Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Maimuta si Negru

Chiar nu mai suntem in stare sa f...

Soluție de supraveghere ieft...

1 capatana de usturoi pe zi, pune...
 Latenta uriasa la laptop cu i7-12...

Unde se afla acest local ?

Activitați extracurriculare ...

Sprayul de muste RAID nu mai func...
 Baterie termica cu acetat de sodi...

Branza maturata/betonata

Imagine ecran laptop tremura si e...

Hamsie si Capelin prajiti in tiga...
 Seat Leon FR !

faculatea potrivita

Upgrade CPU --> upgrade RAM?

Parchet care se lasa
 

Cum functioneaza un automobil hibrid ?

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
kliviu

kliviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 613
  • Înscris: 01.10.2005

 cspot, on May 8 2006, 13:50, said:

Nu cred ca esti prea bine documentat in privinta asta . Troleele nu au cum sa bage curent in retea . Gandeste-te ca ar fi necesar un generator electric care sa se  sincronizeze automat in faza  cu reteaua , adica extrem de scump , pe care troleul ar trebuie sa-l care dupa el , ca sa il foloseasca doar in caz de franare . Mi se pare stupid si neeconomic .
      Huruitul ala vine probabil de la sistemul de transmisie care se decupleaza la franare .

    Economia in cazul unui automobil hibrid vine din faptul ca motorul cu ardere interna care actioneaza generatorul functioneaza intr-un singur regim de turatie ... 1500-2000 de ture .  E ca si cum ai tine motorul continuu la relanti si acesta ar fi reglat special pe aceasta turatie . Nu se mai apare consumul suplimentar de carburant cauzat de supraturarea motorului la demarare si la trecerea dintr-un regim de viteza in altul .
   In acelasi timp motoarele electrice au un randament mult mai ridicat .

Eu recunosc ca nu sint documentat si ca imi dau cu parerea: deci spui ca ar fi o idee buna un automobil cu motor electric care isi primeste curentul de la un motor cu benzina... Cred totusi ca din atitia producatori de autovehicule cu atitia bani investiti in cercetare si proiectare s-ar fi gindit unul la o solutie de genul asta.
Oricum, nu despre asta era vorba in acest thread.

#20
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

 kliviu, on May 8 2006, 14:09, said:

Eu recunosc ca nu sint documentat si ca imi dau cu parerea: deci spui ca ar fi o idee buna un automobil cu motor electric care isi primeste curentul de la un motor cu benzina... Cred totusi ca din atitia producatori de autovehicule cu atitia bani investiti in cercetare si proiectare s-ar fi gindit unul la o solutie de genul asta.
Oricum, nu despre asta era vorba in acest thread.


         Pai asta inseamna HYbrid . Combinatie intre automobil electric si motor cu ardere interna . Automobilul electric e automobil electric .

http://www.howstuffw.../hybrid-car.htm

Edited by cspot, 08 May 2006 - 13:58.


#21
kliviu

kliviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 613
  • Înscris: 01.10.2005

 cspot, on May 8 2006, 14:56, said:

Pai asta inseamna HYbrid . Combinatie intre automobil electric si motor cu ardere interna . Automobilul electric e automobil electric .

http://www.howstuffw.../hybrid-car.htm

Greseala mea. Se mai intimpla...

Acolo am gasit un link mai bun despre baterii di diferenta pe care voiam eu sa o subliniez. Si chiar nu cred ca bateriile pot fi eliminate din ecuatie - nici pe situl ala ele nu lipseau.

#22
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Eu am propus o solutie pentru eliminarea bateriilor . Oricum , omu nostru doreste sa faca un model experimental . Daca si-ar procura bateriile necesare , sigur ar gasi asa ceva in sistemele cu panouri fotovoltaice pentru iluminarea locuintei . Adica baterii care lucreaza in fortzaj mult timp . Numai ca , l-ar costa vreo 20.000 de euro , si nu cred ca vrea sa cheltuiasca banii pe asa ceva .

    Eu am propus un model fara baterii .

#23
kliviu

kliviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 613
  • Înscris: 01.10.2005

 cspot, on May 8 2006, 16:55, said:

Eu am propus o solutie pentru eliminarea bateriilor . Oricum , omu nostru doreste sa faca un model experimental . Daca si-ar procura bateriile necesare , sigur ar gasi asa ceva in sistemele cu panouri fotovoltaice pentru iluminarea locuintei . Adica baterii care lucreaza in fortzaj mult timp . Numai ca , l-ar costa vreo 20.000 de euro , si nu cred ca vrea sa cheltuiasca banii pe asa ceva .

    Eu am propus un model fara baterii .

Nu cred ca pretul e realist. O baterie deep cycle de buna calitate (sint folosite in Romania si la sisteme cu energie solara - acuam depinde de cite baterii inseriate vorbim) costa vreo 150 euroi. Pina la 20.000 mai e...:) (or fi supertehnologie - aici e loc de solutii mai practice un pic.
Are vreo 15 kile. Da cineva 1500 euroi (in ideea a 10 baterii) pentru a-si ingreuna dacia (?) cu 150 kg?

#24
Marius007

Marius007

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 20.02.2007
am nevoie de o documentatie , sau ceva asemanator , o carte ceva
va rog mult de tot
imi poti trimite si mie pe adr de mail cartea aceea in format pdf despre automobile hibrid?

si daca se poate sa tr adr :Marius_83_Craiova arond yahoo.com


pls

#25
predutionut

predutionut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 02.10.2006
!!!UIMITOR!!! Exista motor cu apa(nu cu aburi)

http://www.armoniana...rul-cu-apa.html

http://www.aim.active.ws/

E clar toti producatorii auto joaca dupa cum vor bosii petrolului! Se pare ca toti sunt niste mafioti 
Uni spun ca tehnologia exista de mai bine de 60 de ani.

Eu am o dacie 1300, daca stiti pe careva care se pricepe si vrea sa incercam asta!

Planul se poate descarca de la http://www.spiritofm...b2/carplans.htm

Pentru mai multe informatii google :” Convert-Your-Car-To-Run-On-Water”

O sa creez un nou topic pe tema asta.

#26
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
OFF TOPIC
Nu mai crea un alt topic pe baza unui articol din luna ''aprilie''... :lol:

#27
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

 kliviu, on May 8 2006, 16:26, said:

Nu cred ca pretul e realist. O baterie deep cycle de buna calitate (sint folosite in Romania si la sisteme cu energie solara - acuam depinde de cite baterii inseriate vorbim) costa vreo 150 euroi. Pina la 20.000 mai e...:) (or fi supertehnologie - aici e loc de solutii mai practice un pic.
Are vreo 15 kile. Da cineva 1500 euroi (in ideea a 10 baterii) pentru a-si ingreuna dacia (?) cu 150 kg?

    Mah ...or fi alea deep cycle , dar rezista si la transport ? Gandeste-te ca le zdroncani prin toate gropile zi de zi .

#28
tatarduka

tatarduka

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,042
  • Înscris: 30.10.2006

 predutionut, on Dec 6 2007, 10:55, said:

!!!UIMITOR!!! Exista motor cu apa(nu cu aburi)

http://www.armoniana...rul-cu-apa.html

http://www.aim.active.ws/

E clar toti producatorii auto joaca dupa cum vor bosii petrolului! Se pare ca toti sunt niste mafioti 
Uni spun ca tehnologia exista de mai bine de 60 de ani.

Eu am o dacie 1300, daca stiti pe careva care se pricepe si vrea sa incercam asta!

Planul se poate descarca de la http://www.spiritofm...b2/carplans.htm

Pentru mai multe informatii google :” Convert-Your-Car-To-Run-On-Water”

O sa creez un nou topic pe tema asta.

da, masinile obisnuite ar putea functiona doar cu hidrogen si oxigen. Problema este ca gazul nu poate fi produs prin electroliza asa de repede pe cat il consuma motorul. In plus, nu stiu cat rezista un motor in felul asta deoarece nu sunt construite pt. asa ceva. Sa nu uitam ca in urma oxidarii hidrogenului rezulta apa... destul de multa apa. Cum scoit apa aia din motor?

#29
nykolas2001

nykolas2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 05.11.2007
vizavi cu franarea la trolee- cred ca moatoarele devenite generator sunt puse in scurt generand un curent de intensitate mare care la randul lui va da nastere unui camp magnetic ce va opune rezistenta la campul magnetic al magentului permanent din motor.

a.. si o idee.. de ce nu s-ar folosi condensatori electrolitici in loc de baterii? cu toate ca capacitatea de incarcare este realativ mai mica decat la baterii, ei pot fi incarcati/descarcati de curent de mii de ori.

#30
elbirlic

elbirlic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 04.12.2004
La unele masini cu propulsie atat electrica cat si termica fiecare roata dispune de un motor electric.Asta va fi si viitorul ! Chiar daca subiectul este vechi eu pot spune ca fiind vorba de o Dacia break exista destul spatiu in portbagaj pentru instalarea unui motor electric ce va actiona doar pe rotile din spate, ce va fi alimentat de la baterii destinate numai pentru el si care vor fi incarcate de catre motorul termic. Acest motor va avea un circuit separat ce va fi adus din portbagaj pana in bord unde trebuie sa existe indicatori optici(leduri) pentru nivelul de incarcare al bateriei.
    Pe scurt cam asta este ideea. Motorul electric va fi fixat in porbagaj si va actiona doar rotile din spate prin intermediul unor curele. Inlocuirea sistemului servo de franare cu un sistem clasic de Dacia 1300. Succes !!!! Ha ha ! Dacia 1400 cu tractiune tip BMW !

#31
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 elbirlic, on Dec 9 2007, 12:41, said:

La unele masini cu propulsie atat electrica cat si termica fiecare roata dispune de un motor electric.Asta va fi si viitorul ! Chiar daca subiectul este vechi eu pot spune ca fiind vorba de o Dacia break exista destul spatiu in portbagaj pentru instalarea unui motor electric ce va actiona doar pe rotile din spate, ce va fi alimentat de la baterii destinate numai pentru el si care vor fi incarcate de catre motorul termic. Acest motor va avea un circuit separat ce va fi adus din portbagaj pana in bord unde trebuie sa existe indicatori optici(leduri) pentru nivelul de incarcare al bateriei.
    Pe scurt cam asta este ideea. Motorul electric va fi fixat in porbagaj si va actiona doar rotile din spate prin intermediul unor curele. Inlocuirea sistemului servo de franare cu un sistem clasic de Dacia 1300. Succes !!!! Ha ha ! Dacia 1400 cu tractiune tip BMW !
Dacie fara potbagaj. Un motor electric cuplat permanent la rotile din spate pe post de frana de motor permanenta (cand nu este alimentat cu electricitate, pe motiv de baterii descarcate sau turatie diferita a rotii fata de cea a motorului). Un nou succes al gandirii romanesti!


Serios vorbind, firme cu putere economica si j de ingineri si oameni de stiinta in solda (Honda, Toyota, Ford) se ocupa de problema asta si nu le este simplu. Principiul de functionare este bazat pe recuperarea de energie in timpul franarii si stocarea ei intr-un acumulator (nu cu plumb ci cu NiMH sau cu polimeri Li-ion). La accelerari, motorul electric suplimenteaza puterea data de motorul termic, care in acest fel, poate fi subdimensionat - ceea ce duce la economii in functionare.

Edited by SuperDuper, 10 December 2007 - 02:04.


#32
lepetir

lepetir

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 712
  • Înscris: 12.07.2007
Legat de vehicule cu tractiune electrica: exista sisteme de recuperare a energiei cinetice in momentul frinarii prin inversarea functionarii motorului din regim motor in regim generator ( a se studia caracteristicile motor-generator ), deci nu este necesar prezenta uni dinam sau alternator separat.Acesta presupune existenta unui sist de control destul de pretentios care din motive de costuri la noi in tara nu s-a aplicat, poate la locomotivele noi,  la care teoria ar spune cam asa: doua trenuri care coboara de la Predeal  genereaza curent in retea si ar trage o garnitura care urca( asta din cauza randamentului subunitar).pot a va spune ca peste ocean circula troliebuse care au un volant-generator-motor care se invirte la turatii de peste 20000 rot/min,care la cap de linie este accelerat la turatie maxima,iar energia cinetica stocata este folosita pt. accelerari si mers constant, iar la frinare lina se recupereaza o parte din energie prin reaccelerarea volantului.Distanta pe care o parcurge un astfel de vehicul este de cca. 15 km, dupa care trebuie iarasi reicarcat cu energie volantul.
Legat de baterii, cele pt. tractiune electrica nu dezvolta curenti mari, in schimb dau energie constanta, sint construite cu placi putine pe element si suprafata mare, pe cind cele de pornire au placi multe legate in paralel pe lement pt. a oferi curent mare.In plus cele pt. tractine au constructie care rezista la socuri mecanice, fara a cadea pasta activa de pe elementi. Desigur au si alta curba de incarcare -descarcare, despre care nu mai vorbim aici.
Masinile hibride, imbina un motor electric si unul cu ardere interna cu un sistem mecanic de transmisie a cuplului la roti in paralel.In fazele de accelerare lina puterea este furnizata de motorul electric din bateriile tampon, iar in mers constant puterea este data de motorul cu ardere interna care in paralel incarca si bateriile tampon. In cazul cind se cere o accelerare puternica se cupleaza in paralel cele doua motoare.Aceste masini au randament mai bun datorita optimizarii regimului de functionare a motorului termic( oarecum turatie constanta), noxe reduse, caracteristici foarte bune cuplu-turatie la motorul electric.
Vehiculele pur electrice, se bazeaza doar pe baterii care se incarca la o statie fixa.

Edited by lepetir, 10 December 2007 - 15:52.


#33
elbirlic

elbirlic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 04.12.2004
Este de bun simt sa raspunzi in caz ca ai o idee sau din ideea ta se poate trage vre-o cuncluzie.Proiectul de la inceputul topicului este fantezist pentru ca altfel Toyota Prius (propulsie hibrida) nu s-ar mai fi numit Prius ci Toyota Break 1400.Numai bine ! :P

#34
rbass

rbass

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 05.08.2006
in principiu ... o masina hibrid CAND merge incet motorul pe benzina functioneaza la ralanti(cum s-o scrie) doar pt a oferi curent motorului electric... pe masura ce accelerezi motorul pe benzina e cuplat si intra in forta am vazut asta pe un lexus care scotea destul de putin de la 0 la 100...
aici imi dau cu parerea dar cred ca motorul electric ar trebui cuplat la cutia de viteze ... pentru a putea fi sincronizat usor cu cel pe benzina...

#35
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 rbass, on Dec 14 2007, 15:31, said:

aici imi dau cu parerea dar cred ca motorul electric ar trebui cuplat la cutia de viteze ... pentru a putea fi sincronizat usor cu cel pe benzina...
Pe aici toate hibridele au cutii automate, controlate de computerul de bord (astfel de cutii au aparut de vreo 10 ani). Oricum, motorul electric este cuplat DIRECT dupa cutie pentru ca puterea debitata de el este controlata si ea tot de computer. Turatia lui este data de cea a rotilor...

#36
iop95

iop95

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 12.05.2006

 cspot, on May 8 2006, 12:50, said:

Nu cred ca esti prea bine documentat in privinta asta . Troleele nu au cum sa bage curent in retea . Gandeste-te ca ar fi necesar un generator electric care sa se  sincronizeze automat in faza  cu reteaua , adica extrem de scump , pe care troleul ar trebuie sa-l care dupa el , ca sa il foloseasca doar in caz de franare . Mi se pare stupid si neeconomic .
      Huruitul ala vine probabil de la sistemul de transmisie care se decupleaza la franare .

    Economia in cazul unui automobil hibrid vine din faptul ca motorul cu ardere interna care actioneaza generatorul functioneaza intr-un singur regim de turatie ... 1500-2000 de ture .  E ca si cum ai tine motorul continuu la relanti si acesta ar fi reglat special pe aceasta turatie . Nu se mai apare consumul suplimentar de carburant cauzat de supraturarea motorului la demarare si la trecerea dintr-un regim de viteza in altul .
   In acelasi timp motoarele electrice au un randament mult mai ridicat .


La trolee alimentarea se face de la o retea de cc 750V. Pentru franare recuperativa se trece motorul in regim de generator si daca exista pe acelasi segment de retea un alt consumator atunci putem vorbi de un regim de generator cu recuperare. Daca nu exista alt consumator (unul sau mai multe trolee) tensiunea pe retea creste f mult si se va anula acest regim, intrand in functiune frana mecanica (care oricum intra in zona vitezelor mici - pana la oprire). La fel e si la tramvai (cele care au chopper reversibil).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate