Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
EURO 24 - Meciul 2: Belgia - Roma...

Metru Jysk/Ikea

Camping Franta - Chamonix

Folie pentru protectie solara
 Tur Slovenia.

Dilae din Slatina, cel mai destep...

Nikon Z6III

Caști bluetooth pentru smart...
 Mutare tablou electric exterior

La mulți ani @leomagic44!

Recomanadare viniluri

Tv ars din cauza la cctv?
 Recomandare soundbar pentru telev...

Vecinii din curte au pus monopol ...

La multi ani @MariusEXxTREME!

Temperatura AC
 

merita sa cumperi o masina de drive-test? E vreo diferenta intre masinile Germany edition si restul

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#19
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,915
  • Înscris: 12.01.2018

 Tsunamii, on 18 ianuarie 2024 - 06:57, said:


Posted Image
Prostie mai mare n-am citit
toți frustrații care nu-și permit mașina merg să-i dea talpă

inclusiv angajații

am văzut un curier pe o dubiță  nou nouță  stătea la stop,rupea aderența și punea frână imediat asta în mod repetat

#20
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,622
  • Înscris: 01.08.2006
Eu zic ca merita.
Tot facem supozitii pe subiectul asta, bazat pe cum am face noi sau cum am vazut vreunul in trafic si tragem concluzii general valabile.
Credeti ca un angajat la reprezentanta nu e satul de atatea teste si masini? Nu cred ca se comporta ca un tanar de 18 ani care vede pentru prima data o masina in viata lui.
Daca are garantie, daca reducerea e acceptabila, merita.

Ca idee, poti sa o iei de noua si o strici tu. Scrie undeva ca o cumperi noua si nu o poti forta tu?
Testele astea sunt de obicei macar 30 minute, iesi in oras, poate si in afara putin. Da, hai ca poate se pune o frana mai tare sau o acceleratie mai tare, dapoi daca o masina nu rezista la atat, aia nu e masina, e rabla din start. Sa inteleg ca in 15000 de km, masina luata de nou, nu se pun frane si nu se accelereaza?

Edited by bai3tzash, 18 January 2024 - 10:57.


#21
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,915
  • Înscris: 12.01.2018

 ceanu1980, on 18 ianuarie 2024 - 08:57, said:

Daca o avut accident
am vecin care a luat o Toyota nouă și a constatat peste ani c-a avut ușa spate revopsită

#22
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,938
  • Înscris: 17.12.2019

 AWE, on 18 ianuarie 2024 - 10:16, said:

Fazele cu "masina de test drive e praf, au condus-o toti ciobanii" poti sa o uiti, nu te lasa nici dracu sa-i dai forja cum ai chef si oricum test drive-ul nu e ca sa faci pe Schumacher ci ca sa vezi cum se simte, comenzi, confort, tinuta de drum etc.
Și cine te împiedică? Eu am testat mai multe mărci de mașini, dar multe în 2020 și în 2023 și nici un reprezentant de vânzări nu a zis să nu fac ceva. Ultimele driveteste le-am făcut cu Mazda cx30 și Toyota chr și am fost singur în mașină.
Oare cum s-o testa ținuta de drum la o mașină? Mergând cu 30 pe bulevard?

Edited by exqusit_drunk, 18 January 2024 - 11:04.


#23
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,915
  • Înscris: 12.01.2018

 bai3tzash, on 18 ianuarie 2024 - 10:56, said:

Eu zic ca merita.
în funcție de cât lasă real din preț

#24
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,622
  • Înscris: 01.08.2006

 exqusit_drunk, on 18 ianuarie 2024 - 11:02, said:

Și cine te împiedică? Eu am testat mai multe mărci de mașini, dar multe în 2020 și în 2023 și nici un reprezentant de vânzări nu a zis să nu fac ceva. Ultimele driveteste le-am făcut cu Mazda cx30 și Toyota chr și am fost singur în mașină.
Si daca ai fost singur, ai avut marinimia sa te duci cu 200 km/h si sa pui frana brusc. Ai taiat curbele ca pe pista? Sau ai mers ca si cum ai merge in traficul normal?

#25
Labargo

Labargo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 23.12.2023

 mhro, on 18 ianuarie 2024 - 08:43, said:

Masinile de test rareori trec pragul de 5K km. Ce spui tu, 10-15K le categorizeaza ca Youngtimers. Probabil au fost initial de test, apoi employee car.

Nu vad nicio problema cu achizitia uneia. Nu e ca si cum un dealer scoate un Golf la test drive cu un client, ii dau o cheie si blana dupa 15 secunde.
Daca a fost folosita ca employee car... e posibil sa fie abuzata. Dar nici asa nu cred ca a fost supusa cine stie caror abuzuri.
Daca a fost de drivetest, a fost pentru potentiali clienti, nu pe circuit, ca masina de test. Deci nu e nici o problema

#26
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,938
  • Înscris: 17.12.2019
bai3tzash, am mers în așa fel încât să-mi dau seama cum se comportă mașina dacă apare neprevăzutul - astea noi sunt limitate la 180. Spre exemplu, la Toyota yaris cross 4x4 am reușit să ies cu ea de-a latul din giratoriu deși în tot testul nu am depășit 60 km/h, reacție a mașinii ce m-a convins că nu e de mine. Cu cx30-ul am plecat de la Sânnicoară pe centura lui Boc, am coborât Feleacul în oraș și am traversat Clujul până la Sânnicoară, în timpul alocat de 40 minute - mașina rece din parcarea reprezentanței. Cu chr-ul am mers mai puțin, de pe Calea Turzii, urcare directă pe Feleac și am întors la Vâlcele - la fel, mașina rece din parcare, timp foarte scurt că era deja ora de închidere a reprezentanței și mai dura o vreme să facem și actele de achiziție.

Edited by exqusit_drunk, 18 January 2024 - 11:20.


#27
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,508
  • Înscris: 18.06.2007
Eu mereu am cumpărat mașini cu o vechime de 6-12 luni și de dealer (drivetest sau utilizare interna). Eu zic ca merita sa cumperi asa. De ce:
- preț multtttt mai mic decât una noua
- garanție ca la una noua
- achiziție din sursa sigura
Etc.

#28
lyanna

lyanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,358
  • Înscris: 02.09.2007
Am vazut o Toyota Corolla sw de la dealer cu 15,000 km care avea dauna in car-vertical de 22.000 E.
Cand l-am intrebat a zis ca au schimbat si ei bara si aripa ... a scaldat-o. (masina era team deutscheland)

Pe de alta parte am luat o masina de 2000km si 6 luni vechime tot de la dealer.

PS: Daca e sub 6luni si sub 6000km e considerata masina noua si se incadreaza la rabla. Sursa.
La mine se apropiau cele 6luni si ii venea masina la schimb si dealerul a preferat sa imi vanda masina la pretul cu care a luat-o din care se scade rabla (plus), decat sa ramana cu ea.
Cand am luat-o (inceputul lui 2022) era bataie pe ele si pretul lui era cu vreo 5k sub pretul de la data vanzarii.

Edited by lyanna, 18 January 2024 - 11:46.


#29
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,159
  • Înscris: 29.01.2016
Doar ca, acum suntem in 2024 si cam fluiera vantul pe vanzari la masini. Sau, cel putin, pare ca incepe.
Spring deja a scazut f mult la pret.
Eu cred ca se inverseaza lucrurile.
Si bine ar fi, ca preturile s-au dus la dracu cu crengi in ultimii 2 ani...

#30
giuliani2

giuliani2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 04.11.2023

 AdrianHH, on 18 ianuarie 2024 - 10:01, said:

Problema pt mine ar fi cei 6000 km.
1. Sunt km de rodaj. Aia sunt km in general unde se recomanda sa nu schimbi mai sus de X rpm si sa nu urci peste Vmax Y.
Problema ar fi la X ca multi clienti sigur o calca sa vada "cum trage" si asta nu se face in rodaj.



Nu am inteles partile astea. Ar insemna ca n-ai voie sa dai masini noi spre inchiere niciodata.

Am condus cateva masini inchiriate, un Volvo V60 cu 1000km, un VW T-Roc cu cateva sute de km, un Lynk&Co 01 cu 4000km, colegii mei cand inchiriaza la firma primesc tot asa si nimeni nu a auzit macar vreo "sugestie" din partea dealerilor sa o "tinem mai incet". Masina e masina, nu schimbi vitezele la x turatii in primul an si dupaia altfel.
Parerea mea.

 pedros_2005, on 18 ianuarie 2024 - 00:19, said:

Si are ceva daca nu e Germany edition?

Treaba cu Deutschland/Sweden/Spanien edition inseamna ca editia respectiva e indreptata spre nevoile celor din Germania/Spania sau Suedia. Orice masina de serie are anumite dotari standard, iar astea difera in functie de tara. In Spania se pune clima ca dotare stadard, prin Norvegia incalzirea in scaune, etc. Posibil ca seria pt Romania sa faca rabat la unele chestii pt ca iesi pretul mai redus fata de Germania, luand in considerare salariile si puterea de cumparare din cele doua tari.
In plus ar mai fi partea de navigatie, cu Deutschland Edition poate n-ai harta Romaniei inclusa, poate n-ai limba romana, etc.

Dar ca sa stii ce inseamna exact treaba asta cred ca trebuie sa cauti exact in functie de model si marca.

#31
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,938
  • Înscris: 17.12.2019

 giuliani2, on 18 ianuarie 2024 - 12:53, said:

Am condus cateva masini inchiriate, un Volvo V60 cu 1000km, un VW T-Roc cu cateva sute de km, un Lynk&Co 01 cu 4000km, colegii mei cand inchiriaza la firma primesc tot asa si nimeni nu a auzit macar vreo "sugestie" din partea dealerilor sa o "tinem mai incet". Masina e masina, nu schimbi vitezele la x turatii in primul an si dupaia altfel.
Parerea mea.
Se pare că mulți de pe aici nu pot face diferența dintre o mașină personală și o mașină de flotă. Îi felicit pe cei ce-și permit să folosească mașina personală ca pe cea de flotă dar aceștia sunt cantitate neglijabilă în mulțimea celor ce cumpără mașini pentru a le folosi mai mult decât ține garanția.
Pentru cei ce nu înțeleg de ce nu contează cum mergi cu mașina de flotă, le recomand un curs de economie. Mașina de flotă are un cost de utilizare calculat în așa fel încât să-și scoată banii de achiziție plus exploatare și să producă și profit în timpul deținerii de către agentul economic.
Întrebare orecum retorică: ați cumpăra ca mașină personală una la 15.000 km care a fost taxi de nouă? Prin ce ar fi putut să difere exploatarea ei de una casnică?

Edited by exqusit_drunk, 18 January 2024 - 13:12.


#32
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,339
  • Înscris: 07.11.2006

 murdar, on 18 ianuarie 2024 - 07:21, said:

Vezi ca dealerii auto au acces la modul transport cu care pot da legal kilometri inapoi.

Exista asa ceva?

#33
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,247
  • Înscris: 15.05.2008
Un sfat pt initiator,mai trage de pret,este loc,chiar fa oferta nesimtita.

#34
cotizo_dacul

cotizo_dacul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,201
  • Înscris: 09.01.2009

 adisz, on 18 ianuarie 2024 - 13:10, said:

Exista asa ceva?
Exista ceva  de  genul sa o dea  la 0 km.Ca o masina nu are  0 km decat cand iese de pe banda de fabricatie.In rest,este  miscata  prin curtea fabricii,apoi pana la locul de incarcare,pana pe platforma,vapor,tren.Apoi iar la dealer.Si stiu  ca dealerul  putea  sa   sterga km aia efectuati.

#35
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,622
  • Înscris: 01.08.2006
exqusit_drunk, ce spui tu nu prea se poate compara. Masina de flota in majoritatea cazurilor e in leasing operational, cu revizii la zi pe banii firmei, dupa 3-4 ani se da inapoi. Se prea poate si ca firmele sa ceara soferilor despagubiri in caz de anumite defectiuni, daca nu au grija de ele. Da, umbla mai mult cu masina, dar nu e ca si cum primesti o masina moca si o dai in primul gard, ca nu-ti pasa de ea. Mai ales daca depinzi de masina, nu platesti tu reparatiile, pentru orice porcarie esti cu ea la service. Crede-ma ca ai grija de masina sa nu te lase pe coclauri.

Taxiul probabil face 15000 km in cateva luni, juma' de an. Nu se compara cu o masina personala, nici macar cu cea de test. Nu ai cum compara un taxi cu o masina de test.

#36
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,428
  • Înscris: 23.04.2007

 giuliani2, on 18 ianuarie 2024 - 12:53, said:

Nu am inteles partile astea. Ar insemna ca n-ai voie sa dai masini noi spre inchiere niciodata.

Am condus cateva masini inchiriate, un Volvo V60 cu 1000km, un VW T-Roc cu cateva sute de km, un Lynk&Co 01 cu 4000km, colegii mei cand inchiriaza la firma primesc tot asa si nimeni nu a auzit macar vreo "sugestie" din partea dealerilor sa o "tinem mai incet". Masina e masina, nu schimbi vitezele la x turatii in primul an si dupaia altfel.
Eu am spus practic ca, acei 9000 km pe care i-a facut(e o presupunere) angajatul in plus fata de test-drive nu cred ca au influentat semnificativ uzura masinii. Ma gandesc ca masina a fost folosita initial pt drive-test, apoi data angajatului(nu concomitent).
Insa problema o vad ca o masina care probabil era spre zero km(noua) a intrat in rodaj si primele mii de km numai din "curse" de 2-5km(nu stiu cat te lasa sa faci test, am vazut ca depinde de la reprezentanta la reprezentanta. Unele am vazut ca aveau traseu scris intr-un fel de declaratie in care avea voie clientul sa mearga cu ele +angajatul reprezentantei; altele dupa cum s-a relatat, te lasau sa pleci cu ele, sunt multe variante, in fine).
Eu vad ca o masina care ar trebui exploatata corect face primii km(importanti pt motor) numai in "curse" scurte in care uleiul nu ajunge niciodata la temperatura optima, arborele, cuzinetii, axele cu came(pozitionate sus, deci pelicula de ulei putina), intinzatorul nu are presiunea maxima pe lant, in general ungere mai scazuta, poate si teste iarna(cand uleiul pleaca de la ~0 grade etc). Peste asta, vine si clientul(angajatii de la reprezentanta nu ti-o "preincalzesc" sau mai stiu eu ca nu stau dupa asa ceva), se suie cu tine in masina si ii dau talpa(nu burout-uri cum unii au inteles) insa accelerari puternice(btw- franele nu au treaba, pot fi si reci si calde, nu se "strica" mai rau). In rodaj nu se face asta, parerea mea.
Nu pica filtrul de particule sau arborele sau turbina sau se largeste lantul de pica la 10k km, dar se uzeaza prematur aceste lucruri.\
Mai adaug si faptul ca primii 2 ani din viata unei anvelope sunt cei mai buni(cand se degradeaza cel mai mult-de la f bine la asa si asa) ? Nu observi cand o iei dar observi apoi cand pui un set nou de calitate. Sunt multe nimicuri din astea pe care nu le sesizezi decat cand incep sa iti pice lucruri prematur si nu intelegi de ce.
Deci, astea 2 aspecte in opinia mea sunt de cantarit atent, mai ales daca urmeaza sa o foloseasca multi km sau sa o tina multi ani.

Edited by AdrianHH, 18 January 2024 - 14:19.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate