Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Multe fisiere apar ca protejate c...

Serie noua - Profetii biblice cu....

Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"
 Folie anticondens

Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo
 Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...
 Honor 200 si 200 Pro

Sfat inchidere spatiu intre cada ...

ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...
 

Cum functioneaza un automobil hibrid ?

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1
Shosetu

Shosetu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 23.05.2005
Citind link-ul de la AutoShowmi-am propus sa ma informez mai bine pt. un proiect. O improvizatie de Hibrid pe un Break 1400 si cer sprijinul vostru pt. informatii privind :
- motorul electric
- alternator
- amplasament motor electric/transmisie/propulsei
- convertor cinetic-electric
- baterii
Daca puteti aproxima si preturile cu atit mai bine :)

#2
.ral:cr

.ral:cr

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,591
  • Înscris: 16.07.2004
cred ca aveam eu o carte(pdf) despre asta da mai asteapta putin ca nu pot acum.

#3
Shosetu

Shosetu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 23.05.2005

 .ral:cr, on Apr 3 2006, 22:40, said:

cred ca aveam eu o carte(pdf) despre asta da mai asteapta putin ca nu pot acum.

Te astept cu mare nerabdare.!

#4
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
nu ma pricep insa cred ca o caruta mare de bani te vor costa bateriile mai ales daca vrei sa ai unele performante.

#5
Shosetu

Shosetu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 23.05.2005
Depinde ....

#6
Dj Shock

Dj Shock

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 21.10.2005
Incearca si pe aria de auto :)
Motorul este amplasat ca si cel pe combustibil , de asa maniera ca sa poata fi cuplat la arborele de transmisie.
Alternator...nu gasesc motiv sa aiba asa ceva :). Motorul transforma energia electrica in energie mecanica. Daca se transforma o parte din energia mecanica in energie electrica (cu scopul de a incarca bateriile) nu face decat sa diminueze din forta de tractiune. Plus ca nu stiu ce alternator e ala care livreaza peste 120 V!
Deci ai 10 baterii situate in portbagaj  care sunt inseriate (10 baterii auto normale, cred insa ca s-au fabricat si altele destinate special acestei aplicatii).
Ai minim 120 V cu care sa alimentezi un motor pe...colector. Montajul de reglaj al vitezei este , evident, in comutatie, si parca folosea niste IGBT-uri ca elemente de putere (nu stiu ce au domnii cu mos-urile :( ).

#7
Gurban_Dan

Gurban_Dan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,267
  • Înscris: 13.07.2005
Super tare ideia francezilor de la Peugeot !

Vrei sa o realizezi pe Dacie ? Te va costa mai mult decat Dacia.

Ideia e simpla, detaliile te "omoara". In plus exista si un "secret tehnologic", doar nu ne-or oferi "pe tava" munca lor de cercetare in care au investit - baniuesc forte mult.

- motorul electric - cred ca poate fi si demarorul Un acum. 50Ah te "tine" cam 10min
- alternator -/sau dinam/ Probabil se apropie bobina generatorului de un magnet fix, creind o forta de franare variabila.
Apoi la demaraj nu s-ar consuma asa mult daca o parte din sarcina ar fi luata de motorul electric.
- amplasament motor electric/transmisie/propulsei - s-o gasi loc, transmisia in mare parte exista.
- convertor cinetic-electric - pai alaternatorul ala, de preferat dinamul;
- baterii - pot fi si acumulatori auto de 12V inseriati,  sunt mai grei

Daca puteti aproxima si preturile cu atit mai bine :) Enorm.

E forte perioculos sa faci un alt sitem de franare.
Pentru inceput, in loc sa pui frana, calci ambreiajul si decuplezi motorul, iar apoi cuplezi cumva un dinam rotilor care le va frana. Nu prea ai cum mecanic, dar asta e.  Astfel la fiecare frana incarci acumulatorii recuperand o parte din energia pierduta.

Edited by Gurban_Dan, 06 April 2006 - 03:44.


#8
Jaxx

Jaxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 729
  • Înscris: 12.08.2003
Dj Shock iar îşi trage peste picioare singur. Dar vad ca da cu ură.

Prietene, masină hibrid este o maşină care utilizează 2 tipuri de energie. Cel mai comun energie electrică şi energie dată de un combustibil fosil. Principiul de funcţionare: motorul cu benzină în timp merge încarcă nişte baterii. Când bateriile sunt pline se trece pe un motor electric, care în general acţionează altă punte. Când bateriile se termină se trece iar pe benzină. Asta înseamnă hibrid. Ce explicai tu acolo era un perpetuum mobile de speţa a doua. Adică se încărcau bateriile în timp ce funcţionau? Tare asta.

#9
.ral:cr

.ral:cr

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,591
  • Înscris: 16.07.2004
asta e: http://rapidshare.de...lained.pdf.html
nu incapea aici.

mai bine ia-ti o reva, sunt gata facute.

Edited by .ral:cr, 06 April 2006 - 05:17.


#10
Dj Shock

Dj Shock

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 21.10.2005

Quote

Ce explicai tu acolo era un perpetuum mobile de speţa a doua. Adică se încărcau bateriile în timp ce funcţionau? Tare asta.
Total fals ;)
Ce explicam eu acolo era un automobil doar pe baterii. Nu am specificat deloc ca s-ar incarca bateria din alternator, dimpotriva, ziceam contrariul!
Ceteste mai bine in loc sa te grabesti sa faci lumea de kko ;)

#11
.ral:cr

.ral:cr

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,591
  • Înscris: 16.07.2004
te-ai lasat pagubas sau esti bagat tare pe treaba si nu mai ai timp?

#12
Shosetu

Shosetu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 23.05.2005
Caut informatii .... deci poti spune ca "sant bagat pe treaba"

Edit!!!! Sarut'mana pt. .pdf .ral:cr   Ma pun pe citit .... cu toate ca sant 300 pagini :)

Edited by Shosetu, 10 April 2006 - 11:59.


#13
kliviu

kliviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 613
  • Înscris: 01.10.2005

 Shosetu, on Apr 10 2006, 12:23, said:

Caut informatii .... deci poti spune ca "sant bagat pe treaba"

Edit!!!! Sarut'mana pt. .pdf .ral:cr   Ma pun pe citit .... cu toate ca sant 300 pagini :)

Nu a spus nimeni ceva foarte important: nu incercati asta cu acumulatori auto care se gasesc in comert. Nu sint conceputi pentru a da curent decit pentru o perioada scurta (cit porneste motorul) dupa aia intra alternatorul masinii in functiune. Ma mir ca trebuie sa spun eu asta, care nu am tocmai cunostinte in electronica - bijbii si eu. Insa am experienta... :)
Pentru acest tip de aplicatie incercati un find pe net dupa deep cycle batteries ... Costa corespunzator...

#14
Dj Shock

Dj Shock

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 21.10.2005

Quote

Nu a spus nimeni ceva foarte important: nu incercati asta cu acumulatori auto care se gasesc in comert. Nu sint conceputi pentru a da curent decit pentru o perioada scurta (cit porneste motorul) dupa aia intra alternatorul masinii in functiune. Ma mir ca trebuie sa spun eu asta, care nu am tocmai cunostinte in electronica - bijbii si eu. Insa am experienta...  
Pentru acest tip de aplicatie incercati un find pe net dupa deep cycle batteries ... Costa corespunzator...
Ba pot fi folositi :) Gandeste-te numai ca sunt vreo 10 inseriati, deci o tensiune de ~ 120 V cu o capacitate de ... sa zicem 40 Ah. Sa ma ierti, dar la 120 V este o putere considerabila :)

#15
kliviu

kliviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 613
  • Înscris: 01.10.2005

 Dj Shock, on May 8 2006, 08:57, said:

Ba pot fi folositi :) Gandeste-te numai ca sunt vreo 10 inseriati, deci o tensiune de ~ 120 V cu o capacitate de ... sa zicem 40 Ah. Sa ma ierti, dar la 120 V este o putere considerabila :)

Cum spuneam, din experienta iti spun ca acumulatorii auto nu sint construiti pentru cicluri incarcare descarcare completa - nici macar 50% descarcare. Te vor tine vreo 6 luni maxim !!!  Ce fel de hibrid construiesti tu la care ii schimbi 10 acumulatori la fiecare 6 luni?!?!
Scuze pentru linkul urmator, e de unde am eu experienta si crede-ma ca am invatat "the hard way" diferenta dintre un acumulator auto si unul deep cycle. Si la acumulatori auto am incercat si cu bosch (cei mai scumpi si mai puternici), si cu rombat :) si inca vreo 6-7 alte marci. Nici una nu se compara cu alea deep cycle. Linkul de care spuneam: aici.
Repet: nu conteaza ce curenti spui tu ca se aduna - e vorba de modul in care au fost conceputi acesti acumulatori. Si 2 exemple pentru experiente viitoare - daca ai chef...: 1. decupleaza-ti alternatorul din masina si mergi pe acumulator fara sa-l incarci. Cind s-a descarcat complet il incarci la redresor. Garantat in 4-5 luni il arunci...
2. De curiozitate roaga un nene la metro sa iti arate bateriile la stivuitoarele lor. Ce crezi? acumulatori auto???

#16
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Eu nu cred ca sunt necesare bateriile la un automobil hibrid . O singura baterie pentru pornirea motorului este suficienta .

     Schema :

    Motor electric ---> generator electric --->motoare electrice ----> Roti .

    Un generator electric pentru asa ceva se poate gasi intr-un convertizor de sudura din acela cu motor .
"triodina"  am impresia ca se numeste . Genereaza o tensiune de 25-35 V si pana la 350 A . Pana la 10-11 kW.
    Exista si convertizoare pentru motor diesel (alea facute din generator si motor de tractor ). Unul din acesta cred ca ar rezolva problema . Cred ca este mult mai puternic dar si mult mai masiv .
    Problema apare la obtinearea motoarelor  . Electromotorul obisnuit nu cred ca  va rezista la o durata de functionare mai mare de cateva minute . Practic va trebuie schimbat la fiecare 1 km .
    In principiu sunt necesare motoare a caror turatie/putere  sa poata fi controlata cumva .

Edited by cspot, 08 May 2006 - 11:16.


#17
Gurban_Dan

Gurban_Dan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,267
  • Înscris: 13.07.2005
Sa fiu mai clar: recuperare de energie. Asta mi se pare cea mai tare chestie de aici.

De exeplu: troleele noi cand pun frana se aude un uruit inalt. Atunci ele de fapt cupleaza generaturul de curent si energia care s-ar pirde prin franare, ele o baga inapoi in retzea, recuperand o parte din ea.
Bine, daca trebuie, e actionata si frana mecanica.

Sau locomotivele electrice. In timp ce una urca un munte (rampa), alta cobora si prin coborare genereza o buna parte din curentul necesar celeilate sa urce.

De asta consider eu ca automobilul electric consuma mai putin.
Mai e si faza ca se elimina supraturarea la punerea in miscare prin motor electric.

#18
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

 Gurban_Dan, on May 8 2006, 13:31, said:

Sa fiu mai clar: recuperare de energie. Asta mi se pare cea mai tare chestie de aici.

De exeplu: troleele noi cand pun frana se aude un uruit inalt. Atunci ele de fapt cupleaza generaturul de curent si energia care s-ar pirde prin franare, ele o baga inapoi in retzea, recuperand o parte din ea.
Bine, daca trebuie, e actionata si frana mecanica.

Sau locomotivele electrice. In timp ce una urca un munte (rampa), alta cobora si prin coborare genereza o buna parte din curentul necesar celeilate sa urce.

De asta consider eu ca automobilul electric consuma mai putin.
Mai e si faza ca se elimina supraturarea la punerea in miscare prin motor electric.

      Nu cred ca esti prea bine documentat in privinta asta . Troleele nu au cum sa bage curent in retea . Gandeste-te ca ar fi necesar un generator electric care sa se  sincronizeze automat in faza  cu reteaua , adica extrem de scump , pe care troleul ar trebuie sa-l care dupa el , ca sa il foloseasca doar in caz de franare . Mi se pare stupid si neeconomic .
      Huruitul ala vine probabil de la sistemul de transmisie care se decupleaza la franare .

    Economia in cazul unui automobil hibrid vine din faptul ca motorul cu ardere interna care actioneaza generatorul functioneaza intr-un singur regim de turatie ... 1500-2000 de ture .  E ca si cum ai tine motorul continuu la relanti si acesta ar fi reglat special pe aceasta turatie . Nu se mai apare consumul suplimentar de carburant cauzat de supraturarea motorului la demarare si la trecerea dintr-un regim de viteza in altul .
   In acelasi timp motoarele electrice au un randament mult mai ridicat .

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate