tot felul de sunete,  trag concluzii eronate, ba unii mai si "recomanda", se gasesc destui sa-i creada .


Si mie, cand am intrat pe acest forum, mi s-a recomandat 0w30 intr-un motor care cere 5/10w-40, cum eram noob l-am pus, a mers bine si n-am ramas cu arborele cu came in brate,  dar retrospectiv, n-as mai urma-o deloc. Am apreciat intentia buna, totusi.

Asta-i problema, cu avalansa de info si reclama de pe net ne-aruncam pe fullerene si sateliti,  ne credem mai destepti decat inginerii de motoare si uleiuri (unii fabrica si conspiratii pe tema lor), da' nu mai stim sa schimbam o roata.

Pace tie,  n-o lua personal, zic si eu ce vad in life si pe forum.

De aia nu recomand nimic de obicei, prefer sa pun informatii si sa invete/decida fiecare,  cat il duce procesoru'.

IF-WS2 si IF-MoS2 sunt aditivii viitoarelor uleiuri de comert.  Eu zic ca e de apreciat faptul ca dannano vine si pune pe tava niste informatii mai greu de gasit. Nu trebuie luat la 14 metri .....
IF-WS2-ul deja a intrat pe anumite segmente de industrie iar IF-MoS2 deja il vezi in uleiuri de competitii.

Vrei sa vezi ce poate, urmareste publicatiile Millers CFS NT si rezultatul pe dyno.
Sau poti sa iei un flacon asa cum am facut eu si sa il testezi.

Pe langa ceea ce a pus DAN o chesti legata de fullerene like si cutiile de viteze
http://www.gearsolut...tion-solutions-

Edited by Kspic, 17 November 2016 - 17:04.


#6023
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

View Posty0z, on 17 noiembrie 2016 - 10:01, said:

Asa o sa fac, va multumesc!
In ce motor il folosesti iancuMIC?
Intr-un K4M, pe un Logan.
Perfect, la toate capitolele; pornire, consum, demaraj, totul pe un ton placut al motorului cu tacheti hidraulici, unde orice neintelegere cu vascozitatea uleiului se face simtita.
...
Asteptam primele impresii.

Edited by iancuMIC, 17 November 2016 - 17:38.


#6024
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postdanut101958, on 17 noiembrie 2016 - 12:13, said:

Multumesc ; am intrebat de sustina ca si eu am luat prima data (5w-40) si mi se pare impecabil ! . deocamdata am 3500 km (sunt aceleasi impresii)

Vazui niste date,

kViscosity 100grC 14.87 (are toate motivele sa fie silentios)

Noack 11. Rezonabil, dar un Lukoil Synthetic Luxe are deja 9.6 ... si mai multe "aprobari"

http://forum.softped...0#entry19686480

Oricum, ma bucur pt tine si SirCypress, daca se potriveste cu motoarele voastre, e un obiectiv atins.

Am vazut ca Eneos se promoveaza intens in Eur de E (Ro, Hu, Pl, Gr)

Stii ceva despre compozitie? Gr 3 ?



LE promotii in FR
Shell Helix Ultra ECT C3 5w30.................... 28.xx eur/ 5+ 1 L
Shell Helix Ultra 5w40 .................................... 38 eur / 5 + 2 L

Posted Image

Edited by zveroboi78, 18 November 2016 - 19:34.


#6025
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
Pe mine nu m-au interesat aprobarile . am mers mai bine de 12 ani cu Petro - Canada gama Supreme  si nu am avut aprobari dar am avut calitate si siguranta produsului  . Nu am intalnit nici o problema tehnica - mecanica etc
La fel am gandit si despre Eneos  1 . facut in Japonia ; 2.Ulei de baza excelent - grupa 3 din gaz ; 3 . NU ARE SULF - deci mai putin influentat de condens ( la noi in Romania condensul este prezent destul de intens datorita climei adica treceri foarte rapide de la rece la cald si invers ) - calitate definitorie care m- a facut sa- l iau !

Daca ( si spun daca !!! ) nu sta prea bine la evaporare nu prea ma afecteaza . La mine in motor uleiul lucreaza la o temperatura mai scazuta datorita aditivarii suplimentare pe care o aplic deci efectul de evaporare este mai redus .
Nu am constatat consum de ulei deocamdata .
Singurul lucru care ma deranjeaza este prezenta Boronului ce da ca rezidiu acid dar tot asa datorita aditivarii suplimentare efectele negative ale acestuia  sunt inlaturate !

Om vedea deocamdata este excelent in comportament parca este peste Petro-Canada Europe 5w-40 ( dar e foarte devreme sa trag concluzii )
La 5000 km voi aplica testul MotorCheckup sa vad cum se prezinta si atunci voi vedea o paralela cu testul martor de la zero Km si testul de la P.C.  tot la 5000 km .

#6026
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View Postzveroboi78, on 18 noiembrie 2016 - 19:18, said:

Vazui niste date,

kViscosity 100grC 14.87 (are toate motivele sa fie silentios)

Noack 11. Rezonabil, dar un Lukoil Synthetic Luxe are deja 9.6 ... si mai multe "aprobari"

http://forum.softped...0#entry19686480

Oricum, ma bucur pt tine si SirCypress, daca se potriveste cu motoarele voastre, e un obiectiv atins.

Am vazut ca Eneos se promoveaza intens in Eur de E (Ro, Hu, Pl, Gr)

Stii ceva despre compozitie? Gr 3 ?



LE promotii in FR
Shell Helix Ultra ECT C3 5w30.................... 28.xx eur/ 5+ 1 L
Shell Helix Ultra 5w40 .................................... 38 eur / 5 + 2 L

Posted Image

Aici pe topic este un baiat care a testat in Peugeot-ul lui si Total Quartz Energy 5w40 si SHU 5w40. Iar din experienta lui, SHU 5w40 a facut motorul mai silentios cu toate ca este mai subtire.

Lukoil-ul de care se vorbeste mai sus VOA 2014
http://www.oil-club....ic/12181-12181/

Si VOA 2013
http://www.oil-club....-1385110200.jpg

In rest dpdv al uzurilor stau chiar ok uleiurile LUK. Mult mai fain decat vezi de la un colos gen Castrol.
Oricum Lukoil au pierdut grav in Ro cu problemele cu statiile Peco.

Sustina la Eneos e ca Galaxy la Yacco. Mai rau decat ceea ce e aprobat nu are cum sa fie Posted Image
In plus fiind aditivare atipica normelor era si normal sa nu fie aprobat sustina.
Nu stiu daca despre el era vorba, eu nu cred ca are noack 11. Daca baza este GTL noack-ul este cu siguranta mult mai mic.

Edited by Kspic, 19 November 2016 - 18:48.


#6027
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postdanut101958, on 19 noiembrie 2016 - 16:45, said:

.Ulei de baza excelent - grupa 3 din gaz ; 3 . NU ARE SULF - deci mai putin influentat de condens

Foarte interesante informatii, Dane, sa mai scrii daca ai.

Credeam ca vin si ei cu niste texte penibile ca altii, dar vad ca totusi au inovat cate ceva.
Bine ca au redus Sulful, pacat ca l-au inlocuit cu Bor.

Despre W-Base, am aflat doar ca e "Gas-to-Liquid Equivalent (GTLE)", cu VI mai mare decat PAO.

Ca sa nu fie confuzii (au multe site-uri, am vazut diverse ambalaje, se pare ca au vreo 3 game):  ai putea pune link cu uleiul pe care-l ai tu?
Datele mele erau de-aici http://www.eneos.us/...il/eneos-5w-40/  , o fi alta gama (Premium hyper? premium ultra?)

......................

In fine, aici par sa fie datele exacte (Eneos Sustina 5w40), dar fara Noack http://www.eneoslatv...e/sustina-5w40/
kV 100grC 14.67
HTHS 3.96

MSDS-ul e tot acolo.

Pe-asta-l folosesti tu?

#6028
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Pe ENEOS EU au alt TDS
http://eneos.eu/wp-c...NA-5W40-PDS.pdf
MSDS : http://eneos.eu/wp-c...A-5W40-MSDS.pdf

Si ceva fain scris in MSDS
Maximum storage period : 5 year

#6029
SirCypress

SirCypress

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 287
  • Înscris: 15.04.2010
Noul Petronas 5W40  Syntium ACEA C3 tehnologie cooltech vi se pare mai "procopsit" decat Sustina?

#6030
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View PostSirCypress, on 20 noiembrie 2016 - 09:43, said:

Noul Petronas 5W40  Syntium ACEA C3 tehnologie cooltech

Ca sa-ti completez intrebarea , pre numele lui exact Petronas Syntium 3000 AV 5w40.

http://www.alfaclub....=335841#p335841 ps astea noi CoolTech incep in sfarsit sa apara in Romania  

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate