Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu
 Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...
 Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 

Dacia Duster 2024

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
795 replies to this topic

#325
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 06.07.2007
In niciun caz nu vei merge cu strong hybridul de la Suzuki cativa km electric. Am testat asa ceva. Dupa ce treci de 10 kmph porneste termicul. Pe electric mergi doar la pornirea de pe loc si in frana de motor.



View Postunpuisor, on 16 ianuarie 2024 - 18:50, said:


Oricum ambele hibride sunt lenese comparativ cu Dusterul de 150 de cai.
Suzuki e clar puturos in varianta strong hybrid. E mai puturos decat un Logan de 1,6., 105 cp
E cam la nivel de Logan 1,6 85 cp
La Duster...mai vedem. Daca va avea performantele lui Jogger, nu va fi mai lenes decat Dusterul de 150 cp.
La varianta mild hybrid, matura SCross-ul pe jos cu orice model Duster.
Detin asa ceva, deci nu vorbesc din povesti.

Edited by DanyHiker, 16 January 2024 - 19:36.


#326
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,338
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

In niciun caz nu vei merge cu strong hybridul de la Suzuki cativa km electric. Am testat asa ceva. Dupa ce treci de 10 kmph porneste termicul. Pe electric mergi doar la pornirea de pe loc si in frana de motor.
ai apasat butonul ala de eco cum scrie la manual?
la hibrid, daca vrei sa recuperezi din energie si sa iesi mai ieftin, fata de termic, va trebui adoptat un stil de condus mai preventiv si mai batranesc.

Edited by unpuisor, 16 January 2024 - 19:42.


#327
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,299
  • Înscris: 04.11.2016
In 2022, strong hybridul de la Suzuki era cuplat la o transmisie cu o cutie de viteze robotizata (Auto Gear Shift cu 6 trepte). Adică ceva cam ca Easy-R la Dacia sau robotizata de la Hyundai.
Eu așa știu, dacă greșesc, corectați-mă.

Nu are sens să mai scriu aici despre multimodala de la Duster.

Edited by gabrieln2016, 16 January 2024 - 19:54.


#328
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 06.07.2007

View Postunpuisor, on 16 ianuarie 2024 - 19:38, said:


ai apasat butonul ala de eco cum scrie la manual?
la hibrid, daca vrei sa recuperezi din energie si sa iesi mai ieftin, fata de termic, va trebui adoptat un stil de condus mai preventiv si mai batranesc.
In modul eco merge pe electric mai des, dar in niciun caz km intregi. Doar sute de metri, apoi trece pe termic o perioada, apoi iar electric si tot asa. Totul e doar sa mangai pedala de acceleratie si sa nu depasesti 60 kmph.
La Duster va fi putin diferit. Vei putea rula electric mai multi km neintrerupt daca nu accelerezi violent.
Sunt sisteme diferite totusi.
Eu nu as da banii pe Strong hybrid in dauna unui Duster.
E mult prea lenesa in afara orasului si nu am placere in a strange din buci la depasiri.

Edited by DanyHiker, 16 January 2024 - 19:56.


#329
stellaris

stellaris

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 28.02.2022

View Postunpuisor, on 16 ianuarie 2024 - 18:50, said:

din cate stiu eu atat la Suzuki cat si la Dacia, mild hybridul ala te ajuta sa pleci de pe loc si te propulseaza cativa metri. La Suzuki starterul are o putere de 14 CP și 50 Nm. Asta la mild hybrid. Probabil si Dacia are ceva asemanator.
La strong hybrid de la suzuki motorul ala electric are 33 CP și 60 Nm. Adica poti sa mergi si electric cativa km. Are 2 moduri, eco si normal, daca pui pe eco, vei merge electric, dar probabil ca moartea pasiunii sau un taximetrist lesinat. Si pe normal electricul asista termicul si iti poate obtine cam 40% maxim, economie de carburant, ca tot consumul se duce cand o calci si pleci de pe loc.
Diferenta intre Duster si S-Cross e f mica, pana si la dimensiuni e aproape identica.
Si la motoare la fel, duster 1.6 aspirat si electric - S-cross 1.5 aspirat si electric. Sunt foarte asemanatoare. Si fiecare are atuuri si probleme. La Suzuki ai cruise control adaptativ si centuri reglabile, la Duster nu cred ca e adaptativ. Daca vrei asa ceva... La Dacie ai parbriz incalzit si un portbagaj mai mare, plus un design usor mai modern. Depinde de ce vrei de la o masina.
Oricum ambele hibride sunt lenese comparativ cu Dusterul de 150 de cai.

Intelege si tu ca Dacia are acumulator de 1.2kWh, iar Suzuki are 0.84kWh. Cu Dacia vei merge mai mult in modul electric, deci consum mai bun, cel putin in oras.

#330
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,338
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Intelege si tu ca Dacia are acumulator de 1.2kWh, iar Suzuki are 0.84kWh. Cu Dacia vei merge mai mult in modul electric, deci consum mai bun, cel putin in oras.
am inteles, dar tot mi se par mici la ambele, probabil o baterie de 20-30 kw era mai indicata.

#331
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,620
  • Înscris: 11.07.2006
Nu am vazut la nicio masina hybrid o baterie asa de mare,nici la marcile premium,a nu se confunda cu plug in hybrid la care sunt baterii intre 16-30kw.

#332
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,338
  • Înscris: 28.04.2003
ma uitasem si la Leaf, dar aia e altceva.

In principiu 1 kw de baterie cantareste cam asa, in medie:
1 kWh / 24 Vdc-M Technical specifications A24010M 24 Vdc Nominal Voltage 25,2 Vdc Operational Voltage 21 Vdc - 28 Vdc Weight ca. 9 kg Dimensions (LxBxH) 400 mm x 160 mm x 90 mm

Poate alea mai avansate sa fie mai mici.
Cred ca o baterie de 5 kw, adica vreo 50 kg nu era imposibil, doar ca era mare. La unele masini, se mai baga si pe sub scaune si se imparte bateria in mai multe, pt mai multa stabilitate. Adica 2 sub scaune si una in portbagaj, distribuie mai bine greutatea si ai o stabilitate f buna.

La Dusterul hibrid unde sta roata de rezerva sau iti da un kit de urgente?

Edited by unpuisor, 17 January 2024 - 17:48.


#333
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,620
  • Înscris: 11.07.2006
Eu de exemplu la Tucson am o baterie de 1,49kwh si se afla sub bancheta spate asa vand si stabilitate mai buna si portbagajul nu este afectat imi ramane liber cei 616l.

#334
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,090
  • Înscris: 06.04.2007
Lasand de-o parte ineptiile, trebuie sa fie o simbioza/sweet spot intre termic/electric si regenerare/incarcare baterie.
Degeaba pui de 5kw si iti consuma pe termic mai mult decat un termic clasic pana incarca bateria.
Deocamdata atata se poate, indiferent ca e Dacia sau alta marca. Baterie mica 1-1,2 kw, descarcare si incarcare rapida.
Cu cat te mandresti mai tare ca mergi cu 0,0002% consum benzina urban, cu atat mai repede nerorocesti bateria aia...


#335
SpanuFlorin

SpanuFlorin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 826
  • Înscris: 02.06.2021

View PostDanyHiker, on 16 ianuarie 2024 - 19:31, said:

La varianta mild hybrid, matura SCross-ul pe jos cu orice model Duster.
O Vitara / SCross mild hibrid are 139 cp, un Duster are 150 cp cum poate Suzuki sa mature pe jos cu el ?
S-a intors lumea cu susul in jos !

#336
stellaris

stellaris

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 28.02.2022
El are Suzuki si probabil a condus Dusterul cu 1.0 ECO-G 100CP de spune prostiile astea. Pe de alta parte vezi si tu ca 150CP nu mai exista pe Duster 3. Doar 130CP mild-hybrid sau 140Cp la hybrid. Posted Image

Edited by stellaris, 18 January 2024 - 10:24.


#337
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,338
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Deocamdata atata se poate, indiferent ca e Dacia sau alta marca. Baterie mica 1-1,2 kw, descarcare si incarcare rapida.
la cum se merge prin bucuresti, ca la raliu, se duce bateria aia imediat. Bine, ca mai sunt si adormiti. Pt o hibrida ca sa beneficiezi de consum redus trebuie sa mergi batraneste si cat mai preventiv. Sa anticipezi traficul si sa iei piciorul de pe acceleratie cat mai devreme. Cam cum fac eu cu dci-ul meu. Doar ca la o hibrida, si mai ales la alea plug-in, se incarca bateria si cand apesi pe frana pana la un punct.

#338
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,001
  • Înscris: 22.12.2005

 unpuisor, on 17 ianuarie 2024 - 15:10, said:

am inteles, dar tot mi se par mici la ambele, probabil o baterie de 20-30 kw era mai indicata.

nu exista asa ceva la genul asta de hibrid.
bine, ca hibridul e o porcarie asta e clar, dar sa mai si cari jdemii de baterii pentru nimic e si mai si.
eu am ramas masca vazand ca si marcile premium baga "hibrid" cu baterii de telefon mobil. utilitate 0, greutate adaugata, complexitate marita transmisie etc.
dar "prostul" ( aka - cel care cumpara) plateste..

#339
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 06.07.2007

 SpanuFlorin, on 18 ianuarie 2024 - 04:42, said:


O Vitara / SCross mild hibrid are 139 cp, un Duster are 150 cp cum poate Suzuki sa mature pe jos cu el ?
S-a intors lumea cu susul in jos !

 stellaris, on 18 ianuarie 2024 - 10:20, said:

El are Suzuki si probabil a condus Dusterul cu 1.0 ECO-G 100CP de spune prostiile astea.
Eu zic sa nu ne aruncam cu idei neintemeiate si vise umede cu cai putere infierbantati
Conteaza si cum pui caii aia pe asfalt, in speta cutia,  greutatea, aerodinamica etc.
Dusterul are peste 100 kg in plus
Sa vedem datele Scross vs Duster:
129 cp(+11 cp electric) vs 150 cp
Suzuki: 121 cp/tona

Duster: 118,8 cp/tona

Performante: suzuki  9,5 sec/ 100 kmph
Duster: 10,4 sec/ 100 kmph
La reprize eu cred ca valorile vor fi apropiate.

Cu Dusterul de 100 cp nu am ce sa compar. Ala se poate compara cu scros de 111 cp, 1.0t

Edited by DanyHiker, 19 January 2024 - 10:56.


#340
stellaris

stellaris

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 556
  • Înscris: 28.02.2022

 DanyHiker, on 19 ianuarie 2024 - 10:49, said:

Suzuki: 121 cp/tona

Duster: 118,8 cp/tona

Curat maturat. :)

#341
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,090
  • Înscris: 06.04.2007

 DanyHiker, on 19 ianuarie 2024 - 10:49, said:


Eu zic sa nu ne aruncam cu idei neintemeiate si vise umede cu cai
....
....
Sa vedem datele Scross vs Duster:
129 cp(+11 cp electric) vs 150 cp
Suzuki: 121 cp/tona

Duster: 118,8 cp/tona

Performante: suzuki  9,5 sec/ 100 kmph
Duster: 10,4 sec/ 100 kmph
La reprize eu cred ca valorile vor fi apropiate.
.....
Pai exact, sa nu ne umezim, nu matura nicicare una cu alta!

Ba chiar daca te bagi pe reprize aproape ca poti spune ca Duster 1.3 tce 4x4 matura cu SCross..

80-120 tr 4
Duster 7,0 sec
S-Cross 9,1 sec

80-120 tr 5
Duster 9,3 sec
S-Cross 10,7 sec

Accelerare max 80-120
Duster 7,0 sec
S-Cross 8,2 sec

Liniuta 400m
Duster 17,5 sec
S-Cross 16,9 sec

Si vorbim de Duster  130 cp nu 150

Asa ca viata bate filmul :))

https://zeperfs.com/...1-3-tce-4x4.htm

https://zeperfs.com/...-hybrid-4wd.htm



#342
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 06.07.2007
Daca te iei dupa datele de pe acel site, Dusterul 4x4 are reprize mai bune si decat Dusterul 4x2.
De fapt conform aceluiasi site avem asa:
Repriza 80-120 treapta a 4-a
Duster 4x4 130 CP- 7,0 sec
Duster 4x2 150 CP- 7,2 sec
Repriza 80-120 treapta a 5-a
Duster 4x4 130 cp- 9,3 sec
Duster 4x2 150 cp- 10,1 sec
Adica ...wtf?
Deci la astia masina de 150 CP are unele reprize mai proaste decat aceeasi masina cu 100 kg mai grea si cu 20 cp in minus, desi la liniute e mai rapida cu mult.
Si tu vrei sa cred ca datele de pe site-ul ala sunt 100% reale desi Scross-ul e mai rapid la 0-100 si decat Dusterul de 150 cp?
Eu as privi cu rezerva datele acelea puse de tine. De regula o masina mai rapida pe 0-100, e mai rapida in aproape orice repriza.
Mai jos pun o captura cu date de pe acelasi site, dar in varianta 4x2, SCross 129 cp vs Duster 150 cp
Habar n-am de ce ar trebui sa dai banii oe 150 cp cand ai varianta de 130 cp pe aceeasi masina care e mai rapida  :)))

Edited by DanyHiker, 19 January 2024 - 17:32.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate