Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
EURO 24 - Meciul 2: Belgia - Roma...

Metru Jysk/Ikea

Camping Franta - Chamonix

Folie pentru protectie solara
 Tur Slovenia.

Dilae din Slatina, cel mai destep...

Nikon Z6III

Caști bluetooth pentru smart...
 Mutare tablou electric exterior

La mulți ani @leomagic44!

Recomanadare viniluri

Tv ars din cauza la cctv?
 Recomandare soundbar pentru telev...

Vecinii din curte au pus monopol ...

La multi ani @MariusEXxTREME!

Temperatura AC
 

merita sa cumperi o masina de drive-test? E vreo diferenta intre masinile Germany edition si restul

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#37
varzeanu

varzeanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 591
  • Înscris: 21.01.2006
Masina actuala am cumparat-o de la dealer cu 3 luni vechime si rulaj de 4000 km. Era de test drive dar de fapt o folosea managerul dealershipului sa vina la serviciu si sa se duca acasa si pentru  un drum la Bucuresti la o sedinta (distanta din oras pana la dealership e de vreo 20km). In afara de faptul ca avea jantele un pic zgariate (probabil de la schimbul de anvelope ca el a folosit-o iarna si eu am luat-o in mai cu anvelope de vara), lucru pe care nu l-am observat (a vazut omul de la autosoft dupa 6 luni cand am pus anvelopele de iarna) nu are nicio problema. Masina o am de doi ani. Fiind rulajul mic am putut accesa Rabla.

#38
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,939
  • Înscris: 17.12.2019

 bai3tzash, on 18 ianuarie 2024 - 13:29, said:

exqusit_drunk, ce spui tu nu prea se poate compara. Masina de flota in majoritatea cazurilor e in leasing operational, cu revizii la zi pe banii firmei, dupa 3-4 ani se da inapoi. Se prea poate si ca firmele sa ceara soferilor despagubiri in caz de anumite defectiuni, daca nu au grija de ele. Da, umbla mai mult cu masina, dar nu e ca si cum primesti o masina moca si o dai in primul gard, ca nu-ti pasa de ea. Mai ales daca depinzi de masina, nu platesti tu reparatiile, pentru orice porcarie esti cu ea la service. Crede-ma ca ai grija de masina sa nu te lase pe coclauri.

Taxiul probabil face 15000 km in cateva luni, juma' de an. Nu se compara cu o masina personala, nici macar cu cea de test. Nu ai cum compara un taxi cu o masina de test.
Poți detalia care din principiile pe care le-ai enumerat în primul paragraf nu se aplică și taxiului? Că la taxi e clar că suntem ambii-amândoi de acord că nu e de cumpărat.
În altă dezordine de idei, am un prieten ce lucrează la o firmă ce folosește preponderent mașini 4x4 și una din activități e să plimbe un grup electrogen pe la diverse locații, majoritatea pe drumuri forestiere. Ultimele 3 mașini avute au fost dustere iar actualul a fost echipat cu cârlig din acela demontabil. De crăciun i s-a smuls cuiul din șasiu și când am verificat mai amănunțit am constatat că acel cârlig suporta o sarcină maximă pe apăsare 75 kg iar grupul electrogen are 100 kg. Mașina urmează a fi vândută la nici 2 ani vechime și sub 50.000 km. Prețul, desigur, al pieței la un loc cu cele care nu au văzut suprasarcină pe cârlig.
Nu am timp azi că plec la un drum lung dar mâine pot pune și poze cu cârligul smuls. De menționat că amicul a avut noroc să se întâmple minunea când vroia să întoarcă așa că nu a pus pe nimeni în pericol. Doar cu puțin ghinion în plus putea fi acum posesorul unui dosar penal.

Edited by exqusit_drunk, 18 January 2024 - 14:56.


#39
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,772
  • Înscris: 22.11.2006

 AdrianHH, on 18 ianuarie 2024 - 14:15, said:

Eu am spus practic ca, acei 9000 km pe care i-a facut(e o presupunere) angajatul in plus fata de test-drive nu cred ca au influentat semnificativ uzura masinii.
primele mii de km numai din "curse" de 2-5km(nu stiu cat te lasa sa faci test)
Te lasa mult, daca au chef sa faca vanzare. Ia in considerare ca de obicei dealerii sunt in afara orasului, deci ar avea unde sa mearga 20-30 min cat e un test-drive. Eu am facut la toate marcile mari, si a fost cel putin 25 min si vreo 20 km la fiecare. Ba chiar am fost incurajat s-o calc, sa vad motorul (Suzuki 1.4 129 CP, Ford 1.0 155 CP). Deci nu fi asa sigur ca agentul iti spune sa mergi incetuc cu ea, mai ales pe DN.

In alta ordine de idei, cred ca ar merita treaba, DACA verifici bine masina inainte de cumparare. Noi am avut un Auris luat tot asa, si acum la 7 ani de la cumparare am descoperit ca avea dauna in reprezentanta, despre care au "uitat" sa mentioneze.

#40
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,591
  • Înscris: 12.10.2005

 exqusit_drunk, on 18 ianuarie 2024 - 11:02, said:

Și cine te împiedică? Eu am testat mai multe mărci de mașini, dar multe în 2020 și în 2023 și nici un reprezentant de vânzări nu a zis să nu fac ceva. Ultimele driveteste le-am făcut cu Mazda cx30 și Toyota chr și am fost singur în mașină.
Oare cum s-o testa ținuta de drum la o mașină? Mergând cu 30 pe bulevard?

Exista si limitele impuse de lege, nu cred ca merge nimeni la test drive cu 240km/h doar ca sa vada daca prinde atat. Cel mult as putea sa vad probleme de ambreiaj la o asemenea masina, daca e cu transmisie manuala. Daca te infigi un pic in ea, pui niste frane sau iei niste curbe mai hotarat, aia nu e birjareala, pentru asta sunt facute masinile, daca din asemenea cauze ajung sa aiba probleme la putini km, masinile alea aveau o problema de fabricatie, nici macar producatorii nu dau vreun avertisment gen nu franati brusc, nu mergeti cu viteza etc.

Totusi, daca vorbim de 15k km facuti ca masina de flota, eventual condusa de mai multi oameni, as avea retineri, am mai vazut unii-altii cum merg cu ele si as evita sa iau una din astea.

#41
bogdan_o

bogdan_o

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,274
  • Înscris: 05.04.2005
Salut

Un coleg si-a luat acum niste ani un VW Jetta de la PBN, noua. In drum spre Constanta, pe autostrada, a observat ca masina tragea putin dreapta. Crezand ca era de la o groapa pe care a luat-o cu cateva zile inainte in Bucuresti s-a dus la Cardinal. Aia de acolo s-au mirat putin si l-au intrebat ce a facut de a trebuit sa revopseasca si sa indrepte nu-stiu-cate repere la o masina care avea sub 1 luna vechime. Asa a aflat ca masina lui fusese lovita destul de rau in timpul transportului, reparata si vanduta de noua. Dupa ceva discutii (ca o luase cu Rabla) si-a recuperat banii si a luat alta, la fel, dar de la Midocar.

E nasol cand ti se intampla tie, dar shit happens. Tine de bafta.

Nu este adevarat ca majoritatea celor care se duc la drive-test dau acul turometrului peste cap de indata ce au pornit motorul si testeaza stabilitatea masinii in curbe luate cu 120 km/h, la fel cu nu este adevarat ca cine isi cumpara masina are grija de ea ca de ochii din cap: in primii 3000 km nu depasesc 2000 rpm, ocolesc toate gurile de canal, schimba primul ulei la 5000 km, etc etc...

Ma gandesc ca sunt putini care se cred Loeb si incep sa testeze limitele masinii de indata ce au iesit pe poarta dealer-ului. Or exista cativa, dar majoritatea cred ca intai testeaza sa vada cum se comporta masina la un condus normal, cat de bine franeaza, cat de buna e pozitia la volan etc si dupa ce se obisnuiesc putin cu ea o mai bruscheaza (moment in care deja motorul e suficient de cald). La fel, cred ca sunt extrem de putini cei care isi schimba stilul de mers doar pentru ca masina are sub un anumit numar de kilometri. Or fi si din astia, clar, dar cred ca sunt foarte putini.

Riscuri sunt peste tot, eu nu mi-as face griji deosebite pentru ca masina ar fi fost drive-test. In realitatea majoritatea masinilor sub 1 an puse la vanzare sunt masini de drive-test sau demo.

#42
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,622
  • Înscris: 01.08.2006

 exqusit_drunk, on 18 ianuarie 2024 - 14:48, said:

Nu stiu cate taxiuri sunt in leasing operational, dar cred ca o mica parte. Majoritatea Dacii, bosorogi de taximetristi, care tin de masina pana mor. Cam asta ar fi argumentatia mea Posted Image). Nu-mi spune ca crezi ca un taximetrist din asta are buget de reparatii ca o firma cu flota cu masini de zeci de mii de euro una. Adica sa mentina perfecta masina. Noroc ca se face ITP-ul la 6 luni la taximetrisiti, ca altfel ar fi vai de capul acelor masini.
In rest, faza cu ce ai scris cu masina 4x4, nu vad legatura cu subiectul asta.

Edited by bai3tzash, 18 January 2024 - 15:55.


#43
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 04.08.2007

 bai3tzash, on 18 ianuarie 2024 - 11:05, said:


Si daca ai fost singur, ai avut marinimia sa te duci cu 200 km/h si sa pui frana brusc. Ai taiat curbele ca pe pista? Sau ai mers ca si cum ai merge in traficul normal?
Hai sa o luam altfel.
Cu mașina personala luata de noua, faci kickdownuri în aia x000 km în care îți spune cartea sa o iei treptat?
La mașinã de drive test faci asta. Nu zice nimeni ca toți o testeazã la 200km/h dar reprize se fac.
In masina personala bagi piciorul blana în accelerație pana se încãlzește motorul? Nu o faci.
In una de drive test se face, nu sta nimeni sa aștepte sa fie totul în parametri.

Dar dacã prețul e bun se poate cumpãra o astfel de mașinã.

Edited by remvirg, 18 January 2024 - 17:23.


#44
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
Pe scurt ,nu lua masina de drive test,la care angajatii dealerului circula cu masina acasa si in interes personal. Nu stii cum a fost exploatata.

#45
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,214
  • Înscris: 16.10.2018

 AWE, on 18 ianuarie 2024 - 10:16, said:

Sigur ca merita, uneori primesti reduceri foarte bune si masinile sunt ok. N-am prea vazut masini de test drive cu mai mult de 3-4k la bord, probabil ca astea cu 15k or fi fost masini de serviciu ale cuiva de pe la reprezentanta dar oricand as lua o masina din asta cu istoric real versus una cu aceiasi km dar de la un necunoscut care nu stii ce a facut cu ea si cum a exploatat-o.

Fazele cu "masina de test drive e praf, au condus-o toti ciobanii" poti sa o uiti, nu te lasa nici dracu sa-i dai forja cum ai chef si oricum test drive-ul nu e ca sa faci pe Schumacher ci ca sa vezi cum se simte, comenzi, confort, tinuta de drum etc.
Nu știu dacă mă crezi, dar niciun dealer n-a mers cu mine la DT. Chiar am insistat, să mai aflu una-alta, dar nu au vrut. Dacă-mi aduc aminte bine, în 2021 la Kia (ceed) avea 2 ani și 25k km mașina de DT (aia 1.4 de 140 cai) și cerea 12500 pe ea (17500 era nouă). Cel mai puțin avea un Golf, vreo 3000, Octavia vreo 5k, A3 vreo 4, Stepway tot așa, Ford vreo 15k, nu mai știu la Astra cât avea...

 AWE, on 18 ianuarie 2024 - 10:16, said:


Fazele cu "masina de test drive e praf, au condus-o toti ciobanii" poti sa o uiti, nu te lasa nici dracu sa-i dai forja cum ai chef si oricum test drive-ul nu e ca sa faci pe Schumacher ci ca sa vezi cum se simte, comenzi, confort, tinuta de drum etc.
Ohhh, nu vrei să știi ce morți le-am dat ălora... Toți cunoscuții mei care fac DT aplică același tratament.

#46
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 986
  • Înscris: 28.07.2015

 _R_A_D_U, on 18 ianuarie 2024 - 17:37, said:

Ohhh, nu vrei să știi ce morți le-am dat ălora... Toți cunoscuții mei care fac DT aplică același tratament.

OffTopic..

Ca sa ce?
Interesant este ca ,in genral,la masinile noi cred ca se pot verifica niste loguri si se poate vedea modul in care a fost condusa.
Poate apare si rubrica "nu faceti ca ei"  pe la dealeri auto si incep sa ceara bani pentru dt(drivetest nu deepthroat Posted Image ) mai ales celor cu "bulina"...
Sper,sa fiu sincer.
Sa dai "in goarna" unei masini de test doar ca asa vrei tu denota o oarecare inclinatie...

Edited by Bebeluka, 18 January 2024 - 18:40.


#47
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,127
  • Înscris: 24.02.2006

 pedros_2005, on 18 ianuarie 2024 - 10:02, said:

Reducerea e in jur de 10000 euro fata de una noua cu aceleasi dotari. ....anul de fabricatie la cea rulata este 2022 si pina in 15.000 km. Pretul de noua, pe configurator, e 50.000 + euro.
la modul general, o masina pierde cam 20% din valoare cand iese pe poarta dealerului si apoi cam 10% in fiecare an.
chestia asta s-a mai schimbat din cauza problemelor din piata (durata mare de asteptare dupa masini noi), dar avand in vedere ca e si masina de drive-test, eu as zice ca reducerea e cam mica.

#48
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,214
  • Înscris: 16.10.2018

 Bebeluka, on 18 ianuarie 2024 - 18:31, said:


Sper,sa fiu sincer.
Sa dai "in goarna" unei masini de test doar ca asa vrei tu denota o oarecare inclinatie...
Înclinație spre ce? Băbăeț, eu nu făceam DT doar de dragul de a face. Voiam să cumpăr și voiam să știu exact ce cumpăr. Că așa, ce scriu ei în pliantele ălea, e cacamaca... Să-ți mai zic că am prieteni care s-au dus cu ele pe macadam să vadă cum se comportă? Hai, joac-o p-asta!

 Bebeluka, on 18 ianuarie 2024 - 18:31, said:


Interesant este ca ,in genral,la masinile noi cred ca se pot verifica niste loguri si se poate vedea modul in care a fost condusa.
Poate apare si rubrica "nu faceti ca ei"  pe la dealeri auto si incep sa ceara bani pentru dt(drivetest nu deepthroat Posted Image ) mai ales celor cu "bulina"...

Ai văzut prea multe filme SF...

#49
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,044
  • Înscris: 17.02.2020
Depinde de pret.
Caz concret - Audi Q8 motor V6 hybrid 2020 full option inclusiv piele si plafon panoramic, luat din Germania ca masina de test in acelasi an 2020, cu 17000 km 65000 euro fara TVA. In tara s-a platit TVA 6200 euro, adica jumatate ca e pe firma, restul se deduce. Total 72200 euro.
In Romania exact la fel era 112 000 euro cu TVA inclus. De aici recuperai 8800 adica jumatate din TVA. Total 103200.
103200-72200=31000
Eu zic ca in acest caz merita. Garantie europeana in sistemul de reprezentante Audi.

#50
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,230
  • Înscris: 12.09.2013
Acuma pe bune...de ce te duci la TD cu o masina de +200cp?Sa vezi ce consum are?

#51
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 986
  • Înscris: 28.07.2015

 _R_A_D_U, on 18 ianuarie 2024 - 19:03, said:

Să-ți mai zic că am prieteni care s-au dus cu ele pe macadam să vadă cum se comportă?

Ai văzut prea multe filme SF...

D'aia:

 EMPP, on 18 ianuarie 2024 - 10:50, said:

toți frustrații care nu-și permit mașina merg să-i dea talpă

End offtopic.

Edited by Bebeluka, 19 January 2024 - 05:19.


#52
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,939
  • Înscris: 17.12.2019
Mie îmi place naivitatea celor ce cred că dacă nu știu ei înseamnă că nu există.
Să vă mai dau un exemplu de utilizare a mașinilor de drivetest:
6 ani înainte de pandemie am organizat competiții de ciclism, o parte a lor fiind etape de campionat național sau de cupă iar la ele aveam mașinile de oficiali de la Suzuki. Eu fiind parte a staff-ului și arbitru  (fără atribuții la competițiile propriului club) trebuiea să merg cu mașina fix în fața liderului pentru a se asigura corectitudinea competiției. Încercați voi să vă imaginați cum se conduce o mașină pe serpentine în fața grupului de aspiranți la titlul național care coboară cu 100 km/h. Iar mașinile alea, folosite la mai multe astfel de evenimente au fost cumpărate de unii care nu cred că se poate merge la limită cu mașinile de drivetest pentru că nu te lasă codul rutier.

Edited by exqusit_drunk, 19 January 2024 - 07:04.


#53
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,622
  • Înscris: 01.08.2006
Dar nici faptul ca dai un exemplu nu inseamna ca exista :))

#54
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,159
  • Înscris: 29.01.2016
Observ si eu ca daca unii sunt oameni de bun simt si nu isi bat joc, au impresia ca toti sunt la fel.
Nu tata, daca tu ai facut drive test si nu i-ai dat talpa de la prima cheie (pt ca ai bun simt, pt ca stii ca nu e bine pt motor, pt ca te-a interesat confortul, dotarile si nu viteza, caii sau in cat timp prinde suta, etc), nu inseamna ca toti cei care s-au urcat la volan au facut asta. Oamenii sunt diferiti, fac tot felul de chestii la care nici nu te gandesti, din diferite motivatii sau pur si simplu pentru ca sunt mitocani.
Eu personal, nu mi-as lua o masina condusa de sute de oameni, chiar si pe distante mici (cu atat mai mult pe distante mici), decat daca chiar ar fi o reducere consistenta. Da, nu au rupt-o la suspensie, amortizoare, frane, sau cauciucuri, dar bine nu va sta la cutie si motor, asta e clar. De ce ? Din nou, pt ca nimanui nu ii pasa de motor ca e rece, de cutie ca i-ai dat 6000 rpm, etc. Nici macar dealerului, sa fiti siguri.
E fix ca un telefon demo din showroom-urile magazinelor de electronice, pe care punt toti mana toata ziua si le freaca pe toate partile.
Si ca sa fac inca o comparatie, pt mine masina e ca o femeie : nu am o problema ca au mai pus cativa mana pe ea inaintea mea, dar cand iei de buna o curva, terfelita de toti in fel si chip, se schimba problema, chiar daca e cea mai frumoasa curva...

 exqusit_drunk, on 19 ianuarie 2024 - 07:00, said:

Mie îmi place naivitatea celor ce cred că dacă nu știu ei înseamnă că nu există.
Să vă mai dau un exemplu de utilizare a mașinilor de drivetest:
6 ani înainte de pandemie am organizat competiții de ciclism, o parte a lor fiind etape de campionat național sau de cupă iar la ele aveam mașinile de oficiali de la Suzuki. Eu fiind parte a staff-ului și arbitru  (fără atribuții la competițiile propriului club) trebuiea să merg cu mașina fix în fața liderului pentru a se asigura corectitudinea competiției. Încercați voi să vă imaginați cum se conduce o mașină pe serpentine în fața grupului de aspiranți la titlul național care coboară cu 100 km/h. Iar mașinile alea, folosite la mai multe astfel de evenimente au fost cumpărate de unii care nu cred că se poate merge la limită cu mașinile de drivetest pentru că nu te lasă codul rutier.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate