Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mutare sediu PFA

Recomandare clinica/medic pentru ...

Imbatranire prematura

"Am facut locuri de parcare&#...
 Ranjetul la oameni

recomandare AC 2 dormitoare mici

Ce femeie are si zahar si miere

Vas wc care nu inchide
 De ce este greu pentru microintre...

Intrebari despre carucior electric

Tester pH-ul apei

Achizitionarea unui subwoofer auto
 Aparat foto zoom mare

Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!

La multi ani @xmanyacs77!
 

ASF ne arde la buzunar

* * * - - 8 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
143 răspunsuri în acest subiect

#109
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.027
  • Înscris: 14.03.2013

Vizualizare mesajexqusit_drunk, pe 08 martie 2024 - 06:45, a scris:

Desenează asta:
Asigurat cu clasa de bonus B8, fără nici un accident de la introducerea sistemului de bonus/malus dar cu 1-2 amenzi de viteză la 3 ani. Care e evoluția riscului pentru asigurător?
Să nu uiți că sistemul bonus/malus a fost introdus în 2010.
Ar trebui sa fie in crestere.
Doar pentru astia care se vaita ca amenzile nu ar trebui sa aiba legatura cu RCA-ul: si prin alte tari este acest sistem, esti penalizat daca ai anumite clase de amenzi (nu orice fel de amenzi asa cum abereaza multi pe aici). In UK, inca de acuma 20 de ani se verifica de catre asigurator online inainte sa primesti oferta ce amenzi ai avut si, daca ai avut din anumite clase (gen bautura, viteza, trecere pe rosu, etc.) iti crestea foarte mult asigurarea sau chiar nu iti ofereau asigurare deloc pentru ca erai un risc prea mare si atunci devenea mai nasol pentru tine. Este absolut normal. Si in Romania, la ce idioti avem la volan (si se inmultesc), este absolut binevenita aceasta masura. Si ar trebui sa fie complementara cu masuri mult mai dure pentru cei care nu au RCA. Pentru responsabilizare.

Editat de jm2010, 08 martie 2024 - 07:23.


#110
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.940
  • Înscris: 15.01.2017

View Postexqusit_drunk, on 08 martie 2024 - 06:45, said:


Desenează asta:
Asigurat cu clasa de bonus B8, fără nici un accident de la introducerea sistemului de bonus/malus dar cu 1-2 amenzi de viteză la 3 ani. Care e evoluția riscului pentru asigurător?
Să nu uiți că sistemul bonus/malus a fost introdus în 2010.

Statistica nu functioneaza cu cazuri particulare. E bun desenul?

#111
special

special

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.699
  • Înscris: 03.03.2007
Chiar acum am vazut pe Tik Tok un clip al lui Vlad Gheorghe, in care spune ca poti cumpara RCA  de la orice asigurator din alta tara din comunitatea europeana, prin pasaportul european. Cica ar fi cel putin 2 milioane de romani care au folosit un asigurator strain. Stiti ceva despre aceasta treaba?

#112
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.643
  • Înscris: 21.12.2006
Foarte bune propunerile, total de acord cu ele. Totuși puteau fi și mai stricți, dar se mai gândesc și la voturi.

Ce nu înțelege lumea, în special deținătorii de vehicule, faptul că poți staționa domeniul public sau circula pe drumuri publicce e un beneficiu, nu un drept. Beneficiile se plătesc, nu se dobândesc.

#113
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.903
  • Înscris: 17.12.2019

Vizualizare mesajEpdm, pe 08 martie 2024 - 07:29, a scris:

Statistica nu functioneaza cu cazuri particulare. E bun desenul?
Care desen? Eu văd doar text.
Și despre ce statistică vorbești? Că vreau să văd și eu cifre oficiale cu influența amenzilor de circulație în raport cu vinovăția la producerea accidentelor raportat la numărul celor ce au amenzi dar nu au accidente.

Vizualizare mesajnei-k, pe 08 martie 2024 - 09:27, a scris:

Foarte bune propunerile,

circula pe drumuri publicce e un beneficiu, nu un drept.
A doua parte a taxtului arată clar modul de gândire. Dacă nu se mai acordă acest beneficiu, ce rămâne?

Editat de exqusit_drunk, 08 martie 2024 - 09:31.


#114
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.027
  • Înscris: 14.03.2013

View Postexqusit_drunk, on 08 martie 2024 - 09:28, said:

Care desen? Eu văd doar text.
Și despre ce statistică vorbești? Că vreau să văd și eu cifre oficiale cu influența amenzilor de circulație în raport cu vinovăția la producerea accidentelor raportat la numărul celor ce au amenzi dar nu au accidente.


A doua parte a taxtului arată clar modul de gândire. Dacă nu se mai acordă acest beneficiu, ce rămâne?
Tramvaiul si autobuzul.

#115
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.384
  • Înscris: 21.04.2005
Mai e putin pana sa ne acorde beneficiul de a respira !

De aia se numeste drum public , ca e public si nu am nevoie de nici un beneficiu pentru a merge pe el .

#116
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.903
  • Înscris: 17.12.2019
jm2010, cum ajungi la el și cum va funcționa dacă îți este interzisă circulația pe domeniul public? Sau o parte a userilor de pe aici nu știu că „a circula” presupune inclusiv deplasarea pe propriile picioare?

#117
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.384
  • Înscris: 21.04.2005

View Postnei-k, on 08 martie 2024 - 09:27, said:

                                                                                                                               Beneficiile se plătesc, nu se dobândesc.
Adica total invers

#118
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.940
  • Înscris: 15.01.2017
Totalul amenzilor de circulație date la nivel național în acest an este de peste 890.000. Dintre acestea, 460.000 au fost date pentru principalele cauze generatoare de accidente rutiere:

1. pietoni 39670
2. viteză 381.121
3. bicicliști 18638
4. neacordarea priorității pietonilor 9955
5. neacordarea priorității vehiculelor 9849


https://www.hotnews....din-romania.htm

Si unii pretin ca nu exista legatur intre indisciplina in trafic si accidente.

#119
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 583
  • Înscris: 29.04.2008

View PostEpdm, on 08 martie 2024 - 13:36, said:

...

Si unii pretin ca nu exista legatur intre indisciplina in trafic si accidente.
Nici tu nu ai înțeles din câte arăți.
Indisciplina în trafic este sancționată prin amenzi.
Dacă indisciplina se soldează și cu accident - respectiv daună, există deja lege care penalizează conducătorul auto la următorul RCA.
Ce spui tu este dubla sancțiune. Ori e aberant.

#120
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.903
  • Înscris: 17.12.2019

Vizualizare mesajEpdm, pe 08 martie 2024 - 13:36, a scris:

Totalul amenzilor de circulație date la nivel național în acest an este de peste 890.000. Dintre acestea, 460.000 au fost date pentru principalele cauze generatoare de accidente rutiere:

1. pietoni 39670
2. viteză 381.121
3. bicicliști 18638
4. neacordarea priorității pietonilor 9955
5. neacordarea priorității vehiculelor 9849


https://www.hotnews....din-romania.htm

Si unii pretin ca nu exista legatur intre indisciplina in trafic si accidente.
Faptul că ai pus niște cifre nu înseamnă că ai demonstrat legătura dintre indiciplină și accidente. Dacă nu ar exista indisciplină nu ar exista accidente. Întrebarea mea era legătura dintre numărul de amenzi per șofer și numărul accidentelor produse de același șofer. Că dacă ai un șofer cu 10 amenzi dar fără accident și un șofer fără amenzi dar cu 10 accidente nu înseamnă că abaterile celui cu amenzi sunt cauza producerii accidentelor de către celălalt.
Ai aflat și diferența dintre desen și text?

Editat de exqusit_drunk, 08 martie 2024 - 14:00.


#121
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.940
  • Înscris: 15.01.2017

View Postcata32, on 08 martie 2024 - 13:41, said:


Nici tu nu ai înțeles din câte arăți.
Indisciplina în trafic este sancționată prin amenzi.
Dacă indisciplina se soldează și cu accident - respectiv daună, există deja lege care penalizează conducătorul auto la următorul RCA.
Ce spui tu este dubla sancțiune. Ori e aberant.

Tu nu intelegi ca asigurarea nu este amenda ci un serviciu cu un pret variabil in functie de riscuri.

View Postexqusit_drunk, on 08 martie 2024 - 13:57, said:

. Dacă nu ar exista indisciplină nu ar exista accidente.
Exact. Iar aia indisciplinati trebuie sa plateasca pret mai mare pentru asigurari.

#122
cristalqw

cristalqw

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.384
  • Înscris: 19.02.2009

View Postyo9hrb, on 06 martie 2024 - 14:54, said:

Scopul RCA este ca sa plateasca cineva daunele pe care le fac eu/ masina mea. Daca o masina sta parcata fara RCA, ce daune face? Decoloreaza asfaltul de sub ea?

Bineînțeles că mașina ta poate sta parcată fără RCA, dar nu pe domeniul public. Las-o să decoloreze iarba sau betonul dintr-o curte Posted Image

#123
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.643
  • Înscris: 21.12.2006
Pietonii au dreptul de a circula, prin spatiile amenajate (trotuare). Din cauza creșterii numărului de mașini, de cele mai multe ori mașinile ocupă, blochează, limiteaza spațiul alocat pietonilor. Dacă poliția ar aplica zilnic legea pentru fiecare mașină parcată neregulamentar, prin amenzi sau ridicarea lor, atunci nu ar mai fi legi aspre pentru toți deținătorii de mașini - ar fi pedepsiți doar cei vinovați.

Pentru ca avem un stat incompetent, unii au beneficii pentru care nu plătesc, alții au drepturi care nu le sunt respectate.
Și pentru a fi mai simplu pentru statul incompetent, taxează toți deținătorii, fiind mai sigur de încasări, decât să pedepsească vinovații - pe care e prea complicat să-i prindă. Iar conștientizarea unor costuri mai mari pentru deținere unui vehicul, are rol și de prevenție - nu am neapărat nevoie de mașină, costa mai mult să mă dau cu ea, poate amân achiziția sau o vând.

Iar mențiunile din acest proiect sunt destinate si celor care "fentează" sistemul sau merg la economie. Adică, nu au neapărat nevoie de mașină, dar e bună să fie acolo. Sau dețin mai multe vehicule, și își permit luxul de a alege cu care să circule, plătind "la kilometru".

Cei care circula zilnic cu mașina, oricum plătesc RCA pe tot anul, să fie liniștiți, și să iasă mai ieftin .

Sunt multi care au curte, sau garaj propriu, dar lasă mașinile pe stradă, de multe ori neregulamentar - în curte faci grătar, în garaj ții murături - pietonii să ocolească pe carosabil când trec prin fața porții tale, iar mașinile să circule pe contrasens.


Iar RCA e util și când mașina staționează.
Caz concret - mașini parcate regulamentar, în linie - șofer grăbit, lovește o mașină, aceasta se mișcă și lovește mașina din față ei. Cea prinsă la mijloc, dacă nu are RCA - proprietarul riscă să plătească pagubele din buzunar sau să piardă timpul prin tribunale - pentru a acoperi dauna mașinii din fața sa.

#124
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.903
  • Înscris: 17.12.2019

Vizualizare mesajEpdm, pe 08 martie 2024 - 15:18, a scris:

Iar aia indisciplinati trebuie sa plateasca pret mai mare pentru asigurari.
Deocamdată plătesc: cei vinovați de accidente au asigurări mai mari ca cei fără accidente - se numește bonus/malus.
Cum zici că stai cu desenul cu care te dădeai rotund?

Vizualizare mesajEpdm, pe 08 martie 2024 - 15:18, a scris:

Iar RCA e util și când mașina staționează.
Caz concret - mașini parcate regulamentar, în linie - șofer grăbit, lovește o mașină, aceasta se mișcă și lovește mașina din față ei. Cea prinsă la mijloc, dacă nu are RCA - proprietarul riscă să plătească pagubele din buzunar sau să piardă timpul prin tribunale - pentru a acoperi dauna mașinii din fața sa.
Ca să fii obligat la plată trebuie să fie o vinovăție. Care e vinovăția celui cu mașina din mijloc pentru a fi obligat să-l despăgubească pe al treilea?

Într-o vreme se spunea că înainte de a deschide gura trebuie să te asiguri că ai și creierul conectat.

#125
cristalqw

cristalqw

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.384
  • Înscris: 19.02.2009

View Postionelp, on 07 martie 2024 - 02:33, said:

As putea considera ca toti cei care considera punctul 1 corect sunt doar niste tarani ( oameni de la tara ) care nu inteleg cum sta treaba pe la oras sau sunt genul "sa moara si capra vecinului", de parca ploua cu "garaje" prin tara asta.

Când plătești un loc de parcare primăriei dintr-un oraș modern nu medieval, semnezi un contract în care sunt menționate inclusiv drepturile și obligațiile pe care le ai.

La obligații, în mod obișnuit într-un oraș dezvoltat și cu o mentalitate urbană nu rurală vei găsi menționat așa :

Utilizatorii parcajelor mai au și următoarele obligații:
....
....
....
g.) să aibă inspecția tehnică periodică valabilă (ITP), asigurarea obligatorie de Răspundere Civilă Auto (RCA) valabilă și viza de reședință valabilă, dacă este cazul, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de utilizare a locului de parcare de reședință ;

Ia vezi, cum scrie la tine în contract.

#126
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.940
  • Înscris: 15.01.2017
Babaiatul, vezi ca ai luat-o pe ulei. Unde am scris eu, am, ce pretinzi tu in citatul de mai sus?

Vizualizare mesajexqusit_drunk, pe 08 martie 2024 - 15:37, a scris:



Într-o vreme se spunea că înainte de a deschide gura trebuie să te asiguri că ai și creierul conectat.

Pai incearca sa-l conectezi. Daca ai ce.

Editat de Epdm, 08 martie 2024 - 15:54.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate